При соц-а ни караха бирата в стъклен амбалаж, млякото, увиваха в хартия сиренето, найлона беше лукс.
Нищо лично, просто отбелязвам, нямахме торбички за смет, слагахме в кофите за боклук стари вестници, като задължението на децата беше да изхвърлят боклука - повод за разходка.
Сега се генерира огромна камара от боклук, то не са опаковки, капачки, всякакви гяволии, едно кафе да изпиеш на крак и - вече стават три - четири отпадъка - чашка, бъркалка, сметанка, захарче в пликче.
При това положение - доста пари ще се нужни на общината един вид.
Има държави в Европа които правят така, че отпадъците произвеждат топлина, енергия и консумативи за обществото....в България возят боклука 500 км, от единият край на държавата до другия (София до Девня) и на вси§кото отгоре това струва 2.5 милиона лева.....за 80 хиляди тона? Има нещо гнило в тези цифри. Това се връзва по около 31 лева на тон. Тоест един камион който вози 5 тона боклук го прави за 150 лева? 😂😂😂
Само нафтата която харчи за 1000 километра отиване и връщане струва два пъти повече. Данчето дори не знае как да лъже.
А какво се случва с контейнерите за рециклиране? Предполагам изваждат металите, може и някоя пластмаса, а останалото се превръща в РДФ? И не разбирам защо до момента се е карал с камиони, вместо с железопътен транспорт. Или пак е имало някоя герберска фирма, която трябва да храним?
Боклъкът до Девня че е много близо, за да захлеби поредната фирмичка на който трябва.
Без радикална промяна и Данчето в панделата ням а да стане.
Разделно събиране на макс (по белите страни има поне до СЕДЕМ различни котейнера, а на места и повече), плаща се такса за почистване на общи части (улици, но там може и да е от данък сгради) и единствено за изхвърляне на нерециклируемия боклук (в Белгия се плаща на тегло).
Ама де толкоз акъл от нашите , освен това са и корумпета.
Всички съседни страни забраниха еднократните торбички за пазаруване. И после пада голямо чудене , защо ни гледат снизходително... Дали някой началник тук няма фабрика за найлони?
Преди около 20 г Общината СО обяви "набиране на оферти" за преработка на ТБО. Участваха модерни технологии -от Германия, Швейцария и Франция.Имаше дискусии, в общината , ентусиазъм... Резултатът - сетне дълго озадачаващо мълчание... Питахме , какво става ? Ами то било само пробно, набирането на оферти не било ро закона за обществените поръчки!? След време ББ обяви , че без конкурс избират някаква германска технология. Отиде в Германия , видя и след време , се оказа че въпросната технлогия е изхвърлена в Германия, после пак мълчание, започна одисеята "балиране", после ни налегнаха ...световните проблеми . И така едно голямо нищо, до днес...
Ако не ядете предимно навън, близо трета от боклука ви се състои от хранителни отпадъци. Обелки от плодове и зеленчуци, костилки, черупки, че дори и корите на яйцата ме карат да отделям в компоста. За една година в домакинство добиваме около 160л обогатена почва (въртим 2 бидона по 80литра). Каквото ни остане даваме на бабите. Компостирането е чудесен начин, да ограничиш значително отпадъците на бунището и да спестиш от почва и наторяване, а торовете ще са кът следващите години. Един от малкото недостатъци на компостирането е неприятната миризма като отворите контейнера. Не е подходящи да го държите в жилищна сграда. Ако зависше от мен и на двора не бих го държал, ама… жената каза :( Все повече градове добавят и контейнери за хранителни отпадъци. Така проблема с миризмата се пренася на бунище извън града (ако контейнерите се изхърлят поне на няколко дни) Зад океана доайени са Портланд, Санфранциско и Денвър. В Европа първенец е Милано, където от хранителните отпадъци произвеждат тор и биогаз.
От село съм и постоянно ми прави впечатление, че по тротоарите на София има много кучешки лайна, а до минералната чешма при Сметната палата - нерядко купчина човешки лайна.
Предложението на Спаси София да се плаща според изхвърлен боклук, а не според данъчна оценка, е най-справедливо и боя се, най-нереалистично. Как точно ще стане отчитането в София? Все още се срещат даже хора, които изхвърлят боклук от прозореца си.
"Видно е, че Русия ще спечели тази война." Румен Радев, 24.02.2022
В други държави изхвърлянето на отпадъци може да стане само в закупени специални торби. Една торба да струва 5-10 лева да кажем. Да видиш как всеки ще започне да изхвърля разделно и да мисли какво купува.
Сгази софия олигофрените отново са с най-идиотското предложение! Да се увеличала таксата! Същото "решение" имат и за проблема с местата в центъра на София- да се увеличи таксата за стикер за паркиране на живущите! Олигофрени, Сър!
Рециклирането на пластмаса е алабализъм, чиято цел е да ни накара да се чустваме по-добре, докато консумираме. Не казвам да не го правите, а просто че не е панацеята, за която ни се представя. Мнозинството от боклуци, които хвърляте в контейнера за рециклиране, отиват да бунището така или иначе. От всяко дърво, свирка не става - важи и за пластмасата. “Рециклирания” боклук обикновено се изкупува на безценница от бедни държави. След като отделят малкото ставаща пластмаса (процес, който все още не е напълно автоматизиран и изисква евтина работна ръка) останалото се изхвърля. Същинското рециклиране също е мръсен процес, за това и повечето богати държави, го делегират на Азия. В тоя ред на мисли, ще ми е интересно да разбера, дали само сортираме пластмаса за износ или настина я рециклираме в България. Ако сте се се чудили “Как така от боклук събират пари кувьози, които и държавата не може да си позволи?” - капачките са най-ценната пластмаса за рециклиране. Вие сте ги закупили, вие сте ги сортирали, плътни са, чиста са, фабриката само ги изкупва и прави нова продукт от тях. В тоя ред на мисли се искрено се надявам да не открием някои шмекерии и в кампанията с капачките, понеже е изключително апетитна баница. Иначе ако искаме да намалим разходите за сметоизвозване, най-ефективно би било просто да сложим пружини на контейнерите, така че капаците да не са зейнали като вали дъжд. Ако искаме да намалим бунищата, трябва да намалим и пластмасовите опаковки.
До коментар [#4] от "truly":Напоследък се наблюдава, че контейнерите за разделно събиране в София , се заместват много бързо с обикновени -общи. Г-жо Фандъкова , какво става ?
Поне не се играе постановка от селска вечеринка. Така или иначе, всичко отива на едно място. Пусни дрон да видиш, че камионите са обикновни самосвали, ''разделени'' на 3 с картони/чаршафи!
+++ Ако не е достатъчно дворчето в Банкя има и други ;€
“Сега смесеният битов отпадък в металните контейнери в София се събира от фирми на братя Домусчиеви, Румен Гайтански-Вълка и на Димитър Борисов и Иво Иванов”
Давай инсинератора и да приключваме. Това да се вози боклука до Девня, някой смятал ли е колко хиляди тона безполезно изгорена нафта и емитиран СО2 са??!! Нали се борим с промяната в климата, а?!
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи".
(баба Ванга)
До коментар [#12] от "еспресо":В други държави изхвърлянето на отпадъци може да стане само в закупени специални торби. Една торба да струва 5-10 лева да кажем. Да видиш как всеки ще започне да изхвърля разделно и да мисли какво купува.
Не е така, извозват ги с отделни камиони или един камион но веднъж минава за хартия а друг път за пластмаса. Лично съм си правил труда да проследя един камион как обикаля няколко кофи в Хиподрума!
Това е много добър и справедлив вариант но за съжаление тотално неприложим за напенската действителност. В моя квартал (един от най-заможните в София) съседите не могат да се науат да си хвърлят боклука в обшата кофа - редовно някои си го оставя ДО кофата, разни хора върят и хвълят по улиците без никакво притеснение, други си хрълят отпадъците директно преь прозореца.
Ето това е големия проблем за каквато и да е реформа за по-справедливо заплащане на боклука. По принцип при квартал с къши е лесно - всяка къща има собствена кофа и плащат на извозване, даже имало 2-3 хвартала с такъв пилотен проект в София. Но при големи блокове е тегаво. Еднин вариант е всеки вход да си има собствени кофи, които да се заключват. Обаче тогава ще има страшно много боклуци хвърлени до кофата, отделно "осчетоводяването" ще е много тегаво. И понеже никой няма конкретна идея, в ОС си говорят по принцип и няма нищо конкретно.
Да, аз не се заяждам, действително ми е интересно как може да се намери някакво решение, което да е хем поне отчасти справедливо, хем осъществимо. В момента данък смет е реално данък собственост - върху данъчната оценка. И не само за жилищата. Един театър или университет може да плаща колкото мол.
"Видно е, че Русия ще спечели тази война." Румен Радев, 24.02.2022
На мен също но поне досега не съм чул смислена идея която да звучи обещаващо за големи блокове. Според мен реалистични път е увеличаване на кофите за разделно събиране, възможност за собствена кофа на вход/къща. И може би някои ден ще стигнем до варианта с купуване на торби, ама няма да е скоро. И още нещо много важно - поне в моя квартал, много отпадъци се генерират от магазинчета - редовно задръстват обшите кофи с кашони. А плащат същата такса като мен дето сме едно семейство. Големите магазини си има собствени кофи, пазара в Красно Село също си има собствени кофи но малките магазинчета в цяла София на практика изхвърлят безплатно. Тоест те трябва да бъдат накарани да хвърлят разделно и да си плащат на обем. И поне за моя квартал това веднага ще намали боклука с 20% примерно. Друг проблем са едрогабаритните отпадъци - в момента изхвърляне на мебели например е много трудно - или трябва да платиш 160лв за цял контейнер или трябва да хвърлиш до кофата. Там ги събират 1-2 пъти в седмицата но пак висят няколко дена, клошарите ги чупят и разнасят нагоре-надолу.
Нещо е сбъркано. Концептуално. Значи в Яна построихме завод за преработка на боклука в RDF - "гориво", което обаче също е боклук, чието изгаряне създава екологичен проблем. Браво! Принцип на "кръговата икономика".
Впечатляващи са коментарите на псевдозелените. Типичен комунизъм. Давай да тормозим и да създаваме нови контролни органи. Да има за усвояване от овцете. Специални торбички, заключване на кофи и прочие тъпотии. Щото били въведени някъде. И новия ОФ актив да подава сигнали на новосъздадената клатик...ска администрация. Зелено та чак тъмно червено. И учени думички. Кръгова икономика. Въпроса как така пластмасовите бутилки са се наложили над стъклените никак не се задава. А причината била в икономията на енергия. Ма това хич не бърка неокомунистическата пасмина. Както и факта, че идеята за изгарянето е одобрена от ЕС и целия проект финансиран от ЕБР. Ма кво разбират тия? Нищо че и те са от зелено-червените. Ма явно недостатъчно за жълтопаветната идиотия.
Ами измислете го по-добре и дайте да ви изберем да го реализирате. Най-напредналите държави правят точно това - максимум разделно събиране и остатъка на РДФ пелети и после горене за ток/топлика. Цяла западна европа е така, във Виена има 2 такива инсталции за горене, точно от модела дето щяха да правят в София. Ама умните и красивите го провалиха тоя проект, не искат да се гори наблизко до тях, нека някакви селяндури да дашат техните пушеци казаха.
Принципно съм съгласен, че който цапа повече трябва да плаща повече както и че е по-добре да събираме разделно. Трудно ми е обаче да си представя първо как ще зачислим номер на контейнер на всеки вход и дори това да стане как ще контролираме дали някой не си изхвърля боклука на друго място понеже така ще спести от такса смет. Затова си мисля, че по-скоро трябва да се фокусираме върху неща за многократна употреба. Примерно напитките да са в 4-5 вида размера стъклени шишета с еднаква форма и само да сменяме етикетите, а не 50 дестилерии на уиски да внасят 400 вида бутилки. Съответно връщаме на магазина и от там се мие и пълни наново, а не троши и претопява. Същото за опаковките за храна и т.н. Нещо повече. По тази схема ще намалим средствата които потенциално ще отидат за корупция понеже общините ще трябва да събират по-ниска такса смет понеже част от нея ще се насочи към частия бизнес.
Само до Девня? Защо не до Силистра, или ако е възможно малко по-далеч? Извозването на боклука е специалитет на Боку, и ГЕРБ до последния миг ще го правят. чудя се какво ли ще правят в Община София без "топлото" и "боклука"? каква ли далавера ще измислят тези мутри, удостоени с власт?
И как си представяте България да накара всички производители на уиски да ползват стандартна бутилка? Все пак не сме в соца когато имаше 1 вид бирена бутилка. И така се викаше "бирена бутилка". Отделно има всякакви други опаковки от пластмаса, найлонови торбички, няма как да живеем в някакъв нео-соц само с по един вид опаковка.
Щото завода за цимент е там, не е в Силистра. И не, специалитета с опаковане и извозване на боклука е на Софиянски и неговите дружки-заменкаджии от онова време. И голяма част от тях сега са в ДБ - примерно основателката им Малеева-заменкова е там.
Има държави в Европа които правят така, че отпадъците произвеждат топлина, енергия и консумативи за обществото....в България возят боклука 500 км, от единият край на държавата до другия (София до Девня) и на вси§кото отгоре това струва 2.5 милиона лева.....за 80 хиляди тона? Има нещо гнило в тези цифри. Това се връзва по около 31 лева на тон. Тоест един камион който вози 5 тона боклук го прави за 150 лева? 😂😂😂Само нафтата която харчи за 1000 километра отиване и връщане струва два пъти повече. Данчето дори не знае как да лъже.
Да така беше, помня от киселото мляко се връщаха не само бурканчетата, но и се събираха и капачките от алуминиево фолио, бирата и беалкохолното съшата работа, месото и сиренето не беше в пластмасови кутии а в обикновена гланцирана хартия, на която продавачката пишеше грамажа и цената с молив, хартията не се изхвърляше а се гореше за пдпалка в печката на село, За боклука не се ползваше черен чувал,който да се хвърля с боклука , а имахме кофа с капак..буклукът се изхвърляше директно в контейнера, а на връщане в къщи се минаваше през мазето и кофата понякога се миеше в общата мивка.. Тази работа се вършеше от някое от децата, което си знаеше, че тази седмица е дежурен по кофа и детето знаеше.че ако видим пълна кофа вечер ,следва глоба от 20ст удръжка от джобните за следващата седмица... 5 човека не повече от 2 кофи боклук от тези големите по 20литра за седмица не сме генерирали, На село пък изобщо не се хвърляше боклук, защото нямаше сметоизвозване.. хранителните отпадъци отиваха при прасето, а опакпвките се горяха в печката..А по тежките строителни неща имаше сметище и сами си ги карахме... Сега страшно много боклуци генерираме...
Природа на войне, нам как родная мать
Но есть время хорониться, а есть время наступать
И вскоре объявились мы во вражьих городках
И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах
Порвали на куски, измолотили в хлам
И, добивая, объясняли стонущим врагам:
Запомните загадочный тактический приём —
Когда мы отступаем – это мы вперед идем!
Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин
Просто нам завещана от Бога Русская Дорога
Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…
Принципно съм съгласен, че който цапа повече трябва да плаща повече както и че е по-добре да събираме разделно. Трудно ми е обаче да си представя първо как ще зачислим номер на контейнер на всеки вход и дори това да стане как ще контролираме дали някой не си изхвърля боклука на друго място понеже така ще спести от такса смет. Затова си мисля, че по-скоро трябва да се фокусираме върху неща за многократна употреба. Примерно напитките да са в 4-5 вида размера стъклени шишета с еднаква форма и само да сменяме етикетите, а не 50 дестилерии на уиски да внасят 400 вида бутилки. Съответно връщаме на магазина и от там се мие и пълни наново, а не троши и претопява. Същото за опаковките за храна и т.н. Нещо повече. По тази схема ще намалим средствата които потенциално ще отидат за корупция понеже общините ще трябва да събират по-ниска такса смет понеже част от нея ще се насочи към частия бизнес.
Зачисляването е ясно. Слагат се заключваеми колибки и само хората от входа имат ключове за колибките с контейнерите. В Германия така работи. И за да си свалят разходите на входа, хората поръчват по-малко контейнери за общ боклук и вместо това 1-2 контейнера за опаковки отгоре. Проблемът с това в София обаче, ще е друг. В момента общината цака на квадратура. В София празните жилища са 1/3, т.е. 30% плащат за услуга, която не използват. Ако обаче се мине на услуга, където плащаш потребление тези 30% няма да изхвърлят и изведнъж върху останалите 70% ще дойде по-голям разход. Фандъкове не го иска това, защото ще има вълнения.
Защо няма мнение на г-н Борис Бонев (на всяка манджа мерудия)? Или този път нещата са малко по-сериозни и фундаментални относно далаверата на ГЕРБ-ДПС, и той трябва да мълчи?
До 36:"m17"]До коментар [#34] от "pontius_glarus":Щото завода за цимент е там, не е в Силистра. И не, специалитета с опаковане и извозване на боклука е на Софиянски и неговите дружки-заменкаджии от онова време. ...."
Многознайко, от времето на Софиянски минаха почти 20 години! Екипът на вашият неандерталоподобен кютюк за 15-20 години нищо ли не можа да измисли досега? Тези тъпани досега не разбраха ли, че за администрирането на един голям град трябва да се имат идеи не само за строеж на затворени комплекси с "бутик резиденции" и "пентхаузи", ами да се помисли за обработване на смет, транспорт, микроклимат. а не само да се чеши по та-аците, и да се оправдава с тоз или оня.
Има мнение, четете цялата статия. Иска да се плаща според обема ама не казва как конкрертно да се организира. Но не е само той, и ДБ са така - хем искат хем не знаят как. БСП пък са честни - не знаем как, другите да предложат. А ГЕРБ са пас с класическия номер "проучване".
А защо трябва да се кара с камион до Девня, от завода до близката гара са 10-ина километра скамион а оттам до Девня с влак.. А сега 420 километра с камион и наобратно празен д а захлеби някоя наша фирма....Аот девня не плащат и стотинка за РДФ горивото, защото не им харесвало, но за без парии можело да се ползва..
Природа на войне, нам как родная мать
Но есть время хорониться, а есть время наступать
И вскоре объявились мы во вражьих городках
И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах
Порвали на куски, измолотили в хлам
И, добивая, объясняли стонущим врагам:
Запомните загадочный тактический приём —
Когда мы отступаем – это мы вперед идем!
Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин
Просто нам завещана от Бога Русская Дорога
Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…
Фандъкова, за Варна само вашия боклук липсваше. Започне ли да се гори в Девня европейския такъв /законно или не/, в града не се диша, ма,ей...В нашия град десетилетия идваха да дишат чист въздух и лекуват дробовете си, а в наши дни га отвориш прозореца да проветриш, от зори се носи мирис на нещо като амоняк, горени гуми... абе мръсотия до шия. Я питай у Виена де и как рециклират боклука? Май нещо за гориво ли го ползват? То колкото такси за щяло и нещяло вземате общините, още една...
До коментар [#45] от "Петя Янчева": Я питай у Виена де и как рециклират боклука? Май нещо за гориво ли го ползват? То колкото такси за щяло и нещяло вземате общините, още една... --------------------------------- Ми питала е мари, гълъбице, че и го е видяла - ИЗГАРЯТ ГО, И ТО В ЦЕНТЪРА НА ГРАДА! Ама твоичките не дават, понимаеш! Още една, заета с пляскане на крилца гълъбица, не разбрала милата...
Още преди години беше прието, че трябва да е на обем, но Фандъкова нищо не предприе, а се ослушваше. Ето новина от преди почти 6 години.
" Общините искат 3 г. отсрочка за новата такса смет
20.07.2017 г., с. 2-3
Заради готвените промени в закона
Домакинствата ще плащат повече при смяната на методиката за изчисляването
Какъвто и вариант за определяне на такса смет да се въведе от началото на 2018 г., 3 години след това е напълно възможно общините да продължат да я събират като процент от данъчната оценка на имота, както е и сега. Сдружението на общините в България ще настоява за отсрочката, съобщи за „24 часа" Емил Савов, експерт по управление на отпадъците към организацията. Нашето предложение е да има 3-годишен преходен период. През него общините да могат да прилагат досегашната практика според данъчната оценка на имота или да изчисляват такса смет според броя ползватели или според неговата разгъната застроена площ, каза Савов и обясни: „Трудността идва от това, че регистрите на общините за ползвателите на имотите не са толкова точни". Според предложените промени в Закона за местните данъци и такси общините ще имат правото да избират между 3 основни начина за определяне на такса смет. Първият е чрез индивидуално измерено количество отпадъци, включително чрез торби с определена вместимост. При този метод цената за покупка на торбите всъщност е таксата смет. Вторият начин е количеството боклук да се определя по вместимостта на контейнерите и по честотата на тяхното извозване. Третият е според броя ползватели на услугата, т.е. колко хора живеят в жилището. Експертите твърдят, че първият вариант ще е най-труден за прилагане в България, защото изисква много висока отговорност от странана хората. Иначе той е идеален за въвеждане на разделното събиране, към което се стремим. От 2030 г. 10% от битовите отпадъци ще могат да се возят до депо - всичко останало трябва да се преработва, а това е невъзможно без боклукът да се събира разделно. Вторият вариант - с контейнерите, и сега се прилага на някои места в страната. Проблемът при него е, че е подходящ само за жилищни зони, в които има еднофамилни жилища и всеки знае своя контейнер. В Свиленград, където от тази година се прилага и за блокове, се получи така, че мнозина ходят малко по-далеч и изхвърлят сметта си в чужди контейнери. Защото всеки е маркиран и такса смет се определя според това колко често се налага сметоизвозващата фирма да отнася и да изпразва съда. Според Емил Савов вариантът с определяне на такса смет според обема и изпразването на контейнерите изобщо не е приложим у нас, докато общите контейнери продължават да са на улицата и всеки има възможност да хвърля в тях. Според него боклукът трябва да се съхранява в найлонови торби в общи помещения в блока, докато не.дойде сметоизвозващата фирма. Този вариант не пречи на улиците да има кошчета за боклук, в които да хвърлят отпадъци туристи и случайно преминаващи хора.| Напълно е възможно общините да решат от следващата година в едно и също населено място такса смет да се определя по различен начин, в зависимост от това как е най-удобно. Може би в квартали с къщи таксата ще се определя според контейнера. Това обаче може да доведе до поскъпване, ако новите цени не се изчислят адекватно. Защото в малките селища данъчните оценки на имотите са ниски и там такса смет често е около 10 лв. на година на къща. Кметът на Бургас се обяви за варианта изчисляването на такса смет да става на база количеството изхвърлен боклук. По-справедливо е, а и така хората ще си правят сметката. Досега бизнесът страдаше, защото плащаше по-високи ставки от домакинствата, но по новата методика нещата ще се променят", заяви Димитър Николов. В Бургас сега такса смет за граждани и фирми се изчислява според размера на жилищната, офисната, търговската или производствената площ, но общинарите били готови да променят местната наредба. По думите му, който и от вариантите да приеме общинският съвет, неминуемо ще има увеличение на налога. „От една страна разходите за държавни отчисление се вдигат, таксите за депонирането -също. В последните години едва удържаме на сегашния размер", каза Тотев. Според него Пловдив ще приеме или облагането да е на квадратен метър, или на брой обитатели на жилището. Но леко покачване на размера ще има, предупреди кметът на Пловдив. Преди дни шефката на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянова прогнозира, че по всяка вероятност в Пловдив ще изберат начисляването на налога да бъде на човек. Така се получавали по 30 лева годишно. Измененията ще влязат в сила от 1 януари 2019 г., уточни Стоянова. Тя допълни, че поправките ще намалят размера на таксата за фирмите, но ще има увеличение за гражданите. „Презумпцията е, че замърсителят плаща, и сумата за сметосъбиране, извозване и депониране ще се определя по броя на хората", каза Стоянова. Според пловдивчани, ако се въведе тази методика, най-големи трябва да бъдат налозите за обитателите на „Столипиново", защото там най-много мърсят. Жителите на квартала изхвърлят отпадъците директно от балконите и около блоковете периодично се издигат могили от боклук."
До коментар [#45] от "Петя Янчева": Я питай у Виена де и как рециклират боклука? Май нещо за гориво ли го ползват? То колкото такси за щяло и нещяло вземате общините, още една...---------------------------------Ми питала е мари, гълъбице, че и го е видяла - ИЗГАРЯТ ГО, И ТО В ЦЕНТЪРА НА ГРАДА!Ама твоичките не дават, понимаеш!Още една, заета с пляскане на крилца гълъбица, не разбрала милата...
То хубаво да се дава Виена като пример. Ама във Виена в центъра колко камери има и дали се следи за превишена скорост? А при нас колко камери има и следи ли се? В Австрия при акт16 могат ли да липсват 30% от асфалта по договор. При нас може, там не може. Значи там може да се гори в центъра и да не пуши, но тук ако направят завода съм убеден, че ще смърди. Общината не поддържа. Вижте всички детски площадки след няколко години употреба в какво състояние са. Вижте паяците на градска мобилност, които изпускат черни кълба дим, вероятно със свалени DPF-и и т.н.
Разбира се че не, проследих го в рамките на три кофи т.е 10 минути и на всичките три слагаше само пласмасата. С което доказвам че не се смесват боклуците, което е основното обвинение.
Не знам, може би няма как да се натовари. Иначе звучи разумно. Но най-смисленото е наистина да има линия до завода, така РДФа може да се праща и на други места, даже да се изнася срешу пари.
След 17 години управление на ГЕРБ трябваше да е като вив Виена - да се гори в собствена инсталация. Ама умните и красивите го провалиха, отне им 5 години ама го прецакаха. И затова сега ще се вози в Девня за вечни времена.
Унищожаването, депонирането и оползотворяването на отпадъците трябва да се организира регионално. Превозването надалеч е екологически и икономически неефективно. Отделят се и излишни емисии от транспорт.
Мн философстваш бе, деба. Тия работи всичките някакси са измислени вече в оправените държави. Всеки, който смята кофите за някаква сложна научка и че сегашното положение е ок: първо, да се изкъпе. Второ, да излезе от село.
До коментар [#52] от "alx061154739": Значи там може да се гори в центъра и да не пуши, но тук ако направят завода съм убеден, че ще смърди. ---------------------- Веднага ти предлагам ефикасно лекарство срещу недоверието - не знам на коя от представените в СО партии симпатизираш, но явно ще да е някоя измежду ДъБъ и спасителчетата на борисчето. Та, правиш подписка и им възлагаш да намерят експерти, които да следят какво се изгаря в инсинератора и дали се спазват всички предписания. Простичко е, нали?
Пробвайте да е отворен и да пуснете калифорнийски червеи. Ние също преработваме хранителни отпадъци на двора, но никога не ги покриваме плътно. Единственият проблем е, че завъжда/привлича разни животинки - плодови мушици, мравки или може да привлече мишки.
Няма как да се направи, като в белите държави, защото не е проектирано по този начин от началото. Преди година бях във Варшава. Там в затворения комплекс, в който живеехме, имаше специално помещение за боклука в една от сградите със 7 или 8 различни контейнера.
Тук и някой някога да е проектирал подобно общо помещение , то отдавна е усвоено за други цели. На тротоара , особено в центъра или в Лозенец няма толкова място.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
ivan_lawyer
Рейтинг: 755 НеутралноПри соц-а ни караха бирата в стъклен амбалаж, млякото, увиваха в хартия сиренето, найлона беше лукс.
Нищо лично, просто отбелязвам, нямахме торбички за смет, слагахме в кофите за боклук стари вестници, като задължението на децата беше да изхвърлят боклука - повод за разходка.
Сега се генерира огромна камара от боклук, то не са опаковки, капачки, всякакви гяволии, едно кафе да изпиеш на крак и - вече стават три - четири отпадъка - чашка, бъркалка, сметанка, захарче в пликче.
При това положение - доста пари ще се нужни на общината един вид.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4223 НеутралноКрадците нямат почивен ден. Особено с това заспало стадо. Стрижат до голо.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Infinitum
Рейтинг: 1356 ЛюбопитноИма държави в Европа които правят така, че отпадъците произвеждат топлина, енергия и консумативи за обществото....в България возят боклука 500 км, от единият край на държавата до другия (София до Девня) и на вси§кото отгоре това струва 2.5 милиона лева.....за 80 хиляди тона? Има нещо гнило в тези цифри. Това се връзва по около 31 лева на тон. Тоест един камион който вози 5 тона боклук го прави за 150 лева? 😂😂😂
Само нафтата която харчи за 1000 километра отиване и връщане струва два пъти повече. Данчето дори не знае как да лъже.
truly
Рейтинг: 545 НеутралноА какво се случва с контейнерите за рециклиране? Предполагам изваждат металите, може и някоя пластмаса, а останалото се превръща в РДФ?
И не разбирам защо до момента се е карал с камиони, вместо с железопътен транспорт. Или пак е имало някоя герберска фирма, която трябва да храним?
wkk57607068
Рейтинг: 1071 НеутралноБоклука да се изпраща в Банкя. Пред къщата на Борисов.
olimpipanov
Рейтинг: 888 НеутралноПоредната уйдурма.
Боклъкът до Девня че е много близо, за да захлеби поредната фирмичка на който трябва.
Без радикална промяна и Данчето в панделата ням а да стане.
Разделно събиране на макс (по белите страни има поне до СЕДЕМ различни котейнера, а на места и повече), плаща се такса за почистване на общи части (улици, но там може и да е от данък сгради) и единствено за изхвърляне на нерециклируемия боклук (в Белгия се плаща на тегло).
Ама де толкоз акъл от нашите , освен това са и корумпета.
irl471142598
Рейтинг: 2697 РазстроеноДо коментар [#1] от "ivan_lawyer":
Всички съседни страни забраниха еднократните торбички за пазаруване.
И после пада голямо чудене , защо ни гледат снизходително...
Дали някой началник тук няма фабрика за найлони?
irl471142598
Рейтинг: 2697 РазстроеноДо коментар [#1] от "ivan_lawyer":
Преди около 20 г Общината СО обяви "набиране на оферти" за преработка на ТБО.
Участваха модерни технологии -от Германия, Швейцария и Франция.Имаше дискусии, в общината , ентусиазъм...
Резултатът - сетне дълго озадачаващо мълчание... Питахме , какво става ? Ами то било само пробно, набирането на оферти не било ро закона за обществените поръчки!? След време ББ обяви , че без конкурс избират някаква германска технология. Отиде в Германия , видя и след време , се оказа че въпросната технлогия е изхвърлена в Германия, после пак мълчание, започна одисеята "балиране", после ни налегнаха ...световните проблеми . И така едно голямо нищо, до днес...
irl471142598
Рейтинг: 2697 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "truly":
Напоследък се наблюдава, че контейнерите за разделно събиране в София , се заместват много бързо с обикновени -общи. Г-жо Фандъкова , какво става ?
dwr30648311
Рейтинг: 439 ЛюбопитноАко не ядете предимно навън, близо трета от боклука ви се състои от хранителни отпадъци. Обелки от плодове и зеленчуци, костилки, черупки, че дори и корите на яйцата ме карат да отделям в компоста.
За една година в домакинство добиваме около 160л обогатена почва (въртим 2 бидона по 80литра). Каквото ни остане даваме на бабите.
Компостирането е чудесен начин, да ограничиш значително отпадъците на бунището и да спестиш от почва и наторяване, а торовете ще са кът следващите години.
Един от малкото недостатъци на компостирането е неприятната миризма като отворите контейнера. Не е подходящи да го държите в жилищна сграда. Ако зависше от мен и на двора не бих го държал, ама… жената каза :(
Все повече градове добавят и контейнери за хранителни отпадъци. Така проблема с миризмата се пренася на бунище извън града (ако контейнерите се изхърлят поне на няколко дни) Зад океана доайени са Портланд, Санфранциско и Денвър. В Европа първенец е Милано, където от хранителните отпадъци произвеждат тор и биогаз.
МЕСИ от Бояна
Рейтинг: 1173 НеутралноОт село съм и постоянно ми прави впечатление, че по тротоарите на София има много кучешки лайна, а до минералната чешма при Сметната палата - нерядко купчина човешки лайна.
СЛАВА НА УКРАЙНА! МАЧКАЙ РУСНЯТА и ПУТНЯТА!21 век? Не мисля!
еспресо
Рейтинг: 2359 НеутралноПредложението на Спаси София да се плаща според изхвърлен боклук, а не според данъчна оценка, е най-справедливо и боя се, най-нереалистично. Как точно ще стане отчитането в София? Все още се срещат даже хора, които изхвърлят боклук от прозореца си.
"Видно е, че Русия ще спечели тази война." Румен Радев, 24.02.2022truly
Рейтинг: 545 НеутралноДо коментар [#12] от "еспресо":
В други държави изхвърлянето на отпадъци може да стане само в закупени специални торби. Една торба да струва 5-10 лева да кажем. Да видиш как всеки ще започне да изхвърля разделно и да мисли какво купува.
Nik Nikolov
Рейтинг: 95 НеутралноНа най- крадливия град сега и боклука да му мислим...нали имате по три бона заплати..направете си завод, ама без вълци...
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 913 ГневноСгази софия олигофрените отново са с най-идиотското предложение!
Да се увеличала таксата!
Същото "решение" имат и за проблема с местата в центъра на София- да се увеличи таксата за стикер за паркиране на живущите!
Олигофрени, Сър!
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 913 ГневноДо коментар [#14] от "Nik Nikolov":
"Три бона заплати" беше wow преди 15-ина години. В момента е на границата на екзистенциалният минимум ...
dwr30648311
Рейтинг: 439 ЛюбопитноРециклирането на пластмаса е алабализъм, чиято цел е да ни накара да се чустваме по-добре, докато консумираме. Не казвам да не го правите, а просто че не е панацеята, за която ни се представя.
Мнозинството от боклуци, които хвърляте в контейнера за рециклиране, отиват да бунището така или иначе. От всяко дърво, свирка не става - важи и за пластмасата. “Рециклирания” боклук обикновено се изкупува на безценница от бедни държави. След като отделят малкото ставаща пластмаса (процес, който все още не е напълно автоматизиран и изисква евтина работна ръка) останалото се изхвърля. Същинското рециклиране също е мръсен процес, за това и повечето богати държави, го делегират на Азия. В тоя ред на мисли, ще ми е интересно да разбера, дали само сортираме пластмаса за износ или настина я рециклираме в България.
Ако сте се се чудили “Как така от боклук събират пари кувьози, които и държавата не може да си позволи?” - капачките са най-ценната пластмаса за рециклиране. Вие сте ги закупили, вие сте ги сортирали, плътни са, чиста са, фабриката само ги изкупва и прави нова продукт от тях. В тоя ред на мисли се искрено се надявам да не открием някои шмекерии и в кампанията с капачките, понеже е изключително апетитна баница.
Иначе ако искаме да намалим разходите за сметоизвозване, най-ефективно би било просто да сложим пружини на контейнерите, така че капаците да не са зейнали като вали дъжд. Ако искаме да намалим бунищата, трябва да намалим и пластмасовите опаковки.
https://youtu.be/c8aVYb-a7Uw
https://youtu.be/HNWn885qWtU
imaligoogle_hr
Рейтинг: 1266 НеутралноПоне не се играе постановка от селска вечеринка.
Така или иначе, всичко отива на едно място.
Пусни дрон да видиш, че камионите са обикновни самосвали, ''разделени'' на 3 с картони/чаршафи!
dwr30648311
Рейтинг: 439 ВеселоДо коментар [#5] от "wkk57607068":
+++ Ако не е достатъчно дворчето в Банкя има и други ;€
“Сега смесеният битов отпадък в металните контейнери в София се събира от фирми на братя Домусчиеви, Румен Гайтански-Вълка и на Димитър Борисов и Иво Иванов”
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4223 НеутралноДо коментар [#8] от "irl471142598":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Плюс стотици откраднати милиони покрай боклука.
БМЗ
Рейтинг: 1206 НеутралноДавай инсинератора и да приключваме.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Това да се вози боклука до Девня, някой смятал ли е колко хиляди тона безполезно изгорена нафта и емитиран СО2 са??!! Нали се борим с промяната в климата, а?!
еспресо
Рейтинг: 2359 НеутралноЗа други държави знам. Аз се чудех конкретно за София. "Видно е, че Русия ще спечели тази война." Румен Радев, 24.02.2022
m17
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#4] от "truly":
Ако можехте да четете в разбиране щяхте съвсем лесно да научите причината -няма влакова линия до завода за РДФ.
m17
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#18] от "imaligoogle_hr":
Не е така, извозват ги с отделни камиони или един камион но веднъж минава за хартия а друг път за пластмаса. Лично съм си правил труда да проследя един камион как обикаля няколко кофи в Хиподрума!
m17
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#13] от "truly":
Това е много добър и справедлив вариант но за съжаление тотално неприложим за напенската действителност. В моя квартал (един от най-заможните в София) съседите не могат да се науат да си хвърлят боклука в обшата кофа - редовно някои си го оставя ДО кофата, разни хора върят и хвълят по улиците без никакво притеснение, други си хрълят отпадъците директно преь прозореца.
m17
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#12] от "еспресо":
Ето това е големия проблем за каквато и да е реформа за по-справедливо заплащане на боклука. По принцип при квартал с къши е лесно - всяка къща има собствена кофа и плащат на извозване, даже имало 2-3 хвартала с такъв пилотен проект в София. Но при големи блокове е тегаво. Еднин вариант е всеки вход да си има собствени кофи, които да се заключват. Обаче тогава ще има страшно много боклуци хвърлени до кофата, отделно "осчетоводяването" ще е много тегаво. И понеже никой няма конкретна идея, в ОС си говорят по принцип и няма нищо конкретно.
еспресо
Рейтинг: 2359 НеутралноДо коментар [#26] от "m17":
"Видно е, че Русия ще спечели тази война." Румен Радев, 24.02.2022Да, аз не се заяждам, действително ми е интересно как може да се намери някакво решение, което да е хем поне отчасти справедливо, хем осъществимо.
В момента данък смет е реално данък собственост - върху данъчната оценка. И не само за жилищата. Един театър или университет може да плаща колкото мол.
m17
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#27] от "еспресо":
На мен също но поне досега не съм чул смислена идея която да звучи обещаващо за големи блокове. Според мен реалистични път е увеличаване на кофите за разделно събиране, възможност за собствена кофа на вход/къща. И може би някои ден ще стигнем до варианта с купуване на торби, ама няма да е скоро. И още нещо много важно - поне в моя квартал, много отпадъци се генерират от магазинчета - редовно задръстват обшите кофи с кашони. А плащат същата такса като мен дето сме едно семейство. Големите магазини си има собствени кофи, пазара в Красно Село също си има собствени кофи но малките магазинчета в цяла София на практика изхвърлят безплатно. Тоест те трябва да бъдат накарани да хвърлят разделно и да си плащат на обем. И поне за моя квартал това веднага ще намали боклука с 20% примерно. Друг проблем са едрогабаритните отпадъци - в момента изхвърляне на мебели например е много трудно - или трябва да платиш 160лв за цял контейнер или трябва да хвърлиш до кофата. Там ги събират 1-2 пъти в седмицата но пак висят няколко дена, клошарите ги чупят и разнасят нагоре-надолу.
Anоnуmous
Рейтинг: 1474 НеутралноВ софия на кой му пука за боклука? То винаги е било едно и също положението. Ако е имало желание, е щяло да се оправи.
subaru
Рейтинг: 684 НеутралноНещо е сбъркано. Концептуално. Значи в Яна построихме завод за преработка на боклука в RDF - "гориво", което обаче също е боклук, чието изгаряне създава екологичен проблем. Браво! Принцип на "кръговата икономика".
Цецо
Рейтинг: 1430 НеутралноВпечатляващи са коментарите на псевдозелените. Типичен комунизъм. Давай да тормозим и да създаваме нови контролни органи. Да има за усвояване от овцете.
Covid live matter. Stop the genocide.Специални торбички, заключване на кофи и прочие тъпотии. Щото били въведени някъде. И новия ОФ актив да подава сигнали на новосъздадената клатик...ска администрация. Зелено та чак тъмно червено. И учени думички. Кръгова икономика.
Въпроса как така пластмасовите бутилки са се наложили над стъклените никак не се задава. А причината била в икономията на енергия. Ма това хич не бърка неокомунистическата пасмина.
Както и факта, че идеята за изгарянето е одобрена от ЕС и целия проект финансиран от ЕБР. Ма кво разбират тия? Нищо че и те са от зелено-червените. Ма явно недостатъчно за жълтопаветната идиотия.
m17
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#30] от "subaru":
Ами измислете го по-добре и дайте да ви изберем да го реализирате. Най-напредналите държави правят точно това - максимум разделно събиране и остатъка на РДФ пелети и после горене за ток/топлика. Цяла западна европа е така, във Виена има 2 такива инсталции за горене, точно от модела дето щяха да правят в София. Ама умните и красивите го провалиха тоя проект, не искат да се гори наблизко до тях, нека някакви селяндури да дашат техните пушеци казаха.
Batezuzi
Рейтинг: 1622 НеутралноПринципно съм съгласен, че който цапа повече трябва да плаща повече както и че е по-добре да събираме разделно. Трудно ми е обаче да си представя първо как ще зачислим номер на контейнер на всеки вход и дори това да стане как ще контролираме дали някой не си изхвърля боклука на друго място понеже така ще спести от такса смет. Затова си мисля, че по-скоро трябва да се фокусираме върху неща за многократна употреба. Примерно напитките да са в 4-5 вида размера стъклени шишета с еднаква форма и само да сменяме етикетите, а не 50 дестилерии на уиски да внасят 400 вида бутилки. Съответно връщаме на магазина и от там се мие и пълни наново, а не троши и претопява. Същото за опаковките за храна и т.н. Нещо повече. По тази схема ще намалим средствата които потенциално ще отидат за корупция понеже общините ще трябва да събират по-ниска такса смет понеже част от нея ще се насочи към частия бизнес.
pontius_glarus
Рейтинг: 3578 НеутралноСамо до Девня? Защо не до Силистра, или ако е възможно малко по-далеч? Извозването на боклука е специалитет на Боку, и ГЕРБ до последния миг ще го правят.
чудя се какво ли ще правят в Община София без "топлото" и "боклука"? каква ли далавера ще измислят тези мутри, удостоени с власт?
m17
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#33] от "Batezuzi":
И как си представяте България да накара всички производители на уиски да ползват стандартна бутилка? Все пак не сме в соца когато имаше 1 вид бирена бутилка. И така се викаше "бирена бутилка". Отделно има всякакви други опаковки от пластмаса, найлонови торбички, няма как да живеем в някакъв нео-соц само с по един вид опаковка.
m17
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#34] от "pontius_glarus":
Щото завода за цимент е там, не е в Силистра. И не, специалитета с опаковане и извозване на боклука е на Софиянски и неговите дружки-заменкаджии от онова време. И голяма част от тях сега са в ДБ - примерно основателката им Малеева-заменкова е там.
alx061154739
Рейтинг: 1292 НеутралноЖелезница?
Йосиф Давыдович
Рейтинг: 1021 НеутралноДо коментар [#1] от "ivan_lawyer":
Природа на войне, нам как родная мать Но есть время хорониться, а есть время наступать И вскоре объявились мы во вражьих городках И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах Порвали на куски, измолотили в хлам И, добивая, объясняли стонущим врагам: Запомните загадочный тактический приём — Когда мы отступаем – это мы вперед идем! Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин Просто нам завещана от Бога Русская Дорога Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…Да така беше, помня от киселото мляко се връщаха не само бурканчетата, но и се събираха и капачките от алуминиево фолио, бирата и беалкохолното съшата работа, месото и сиренето не беше в пластмасови кутии а в обикновена гланцирана хартия, на която продавачката пишеше грамажа и цената с молив, хартията не се изхвърляше а се гореше за пдпалка в печката на село, За боклука не се ползваше черен чувал,който да се хвърля с боклука , а имахме кофа с капак..буклукът се изхвърляше директно в контейнера, а на връщане в къщи се минаваше през мазето и кофата понякога се миеше в общата мивка.. Тази работа се вършеше от някое от децата, което си знаеше, че тази седмица е дежурен по кофа и детето знаеше.че ако видим пълна кофа вечер ,следва глоба от 20ст удръжка от джобните за следващата седмица... 5 човека не повече от 2 кофи боклук от тези големите по 20литра за седмица не сме генерирали, На село пък изобщо не се хвърляше боклук, защото нямаше сметоизвозване.. хранителните отпадъци отиваха при прасето, а опакпвките се горяха в печката..А по тежките строителни неща имаше сметище и сами си ги карахме... Сега страшно много боклуци генерираме...
alx061154739
Рейтинг: 1292 НеутралноЗачисляването е ясно. Слагат се заключваеми колибки и само хората от входа имат ключове за колибките с контейнерите. В Германия така работи. И за да си свалят разходите на входа, хората поръчват по-малко контейнери за общ боклук и вместо това 1-2 контейнера за опаковки отгоре. Проблемът с това в София обаче, ще е друг. В момента общината цака на квадратура. В София празните жилища са 1/3, т.е. 30% плащат за услуга, която не използват. Ако обаче се мине на услуга, където плащаш потребление тези 30% няма да изхвърлят и изведнъж върху останалите 70% ще дойде по-голям разход. Фандъкове не го иска това, защото ще има вълнения.
pontius_glarus
Рейтинг: 3578 НеутралноДо коментар [#34] от "pontius_glarus":
Защо няма мнение на г-н Борис Бонев (на всяка манджа мерудия)? Или този път нещата са малко по-сериозни и фундаментални относно далаверата на ГЕРБ-ДПС, и той трябва да мълчи?
pontius_glarus
Рейтинг: 3578 НеутралноДо 36:"m17"]До коментар [#34] от "pontius_glarus":Щото завода за цимент е там, не е в Силистра. И не, специалитета с опаковане и извозване на боклука е на Софиянски и неговите дружки-заменкаджии от онова време. ...."
Многознайко, от времето на Софиянски минаха почти 20 години! Екипът на вашият неандерталоподобен кютюк за 15-20 години нищо ли не можа да измисли досега? Тези тъпани досега не разбраха ли, че за администрирането на един голям град трябва да се имат идеи не само за строеж на затворени комплекси с "бутик резиденции" и "пентхаузи", ами да се помисли за обработване на смет, транспорт, микроклимат. а не само да се чеши по та-аците, и да се оправдава с тоз или оня.
m17
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#40] от "pontius_glarus":
Има мнение, четете цялата статия. Иска да се плаща според обема ама не казва как конкрертно да се организира. Но не е само той, и ДБ са така - хем искат хем не знаят как. БСП пък са честни - не знаем как, другите да предложат. А ГЕРБ са пас с класическия номер "проучване".
Йосиф Давыдович
Рейтинг: 1021 НеутралноДо коментар [#23] от "m17":
Природа на войне, нам как родная мать Но есть время хорониться, а есть время наступать И вскоре объявились мы во вражьих городках И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах Порвали на куски, измолотили в хлам И, добивая, объясняли стонущим врагам: Запомните загадочный тактический приём — Когда мы отступаем – это мы вперед идем! Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин Просто нам завещана от Бога Русская Дорога Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…А защо трябва да се кара с камион до Девня, от завода до близката гара са 10-ина километра скамион а оттам до Девня с влак.. А сега 420 километра с камион и наобратно празен д а захлеби някоя наша фирма....Аот девня не плащат и стотинка за РДФ горивото, защото не им харесвало, но за без парии можело да се ползва..
imaligoogle_hr
Рейтинг: 1266 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "m17":
''да проследя един камион''
А проследи ли, къде 'сичко се изсипва на едно и се зарива?
Петя Янчева
Рейтинг: 876 НеутралноФандъкова, за Варна само вашия боклук липсваше. Започне ли да се гори в Девня европейския такъв /законно или не/, в града не се диша, ма,ей...В нашия град десетилетия идваха да дишат чист въздух и лекуват дробовете си, а в наши дни га отвориш прозореца да проветриш, от зори се носи мирис на нещо като амоняк, горени гуми... абе мръсотия до шия. Я питай у Виена де и как рециклират боклука? Май нещо за гориво ли го ползват? То колкото такси за щяло и нещяло вземате общините, още една...
imaligoogle_hr
Рейтинг: 1266 РазстроеноДо коментар [#35] от "m17":
''всички производители на уиски да ползват стандартна бутилка''
Натам се върви. Ще бъде като на ВАТ69. Само с различен етикет.
Социализъм, сър.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноДо коментар [#45] от "Петя Янчева":
Я питай у Виена де и как рециклират боклука? Май нещо за гориво ли го ползват? То колкото такси за щяло и нещяло вземате общините, още една...
---------------------------------
Ми питала е мари, гълъбице, че и го е видяла - ИЗГАРЯТ ГО, И ТО В ЦЕНТЪРА НА ГРАДА!
Ама твоичките не дават, понимаеш!
Още една, заета с пляскане на крилца гълъбица, не разбрала милата...
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 РазстроеноМиличкият, и сега остриган до голо ли мааш гащи в тия ветровити дни...
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 РазстроеноДо коментар [#11] от "МЕСИ от Бояна":
От село съм и...
------------------
... ти личи!
IMRO
Рейтинг: 247 НеутралноСлед 17 години управление на ГЕРБ в София, ще возим боклука до Девня с влак?
Евала, колкото го можете вие, никой не го може.
alx061154739
Рейтинг: 1292 НеутралноОще преди години беше прието, че трябва да е на обем, но Фандъкова нищо не предприе, а се ослушваше. Ето новина от преди почти 6 години.
" Общините искат 3 г. отсрочка за новата такса смет
20.07.2017 г., с. 2-3
Заради готвените промени в закона
Домакинствата ще плащат повече при смяната на методиката за изчисляването
Какъвто и вариант за определяне на такса смет да се въведе от началото на 2018 г., 3 години след това е напълно възможно общините да продължат да я събират като процент от данъчната оценка на имота, както е и сега.
Сдружението на общините в България ще настоява за отсрочката, съобщи за „24 часа" Емил Савов, експерт по управление на отпадъците към организацията.
Нашето предложение е да има 3-годишен преходен период. През него общините да могат да прилагат досегашната практика според данъчната оценка на имота или да изчисляват такса смет според броя ползватели или според неговата разгъната застроена площ, каза Савов и обясни: „Трудността идва от това, че регистрите на общините за ползвателите на имотите не са толкова точни".
Според предложените промени в Закона за местните данъци и такси общините ще имат правото да избират между 3 основни начина за определяне на такса смет. Първият е чрез индивидуално измерено количество отпадъци, включително чрез торби с определена вместимост. При този метод цената за покупка на торбите всъщност е таксата смет.
Вторият начин е количеството боклук да се определя по вместимостта на контейнерите и по честотата на тяхното извозване. Третият е според броя ползватели на услугата, т.е. колко хора живеят в жилището.
Експертите твърдят, че първият вариант ще е най-труден за прилагане в България, защото изисква много висока отговорност от странана хората. Иначе той е идеален за въвеждане на разделното събиране, към което се стремим. От 2030 г. 10% от битовите отпадъци ще могат да се возят до депо - всичко останало трябва да се преработва, а това е невъзможно без боклукът да се събира разделно.
Вторият вариант - с контейнерите, и сега се прилага на някои места в страната. Проблемът при него е, че е подходящ само за жилищни зони, в които има еднофамилни жилища и всеки знае своя контейнер. В Свиленград, където от тази година се прилага и за блокове, се получи така, че мнозина ходят малко по-далеч и изхвърлят сметта си в чужди контейнери. Защото всеки е маркиран и такса смет се определя според това колко често се налага сметоизвозващата фирма да отнася и да изпразва съда.
Според Емил Савов вариантът с определяне на такса смет според обема и изпразването на контейнерите изобщо не е приложим у нас, докато общите контейнери продължават да са на улицата и всеки има възможност да хвърля в тях.
Според него боклукът трябва да се съхранява в найлонови торби в общи помещения в блока, докато не.дойде сметоизвозващата фирма. Този вариант не пречи на улиците да има кошчета за боклук, в които да хвърлят отпадъци туристи и случайно преминаващи хора.|
Напълно е възможно общините да решат от следващата година в едно и също населено място такса смет да се определя по различен начин, в зависимост от това как е най-удобно. Може би в квартали с къщи таксата ще се определя според контейнера. Това обаче може да доведе до поскъпване, ако новите цени не се изчислят адекватно. Защото в малките селища данъчните оценки на имотите са ниски и там такса смет често е около 10 лв. на година на къща.
Кметът на Бургас се обяви за варианта изчисляването на такса смет да става на база количеството изхвърлен боклук.
По-справедливо е, а и така хората ще си правят сметката. Досега бизнесът страдаше, защото плащаше по-високи ставки от домакинствата, но по новата методика нещата ще се променят", заяви Димитър Николов.
В Бургас сега такса смет за граждани и фирми се изчислява според размера на жилищната, офисната, търговската или производствената площ, но общинарите били готови да променят местната наредба.
По думите му, който и от вариантите да приеме общинският съвет, неминуемо ще има увеличение на налога.
„От една страна разходите за държавни отчисление се вдигат, таксите за депонирането -също. В последните години едва удържаме на сегашния размер", каза Тотев. Според него Пловдив ще приеме или облагането да е на квадратен метър, или на брой обитатели на жилището. Но леко покачване на размера ще има, предупреди кметът на Пловдив.
Преди дни шефката на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянова прогнозира, че по всяка вероятност в Пловдив ще изберат начисляването на налога да бъде на човек. Така се получавали по 30 лева годишно.
Измененията ще влязат в сила от 1 януари 2019 г., уточни Стоянова. Тя допълни, че поправките ще намалят размера на таксата за фирмите, но ще има увеличение за гражданите. „Презумпцията е, че замърсителят плаща, и сумата за сметосъбиране, извозване и депониране ще се определя по броя на хората", каза Стоянова. Според пловдивчани, ако се въведе тази методика, най-големи трябва да бъдат налозите за обитателите на „Столипиново", защото там най-много мърсят. Жителите на квартала изхвърлят отпадъците директно от балконите и около блоковете периодично се издигат могили от боклук."
alx061154739
Рейтинг: 1292 НеутралноТо хубаво да се дава Виена като пример. Ама във Виена в центъра колко камери има и дали се следи за превишена скорост? А при нас колко камери има и следи ли се? В Австрия при акт16 могат ли да липсват 30% от асфалта по договор. При нас може, там не може. Значи там може да се гори в центъра и да не пуши, но тук ако направят завода съм убеден, че ще смърди. Общината не поддържа. Вижте всички детски площадки след няколко години употреба в какво състояние са. Вижте паяците на градска мобилност, които изпускат черни кълба дим, вероятно със свалени DPF-и и т.н.
m17
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#44] от "imaligoogle_hr":
Разбира се че не, проследих го в рамките на три кофи т.е 10 минути и на всичките три слагаше само пласмасата. С което доказвам че не се смесват боклуците, което е основното обвинение.
m17
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#43] от "Йосиф Давыдович":
Не знам, може би няма как да се натовари. Иначе звучи разумно. Но най-смисленото е наистина да има линия до завода, така РДФа може да се праща и на други места, даже да се изнася срешу пари.
m17
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#50] от "IMRO":
След 17 години управление на ГЕРБ трябваше да е като вив Виена - да се гори в собствена инсталация. Ама умните и красивите го провалиха, отне им 5 години ама го прецакаха. И затова сега ще се вози в Девня за вечни времена.
dtz_
Рейтинг: 12 НеутралноОфициалната политика спрямо Варна последните 20 годи от "Да го духа " става "Да го диша"... яко
xgw06535068
Рейтинг: 1143 НеутралноА Дънди Прешъс ще копае руда, за да получи злато!
magnas
Рейтинг: 1041 НеутралноУнищожаването, депонирането и оползотворяването на отпадъците трябва да се организира регионално. Превозването надалеч е екологически и икономически неефективно. Отделят се и излишни емисии от транспорт.
Роси
Рейтинг: 7775 НеутралноВ България все откриваме колелото, вместо да ползваме опита на по-напредналите.
Anоnуmous
Рейтинг: 1474 НеутралноДо коментар [#33] от "Batezuzi":
Мн философстваш бе, деба. Тия работи всичките някакси са измислени вече в оправените държави.
Всеки, който смята кофите за някаква сложна научка и че сегашното положение е ок: първо, да се изкъпе. Второ, да излезе от село.
subaru
Рейтинг: 684 ВеселоДо коментар [#32] от "m17":
Я отново за "цяла западна европа" и за " РДФ пелетите" , от които Вие със сигурност ще си купите ако се отоплявате на пелети.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноДо коментар [#52] от "alx061154739":
Значи там може да се гори в центъра и да не пуши, но тук ако направят завода съм убеден, че ще смърди.
----------------------
Веднага ти предлагам ефикасно лекарство срещу недоверието - не знам на коя от представените в СО партии симпатизираш, но явно ще да е някоя измежду ДъБъ и спасителчетата на борисчето.
Та, правиш подписка и им възлагаш да намерят експерти, които да следят какво се изгаря в инсинератора и дали се спазват всички предписания.
Простичко е, нали?
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1295 НеутралноДо коментар [#10] от "dwr30648311":
Пробвайте да е отворен и да пуснете калифорнийски червеи. Ние също преработваме хранителни отпадъци на двора, но никога не ги покриваме плътно. Единственият проблем е, че завъжда/привлича разни животинки - плодови мушици, мравки или може да привлече мишки.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1295 НеутралноДо коментар [#60] от "Anоnуmous":
Няма как да се направи, като в белите държави, защото не е проектирано по този начин от началото. Преди година бях във Варшава. Там в затворения комплекс, в който живеехме, имаше специално помещение за боклука в една от сградите със 7 или 8 различни контейнера.
Тук и някой някога да е проектирал подобно общо помещение , то отдавна е усвоено за други цели. На тротоара , особено в центъра или в Лозенец няма толкова място.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1295 НеутралноДо коментар [#17] от "dwr30648311":
Защо не четете/търсите в Интернет?
Защо пишете подобни неща?
Има две технологии за преработка на използвана пластмаса - при едната се получава сингаз, а при другата - дизелово гориво.
https://www.packworld.com/news/sustainability/blog/13378056/syngas-is-the-key-to-packaging-sustainability
https://www.nature.com/articles/s41598-022-09148-2