Шефът на КАТ София Богдан Милчев: Пешеходците и опасното им поведение на пътя са най-големият проблем сега

Шефът на КАТ София Богдан Милчев

© Красимир Юскеселиев

Шефът на КАТ София Богдан Милчев



Какви са резултатите от патрулите с мотористи, които пуснахте по улиците на София в началото на лятото?
- Оценявам резултатите като страхотни. Имаме спад или с близо 20 % по-малко нарушения на шофьорите в София. Хубавото при използването на контрол по време на движение, е че водачите стават по-дисциплинирани. Ресурсът ни е около 20 мотора, които са разделени условно на две смени – по десет сутрин и толкова следобед. Желанието ни е да има повече мото патрули.


В градски условия контролът на движението с такива патрули е изключително ефективен, защото те засилват превантивната роля. А и това е начин за справяне с хулиганството на пътя, защото мотористите могат много бързо да реагират. И шофьорите, когато знаят, че преди пет минути по същата отсечка е минал полицай, мислят по-друг начин. Ще продължим да развиваме този метод. Мога да уверя гражданите на София, че до първия сняг, ще има мотори, без значение от температурите.


Ще имате ли възможност да ги увеличите?
- Имаме желание. Възможностите са свързани както с бюджетни въпроси, така и с обучение. Тези полицаи трябва да минат курс за такъв патрул. Защото един полицай не може просто да се качи на мотор, изисква време да се обучи добре, така че да е максимално ефективен.




Трябва ли патрулиге постоянно да се движат. Защото имаме сигнали от читатели, които са виждали мотористи полицаи, които обаче са спрели и сякаш изпълняват ролята на КАТ-аджии?
- Това, което сме разпоредили е да са максимално дълго време в движение. Разбира се, когато спрат автомобил, няма как да му поискат документите в движение. Но искам да уточня, че в едно милионен град, при две хиляди километра улици, няма как десет мотористи да са постоянно в движение по всички улици и да са видими за хората. Но има ефект, дори и в този малък състав. Възпитателният ефект не е само от мото патрулите. Дисциплинирането идва и  от другите мерки, които предприехме, през последните години.


Когато падне първият дъжд или сняг, в първия час стават между 30 и 50 произшествия. Това говори само за едно – голяма част от шофьорите не се подготвят навреме за по-лошите метерологични условия и не могат достатъчно добре и адекватно да реагират. Трябва да се обърне изключително внимание на обучението на шофьорите. Другият голям проблем е, че много от шофьорите не знаят как да потеглят. Близо 30 % от задръстванията се случват от неумението на голяма част от шофьорите да потеглят навреме.


Какво се случва със санкционирането на шофьорите на градския транспорт. Преди време бяхте казали, че ги чакате на спирките и ги глобявате. Продължава ли тази практика и има ли резултати?
- Не спираме да санкционираме шофьори на градския транспорт при установено нарушение. Решихме обаче да не даваме голяма публичност, защото и те имат права – да ги чакаме с медии на последната спирка и да ги глобяваме така не е много окей. Затова процедираме така: при нарушение изпращаме призовки. Имам и съдействието на Столична община. Десетки са шофьорите, които са санкционирани вече.


Какви са най-честите им нарушения?
- Когато не влизат в джобовете на спирките и така затрудняват останалото движение. Неизползването на бус лентите също. Не толкова често, но се случва автобусите да преминават на червен светофар. Най-често ги засичаме с мобилните камери.


Колко са тези камери в София в момента?
- Седем мобилни и три стационарни. Изключително ефективно и много добре използваме тези устройства. До момента от началото на годината сме издали 32 000 електронни фиша. Изпрати ли сме 23 000 призовки. Нашата амбиция и желание е в кратък срок да започнем да издаваме електронни фишове и за други нарушения. Не само за скорост. Неправилното паркиране и други нарушения могат много по-бързо да се оправят. Няма да има нужда гражданите да снимат и да ни пращат. Защото с нашите мобилни камери ние също можем да ги засечем – 1000 неправилно паркирали коли ще може да заснемем. И като му пратиш елекронния фиш, всичко ще стане по-просто и бързо. Но когато трябва да го призовеш, когато и свидетеля трябва да дойде, става много сложно.


Седем камери достатъчно ли са за София?
- Абсолютно. Една камера може да заснеме много нарушения. Тя е мобилна и се движи. Ние не търсим количеството нарушители, ние търсим проблемът в шофьорите, които извършват нарушения, които са изключително опасни за движението. Има, например над 3000 шофьори засечени с камерите да минават на червен светофар и сме им съставили актове. Най-тежкото нарушение в градски условия, което предизвиква произшествия е отнемането на предимство.


Трябват ни обаче повече стационарни камери. Засега са три. И ако в началото те засичаха по хиляди нарушения на ден, вече са по сто за денонощие. Това е и целта – шофьорите да правят по-малко нарушение. Не се опитваме да глобяваме повече хора, а да дисциплинираме, да се намали скоростта. Прилагаме и друга тактика – местим стационарните камери, но ни трябват още – да сложим на бул. "България", на бул. "Рожен", на "Околовръстното", на "Цариградско шосе" в горната част.


А при паркирането какви са данните за санкционираните?
- Много са. Всеки ден поне по 100- 130 души. Ние нямаме отношение със синята и зелената зона, когато паркират неправилно. Тази статистика е извън тях. Но не е най-големият проблем паркирането.


А кой е?
- Пешеходците. Въпреки изключително положителната тенденция от последните години да намаляваме броя на жертвите – 61 загинали за 2010 г. 2011г. – 47, 2012г. – досега 35 . Борим се всеки ден и час да намаляваме жертвите.


Какви мерки прилагате?
- Спрямо шофьорите е ефективното използване на камери, така се стига най-бързо до нарушителите. И подпомагането на движението и усиленото присъствие на полицията на пътя. В София се забелязва изключително положителна тенденция шофьорите да спират все по-често на пешеходните пътеки. Въпреки, че от началото на годината досега имаме глобени пет хиляди пешеходци за неправилно пресичане, тяхното поведение остава изключително опасно за самите тях. Пешеходците не трябва да излизат внезапно на пътното платно. Това е забранено. Те трябва да се съобразят с разстоянието и скоростта на моторните превозни средства, когато тръгват да пресичат.


Няма шофьор, който да иска да бутне пешеходец, но всеки ден има най-малко по един такъв случай. Повечето загинали са на възраст над 60 години. Ние трябва да се грижим за нашите родители. Не можем да ги пускаме, когато над определена възраст- зрението, възприятията ми, психиката им е различна. И ние техните деца трябва да се погрижим за тях. Затова трябва да обръщаме внимание на възпитанието им по отношение поведението на пътя. 


Всеки ден изпращам и полицаи да разговарят по училищата с децата – т.нар. междучасие с пътна полиция. Миналата година обиколихме 100 училища. На децата им е интересно. Тази искаме да стигнем и до детските градини. Говоренето с деца е много важно. Законът дава право като пресичаш да вдигнеш ръката си и да се обозначиш. Няма как да те бутне кола, ако ти вдигнеш ръка, тя спре и ти преминеш.


Малцина са шофьорите, които на възрастен човек или на дете няма да спрат. Излизането на пешеходците на пътното платно, неправилното движение по улиците са предпоставки за произшествия.


Какво друго предприемате за предотвратяване на такива случаи?
- Изключително успешно и позитивно нещо се случи с повдигнатите пътеки. Нямаме произшествие, там където сме ги сложили. Няма пострадали пешеходци. Те са вече над 15, трябва да станат близо 100.


Ако кола не спре на пешеходна пътека докато пресича човек. Или се получи по-опасното – една кола спира, а друга зад нея решава да я изпреварва и засича пешеходеца. Какво може да направи човек в тази ситуация?
- Това е много опасно, буквално е руска рулетка. Веднага трябва да се подаде сигнал на 112. Най-добрият вариант е да се напише писмо до КАТ, в което да се опише нарушението, да се посочи регистрационния номер. Ние ще го извикаме и ще го санкционираме. Но и пострадалият трябва да дойде и да свидетелства. Бавно е процедурата и наистина малко шофьори се наказват така, но и нашият ресурс има някакви възможности. Гражданският контрол и непримиримост са много важни. А такива случаи са все по-редки. В широкия център се спира, защото има повече полицаи, в периферията е по-относително. Пешеходците не трябва изкуствено да удължават престоя си върху пътеката – много често се случва – почва да му звъни телефона, да си бърка в чантата, това не трябва да се случва.


Как санкционирате такива случаи?
- Аз имам план всеки ден. Има полицаи по пешеходните пътеки. Досега близо 4000 шофьори са били глобени, заради това, че не са дали предимство на пешеходна пътека. Но да повторя и че поведението на пешеходците на моменти е по-опасно.


Има ли нови тенденции при нарушенията?
- Има много неприятна тенденция, от началото на година сме изготвили 3755 акта на шофьори с изтекли шофьорски книжки. Нека да бъдат така добри шофьорите и да дойдат в КАТ да си сменят документите. Трябва знаят, че при изтекла валидност на книжката, не важи и застраховката. Нека дойдат, създали сме добра организация, няма опашка. Само това трябва да направят, другото ние ще го направим, създали организация. За десет минути ще стане.


С пускането на новата линия на метрото, облекчиха ли се някои артерии?
- Много е рано да се каже. В центъра ситуацията не се е променила много. Няма сериозна разлика, може би трябва време. Но колите се увеличават. Всеки ден регистрираме по 100- 150 нови автомобила за София. Близо 800 хил. коли има регистрирани вече.

Коментари (138)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Ще има ли анализ за това полезни ли са или не дневните и късите фарове през лятото.Разрових се и се оказа,че в другите страни ги отменят вече ,защото заради колите с фарове не се виждат другите участници в движението.Остават само в скандинавските страни,където така и така си е тъмно и трябва да са на фарове.Единствено се вдига разхода на гориво-стотинки в касичката на Лукойл.Специално си сложих дневни фарове на колата и едно ушенце ме спря и каза трябва да са фабрични иначе акт.Казах му пари няма да ти дам пиши ми акт и ще те видя в съда като актосъставител да те видя кой ти каза тая глупост.Не ми написа акт и не си иска повече пари.

  2. 2 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 808 Весело

    А кога, гусин Полисманн, ще спрете гонките по "Околовръстно шосе" нощем? От "Младост" до "Овча купел" имбецили с рязани аспуси бучат и реват в мрака. Или те са "наши" момчета и няма да им кършите хатъра... И я ми споделете, моля - къде МОЖЕ и ТРЯБВА да се пресича "Околовръстното"? Щото от булевард "България" до "Драгалевско шосе" такова място няма.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  3. 3 Профил на stonedridah1
    stonedridah1
    Рейтинг: 488 Неутрално

    уважаеми Господине,

    крайно време е всяка сутрин в час пик и всяка вечер в час пик ВСИЧКИ проблемни кръстовища да се оборудват с РЕГУЛИРОВЧИК

    1 200 000 000 ви е бюджета и по-дяволите сте на работа за да служите и да пазите, а не да муате банички и да чакате в засадя някой да е без фарове или да мине на оранжево

    айде, че пак кръвно дигнах

    Ти за мен си Мики Маус!
  4. 4 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3307 Неутрално

    Ами за това са винони радиото и телевизията, които непрекъснато внушават , колко са лоши шофьорите и как отнемат предимството на пешеходците. На всякъде в европейските столици по оживените болеварди пешеходните пътеки са оборудвани и с пешеходни светофари, така че да не се точат пешеходците като свински черва един по един. При тази организация на движението 10 човека могат да блокират София, като ползват две пешеходни пътеки на невралгични места.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  5. 5 Профил на Мадлен
    Мадлен
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#4] от "tribiri":
    Лично на мен ми се е случвало неведнъж да стоя на пешеходна пътека без светофар и да чакам да минат 3-4 коли, докато в най-добрия случай 5-тата ми спре , за да мога да пресека.

  6. 6 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#1] от "dolna4erti4ka":

    Какъв ти анализ,когато хората свикнат и актовете намалеят те сами ще ги махнат

  7. 7 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#2] от "moriarti":

    Единственият начин е по Околовръстното да сложат лежащи полицаи. Когато има камери за скорост, повечето хора намаляват до ограничението (80 км/ч), но винаги се намира някой селтак да кара със 150+ км/ч и да присветка с фаровете отзад.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  8. 8 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Много готина статия, ама коментарите....[quote#1:"dolna4erti4ka"]Единствено се вдига разхода на гориво-стотинки в касичката на Лукойл.[/quote]
    МНОГО убедителен аргумент
    [quote#1:"dolna4erti4ka"]Специало си сложих дневни фарове на колата и... [/quote]
    Колите не се ли продават със стандартни фарове къси/дълги, та трябва да им се слагат "дневни"?

    Иначе много ми харесва начина по който този полицай гово

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  9. 9 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 541 Весело

    До коментар [#6] от "makendji":

    Тогава, ще променят закона за да пишат актове за включени светлини през деня

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5107 Неутрално

    още много има да върши пътна полиция ! Например премиерът по негови собствени думи редовно превишава разрешената скорост и дава много лош пример а никой не смее да го санкционира !!! КАКВО ПОВЕЧЕ ДА КОМЕНТИРАМЕ !!!
    ДОРИ ПЕШЕХОДНИТЕ ПЪТЕКИ КЪМ УЧИЛИЩАТА НЕ СА ОПРЕСНЕНИ И НЕ СА СИГНАЛИЗИРАНИ С МИГАЩИ СВЕТЛИНИ !!!
    ДЕЦАТА ВЕЧЕ ОТИВАТ И СЕ ВРЪЩАТ ПО ТЪМНО ОТ УЧИЛИЩЕ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5107 Неутрално

    До коментар [#8] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    ПО- ДОБРЕ Е ДА ТИ ХАРЕСВА КАК НЯКОЙ РАБОТИ А НЕ КАК ГОВОРИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#7:"brutester"]Единственят начин е по Околовръстното да сложат лежащи полицаи. [/quote]
    Не стандартните "лежаши полицаи" обаче. Има едни ленти които "се лепят" не зле на асфалта. Според гъстотата им, над определена скорост причиняват много досадна вибрация на леките коли.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  13. 13 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#5] от "Мадлен":

    Мноооого изнасилено е изказването на гусина Полисманн. Все още пешеходните пътеки са място за мотосъстезания, все още бракми помитат хора на тротоари, спирки и градински, все още по улиците джигити избиват комплексите си. Може някога и пешеходците да станат застрашаващ фактор, ама засега - нито са бронирани, нито са си гудили реактивни двигатели в задниците, нито "пилят" подметки нервно около беззащитните автомобили...

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  14. 14 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Говорих за анализ дали въобще е трябвало да се сложи такова изискване-след като е сложено дали има намаление на ПТП та и дали това намаление се дължи на това изискване или на нещо друго.Само факта че някъде го има не значи че и ние трябва да го пльоснем веднага.Ако е добро-добре аз така и така вече си сложих дневни фарове и то се включват автоматично-да не взема да забравя.Но ако е излишно защо въобще беше цялата дандания.Нима вземането на решения в държавата е абсолютно произволно без всякаква мисъл.Навремето по време на комунизма така са искали да намалят разводите-забраняват тези по взаимно съгласие и разводите трябва да намалеят наполовина.Наистина е имало малко намаление и после пак са се върнали на стария брой.Това показва пълна управленска некомпетентност.

  15. 15 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#7] от "brutester":

    Може и вишки със снайперисти на тях...

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5107 Неутрално

    До коментар [#2] от "moriarti":

    ПРИПОМНИ случая с прокурорския син на България дето има и две жертви при незаконна гонка но гледат да потулят случая !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#11:"КМЕТ В СЯНКА"]До коментар [#8] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    ПО- ДОБРЕ Е ДА ТИ ХАРЕСВА КАК НЯКОЙ РАБОТИ А НЕ КАК ГОВОРИ !!! [/quote]
    Този полицай си върши и добре работата. От както стана шеф на КАТ в София нещата се измениха към по добре. Това не е само мое мнение.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5107 Неутрално

    До коментар [#14] от "dolna4erti4ka":

    въведоха го съвсем умишлено за да печели Лукойл без да им пука за увеличените емисии на вредни газове и фини прахови частици !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Това и направих. Пасажът с "помитат хора на спирки...". Надявам се да НЕ се потули този случай, защото твърде много състезатели станаха. Всеки успешно завършил 4-ти клас се мята на тунингована в Перник бракма и става "Фитипалди". Гнус!

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5107 Неутрално

    До коментар [#17] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    не е вярно !!! просто си кривиш съвестта за да пишеш удобни коментари !!! колко са уволнените служители за корупция !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#20:"КМЕТ В СЯНКА"]не е вярно !!! просто си кривиш съвестта за да пишеш удобни коментари !!![/quote]
    Съгласен съм. Назначението на Милчев е политическо, не професионално.

  22. 22 Профил на Тишо
    Тишо
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Много е хубава инициативата с регулировчиците, но шофьорите масово не са подготвени. В този смисъл трябва да се работи както с шофьорите, с разяснителни кампании, така и с регулировчиците. Най-масовата ситуация, която наблюдавам е следната: регулировчика е в позицията с вдигната дясна ръка. Тези откъм лявото му рамо преминават направо, на дясно и на ляво, но тези срещу лицето му не завиват на дясно. Някои регулировчици подават знак на съответните водачи да тръгват (в повечето случаи се налага да го правят многократно докато съответния водач зацепи), но много са и тези, на които не им пука и не си правят труда да направят жест със свободната си ръка с който да упътят шофьорите да тръгнат. Повдигнатите пешеходни пътеки също са добра мярка, но задължително трябва да се осветят. И по възможност не по начин, който да заслепява шофьорите, както е в момента.

    До коментар [#1] от "dolna4erti4ka":
    Колега, кои участници в движението не се виждат? Според мен това е страхотна мярка.

  23. 23 Профил на matthew.g
    matthew.g
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#3:"stonedridah1"]крайно време е всяка сутрин в час пик и всяка вечер в час пик ВСИЧКИ проблемни кръстовища да се оборудват с РЕГУЛИРОВЧИК[/quote]
    Ето няколко причини против ръчното регулиране:

    1. При постоянно натоварено кръстовище няма значение дали се регулира със светофар или регулировчик, защото регулировчикът пропуска потока неравномерно, а светофарът - равномерно.

    2. В повечето случаи регулировчикът не помага, а пречи, защото неравномерното пропускане на една посока причинява задръстване при светофарната уредба, която е преди кръстовището с регулировчик.

    3. В стремежа си да пропусне повече коли в една посока, регулировчикът допуска значително увеличение на дистанцията между автомобилите, което намалява пропускливостта на кръстовището за единица време.

    4. Особено неприятни са наблюдаваните случаи, в които се допуска регулировчик на кръстовище, на което светофарната уредба е оставена да сменя светлините си в червено, жълто и зелено.

    5. Регулировчикът диша оловни изпарения, което вреди на здравето му и е в нарушение на редица нормативни изисквания.

    6. В нормалните държави регулировчикът е изключение, а в София това се превърна в излишно правило.

  24. 24 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3917 Неутрално

    Има един много хитър начин другарю милиционер. Вземете осветете пешеходните пътеки, това няма да реши изцяло проблема, но до голяма степен ще промени нещата. Не е скъпо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  25. 25 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3307 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мадлен":

    А на мен ми се случва всяка сутрин на Стамбулийски да чакам по 4-5 минути на пешеходна пътека докато пешеходците се точат в индианска нишка. А там пешеходните пътеки са три.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  26. 26 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3307 Неутрално

    [quote#24:"Тони!"]Вземете осветете пешеходните пътеки,[/quote]

    Припомни ми къде в центъра на Лондон има пешеходна пътека без пешеходен светофар. Или в Рим, или в Мадрид, а защо не и някъде по-близо, например в Будапеща.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  27. 27 Профил на Aliz
    Aliz
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Не съм видяла глобен пешеходец обаче...

  28. 28 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2322 Любопитно

    "Пешеходците не трябва изкуствено да удължават престоя си върху пътеката"

    Някой знае ли какви са правила за спиране и пр. пред пешеходна пътека?
    Задължително ли е да се изчака пешеходецът да пресече цялата пътека? Ако примерно пешеходец от пресича от дясно, и пътеката е дълга каквито са тези пред СУ или на Янко Сакъзов, до паметника Левски, трябва ли да се изчаква, докато той се качи на тротоара от ляво?

  29. 29 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    До коментар [#26] от "tribiri": Е, за Лондон и за Рим мога да твърдя, че има и пешеходни пътеки без светофари. Точни адреси в момента не мога да ти дам, но има със сигурност. Ако настояваш, ще си позагубя малко време в Google Earth, за да подплатя твърдението с факти.

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  30. 30 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#3] от "stonedridah1":

    напротив повече пречат

  31. 31 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Пълен клоун е този... "Седем камери достатъчно ли са за София?- Абсолютно. Една камера може да заснеме много нарушения. Тя е мобилна и се движи. Ние не търсим количеството нарушители, ние търсим проблемът в ..."
    Интересно, интересно, в доста по-догати, развити и дисциплинирани държави не мислят така... В една алпийска страна в град с 400 000 хиляди население има поне 20-30 камери, които аз знам без да съм 6офьор в ежедневието си (движа се с колело). Поредните менте мерки...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  32. 32 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#20:"КМЕТ В СЯНКА"]не е вярно !!! просто си кривиш съвестта за да пишеш удобни коментари !!! колко са уволнените служители за корупция !?!?!? [/quote]
    БАШ аз нямам никакви причини да пиша удобни някому коментари. За разлика от бая агитки тук. Относно въпросния КАТаджия-в края на коментара има линк към статии, прочети и други мнения по въпроса. Баш при него почна систематичната гонка на корумпираните КАТаджии в София.
    А тази ти изцепка....просто не знам как да я коментирам:
    [quote#18:"КМЕТ В СЯНКА"]въведоха го съвсем умишлено за да печели Лукойл без да им пука за увеличените емисии на вредни газове и фини прахови частици ! [/quote]
    Ти май или не шофираш, или цепиш стотинката на две, щом правиш сметка "колко Лукойл пИчели" от повишената консумация на гориво заради запалените светлини. Остава и да кажеш че "ламБите се 'Абят, за туй не ги палеше до дълбок мрак преди"

    П.С. МерсиМ ти, обаче, че спря да ползваш КАПС'о

    http://www.dnevnik.bg/search.php?stext=%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D1%87%D0%B5%D0%B2&rubrid=0&searchinto=0&sort=0&fromdate=1%2F6%2F2012&todate=1%2F10%2F2012&tAction=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5&backurl=&selfurl=&amp;kfor_name=ssearch

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  33. 33 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    И за регулировчиците е малко съмнително има ли полза или не.В Пловдив на панаирското колело има кръгово движение.И двата булеварда са трилентови и колите бързо се изнасят почти няма задръстване.Когато по някаква причина се хванат двама или четирима регулировчици/да регулират и 4-те подстъпа до кръстовището/ то се задръства тотално на три четири кръстовища назад в двете посоки.Матев е прав регулировчика е може би най-простото същество,защото един обикновен светофар го замества с по- голям успех.

  34. 34 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1443 Гневно

    "Малцина са шофьорите, които на възрастен човек или на дете няма да спрат. Излизането на пешеходците на пътното платно, неправилното движение по улиците са предпоставки за произшествия...."
    Това е теорията. Погледнете мутантите които дават мръсна газ по централните софийски билеварди, карат по трамвайните линии, в насре6тните ленти и какво ли не... с "аурата" на безнаказаност, сано понеже са си напъхали телесата в скъпо возило. Хората са закономерно напла6ени и почто изпадат в недоумение като им псра да им дам път, страх ги е от поредния талибан, който със свирене на гуми профучава "у лево" по много важните си дела...
    Докато не ги преборят тези човекоподобни - няма управия!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  35. 35 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    "...Пешеходците и опасното им поведение на пътя са най-големият проблем сега..."
    Ами, да! На какво прилича това? Току, някой развилнял се пешеходец скочи срещу кротко движещ се с 120 км./час автомобил или рокер. Бой по пешеходците!
    Абе, хора, в какъв свят живеем. Да оставим настрана страни като арабските, Индия, Пакистан, африканските, където движението е изпитание. По тях няма да се равняваме. Но съм сигурен, че половината от тук пишещите, са били в страни и многократно са били свидетели на ситуации, при които превозните средства замръзват на място, само ако в полезрението на водачите се появи пешеходец, пък бил той в нарушение. Всичко е въпрос на култура на движение по пътищата. Че някои пешеходци се движат като изоглавени е вярно, но поведението на шофьорите, масово, е под всяка критика. Това е война! Нерви, псувни, агресивност, незачитане на закона! Кого описах, Милчев?

  36. 36 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    "И шофьорите, когато знаят, че преди пет минути по същата отсечка е минал полицай, мислят по-друг начин. "

    Тъй ли? А шофьорите как знаят, че по тази отсечка е минал преди 5 мин полицай?

    Това, че пешеходците са недисциплинирани е вярно, ама те и в Париж са такива - масово пресичат на червено, но че българските шофьори са 10 пъти по-недисциплинирани и си мислят, че като са се качили на прогнилия си таралясник, или не дай си боже на оргромен джип, та са хванали господ за оная му работа.

  37. 37 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3307 Неутрално

    [quote#29:"Станислав"] Е, за Лондон и за Рим мога да твърдя, че има и пешеходни пътеки без светофари.[/quote]

    А за София можеш да твърдиш, че тук там има и пешеходни пътеки със светофари!

    Това е разликата - правилото в големите градове е изключение в София и обратното!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  38. 38 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#24:"Тони!"]Има един много хитър начин другарю милиционер. Вземете осветете пешеходните пътеки, това няма да реши изцяло проблема, но до голяма степен ще промени нещата. Не е скъпо. [/quote]
    Напълно съгласен, с една забележка: Не полицията, а общината, е отговорна за осветлението на улиците/пешеходните пътеки. Дали е скъпо или не...зависи от приоритета на плащащия. За някои сенчести кметове и горивото разходвано за фаровете през деня е скъпо/носело печалби някому

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  39. 39 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3361 Неутрално

    Никой не глобява пешеходците. По Дондуков само на ден може да глобят 100 човека.
    Заради бездействието на курумпираните катаджиите е толкова лоша дисциплината на пътя.

  40. 40 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    Мдаааа, вчера ,около 10ч, докато карах чинно с 80-85 в средната лента, в участъка Горубляне-Орлов мост, за няколко минути бях задминат от поне десетина коли -отляво , отдясно-в бус-лентата , със скорост 120- 150 и повече , някои просто като слалом от крайно дясно в крайно ляво.
    Та казвате , камерите са достатъчни.
    Само че простата сметка показва, че само там, само в едното платно, се правят стотина нарушения на час.
    Та колко глоби събирате за същото време там?
    И не е ли единствената ефикасна основна мярка срещу такива слаломисти отнемане на книжката?
    А който кара без книжка- затвор!

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  41. 41 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#8:"Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)"]Колите не се ли продават със стандартни фарове къси/дълги, та трябва да им се слагат "дневни"? [/quote]

    Хайде помисли малко преди да задаваш въпроси. Предназначението на дневните фарове е не да осветяват пътя както късите и дългите, а да правят автомобила видим. Преимуществото им е многократно по-ниската консумация на енергия. Затова хората почнаха да си монтират такива фарове след идиотската наредба за целогодишно прахосване на енергия чрез задължително каране на "къси" в слънчева България.

  42. 42 Профил на me, myself and I
    me, myself and I
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Пешехдците са най-големия проблем - абе майната ти

    Най-големият ни проблем са скапаната организация на транспорта и нащастните шапкари, които живеят за да взимат подкупи.

    Хората знаят, че организация на практика няма и е най-нормално да се опитват да се държат така в този хаус.

    Напусни си работата, защото нищо не разбираш от нея и ние като данакоплатци нямаме нужда от теб повече.

  43. 43 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    Имаме спад или с близо 20 % по-малко нарушения на шофьорите в София.
    ____________
    Нормално заради кризата трафика е намалял с 25% .

    Колко по-малко пешеходни пътеки толкова по-добре за трафика повечето пешеходни пътеки са на абсолютно безсмислени места при положение ,че на 50-100м. има светофар и там също могат да пресекат.
    ул."Раковски" е типичен пример.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  44. 44 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 968 Неутрално

    А иначе, твърдението че поведението на пешеходците било най-големият проблем в София, е меко казано, нагло. След като редовно загиват хора на пешеходни пътеки, по тротоарите и спирките на градския транспорт. Аз се движа из града и като шофьор и като пешеходец, и преценката ми за нещата е обратна на тази на другаря полицай. Вярно, че мат'рялът често се държи безотговорно и пресича където му падне, но аз например, спазвайки нормалната за града скорост от максимум 50-60 км/ч никога не съм имал проблем да реагирам в такива случаи. И обратно - само преди час бях принуден да се откажа от мисълта да си ползвам предимството на пешеходна пътека на бул. Черни връх, заради някакво говедо което мина през нея с минимум 100 км/ч. И такива неща ми се случват всеки Божи ден...

  45. 45 Профил на Licho
    Licho
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ето така се пресича в Ливърпул. Излъчването е на живо от известната пешеходна пътека, на която са снимани Битълс
    www.abbeyroad.com/crossing

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  46. 46 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    До коментар [#37] от "tribiri": Да, за това съм напълно съгласен.

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  47. 47 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3361 Неутрално

    До коментар [#44] от "fireball":

    Не си карал достатъчно. Ботевградско шосе и Вл. Вазов са шест лентови булеварди и постоянно някакви самоубийци прескачат мантинелите, а оградите са перманентно разкъсани. Всяка година има блъснати пешеходци. При условие, че на първия има подлези през 200 метра, а на В. Вазов има зебра. И безумието продължава.

  48. 48 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Прекрасен пример за цивилизовани взаимоотношения на пешеходна пътека ви е дал пост #45. Светофар няма!
    Светофар на пешеходна пътека има смисъл да се поставя само на много оживени места. Ето пример - на бул. Вапцаров има пешеходна пътека с ръчно управляем светофар. Тръгва някакъв човечец да пресича. Натиска бутона. Чака 20-30 секунди докато светофарът превключи. После пресича едното платно(за 2 секунди). Цялото движение остава блокирано за още 20-30 секунди, макар че няма други пресичащи. След това цялата операция се повтаря за да може човекът да пресече и другото платно. Резултатът е, че и пешеходецът и автомобилите губят много-много повече време отколкото при пешеходна пътека без светофар. Единственото условие такава пътека да си изпълнява предназначението е - на никое говедо даже да не му минава през ум да не даде предимство на пешеходеца.

  49. 49 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#47] от "a.n.":

    Знам, че има такива места, специално това на Ботевградско шосе ми е достатъчно добре познато. И мен са ме изкарвали от кожата безмозъчни самоубийци, които не само пресичат на безумни места, но даже не си правят труда да се затичат или поне да се огледат. Но все пак, твърдя че това са изолирани случаи и основната причина за смърт по софийските улици е прекалено големият процент говеда зад волана. Шофьор който се движи из гъсто населени места със скорост подходяща само за магистрала, е много по-вероятно да направи беля от пешеходец лишен от инстинкт за самосъхранение.

  50. 50 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 808 Весело

    [quote#31:"B52"] В една алпийска страна [/quote]

    във въпросната алпийска страна снимат за превишаване на скоростта с 3км/ч. дотук добре. и кат излезе народонаселението на магистралата и подмине камерите почва едно светкане, бибиткане, натискане....като в роден булгаристан. а недай си боже някой от тез алпийци да попадне на немски аутобан.. за какво мислиш има органичение на А5 едно 40км навътре в немско?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  51. 51 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    За колоездачите кога ще има санкции, преди няколко видях как един дебил закачи с колелото си една жена на пешеходната пътека пред НОИ

  52. 52 Профил на savovjr
    savovjr
    Рейтинг: 381 Любопитно

    Пътувам по цялата страна във връзка с работата ми. Единствено в София пешеходците НЕ се оглеждат. Не зная на какво се дължи - на високомерното съзнание, че те са с предимство, на опасение, че ха са погледнали, ха някой ще се юрне пред тях и ще трябва да спрат, или просто на лоша култура на движение.... Не зная, но е факт.

  53. 53 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 632 Любопитно

    Всичко казано звучи много добре, защото явно имат в по-голямата си част добри намерения.

    Но мен ме притесняват неосветените, повдигнати пешеходни пътеки. Пример е тази, която направиха на Ляпчев в края му до Климент Охридски. Една вечер един пред мен щеше да се пребие заради това. А караше с не повече от 60Км/ч...

  54. 54 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2322 Неутрално

    [quote#45:"Licho"]Ето така се пресича в Ливърпул. Излъчването е на живо от известната пешеходна пътека, на която са снимани Битълс [/quote]

    Вижда се, че колите не изчакват пешеходците пресичащи от дясно, (при тях движението е обратно) и тръгват преди те-пешеходците, да са се качили на тротоара от другата страна, в ляво.

    В този смисъл и това което питах по-рано, законът не съвсем конкретен, кога се спира и след това, кога може да се премине през пътеката.

  55. 55 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 808 Неутрално

    хубави думи, другарю милиционер. само дето на думи ще си останат. след като няма поне 1000 милиционера уволнени и зад решетките, значи основният проблем- неприлагането на закона - не е решен. отатам нататък всичко друго са празни приказки.
    били му виновни пешеходците или тия с изтеклите книжки! как пък не, но тези дето карат със 120 по цариградско или минават 6-а линия на 3-лентово платно са изрядни, още повече ако са в кола за над 50к.....да ви го №$%€§*()_ и у ченгетата и у чудото !!!

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  56. 56 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    До коментар [#54] от "Роси Кирилова":

    Даваш ПРЕДИМСТВО на пешеходеца.
    Кое не е ясно?
    Ясно е какво е ПРЕДИМСТВО - ако принудиш човека да промени скоростта и/или посоката си на движение, значи му отнемаш предимството.
    При пешеходците се осигурява много по-голяма дистанция, защото автомобилът му причинява психологически дискомфорт (осъзната опасност). Затова и не може да профучиш пред него на пешеходна пътека - дори и на 2-3 метра от него, ще го накараш да спре, или да се отклони.

    Дано съм обяснил ясно.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  57. 57 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    [quote#52:"savovjr"]Единствено в София пешеходците НЕ се оглеждат.[/quote]
    - Не е работа на никой шофьор да преценява дали пешеходецът се е огледал.
    По същия начин както не е работа на пешеходеца да преценява дали отнемащият му предимство шофьор си е сложил колан.

    Неоглеждането НЕ ОСИГУРЯВА ПРЕДИМСТВО на шофьора.

    "Оглеждането" и "слагането на колан" засягат безопасността единствено на човека, който го извършва (или не го извършва).

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  58. 58 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    [quote#55:"beatles"]тези дето карат със 120 по цариградско[/quote]
    С над 100 там карат повечето хора - май го считат като част от магистралата. Понякога аз също, понеже ми свирят с клаксон, ако карам с 80.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  59. 59 Профил на Aliz
    Aliz
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#45] от "Licho":

    Супер.Възпитани хора,пешеходците се оглеждат все пак преди да пресекат,а не тръгват директно гледайки на другата страна.

  60. 60 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Аз пък като външен наблюдател, тъй като живея в чужбина голяма част от годината, искам да изразя задоволството от промяната в мисленето на много от шофьорите. Когато съм в София съм и шофьор, и пешеходец. Забелязвам доста повече спиращи коли, доста повече внимание като цяло. Разбира се, винаги ще има нарушители, дори и да е един, той/тя е изключително видим. Но тенденцията със сигурност е в положителна посока.

  61. 61 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    До коментар [#59] от "krok":

    На мен друго ми направи впечатление - автомобилите не тръгват, докато пешеходецът не се е качил на тротоара от другата страна, независимо в коя лента за движение изчакват.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  62. 62 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Абсолютно е прав Милчев!
    Нещо в допълнение - мотори в града не винаги трябват, може спокойно да им вземе и по едни 150 кубикови скутери - това е напълно достатъчно за в града в задръстванията.
    Даже и в Ню Йорк съм виждал полицейски скутери. В задръстванията за какво са ми двама да седят в задръстванията?
    Хубаво ли е времето - да яхат мотора, скутер, велосипед и да тръгват. Твърдо си мисля че абсолютно всеки полицай трябва да е минал този курс, да може да кара мотор, да владее и контролира машина извън колите - АТВ, мотор, скутер, велосипед - това трябва да могат да го карат задължително.
    Повече камери трябва и повече хора зад тях. Това е ключа към безопасността. А пък за пешеходците е абсолютно прав! То пък да ти писне от мухи без концепция за лично пространство. Тъпчат се като гламави, особено пък по-младите тръгват и пресичат тотално без никакво съобразяване с движението. Същите са и като се качат на автомобили - тогава пък не зачитат пешеходците. В момента в България расте едно поколение за което правилата са нещо като тоалетната хартия.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  63. 63 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2322 Неутрално

    [quote#56:"keen"] 2-3 метра от него, ще го накараш да спре, или да се отклони. [/quote]
    Къде е споменато на-колко метра се спира от пешеходец?

    На голям булевард разстоянието може да е 20 метра, когато той е вече е стъпил на пешеходната пътека, но се намира в началото на зебрата в насрещното движение. Ако не му се даде предимство, предвид голямото разстояние, това счита ли се за нарушение?

  64. 64 Профил на mitresku
    mitresku
    Рейтинг: 488 Неутрално

    И защо питаш някой, който няма нищо общо с тая недомислица ????До коментар [#2] от "moriarti":

    mitkov
  65. 65 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    [quote#63:"Роси Кирилова"]Къде е споменато на-колко метра се спира от пешеходец?[/quote]
    - В Закона също така не е споменато на колко метра трябва да преминаваш пред автомобил с предимство, ако и двамата имате право да преминете.
    Това се преценява от шофьора. Но грешната преценка също се води отнемане на предимство.

    Според мен, ако кръстовището не се пресича от пешеходеца на два етапа (със спиране в средата), то шофьорът трябва да изчака пред пешеходната пътека, независимо къде на нея се намира пешеходецът. За да ти е мирна главата, а също и да е жив и здрав пешеходецът.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  66. 66 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5107 Неутрално

    До коментар [#38] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    много дребнаво и извадено от контекста ! Отдавна сме дали решението както е сигнализирана пътеката при двореца ! коментирай О, учений за вредните емисии и за фините прахови частици !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  67. 67 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    До коментар [#52] от "savovjr":

    Не е работа на пешеходците да се оглеждат, ако пресичат на регламентирани места. Шофьорът е този, който трябва да си отваря очите на четири, за да може да реагира на идиоти-пешеходци, щото пешеходецът може да е зле с очите, може да е пиян, може да е умствено изостанал, може да е възрастен и сенилен... Не е честно - вярно, но пешеходецът много трудно може да навреди на кола, виж обратното е далеч по-лесно.

  68. 68 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Личо-това вярно ли е на живо.Видях как три момичета и едно момче седят само на пътеката и разказват играта на всички шофьори.Мисля че е запис,но часовника върти.

  69. 69 Профил на Aliz
    Aliz
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#67] от "luda_krava":


    [quote#67:"luda_krava"]пешеходеът много трудно може да навреди на кола, виж обратното е далеч по-лесно. [/quote]
    Не мога да се съглася с това твърдение.Има много случаи в които именно пешеходци са виновни за ПТП.Пример: Светва зелено и аз с колата си тръгвам по бул.Арсеналски в пиков час-19.00ч,петък вечер,в същото време пешеходка решава да пресече на червено,съответно спирам,за да не я блъсна и колата зад мен ме блъска,вярно леко,но е удар.Е кой е виновен в случая?Ако от другата страна на светофара стои полицаи и я глоби с 50 лв.следващия път няма да пресече на червено.Няма и да има ПТП.В крайна сметка всички са участници в движението и са ДЛЪЖНИ да спазват правилата за движение!

  70. 70 Профил на savovjr
    savovjr
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#57] от "keen":
    До коментар [#58] от "dolna4erti4ka":
    Не е работа на пешеходците да се оглеждат. Задължение им е:
    Закон за движението по пътищата:
    Чл. 32. (1) Преди да навлязат на платното за движение, пешеходците могат да сигнализират за намерението си чрез подаване на сигнал с ръка -лява или дясна ръка, изпъната нагоре или напречно на пътя.
    (2) Сигналът по ал. 1 не освобождава пешеходците от задължението, преди да навлязат на платното за движение, да се съобразят с разстоянието до приближаващите се превозни средства и с тяхната скорост на движение.

    Г-н Милчев в статията казва, че най-голям проблем са пешеходците, които пресичат на нерегламентирани места и внезапно изскачат на платното за движение на МПС.
    От острата ви реакция съдя, че и вие нямате навик да се оглеждате, с което нарушавате свое законово задължение, както се вижда от цитираната по-горе правна норма. Но вие си знаете...

  71. 71 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    До коментар [#69] от "krok":

    Съгласна съм, но нямах това предвид. В случая не пешеходецът, а другата кола ви е ударила, въпреки че причината е бил пешеходецът.

    Трябва да се глобяват и пешеходците, особено онези, които се пробват да пресичат Цариградско отгоре непосредствено след Орлов мост!

    Все пак мисля, че трябва да се пазят пешеходците, защото са много по-уязвими отколкото шофьора в колата. Гледам на пешеходците като на неразумни деца, които винаги могат да сътворят нещо тъпо в най-неподходящия момент, това определено помага.

  72. 72 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    [quote#70:"savovjr"]задължението, преди да навлязат на платното за движение, да се съобразят с разстоянието до приближаващите се превозни средства и с тяхната скорост на движение.[/quote]
    - Как точно смяташ ДА ДОКАЖЕШ, че пешеходецът НЕ Е СЪОБРАЗИЛ разстоянието и скоростта?

    А ако пешеходецът има БЯЛ БАСТУН?
    Или е пиян? (Не е забранено да ходиш пеша и с 5 промила алкохол, стига да оживееш.)
    Или ако е неграмотен?
    Или ако е късоглед?

    Говориш наизуст. Хващаш се за сламка.
    Тази мярка може да има единствено пожелателно значение, защото не подлежи на никакъв контрол.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  73. 73 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    [quote#69:"krok"]съответно спирам,за да не я блъсна и колата зад мен ме блъска,вярно леко,но е удар.Е кой е виновен в случая?[/quote]
    - За удара е виновен този, който те е ударил.
    Има един термин, който се казва "спазване на дистанция".
    В града той масово се нарушава.

    Пешеходката също е виновна, но не за това, че са те ударили.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  74. 74 Профил на gonzalez
    *****
    Неутрално

    Този млад чичка физически донякъде ми напомня на Джейсън Стейтъм..)

  75. 75 Профил на savovjr
    savovjr
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#72] от "keen":

    Наистина, трябва да не се говори наизуст. Когато става дума за закона, никога не съм наизуст. В ЗДвП има цяла Раздел 21 "Правила за движение на пешеходците", и ти препоръчвам да се запознаеш с нея, ако нямаш още книжка. Ако имаш, то би трябвало да я познаваш. Ето още един текст от този именно раздел:
    Чл. 113. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) При пресичане на платното за движение пешеходците са длъжни да преминават по пешеходните пътеки при спазване на следните правила:
    1. преди да навлязат на платното за движение, да се съобразят с разстоянията до приближаващите се пътни превозни средства и с тяхната скорост на движение;
    2. да не удължават ненужно пътя и времето за пресичане, както и да не спират без необходимост на платното за движение;
    3. да спазват светлинните сигнали и сигналите на регулировчика;
    4. да не преминават през ограждения от парапети или вериги.
    (2) Извън населените места и по двулентовите двупосочни пътища в населените места, когато в близост до пешеходците няма пешеходна пътека, те могат да пресичат платното за движение и извън определените за това места, като при това спазват правилата по ал. 1, т. 1, 2 и 4.
    Чл. 114. На пешеходците е забранено:
    1. да навлизат внезапно на платното за движение;
    2. да пресичат платното за движение при ограничена видимост;
    3. да извършват търговия и услуги на платното за движение.

    Аз не смятам да доказвам нищо по отношение на пешеходците. Това е работа на КАТ. В първия си постинг по тази статия казах само, че пешеходците в София не се оглеждат. От текста по-горе става видно, че трябва. А вашата теза каква е?

  76. 76 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 488 Весело

    това лято минах за кратко през българия и софия и преживях интерсно поведение на шофьор като пристигах на пешеходна пътека той се провикна "ти ша минаваш ли или ше стоиш ..."
    аз спрях само защото колите минаваха повечето и беше невъзможно да се прекоси затова поизчаках докато намалее движението пък и нямах бърза работа а и града не бях виждал от много години

  77. 77 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    [quote#75:"savovjr"]Аз не смятам да доказвам нищо по отношение на пешеходците. Това е работа на КАТ. В първия си постинг по тази статия казах само, че пешеходците в София не се оглеждат.[/quote]
    - Не смяташ да "доказваш", обаче го "казваш" (твърдиш), така че е редно И да го докажеш.
    Та как прецени, че, цитирам: "пешеходците в София не се оглеждат"?

    И ако може без приказки "наизуст"!

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  78. 78 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 441 Гневно

    Г-н Милчев, замислете се какво говорите! Пешеходците не са виновни! Виновни са тези, които ни газят по цял ден и продължават да се правят на интересни! Замислете се малко за законите в други държави!!! Как може в Щатите от 10 метра, когато пресичам улицата и колата веднага да спре (даже няма сфетофар)?!?!?!? Какво правите тук? Сега какво, ще ни глобявате, че не се оглеждаме ли?!?!?

  79. 79 Профил на savovjr
    savovjr
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#77] от "keen":

    Наизуст не говоря, споделих впечатленията и наблюденията си от 15 години шофиране из цяла България, че и извън нея - в София пешеходците не се оглеждат. Дали трябва - законът е казал. И не е нужно да го доказвам по някакъв безсъмнен начин. Всеки, който има очи, може да го види ежедневно. А който има нещо зад очите, може и да го осъзнае.
    Съжалявам, г-н Кийн, но пак не разбрах вашата теза - какво искате да кажете?

  80. 80 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2321 Гневно

    "Пешеходците и опасното им поведение на пътя са най-големият проблем сега"

    Така ли?! Те ли са проблемът, браво, авторитетно изявление. Значи не са фалшивите шофьорски книжки, издавани на килограм и без адекватна санкция за издатели и притежатели, не са убийците на пътя, които шофират с колкото вдига колата, докато пият, гледат телевизия, говорят по телефона и/или други несвойствени дейности, не са проядените от корупция служители, които продават на дребно и на всеки професионалното си достойнство?
    Оставка за такива началници!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  81. 81 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#75] от "savovjr":

    Ама той си мисли че ЗДП е само за шофьорите, а няма никакво отношение към пешеходците че да го чете.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  82. 82 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    [quote#79:"savovjr"]Наизуст не говоря, споделих впечатленията и наблюденията си...
    И не е нужно да го доказвам[/quote]
    - Драги, не знам на колко години си биологично и какъв стаж имаш някъде си, но много бих искал да разбера ПО КАКВИ КРИТЕРИИ съдиш, че някой не се бил огледал?
    Интервюирал ли си го или си му прочел мислите? Или пък така ти се е сторило?
    Не казваш.

    За мен това е говорене наизуст - купчина твърдения, нула обосновка.
    А като не щеш да го доказваш, значи говориш наизуст.
    Питай, ако нещо отново не ти става ясно.

    Ето моята теза - това, дали някой се е огледал, или не се е огледал, НЯМА КАК ДА СЕ ДОКАЖЕ. Напипваш ли тоя момент?
    Доказва се отнемане на предимство, ПТП, неслагане на колан, говорене по телефон, неправилно паркиране, превишена скорост, алкохол в кръвта, неправилно пресичане и прочее.
    НЕОГЛЕЖДАНЕ няма как.
    А че го пише в Закона - пише го. Но баш това няма как да го контролираш.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  83. 83 Профил на savovjr
    savovjr
    Рейтинг: 381 Весело

    Нали ги гледам иззад волана, драги ми смехурко, кой поглежда в мойта посока и кой - не. Какво да доказвам на това, на едно мое лично наблюдение? Критерия на това дали някой се е огледал е това дали се е огледал, какви глупости ме питаш.... А щом в закона е казано, че трябва, значи трябва.
    А дали се доказва - г-н Богдан Милчев посочва, че са глобени 5 000 пешеходци от началото на годината. Затова ти казах - нямам работа аз да доказвам, доказва административнонаказващия орган. Той пък как ли го е доказал, по какви ли критерии...
    Изобщо, драги, ми се струва, че само тролиш тука, за спорта. Няма лошо, ама стана скучно, щото нямаш доводи. Изглежда, че и ти си надут киселяк, който смята, че е под достойнството му да погледне някакви си шофьори, дето са длъжни да му осигурят предимство независимо от обстоятелствата. Това също е лично впечатление, и няма да го доказвам, да знаеш. Тук има читатели достатъчно, те ще си преценят кой от нас се е обосновал и кой - не.

  84. 84 Профил на Licho
    Licho
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#68] от "dolna4erti4ka":

    На живо предава. Ако се гледа продължително може да се види как движението спира, хората се снимат като Битълс и след това тръгват колите.
    Аз се питам, защо в Англия може да се спазват правилата, а тук разтягат само локуми?!?!?!

  85. 85 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Има 4 начина да се обезопасят пешеходните пътеки, но неграмотниците от СО знаят само един - с повдигане. За тези неграмотници да знаят, че в зависимост от интензивността на транспортните и пешеходни потоци може:
    1. Да се постави пешеходен светофар с бутон.
    2.Да се постави пешеходен светофар с твърд режим (прекъсващ автомобилното движение).
    3. Скоростта на автомобилите се намалява с поставяне на неравности от типа на "кабърчета"
    4. Построяване на пасарелка за пешеходци.
    5. Не е необходимо на всеки 100 - 150 метра да има пешеходна пътека.
    Всичко е въпрос на сметки (колко време се губи на пътуващите с автомобили и автобуси) за сметка на един пешеходец или движещите се в индийска нишка), но кой да ти смята. Мятай асфалт и се хвали,че си обезопасил движението - пълни неграмотници.

  86. 86 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    [quote#83:"savovjr"]че са глобени 5 000 пешеходци от началото на годината. Затова ти казах - нямам работа аз да доказвам[/quote]
    - Глобени за НЕОГЛЕЖДАНЕ ли?
    Дали не си се объркал нещо?
    ...
    [quote#83:"savovjr"]Изобщо, драги, ми се струва, че само тролиш тука[/quote]
    - И това ли го прецени по изпитания метод: "гледам иззад волана"?

    А моят мотив да пиша е, че е пълно с такива "социално търпими" изроди, дето кой знае защо имат шофьорска книжка, но са напълно убедени, че ако СПОРЕД ТЯХ пешеходецът не се е огледал, значи си "губи предимството" на пешеходна пътека.

    Дали ти си такъв, сам си прецени. Но според мен ти си плачевното доказателство, че без психотест не трябва да се дава и "В" категория.
    Не че психотестът е кой знае какъв критерий, но все е нещо.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  87. 87 Профил на savovjr
    savovjr
    Рейтинг: 381 Любопитно

    До коментар [#86] от "keen":

    Ти къде ме видя да твърдя, че пешеходецът си губи предимството?

    За троленето - както казах, лично наблюдение, което споделих пред всички тук четящи. Нито ще го доказвам, нито нищо. Всеки може да си създаде мнение.

  88. 88 Профил на savovjr
    savovjr
    Рейтинг: 381 Любопитно

    До коментар [#86] от "keen":

    Добре де, все пак, аз имам твърдение, че в София пешеходците не се оглеждат. Да оставим настрана дали трябва, или не. Според теб, оглеждат ли се?

  89. 89 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До Личо-чак сега ме светна-те се правели на Битълс- снимката от корицата.А аз се чудих защо се шурат напред назад -и колите им спират.

  90. 90 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    И още нещо - за размисъл (за който го може):
    - На кръстовище на равнозначни пътища шофьорът ГУБИ ЛИ ПРЕДИМСТВОТО си, ако не се е огледал наляво?

    - Шофьор, който не се е огледал наляво на кръстовище на равнозначни пътища, трябва ли да бъде глобен?

    - Как може да се разбере дали шофьор, който преминава през кръстовище на равнозначни пътища, не се е огледал наляво?

    На пешеходна пътека пешеходецът е с предимство така, както идващият отдясно автомобил на кръстовище на равнозначни пътища.
    Никой няма ясен критерий за преценка ДАЛИ СЕ Е ОГЛЕДАЛ.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  91. 91 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    [quote#88:"savovjr"]Според теб, оглеждат ли се?[/quote]
    - Аз, когато съм пешеходец, се оглеждам.
    За другите не мога да преценя - никога не съм ги питал.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  92. 92 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1341 Гневно

    Един от виновниците за войната на пътя нагло се опитва да прехвърли отговорността!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  93. 93 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Да, вярно е че пешеходците правят безумни неща на пътя. Но за да си пешеходец не се иска книжка. Да си пешеходец е право, а не привилегия.

    В същото време шофьорите правят много повече и по-опасни безобразия, и вместо да ги санкционират твърдо и според закона катаджиите ги насърчават с нискотарифното си рушветчийство.

    ИЗРЯДНИЯТ ШОФЬОР НЕ НОСИ ПРИХОД - това е източника на фундаменталния конфликт на интереси на катаджията. Ако му вземе книжката се лишава от бъдещи постъпления.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  94. 94 Профил на savovjr
    savovjr
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#90] от "keen":

    Пак да питам - къде ме видя да казвам, че пешеходецът си губи предимството - независимо от обстоятелствата? Това, което съм казал, е че пешеходците в София са невнимателни - случайно или преднамерено.
    А ти - имало ли критерий дали някой се е огледал.... Какво да коментирам повече, наистина стана скучно.
    Айде лека вечер и се оглеждай на зебрата, ей!

  95. 95 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Съвсем изкукахте господа управляващи. Променихте елементарната логика, обърнахте всичко нагоре с краката, създадохте сами огромни проблеми и сега се чудите от къде ви е дошло.
    НА ПЪТЯ ЦАР ТРЯБВА ДА БЪДЕ АВТОМОБИЛА, А НЕ ПЕШЕХОДЕЦА !!! Вие вместо да го обясните на пешеходците, да оградите и отделите пътя от тротоара, че да не могат да пресичат където си пожелаят и да им създадете безопасни места за преминаване - ги направихте царе на пътя. Това доведе до рязко намаляване на скоростта и пропускателната способност на пътя, създаде огромни задръствания и изнерви водачите. Освен това тази мярка увеличи жертвите сред пешеходците, защото те си помислиха, че са правоимащи 2-3 метра преди да достигнат платното за движение и могат да връхлетят тичайки на платното. А както знаем не само трамваите, ами и автомобилите също не могат да спрат веднага, защото водача си има време да забележи и скорост на реакция, а автомобила - спирачен път. Да не говорим, че вечер е трудно да видиш както пешеходната пътека, така и хората по тротоара.

    не съм избягал
  96. 96 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#37] от "tribiri":

    аз се чувствам доста по-несигурен в Лондон между другото. Няма правило за дясностоящ на кръстовището и е пълно с арабели и пакистанци с тунинговани...неща, дори по-зле от скапан голф.

    Но естествено компенсират с маркировка на ВСЯКО кръстовище и е направено за дебили - както и трябва да бъде.

  97. 97 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 667 Неутрално

    [quote#93:"Pavlik Morozov"]Да си пешеходец е право, а не привилегия[/quote]

    Е това постигнахте господа управляващи - промихте мозъците и объркахте българите. Било привилегия да си пешеходец. Пешеходеца е с предимство единствено и само на тротоара. Когато тръгне да върви по велоалея прави нарушение и в чужбина за това се налага глоба. Когато пресича жп релсите сам си носи последствията. Когато пресича платното за движение извън определените за това места - също. Това е елементарната логика. А нашите управляващи вместо да си свършат работата и изградят подходящата инфраструктура, която да не позволява пресичане на отделните потоци на едно и също ниво, решиха да прехвърлят вината от болната страна на здравата. Намериха си виновни и ни насъскват едни срещу други. Манипулатора Цветанов измисли даже нов почин - всеки шофьор - убиец. Жалко, че малко хора вдянаха номера. Стадото си е стадо.

    не съм избягал
  98. 98 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 623 Неутрално

    За мен един от най-големите проблеми е самото МВР, което си е рекетьорска организация. За професионализъм и дума не може да става. Тия си мислят че са над закона и за тях не важат никакви правила. Преди един час видях един с четири звезди(не знам сега това на какъв ранг съответства), който караше пасат на 3-4г(с какви пари го е купил) и говореше по телефона. Такива случаи има много. Малко са свестните в МВР. Изпитвам само презрение към тях.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  99. 99 Профил на jass
    jass
    Рейтинг: 381 Разстроено

    Тази година имах щастието да посетя държава, в която ми споделиха, че от началото на година имали 9 жертви по пътищата - това било трагично, защото за цялата минала били 7. Направо ми заседна буца на гърлото - как да му обясня на този човек, че хората тука се помитат един друг всеки ден...

  100. 100 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#95] от "RUSE":

    Тротоарите са паркинги - къде да се движат пешеходците?

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK