По всеобщи наблюдения, автоталибаните са с доста скормна емоционална интелигентност. Неплатените глоби трябва да бъдат преоформяни в други дребни битови неудобства. За много смислено намирам блокиране в системата за СМС за паркиране, докато е си я платят. Или отказ автомобилът да мине ГТП с висящи глоби.
И като се почне едно бъхтене "Да е*а живот грозен да е*а, всеки ден мъка, да го е*а, цел живот теглиш, да го е*а.... Като яребици на шиш ни жарят, като пъдпъдик на скара ни пекат...."
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Мда, в центъра забелязох, че се глобява за паркиране на защриховани участъци на улиците. Особено паркиране на ъгъла на кръстовище е най-честото, което виждам, но виждам и за паркиране до места за паркиране, но в защрихована площ. За паркиране по тротоари не виждам, но то в центъра на града рядко има къде да се паркира нелегално на тротоар - общината се е погрижила с колчета. Това не важи за кварталите. Явно общината не иска да влиза в конфликт с живущите в кварталите като отнеме тротоарите и детските площадки изначало като места за паркиране.
Точно затова трябва целия град да стане зелена зона и с приходите да се наемат десетки паяци и писачи на квитанции. Точно това е тайната на липсата на неправилно паркиране на слънчака - паяка е частен и се издържа от глобите.
Интересно защо ДБ не обещават да ще преборят неправилното паркиране, дали случайно не ги е страх от гнева на избирателите им? Които на думи са умни и красиви а на практика доста от тях са обикновенни авто-талибани?
И тук трябва е-управление. Да се свързват няколко бази с данни и прегрешилото лице само да получава уведомление, че от сметката му са изтеглени пари за глоба. После да се жалва. Но и ако жалбата се окаже основателна, т.е. служителят на ЦГМ неправомерно го е глобил, санциите да са за този служител, а не за всички данъкоплатци.
Много лесно може да се реши проблема, ако нямаш договор за наем/собственост на парк място, нямаш право да си купиш кола. Сега ги гледам, половината тарикати, живее в двустаен, купил кола за 50 хиляди, гумите ги взел втора ръка и я паркирал в калта. Иначе бай Гъзар - виж каква кола карам...
Много лесно може да се реши проблема, ако нямаш договор за наем/собственост на парк място, нямаш право да си купиш кола.Сега ги гледам, половината тарикати, живее в двустаен, купил кола за 50 хиляди, гумите ги взел втора ръка и я паркирал в калта. Иначе бай Гъзар - виж каква кола карам...
В Япония е така. Първо представяш в обищната паркомясто (собствено или наето за години напред) ама мястото да отговаря на размера на колата, и чак след това си купуваш кола. Ако объркаш реда, глобите са жестоки.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Ако може, преди глобяването да пробваме с "Юбер" ама без политическия чадър над бакшишите. После и със споделено пътуване по френския модел. Да видим реално кой ще си причинява търсене на място за паркиране и ще търкаля сутрин/вечер кола само за един пътуващ. Едва след това, да мислим за вдигане на глобите и още служители за писане на актове...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Не че имам против Юбер но не виждам как това ще промени обективния факт за недостиг на масто по улиците и за паркиране. Личния автомобил ВИНАГИ ше бъде по-удобен от градски транспорт или такси/убер. И ако хората могат да си го позволят, винаги ше го предпочетата, това е базова човешка психология. Съответно единствения начин за намаляване на автомобилите е чрез повишаване на цената за притежание с което по-малко хора ще могат да си ги позволят и/или ползват. Това могат да бъдат по-висок данък, гражданска, зона за паркиране. Като на практика най-приемливия вариант за София е зона навсякъде и постепенно повишаване на цената и до (сегашни) 500-1000лв на година.
Проблемът не е в размера на глобите, а в корупцията, полицейщината и липсата на всякаква здрава логика и визия у ръководството на ЦГМ. Освен това на много места се паркира неправилно, заради завлачени проблеми от общината. Така например минават десетки години, преди общината да се сети да построи тротоар или да маркира паркоместа. А да направи нови такива изобщо няма надежда. Нуждите растат, а възможностите намаляват. Т.е. общината изобщо не си прави труда, да подобри ситуацията. Всичко е на самотек и просто се събират едни пари, които според ЦГМ, не им стигат за разходите. Нещо много е сбъркано там.
В Япония е така. Първо представяш в обищната паркомясто (собствено или наето за години напред) ама мястото да отговаря на размера на колата, и чак след това си купуваш кола. Ако объркаш реда, глобите са жестоки.
Тук е иначе. Общината първо позволява презастрояването, след това не си свършва и работата, а накрая държи редовия гражданин отговорен и иска кинти за несвършената си работа.
Отиди и виж в един чисто нов квартал, каква е гмеж. Манастирски ливади примерно. Водят го елитното гето на София. Човек би си помислил, че в един нов квартал, познатите ни проблеми ще са решени. Но не! По-лошо е от старите квартали. Виновен е кой? Гражданите?
До коментар [#11] от "gost22": Не че имам против Юбер но не виждам как това ще промени обективния факт за недостиг на масто по улиците и за паркиране. Личния автомобил ВИНАГИ ше бъде по-удобен от градски транспорт или такси/убер. И ако хората могат да си го позволят, винаги ше го предпочетата, това е базова човешка психология. Съответно единствения начин за намаляване на автомобилите е чрез повишаване на цената за притежание с което по-малко хора ще могат да си ги позволят и/или ползват. Това могат да бъдат по-висок данък, гражданска, зона за паркиране. Като на практика най-приемливия вариант за София е зона навсякъде и постепенно повишаване на цената и до (сегашни) 500-1000лв на година.
Още ти звъни в главата сърпа и чука, а? ЩОто те така се справяха с проблема — няма ХХХ, няма проблем. Ами няма да стане с вдигането на цените и ограничаване на достъпа. Просто цените на имотите в съответните зони ще паднат, хората ще се разселят в други зони и ще имаш същия проблем умножен по много зони, щото многото зони имат много разстояние, а за многото разстояние си трябва кола. В един друг голям български град, вече се забелязва, че първо се пита за паркомясто за два автомобила, и чак след това се гледа цената на жилището. Та хората няма да се откажат от колите току-така, остава да се уплътни използването на колите за да се избегне простотията с разните зони и влизането на коли с ЕвроХХ. Всичко останало е "хората губят пари".
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
cinik
Рейтинг: 2917 НеутралноПо всеобщи наблюдения, автоталибаните са с доста скормна емоционална интелигентност. Неплатените глоби трябва да бъдат преоформяни в други дребни битови неудобства. За много смислено намирам блокиране в системата за СМС за паркиране, докато е си я платят. Или отказ автомобилът да мине ГТП с висящи глоби.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "И като се почне едно бъхтене "Да е*а живот грозен да е*а, всеки ден мъка, да го е*а, цел живот теглиш, да го е*а.... Като яребици на шиш ни жарят, като пъдпъдик на скара ни пекат...."
alx061154739
Рейтинг: 1468 НеутралноМда, в центъра забелязох, че се глобява за паркиране на защриховани участъци на улиците. Особено паркиране на ъгъла на кръстовище е най-честото, което виждам, но виждам и за паркиране до места за паркиране, но в защрихована площ. За паркиране по тротоари не виждам, но то в центъра на града рядко има къде да се паркира нелегално на тротоар - общината се е погрижила с колчета. Това не важи за кварталите. Явно общината не иска да влиза в конфликт с живущите в кварталите като отнеме тротоарите и детските площадки изначало като места за паркиране.
danvan
Рейтинг: 5463 НеутралноМалко е! трябва да се удвояват глобите, докато в главата на Ганьо се зароди идея да спазва правилата.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satkapitan_laino
Рейтинг: 959 Неутрално"Една от причините е числеността на специалния екип на ЦГМ за тази дейност - едва 10 души за цяла София. "
Това казва всичко за мениджмънта на София и амбицията да се свърши нещо като хората.
m17
Рейтинг: 1974 НеутралноДо коментар [#1] от "cinik":
Това второто май е направено, не мисля че можеш да минеш ГТП без платен данък а данъка не може да се плати без да си платил глобите?
m17
Рейтинг: 1974 НеутралноДо коментар [#2] от "alx061154739":
Точно затова трябва целия град да стане зелена зона и с приходите да се наемат десетки паяци и писачи на квитанции. Точно това е тайната на липсата на неправилно паркиране на слънчака - паяка е частен и се издържа от глобите.
m17
Рейтинг: 1974 НеутралноДо коментар [#4] от "kapitan_laino":
Интересно защо ДБ не обещават да ще преборят неправилното паркиране, дали случайно не ги е страх от гнева на избирателите им? Които на думи са умни и красиви а на практика доста от тях са обикновенни авто-талибани?
Още от същото
Рейтинг: 1384 НеутралноИ тук трябва е-управление. Да се свързват няколко бази с данни и прегрешилото лице само да получава уведомление, че от сметката му са изтеглени пари за глоба. После да се жалва. Но и ако жалбата се окаже основателна, т.е. служителят на ЦГМ неправомерно го е глобил, санциите да са за този служител, а не за всички данъкоплатци.
Сериозно ли?dobrevk
Рейтинг: 171 НеутралноМного лесно може да се реши проблема, ако нямаш договор за наем/собственост на парк място, нямаш право да си купиш кола.
Сега ги гледам, половината тарикати, живее в двустаен, купил кола за 50 хиляди, гумите ги взел втора ръка и я паркирал в калта. Иначе бай Гъзар - виж каква кола карам...
gost22
Рейтинг: 1929 НеутралноВ Япония е така. Първо представяш в обищната паркомясто (собствено или наето за години напред) ама мястото да отговаря на размера на колата, и чак след това си купуваш кола. Ако объркаш реда, глобите са жестоки. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
gost22
Рейтинг: 1929 ЛюбопитноАко може, преди глобяването да пробваме с "Юбер" ама без политическия чадър над бакшишите. После и със споделено пътуване по френския модел. Да видим реално кой ще си причинява търсене на място за паркиране и ще търкаля сутрин/вечер кола само за един пътуващ.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Едва след това, да мислим за вдигане на глобите и още служители за писане на актове...
m17
Рейтинг: 1974 НеутралноДо коментар [#11] от "gost22":
Не че имам против Юбер но не виждам как това ще промени обективния факт за недостиг на масто по улиците и за паркиране. Личния автомобил ВИНАГИ ше бъде по-удобен от градски транспорт или такси/убер. И ако хората могат да си го позволят, винаги ше го предпочетата, това е базова човешка психология. Съответно единствения начин за намаляване на автомобилите е чрез повишаване на цената за притежание с което по-малко хора ще могат да си ги позволят и/или ползват. Това могат да бъдат по-висок данък, гражданска, зона за паркиране. Като на практика най-приемливия вариант за София е зона навсякъде и постепенно повишаване на цената и до (сегашни) 500-1000лв на година.
пРезидента!
Рейтинг: 3153 НеутралноПроблемът не е в размера на глобите, а в корупцията, полицейщината и липсата на всякаква здрава логика и визия у ръководството на ЦГМ. Освен това на много места се паркира неправилно, заради завлачени проблеми от общината. Така например минават десетки години, преди общината да се сети да построи тротоар или да маркира паркоместа. А да направи нови такива изобщо няма надежда. Нуждите растат, а възможностите намаляват. Т.е. общината изобщо не си прави труда, да подобри ситуацията. Всичко е на самотек и просто се събират едни пари, които според ЦГМ, не им стигат за разходите. Нещо много е сбъркано там.
пРезидента!
Рейтинг: 3153 НеутралноТук е иначе. Общината първо позволява презастрояването, след това не си свършва и работата, а накрая държи редовия гражданин отговорен и иска кинти за несвършената си работа.
Отиди и виж в един чисто нов квартал, каква е гмеж. Манастирски ливади примерно. Водят го елитното гето на София. Човек би си помислил, че в един нов квартал, познатите ни проблеми ще са решени. Но не! По-лошо е от старите квартали. Виновен е кой? Гражданите?
gost22
Рейтинг: 1929 ЛюбопитноОще ти звъни в главата сърпа и чука, а? ЩОто те така се справяха с проблема — няма ХХХ, няма проблем. Ами няма да стане с вдигането на цените и ограничаване на достъпа. Просто цените на имотите в съответните зони ще паднат, хората ще се разселят в други зони и ще имаш същия проблем умножен по много зони, щото многото зони имат много разстояние, а за многото разстояние си трябва кола. В един друг голям български град, вече се забелязва, че първо се пита за паркомясто за два автомобила, и чак след това се гледа цената на жилището. Та хората няма да се откажат от колите току-така, остава да се уплътни използването на колите за да се избегне простотията с разните зони и влизането на коли с ЕвроХХ. Всичко останало е "хората губят пари". "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...