Ван Фън Йн - президент на "Грейт уол": Трябва да продаваме в цял свят, за да оцелеем и в Китай

 

© Юлия Лазарова

 



Ван Фън Йн е президент и изпълнителен директор на китайската компания за производство на автомобили "Грейт уол" (Great Wall), която вчера откри своя завод и в България. Това е вторият по големина независим автомобилен производител в Китай и лидер в сегмента на SUV моделите.


Освен в Китай и България "Грейт уол" има заводи в Сенегал, Филипините, Русия, Индонезия, Иран, Виетнам и Египет. Производственият капацитет на компанията за 2012 г. е 1.2 млн. автомобила годишно и ще бъде увеличен до 2 млн. автомобила до 2016 г.


През 2011 година "Грейт уол" е продала 434 500 автомобила в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др. "Грейт уол" е първата и все още единствена независима китайска автомобилна компания, която има типово одобрение на продуктите си за продажба в ЕС, като покриват всички стандарти и изисквания на общността.




Защо избрахте да направите завод в България
- В Китай, където има интерес към проекта, също често ми задават този въпрос. Причините са няколко. На първо място това са традиционно добрите отношения между България и Китай.


Освен това "Грейт уол" е стабилна, първокласна китайска компания, "Литекс мотърс" е същата, но в България. Според една китайската поговорка, ако съдбата реши да срещне двама души, или както в случая две фирми, тя намира начин да го направи. Освен това силните хора имат един и същ поглед към света и гледат в една и съща посока.


На трето, но не на последно място, България е отлична отправна точка за нашето навлизане на европейските пазари.


На какво разчитате, за да имате успех на българския пазар?
- Ние сме се наложили в Китай и сме спечелили доверието на потребителите. Мога да кажа, че "Грейт уол" предлага най-доброто качество сред китайските компании. Фактът, че нашите модели имат сертификат за продажба в ЕС, също може да ни помогне. Разчитаме и на добра пазарна стратегия и отлично съотношение цена/качество.


Срещнахте ли подкрепа от българското правителство за вашия проект?
- Имаме огромна подкрепа както от китайското, така и от българското правителство. Преди две години се срещнах с премиера Борисов, уверих се в неговата подкрепа и от този момент бяха сигурна, че проектът ще се реализира.


Кои модели на "Грейт уол" имат най-голям шанс да пробият на европейските пазари? Кои са основните ви конкуренти там?
- Всички наши модели имат шанс да пробият на европейските пазари. На първо време обаче сме се фокусирали върху България и съседните страни. Китайските автомобилни компании по принцип приемат за свои конкуренти всички европейски производители и ние не правим изключение.


Всички автомобилни производители се стремят да навлязат на китайския пазар. "Грейт уол" има солидни позиции там, а се цели в Европа.
Пазарни мотиви ли стоят зад това решение, или просто сте амбицирани да покажете, че и вие можете да правите добри автомобили?


- Наистина Китай вече втора поредна година е най-големият автомобилен пазар в света. Най-силни позиции на него обаче имат чуждестранни компании, макар и с местното си производство. Пред по-малките компании като нашата стои предизвикателството да разшири позициите си в цял свят. Глобалната стратегия е нужна на "Грейт уол", за да просъществува и в Китай, за да сме печеливши, трябва да продаваме в цял свят.


Смятате ли да стъпите на пазара в Германия?
- Германският пазар е много интересен. Той е най-големият в Европа. На него присъстват всички марки. Съзнаваме, че имаме да изминем дълъг път, за да постигнем някои показатели като на германските автомобили и мечтаем един ден да успеем.


Това е ситуацията от производствена гледна точка. От пазарна гледна точка сме наясно, че и в Германия има хора, които биха си купили един сравнително качествен автомобил на добра цена, и това е нашият шанс да се появим в Германия. Нашето мото е: "Надпредвай малко, по малко, всеки ден." Надявам се да произвеждаме още по-добри продукти, достойни за всеки пазар.


Какъв е европейският ви опит до момента?
- Работим от години в Италия. През миналата година там сме продали 11 000 автомобила, номер 1 сме в сегмента на пикапите в страната.


В интервюто са използвани въпроси и на други медии

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 521 Любопитно

    Дано да успеят, и Ловеч да "дръпне".
    Но Грейт Уол да вземат да направят малко по-високи колите, че сега по-висок човек едва се събира вътре.

  2. 2 Профил на valtel12
    valtel12
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Да така е ,тука в Италия много ги карат ,за тор фермерите и за инструмент майсторите. Изглеждат добре обаче пикапите. За колите не знам.

  3. 3 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2277 Неутрално

    Винаги се отнасям с известно недоверие към амбициите, възможностите и добрите намерения на китайския "капитализъм" осъществяван чрез монопола на полудържавни фирми, но ако това е добре за България то нека да го бъде. Дано да успеят за да успеем поне малко и ние. Има пазар за евтини, леснодостъпни, функционални автомобили ако са надеждни и сигурни. Успех!

    Заглавие в Дневник: ДБ са килимчето на което БСП стъпи за да се върне на власт
  4. 4 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Продължавайте да продавате успешно това , което сте произвели , преди всичко с труда на китайския народ ...

  5. 5 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    dimko, дали искаш да кажеш, че ние не можем да направим нещо хубаво? Ако е така, не съм съгласен.

  6. 6 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Дано да успеят, защото и ние ще получим доста, освен данъци, работни места и имиджа че сме сред производителите на автомобили, че имаме промишленост, а не само бетонни хотелски комплекси за алкохолен туризъм!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  7. 7 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Тази женица сигурно има партийна книжка поне на главен секретар на градския комитет на ККП.

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  8. 8 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    "Освен в Китай и България "Грейт уол" има заводи в Сенегал, Филипините, Русия, Индонезия, Иран, Виетнам и Египет."

    Явно разчитат на ниските цени на работната ръка в Третия свят.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  9. 9 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 778 Весело

    Може и да излязат добри автомобили. Като за начало приличат на истински.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  10. 10 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Тази женица ... Дали си преставя как и е транскрипцията на името на български :/

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  11. 11 Профил на Бил Тамусен
    Бил Тамусен
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#7] от "MissingPerson": „Не е важно дали котката е бяла или черна, важното е да лови мишки.“ -- Дън Сяопин

  12. 12 Профил на Бил Тамусен
    Бил Тамусен
    Рейтинг: 521 Весело

    Според правилата в нашия език формата „Йн“ е неправилна. „Йин“ може.

  13. 13 Профил на akostamosta
    akostamosta
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Симпатична женичка, и млада изглежда...Как ли е стнала такъв голям шеф?

  14. 14 Профил на Postmodern Reality
    Postmodern Reality
    Рейтинг: 1137 Любопитно

    Ако автомобилите са качествени и здрави, със сигурност ще имат продажби. Бъдещето е в малолитражните автомобили - до 1.6 максимум 2 литрови звигатели.Ако там поне за малко попреодолеят японската конкуренция - бъдещето им е розово. Да се целят в големите класове е губене на време и хабене на средства. вижте какво направиха навремето индийците със Сузуки Марути - над 1 млн. броя продадени. Напълно успешна кола с двигател от 993 см3 и 40 kw

    Ала, бала!
  15. 15 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 610 Весело

    Пожелавам успех на Големия Дувар!
    Дано и нашето правителство да помогне с поръчки.
    Нека не се ограничаваме само с полицейските автомобили.
    Много кметства, държавни организации, общини, и други български институции могат да се включат в това начинание.
    Ако се появи и банка, която да отпуска и гарантира кредитите... то виждам как всички започваме да караме тия коли, и ... даже очите могат да почнат да нй се издърпват лекичко....

    If you are going through hell... Keep going!
  16. 16 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1152 Весело

    Може колите да са китайски, но качеството ще бъде българско!
    Там е тънкият момент...
    Успех!

    Машини прости, народ неук.
  17. 17 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 520 Неутрално

    [quote#8:"dodge_ram"]Явно разчитат на ниските цени на работната ръка в Третия свят. [/quote]
    Поради липса на Четвърти свят сме принудени да се "киприм" в Третия.

  18. 18 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 520 Неутрално

    [quote#10:"greenhrast"]Дали си преставя как и е транскрипцията на името на български :/[/quote]
    Има и по- интересен случай
    http://fakti.bg/sport/23435-levski-sashto-pojela-gol-hui

  19. 19 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 966 Неутрално

    Да им пожелаем успехи.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  20. 20 Профил на Ченкете
    Ченкете
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ще стане работата, няма начин! Ганчев е печен, дано и Ловеч малко да отлепи, че е лошо положението там.

    Сещам се за едни коли навремето, таксита- Тико /ко тико тико та коти коти кота, това е най-красивата кола/ , е щом тези колици ги търкаляха по 6-7 години бакшишите, какво ли остава за нашите- българските. Ще се вместят, няма начин.

    Успех!

    И държавата да помага, както Румъния помага на Рено Дачиа /дето има думата Рено все е боклук де/.

    Де го тоя УЖ пребитият на Магистрала Тракия Пауновски? Ако всички журналисти на КАПИTAЛ са такива измамници - мерси ви за форума!
  21. 21 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1291 Неутрално
  22. 22 Профил на drajko_barabjko
    drajko_barabjko
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Аз лично следя с голям интерес нещата още от 2010 година. През 2011 видях първите автомобили, а наскоро дори имах щастието да ги покарам. Едно нещо ме изненада приятно и то е, че най-продавания пикап е именно техния. Според мен тази марка ще се наложи много силно на европейския пазар и ще измести сериозно румънските дачии, които са по-скъпи и предлагат по-малко.

  23. 23 Профил на mitaka78
    mitaka78
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Аз лично съм много приятно изненадан от правилната политика, която водят китайците. България и идеална за тях да стъпят на европейския пазар. В крайна сметка ще спечелим и ние от цялата работа, защото ще ползваме доста отстъпки за покупка на такъв автомобил, а и ще има достатъчно места в страната където той да бъде обслужван.

  24. 24 Профил на nike_big
    nike_big
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Освен в Китай и България "Грейт уол" има заводи в Сенегал, Филипините, Русия, Индонезия, Иран, Виетнам и Египет.

    След Сенегал и Виетнам тук в България печалбата им ще скочи - явно сме по-евтина работна ръка.
    Хвала на министър Трайков - да живеят инвестициите следствие на евтината работна ръка, да живее мизерията и да крепне дружбата между Китай и България.
    Иначе успех на начинанието - все пак по-добре мизерни заплати, отколкото социални помощи.

  25. 25 Профил на tagged18
    tagged18
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Според мен тя е много доволна от така стеклите се неща, че инвестираха в България. Много скоро тези автомобили ще заменят румънските дачии, които са най-дървените нови автомобили. Не знам дали сте виждали автомобил на живо на китайците, но изглежда много добре както отвън, така и отвътре.

  26. 26 Профил на jorou23
    jorou23
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Така като гледам китайските автомобили до 2 години ще се наложат у нас, а след това ще атакуват и западния пазар. Виждал съм дачии в Германия, така че нищо не пречи да има произвеждани от българи коли в немско .

  27. 27 Профил на drankulka12
    drankulka12
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Нещата ще се получат, но няма да стане от първия ден. В момента имат доста поръчки и ми е интересно с колко души персонал ще работи завода след година примерно? Определено за този регион това е една много добра инвестиция, защото много млади хора ще се реализират в страната си, а не в чужбина.

  28. 28 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Можем само да пожелаем успех и за Зидот, и на завода!

    Едно леко притеснение само имам - с таквази кола не можеш излезе от България, щото ако, не дай Боже, нещо ти се счупи извън България, най-близката поддръжка ще ти е на разстояние поне до границата...

  29. 29 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#24:"nike_big"]След Сенегал и Виетнам тук в България печалбата им ще скочи - явно сме по-евтина работна ръка.[/quote]
    Иронията ми харесва, макар да не е точно. Сигурен съм, че китайците нямат пряка икономическа изгода да сглобяват колите в България. Искат да сложат етикет сглобено в ЕС.
    Например италиански скъпи дрехи се шият в Китай, но се оставя един тигел, който се прави в Италия. Така могат да напишат - произведено в Италия. Заблуда за потребителите, но печалбите отиват в италианските фирми. Тук печалбите ще си останат за китайците, макар че ще има и за Гриша, а ще има малка полза и за страната ни. Ако китайците пробият на европейския пазар, тогава ползите могат да са по-големи, но това е само хипотеза.

  30. 30 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 624 Неутрално

    "в Германия има хора, които биха си купили един СРАВНИТЕЛНО КАЧЕСТВЕН автомобил на добра цена, и това е нашият шанс да се появим в Германия. Нашето мото е: "Надпредвай малко, по малко, всеки ден." НАДЯВАМ се да произвеждаме още ПО_ДОБРИ продукти"

    Горните думи на госпожата от снимката дават точен отговор на логичния въпрос, който вярвам всички си задават: доколко ги бива тези китайски возила? Явно се целят в ниската цена за сметка на качеството. Пожелавам им скоро да израстат този период и да произвеждат наистина сериозни и качествени автомобили в България!

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  31. 31 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 470 Весело

    не ги виждам горките работници в този завод
    ще бъдат първите бели роби в европа и не сум сигурен доколко ще издържат на китайското темпо където качеството е занемарено за сметка на количеството и времето

  32. 32 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#20] от "Поразяващата уста":

    Устата, има една малка ,но съществена разлика между КОРЕЙСКИ и КИТАЙСКИ, напрегни малко мускула и ш са сетиш кой произвеждаше "ТИКО"
    Ако моиш, де...

  33. 33 Профил на geopanay
    geopanay
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Ако не друго,това начинание ще постигне поне 3-4 цели:
    - ловешката мутра ще си изпере парите зад благовиден предлог(крупен инвеститор);
    - китайците ще се пробват не просто на Европ.пазар,а на пазара на Евро-членки,които са бивши соц.страни(свикнали на по-ниско качество, но и по-евтино: справка-някои храни,повечето дрехи и обувки,бяла техника и др.т.);
    - няколко наши политици си подсигуряват спонсор за няколко години напред;
    - пак тия последните ще ни надуват главите,че са създали заетост,намалили безработицата и т.н.,докато си броят рушветите,а ловешката мутра минава в графа "голям инвеститор с институционална поддръжка от Правителството";
    Не ни остава друго, освен да се надяваме баланса "+/ -" да е все пак положителен. Щото и шивачките в Благоевградско и Кърджалийско така си мислеха в началото,но сега им се реве.А Боко - високо, синдикатите - далеко...

  34. 34 Профил на old27530804
    old27530804
    Рейтинг: 726 Неутрално

    От все сърце им пожелавам късмет! Навсякъде.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 36 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 470 Весело

    може би трябваше и да пиша
    че не ги виждам и "горките" китайци как си мислят да експлоатират българския народ който по начало не е научен на 12 часов/ 6 дневен работен ден и обедна почивка от 15 мин. която не е включена в 12 часа.
    по скоро главоволия може да има този който ги е поканил
    в крайна сметка.
    по начало азиатците са доста жестоки когато се стигне то експлоатация и не вярвам да станат милостиви към българите.
    предполагам ще си доведа свой надзиратели и толкова желаният и коментиран ''завод"/ "фабрика" ще заприлича за някой едвали не "концлагер'" или "потнафабрика" няма да ме изненада и ако се насочат към най младото работоспособно под 18 години поколение.
    ще стане тя една със азиатци ама кой друг би дошъл да прави бизнес там в тези тежки времена...
    след 2 години ще си покаже дали си заслужава да стоят или не
    няма да ме учуди и факта ако и хората почнат да не ги желаят
    няма значение дали умират от глад или не

  37. 37 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#36] от "swich2green":

    ТОВА НЕ Е ЗАВОД, ДОРИ И ЦЕХ НЕ Е.

    ПРИЛИЧА НА ПЕРАЛНЯ.

    ХАЛЕ ЗА ПРАНЕ НА РЪКА.

  38. 38 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    Китайската кола ,каквато и да е тя и трябва половин век за да се реализира, колкото на японците им трябваше.

  39. 39 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#35] от "Поразяващата уста":

    Ооо, о аха а хавс в хъзис?...

  40. 40 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#29] от "blagoj":
    Що да си останата за китайците печалбите?Доколкото знам,те засега имат 10% от инвестицията,не знам занапред как ще е,ама за момента,ако има печалби,за тях ще са 10%.

  41. 41 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Весело

    Иначе,тази госпожа като я гледам,е от китайците,дето са научили че оризът е само гарнитура

  42. 42 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    [quote#14:"ivohammer"]Ако автомобилите са качествени и здрави, със сигурност ще имат продажби. Бъдещето е в малолитражните автомобили - до 1.6 максимум 2 литрови звигатели.[/quote]

    Цената на Voleex не е чак толкова атрактивана, но пикапа е на много добра цена и би трябвало да се продава много добре.
    Спомням си, преди 3-4-5 години видях джипа им на Пловдивския панаир. Този в момента изглежда като качество и материали светлинни години напред. След още 5 години никой няма да се присмива на китайските коли.

  43. 43 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#37] от "convince":
    в америка им казват "свеатшоп" Sweatshop
    и съществуват отдавна
    и доскоро ги имаше по манхатън ню йорк
    интересното е че ако един получи или има прогрес появаява се друг и така цялата страна става пълна с такива
    нужда от интелегенция и образование изчезва
    така народа започва по скоро да деградира за сметка на няколко
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sweatshop


  44. 44 Профил на Alice in Chains
    Alice in Chains
    Рейтинг: 521 Неутрално
  45. 45 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#38] от "convince":

    на японците им трябваха 50 години, на корейците 25, на китайците може и 15 да им отнеме. а почнаха преди няколко години, така че остават още 10тина.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  46. 46 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#40] от "eurogi":

    всичко зависи за колко опродават произведените в китай цели купета, двигателите и трансмисиите. Цената на която литекс ще ги продават тук е ясна.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK