Андреа Кастраново: Променихме имиджа на БМВ в Централна и Източна Европа

Андреа Кастраново: Променихме имиджа на БМВ в Централна и Източна Европа



Д-р Андреа Кастраново е президент в "БМВ груп" за Централна и Източна Европа от 2010 година. Като такъв той е отговорен за продажбите на марките БМВ, "Мини" и "Ролс-Ройс", които са част от групата, в Чехия, Словакия, Словения, Румъния, България, Полша, Унгария, Гърция, Кипър и Малта.


Преди да стане президент на "БМВ груп" за Централна и Източна Европа, е бил в продължение на три години президент на БМВ груп" - Италия. От 1991 до 1997 г. Андреа Кастраново работи последователно за "Мишлен-Италия", "Мишлен-Франция", "Бостън консултинг груп", "Рено", "Ферари" и "Ферари и Мазерати Западна Европа".

Каква беше изминалата 2011 година за региона, който представлявате?
- Като цяло продажбите на нови автомобили в региона намаляха през миналата година с около 10%. Продажбите в сегментите, в които продаваме ние, останаха стабилни и дори отбелязаха ръст от 3-5%. Така че "БМВ груп" успя да продаде повече от 2010 година. Стояхме добре на фона на конкурентите и като цяло мисля, че си свършихме добре работата. Ако се чудите защо това е така, то отговорът вероятно се крие в това, че хората, искащи луксозни автомобили, са по-малко засегнати от кризата. Надяваме се тази тенденция да се запази.


Кои са най-силните пазари на БМВ в Централна и Източна Европа?
- Полша е най-големият пазар. Следват Чехия, Словакия, Румъния и т.н.




Кои са най-продаваните модели в региона, за който отговаряте, и различават ли се потребителските нагласи в сравнение с тези в Западна Европа, например?
- Това, което прави впечатление, е, че в този регион имаме повече продажби от най-луксозните ни модели, отколкото на други пазари. Продаваме повече Х5 и Х6, Серия 5 и Серия 7. На пазарите в Западна Европа най-много се търсят Серия 3, Серия 1 и Х3. В Централна и Източна Европа, ако се сумират продажбите, най-желани са Х5 и Х6 и Серия 5, ако говорим за един модел.


С какво си обяснявате тези различни предпочитания?
Изглежда, пазарът в този регион търси премиум автомобили, но с големи размери. Ако трябва да обобщя нашите наблюдения, тук се купуват големи коли, предимно черни и с много конски сили.


От новите модели на БМВ кои са най-важни за нашия регион?
Безспорно това е Х3. Новата трета серия, когато излезе във версия със задвижване на четирите колела (Xdrive), ще е силен играч. Х5 и Х6 си остават все така значими заради любовта към големите коли тук.


Какви са очакванията ви за продажбите тази година?
- В световен мащаб "БМВ груп"очаква 4% ръст на продажбите. Надяваме се дори на по-добри резултати заради лансирането на новите Серия 1, Серия 3 и една изцяло обновена гама. В нашия регион очакванията са по-скоро за намаляване на ръста и дори спад, но е рано още да се прогнозира. През януари в Централна и Източна Европа продажбите скочиха с 10%, но през февруари се свиха с 16%.


Усещате ли имиджов проблем за марката БМВ в региона, за който отговаряте, заради това, че в един период хората тук свързваха автомобилите БМВ с "лошите момчета"?
- Честно казано- не. На база събраните данни за клиентите мога да кажа, че нямаме такъв проблем. Може би преди седем до десет години това е било така, но сега ситуацията е различна. Сега клиентите, които в региона карат БМВ, са малко или повече точно нашия тип.


В такъв случай може ли да се каже, че сте променили имиджа на БМВ?
- Постарахме се и мисля, че се справихме добре.


Все по-ожесточени стават споровете за това на кои коли принадлежи бъдещето - електромобилите, хибридите или на тези с по-ефективните с двигатели с вътрешно горене. Какво е вашето мнение?
- "БМВ груп" има ясна визия за устойчивото развитие. Не случайно седма поредна година компанията е на първо място в индекса на "Дау Джонс" за устойчиво развитие. По отношение на двигателите първата стъпка е да направим по-ефективни двигателите с вътрешно горене, което е акцентът на технологиите, обединени под името "Ефективна динамика".


С цел намаляване на разхода на горива се намалява теглото, поставят се старт/стоп системи, променя се работата на двигателите, като консумацията на гориво се намалява с между 15 и 20%, като мощността се повишава с почти същите проценти.


Втората стъпка в нашата стратегия са хибридните модели, които позволяват да свалим консумацията с още 15-20%. Следват напълно електрическите автомобили. Не трябва да забравяме, че БМВ е сред пионерите в създаването на автомобили, използващи за гориво водород. Казано накратко - на която и автомобилна технология да принадлежи бъдещето, ние сме подготвени за него.


Що се отнася до електромобилите, ние сме сред първите, създали такива модели, които наричаме "родени електрически". Те са проектирани за такива, а не са адаптирани автомобили с нормални двигатели. Ако питате за продажбите на електромобили, в обозримо бъдеще те едва ли ще надвишат 10-15%. Разбира се, това много зависи от политиката на различните страни. В цяла Европа забелязваме борба за намаляване на вредните емисии от автомобилите и мисля, че ние сме доста добре подготвени за това състезание.


Какви са бъдещите пазарни стратегии на БМВ? Да наблегне на пазари, на които вече присъства, като САЩ, Европа, или ще търси пробив на места, където марката не е толкова силно представена?
- Нашата стратегия, на първо място, е да стоим добре на фона на конкурентите и в нашия регион това е така. Фокусираме вниманието си към развиващите се пазари като Китай, но без да изпускаме от внимание това, което става в Европа и САЩ.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 591 Весело

    Какъв имидж сте променили? Да сте станали по-евтина марка, която не е от интерес за новобогаташи или кредитни милионери?

  2. 2 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1445 Любопитно

    Те нашите бизнесмени се преориентираха към Мерцедес и Бентли, затова и е малка продаваемостта в БГ.

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  3. 3 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1316 Весело

    в България имиджа на БМВ е еднозначен от 90-те насам

    low riders team
  4. 4 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1359 Весело

    Напълно съгласен с първите три мнения! Не искам да обиждам никого, разбира се, че има изключения, но като гледам начина, по който карат по-голямата част от тях, имам чувството, че "шофьор на БМВ" си е нещо като диагноза... М-да, имиджът си остава еднозначен!

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  5. 5 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 479 Неутрално

    БМВ беше типична кола за родния мутробарок , сега това е Ауди !!!

  6. 6 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 529 Неутрално

    БМВ
    Боико
    Методиев
    Веркен

  7. 7 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Мерцедес Бенц
    Методиев
    Борисов

  8. 8 Профил на iliope4enia
    iliope4enia
    Рейтинг: 322 Неутрално
  9. 9 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 529 Неутрално

    построихме комунизма комшииски

  10. 10 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    BMW CA xx-yy = VW Golf PK aa-bb.
    *** Анкета (който е съгласен - знаете, +++) ***
    Виждате приближаващ се BMW CA/Golf PK, каква е музиката вътре:
    а. Чалга;
    б. Чалга, до дупка;
    в. Аудиоуредбата е развалена.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  11. 11 Профил на cockmeat
    cockmeat
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Нормалано е в източна европа да продавате от мутренските, големи модели х6, 7ма серия, 5та серия. При нас в ориента все още е много евтина подръжката на скъпа кола - застраховките са като на всяка друга кола, данъците също (ако ги плащаш изобщо), а и тук единствените хора които биха си купили такава марка от такъв клас са си наще мутро-бизнесмени и корумпирани чиновници. А и цените са ужасни, разглеждал съм клите от премиум програмата на дилъра в бизнес парка - ми те им искат цени почти като за нови, а това са си коли на по 2-3-4 години със съответния пробег!

    Политиците и памперсите трябва да се сменят често поради една и съща причина!
  12. 12 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1107 Весело

    Защо изобщо го питат човека. То у нас верно, че мутрите карат БМВ, но техните са на по 3-4 години щото "така е по на кирия брат"! Ново БМВ се купува от някой бизнесмени но рядко. Като цяло имиджа на марката у нас дълго ще е на автомобил за мутреси и мутри и в по-старите си варианти (след 7-та година) за глупави тийнейджъри самоубийци. Ма то си е до марката и това как те кара да шофираш. Що никой с Волво не се прави на спортист и не си слага джанти 20-ка?! Просто БМВ има едно такова окачване и двигател които в комбинация водят до рисково шофиране!

  13. 13 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 529 Неутрално

    през 1990 година Михаел фон Щимке вьв вестник прогрес имаше интервю в кеото казваше че не следват тенденциите а ги сьздават
    а Клатен беше млада и свободна и се омьжи за инженер от БМВ

  14. 14 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Квандт механик
    ламбда техник лазер техник

  15. 15 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Ще си позволя да изразя по-различно мнение от прочетеното по-горе. Да погледнем на нещата от този ъгъл: BMW e била и ще бъде една от най-иновативните, модерни и отворени компании в света десетилетия наред. Продукцията им се отличава с невероятен усет към детайла! Нещо като Aplle на автомобилостроенето. И да, естествено, че струва доста пари, както повечето качествени стоки. Няма как да си купиш такава кола на цената на Москвич! Както няма как да ядеш черен хайвер на цената на баничка с боза! А това, че тук някакви си селски въшльовци са покарали известно време такива коли не означава абсолютно нищо! Марката BMW трябва да бъде уважавана и ценена, защото тя е една ат малкото в света, явяващи се наистина новатори в своята област.

  16. 16 Профил на bsharkov
    bsharkov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Да и аз така викам - гроздето е кисело.
    Сещам се кервана и кучетата отново - Бау-Бау ама БМВ чупи рекорди и му дреме за няколкото мнения тук.

    no pain, no gain
  17. 17 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 479 Неутрално

    за съжаление БМВ (автомобилът) не може да си избира собственика.

  18. 18 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1598 Любопитно

    "Усещате ли имиджов проблем за марката БМВ в региона...

    - Честно казано- не. На база събраните данни за клиентите мога да кажа, че нямаме такъв проблем. Може би преди седем до десет години това е било така, но сега ситуацията е различна".

    А така. И какво излиза, БГ културата и съпровождащите я лафове и изцепки са "седем до десет" години назад. Същото е и с тематиката за пернишките Голфове. В България БМВ било диагноза, а в по-развитите страни се продават като елитна марка. Ама какво знае този келеш, продаващ боклуци в цяла Източна и Централна Еропа, в сравнение с родния специалист? Докато светът върви напред, ние го избиваме на комплески, тъпи лафове, чалга и така пак оставаме седем до десет години назад. Тъпо.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  19. 19 Профил на gloster
    gloster
    Рейтинг: 8 Неутрално

    BMW си е символ на стабилна иновативна независима компания.
    В частност колите им са едни от най добрите в света.
    Купуват се главно от средната класа в Европа и USA.
    Само в България може да се чуят малоумни коментари,
    но това въобще не рефлектира на световното развитие.
    И така другаре и другарке разсъждавайте на тема мутро барок
    и се оглеждайте много яко по нощите.

  20. 20 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    До коментар [#16] от "bsharkov":
    До коментар [#19] от "gloster":
    Дачия, чисто нова, от магазина - около 18 хил. лв. BMW на 10г. от автокъща в Перник - м/у 5 и 15 хил. лв. BMW-тата в БГ са на 90% ВТОРА РЪКА, който не вярва да погледне официалните данни на вносителите - ***публични са***. Хайде сега пак да си говорим за средна класа, кисело грозде и не знам какво си. Аман от баровци с коли на 300 000км и на 10г. А осъзнайте се де, пак казвам - данните са публични. Четете преди да ръсите глупости за доходи. И да не забравяме музичката вътре - Тигре, Тигре, имаш ли силикон... Ееее, писна ми. А пък за гуми-регенерати и шофьори-дегенерати - н'еам нерви. Карайте си ги.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  21. 21 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Промяна ще има, когато повече се купуват БМВ комби, което да е в мастилено зелен, син, бял или друг пастелен цвят, когато тези автомобили се купуват заради удобствата от хора от средната или горна част от средната класа, хора с деца, които искат да пътуват удобно, майки прибиращи децата от училище, когато автомобили БМВ с багажници за велосипеди станат поне половината, от тези които се виждат на улицата, дотогава БМВ ще си остане мутренска марка и до тогава всеки път ще се изненандавм, когато такъв автомобил ми направи път на пешеходна пътека.

    preklara rara




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK