Богдан Милчев, шеф на КАТ-София: Около 70% от катастрофите стават заради отнемане на предимство

Шефът на Столичния КАТ Богдан Милчев

© Красимир Юскеселиев

Шефът на Столичния КАТ Богдан Милчев



Историята с нападението от един шофьор над друг (в случая нашия колега Георги Пауновски) на магистрала "Тракия" на 1 май, повдигна отноново всички въпроси дали има ефективни начини за справяне с агресията на пътя - изнервени и засичащи шофьори, какви са глобите и достатъчни ли са. По темата и конкретно за проблема в София, разговаряме с шефа на КАТ София Богдан Милчев. Очаквайте следващата седмица позицията и на директора на КАТ Алекси Стратиев.


Каква е глобата за агресивно поведение на пътя и смятате ли че тя е ефективна мярка срещу подобни шофьори?
- Текст за агресивно поведение на пътя няма. Има няколко члена от закона за движение по по пътищата за поведение на шофьорите, с което той застрашава движението. Там предвиденото наказание е до 20 лв. А ако някой неправилно използва светлините и така  също застраши сигурността на останалите участници в движението може да бъде глобен с между 20 и 150 лв.


Какво е положението в София с т.нар. хулиганство на пътя?
- Най-често в града стават засичания, рязко спиране, демонстративно избутване. Все пак може да се каже, че има подобрение, защото вече няма толкова коли в бус лентите, все по-рядко изпреварват неправилно. Промяната може да стане с много активна работа не само от КАТ, но и от цялото общество.




Вид хулигантсво са и гонките, които организират през нощта, както и форсирането по улиците. Поведението на абитуриентите, които изскачат от колите, викат, мятат балони също е вид агресивно поведение.


За да се промени това нещо трябва да възбудим гражданите, за да бъдат и те непримирими.


Най-честата причина за възникване на пътно-транспортно произшествие в София не е превишената скорост, нито употребата на алкохол, нито неправоспособността. Близо 70 % са заради отнемане на предимство. Това се случва или поради незнание на закона, или нарочно. Демонстративно и арогантно да засечеш другия, да минеш през него. И това е проблем в цялата страна и на цялото общество - толерантността на пътя.


В Турция например, в момента, в който се даде мигач, колата набива спирачки, за да пусне колегата пред себе си. Трябва да бъде променена културата на шофьорите - с подаването на мигач, другия да го пропусне. Да бъдем толерантни - с това се започва с възпитанието и се учи в детската градина, трябва да е ясно,че има ред.


Причините за пътно-транспортно произшествие най-често са: първата причина е когато не спазват закона, втората е подготовката на шофьора - едни са с по-бързи реакции, други са по-мудни, всички сме различни. Третата причина е техническата изправност на автомобила. След това - състояниято на шофьора - дали е употребил алкохол и наркотици, дали си е починал, изнервен, тъжен - също са предпоставки за катастрофи. Не на последно място това е и релефът на пътя.


В рубриката "Новини от вас" постоянно получаваме снимки от читатели на неправилно паркирали коли. Има ли начин на основата на снимка да бъде глобен някой и как точно става това?
- Нека да бъдем реалисти и за проблема с паркирането. Ние всеки ден глобяване около 300 шофьори за неправилно паркиране. Повече не можем, но и това не е малко. И това ще продължи. Но истината е такава - в София има регистрирани над 800 хил. автомобила, поне още 250 хил. придошли от провинцията - над милион коли на ден. Градът няма физическата възможност да поеме такъв автопарк и сега какво правим с тези коли и те трябва в един момент да спрат и да им се намери място.


Пред моята кооперация, в която има 16 апартамента, паркоместата са пет. Паркираш пред чуждия блок, но там са ти пукали гумата, защото си спрял на чуждо място. И накрая си принуден да спреш някъде, не можеш да останеш в колата и да се движиш с нея постоянно.


Този проблем е от години и затова решаването му го разделям на няколко етапа: първо за мен кто началник на КАТ София е приоритетно да глобявам, да вдигам с паяк автомобили, които паркират в активна лента и пречат на останалите участници в движението, коли, които спират на пешеходни пътеки и пречат на пешеходците и автомобилите, които паркират около или на спирки на градския транспорт или в район на кръстовище и тези, които паркират на тротоара и принуждават да вървят по платното. Това са приоритетите. Вторият етап е подобряване организацията на движение и изграждането на паркинги


Когато има такива снимки - те стигат и до нас и ние имаме два варианта, за да го глобим трябва да го извикаме да дойде, но трябва да участва и този, който е направил снимката - да ги срещнем заедно. За да може авторът на снимката да е свидетел по акта, който аз ще напиша на нарушилия правилата.


Колко шофьори сте глобили с актове и фишове миналата година?
- 112 хил. акта написани, 70 хил. призовки, изпратени, заснети от нашите мобилни камери не само за скорост, но и за други нарушения. Имаме над 180 хил. фиша и над 20 хил. електронни фиша. Общо 300 хил. нарушители за миналата година.


Колко от тях са платили глобите си?
- Между 30 и 50 хил. души. Досега сме отнели над 5000 шофьорски книжки. Никога не се е случвало такова нещо. Ходим по домовете, взимаме им ги и на място. Но някои продължават да си карат без книжки. За първите три месеца на годината над 1700 души - по 20 -25 човека на ден хващаме без книжка. Като го хванем глобата е от 100 до 300 лв. Но някои си казват, че ще си платят и ще си продължа да карам. Ако можехме да ги задържаме веднага, като ги хванем без книжка и 15 дни общественополезен труд, тези 1700 души щяха да излъскат София.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    "В Турция например, в момента, в който се даде мигач, колата набива спирачки, за да пусне колегата пред себе си".

    Не само в Турция е така. Време е да разберем, че с толерантността на пътя печелим ВСИЧКИ.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  2. 2 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 497 Любопитно

    някои щати арестуват за агресивно поведение на пътя и аз мисля че това е правилно

  3. 3 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Мигачът не ти дава предимство. Как така ще набиваш спирачки?!? Това е опасно.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Гневно

    МИЛЧЕВ - ДОКАТО НЕ СЕ ОПРАВИШ СЪС СУПЕРНАГЛАТА НАЧАЛНИЧКА НА ДНСК КОЯТО ПРЕЧИ И СЪЗДАВА ОПАСНОСТ ЗА ДВИЖЕНИЕТО ВСЕКИ РАБОТЕН ДЕН НА ПЛ. МАКЕДОНИЯ ЩЕ ТЕ СЧИТАМЕ ЗА СТРАХЛИВЕЦ И ЛЪЖЕЦ , КОЙТО САМО ГОВОРИ И ИМА ДВОЕН СТАНДАРТ ЗА НАРУЩИТЕЛИТЕ НА ЗАКОНА !!!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 497 Любопитно

    До коментар [#1] от "Jessika":
    не само в турция ...
    но в българия комунизма отне много от възпитанието и поведението на хората
    направиха хората злобни един към друг в стремежа да подържат системата и власта си
    сега е трудно да се превъзпита този народ а и религията нищо не прави по този въпрос

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Разстроено

    До коментар [#5] от "swich2green":

    ПО-скоро слободията , кривата демокрация и подкупните ченгета на пътя !!! Шофирам от 1975 г. ПРОФЕСИОНАЛНО и можеш да ми вярваш !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Като на сравнителен аутсайдер (като мен) ТОЗИ полицай (шефа на КАТ София Богдан Милчев) ми прави много добро впечатление
    Гледал съм го по ТВ, говори уверено, смислено, и не размива проблемите. Расте ново поколение полицаи, служители на реда (public servants)?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  8. 8 Профил на Roger
    Roger
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Не знам дали в Европа има по-некадърен от българския шофьор.Елементарни правила не се спазват,разни комплексирани индивиди се правят на "гъзари" с коли по-евтини от смартфон,други пък с хубави коли,но гладък мозък...

    НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.
  9. 9 Профил на Roger
    Roger
    Рейтинг: 768 Неутрално

    А глобите и начинът,по който се събират... нямам думи.За 20те лева,които катаджията прибира в джоба утре умира семейство.

    НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.
  10. 10 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 497 Весело

    един пример на агресивност който никога не мога да забравя от българия
    карам по градска улица където освен ограничената скорост заради училище има и "легнали полицаи" но жена в малка кола не харесва моята скорост и ме назпреварва само за да спре след 10-20 метра на стоп знак който е опасно да се пропусне след него следва огромен и висок баир аз съм с 350 к.сили кола тя е със опел с две врати стар и пушлив, и издухан мисля беше дизел трябваше да стоя зад нея до края на баира които е от 4-5 км без възможност да я надспреваря заради многото завои...

  11. 11 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 497 Весело

    с корупцията на полицаи трудно се преборва
    има я и в америка въпреки че закона вече е много строг и наказва с затвор освен уволнение и хиляди $ глоба.
    наказва също и този който подкупва полицая по същия начин.затова може би от там да се започне но как след като си е малка страна и като знаеш че този полицай вчера ти е искал и взел пари утре като те спре пак ще е така.
    имам приятел който си купи къща до морето в българия и дълги години караше с американска регистрация и полицая стоеше до до къщата му и всеки път му искаше пари отначало му даваше от съжаление но после оня станал нахален почнал да си иска и други неща и от хубавата му млада жена... това било средата на 90-те години

  12. 12 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 877 Любопитно

    До коментар [#10] от "swich2green":

    Любимия ми номер е, когато изпреварвам някой димящ трошляк движещ се със 70км/ч извънградско, а после тоя със същата непроменена скорост (70км/ч) ме изпреварва в населено място...

    А идеята за обществено полезен труд при определени нарушения страшно много ми допада. Например при шофиране без книжка или при отнемане на такава заради точки.

    В България по-малко боли да се разделим с парите си (или ще се скатаваме без да плащаме), отколкото да се изложим да чистим улиците под погледа на "аверите".

    Нямате си и най-малка идея колко полезна може да бъде заигравката с болното его на хората.

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  13. 13 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Разстроено

    - Текст за агресивно поведение на пътя няма. Има няколко члена от закона за движение по по пътищата за поведение на шофьорите, с което той застрашава движението. Там предвиденото наказание е до 20 лв. А ако някой неправилно използва светлините и така също застраши сигурността на останалите участници в движението може да бъде глобен с между 20 и 150 лв.
    =========================
    Е че какво Ви пречи да ги гласувате и без това Закона за Движение по Пътищата е изменян милион пъти поне вкарайте нещо като '' агресия срещу личността и движимото имущество на пътя '' да е в утежнение срещу дееца а не да ви гонят по тротоара за да Ви сплашат. / това е по действителен случай с майка ми и съм изпратил записи и снимков материал но ефект никакъв./

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  14. 14 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Най-после едно правилно мислене. Какви са действията обаче? Чакане в засада за превишена скорост при ограничение до40 или 60 км/час.
    Другото в ясно!

    apoloniy
  15. 15 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#12] от "NK":

    То и сега се налага общественополезен труд, обаче, до там стигат само бедните. Аз не съм чула бабаит с черен ДжиБ да е стигнал до съд заради каране без книжка, примерно.....Който има пари да си плати своевремнно си кара, който не - мете улиците.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  16. 16 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    [quote#9:"Roger"]А глобите и начинът,по който се събират... нямам думи.За 20те лева,които катаджията прибира в джоба утре умира семейство. [/quote]
    За съжаление А ако КАТаджиите "наплашваха талибаните" , и рушвета би бил СТРОГО наказуем, нещата биха били коренно различни Доказано по някои "по бели" държави"

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  17. 17 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 443 Неутрално

    няма защо да се открива топлата вода за паркирането - измислено е отдавна, но някой тр да има дупе да го направи - регистрация на кола след като дадеш бележка (удостоверение, както искате го наречете), че имате собствено паркомясто. важи и за фирми и за частни лица.

    също огромна простотия в синята зона в софия - ако живееш там - имаш право на минетка годишна. ами ако си под наем? що да нямаш право? и вообще какво право ти дава на минетка, че живееш там?!?!? право ти дава гараж, паркомясто. но това че живееш ??!?

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  18. 18 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 877 Любопитно

    [quote#15:"omega"]То и сега се налага общественополезен труд, обаче, до там стигат само бедните. Аз не съм чула бабаит с черен ДжиБ да е стигнал до съд заради каране без книжка, примерно...[/quote]
    Това за труда не го знаех, признавам. А за второто - както на всички е известно "черен ДжиБ е с предимство"

    Всъщност идеята ми по-горе е за определени нарушения да бъде ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН обществено полезния труд, независимо дали върви с или без финансова санкция.

    Освен всичко останало това възпитава и съвсем друго отношение към държавната/общинска собственост. Представяте ли си какво е да гледате как някой изхвърля боклука там, където вие сте го чистили, дори да не и ви е лична собственост...

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  19. 19 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#7] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Да, човекът контрастира рязко с "колегите" си.

    Полицай, а не милиционер!

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  20. 20 Профил на Arexander
    Arexander
    Рейтинг: 662 Весело

    [quote#0:"Богдан Милчев, шеф на КАТ-София"] Ако можехме да ги задържаме веднага, като ги хванем без книжка и 15 дни общественополезен труд, тези 1700 души щяха да излъскат София.[/quote]

    Отлична идея! Това определено може да се окаже възпитателно за доста телета!

  21. 21 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    [quote#20:"Arexander"]Отлична идея! Това определено може да се окаже възпитателно за доста телета! [/quote]
    "....Ако можехме да ги задържаме веднага, като ги хванем без книжка и 15 дни общественополезен труд, тези 1700 души щяха да излъскат София...."

    Да не "лъскат София"! Да ги облечат с милицайски дЖилетки, да им дадат по една пръчка със "СТОП" знак, и да ги поставят около училища, детски градинки, и просто пешеходни пътеки! Желателно близко до местожителството им. За да ограничават "гастролиращи талибани" там където тяхните деца/възрастни родители са пешеходци Да разберат, НЕ ОТ ДЖиБа, какво става с пешеходците Бас 'фащам че ще си променят навиците
    Ама ДЕ ГО този закон/правило да задължиш нарушителите на движението да станат контрольори за няколко часа...

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  22. 22 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Весело

    [quote#19:"NPaine"]Да, човекът контрастира рязко с "колегите" си.
    Полицай, а не милиционер! [/quote]
    Радвам се че не съм единствения който е забелязъл това Щото мойте схващания са малце по различни от тези на средностатистическия българин По уважителни причини-дъъъъъълги години не съм живял в България

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  23. 23 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#20] от "Arexander":

    Всяко наказание, каквото и да е то, ако се налага веднага, има съвсем друг ефект. Всяко едно нещо, обаче, подлежи на обжалване пред две три инстранции, дори и да се касае за глоба от 20 лева.

    А, и производствата са безплатни.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  24. 24 Профил на antikomunist
    antikomunist
    Рейтинг: 8 Неутрално

    а защо шефа на кат не каже колко процента от катастрофите са причинени от ко праи сега ша пишем ли или няма да пишем

  25. 25 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Глоби, глоби и пак глоби за тези които не спазват Закона! Явно не може да се разчита на съзнанието на водачите!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  26. 26 Профил на Иво Мирчев
    Иво Мирчев
    Рейтинг: 558 Неутрално

    "В Турция например, в момента, в който се даде мигач, колата набива спирачки, за да пусне колегата пред себе си. Трябва да бъде променена културата на шофьорите - с подаването на мигач, другия да го пропусне."

    Това са пълни глупости. Движението в Турция е по-тежко от това в София... Особено в Истанбул.

    http://www.ivomirchev.com
  27. 27 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    [quote#25:"Ogiigo"]Глоби, глоби и пак глоби за тези които не спазват Закона![/quote]
    Само да добавя- ЯКИ и събираеми глоби!

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  28. 28 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4586 Неутрално

    Над 50% от шофьорите не знаят правилника, а около 80% изобщо не могат да карат. Под каране разбирам не просто да въртиш волана и да натискаш педалите, а да си знаеш колата и да я владееш. Пример: многолентов булевард, в който има завой. Тиквеникът се движи в средната лента, но завършва завоя в съседната - лява или дясна, в зависимост от посоката на завоя. На клаксона, който му подаваш, за да се освести и да не те удари, защото навлиза в твоята лента, той реагира толкова стреснато и учудено, че чак почваш да го съжаляваш - той дори и не съзнава къде е проблема.

    Gunter glieben glauchen globen
  29. 29 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#22] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Колега средностатистическия българин е доста ниска летва. Равнение с десетия децил е важен колега, че и по нагоре.

    Дето вика Джордж Карлин, "Замисли се колко е глупав средностатистическия човек. Сега само си помисли, че половината са по-глупави и от това."

    Иначе моето наблюдение е, че човек може да бъде разпознат дали живее/е живял извън страната по едва няколко коментара във форума...ама да не навлизаме в подробности че веднага ще ме емнат патриотарите, че съм се правил на велик.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  30. 30 Профил на top_13
    top_13
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Алоо,"Дневник" защо не му показахте снимката на полицая-моторист/без каска/да го чуем какво ще каже?

  31. 31 Профил на Arexander
    Arexander
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#23] от "omega":

    Фишовете до 50 лв. не подлежат на обжалване. Също така, производствата не са безплатни, макар че държавните такси за тях не са особено високи.

    Но не е в това въпросът. Не е вярно, че всяко наказание има ефект! Но общественополезният труд определено би имал, особено за разни "новобогаташи" с интелект на селски тарикати и манталитет на властелини...

  32. 32 Профил на liubopitkovski
    liubopitkovski
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Не мисля, че трябва да направя място пред мен на някой, който минава през празната лента и иска да се нареди най-отпред и не чака като мен 10 минути на опашката. Много е странно, че полицаите нямат никакво желание да се занимават с нарушителите по светофарите. На булевард България има полицаи на всяко кръстовище, но въпреки това на всеки червен светофар има хора които се редят/минават от грешна лента за да изпреварят другите, като често създават опасност за движението по този начин.

  33. 33 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    [quote#31:"Arexander"]Но общественополезният труд определено би имал, особено за разни "новобогаташи" с интелект на селски тарикати и манталитет на властелини... [/quote]
    По нашенско присъдите са АЛТЕРНАТИВНИ, и осъдения има право да избира:

    1. Замесени (и осъдени) в тежки ПТП или лежат...прмерно 10 месеца, или работят двоен период, 6 часов работен ден, в спешни отделения/болници за възстановяващи се от катастрофи. Ама ги следят дали се явяват на работа, "тарикатите" седят в пандиза. Имам познати наказани, повечето предпочетоха да си "отседят" наказанието-не можеха да помесят гледките. И НИКОЙ не се върна-станаха "примерни" шофьори.

    2. Замесените в по леки ПТП ги правят "контрольори" по пешеходните пътеки, предимно около училища. ТЕЗИ станаха най толерантните/търпеливите

    П.С. Разбира се има определен % рецидивисти (алкохолици и/или наркомани) но те са извън статистиката

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  34. 34 Профил на monacensis
    monacensis
    Рейтинг: 442 Весело

    Ех, и каква стана тя? Вместо да изпишат веждите на г-н Пауновски, очичките му извадиха: Шефът на КАТ доста тактично казва истината... "Засичането" е големият проблем в България!
    Е, сега е ясно, защо толкова много хора подкрепиха г-н Пауновски - за тях явно да "засечеш" някого е въпрос на чест, няма значение, колко опасна ситуация създаваш!
    Въобще не е изненадващо, че 70% от катастрофите са заради такива "герои на нашето време"...

  35. 35 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#34] от "monacensis":
    Въпросът по-скоро се свежда до упражняване на насилие от някой, който се мисли за недосегаем сле действиата си над друг човек. Както е случаят с Пауносвски, а и ред други подобни. За такива изроди законът трябва да е безпощаден! Никой няма право да се разпорежда с живота и здравето на други хора, освен оторизираните органи! Слушането на чалга явно е профанизирало голяма част от народонаселението, което си мисли, че с юмруци може да си издигне авторитета в "очите на слепите" Пандиз за подобни боклуци при строг режим, за да не им дойде подобна мисъл в пилешкия мозък за години напред))))

  36. 36 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#26] от "Иво Мирчев":

    С тази разлика, че Истанбул е 20 млн. Мегаполис, а София 1,5 млн. овенополис.

    apoloniy
  37. 37 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Прекалено много хора карат сякаш бат Бойко лично за тях го е павирал тоя път, а останалите участници в движението са просто дразнещ отпадък

    Вашият колега Пауновски може би също е имал вина за инцидента - не може да се изнасяш за изпреварване, без да провериш дали някой не идва зад теб с по-голяма скорост. Според разказа на Пауновски "другата кола се появи зад мен като от нищото". Еми не е било от нищото, просто и той толкова е гледал...

    Отделно пък в Англия шофьорите когато се изчакват заради стеснен участък на пътя си махват съдружнически когато се разминават. И аз го правя, нищо че повечето шофьори ме гледат опулено. Един ден ще се научат

  38. 38 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 718 Неутрално

    "Богдан Милчев, шеф на КАТ-София: Около 70% от катастрофите стават заради отнемане на предимство"
    -----------------------------
    ХАЙДЕ СЕГА, АКО НЕ ТЕ Е СРАМ, КАЖИ КОЛКО ШОФЬОРИ СА ГЛОБЕНИ ЗА ОТНЕМАНЕ НА ПРЕДИМСТВО.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  39. 39 Профил на 0nzi
    0nzi
    Рейтинг: 660 Разстроено

    До коментар [#34] от "monacensis":
    Виж, аз също съм на мнение, че г-н Пауновски е отнел предимството на Хондата, но това по никакъв начин не оправдава неандерталската реакция на водача и.

    Реалността е състояние на духа, предизвикано от липсата на алкохол.
  40. 40 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#34] от "monacensis":

    не ти ли писна, а?

    low riders team
  41. 41 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#39] от "0nzi":

    изтребител МиГ-29, летящ с 950 км/ч иска предимство на магистралата, където има мижаво ограничение от само 130

    low riders team
  42. 42 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    90% от катастрофите в БГ стават заради несъобразена с пътната обстановка скорост.

    low riders team
  43. 43 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    100%-та от катастрофите се дължат на това, че автомобилите се управляват от хора.

    /не се чете/
  44. 44 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 447 Неутрално

    не че искам да защитавам някого, но да ви кажа честно не знам колко често карате по магистрали, но съвсем спокойно може да тръгнеш да изпреварваш някого като привидно няма никой в лява лента и само докато си се изравнил с колата която изпреварваш и да видиш някой как ти пресвятка с фаровете. И ти по никакъв начин не си задължен да му правиш път особено ако изпреварваш последователно колите в дясно. Иначе засичания колкото искаш са ми се случвали в София. Най-забавно е че някви проблеми са ми правили някви чички с коли на по 20+ години. Най им се радвам на такива дето влизат в еднопосочна улица в грешната посока и все недоволстват що не им правя път!!!

  45. 45 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#42] от "Comandante Marques":

    "Несъобразена с пътната обстановка скорост" е доста мъгляво и разтегливо понятие, докато "отнето предимство" е определено и ясно нещо - няма възможности за тълкуване и шикалкавене!

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  46. 46 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Който е карал по германските магистрали знае. Когато тръгна да изпреварвам поверявам 10 пъти дали в лявата лента не се задава нещо с 200 км/ч.
    От друга страна като карам със 140 и тръгна да изпреварвам тир, ускорявайки до 160 и някой ми се "телепортира" от зад с 200 и започне да ми мига МНОГО МЕ ИЗНЕРВЯ, МА МНОГО! Трябва да има средно положение и търпимост.

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  47. 47 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#42] от "Comandante Marques":


    откога си по-наясно със статистиката на ПТП-тата от шеф на КАТ-София, да не си Туй?

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  48. 48 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#39] от "0nzi":

    По-добре да му изкърти зъбите, отколкото да се размажат и двамата. Този ако има поне капка мозък, другият път ще се замисли дали да отнема предимство.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  49. 49 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Богдан Милчев, изглежда (1) интелигентен и (2) професионалист. Със сигурност сиима трески за дялане и поне леки залитания в корупция ... но перфектно си го представям на мястото на един папконосец, въртикъщник.

    Дано (1) и (2) не са само привидни. Пожелавам му успех и поне малко да реформира, продължи да реформира КАТ-София.

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  50. 50 Профил на spalding
    spalding
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Крайно време е КАТ да направи акция срещу шофьорите, които не дават мигачи. Всеки ден правя забележки на такива, а те ме гледат на кръв все едно съм им взел залъка от устата.

    Друг "любим" номер е ляв завой от дясна лента - пример, кръстовището на Ал. Малинов и улицата между Еспас ауто и Лукойл-а в Младост 4 (ул. Самара). Идващите по Самара масово правят ляв завой към Околовръстното от дясната лента, която е само и единствено за надясно. И всеки ден е луд купон като изскочи някой такъв тарикат, а в другата лента някой трябва да продължи направо. Решението е много просто - една патрулка всеки ден в продължение на една седмица, така както стана и като влизаха в насрещното на Ал. Малинов преди да направят дъгата над Околовръстното.

  51. 51 Профил на dejo
    dejo
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#38] от "widowmaker":

    То да се говори благо и назидателно е лесно... и в този стил да избегнем неудобните въпроси.

    Ако го питаш, защо не насочат 70% от усилията на КАТ за ограничаване на това нарушение ще има да ти вдига рамене и вежди...

  52. 52 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#51] от "dejo":
    КАТ-аджиите по бул.България, а и не само там, стоят като паметници на Гюро Михайлов...
    Следят единствено дали някой не говори по мобилния, докато "виси" в задръстването и през зимата дали някой не е забравил да си включи фаровете. За нищо друго не глобяват. Един тарикат веднъж щеше да сгази регулировчика, само и само да изпревари 1-2 коли в кръстовището и... НИЩО. Полицая си бъркаше по дупките и дори не го изгледа злобно

    "We're not gonna take it! Anymore."
  53. 53 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Ех, корумпета, веднъж да се съглася с вас!
    Съчувствам ви, вие запечатвате в съзнанието си най-много разчленени лица и трупове от катастрофи, но не спирате да взимате рушвети, защото келепира е голямо признание за заслугите ви!!!
    Не ви ли писна г-да Полицаи да прислугвате на банда висши милиционери и да си теглите хомота на безвремието?!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  54. 54 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#45] от "mto":

    така е, просто цитирах какво пишат куките в протоколите за ПТП - 90% е това

    low riders team
  55. 55 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#47] от "capricornicus":

    ахам

    low riders team
  56. 56 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#48] от "widowmaker":

    най-добре, в отговор на изкъртените зъби, да прекара 3 години в панделата, за да се замисли как ще кърти зъби

    low riders team
  57. 57 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Весело

    аз бих поканил г-н Милчев да се качи при мен в колата и да тръгнем да караме по магистралата към Пловдив. Да вземе 5 кочана актове само.

    low riders team
  58. 58 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#56] от "Comandante Marques":

    Поне ще може да мисли...
    Ако се размажат и двамата ще са "цял живот мъртви". Така по-добре ли е?

    "We're not gonna take it! Anymore."
  59. 59 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3742 Неутрално

    "Около 70% от катастрофите стават заради отнемане на предимство.."
    Което е живо доказателство, че нарастването на броя на катастрофите е пряка функция на опростачаването на нацията.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  60. 60 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jessika":

    Абе не знам дали вие сте карали в Турция, но аз два пъти съм карал до и в Истанбул и нито вашето твърдение, нито това на шефа на КАТ - София са верни. Най-стресиращите за мен места за шофиране са били

    1) Истанбул
    2/3) Бостън
    2/3) Пловдив
    ...
    4) София

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  61. 61 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    " Трябва да бъде променена културата на шофьорите - с подаването на мигач, другия да го пропусне."

    БОЖЕ, БОЖЕ!!!

    Няма да е зле, този шеф на КАТ София да седне и да прочете Закона за движение по пътищата. Няма да е зле и да го научи.
    НЯМА ТАКОВА ПОЛОЖЕНИЕ, при което подаването на мигач да ти осигурява предимство!!!
    НЯМА!!!
    Нито в Българския ЗДвП, нито в който и да е аналогичен закон в ЕС.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  62. 62 Профил на joro112
    joro112
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#31] от "Arexander":Кой те излъга, че фишовете до 50 лв. не подлежат на обжалване?Аз обжалвах и спечелих дело за постановление от 20лв. , защото полицаят е неграмотен!За съжаление не е за всеки полицейската работа и заплатите са малки!Единственият начин е да направят контактите с хора минимални и където може да решават нещата по електронен път!

  63. 63 Профил на joro112
    joro112
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Турция е една от страните извън ЕС, които имат повече жертви на милион жители от България, а ние сме в последната тройка в статистиката на ЕС , с най-много жертви на милион жители!Не давайте за пример подобни страни, а Великобритания и Холандия! Те има 3-4 пъти по-малко жертви от нас, на милион жители, а са ентноси от целия свят?Защо не потърсят отговорноста за слабата квалификация на водачите от държавните служители, отговарящи за изпитите ?Ако не са добре подготвени, защо получават свидетелства?Държавните служители от МОМН и ИААА определят изискванията към водачите на МПС, но никой не търси отговорност от тях? Защо ?

  64. 64 Профил на joro112
    joro112
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Уж искаме да сме европейци, а не прилагаме европейските мерки срещу системните нарушители?Защо не налагат наказателни точки, като в Европа? Защо системните нарушители не посещават групи за взаимопомощ ръководени от психолог и авто-експерт?Защо при изпита по теория не проверяват разбирането на запомнените знания?Къде в нормативните документи има изискване към водачите на МПС да разбират наученото? Може ли да придобием умения за безопасно управление на МПС, когато не разбираме наученото ?Още сме в плановата икономика!В чужбина могат да се самоподготвят по теория, да се учат с придружител по практика, могат да продължат обучението си с придружител след успешно издържани изпити по теория и практика до навършване на пълнолетие! Няма изискване за кабинет,офис,сътрудник и няма такава бюрократична документация , глоби 5-6 пъти по-ниски от българските, защото всичко това се плаща от потребителя на услугата!Стимулират хората да се учат през целия живот и не им пречатда се явят на изпити !Ако ще ставаме европейци, да работим по европейски!

  65. 65 Профил на Arexander
    Arexander
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#62] от "joro112":

    Никой не ме е лъгал, чл. 189, ал. 12 от Закона за движението по пътищата гласи: "Не подлежат на обжалване наказателни постановления и електронни фишове, с които е наложена глоба до 50 лв. включително."

    Но наскоро конституционният съд обяви тази разпоредба за противоконституционна, така че вече пак могат да се обжалват.

  66. 66 Профил на joro112
    joro112
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Обжалват се обстоятелствата по съставяне на акта и постановлението, а не размера на наказанието!Чл.189,ал.12 от ЗДвП не е единственото противоречие с Европейски директиви и наши закони?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK