Шефът на КАТ - София, Богдан Милчев: С 20% са нараснали инцидентите с велосипедисти

Главен Инспектор Богдан Милчев

© Красимир Юскеселиев

Главен Инспектор Богдан Милчев



Богдан Милчев е шеф на КАТ - София, от 2011 г. Преди това оглавява сектор "Охрана на масови мероприятия" към отдел "Охранителна полиция" в СДВР.  С него разговаряме за пътната обстановка в София.


В национален мащаб се забелязва увеличение на жертвите на катастрофи. През 2012 г. статистиката показа, че броят им е намалял наполовина. Каква е ситуацията в София?


- В София успяхме за две години да намалим произшествията с 40%. От 82-ма загинали през 2010 г. през 2012 г. те вече са 50. Това рязко намаляване не е заслуга само на КАТ, а на цялото общество. Защото всички ние, като инициираме тези неща, те се случват. Но когато толкова рязко спаднат катастрофите, е нормално през първите две, а дори и третата година да има застой. 




Загиналите са 29 при годишна база 50, което е с двама повече спрямо миналата година за същия период. Не трябва да избързваме с някакви генерални изводи, защото както сега са двама, другия месец може да бъдат по-малко. Важно е в края на годината каква ще бъде статистиката.


Все пак каква е тенденцията?


- Не трябва да се фокусираме толкова много върху цифрите, защото в крайна сметка статистиката дори да е положителна, не трябва самодоволно да потриваме ръце и да казваме, че нещата се оправят. Защото на тези 50 загинали за 2012 за техните близки това е една жестока трагедия. Когато се случват такива нелепи инциденти като този на бул. "Цариградско шосе" с таксито, когато едно дете и една млада жена загиват, без да имат никаква вина, без да са извършили никакво нарушение, всички ние като общество трябва да се запитаме къде сбъркахме. Какво трябва да променим? Това е ясен знак, че ние някъде грешим. 


Каква според вас е причината? Къде е грешката?


- Аз, когато си задавам този въпрос пред себе си, отговарям, че таксиметровият шофьор от бул. "Цариградско шосе"  е бил 24 пъти санкциониран. 24 пъти  сме го хващали в нарушение и на 25-ия се случва нещастието.


Според мен нашата грешка и на контролните органи е, че не сме успели да повлияем на този шофьор. Защото като него има още хиляди шофьори в София. Моят стремеж и мечта е да изградим такъв закон, който да респектира нарушителя. Когато той е санкциониран, да няма начин да му се размине, да знае, че след всяко нарушение следва сурово наказание.


Как градират нещата в едно общество - започваш да се движиш в автобуса без билет, виждаш, че няма последствия от това нарушение, и утре ставаш шофьор - минаваш на червено и това ти се разминава.


Трябва да направим така, че когато някой наруши правилата за живот в едно общество, да получи съответното наказания. Така остро да му въздействаме, за да предотвратим по-нататък неговото развитие като нарушител. Никой просто не става престъпник - прави първо редица дребни нарушения и така постепенно усещането му за безнаказаност се възцарява в него. 


Освен превенцията и контрола обаче е необходимо и да има добра събираемост на глобите, т.е. да има ефективност от санкциите. Съществува ли още проблемът с ефективното събиране на глобите?


- За 2012 г. в СДВР сме констатирали близо 200 хил. нарушения, от тях ефективно са си платили глобата 40%. Това означава, че ние използваме огромен ресурс, за да констатираме нарушения, и в крайна сметка ефективността е минимална. Това развращава - когато човек, който си плаща глобите, и друг, който не го прави, се срещнат и обменят опита, този, който си плаща, спира да го прави. Ние трябва да преминем към другата фаза - при едно нарушение да има наказание и то да бъде бързо и ефективно, за да изиграе своята роля. А именно да въздейства върху останалата част от обществото.


Шофьорите в София по-малко или повече нарушения правят?


- В София пътната обстановка в никакъв случай не е тежка. Няма тенденция за увеличаване на нарушенията, а точно обратното - прави ми впечатление, че последния месец има спад на нарушенията с превишена скорост. Преди за един час една мобилна камера констатираше 20 нарушения, сега те се отчитат за два-три часа. Движението се е успокоило изключително много. Има спад и при инциденти с пешеходци - около 20% 


На какво се дължи?


- На много засиления контрол, който упражняваме вече почти две години, на промяната в Закона за движение по пътищата, според която се отнема книжката на шофьор, който не осигури повторно предимство на пешеходец на пешеходна пътека. Завиши се и глобата. Не на последно място са и повдигнатите пешеходни пътеки, които са над 100 в София. На тях нямаме инциденти. Всички тези положителни неща оказват влияние.


Трябва да обърнем внимание, че има положителна тенденция и сред мотористите. И там се забелязва спад при инцидентите.


Къде има проблем?


- По мои изчисления близо пет пъти са се увеличили спрямо миналата година велосипедистите, които се движат в града. А инцидентите са нараснали с 20%. Много е важно да се отбележи, че когато велосипедистите са на пътното платно, за тях важат същите правила, които важат за всички останали участници в движението. Те трябва да спазват Закона за движение по пътищата, когато са на пътното платно. Това е много важно.


За да можем да стигнем до повече велосипедисти и да сме наясно с техните проблеми, инициирахме среща с "Велоеволюция" - сдружение, в което членуват хиляди велосипедисти. И така в тясно  сътрудничество с тях ще се опитаме да изградим добри практики и за контрол, и за поведението на пътя. Велокултурата явно ще се развива още и това е ново предизвикателство за нас. Колоездачите заедно с пешеходците и мотористите са най-застрашените участници на пътя и всички ние трябва да бъдем много внимателни към тях, както и те да са внимателни и да спазват правилата. Едно от най-честите нарушения, което колоездачите правят, е, че преминават на пешеходни пътеки, докато карат колелото, а не го бутат. Това е много опасно за тях самите и за шофьорите. Преценката е различна, когато движещо се превозно средство преминава на пътя.


Може ли да съдействате за увеличаването на велоалеите, защото те със сигурност ще осигурят по-голяма безопасност на велосипедистите?


- Общината има изградена програма за велоалетите. Ние имаме свой представители в транспортната комисия и когато се обсъждат такива неща, ние им даваме приоритет, защото, развивайки велокултурата, ние го правим по-чист, по-здравословен. Преимуществата на колелото са ясни, стига да има условия. 


Проблемът с тях назрява и се опитваме да предотвратим бъдеще инциденти. Санкционира ли сме над 50 колоездачи.


Има ли как записът от заснето с камера нарушение да бъде изтрит?


- Няма как да се изтрие нарушението. Софтуерът е направен така, че не може да се манипулира. Легенди има всякакви, както и опити да се омоловажи това, което правим. Факт е че, ако можеше да се трие, нямаше да можем да постигнем тази дисциплина в града. 


Какво става с корупцията сред пътните полицаи?


- Борим се. Но справянето с нея е един двустранен процес между нас и обществото. И без да се справим с корупцията на пътя, не бихме могли да внесем този респект, който е необходим за шофьорите. И най-строгият закон, когато се прилага от недобросъвестни служители, няма как да осъществи целите си. Не можем да кажем, че сме се справили, но продължаваме да се борим много сериозно. Откакто аз съм начело на КАТ - София, дисциплинарно са уволнени 16 души.

Ключови думи към статията:

Коментари (110)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 627 Неутрално

    да вземат да носят жилетки тези велосипедисти

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  2. 2 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#1] от "In my world":

    Жилетките са задължителни извън града в тъмната част на денонощието. За съжаление в града има джигити, които изобщо не се съобразяват с велосипедистите, когато извършват маневра, не само по кръстовищата. В интерес на истината, личното ми мнение е, че все пак болшинството шофьори са толерантни и се съобразяват с велосипедния трафик.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4684 Неутрално

    карат безумно но и другото е истина - няма велоалеи , на витошка я премахнаха, и шофьорите не ги пазят !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Азъ съмъ велоспидистъ отъ 38г. всѣки день минавамъ между 10 до 30кмъ и това, което мога да кажа, че нѣма по-лоши условия за каране на велосипедъ отъ тѣзи в България! Нѣма по-нетолерантни шофьори спрѣмо велосипедиститѣ отъ българскитѣ.
    Както винаги нашата администрация сѣ движи поне 10г слѣдъ събитията и вмѣсто отчитайки факта на увеличение на велосипедиститѣ, да предпирематъ мѣрки за градски и междуградски велотрасета(така както евъ Унгария, Австрия, Германия и пръ. и пръ. страни), тѣ сѣ занимаватъ само съсъ статистки, бумащина и нищоправене.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  5. 5 Профил на Yordan Nickolov
    Yordan Nickolov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Трябва по-скоро да се научат да се държат като участници в движението, а не като пешеходци, защото в крайна сметка, колкото и да ги пазиш те ако не се пазят инцидентите ще стават все повече.

    Властта развращава, а абсолютната власт развращава абсолютно.
  6. 6 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#1] от "In my world":

    Длъжни са да карат с фар и стоп през нощта, възможно най-близо до тротоара или паркираните автомобили! Тази година съм видял само 3-ма да подават сигнали с ръце. Лоши шофьори, лоши велосипедисти, лоши пешеходци. Не всички разбира се, но къде да търсим разковничето. КАТ глобяваха пешеходци по едно време, а велосипедисти...? Работят кампанийно (на акции)

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на sib
    sib
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Съмнявам се, че преобладаващата част от велосипедистите са запознати със задълженията си като участници в движението, силно се съмнявам.

  9. 9 Профил на doodko
    doodko
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Аз съм и пешеходец, и велосипедист, и шофьор и гледам на нещата от всички ъгли. Просто няма култура у нито една от "групите" за правилно придвижване и естествено става една джунгла от свободни радикали. И явно всичко това ще се оправи със серизони санкции за всеки нарушител. А приоритет на общината следва да бъде изграждането на велоалеи. Първо, колоездачите, т.е. търсенето се увеличава, и второ: така ще живеем в по-модерен и чист град.

  10. 10 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Правя десен завой на кръстовището на бул. Левски и ул. Гурко.
    Колоездачкаиска да продължи направо, минавайки отдясно!
    В конкретния случай произшествие не се получи, но на въпроса какво прави, отговори, че се ползва с правата на пешеходец. С уговорката, че този светофар не е пешеходен! - това е само един пример

    I Want To Believe
  11. 11 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    В България като цяло шофьорите са крайно нетолерантни към велосипедисти и пешеходци. Подобно отношение има в райони с преобладаващо тарамбукистанско население.

    Да нахакат камери навсякъде където има пешеходни пътеки вкл. по кварталите да да стене наказанието неизбежно (вйкл. запор на заплата) и тогава ще се пооправят нещата.

    Българският джигит зад волана, докато не му се бръкне яко в джебата, няма превъзпитаване.

  12. 12 Профил на Н. Колев
    Н. Колев
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Хубаво е, че се увеличават велосипедистите, но наистина липсва култура (да не кажа грамотност) на каране. Наблюденията ми са, че масово се държат като ППС-та или пешеходци според това кое им изнася в конкретния случай.
    Най-фрапиращо е карането в насрещното в еднопосочни улици, което е особено опасно на кръстовище с такива еднопосочни улици (шофьорите внимават за трафик от разрешената страна, а някой им изскача от другата). И май изобщо не осъзнават какво нарушение правят.
    На този фон минаването на скорост през пешеходните пътеки направо не си струва да се споменава (макар че и то е мегаопасно на кръстовища, където колите изчакват пешеходците при завой - тъкмо тръгнат след уж последния пешеходец и някой велосипедист се стрелва отнякъде).
    Имам огромно желание да джиткам с колело поне уикенда, обаче за момента ситуацията ми доставя повече (стресов) адреналин отколкото удоволствие.

  13. 13 Профил на bylgarche
    bylgarche
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#11] от "olimpipanov":

    Правилно, обаче да се сложат и камери на места където обичайно се пресича не на пешеходна пътека, и по същият начин за неправилно пресичащи пешеходци запор на заплата.

  14. 14 Профил на Todor Nedkov
    Todor Nedkov
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Аз също съм и велосипедист и шофьор, а иначе всички сме и пешеходци. ((: Най-отдавна съм велосипедист и съм убеден, че за да станеш добър велосипедист за градските условия на София се иска време и трупане на опит, точно както и за да станеш добър шофьор. В тоя ред на мисли стикер начинаещ велосипедист въобще не е излишен!
    Един съвет към шофьорите: трудно е да влезеш в кожата на един велосипедист, за да можеш да предвидиш какво ще направи. Това, което обаче е 100% сигурно е, че няма да спре!!! Винаги му е по-лесно да намали, да обиколи, да засили или дори да се качи на тротоара, но да спре, не чакайте. И това не е защото е дърво, а просто защото велосипеда има две гуми и не може да стои прав, ако не се движи.

  15. 15 Профил на corelli
    corelli
    Рейтинг: 515 Любопитно

    Другарю Директор,
    кога около аднимистративната сграда на КАТ-София ще има паркинг,отговарящ на нуждите на едномилионен град?!
    Иначе арогантността по българските пътища леко е намаляла,но не и при собствениците на скъпи возила!
    А служителите ви взимат рушвети и ще взимат докато държавата им позволяв....нея,всъщност,има ли я?!

  16. 16 Профил на ru
    ru
    Рейтинг: 458 Неутрално

    В последните няколко години забелязвам , че шофьорите стават все по-толерантни към пешеходците и велосипедистите, но не знам защо повечето пешеходци и велосипедисти не се възприемат като участници в движението, които също трябва да внимават. Това, което ме изненадва е напрмер поведението на някои пешеходци, които, без да се огледат, считат, че щом стъпят на пешеходна пътека, всички трябва да заковат спирачки и да им дадат предимство, което неминуемо е предпоставка за птп, а най-много ме озадачават велосипедистите, които се държат като пешеходци ...

  17. 17 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До КАТ-айде вземете мерки най-накрая за бакшишите и маршрутките.Аз като се хакна,че ударя моята кола и ще се нараня мене си-защото карам само себе си.Те карат хора-как ще се напиеш и ще караш такси-морала на нашите е под всякаква критика.Като няма морал има глоби-за бакшишо де-всеки ден проверки и глоби,които да се плащат обаче и след третата глоба ще се научи.Как всички наши българи като идат в чужбина и стават прекрасни шофьори-от страх от глобите.Катои тука почне да ги е страх и ще се оправят нещата.

  18. 18 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    В неделя две лайненца се спускаха надолу от телевизионната кула, като караха един до друг, така до кръстовището на Гео Милев.... Колкото и да ги пазиш , все някъде ще им излезе късмета да станат донори.....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  19. 19 Профил на Венцеслав Йонков
    Венцеслав Йонков
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ще нараснат я. Не съм видял един полицай да спре някой от велисипедист, например, по трасето на булевард България. Стойте си само по канцеларии и си пишете статистики и отчети.

  20. 20 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#5] от "yordannn":

    Това е истината - на хората с колела трябва да се обясни, че те не са пешеходци, особено, когато се движат по пътното платно. А това няма как да се избегне, не може абсолютно целия град да се опаше с велоалеи. А иначе най-редовното нещо, което забелязвам - пуска се някой по България стига до Гоце Делчев като иска да продължи направо, но вместо да застане в платното за направо, застава в това за на дясно и оттам стартира като на практика пресича пътя на завищите коли. Отделно все си мисля, че на пътища, на които разрешената скорост е над 50 (в града) не трябва да е разрешено движението на велосипеди, защото стават прекалено опасни за движението, а в крайна сметка потърпевпите са те самите. Успоредно на такива булеварди трябва да се изградят велоалеите, за да няма инциденти (както е в долната част на бул. България).

  21. 21 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Велосипедистите са като всички останали - една част (както шофьори, пешеходци и мотористи) карат кретенски.
    Напоследък често виждам велосипедисти да се движат в насрещното платно!

    Докато полицията има търпимост към нарушенията и част от народа може да избягва наказание - няма да се оправим.
    Нерядко пред полицейска кола се случва минаване на червено, засичане и т.н. и т.н., но рекацията е никаква. Мутрошофирането е живо!

  22. 22 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#17] от "dolna4erti4ka":

    Накрая ще ги направят като в САЩ - колата с дрегер и преди да духнеш не пали. И това на всяко запалване. Това там го правят и за шофьори, които са хващани вече да карат пияни - слагат ти дрегера и караш така. Не че не може да се заобиколи, ама все е някакъв контрол.

  23. 23 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    До коментар [#1] от "In my world":


    да вземат да носят жилетки тези велосипедисти"

    -Ако си кьорав ,разсеян или невнимателен водач,това няма да ти помогне.
    Ако ти се случи да подкараш велосипед,дали ще се възползваш от съвета си?!

  24. 24 Профил на blackboard
    blackboard
    Рейтинг: 233 Весело

    В България КАТ,МВР е прекалено толерантна към велосипедистите,който не спазват правилата на движение!
    (за което последните могат само да се радват).
    Не носят жилетки и каски.
    Масово се кара по тротоарите,защото ги е страх да слязат на улицата.
    *
    Иначе КАТ си ги знаем-10-20 левчета на чичко полицай за кафенце.

  25. 25 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 571 Неутрално

    "Не на последно място са и повдигнатите пешеходни пътеки, които са над 100 в София. На тях нямаме инциденти. "

    - трябва 90% от пътеките да станат повдигнати,
    - глобите за пешеходци да станат ефективни
    - скоростта градско да се намали на 40 км/ч за личния, и да се увеличи на 60 км/ч за градския транспорт
    - да се сложат още 100-ина камери,
    - велосипедистите задължително с каска и светлоотразителна жилетка (иначе те свалят от колелото и си го взимаш от паркинг);
    - градският транспорт да е за предпочитане пред личния.

    И да се прекрати това с обжалвянето на глобите в съда. Оттам ако не си платиш глобата - обществено полезен труд и отнемане на книжката.
    Нещата отиват в добра посока, но бавно.

  26. 26 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 571 Неутрално

    и не на последно място - велосипедистите да се движат в лявото платно (обратно на посоката на движение на автомоблите).

    или да е задължително освен каска и жилетка, да имаш огледала за задно виждане.

  27. 27 Профил на Nikolay Cankoff
    Nikolay Cankoff
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#10:"2.5"]но на въпроса какво прави, отговори, че се ползва с правата на пешеходец. С уговорката, че този светофар не е пешеходен![/quote]
    То на тоя светофар има и ограда за да не пресичат пешеходците, като си на колело нямаш никакви права на пешеходец. За да ги придобиеш трябва да буташ колелото.

  28. 28 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Приятно впечатление ми направи г-н Богдан Милчев. Няма как да не го отбележа, след като нямам положително отношение към колегите му и институцията, която те представляват.
    Най-важното, което е казал е, че проблемите по пътищата ни могат да бъдат решени единствено от всички нас, заедно. Пешеходци, колоездачи, автомобилисти, КАТ... Аз самият се уча на уважение към останалите участници в движението всеки ден. Честно - понякога не е никак лесно.
    Все пак, въпреки че имам много забележки към пешеходците и колоездачите, шофьорите си оставаме най-опасни и най-големи нарушители. За къде майкината си бързаме, че не спираме на пешеходните пътеки и не даваме предимство на "по-слабите" участници в движението, дори и да го нямат, никога няма да разбера...

  29. 29 Профил на Sorilea
    Sorilea
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Ей ама значи , 99 процента от мненията запяха за велосипедистите. Сякаш те са най - големият проблем и все едно те убиват хора по улиците. Човека обеснява в интервюто за по-сурови закони , за невинни майка и дете убити на спирка от пиян таксиджия. А вие , велосипедистите , та велосипедистите. Е засрамете се малко ! Велосипедистите няма да убият пешеходци и невинни , най - много те да пострадат. Както се казва в статията , културата е нова , тепърва ще се развива. Кажете какво да правим с пияните шофьори , защото те няма на къде да се развият , щом са стигнали до там.

  30. 30 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 515 Любопитно

    КАТ прилича на консултантска компания. Изследване за еди-какво си, данни за еди-що си, приказки, локуми, приказки, рушвети, приказки, акции, приказки, рушвети, данни, изследвания...

  31. 31 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Да се забранят велосипедите по натоварените пешеходни зони, докато не са се увеличили драстично инцидентите с пешеходци заради каращи като луди велоджигити. Незабавно трябва да се забранят колелата по бул. Витоша в София - да си ги придвижват на ръка. Ако много бързат - по обходните улици.

  32. 32 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2602 Неутрално

    София е потопена, ама наистина удавена направо в трошки на трупчета по улиците, с отдавна изтекла гражданска отговорност. Кой ще ги глоби най-сетне от уличната мрежа?

  33. 33 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    еми нормално, сега наизлезнаха повече колелета.

    ама вие си ги глобявайте, белким се приберат, че да се понижи процентът. няма колоездач-няма проблем, нали така?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  34. 34 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 677 Неутрално

    [quote#29:"Sorilea"]Ей ама значи , 99 процента от мненията запяха за велосипедистите. Сякаш те са най - големият проблем и все едно те убиват хора по улиците...[/quote]
    Не са най-големия проблем и едва ли ще убият някого, но са по-потенциални жертви дори и от пешеходците. Шофирам сравнително много. Велосипедистите са хората, които най-силно "ме изправят на нокти". Вярно е - няма велоалеи, но съм категоричен, че не е само това причината повечето от тях да се държат като самоубийци. Културата на движение и уважението към останалите не е единствено за шофьорите.
    Не разполагам с подобна статистика, но за себе си съм убеден, че повечето произшествия с пешеходци са по вина на шофьорите, докато за произшествията с велосипедисти не съм на същото мнение.
    Не превръщайте шофьорите в единствените грешници. Всеки е отговорен както за живота на другите, така и за собствения си.

  35. 35 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#20:"ugi"] ... оттам стартира като на практика пресича пътя на завищите коли.[/quote]

    десният завой е проблем и няма изгледи да бъде решен.

    от позицията на шофьор и колоездач говоря.

    като колоездач трябва да съм в най-дясна лента и когато тя позволява десен завой, а аз съм за направо има проблем, но той е нерешим, защото няма как да знам дали колата зад мен ще завива или не. т.е. ако завива да мина в средна лента, за да не преча.

    от тази седмица започнах да се престроявам като на запад - първи на светофара, в средата на дясната лента. да видим кога ще се псувам с шоферите.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  36. 36 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#22] от "ugi":

    а не можеш да накараш някой трезвеник да духне вместо теб, или?

    няма правила, които да спрат идиотията.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  37. 37 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#31] от "ambros":

    това не може да стане, нали ти е ясно?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  38. 38 Профил на Anton Valkov
    Anton Valkov
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Как от това интервю изведохте това заглавие? При това извадено от контекста на цялото изречение: "По мои изчисления близо пет пъти са се увеличили спрямо миналата година велосипедистите, които се движат в града. А инцидентите са нараснали с 20%". Т.е. показва се, че ръстът на инцидентите е много по-малък от този на общото количество нови велосипедисти (ако приемем, че данните са коректни).

    Абсолютно съгласен с Sorilea - това ли е най-големият проблем?

  39. 39 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 677 Неутрално

    [quote#35:"galio"]десният завой е проблем и няма изгледи да бъде решен. [/quote]
    Мда! Това е един от най-големите проблеми, както и пресичането на пешеходна пътека карайки, а не бутайки колелото, но не сте прав, че няма решение. Размишлявате от позицията на човек, който по презумция нарушава закона. Независимо дали на кръстовище или не, изпреварването отдясно обикновено е забранено. Ако се движите в колона и уважавате правото на стоящия пред Вас да извърши маневра, за която е подал сигнал, вероятността да Ви блъсне е нулева. Изисква се същото, което е и при шофьорите повишено внимание и уважение

  40. 40 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 677 Неутрално

    [quote#35:"galio"]десният завой е проблем и няма изгледи да бъде решен. [/quote]
    И, разбира се, извинявам се за накъсаното обяснени, Вие също трябва да подадете сигнал, че ще продължите направо, който трябва да бъде уважен от водача зад Вас.
    Стана сложно. Прекалено много уважение в една обикновена пътна обстановка, но май няма друго решение

  41. 41 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#40] от "quasimodo":

    няма никакво изпреварване отдясно.

    аз карам с 25-35 км/ч а колите - с 50-70 км/ч. понякога преценяват, че могат да ме засекат и няма проблем. аз трявба да се движа между двете ленти, което е самоубийство, или да дебна кой кога ще ме засече.

    с пресичането на пешеходни върху колело никой никога по никакъв начин не може да се пребори. никой не се качва на колело, за да слиза през 20 метра от него. и когато се случва бавно и се изчакват да се разминат колите няма грижи. там има и още фактори - възрастни хора, търчащи деца и възрастни в преследване на градски транспорт.

    на пешеходна се намалява винаги. в-и-н-а-г-и. това е.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  42. 42 Профил на Johnnie
    Johnnie
    Рейтинг: 515 Весело

    Тотално некадърен и неадекватен рушветчия...

    КАТ трябва да се разпусне веднага, поради тотално не справяне със задачите, които са му възложени...

    Ако Милчев е компетентен - пази Боже!

    -Тате, какво трябва да продаваш за да си купуваш скъпи коли, яхти, хотели? -Родината, сине, родината...
  43. 43 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1507 Любопитно

    Тоз чиляк открива колелото.

    Кога в Австрия въвеждат фарове през деня през 2006, установили че след година катастрофите с коли остават същите, а тия с колелета, мотори и пешеходци рязко нарастват, понеже вече много трудно се забелязват в калабалъка от запалени фарове. Това било допълнителен резултат от реформата, освен по- големия харч на бензин.
    Затова и в края на 2007 отменят наредбата за каране на фарове през деня като малоумна.

  44. 44 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#43] от "dosetliv":

    точно.

    малко хора коментират тая тъпотия с фаровете. ангажират зрението и всичко околно се забелязва по-трудно.

    не, че тук има значение, де.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  45. 45 Профил на Sorilea
    Sorilea
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#34:"quasimodo"]Велосипедистите са хората, които най-силно "ме изправят на нокти[/quote]

    Сериозно ли говориш ?! И аз шофирам много , също и много извънградско.Мене ме изправят на "нокти " само и единствено колегите "шофьори "

  46. 46 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#37:"galio"]До коментар [#31] от "ambros":
    това не може да стане, нали ти е ясно?[/quote]
    Не, не ми е ясно. Напротив - най-логично е да бъде забранено и вероятно скоро ще е така. Неслучайно в новата част на булеварда не са предвидени велоалеи точно с идеята да бъде забранено на велоджигитите да смущават хората и играещите си малки деца край кафенетата.

  47. 47 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#46] от "ambros":

    "велоджигити"?

    семейство с деца на колела също ли са велоджигити? семейство пешеходци и две деца с колелета също ли са джигити? светът е шарен.

    как точно виждаш да се забрани за колоездачи? с барикади? с опънати корди между стълбовете за осветление?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  48. 48 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#47:"galio"]"велоджигити"?
    семейство с деца на колела също ли са велоджигити?[/quote]
    Да. Преди няколко дни едно такова дете се заби в мен, защото баща му го караше да се движи много бързо. Ако обаче удари друго малко дете, последствията може да са сериозни.

    [quote#47:"galio"]как точно виждаш да се забрани за колоездачи? с барикади? с опънати корди между стълбовете за осветление?[/quote]
    Със знаци - освен ако колоездачите са ненормални и не ги разбират. Във всички цивилизовани държави карането на колело в натоварени пешеходни зони е забранено и това става с два знака един до друг - първият означава забранено за колоездачи, а вторият им указва как трябва да се движат в тази зона и изобразява изправен човек, крачещ до колелото.

  49. 49 Профил на Brickleberry
    Brickleberry
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Много ми е интересно как така този прави генералния извод, че човек непродупчил си билет в автобуса, утре ще минава на червено или ще се качи пиян в явтомобила. Брей, това логиката на милиционера явно не знае граници по отношение изключителния й дефицит.
    Байчото се издигнал от баш охранителния полисмен до баш катаджия.

    "Не е важно какво е казал, все е вярно каквото и да е казал" by shileto @ 11:18; 18 ное, 2015
  50. 50 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Весело

    [quote#48:"ambros"]Преди няколко дни едно такова дете се заби в мен, защото баща му го караше да се движи много бързо.[/quote]

    въх. ужасни татковци с ужасни деца. какви ли ще станат след време, леле!

    дано си преживял травмата леко

    [quote#48:"ambros"]Във всички цивилизовани държави карането на колело в натоварени пешеходни зони е забранено [/quote]

    а цивилизованите държави аккво общо имат с нашата среда? щото там има и велоалеи, тук на практика няма (не са направени адекватно и малкото съществуващи) и на светофарите има 2-3 метра аванс за колелета пред колите. отделно пък и тук пешеходците си цъкат по места, където има знаци само за колелета. или ще внасяме само еднопосочно култура?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  51. 51 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 677 Неутрално

    [quote#41:"galio"]аз карам с 25-35 км/ч а колите - с 50-70 км/ч. [/quote]

    Кола, която завива, трудно може да се движи с подобна скорост, нали?
    Ясно е, че велосипедист, който се движи напред, го прави с по-голяма скорост от кола, която завива на кръстовище. Ако прецизираме определението, може да се "си стиснем ръцете" на "разминава кола" вместо на "изпреварва кола". Все тая. Във всеки случай за да има опасност за Вас или шофьорът не се е съобразил с подаден от Вас сигнал, или Вие сте направили същото с подаден от него сигнал. Ако има такъв, естествено.
    Прекалено много философстваме. Истината е една и според мен е неоспорима. Необходимо е повече внимание и уважение към правилата и останалите участници в движението. Важи за шофьорите в същата сила, колкото и за велосипедистите. Често и двете групи не са запознати със Закона за движение по пътищата
    Уважавам велосипедистите и не Ви противореча "на инат". Ако блъсна велосипедист няма да ми е по-леко, защото той е виновен. Все тая. Единственото решение е всички постепенно да изградим обща култура на движение по пътищата

  52. 52 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#51:"quasimodo"]Ясно е, че велосипедист, който се движи напред, го прави с по-голяма скорост от кола, която завива на кръстовище[/quote]

    ти колело май си виждал само на картинка?

    ако карам с 20 и зад мен кара кола с 50, тя ще ме настигне (това е ясно, нали?) и понеже ме настига на отбивка/светофар, ме засича. това е картинката.

    [quote#51:"quasimodo"]Във всеки случай за да има опасност за Вас или шофьорът не се е съобразил с подаден от Вас сигнал, или Вие сте направили същото с подаден от него сигнал.[/quote]

    не виждам с гърба си. сигнали с ръце не давам, понеже ми е важно да завивам с две ръце на кормилото. като гледам - на 95% от велосипедистите също им е важно.

    [quote#51:"quasimodo"]Прекалено много философстваме[/quote]

    само ти философстваш. аз споделям ежедневни ситуации, понеже въртя по 800 км на месец на колело. понякога и пак толкова с кола.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  53. 53 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 564 Неутрално

    защо бордюрите се правят ниски и колите не могат да спират в тях при загуба на управление от шофьорите при по висок бордюр нямаше да стане катастрофата с жертви на спирката на цариградско шосе

  54. 54 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 677 Неутрално

    До коментар [#52] от "galio":
    Нали се движеше напред, а колата завиваше на дясно?!? Нищо! Важно е да спориш
    А ЗДП ясно си го казва, кога и как се подават сигнали и определено не изисква велосипедистите да могат да завиват с една ръка, но ти няма от къде да го знаеш. Никой не продава книги за хора, които не обичат да четат. Вероятно и каска не носиш, 'щото ще те направи смешен. Е, пак нищо, де! Колко са 25-30 км/ч за велосипедист? Като ги гледам по картинките кажи речи достатъчно за да се потроши една философска кратуна
    Със здраве!

  55. 55 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#35] от "galio":

    Специално за там където говоря е адски тъпо положението, защото на практика велоалеята започва след светофара, но преди това нямаш опция от улицата да се качиш на тротоара и да минеш през подлеза и оттам на велоалеята - според мен просто трябва да се престроиш като кола в платното за направо, за да не те помете някой дето се е засилил отгоре и завива.
    И не знам защо подхождаш с такава агресия чак - повечето коментари, за повече контрол или забрани за движение на колела на определени места са продиктувания от това, че аз като шофьор, а и другите, не искам да газим велосипедисти. Да не мислиш, че ще се чувствам много добре, ако те бутна/ сгазя/ пребия/ смачкам с колата, пък ако ще и по твоя вина да бъде и за мен да няма след това юридически последици. Аз ламарината на колата ще я оправя, ама спомена от това да си блъснал човек си остава. В крайна сметка не сме излезли с колите по улиците, за да трепем хора.

  56. 56 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Велоалеи по-бързо да се правят. Хората в Европа откога са на колело. Само ние тука сме свикнали все у кола.

    malart.blog.bg
  57. 57 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#54] от "quasimodo":

    опитвам за трети път да ти обясня, че когато карам плътно вдясно и наближавам пресечка вдясно от пътя, по-бързите коли ме изпреварват и ме засичат.

    това с дървено философстване не става. трябва да излезеш с колелото просто.

    каска в града не нося. травмите, които се получават в града са на челюстта и лицето, където стандартната каска не пази.

    но И за това си трябва четене - замисли се защо никъде другаде не са задължително в гарад тия каски.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  58. 58 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#55:"ugi"]повечето коментари, за повече контрол или забрани за движение на колела на определени места са продиктувани[/quote]

    от бюрократи, които са се качвали на колело последно в 5-ти клас и отказват да вникнат в проблема.

    агресия няма, има подигравка, защото не се мисли, а са повтарят наизустени положения. смяташ че аз искам някой да ме бутне ли? смяташ, че ми харесва като пред колата ми скочат 5 пишлемета на бмх без грам светлина ли?

    ако ще коментираме сериозно, нека коментираме сериозно.

    десният завой е проблем.

    велоалеите не са адекватни по размер, възможност за поет трафик, свръзки с пътя и/или тротоара, маркировка и настилка.

    популярните каските НЕ пазят от падания в градска среда. пазят fullface-каските, които пък ограничават видимостта.

    жилетките НЕ са съобразени с облеклото на активно спортуващ.

    активните светлини ТРЯБВА да са задължителни, а не светоотразителите.

    видиш ли, почти всичко е пълно безумие, а тук някой иска да не се кара колело по витошка, щото не си гледал в краката и едно хлапе се е бутнало в него!

    !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  59. 59 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Е нали направиха пешеходна зона стил провинциален селски град, какво повече? Чак пък и алеи да направят...Диков сега на мястото на Рила бизнес сграда 50 етажа ще вдига, има по важни приоритети за свинете...

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  60. 60 Профил на Stream
    Stream
    Рейтинг: 1416 Гневно

    " Едно от най-честите нарушения, което колоездачите правят, е, че преминават на пешеходни пътеки, докато карат колелото, а не го бутат. Това е много опасно за тях самите и за шофьорите. Преценката е различна, когато движещо се превозно средство преминава на пътя."
    Е по тъпо изказване не съм чувал!
    Карам си аз по велоалеята на "Цар борис III-ти" и на всеки светофар трябва да слизам да бутам!
    ЗАЩО???
    Защото фуражкарят е тъп, нали?
    Ама на шофьора му било трудно да прецени, ами ако тича дете по пешеходната пътека тогава как ще прецени?


    Тъпият плЮЯцаи, понеже е уморен от пазенето на протести сега гледа да си го изкара на нас велосипедистите! Тъкмо се чудех кога ще ни вържат и по едно гюле за велосипедите за да могат да ни стигат бремените полицай?
    А ето, че и този момент дойде!

    Хитростта пречи на мисълта!
  61. 61 Профил на Stream
    Stream
    Рейтинг: 1416 Гневно

    Всъщност шапкаря отвърза отново спарингите с тъпаците по кръстовищата!
    Въпросът ми е ?
    Защо да се качвам на велоалея, като като карам на платното ще преминавам по бързо, след като няма да бутам велосипеда на всеки светофар?
    Това да ми отговори, другарят шапкар?

    Хитростта пречи на мисълта!
  62. 62 Профил на Stream
    Stream
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#58:"galio"]популярните каските НЕ пазят от падания в градска среда. пазят fullface-каските, които пък ограничават видимостта. [/quote]
    Да!
    Атделно на това през лятото е невъзможно да се кара с тях!
    [quote#58:"galio"]жилетките НЕ са съобразени с облеклото на активно спортуващ. [/quote]
    ДА!
    Със синът ползуваме оранжеви тениски и светлоотразителни колани през лятото късната пролет и ранната есен. През зимата аз ползувам един служебен полар на Англиските спасителни и медицински служби-т.е. отразявам като крушка.

    [quote#58:"galio"]активните светлини ТРЯБВА да са задължителни, а не светоотразителите. [/quote]
    И двете трябва да са задължителни! но опразителите в спиците също трябва да са задължителни!



    Велоеволюция, също като повечето казионни НПО си е чиста проба глупост, място за изява на наследственни общественници!

    Хитростта пречи на мисълта!
  63. 63 Профил на petaratanasov
    petaratanasov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#24:"blackboard"]Не носят жилетки и каски.
    Масово се кара по тротоарите,защото ги е страх да слязат на улицата. [/quote]
    Вероятно не си ходил по на запад от Белград. В развитите във велосипедно отношение страни , не е задължително велосипедистите в града да носят сигнални жилетки. Освен това на алеите велосипедистите са с предимство пред пешеходците и пред шофьорите, правещи завой, когато алеята пресича пресечка на главна улица. И не намаляват дори. Но с обяснения по форумите няма да стане. Просто, човек трябва да покара колело в Холандия, Германия или някъде там.... Но постепенно и тук свикваме стези неща.

  64. 64 Профил на Stream
    Stream
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#52:"galio"]не виждам с гърба си. сигнали с ръце не давам, понеже ми е важно да завивам с две ръце на кормилото. като гледам - на 95% от велосипедистите също им е важно. [/quote]
    Съгласен!
    Въпреки че аз давам сигнали с ръце, но преди кръстовището. ка завой и то през трамвайни релси са ти необходими и двете ръце, иначе в травматологията на Пирогов.
    Навремето си бях монтирал габарити и мигачи в кормилото свързани със стоп и мигачи на багажника, които си бяха с една китайска машинка,закупена от Илиянци! Твърдя че много ми се радваха и ми правеха път. Но мисля че ми правеха път и не ме засичаха повече от любопитство отколкото от спазване на закона.

    Хитростта пречи на мисълта!
  65. 65 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#64] от "Stream":
    [quote#64:"Stream"]Но мисля че ми правеха път и не ме засичаха повече от любопитство отколкото от спазване на закона[/quote]
    Все едно, нали е имало ефект.
    Това е важно.


    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  66. 66 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#52] от "galio":

    Ами нищо добро не те чака щом не даваш сигнали.

    Ползвай идеята на "Stream".

    Важно е да се обозначиш на пътя.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  67. 67 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#60:"Stream"]Ама на шофьора му било трудно да прецени, ами ако тича дете по пешеходната пътека тогава как ще прецени? [/quote]

    Ми няма да прецени. и за дете, и за пенсионерите, дето пресичат по 15 мин и бачкаторите, дето търчат на спринт по 50 метра без да се оглеждат. Аз като съм вколата карам с 40-50 км/ч освен по булевардите и пред пешеходна винаги намалявам, без значение дали има човек. След няколко изскачания на дечурлига и загледани в земята пенсионери, прецених, че е по-добре да си вдигна разхода с 2/100 и да се забавя с 2-5 мин, отколкото да бутна някой по негова собствена вина.

    със светлините имах предвид по-скоро сбърканите приоритети в закона. като с всяко нещо, като не си им във филма, те игнорират и се опитват да те откажат, понеже не те разбират. нека се качи тоя чичо с униформата на колело за 5 дена в София из канафките, коловозите (по Цариградско!) и пепеляка, пък да видим какви ще ги говори.

    хубаво е да има съмишленици човек

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  68. 68 Профил на itoikvoo
    itoikvoo
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Напоследък редовно ми се случва да виждам велосипедисти по Цариградско, някий даже карат в средната лента. Ако шофьор бутне такъв или пешеходец там или на магистрала според мен трябва да се тълкува като самоубийство и застрахователите да плащят щетите по колата. Нямам против велосипедистите, но ми е омръзнало да ми минават отдясно между мен и тротоара в задръстване и да излизат от най-невероятни места. Ако са участници в движението - да се държат като такива, ако са пешеходци - нямат работа на пътя. Впечатлението ми е, че сменят ролята по няколко пъти в минута според това, кое им е по-изгодно в конкретен момент. Вярно е, че велоалеите са някаква екзотика в България, но за да могат мирно да съжителстват велосипеди и автомобили се налага и велосипедистите да спазват правила. Факта, че си се качил на колело не ти дава автоматично предимство и не те прави безсмъртен.

  69. 69 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#68:"itoikvoo"]Нямам против велосипедистите, но ми е омръзнало да ми минават отдясно между мен и тротоара в задръстване[/quote]

    къде предлагаш да минават?

    щото в книгата пише най-вдясно, ама за тебе може и изключение да направим.

    заради такива плътно каращи вдясно до тротоара често влизам в дилеми дали да мина отляво между двете платна или да сгъна някое огледало. сериозни дилеми.

    поне 1/3 от пътуващите с коли в София могат да минат на колелета, но манталитетът пречи. ти си добра демонстрация.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  70. 70 Профил на totalblackout
    totalblackout
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#59] от "Соколов":

    Ти си тотален профан и обезкосмен селяндур! Ако се беше разходил навън от Подхуйене, щеше да разбереш, че във всеки европейски и не само град!! има пешеходни зони в центъра, които са зони за отдих и велои алеи за по-бързо придвижване.
    Затова няма и да мръднем напред, защото 70% от гласуващите имат твоя селски манталитет.
    Марш зад панелката да гониш котки и да печеш чушки за зимата!

  71. 71 Профил на aeiou
    aeiou
    Рейтинг: 458 Неутрално

    хайде сега да въведете задължително уведомяване на КАТ, когато някой кара велосипеда на майка си с пълномощно

    Който първи прекрачи границата, губи.
  72. 72 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Абе що не се пипне закона и да има кратки арести 1-10 дни след присъди по бързата процедура за някой нарушения на пътя.?
    Мисля, че доста народ ще се отрезви по този начин.

  73. 73 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#70] от "totalblackout":

    Къде видя алея "за бързо придвижване" в "зоната за отдих" на Витошка? Няма я защото я махнаха!

    Впрочем плочки и пек за теб явно са зона за отдих по европейски.

    Достатъчно се вижда кой живее в Подуяне и се радва на нови тротоари...

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  74. 74 Профил на totalblackout
    totalblackout
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#73] от "Соколов":

    Може и да няма велоалеи, но поне няма и да има руски дрънчащи кутии, наречени трамваи, които да клатят целия булевард!
    И какво да сложат освен плочки? Жълти павета ли или чакъл? И какво значи пек? До бул. Витоша има доста малки улици с дървета, градинката до НДК и много други. Естествено, че е пек, нали е лято!
    Нормално е във всеки не-ориенталски град да има голяма улица, по която няма трафик, така че не ми бутай сравнения с провинциален град и прочие! Москвича си можеш да караш и по магистралата!
    Както казах смени Пинк с ВВС...ще се изненадаш колко голям и разнообразен е светът.

  75. 75 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#57] от "galio": респект за опитите да обясниш на невелосипедисти такива ситуации ! Уви, човек некарал колело по улиците на София трудно ще разбере в какви ситуации се забъркваме ежедневно.

  76. 76 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#63] от "petaratanasov":
    там е истината, по велоалеите на СЗ Европа, хората са го измислили отдавна. Безкрайно удоволствие ми е доставяло да кръстосвам градовете на Холандия и Германия с колело ( е освен, когато вали и духа де). А жилетките са пълно безумие и ненужна грешка на системата, за 20 долара си купих заден фар, светещ с яркост на автомобилен стоп, нямам нужда да съм облечен в електриково зелено, за да ме видят шофьорите...

  77. 77 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    София е едно безподобно гето в което претъпкани като плъхове в казан се валят едни с други автомобилисти, мотористи, велоспиедисти и пешеходци.
    А отгоре седят куките и гледат да пощипнат по некоя двайсетолевка от тоя оня - кой даде. Межувременно Милчев се прави на хрисима девойка и вика - каквото можем правим. Ами пусна ли цивилни да предлагат рушвети и кой вземе - в панделата? Не нали? Направи ли акт на общината за улиците непригодни за движение и неотговарящи на никакви стандарти за сцепление, като Цариградско например? Не, нали? Направи ли становище за бордюрите по скоростните пътища, за ограничители, за мантинели за пътна инфраструктура. Йок.
    Велосипедисти ще гонят. Шушумиги.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  78. 78 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#10:"2.5"]Колоездачкаиска да продължи направо, минавайки отдясно![/quote]
    НА тебе трябва да ти вземат книжката, защото явно си гледал в тавана като си минавал листовките. Кой знае,може и да си платил на изпитващия.
    Движещия се направо е с предимство пред промениящия посоката си.
    Да не говорим че по правилник нямаш право да изпреварваш изобщо на кръстовище, а велосипедиста е със статута на кола по отношение на дистанция и разпложение по пътното платно.
    Неграмотник!

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  79. 79 Профил на itoikvoo
    itoikvoo
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#69] от "galio":

    Пише и, че няма право да се движи близо до друго превозно средство, но да не издребняваме. Няма как всички да се качат на колела по ред причини - деца, които караш на градина/училище на голямо разстояние, особености на работата - не навсякъде може или е прието да взимаш душ в офиса и да се преобличаш и т.н.

    Това, което казвам е, че София определено не е удобна за движение с велосипед, но това не означава, че по този повод, каращите колело трябва да правят всякакви дивотии (примерно да се движат по цариградско шосе) и да смятат, че останалите участници в движението са длъжни да правят за тях повече от записаното в правилника. Велосипедистите усещат колите като проблем, но подобна е картинката и от другата страна. Разбирам, че тезата ми няма да е популярна тук, но това не я прави невярна.

  80. 80 Профил на jass
    jass
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Като велосипедист ще кажа, че към мен шофьорите в София са изключително толерантни - не мога да говоря от името на други. Гледам много да се събразявам и с колите, и с пешеходците (макар последните да се държат на моменти толкова неадекватно, че не е истина...). Откакто карам имам няколко неприятни моменти, но това е защото шофьорите не осъзнават, че велосипедът е със същите права и задължения като тях на платното... най-често се случва да ме засекат, когато решат да завият в някоя пряка, докато се движим по главен път... Във всеки един случай на този град му липсват читави улици, здрави тротоари и като цяло велоалеи, така че всички сме потърпевши...

  81. 81 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Нямам впечатления от работата на софийския КАТ,но положението с пловдивския е повече от трагично!
    Няма да се уморя да пиша - ВСИЧКИ са на хранилка и са преки виновници за положението в града!
    И пак:
    - от колелото на *Гарата* по бел.Руски е забранено СПИРАНЕТО!Да,ама не - на десет метра от *застрашителния* знак и табела,че се вдига принудително спрялата кола,всекидневно си паркира *джипата* една мутра от златарското ателие!
    - всекидневно един напомпан със стероиди мутант спира пред куртурния дом *Борис Христов* SUV*Инфинити* РВ4161МХ.
    - Денонощно пред дюнерджийницата на Четвъртък пазара има спрели коли - кметицата дига рамене и прави оградка за да спира цървулите!А това е едно от най-натоварените кръстовища в града......
    Да продължавам ли?

  82. 82 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#79:"itoikvoo"]Това, което казвам е, че София определено не е удобна за движение с велосипед[/quote]

    всъщност велосипедът е най-бързият транспорт в София. колко е удобен зависи от избраните маршрути.

    тези с децата колко са? във всеки офис може да се искат от ръководството условия, вкл и за преобличане. отделно, че в часовете, в които се тръгва за работа температурите дори сега са под 20 градуса и драма няма.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  83. 83 Профил на jdj
    jdj
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#10] от "2.5":

    Представи си, че имаше велоалея и ще разбереш, че не е в нарушение

  84. 84 Профил на ddj29393868
    ddj29393868
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ако ми беше служител, другаря, бих го уволнил заради прекомерна глупост! А не знам дали не и дисциплинарно!

  85. 85 Профил на mitaka_1
    mitaka_1
    Рейтинг: 507 Неутрално

    За да избегнете глоба от КАТ-аджийте от електронен фиш (от стационарна или мобилна камера на патрулка скрита в храстите) реда е следния:
    -Отивате в КАТ и подавате декларация по чл.189 от ЗдВП,че не вие сте управлявали автомобила,а сте го предоставили на НАЙ-МАЛКО ДВАМА ПРАВОСПОСОБНИ водачи на процесната дата.Прилагате и копия на свидетелствата им за управление (споко!).Тогава изначалният електронен фиш срещу Вас като собственик се анулира.
    -КАТ-аджийте съставят електронни фишове и на двамата водачи,след като не може да се установи точно кой от тях е управлявал,които от своя страна обжалват получения електронен фиш в съответните районни съдилища(от 2007 г. такова производство е БЕЗПЛАТНО ЗА ГРАЖДАНИТЕ).НЯМА СЪДИЯ НА СВЕТА който да не отмени санкцията при това положение.
    ЗАБЕЛЕЖКА:Излагам това не само за да съм полезен на хората,а и в знак на протест,че досега няма нито един съставен АУАН на собственик на пътя (община,АПИ),въпреки,че ЗДвП ЗАДЪЛЖАВА КАТ-аджийте да санкционират за лошо поддържане на пътя.Какъв е извода:КАТ могат да помпят мускули само пред обикновените хорица,а не срещу стопаните на пътя за зейналите масово кратери в БГ!

    Изпреварващо увеличение на доходите-стимул за икономиката..John Maynard Keynes
  86. 86 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3804 Неутрално

    Това не се ли дължи на изнасилените "велопатеки", които така скоропостижно бяха изградени по времето на ГЕРБ?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  87. 87 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3804 Неутрално

    [quote#83:"jdj"]Представи си, че имаше велоалея и ще разбереш, че не е в нарушение[/quote]
    Половината "велоалеи" представляват отрязък от тротоара за пешеходци. Нито са обезопасени, нито са устроени така, както трябва!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  88. 88 Профил на Ashkovoto
    Ashkovoto
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Аз като по-тъп другар ще попитам др.милиционер:велисопедите ли са проблемът на столичния град?Преди 2 месеца той тържествено ни обеща,че ще разстави коли с камери,които ще спират състезателите с мотори и тунинговани коли по бул.БГ,нямало да ги глобяват,зарече се той,но щяли да ги спират и да ги отучат да се състезават,да ускоряват в до скорости,нарушаващи няколко пъти ограниченията,да поддържат оборотите на изпилените си мотори в спряно положение,изобщо,нашата милиция да пази съня ни и спокойствието на данъкоплатците,своите хранилници...Е,излизам извън темата,но свидетелствам като потърпевш:нито ги респектират,нито ги спират...пукниците са тук по цяла нощ...а спасение не дебне "от всякъде"...но будилникът дебне...
    А с велосипеда нямам проблеми,освен,че някои наречени високопарно "велоалеи" са превърнати в паркинги...виж на бул.Е.Георгиев и бул.Ч.Връх,преди железния мост,"велоалеята" е разнесена,защото чиновникът е спестил откъм ограничителни заграждения...

    Това е най-нормалното и елементарното,и мисля,че е положително,което може да се допусне и да се констатира.С.Сакскобургготски
  89. 89 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#21] от "ial":

    Напълно съм съгласен, карам колело до работа почти всеки ден и направо откачам като видя някой идиот да кара срещу мен колело. По правилник велосипед се кара възможно най-дясно на пътното платно, а не където си поискаш. Както много хора правят...

  90. 90 Профил на itoikvoo
    itoikvoo
    Рейтинг: 405 Весело

    До коментар [#82] от "galio":


    [quote#82:"galio"]тези с децата колко са? във всеки офис може да се искат от ръководството условия, вкл и за преобличане. отделно, че в часовете, в които се тръгва за работа температурите дори сега са под 20 градуса и драма няма.[/quote]

    Тези с децата са да кажем около 70% от активното население над 35 години (да - има и такива хора ). А това с условията и прочие - много зависи къде точно работиш - айде ходи искай от някоя банка, или държавна администрация условия за преобличане и къпане във всеки офис Мисълта ми е, че колкото и вярна да ни изглежда собствената ни гледна точка, различните от нея също не са за подценяване.

  91. 91 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Весело

    До коментар [#90] от "itoikvoo":

    сигурно аз съм в друг ръкав на трафика и виждам само коли с по един човек вътре.

    работя в банка. разноъгълна ми е гледната точка, да. и между си слагат паркинги за колелта пред филиалите. все пак има отдели, които с радост посрещат иновации, за да могат да дадат отчет за някаква свършена работа поне.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  92. 92 Профил на itoikvoo
    itoikvoo
    Рейтинг: 405 Весело

    До коментар [#91] от "galio":

    Не искам да изпадам в спор за бройката, а да отбележа, че има различни гледни точки и колкото и да е прекрасно няма как всички да се качат на колела. И понеже се налага съвместно съществуване на автомобили и велосипеди е хубаво и двете страни да подхождат с разбиране към проблемите на другите, а не да дават рецепти и решения от последна инстанция

  93. 93 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#74] от "totalblackout":

    Ама теб много те тресат селските комплекси. Това, че ти е набивано в кратуната да не мислиш а да се примиряваш с лайната които ти изливат си е лично твой проблем. Радвам се, че ти харесва тази пешеходна зона, тя е направена точно за такива като теб! С кеф да си я ползвате...

    Има десетки видове настилка, включително и павета (има и такива за пешеходни цели нищо че не са ти ги показали), които щяха да придават един много по уютен и завършен вид. За зелени площи, фонтани и пр. няма и да говорим, защото това е много извън кухината между ушите ти...ти виждаш от тротоара до вратата си, за това и ти харесва толкова.

    По нескопосан тротоар от тази "пешеходна зона" няма никъде на запад от Драгоман. Но ти няма как да знаеш, защото с глупостите които пишеш си личи къде заспиваш вечер...

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  94. 94 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#92] от "itoikvoo":

    всъщност има доста хора, които праявт и двете и не знам за последна инстанция, но поне могат да си позволят обективни мнения.

    и понеже говориш за толерантност и разбираме - на едно колело му трябват ок.40 см оставено пространство от бордюра, за да няма никакъв конфликт с колите. и въпреки това много не го правят. къде от злоба, къде от липса на навици да ползват огледалата ... доклкото си спомням и ти си от тези, на които пречеха минващите по правилник колелета.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  95. 95 Профил на itoikvoo
    itoikvoo
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#94] от "galio":

    Предполагам се събират в 40-50 см, но в правилника е казано, че колоездачите трябва да се движат плътно вдясно (за да могат да бъдат изпреварвани вероятно), а не че останалите участници в движението трябва задължително да им оставят свободна ивица вдясно (макар че е колегиално). Когато си участник в движението някак си очакванията на останалите към теб са да се държиш като такъв, а не непрекъснато да се опитваш да се провреш някъде. Лично мен на мен ми пречи непредвидимостта на мотопедисти/колоездачи/мотористи и това, че изникват неочаквано на места, на които преди 5 секунди не е имало нищо. Иначе правя път, когато ги видя - не ми коства нищо. Но се дразня когато трябва да набия спирачки, понеже току що някой с колело е решил, че както е карал вдясно/ляво трябва да смени тактиката с обратната.

  96. 96 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#95:"itoikvoo"]Но се дразня когато трябва да набия спирачки, понеже току що някой с колело е решил, че както е карал вдясно/ляво трябва да смени тактиката с обратната. [/quote]

    понеже отвори приказка за разбиране на проблемите, затова споменах.

    а тия промени горе се нагалат нерядко заради нетолерантния водач пред теб. всички сме в кюпа просто.

    и като не оставят място поставят велосипедиста/моториста в дилемата шутове или смяна на лентите.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  97. 97 Профил на itoikvoo
    itoikvoo
    Рейтинг: 405 Весело

    [quote#96:"galio"]всички сме в кюпа просто. [/quote]

    Това казвам и аз.

    А варианта с шутовете не е опция, защото винаги има някой с по-големи шамари и обикновено е въпрос на време да попаднеш на него, а пък и формално няма основание да се прибягва към такива действия - освен шутове и смяна на лентите има и трети вариант - движиш се в колоната известно време и изчакваш.

  98. 98 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#97:"itoikvoo"]... движиш се в колоната известно време и изчакваш. [/quote]

    не.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  99. 99 Профил на sib
    sib
    Рейтинг: 233 Неутрално


    До коментар [#96] от "galio":

    "и като не оставят място поставят велосипедиста/моториста в дилемата шутове или смяна на лентите.
    "

    Само не разбрах - място за какво да оставят шофьорите? Да се провре велосипедиста, изпреварвайки отдясно (забранено) ли?

    Всъщност, опцията е велосипедистът да се държи като пътно превозно средство на платното и да си седи ЗАД автомобила пред него, а не да се пробва да мине в някаква пролука.

    Аз лично, в такива ситуации просто слизам от велосипеда, качвам се на тротоара и пресичам като пешеходец. Ама това, защото се сдобих с тренинг извън България, а и вероятно защото съм жена и не ме тресат мъжките комплекси на българските мачовци.

  100. 100 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 689 Любопитно

    [quote#99:"sib"]Да се провре велосипедиста, изпреварвайки отдясно (забранено) ли?
    [/quote]

    кое точно и по какъв конректно начин е забранено?

    качването на тротоара не е ли забранено?

    имаше упреци, че велосипедистите хем се държат като ППС, хем като пешеходци. явно си типичен пример.

    тренингът навън има значение за навън. тук е друго. всичко е друго.

    да се стои зад кола е най-голямото безумие, еле пък в трафик - не знам дори как може да ви го роди главата.

    пробвай да застанеш между две коли в колона, спряла на светофар и после ела да споделиш как е било.

    с аккъв акъл да застана пред кола, когато очаквам тя да тръгне и то със скорост два пъти по-голяма от моята?

    вие идиоти ли сте?

    значи хем да съм в крайно дясно, хем да съм в трафика като ППС, хем да пресичам като пешеходец, хем да слизам на всеки светофар, хем да се завра зад колата, която не ми оставя място и пред следващата, която да тръгне с мръсна газ на светофара ... !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK