Д-р Матю Бъроуз, футуролог, Национален съвет по разузнаване: Трябва да върнете младите българи

Матю Бъроуз изнесе лекция в Софийския университет

© Юлия Лазарова

Матю Бъроуз изнесе лекция в Софийския университет




Потенциалните светове през 2030 г. според Матю Бъроуз и екипа му:


"Спрели двигатели" - най-мрачният сценарий с увеличена вероятност от конфликти между държавите; САЩ се затварят в себе си; глобализацията спира.


"Смесване" - най-добрият сценарий; Китай и САЩ си сътрудничат по редица въпроси и това увеличава глобалното партньорство.


"Дух, изтърван от бутилката" - неравенствата експлодират и някои държави спечелват много, а други рухват; неравенството вътре в държавите увеличава общественото напрежение; САЩ не са се оттеглили изцяло, но вече не са "световен полицай".


"Без държави" - един свят, движен от новите технологии; водеща роля за справяне с глобалните предизвикателства имат актьори, които не са държавите.


Какъв ще е бъдещият свят – еднополоярен, биполярен, мултиполярен?




- Смятам, че със сигурност ще е мултиполярен. Това означава, че ще е разнообразен. Когато си мислите за мултиполярния свят през ХIХ век, имате 5-6 играча – Франция, Австро-Унгария, Османската империя, Русия и т.н. Това са сравними един с друг играчи, някои са малко по-силни от другите, всички са империи. Аз обаче не виждам това. Виждам мултиполярен свят в смисъла, че САЩ вече не са доминиращата или хегемонна сила, която бяха. Ще имате много разнообразна подборка от различни държави, включително и все повече играчи в глобалната система, които не са държави, включително глобалните институции. Това припомням – светът ще е объркан. Това дори е по-подходящо описание от мултиполярен.


Как виждате ролята на малките държави като България в такъв мултиполярен свят?


- Всъщност малките държави имат предимство, което по-големите нямат. Ако погледнем големите успехи през последните няколко десетилетия, много от тях са направени от малките държави. Сингапур е пример за това – много малка, добро географско местоположение, но с липса на ресурси. Хората, които я посещават сега, не могат да си представят колко бедна е била, когато получава независимостта си.


Вместо да си мислете задължително, че трябва да се обединявате с някого, за да създадете някаква промяна или да се сближите с големи държави, трябва да помислите за предимствата, които имате. Това, че сте в ЕС, ви дава мобилност, възможности за търговия, дава ви голямо предимство. В същото време с малко население имате по-малко социални проблеми от големите държави.


Мисля, че големият въпрос е образованието и подобряването му. Имате много млади българи, които напускат България – трябва да измислите начин да ги върнете обратно. Добре е, че те пътуват, получават опит, умения, връзки, но също така е добре, ако се върнат и почнат да градят обществото тук.


Потенциалните светове през 2030 г. според Матю Бъроуз и екипа му:


"Спрели двигатели" - най-мрачният сценарий с увеличена вероятност от конфликти между държавите; САЩ се затварят в себе си; глобализацията спира.


"Смесване" - най-добрият сценарий; Китай и САЩ си сътрудничат по редица въпроси и това увеличава глобалното партньорство.


"Дух, изтърван от бутилката" - неравенствата експлодират и някои държави спечелват много, а други рухват; неравенството вътре в държавите увеличава общественото напрежение; САЩ не са се оттеглили изцяло, но вече не са "световен полицай".


"Без държави" - един свят, движен от новите технологии; водеща роля за справяне с глобалните предизвикателства имат актьори, които не са държавите.

Най-добрият сценарий за бъдещето е Китай и САЩ да си сътрудничат (виж карето). Какво ще стане обаче, ако Западът се затвори в себе си и се откаже да води глобализацията?


- Това е малко вероятно. Сценариите, които съм разработил, взимат предвид едни САЩ, които не успяват да съживят икономиката си, тогава те ще гледат много повече навътре. Но не вярвам, че това е най-вероятният сценарий. Със сигурност шистовата революция е нещо, което дава огромен тласък.


Също така сме доста наясно, че живеем в глобализиран свят, наясно сме, че не може да се разведем със света. Това е посланието на 9/11 - относително малка група, която преди десетилетия си стоеше в Афганистан, изведнъж унищожи толкова много в Америка.


Хората наистина разбират, че такива са постмодерните условия. Не може да си изолационист. Ако се опиташ, първо, няма да успееш и, второ, ще се нараниш.


Какво смятате за държавите от BRICS? Способни ли са те да заемат мястото на САЩ на световната сцена? Или пък са прекалено различни и няма да стане?


- Смятам, че има известна фасада при държавите от BRICS. Те споделят общото схващане, че не са задължително част от западната система, макар че Китай и Русия са членове на СС на ООН. Помежду си те обаче се съревновават достатъчно много – Китай не иска Индия в СС на ООН. Те не може да са солидарни, като имат такива различия помежду си. Русия и Китай са много подозрителни една към друга.


Смятам, че те явно ще имат по-голяма роля в света, но това ще е много повече на индивидуално ниво, най-вече Китай, заради мястото й в световната икономика. Смятам, че повечето от тези държави са се съсредоточили навътре заради добрата причина, че повечето от тях все още са развиващи се държави.


Погледнете историята на САЩ – ние се занимавахме изключително със себе си преди началото на Първата световна война, преди края на ХIХ век, воювахме с Испания заради Куба. Като цяло гледахме навътре, защото бяхме много по-загрижени за икономическото развитие.


Повечето конфликти в бъдещето ще бъдат за ресурси. Каква роля ще играе идеологията в бъдещите конфликти?


- Смятам, че идеологията играе огромна роля, що се отнася до определяне на етнос, религия, националност и подобни неща. Не мисля, че виждаме нещо като сблъсъка на капитализма с комунизма.


Дали ще трябва да се притесняваме за ресурсите, или по-скоро става дума за една етническа група, която контролира ресурсите, а друга етническа или религиозна група вярва, че й е отказано? Така тези идентичности се подсилват. Така става етническа или религиозна война, но коренът е в състезанието за ресурси. Не съм сигурен, не бих казал, че всеки конфликт ще бъде изцяло само за ресурси или изцяло само за идеология, ще има много нива.


Как ще се държат САЩ, щом веднъж бъде посочен извършителят на нападението в Бостън?


- Ако бъде посочен вътрешен извършител, имали сме това и преди, помним Тимъти Маквей (атентаторът в Оклахома от 1995 г. - бел.ред.), нападението беше много по-смъртоносно тогава. Той беше хванат и осъден. Ще бъде приложен законът, ще го намерят, както и всеки, който му е помагал.


По същия начин, ако има външна връзка, трябва да се разбере за какво става дума, каква е мотивацията, дали човекът е влизал и се е вдъхновявал от интернет страници. Дали е той или тя, може да са няколко души, дали са получили подкрепа... Също така има начини за прилагане на закона, имаме договори за екстрадиция.

Коментари (116)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    "Вместо да си мислите задължително, че трябва да се обединявате с някого, за да създадете някаква промяна или да се сближите с големи държави, трябва да помислите за предимствата, които имате. Това, че сте в ЕС ви дава мобилност, възможности за търговия, дава ви голямо предимство. В същото време с малко население имате по-малко социални проблеми от големите държави."

    Просто и ясно!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  2. 2 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Нали трябва да им се предложи неще за да се върнат

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  3. 3 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1926 Разстроено

    Кръстопът и отправна точка към Африка и Азия, излаз на море, хубав климат. Толкова патриоти са дали живота си, за да останат децата им точно на това място, а днес хората дават всичко, което притежават, за да произвеждат емигранти и да умират самотни. Трябва да променим това!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  4. 4 Профил на Нощен ястреб
    Нощен ястреб
    Рейтинг: 488 Любопитно

    [quote#1:"etty1"]В същото време с малко население имате по-малко социални проблеми от големите държави." [/quote]
    Такаааа ли? Тоз явно не е виждал жив ром и дори не е чувал за такова нещо!

  5. 5 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Заглавието звучи футуристично!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  6. 6 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално
  7. 7 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Трябва, но има една подробност. От онези, които развалят всичко - червената олигархия заедно с ДС креатурите и техните деца вече, правят всичко, за да не се случи това. Млади, амбициозни хора, със знания и способности не са желани тук. Тук на олигархията и трябват недоучили, потиснати хора, готови да изпълняват всичко, което куклите на конци (политици) облекат в закон. Ползите са огромни - за тях. Щетите са необратими - за нас.

  8. 8 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    Уважаеми г-н Матю, КАК да стане връщането на младите българи ??? Да дойдат и работят под ръководството на МУТРИТЕ, на елементарни олигарси , на пост криминални типове , на "конкуренция' с тези мутри и техните МЕТОДИ ??? При тази съдебна система ??
    При тази МАФИЯ ??? За ТЕЗИ заплати ?? При тези в Парламента и Народното събрание???
    При това въпиющо невежество на герба и бкп, муцуните ??
    При тази корупция ??? И незаконност ..:)
    Няма как да стане г-н докторе ..
    Поне засега :)))

    BIG AL
  9. 9 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Не мисля, че виждаме нещо като сблъсъка на капитализма с комунизма.
    =====================================
    Другарите Чен Ун и Цзин Пин не са съгласни.

  10. 10 Профил на dobrev111
    dobrev111
    Рейтинг: 381 Весело

    Ще ги върнат даа, на марта у сряда.
    Те отдавна са с други паспорти, от години живеят по нормалния начин и идват все по-рядко тук за да установят че лунният пейзаж става все по лунен.
    Да даа, ще дойдат да ги тъпчат работодатели със селски манталитет и смешни заплати, да карат разпадащи се трошки из дупките, да ходят болни скъсани и без зъби, накрая да свършат по кофите, блъснати от пиян тинейджър или изядени от кварталните кучета.
    Да даа, точно тука ще дойдат.

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#8] от "BIG AL":

    +++++++++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Навремето от СССР ни изпращаха един ненормален Кашпировски да ни промива мозъците, сега някакъв "футуролог" , американски Кашпировски пак със същата цел.

  13. 13 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    Не ,няма да ги върнете.
    Разликата в заплащането на специалист с висше образование е 20-30 пъти повече в полза на това на Запад.
    Все едно да обърнеш течението на река Дунав....

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  14. 14 Профил на kollin
    kollin
    Рейтинг: 488 Весело

    Отказът от реформи, който всички правителства от последните 12 години практикуват, не могат да върнат никого!
    Трябват ЧУДОВИЩНИ реформи за да се мръденем от дъното!
    На никое управление не му стиска, обаче.

    How to tell Heretics from Catholics?Papal legate Arnaud Amalric:Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius.(Kill them all, the Lord will recognise His own.)
  15. 15 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 562 Неутрално

    [quote#2:"Trollfest"]Нали трябва да им се предложи неще за да се върнат [/quote]

    Не знам кой американски президент беше казал: "Не мисли какво страната ти може да направи за теб, а какво ти можеш да направиш за страната си".

  16. 16 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#14:"kollin"]Отказът от реформи[/quote]
    Какво значи реформи? Приватизацията не беше ли най голямата реформа?

  17. 17 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#15:"blaf"]"Не мисли какво страната ти може да направи за теб, а какво ти можеш да направиш за страната си". [/quote]
    Джон Кенеди, ама американците си го убиха и нищо не можа да направи за страната си или почти нищо.

  18. 18 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Явно и американската администрация се е наводнила с калинки, даващи малоумни съвети. България веднъж за винаги трябва да престане да се занимава с емигрантите и да започне да мисли как и малкото останали тук да не си тръгнат.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  19. 19 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#10] от "dobrev111":

    Съжалявам хората с твоето мислене.

  20. 20 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#15] от "blaf":

    Трудно ми е да си представя по-комунистически лозунг от тая фраза на Кенеди.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  21. 21 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#14] от "kollin":

    Затова вероятността от гражданска война се засилва. Елитът пропуска факта че тия дето са останали явно нямат намерение да дадат територията без бой иначе отдавна и те да са емигрирали.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  22. 22 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Любопитно

    [quote#2:"Trollfest"]Нали трябва да им се предложи неще за да се върнат [/quote]
    Как на времето повечето от децата на по заможните българи, които са учили в чужбина, са се върнали? Кое ги е накарало? Подчинението на бащината воля само? Или някаква друга мотивация? Като патриотизъм, или нещо друго?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  24. 24 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    В света от преди Първата Световна война, който е посочен като пример за многополюсен модел, наистина най-добрите показатели за жизнени стадарти са постигнати от страните, които Ленин е нарекъл "малки привилегировани капиталистически страни" /скандинавските, Швейцария, дори колонии като Нова Зеландия/, а не от големите империи.
    Но в същото време в него има и непривилегировани малки държави уж с европейска цивилизация - Югоизточна Европа, Латинска Америка, където социалните проблеми са много силни, независимо, че тези страни са малки.
    Мисля, че сега не е по-различно. Да си малка страна не означава, че автоматически ще влезеш в "Златния милиард".

  25. 25 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1424 Весело

    До коментар [#16] от "Каишков":

    'Какво значи реформи?"
    Значи стъпване на шията на мутроологархията до повръщане на всичко откраднато.
    Това значи.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  26. 26 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    От всичките му сценарии този е най-вероятният:

    "Дух, изтърван от бутилката" - неравенствата експлодират и някои държави спечелват много, а други рухват; неравенството вътре в държавите увеличава общественото напрежение; САЩ не са се оттеглили изцяло, но вече не са "световен полицай".

    Прочее ... забелязвам, че господинът нещо изпуска от картинката цяла Африка ...

  27. 27 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    До коментар [#22] от "Moi6e ot Israel, сега в София (onziSa6tia ve!)":

    Ами не знам да ти кажа. Дядовците ми които са завършили в Германия и Франция, от цивилизацията са се върнали тук, на село в прахта и при кокошките.
    За да лекуват въшливите селяни (казвам го без подигравка към селяните, по ония времена на село да имаш въшки и бълхи си е било нещо нормално) и да им плащат в яйца и кисело мляко.
    Единият даже си е довел и жената французойка тук.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  28. 28 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#27:"rapidfire"]Дядовците ми които са завършили в Германия и Франция, от цивилизацията са се върнали тук, на село в прахта и при кокошките. [/quote]
    Един богат съселянин (търговец) на дядо ми изпращал (и издържал)всяка година по един младеж да следва в чужбина. От децата на съселяните си, всички бедни бежанци от Беломорска Тракия. Най възрастния ми чичо беше пратен да учи архитектура в Чехия. Завърши, работи година две (за да получи практика) и се върна малко преди началото на ВСВ. От него разбрах че всички, до един, от пратените да учат от този "богаташ" младежи са се върнали. Някои веднага след завършването, други година две след това, да придобият практика. Това по съвета на "богаташа". Е те това е Човек, с главна буква.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  29. 29 Профил на kollin
    kollin
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#21] от "42":

    Няма да има гражданска война, защото тези дето сме останали сме се доказали като апатична и безгръбначна рая, която не желае да направи/промени нищо!

    How to tell Heretics from Catholics?Papal legate Arnaud Amalric:Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius.(Kill them all, the Lord will recognise His own.)
  30. 30 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#8] от "BIG AL":

    +++++++++++++++++

    само не знам кой идиот е шляпнал минусите на твоето мнение.

  31. 31 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#25] от "rapidfire":

    Е как да не се съгласи с теб човек Направо си го представих и мнооого би се харесало на всички. Освен на мутроолигарсите, но не им е ред да им харесва каквото и да е.

  32. 32 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    Младите българи няма да се върнат в държава, където на управляващи позиции (и в държавата, и в индустрията) се назначават хора на шуро-баджанашки принцип, а не по заслуги. В България остават тези, които имат връзки. На тези, които нямат, им се налага да се справят с реалния живот, а това няма как да бъде постигнато при фасадно управление.

    България не е най-лошото място на света. Просто там за елита нещата не са опрели до кокала достатъчно, че да осъзнае това:
    "Until senior managers become aware of the ways they reason defensively, any change activity is likely to be just a fad."
    http://pds8.egloos.com/pds/200805/20/87/chris_argyris_learning.pdf

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  33. 33 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    До коментар [#32] от "mapto":
    ... или същото казано на български:
    "И все пак едва ли има нужда да убеждавам когото и да било, че промяната, която ни трябва е друга. Трябва ни промяна на действията. Това означава не само прокурорът да говори внимателно, но и да покаже нагледно, че прокуратурата като институция реагира адекватно на съмненията за престъпления против държавата. Означава и президентът не само да говори за добре мотивирани решения, но и да взима такива. Но всъщност преди всичко означава ние като общество да осъществяваме активен и непрекъснат контрол върху нашите държавници."
    http://mapto-on.blogspot.co.uk/2012/10/blog-post_21.html

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  34. 34 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Един от лозунгите на протестите беше "Не искаме да се раждаме с подкуп и да умираме в дългове!"

    В България децата се раждат с подкуп от 900 лв, а родителите им са обречени да умрат в дългове - за 30г ипотека с 10% годишна лихва на силно надценен имот, за гьола "Белене", за "Цанков камък", за хеликоптери, вертолети, корвети, за вагони по 500хил. евра.... списъкът е безкраен.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1165 Весело

    Тоз наистина ще да е футуролог ама футуролог фантаст.
    Айде нема нужда. Стига толкова рискове. Тези които са напуснали са поели достатъчно рискове. По-добре тези които все още са в България да не напускат а да живеят така че да не им се налага да напускат. Да ама за това трябва пълна и безусловна лустрация, нещо което дори Костов не можа (или не искаше?) да направи а оттам нататък... сабя ще покаже

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  37. 37 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    До коментар [#22] от "Moi6e ot Israel, сега в София (onziSa6tia ve!)":

    Ами по това време един договор започва да действа от момента на стискането на ръцете... Деловодителите го оформят после. Имало е и Андрешковци, ама всеки си е плащал данъка, лептата (десятъка) на Светата Православна, а по-заможните и параклис строят! И двамата ми дядовци са били от сиромашията, без образование. Единия строи само едма къща, другия три! Една след друга, в три града. И всичките доста по-удобни от гарсониера в Младост.

  38. 38 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Интересно как може да стане това, когато бизнесът не предлага никакви добри предложения за младите. С кризата заплатите паднаха наполовина в повечето фирми. Вече може да искаш прилична заплата само в някои сектори. Не виждам това да се случи скоро време.

  39. 39 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    И как да се върнат. Аз съм патриот на средна възраст, но ми писна да ме обиждат (феодален старец), да мик се подиграват със стотинково заплащане и да ми натрапват калинки и мутромилинерски откровени тъпанари на всякакви нива в държавата.

    Дори да не емигрирам (сериозно съм се замислил) със сигурност ще направя и невъзможното децата ми да НЕ са в България.

  40. 40 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#8] от "BIG AL":

    От ясно, по ясно. човека ни казва, че не трябва да очакваме някоя "велика сила" да инвестира и да направи доходите европейски. Сами трябва да произвеждаме високотехнологични продукти с висока добавена стойност, за да има и високи заплати. Всичко друго-това ще направим, онова ще направим- са празни приказки. Но някой чува ли това. Държавата да дава преференции на тази фирма, която внедрява в серийно производство българско ноу-хау.

  41. 41 Профил на dobrev111
    dobrev111
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#39] от "olimpipanov":

    [quote#39:"olimpipanov"]със сигурност ще направя и невъзможното децата ми да НЕ са в България[/quote]

    Много хора, да не кажа почти всички хора които не са луди или лумпенизирани все още, мислят точно по този начин.
    Факта си е факт, тук ще остават все по-луди и лумпенизирани хора или матрял.
    Матрял от който да се правят поръчки, експерименти.
    Въобще резервата на ЕС.
    Годините и моментите когато е трябвало да се правят неща са безвъзвратно отминали проспани неглежирани, сега трябват в пъти повече енергия, усилия, средства, и най-важното воля и акъл с които да се постигнат.
    Така че, да се чака нещата да се случат към по-добро просто така, теоретично е възможно, но може би в живота на внуци и правнуци.
    Българинът е пословичен със свойта грижа за децата, да не са зле като него и да живеят един достоен живот. Ако всички млади заминават, а всички възрастни измират, то тук до 15-20 години ще останат няколко хиляди наследници на мутро-върхушката и китайците да им слугуват.
    Къкъв ти патриотизъм какви 5 леа.

  42. 42 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    [quote#40:"stoicho2"]Сами трябва да произвеждаме високотехнологични продукти с висока добавена стойност[/quote]

    Сами трябва да избираме читави люде, които да създават нормална управленска и икономическа среда за да се постигне ефекта заложен в цитата от поста ви. Като съм съгласен с вас, питам, вие виждате ли възможност да си изберем такива "високотехнологични" персони. Аз виждам само алчна "плява".

  43. 43 Профил на ala_bala
    ala_bala
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#15:"blaf"]Не знам кой американски президент беше казал: "Не мисли какво страната ти може да направи за теб, а какво ти можеш да направиш за страната си".[/quote]
    Ех, ама вие пак нищо не сте разбрали. Тук от доста време под "страната" се разбира частна собственост на определена група индивиди. Та всичко което правиш за нея, всъщност го правиш за криминалната олигархия. Същата тази дето окраде и съсипа направеното от бащите ни. Та не на нас с тия лозунги.

  44. 44 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    До коментар [#23] от "janso":

    абе, как пък със 4ешки паспорт е служил в руската армия???
    ей, говорим си колкото да не заспим....

    Не знам, въпрос на вътрешно усещане е - аз съм живял в Англия 4 години, но от 2 съм си в Бг, имам симпати4на работа, полу4авам много над средното за София като заплата, имам собствено жилище и тн и тн - смисъл, уж вси4ко ми е ОК.
    Но светът е толкова глобализиран, колкото не може да си го представи никой над 35 години - толкова много отворени възможности имат младите добре образовани хора, 4е пове4ето всъщност според мен търсят нещо интересно, да пътуват, да трупат опит, наистина да живеят.
    Смисъл, не става дори въпрос само за пари - мен ли4но пове4е от година - две не ме свърта на едно място

  45. 45 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1926 Весело

    [quote#44:"carmello"]Но светът е толкова глобализиран, колкото не може да си го представи никой над 35 години[/quote]

    Този възглед е леко ограничен за един принципно добър коментар. Радвам се, че сте в България и това Ви харесва! Аз пътувам много, но най-хубавото от всяко пътуване е прибирането у дома. И ще направя всичко по силите си детето ми да бъде гражданин на света, но да има дом в родината си.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  46. 46 Профил на Нощен ястреб
    Нощен ястреб
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#14:"kollin"]На никое управление не му стиска, обаче.[/quote]
    Хич не е до "стискане", а до интерес.

  47. 47 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    [quote#41:"dobrev111"]До коментар [#39] от "olimpipanov":
    със сигурност ще направя и невъзможното децата ми да НЕ са в България- цитат на коментар #39 от “olimpipanov”
    Много хора, да не кажа почти всички хора които не са луди или лумпенизирани все още, мислят точно по този начин.
    Факта си е факт, тук ще остават все по-луди и лумпенизирани хора или матрял. [/quote]

    Наистина съжалявам, че мислите така. Ако е убеждение, а не пропаганда, Вашият живот е изтезание, а обкръжението Ви - като от мафиотски сериал. Добронамерен съвет - сменете работата, приятелите, града, прочетете статията от "Шпигел" в днешния брой на "Дневник", работливият и талантлив човек ще намери своето място навсякъде, опитайте да промените системата, която не харесваме - със своя глас, позиция, постоянство да възпитате различни деца.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  48. 48 Профил на hamalin
    hamalin
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#47] от "etty1":

    Хората емигрират заради социалната несигурност, дребната улична престъпност и беззаконие във всекидневния живот.

    Мафия и организирана престъпност, корупция на високо ниво има на всякъде - и на Запад - но там няма такава очевадна социална, ежедневна престъпност, корупция на дребно и мутри парвенюта. А когато има - то обществото и държавата реагират безкомпромисно.

    За съжаление българското общество не разбра защо хората емигрират от България - повечето си мислят, че е заради парите, но както каза работливия и кадърен човек ще е осигурен на всякъде, но сигурност няма в България.

  49. 49 Профил на Руританец
    Руританец
    Рейтинг: 381 Весело

    "Със сигурност шистовата революция е нещо, което дава огромен тласък."
    Шистовата революция е балон, който ще се спука скоро и в САЩ.

  50. 50 Профил на shift
    shift
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#22:"Moi6e ot Israel, сега в София (onziSa6tia ve!)"]Как на времето повечето от децата на по заможните българи, които са учили в чужбина, са се върнали? Кое ги е накарало? Подчинението на бащината воля само? Или някаква друга мотивация? Като патриотизъм, или нещо друго?[/quote]

    Върнали са се, заради възможността да участват в градежа на младата държава и мечтата да я видят дори по-красива и развита от страните, в които са били. И за това са заплатили с кръвта си скоро след деветосептемврийския преврат. Затова има сгради и в София, и в провинцията, които биха блестели и в Прага, Виена или Рим.
    Но сега... Сега, ако кажеш, че нещо не ти харесва и предлагаш алтернатива, ти се казва: "млъкни бе, хейтър".

    [quote#18:"42"]България веднъж за винаги трябва да престане да се занимава с емигрантите и да започне да мисли как и малкото останали тук да не си тръгнат.[/quote]

    Вярно е. Българите все чакат някой отвън да дойде/да се върне и да "ги оправи". От тези тук зависи всичко и няма оправдание за пошлостта, с която са се съгласили да живеят.
    Ще се върнат част от икономическите емигранти с надеждата да изживеят спокойно последните си години в родния край, нейде из българското безвремие. Не виждам как "избягалите от затвора" ще потърсят път назад.
    Но няма нищо драматично. През 1900 г. хората в страната са 3 700 000 души. Вярно, половината на около 20.
    Важното е да разберем, че да живееш, както желаеш, се иска малко или повече борба - навсякъде по света. А светът е голям и не свършва с махалата, в която си се родил


  51. 51 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    До коментар [#47] от "etty1":

    Да си сменя работата ?! То вярно, че имаше препоръки да гледаме овци и кОпаме компири...

    Много интересно как извън Бг съм международно признат учен, който никой не обижда и получава колегиално отношение на всякакво ниво, а в Бг ме наричат феодален старец, мързеливец, подиграват ми с мизерно заплащане (това е най-малкият проблем, изкарвам дистаъчно навън като гастарбайтер) и получавам завист и интриги.

    Не мерси. Приятелите, роднините и бълг. природа са неща, които безкрайно обичам и съм твърде много патриот, за да емигрирам с лека ръка (още не съм го направил), но все повече неща в Бг не ми харесват като среда.

    Затова и написах горното..аз може и да не емигрирам, но децата ми ще бъдат насърчени да го направят.

  52. 52 Профил на brancusi
    brancusi
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "Как виждате ролята на малките държави като България в такъв мултиполярен свят?"

    Всеки е голям колкото са големи мечтите му.
    Явно е, че "Дневник" е с малки мечти, или с други думи на "Дневник" му се иска някой да сиромахомилства за България.

    България е средно голяма по площ и по население европейска държава/ вж. цифрите/, но с малки амбиции и още по-малка интелигенция, в т.ч. и журналистика. Това че не можем да се самоуправляваме, при това повече от 100 години, не ни прави малки, освен в нашите възприятия.
    Може да сме най-бедни, но духовната бедност превишава многократно материалната бедност. Което е по-лошия вариант...

  53. 53 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    До коментар [#51] от "olimpipanov":

    Това е Ваш избор. Както е избор на децата Ви къде да осъществят способностите си. Емиграцията е трудна участ, дори да си образован, гъвкав и добре приет. Винаги оставаш чужденец. Това е извод, базиран на много разговори с българи в чужбина. За Вас, като оценен в попрището Ви и извън родината, не би трябвало да представляват проблем жалките нападки на полуграмотни и зле възпитани политици. За всички нас проблемът е да не позволяваме подобни хора да управляват държавата. Все още ние сме Суверен.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  54. 54 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    [quote#10:"dobrev111"]Ще ги върнат даа, на марта у сряда.
    Те отдавна са с други паспорти, от години живеят по нормалния начин и идват все по-рядко тук за да установят че лунният пейзаж става все по лунен. Да даа, ще дойдат да ги тъпчат работодатели със селски манталитет и смешни заплати, да карат разпадащи се трошки из дупките[/quote]Прекалено сте негативен. В България работадателите със селски манталитет са, наистина, в изобилие, но, слава богу, не са всичките такива, а и не всички работодатели са български. Има хора, които работят в България и живеят много добре - и не са мафиоти.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  55. 55 Профил на shift
    shift
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#53] от "etty1":
    Като цяло, съм съгласен. Но в един момент осъзнаваш, че и да си чужденец в собствената си държава не е оферта.

  56. 56 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Да, бе, е са съм се върнАл. Пхаха!

  57. 57 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    [quote#0:"статия"] Дали ще трябва да се притесняваме за ресурсите, или по-скоро става дума за една етническа група, която контролира ресурсите, а друга етническа или религиозна група вярва, че й е отказано? Така тези идентичности се подсилват. Така става етническа или религиозна война, но коренът е в състезанието за ресурси. Не съм сигурен, не бих казал, че всеки конфликт ще бъде изцяло само за ресурси или изцяло само за идеология, ще има много нива.[/quote]
    Със сигурност никой не разбира този абзац, вкл. и авторът. Войната против Русия за Сибир не се изключва.
    Само не е ясно, освен американците, кой друг ще участва.

    Като цяло е успокоително, че САЩ признават Китай като бъдещ световен лидер.

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  58. 58 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#50:"shift"]Върнали са се, заради възможността да участват в градежа на младата държава и мечтата да я видят дори по-красива и развита от страните, в които са били. [/quote]
    Не говорех за тези идеалисти в първите години след Освобождението. Жалко че няма кого да питаме директно.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  59. 59 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Весело

    [quote#44:"carmello"]светът е толкова глобализиран, колкото не може да си го представи никой над 35 години -[/quote]
    Браво бе, дечкоСамо 4 г' в Лондон и вече разбра това което тези над 35 никога няма да си го представятГлобализацията сигурно са я измислили, и приложили, сигурно няколко гения от забавачницата. Успя да ме разсмееш, честно казаноАко "над 35" годишния ти бос реши да ти бие шута, прецени нова кариера в комедийния бранш, 'ноо си добър като смешник

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  60. 60 Профил на seekingman
    seekingman
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Младите и можещи хора не емигрират само заради парите. Относително, по покупателна способност, голяма част от тях биха получавали тук повече, отколкото навън. Корупция, бюрокрация и мафия има навсякъде. Дори в някой страни, където емигрират наши българи, бюрокрацията е по-голяма от нашата. Ние сме развиващ се пазар и не всички пазарни ниши са заети, тоест, тук има повече възможности да развиеш бизнес отколкото в един вече установен и разпределен пазар. Навсякъде по света има служители и работници, които се чувстват недооценени от своя работодател. Защо тогава емигрират и не се връщат младите хора? Според мен заради увредения манталитет на нашия народ през дългите години социализъм, които е заглушил всякакво усилие да разчиташ на себе си и да се бориш. Социализмът успя да промени мисленето на огромна част от българите и те сега всички чакат някой друг, в случая държавата да мисли и организира живота им вместо тях. Тя да им осигурява работа, тя да им казва как да мислят и т.н. Конформизма на българина, липсата на дисциплина, вътрешната миграцията на много хора в градовете в последните години с донесения от селяндурски манталитет, западането на образованието, унищожиха изцяло гражданското общество и създадоха огромна маса от лумпени. Огромната част от можещите хора с амбиции не желаят да живеят в такова общество и затова емигрират.

  61. 61 Профил на seemly
    seemly
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#2:"Trollfest"]Нали трябва да им се предложи неще за да се върнат [/quote]

    Ако има ефиктивно и справедливо правораздаване, от МВР до съда включително, много неща ще се променят.

    Ще дойде читав бизнес, ще се върнат и много млади хора.

    Далеч не е изолирано нито достатъчно, но безусловно необходимо.

  62. 62 Профил на seemly
    seemly
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#44:"carmello"]Но светът е толкова глобализиран, колкото не може да си го представи никой над 35 години - толкова много отворени възможности имат младите добре образовани хора[/quote]

    Така е приятел, донякъде.
    С леката корекция, че и някой като мен над 40 си го представя наяве

  63. 63 Профил на seemly
    seemly
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#39:"olimpipanov"]Дори да не емигрирам (сериозно съм се замислил) със сигурност ще направя и невъзможното децата ми да НЕ са в България.[/quote]

    Мисля, че сте краен.

    Излезте, поживейте, върнете се, после пак - и ще се убедите, че България може да изглежда различно.

    Не предопределяйте живота на децата си, дайте им шанс да пътуват и да са свободни, дайте им възможност за избор.

  64. 64 Профил на seemly
    seemly
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#60] от "seekingman":

    100+
    Прекрасен коментар.

  65. 65 Профил на seemly
    seemly
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#55:"shift"]Но в един момент осъзнаваш, че и да си чужденец в собствената си държава не е оферта.[/quote]

    Можеш да се възприемаш и като турист, който прекрасно познава езика и местните нрави и има много приятели.
    Така се чувствам и да ти кажа, добре ми е.

  66. 66 Профил на ladinn
    ladinn
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#60] от "seekingman":

    Именно!

  67. 67 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Весело

    [quote#44:"carmello"]Но светът е толкова глобализиран, колкото не може да си го представи никой над 35 години -[/quote]

    [quote#62:"seemly"]Така е приятел, донякъде.
    С леката корекция, че и някой като мен над 40 си го представя наяве [/quote]
    Айде още един, който е ходил прав под масата когато глобализацията (както я възприема първия дечко) се развилняАма нЕк'си отмина България до след прехода

    Аве шилета, не'мойте преоткрива топлата вода. Тя отдавна е измислена. Това че не го знаете не оневинява "умнотиите" които пишете. Особено тези на първия дечко от коментар 44. Който след САМО 4 г' в Лондон се пише разбирач. В България разбрах че ги наричате "голЕмото" добрутро.

    Неотдавна тук имаше статия за един "глобализатор", комуто приписват изобретението на мобилния телефон както го познаваме днес. Пича днес е над 70+++ г'. Интернета и замислен, и приложен, преди 50+ г. Когато бащите на днешните 35'годишни (според "умника" от коментар 44) още са ходили прави под масата

    Аутсорсинга (друг аспект в т.н. глобализация) е съществувал в колониалната Британия преди 200 г. И се е развилнял през последните 2-30 г' защото тогавашните 40+ годишни чорбаджии'изЬедници (днес 70+ годишни, или о'бозе починали) са видяли нов начин да правят повече пари.

    Изсмукването на умове, както и привличането на на професионалисти (и консуматори) е държавна политика в САЩ от началото на миналия век. Същото важи и за Канада и Австралия.

    А един смешник се изцепва тук че "...светът е толкова глобализиран, колкото не може да си го представи никой над 35 години..."

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  68. 68 Профил на seemly
    seemly
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#67:"Moi6e ot Israel, сега в София (onziSa6tia ve!)"]Аве шилета, не'мойте преоткрива топлата вода. Тя отдавна е измислена. Това че не го знаете не оневинява "умнотиите" които пишете.[/quote]

    Кое бе Мойше те разсмя така от това което написа второто шиле?
    Аз написах, че и такъв като мен над 40 си го представя.
    Ти какво (под)разбра да казвам?

  69. 69 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#68:"seemly"]Кое бе Мойше те разсмя така от това което написа второто шиле?
    Аз написах, че и такъв като мен над 40 си го представя.
    Ти какво (под)разбра да казвам? [/quote]
    Разсмя ме че и двамата поставяте възрастова граница (оня смешник на 35 г', ти на 40г') на кой е спосонен да разбЕре т.н. "глобализация" Ако обичаш, препрочети моя коментар , ама бавно. Глобализацията не е нещо изобретено от преди 10-15 г', та тези над възраст 35-40 г' да не могат да го разбЕрат. Аргументите са в коментара ми

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  70. 70 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    За да се върнат или да останат младите в България им трябва мотивация и възможност за реализация.

    При малък вътрешен пазар като българския няма кой знае какви надежди за реализация просто защото няма български бизнес.

    За да развият младите сами бизнес им трябва стабилна икономическа, политическа и законова рамка. И това не е всичко - трябват и държавни субсидии.

    В Китай видях как държавата е изсипала милиарди в развитието на определени отрасли преди 10-на години и сега берат плодовете на тая работа.

    Говорих с различни китайци и съвсем не са се втурнали да напускат страната както си мислех. Да, дразнят ги държавните регулации, но в същото време много ясно си дават сметка - и то не е трудно ако се огледаш - че времената са отлични за печелене в самия Китай.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  72. 72 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 541 Неутрално

    "Д-р Матю Бъроуз, футуролог, Национален съвет по разузнаване: Трябва да върнете младите българи"
    ТРябва,трябвало...ама с каква машинария ще стане,с телепортация ли ,с какво?! Че и разузнавал,хехехе....

    След като обаче видях "футуролог" и всичко стана ясно!! ))

  73. 73 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1926 Весело

    [quote#12:"Каишков"]Навремто от СССР ни изпращаха един ненормален Кашпировски да ни промива мозъците, сега някакъв "футуролог" [/quote]

    След като не забелязвате цивилизационната пропаст между тези абсолютно несъпоставими личности, фактът, че не знаете какво е футуролог, е някак незначителен.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  74. 74 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    Онова същество дето го играе социален министър иска да намалява срока на майчинството, та съм сигурен, че по-скоро ще върнат емиграцията отколкото нещо друго.

  75. 75 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Хубави съвети дава този "вуйчо", но премиера тиква няма да ги реализира. Най-много да асфалтира още няколко километра и да си удвои богатството до 4 млрд. Аз съветвам младите да се "спасяват" всеки сам да избере къде ще се чувства най-добре.

    Too much цензура Баце.
  76. 76 Профил на timtim
    timtim
    Рейтинг: 489 Неутрално

    "трябва да измислите начин да ги върнете обратно"
    Аман от подобни съвети.
    Не ни казвайте "какво"; кажете ни "как".
    Най-добре ще е да вдигнем заплатите до тези в Германия; да им направим къщи като тези в Америка; а защо да не им осигурим пенсии на 25 год.
    Само и само да се върнат.

    Аман от подобни "съвети".

  77. 77 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Не ми е ясно, за какво ги влачите тези скъпоплатените, и им давате трибуна?

    Глупости говори...всичко са глупости!

  78. 78 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1234 Любопитно

    До коментар [#12] от "Каишков":

    Колега, малко ме разочарваш с това си мнение.
    Футуролозите се съсредоточават върху социалноистрочески изследвания, за да създадат нова методика за усложнения свят в който живеем.
    Аз чета онези, които се занимават с феномена власт.
    Ако прочетеш Атали, ще забележиш, че ние живеем в уж неговите предсказания. ще го сметнеш за новия пропрок, ама ниенте от това е верно. Атали има само едно необикновено качество, че е на една маса с истинските властелини на Земята и поради тая причина знае предварително накъде ще ни тласнат да вървим.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  79. 79 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#23] от "janso":

    Руснаците имат специална поговорка, че ако напуснеш родината си, си слабак. Затова се е върнал. За да докаже на всички и най-вече на себе си, че и той може да е силен като всички други.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  80. 80 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#26:"xm..."]Прочее ... забелязвам, че господинът нещо изпуска от картинката цяла Африка ... [/quote]
    И руснаците смятат че в втората половина на 21 век африка ще има съвсем различна роля и няма да е васалска. Докато франсетата предричат, че африка ще си остане васал на запада.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  81. 81 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#41] от "dobrev111":

    Не те знам, какво те е отчаяло толко много, но по-добре се позаинтерсувай за годините след всеки погром, в който влизаме заради 'далновидна политика' на управниците ни. Голяма част емигрират, но онези които остват раждат по- силни и по-устойчиви на промени поколения.
    Мутрите, у тоя момент са подържани от сащ и ЕС. Така че за какво си зинал против тех, като брюксел и вашингтон ги намира за салонни и правилни да ни управлват?
    Изправи се срещу Ес и сАЩ , де?
    Стиска ли ти?

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  82. 82 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    [quote#72:"triton123"]трябвало...ама с каква машинария ще стане[/quote] [quote#76:"timtim"] кажете ни "как"[/quote]Няма никакъв проблем 80% от българите да се върнат ... Подкарваме промишлеността и високите технологи, даваме им възможност да си заработват поне половината на заплатите, които вземат в чужбина ... и ще се върнат. Говорил съм с мнозина - всички искат да се върнат, ама при по-човешки усковия

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  83. 83 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#45] от "etty1":

    Домът е важен, но по-важно е той или тя да бъдат възпитани се чувстват българи. Тия глупости с гражданин на света могат да си позволят един много тънък слой класа, в който ние не сме допуснати, дори и да бъдем милионери долари.
    Използват ни за мърсна работа и ни допускат до ниските нива при така наречените граждани на света.
    Ако не си го разбрала досега - много жалко!

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  84. 84 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#49] от "Руританец":

    За износ няма да им стигне, но ако поискат да се самоизолират , шиста ще им свърши работа. Засега натам вървят нещата.
    Представи си сценарий, сащ се роботизира и връща производството от китай обратно. налага качествени бариери и се самоизолира. Само определен вид човешки материл ще оцелее, този които подържа роботите и този който ги притежава. Другите умират. Рай за богати!

    Фукуяма още през 80те е рзгледал тоя сценарии и като гледам ще излезе прав за сащ.

    Засега ти си единственият, който си изчел целия текст!

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  85. 85 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#56] от "Schliwobeatz":

    ти нали си у гейска австрия ?

    там седи, че без тебе не могат да си извадят компиро от земята

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  86. 86 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#57] от "пиленце":

    Пиле, изненада ме с това мнение.
    Не съм очаквала, че заволаираното послание за руски сибир ще ти направи впечетление.

    Той не МОЖЕ в пряк текст да го каже!
    Първата световна война започва не с убийството в Сараево, а с един конгрес в Париж през 1913 когато изнасят данни за реформите на Менделеев и Столипн. Русия за отрицателно време става четвърта икономическа сила и натрупва най-големия златен резерв. Лондон обезумява. Така започва подготовка за унищожаването на Русия с няколко сценария.
    Британците разработват белите, разработват болшевеките с Ленин начело, разработват армия. Не са оставили нищо извън техния контрол И все пак накрая Ленин ги изиграва и затова го стрелят, но това е вече друга тема. Втората световна война е съо против русия. Третата световна нема да е по-различна, след като политици от ранг на Клинтон, Ото фон Хабсбург, олбрайт, казват че богатстват на сибир не трябва да принадлежат само на руснаци.
    Меркел също се изказа по тоя въпрос против руснаците, което лично мен ме хвърли у тъч. Като я знам каква е била на млади години.



    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  87. 87 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1234 Весело

    [quote#60:"seekingman"]Социализът успя да промени мисленето на огромна част от българите и те сега всички чакат някой друг, в случая държавата да мисли и организира живота им вместо тях.[/quote]
    Либерале, или капиталисте, Описал си Германия у тоя момент.
    Всичко това е Германия!
    Демек те си увреждат населението заото се грижат за него?

    вместо 'ее' у ника, тури 'ick'
    Ще ти тича повече.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  88. 88 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#82] от "t' Ankus (остен за слонове)":

    #60 е против тоя модел и аудоторията е май съгласна с него.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  89. 89 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1926 Весело

    До коментар [#83] от "crowd founder":

    Гражданин на света има повече от един смисъл извън клишето. За мен е човек, който разбира и може да бъде разбран на много езици, не само лингвистично; добре образован, но непрестанно усъвършенстващ се; социален; с добра професия, но не кариерист; близък с родителите и децата си; без провинциални, наполеонови и подобни тежки комплекси; с интереси и култура; отговорен, но радващ се на живота. Ако възпитам такъв българин, ще бъда напълно удовлетворена.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  90. 90 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#9] от "Каишков":

    първият е безгласна буква, която се опитва да вдига шум, а китайците без капитализма се връщат във феодализма.

  91. 91 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1926 Любопитно

    До коментар [#88] от "crowd founder":

    По-скоро нещата са 50:50 там.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  92. 92 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#23] от "janso":

    аз пък познавам такова момиче българка наполовина, която отиде в израелската армия. Момиче. Въпрос на ценности, предполагам.

  93. 93 Профил на seemly
    seemly
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#69:"Moi6e ot Israel, сега в София (onziSa6tia ve!)"]Разсмя ме че и двамата поставяте възрастова граница (оня смешник на 35 г', ти на 40г') на кой е спосонен да разбЕре т.н. "глобализация"[/quote]

    Възрастовата граница до 35 постави той, а аз казах че и на 40 не ми пречи да разбирам. Не само не поставям граници, ами напротив

    Съжалявам, че не си разбрал какво се опитвам да кажа.
    Как и да е - поздрави.

  94. 94 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#86:"crowd founder"]Така започва подготовка за унищожаването на Русия с няколко сценария. [/quote]
    Забрави за Шиф, Варбург, Ганецки-Фюрстенберг и Парвус.
    Както и за парите на Немския Генерален щаб, давани на Ленин през Суменсон-Ганецки-Парвус.

    Останалото е История и цифри. "Гънвор" и Тимченко.

  95. 95 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#89:"etty1"]Гражданин на света има повече от един смисъл извън клишето. За мен е човек, който разбира и може да бъде разбран на много езици, не само лингвистично; добре образован, но [/quote]
    Няма такива неща, просто.
    Има елит, за който може всичко и тънка прослойка самоиздигнали се. Ако ти се усмихне съдбата... .
    Останлото е рая- промиват и мозъците и тъпчат, както и когато им се приска. "Религия", "морал", "патриотизъм" са средствата. Да те забутат в калта до живот - е целта. Така парите ще отиват завинаги в 5% традиционни процента от населението. Каква инфлация да очакваш, щом всичките пари са в 5% от населението? Кой има пари да купува, за да прави инфлация...?

  96. 96 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    До коментар [#82] от "t' Ankus (остен за слонове)":

    Ъхъ.
    Връща се някой.
    Засича някоя мутра без да иска, оня слиза и го пребива.
    Цигани закачат щерка му в рейса.
    Помияри го ръфат докато си разхожда кучето.
    И вечер, след като е оцелял да се прибере вкъщи, пуска си телевизора, и му сервират, че ще качат тока с 20%.
    Визирам София.
    Както предлага etty1 - може да се пренесе някъде другаде - например Бургас - там няма кучета и много цигани.
    Ама и заплатата няма да е същата.

  97. 97 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#71] от "janso":

    Момчето има двойно гражданство. Щом има руски паспорт, значи е получил повиквателна от Русия. За да не си загуби руското гражданство и за да не го обяват за национално издирване се е решил да отслужва в Русия. Освобождаването от военна служба там си е леко мишън импосибъл!

  98. 98 Профил на seekingman
    seekingman
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#87] от "crowd founder":

    Хайде, погледни им законите Харц и виж и нашите подобни закони и ми кажи коя държава за кой се грижи. Не знаех, че ако си либерал си sick. Сигурно в някой sick мозък…

  99. 99 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#85] от "crowd founder":

    Еее, не с лошо, де! Какво и е на Австрия?! Супер държава със супер стандарт. Само тия 50% данъци идват леко в повече.

  100. 100 Профил на ivanbaraban
    ivanbaraban
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Повечето конфликти в бъдещето ще бъдат за ресурси
    Има нови думи в идеологичната доктрина на САЩ -ако четете БЖЕЖИНСКИ виден идеологичен лидер 20 век и тонът на сегашният ---САЩ е загубила много от величието си ---ИМА НАДЕЖДА СВЕТЪТ ДА СТАНЕ ПО ДОБЪР





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK