ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

Най-доброто българско вино - пак червено, от традиционен сорт

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    Докато не са ме блокирали да си кажа и аз : припомнете си Вапцаров !

    СЕЛСКА ХРОНИКА

    По радиото някой

    шумно спори.

    С кого?

    Не знам.

    А може би с народа.

    Говори си и нека си говори,

    нали затуй му плащат хората.



    „Държава има,

    има власт, която

    неспирно бди

    за ваште интереси.

    Хвърлете лозунга!

    Плаката на земята!

    Народът е доволен,

    сит

    и весел.“



    Във кафенето

    някой се изсекна

    и дълго трна

    със здравите опинци,

    игледа се и каза уж полека:

    – Комай ни лъжат

    тия синковци.

    А и в писанието

    писано е божем:



    „Глас народен – глас божи.“

    – Комай си прав –

    обади се от ъгъла

    един младеж

    със глас от глад изстинал, –

    нали така ви лъгаха

    и през

    петнайсета година?



    И ако нас ни карат

    да умираме,

    а ако нас ни тикат

    към куршумите,

    то сигурно и лудия

    разбира,

    че ние трябва

    да си кажем думата.



    Та казвам аз,

    понеже няма

    олио

    и хлябът е

    от мъката по-чер,

    един е лозунга:

    Терора долу!

    Съюз със СССР!

  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3591 Неутрално

    "Причината за това е, че при социализма водещи са били големите добиви, с които маврудът не се отличава и е бил неглижиран."
    =============
    Имахме 33 години да променим нещата. Явно и сега така мислим.

    Еретик
  3. 3 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":

    Вие македонец ли сте? Щото стихоплетецасе изживава като "македонец" и дори е опитвал да пише македонска "азбука"...........Може би ще цепите Банско , Гоце Делчев и Благоевград от БГ ?!.....И как тези стихове ги свързахте с виното ?!

  4. 4 Профил на dhh501016457
    dhh501016457
    Рейтинг: 15 Неутрално

    „Най-доброто българско вино - пак червено“ – от Заглавието
    ------------------------------------

    Червеното е винаги Добро!
    Плесента е Синя.
    Демократично синя!

    Нравится-ненравится – търпи моя красавица

  5. 5 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 678 Любопитно

    Дали тези вина ще ги видим по магазините, че да ги опитаме? Съмнявам се. Така че ... приказките за тях май ще си останат само приказки.

  6. 6 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#5] от "john_3volta":

    За другите не знам, но третото място съм си го купувал от поне два различни магазина в София. Обаче както и при другите неща, хубавите вина се намират в специализирани магазини, а не в бакалиите.

  7. 7 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Само да допълня. 3-то място струва 18 лева, второ-60, а първото -29. Та второто и първото място може и да ги няма по магазините много при тези цени.

  8. 8 Профил на stv541104912
    stv541104912
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":

    Доретея, нищо че си комунистка, нищо и че си русофилка. но да дадеш стихотворение на един терорист. Ето това е нещо и може да се нарече тероризъм. Вапцаров е разстрелян като бунтовник /терорист/, защото се занимавал с разпространение на оръжие. А СССР винаги са си били терористи.



  9. 9 Профил на stv541104912
    stv541104912
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":

    Доретея, нищо че си комунистка, нищо и че си русофилка. но да дадеш стихотворение на един терорист. Ето това е нещо и може да се нарече тероризъм. Вапцаров е разстрелян като бунтовник /терорист/, защото се занимавал с разпространение на оръжие. А СССР винаги са си били терористи.



  10. 10 Профил на stv541104912
    stv541104912
    Рейтинг: 553 Неутрално


    Френските сортове като мерло например са едни от най-без-характерните вина. А имено мерлото е едно най-разпространените вина в България.
    А мавруда гъмзата и не малко други изконни български сортове имат отличен характер с уникален неповторим вкус. Но за жалост както казва и статията са малко разпространени.
    Дано това се поправи, ще се радвам да пия тези прекрасни родни вина, а мерло и каберне и не вкусвам.
    Харесвам още испанските вина. Испанците не биха си предали чудесните си сортова за безвкусните без-характерни френски сортове.
    Вярвам, успеха на всеки, който прави вино от български сортове е гарантиран.

  11. 11 Профил на Di Vizio
    Di Vizio
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Какво се случва когато си нито тук, нито там? Ами, ето това...по широкия свят все по-голям пазарен дял има на биологични и най-вече на натурални и биодинамични вина, които без да са на баснословни цени все пак не се евтини. Масовите производители бълват количества евтино и продават криво-ляво. В България продаваме по-скъпо от цените на първите, а произвеждаме много по-малко от вторите. Не се заблуждавайте - на винената карта не съществуваме.
    P.S. Боровица с Оги Цветанов заслужаваха всички награди, но получаваха само средни оценки. Какво се промени сега?

    KillSchwab
  12. 12 Профил на Di Vizio
    Di Vizio
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Какво се случва когато си нито тук, нито там? Ами, ето това...по широкия свят все по-голям пазарен дял има на биологични и най-вече на натурални и биодинамични вина, които без да са на баснословни цени все пак не се евтини. Масовите производители бълват количества евтино и продават криво-ляво. В България продаваме по-скъпо от цените на първите, а произвеждаме много по-малко от вторите. Не се заблуждавайте - на винената карта не съществуваме.
    P.S. Боровица с Оги Цветанов заслужаваха всички награди, но получаваха само средни оценки. Какво се промени сега?

    KillSchwab
  13. 13 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5462 Неутрално

    Много хубави български вина има

  14. 14 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    Българските вина са невероятни.
    По-добри от всичко са домашните вина приготвени от хора които разбират без сулфити. Това че сортът е френски не е от толкова голямо значение, защото почвата и климата произвеждат различно грозде от един сорт.
    Но традиционните български сортове са много добри.
    Аз например обичам домашно вино от Памид, което се счита за простичко, но всъщност е чудесно вино.

  15. 15 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 101 Неутрално

    Наздраве!

  16. 16 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 30 Любопитно

    "Най-доброто българско вино - пак червено, от традиционен сорт"

    Статията я прочетах отпред-назад; отзад-напред и по диагонал, но не можах да разбера кое е това НАЙ-ДОБРО ЧЕРВЕНО ВИНО. Някой може ли да ми подскаже?

  17. 17 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 2017 Весело

    До коментар [#14] от "Nedyalko Lazarov":

    Наскоро опитах домашно вино -Гъмза от Видинския край

    Оказа се , много добро

    Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”
  18. 18 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":

    Не намесвай Вапцаров, че се срщам и за друго...
    "Ний бяхме селяни, миришещи на лук и вкиснало..."

  19. 19 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#12] от "Di Vizio":

    Ами Оги го няма...на много народ бъркаше в..., мир на праха му!
    И не си прав, Максимата и Сенсума на Оги бяха върхът, да не говорим за Дюк...

  20. 20 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#12] от "Di Vizio":

    Ами Оги го няма...на много народ бъркаше в..., мир на праха му!
    И не си прав, Максимата и Сенсума на Оги бяха върхът, да не говорим за Дюк...

  21. 21 Профил на Curb Your Enthusiasm
    Curb Your Enthusiasm
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Преди няколко месеца купих бутилка Българси Мавруд, от Vintage сецкцията, около 15 CAD бутилката. Честно, не съм впечатлен.
    Като качество/цена сякаш Аржентинското Malbec все още е най-добро.

  22. 22 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Дурако, ако е конкурс за клишета,
    ето: Синя кръв значи благородна.

    Виолетовото лилаво e цвет Царски.
    Смес на цвет от двата света.

    До коментар [#4] от "dhh501016457":

    „Най-доброто българско вино - пак червено“ – от Заглавието
    ------------------------------------

    Червеното е винаги Добро!

    Плесента е Синя.
    Демократично синя!

  23. 23 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Истината.

    До коментар [#14] от "Nedyalko Lazarov":

    Българските вина са невероятни.
    По-добри от всичко са домашните вина приготвени от хора които разбират

    без сулфити.

    Това че сортът е френски не е от толкова голямо значение, защото почвата и климата произвеждат различно грозде от един сорт.
    Но традиционните български сортове са много добри.
    Аз например обичам домашно вино от Памид, което се счита за простичко, но всъщност е чудесно вино.

  24. 24 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3859 Неутрално

    Дали тези вина ще ги видим по магазините, че да ги опитаме? Съмнявам се. Така че ... приказките за тях май ще си останат само приказки.
    —цитат от коментар 5 на john_3volta


    Дори и да ги видиш, заелите първо и второ място ще ги заобиколиш - те са от 100 лв нагоре. А някои други ще са леко по-обикновени от призираните.

  25. 25 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3859 Неутрално

    "Аз например обичам домашно вино от Памид, което се счита за простичко, но всъщност е чудесно вино..."

    Чудесно ежедневно трапезно вино, с не особено висок градус, но с вкус на вино от грозде. Но горе в статията става дума за елитни, празнични вина, които не подържат разговора, а са тема на разговор, и рядко една бутилка е само за двама (т.е. пие се по чаша).

  26. 26 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3859 Неутрално

    "...А мавруда гъмзата и не малко други изконни български сортове имат отличен характер с уникален неповторим вкус. Но за жалост както казва и статията са малко разпространени...."

    Маврудът е много стар сорт, с регионален характер, и добрите резултати се получават само в Асеновградско, и Пазарджишко, може да отлежава. В останалите региони виното е съвсем обикновено, безлично. Не е случайно, че във Франция за някои сортове има едва ли не забрани да се отглеждат в нетипични райони.
    Гъмзата е също стар сорт, но не може да отлежава, и бързо се разваля. Затова е и вече рядко.
    Докато каберне совиньон и мерло са много универсални сортове, и почти навсякъде резултатите са добри (не казвам фантастични), и независимо дали ни харесва или не, станаха най-масовите.

  27. 27 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3128 Весело

    Ако реша нещо, непременно ще изпия.
    Высоцкий
    Если я чего решил, выпью обязательно:)
    https://youtu.be/4vvvwh2KHXY

    "Чуждестранен агент"
  28. 28 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 604 Весело

    То който не е участвува, той не е получил награда. Награда за всеки регион, награда за всяка винарна... То и моето е най добро сред съседите ми...

  29. 29 Профил на В
    В
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#12] от "Di Vizio":

    Не е вярно че световната винена карта не съществуваме .
    По миналата година за първи път бяхме включени в световната класация със Мелнишкия регион и вина ...на 39 то място в Света от 50 най добри дестинации .
    Парадокса е че в България печелят някакви други вина а в световните класации македонските вина .бау ..

    Две неща изпълват сърцето ми - звездното небе над мен (Бог) и моралния закон вътре в мен !
  30. 30 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Дали тези вина ще ги видим по магазините, че да ги опитаме? Съмнявам се. Така че ... приказките за тях май ще си останат само приказки.
    —цитат от коментар 5 на john_3volta



    До коментар [#5] от "john_3volta":За другите не знам, но третото място съм си го купувал от поне два различни магазина в София. Обаче както и при другите неща, хубавите вина се намират в специализирани магазини, а не в бакалиите.
    —цитат от коментар 6 на victortrt


    Има ги, всичко може да се намери, но не са безплатни, което впрочем е нормално.
    Вино от висок клас се консумира от време на време, по повод и никой не се налива с него.
    Слава Богу има и са достъпни много прилични трапезни вина за обща употреба.
    Не е случайно, че у нас има толкова много неголеми изби и винопроизводители, т.е климата. земята и сортовете ( наши и чужди) се предстъавят добре. А това поддържа конкуренцията между тях, да не се оливат с цените, а за нас остават големи възможности за избор и разнообразие.
    Наздраве!

  31. 31 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    Само да вметна няколко неща :)

    Експерти трудно правят разлика между вино за 20 долара и 200 долара бутилката.

    Описанието на етикета, бутилката и прочие външни фактори оказват по-голямо влияние отколкото самото вино (не говорим за евтини вина кисели като оцет).

    За капак на експерти е дадено оцветено бяло вино с червен оцветител, който няма вкус и мирис - което на цвят го докарва на червено. Всички са използвали думи, описания и характеристики типични за червено вино и никой не се е усъмнил за момента, че това е бяло вино. :)

    Ако се повтори експеримента само че без да знаят кое вино пият, налято в чаши без да виждат бутилка и без да си влияят един на друг експертите (без да се слушат и четат кой какво говори) резултатите ще са коренно различни. :)


    Та толкоз за сомелиерите и тяхната наука.

    С което не казвам че няма хубави и лоши вина, но след една цена и едно качество нагоре разликите са недоловими и се влияят повече от външни фактори които получаваме като гледаме цена, бутилка, етикет, регион, сорт отколкото от самото качество на питието. :)

  32. 32 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3859 Неутрално

    "...Експерти трудно правят разлика между вино за 20 долара и 200 долара бутилката...."

    Може би, и все пак вино, което се продава по 100 и 200$ бутилката не е случайно - най-вероятно то е от някаква изключителна добра реколта (има разлика между реколтите), и вече е колекционерско, за специален подарък, а не за просто пиене.
    И друго - хубавото вино се оценява и от неспециалисти - жена ми, която няма никакви претенции да е сомелиер, или познавач на вината, очите и блеснаха след първата глътка от Châteauneuf-du-Pape.

    За бялото вино боядисано червено не съм съгласен - съжалявам, не е случайно че бялото е за риба и морски дарове, и някои сирена (освен ако с боята са му добавили някаква есенция, танини).

  33. 33 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3859 Неутрално

    .....Испанците не биха си предали чудесните си сортова за безвкусните без-характерни френски сортове. Вярвам, успеха на всеки, който прави вино от български сортове е гарантиран.
    —цитат от коментар 10 на stv541104912


    Безвкусни и безхарактерни френски сортове?
    Френд, дори и френските вина от 6 лв в Лидл имат вкус и характер! Между другото във Франция за 5-6€можеш да си купиш чудесно вино, и затова франсетата не сядат да вечерят без вино (така е в Италия и Испания). За разлика от българските, които ако ще са малко по-характерни, ще са поне 17 лв бутилката (почти 9€). Реално нашите вина са скъпи!

    Преди 2 години Беса Вали се опита да направи едно бутиково кюве от български сортове: рубин, мелник, гъмза, мавруд, което го комерсиализираха по 20 лв бутилката (в Метро-"Велика България"). Първите серии на промоция по 10 лв бяха изкупени, но поне аз бях малко разочарован, но партньорите ми много харесаха подарените бутилки.

  34. 34 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Впечатлен съм от българските вина. Изключителни.
    Че са български, български са, няма съмнение.
    Haralambievi Royal Rouge Cabernet Franc 2020
    Bessa Valley Grande Cuvee 2017
    Rossidi Nikolaevo Old Vines Mavrud 2019
    Varna Winery Grenache Rose BY GRI 2020
    Borovitza Canyon Park MRV 2019
    Edoardo Miroglio Brut Metodo Classico 2014Tsarev Brod Ice Riesling 2019
    Midalidare Estate Gold Brut n/v
    Bratanov Shishmanovo Tamianka 2020
    Bononia Estate Gamza 2019
    Chateau Copsa Levski Vineyard Sauvignon Blanc 2020
    Ivo Varbanov Sonatine Bureaucratique Syrah & Viognier 2018
    Minkov Brothers 7 Project 2016
    И да, латиницата вероятно вдига качеството им.
    Криворазбрана цивилизация!

  35. 35 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Колеги /по интерес към вината/, влизате в напълно безсмислени спорове за френски и български сортове.
    Въпросът е, че имаме много хубави вина наше производство от всякакви сортове и стилове.
    Класацията, понеже я разгледах, в това число и всички вина в топ 50, определено не е меродавна за ориентация на масовия потребител.
    Разгледайте всички вина в топ 50 и си харесайте по ваш джоб и вкус откъм сортовете, но без да им робувате
    На тези, които не харесват френските сортове и на тези, кото смятат мелнишко за меката на винарството, препоръчвам да пробват това - https://top50.divino.bg/2021/red-church-grand-sovereign-premium-2019/ Уникално вино от френски сортове, произведено край Перущица.
    Към предния коментар - не е на Беса Вали, а на Меди Вали Великата България и не ви е харесала може би заради гъмзата в нея, която няма място в такъв купаж според мен, а и партидите са леко различни, отделно виното има нужда от декантиране.
    В момента от "българските" сортове, много добре се получава рубинът, както на юг - плътен, така и на север - по- лек. Но той е български сорт само защото е направен тук от френската сира и италианското небиоло.
    Маврудът е друга тема и предполагам са наградили именно такова , защото е много трудно да се направи хубаво вино от мавруд.
    Мелнишкото /широка/ е чудесно, но "ежедневно" вино, без високи танини, с леко кафенеещ, но прозрачен цвят и всъщност е идеално за розета, но масово хората си мислят, че е непрогледно и тежко и производителите отговарят на тези очаквания с мерло, бъз, боя и т.н.
    В класацията топ 50 обаче има достъпни добри вина, които стават за "ежедневна" употреба.
    Около 10-12 лева има чудесни вина на Бонония Естейт /с марки Гомотарци и Истър-по-скъпата/, на Шато Бургозоне /няколко класи и цени са/, на Меди Вали /Добра година/, на Вила Мелник /Бергуле/, на Вила Юстина и т.н. На Орбелия са малко по-скъпи, но много хубави.
    А само между другото, вина като Шато.... просто нямат недостатъци, те се правят от векове и са ошлайфани до съвършенство, но и цената им надминава нашите еквиваленти, ако има такива /точно на Шато.. може и да нямаме, освен може би Джи Ес Ем на Вила Мелник, но това на Ред Чърч е конкуренция на хубаво вино от Бордо/.
    За подобни пари и по-малко /20-30 лева/ може да се поглезите с разкошни испански от Риоха или Навара /Крианца или Резерва/ или италиански вина /но там разнообразието е голямо и могат да станат грешки/, например Масси или някое Примитиво от Пулия.

  36. 36 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    "...Експерти трудно правят разлика между вино за 20 долара и 200 долара бутилката...."Може би, и все пак вино, което се продава по 100 и 200$ бутилката не е случайно - най-вероятно то е от някаква изключителна добра реколта (има разлика между реколтите), и вече е колекционерско, за специален подарък, а не за просто пиене.И друго - хубавото вино се оценява и от неспециалисти - жена ми, която няма никакви претенции да е сомелиер, или познавач на вината, очите и блеснаха след първата глътка от Châteauneuf-du-Pape.За бялото вино боядисано червено не съм съгласен - съжалявам, не е случайно че бялото е за риба и морски дарове, и някои сирена (освен ако с боята са му добавили някаква есенция, танини).
    —цитат от коментар 32 на pontius_glarus


    Тя цената си има икономическа логика за по-скъпите вина. Но небцето ни не ги различава.

    Да белите и червените вина са различни, дори и аз мога да ги различа - особено ако са мавруд и мускат :)

    Но експеримента иде да покаже, че факторите не са само небцето ни, а и останалите възприятия и чрез промяната на цвета "лъжем" мозъка, че пие червено вино.

    По същия начин може да си направиш експеримента с жена си или приятели. "Отвори" хубава скъпа бутилка вино, презентирай я с правилните думи - "Не знам си какъв сорт, расъл на слънчеви склонове, бла, бла", обаче вътре да има по-обикновено вино от 20 лв. И ще получиш същите комплименти и пак ще им светнат очите. :)

  37. 37 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 375 Весело

    До коментар [#34] от "Мърмор":

    Колега, все още продават Долнобански пелин, Осмарски пелин, манастирско шушукане и Меча кръв, може би и Кагор с надписи на български.
    Но вече дори пълната помия София е с надпис на латиница.
    На гърба на бутилките си има етикет с подробни данни на чист български.
    Бъди над тези неща.
    Сега вярно грузинските вина си имат и надпис на друзински, но е по-малък от този на руски или латиница, защото никой чужденец няма да може да различи мукузани от киндмарзули на грузински надпис, предполагам. Мислиш ли, че продавачките разбират грузински, за да напишат етикета с цената.
    А и при кирилиата стават грешки, ако етикетите се поръбват от другаде. Доскоро имаше Сироп от "гъз с джинджифил", с иначе много хубав етикет.

  38. 38 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#36] от "realguru":

    Виното от 20 лева не е "обикновено", иначе и двата може да сте прави, зависи от много неща. Но ако специалисти не могат да различат бяло от боядисано като червено бяло, то те или не са специалисти или са били твърде "изтощени" от дегустации с отпиване.
    Все пак дори и най-лекото червено има някакви танини и по-малко киселини от бялото, сортът има специфични аромати и т.н.
    Сега ако някой е пил 100 грама ракия или не дай си Боже узо/мастика със салатата, която е с винен оцет/туршията и при пиенето на виното каже, че не му харесва, то той трябва да се сърди само на себе си, защото аперитивите убиват и притъпяват вкусовите рецептори.
    Това според мен е масовата причина тук да се харесват по-"тежки" вина за кръчма/маса.

  39. 39 Профил на div_petel
    div_petel
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Ivo Varbanov Sonatine Bureaucratique Syrah & Viognier 2018

    Туй след третата чаша става непроизносимо.

  40. 40 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Сигурно са хубави всички класирани вина,но те НЕ СА тези вина,които българинът пие всяка вечер!Същото е и в Гърция,Италия,Испания,Турция,Португалия,Франция. Е,ако искаш да се изфукаш и да седиш цяла вечер на чаша вино (налята на дъното!) на подобни вина,но на ресторантския им ценови еквивалент,моля-ваша воля.Цена на бутилка българско вино в български среден ресторант на цена,по-голяма от 20 лв. е изгъзица!

  41. 41 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 375 Весело

    До коментар [#39] от "div_petel":
    То и преди да си пил е така. Иначе отдавна имаше виц в тази насока - Келнер, донесете ни бутилка Сунгурласко, бутилка Карабунарско и бутилка Ркацители. Защо наведнъж, господине? Защото след Сунгурлаското няма да мога да кажа Карабунарско, а след него хич не мога да кажа Ркацители

    До коментар [#40] от "val1320":
    Има и нормални вина за малко над 10 лева в класацията, та е въпрос на стандарт, макар все пак бутилка вино да е поне е две бутилки олио като цена, та ...
    А темата за цените в ресторантите е ми е много болна. Там масова слагат двойна надценка и то на масови лоши вина. Рядко има на чаша и те са скъпи, поне в София вино под 5 лева чашата мисля, че трудно се намира. И то говорим за вино, което не е по-хубаво от продаваното във винените барове на сходна цена, ако мога така да се изразя.
    Само в с. Рожен до Мелник ми направи приятно впечатление, че имат мелнишко /широка мелнишка/ на кана на нормална цена, но заведението и хотелът бяха собственост на собственик на изба, та имаха цяло мазе / изба с благини.
    В интерес на истината това мелнишко го имаха само така - наливно в петлитрови туби, продавани по 30 лева тубата от избата и нямали проблеми с изкупуването му от клиенти и някои други заведения освен тяхното.
    Пак от този район изба Рупел има много приятно розе от мелнишка лоза и санджовезе за 16 лева 3 литра и 25 лева 5 литров кашон, продават и на литър на Женския пазар. Имат и бяло и червено, но не ми харесват /наливните/. От бутилките имат много добра серия Граматик за 12 -15 лева, отлежали едносортови вина и наскоро жената взе някакво Спанча с винтова капачка, Небиоло и Санджовезе /има и други варианти, но ме пита и избрах тези екзотични за нас сортове, защото предполагам да са се постарали с тях/ намалено от 10 или 8 лева на 5 /в магазина само/ макар и стара реколта беше много приятно. Отделно печелиш бутилка с винтова капачка за някое наливно ... 5 лева, абе, олиото вече е по-скъпо.
    Избата обаче не е много популярна, в началото на ковида продаваха по интернет, сега сигурно също го правят.

  42. 42 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4037 Любопитно

    До коментар [#7] от "victortrt":

    И как бе, според твоя вкус, третото място?

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  43. 43 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#42] от "hamiltonf":

    1. Тогава не знаех, че ще заеме трето място;
    2. Пристрастен съм и към сортовете рубин и каберне фран, и към вината от Северна България, защото съм от там, но за много хора южните са по-познати.
    3. Виното е много хубаво за цената си и като се има предвид сорта, защото това е много фин и деликатен сорт, който става чудно у нас. Де факто аз лоши каберне фран и марселан /много добре става у нас, а е низвергнат във Франция сорт/ от наш производител не съм пил.
    4. Мисля обаче, че комисията се е престарала с третото място, ако разсъждаваме глобално. Споменатато от мен по-горе Ред Чърч, което е купаж и от Перущица /пак тракийска низина/ напълно заслужаваше да е в тройката или поне в десятката, ако говорим за "хубавост" на самото вино, разбирана като аромати, вкус, комплексност и т.н.
    Това е лично мнение и съдя по вината, които съм опитвал аз.
    Но класацията е малко особена и се награждава и по други критерии - най-добро от някъде /то сякаш в розовата долина се прескачат избите нали/.
    Класацията би била по-коректна, ако е по цвят/вид и например да е топ 10 червени/топ 10 бели/топ 10 розета/пенливи/сладки, но последните не са много и ще е постна.

  44. 44 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#43] от "victortrt":

    Малко развитие по темата.
    Третото място отчетливо поизчезна по магазините, но то и без това май беше лимитирана партида.
    Вместо него миналия петък /опитвам се да не пия вече често и си позволявам само петък и събота по половин бутилка/ си взехме рубин на същата изба, който се оказа много приятен също.
    Все пак обаче е от "северните" представители на българските вина, тоест му липсва онази плътност и сила на южните вина, които са заменени от леко тяло и приятни плодови аромати.

  45. 45 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Поредно развитие по темата. Виното, заело трето място е идеално за ястие като пресен грах с бекон, лук, моркови и масло на тиган (заради бекона). Не ми харесаха наличните бели и розета и изненада, неочаквано добра комбинация. В магазина (специализиран за вина) го имаше, но взех последната бутилка





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK