Велко Лазов от "Тойота Балканс": Стимулите за бизнеса носят повече приходи в хазната

Велко Лазов е управляващ директор на Тойота Балканс (официален вносител на Toyota и Lexus)

© Дневник

Велко Лазов е управляващ директор на Тойота Балканс (официален вносител на Toyota и Lexus)



Велко Лазов е управляващ директор на "Тойота Балканс" (официален вносител на Toyota и Lexus) от 2009 година. Работи в автомобилния бранш още от студентските си години. Започва като стипендиант в "Изотимпекс" - голяма външнотърговска организация от времето на социализма, която е първият вносител на "Пежо" за България. След промените Лазов и по-големият му брат създават "Ведимекс" и внасят "Мицубиши" и "Волво" от Австрия. Започва кариерата си в "ТМ Ауто" като мениджър "Продажби" през 1996 г., малко след като "Инчкейп" става собственик на компанията. През 1998 г. създава фирмата "Булмоторс", с която е самостоятелен дилър на Toyota до 2004 г. Следва кариера в "Алфа груп" (2002 - 2004) и "Инчкейп Полша" (2004 - 2006). От октомври 2006 г. заема длъжността изпълнителен директор на "ТМ ауто", както и управител "Продажби крайни клиенти" на "Инчкейп" за България, Румъния и Македония.


Как вървят продажбите на Toyota през тази година у нас в сравнение с миналата?
- Смятам, че тази година имаме доста добри предложения на българския пазар, като например моделите Prius Plus, Yaris Hybrid, Auris Hybrid & Prius, наскоро въведохме Wi-Fi интернет като стандартно оборудване в автомобилите Toyota. Затова през първите седем месеца на тази година Toyota бележи ръст в обема продадени автомобили, както и ръст в пазарния дял от 1% при леките автомобили и 0.6% при леки и лекотоварни автомобили.


При липсата на публична информация за пазара на нови автомобили в България бихте ли ни казали кои са най-популярните марки според вашите данни?
- Според доброволно декларираните данни в Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) и официалните данни за регистрации в КАТ Toyota е предпочитана марка в България и се радва на високо доверие и лоялност от страна на потребителите.




Стои ли проблемът "реекспорт" в отношенията между компаниите и продължава ли той да "изкривява" пазара?
- Да, това е наболял въпрос в анализирането на българския пазар и поставянето на реални цели и изграждане на адекватна стратегия. Разчитаме, че много скоро подходът на всички автомобилни компании ще стане по-зрял и професионален, за да може на всяко ниво в индустрията да има обективна възвръщаемост на инвестициите.


От години автомобилните вносители и търговците на нови автомобили искат от държавата подкрепа за бизнеса си, но без сериозен резултат. Какви са най-наложителните законови промени или инициативи, които биха ви помогнали?
- Има няколко фактора, които биха оказали положителен ефект върху бизнеса. Първо, държавата трябва ясно да осъзнае, че осигуряването на стимули на бизнеса като цяло води до повече приходи в хазната. Правителството трябва да бъде в постоянен диалог с всеки отрасъл от бизнеса и да не се страхува да дава преференции, защото ако то постъпи така, бизнесът щедро ще се отплати.


Второ, България е последната държава в Европейския съюз без съвременно автомобилно законодателство. Време е държавата да приеме стратегия и да въведе активни мерки за стимулиране на продажбите на нови екологични автомобили, като същевременно ограничи вноса на употребявани, стари и замърсяващи автомобили. Тези мерки ще подкрепят заетите в легалния автомобилен бранш, обществото като цяло и околната среда.


Трето, бизнесът от своя страна трябва да бъде също агресивен и изключително иновативен. Ние живеем в ново време, с нови правила и изцяло променена потребителска култура. Сега е наистина важно да се промени начинът на мислене и подходът към клиента, за да му се даде увереност и спокойствие.


Например на 17 октомври 2012 Министерският съвет одобри Националния план за действие за насърчаване на производството и ускореното навлизане на екологични превозни средства 2012-2014 година, според който субсидия от 2500 лева ще получава всяко физическо или юридическо лице за покупка на ново хибридно превозно средство с електродвигател. Мерките в този план ще се финансират само ако има предвидени за тях пари в бюджета. Към момента в бюджет 2013 такова перо няма разчетено, т.е. изпълнението остава най-рано за 2014 г. "Тойота Балканс" ЕООД, официален вносител на Toyota & Lexus, превърна това добро намерение от страна на държавата в реалност още през 2013 година.


Toyota е сред лидерите на пазара от години, на какво се дължи този успех?
- Toyota присъства на българския пазар от двадесет години, като за този период от време много често е заемала първото място по продажби в страната. Любопитен факт, е че през последното десетилетие всеки десети продаден нов автомобил в България е Toyota. Това, което ни прави лидер, не са единствено продажбите. Ние вярваме, че лидерството не е еднократно постижение, а начин на мислене. То носи със себе си голяма отговорност към българските потребители, която ни кара винаги първи да предлагаме на клиентите най-добрите решения. Това ни вдъхновява да създаваме иновации, които променят автомобилната индустрия и правят автомобилите все по-достъпни, удобни и приятни за българските потребители. Затова мога да кажа, че не продаваме автомобили, а предоставяме на клиентите комплексна услуга за мобилност.


Може ли да се каже, че българският клиент на Toyota получава всичко онова, което получават и ползвателите на автомобилите с марката в страните от ЕС например?
- Освен традиционното качество и надеждност на Toyota българските клиенти на марката могат да се възползват от редица иновации, които нямат аналог нито на местния, нито на останалите европейски пазари. Сред най-успешните ни проекти например са програмата Toyota Optimal Leasing, "10 години нова Toyota", преференциите и стимулите за хибридни автомобили, пълното техническо обслужване за 5 години или 100 000 км пробег. В тази връзка е важно да посочим, че България беше първият в света пазар на Toyota, който въведе Wi-Fi интернет като стандартно оборудване в автомобилите на марката. Мисля, че всичко това свидетелства за усилията и стремежа ни винаги да предоставяме най-добрите решения за нов автомобил на българските клиенти, изпреварвайки очакванията им.


Кои са най-популярните модели на Toyota в България?
- Моделите Yaris, Auris & Avensis са най-продаваните модели на Toyota в България. В същото време 4х4 моделите Land Cruiser, Hilux, RAV4 са сред най-популярните модели на Toyota в своите сегменти.


Пред последните години обаче хибридите на Toyota се възприемат все по-добре на българския пазар. Факт е, че продажбите на пълни хибриди с марката Toyota в България се увеличиха с над 50% през първата половина на 2013. Най-голямо е увеличението при новия Auris HSD. При него поръчките нарастват с цели 450% за първите три месеца на годината и всеки трети продаден Auris в България вече е хибрид!


При липсващи държавни стимули за покупката и притежанието на хибридни модели "Toyota Балканс" се зае да предложи собствени бонуси за моделите на Toyota и Lexus. Какво ви накара да прибегнете до този подход и дава ли той резултат?


- "Toyota Балканс" следва глобалната мисия на Toyota и Lexus в продажбите на екологични автомобили. Затова предоставяме сериозни стимули и преференции на българските клиенти за закупуване на хибридни автомобили с марките Toyota и Lexus. Мисля, че този наш подход се приема добре от клиентите и резултатите вече са налице.


Като пазарен лидер считаме за своя отговорност да популяризираме най-авангардната автомобилна технология, а именно хибридната, и да поощряваме избора и чрез най-изгодните условия за закупуване. Всеки хибриден автомобил с марката Toyota и Lexus ползва хибридна преференция и се предлага в България с 5 години гаранция и напълно безплатно техническо обслужване за 5 години или 100 000 км, гарантиращо абсолютно спокойствие и ниски разходи по поддръжката на автомобила.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivanski
    Ivanski
    Рейтинг: 488 Гневно

    Този да не се прави на ощипан - точно от тази година е в сила една от най-лобистките поправки в ЗДДС - данъчен кредит при оперативен лизинг.

    Ivanski
  2. 2 Профил на ===.....
    ===.....
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#0:"матряла"] Стои ли проблемът "реекспорт" в

    отношенията между компаниите и продължава

    ли той да "изкривява" пазара? [/quote]

    вианиги съм се чудел -

    Как се прави Реекспорт от БГ ,
    при условие че цените в Германия са поне 25 % по-ниски от БГ ...за аналогични марки и модели

    остава само едно обяснение - БГ дилърите работят поне на 45 % печалба.......

    иначе всеки би купил от Германия

  3. 3 Профил на pich
    pich
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Не видях надпис "РЕКЛАМА" !!!

  4. 4 Профил на Geo
    Geo
    Рейтинг: 594 Гневно

    "Има няколко фактора, които биха оказали положителен ефект върху бизнеса. Първо, държавата трябва ясно да осъзнае, че осигуряването на стимули на бизнеса като цяло води до повече приходи в хазната. Правителството трябва да бъде в постоянен диалог с всеки отрасъл от бизнеса и да не се страхува да дава преференции, защото ако то постъпи така, бизнесът щедро ще се отплати." - този или няма грам идея от икономика, или си лобира нагло за своето, знаейки перфектно, че ние ще му платим масрафа. И в двата случая - оставка.

    Истината ще ви освободи
  5. 5 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 598 Весело

    "Време е държавата да приеме стратегия и да въведе активни мерки за стимулиране на продажбите на нови екологични автомобили ..."

    Поредният бизнесмен, на опашката за субсидии ...
    ... И за да не изглежда прекалено нагло, изваждаме паравана с Европа-та ... "Второ, България е последната държава в Европейския съюз без съвременно автомобилно законодателство"

  6. 6 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Хайде Тойота първо да открие един завод в България, а после да иска да я подпомагаме, а?!

    Забележете как този "бизнесмен" започва кариерата си - "Започва като стипендиант в "Изотимпекс" - голяма външнотърговска организация от времето на социализма..." Тотална лустрация ни трябва, тотална, за да може да мръднем поне малко напред.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  7. 7 Профил на Nikolay Cankoff
    Nikolay Cankoff
    Рейтинг: 434 Весело

    [quote#6:"Търпана"]Хайде Тойота първо да открие един завод в България, а после да иска да я подпомагаме, а?!
    [/quote]
    По тая логика всички трябва да кара ГрейтУол....., ама тогава па ще пълниме джобовете на Гришата, пак не става!

  8. 8 Профил на ivanasenov
    ivanasenov
    Рейтинг: 434 Весело

    Ръст на хибридите с над 50% - миналата година 1, а тази 2 бр.

  9. 9 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 968 Неутрално

    И твоите бузки от стимулите за бизнеса гледам, че са :P

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  10. 10 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Преференциите за вносители и търговци са прекалено много, а за производители и износители-никакви!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  11. 11 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    тойота е най добрия бранд за българия ,най издържливи и икономични и безаварийни ,карам два авенсиса 2.2 д4 4 180кс ,перфектни със среден разход извън града 5 в града 6.3 ,при нужда хващат 240 , през зимата няма случай в който колата дори да е навън да не запали веднага или да остане някъде ,дори е пробвана на минус 28 градуса в ден ,в който не можа да запали нито едно БМВ и няколко нови мерцедеса на паркинга ,така ,че няма какво повече ,накрая да прибавя ,че наближава 7 години на пърия авенсис и разходите за ремонти са не по големи от 2000 лв за тези години

  12. 12 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 861 Неутрално

    #6, "Изотимпекс" по време на социализма се занимаваше с износ на електронна и изчислителна техника, главно по линия на СИВ. Истинските връзкари бяха в организации като "Кинтекс"....

  13. 13 Профил на ===.....
    ===.....
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#12:"kirsner"]#6, "Изотимпекс" по време на социализма се занимаваше с износ на електронна и изчислителна техника, главно по линия на СИВ. Истинските връзкари бяха в организации като "Кинтекс"....[/quote]

    няма значение кой какво е работил по онова време -правилото

    е едно : интереса клати феса

    с платени статии и платени форумаджии (tur671) не става ...
    трябва и е пари.

    както писах по-горе - при печалба около 50 % не излизат сметките на Купувачите........

    и няма продажби

  14. 14 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 968 Неутрално


    [quote#11:"tur671"]
    тойота е най добрия бранд за българия ,най издържливи и икономични и безаварийни ,карам два авенсиса 2.2 д4 4 180кс ,перфектни...... [/quote]
    И каква е връзката с чичото, който иска да му е лабаво отвсякъде, с изключение на някои места, предполагам? Нещо работодател ли Ви се явява или как? И накрая, но не на последно място - трябва ли аз да плащам масрафа на селските тарикати, които и без това си печелят добре с надути цени, както отбеляза колегата Александров малко по-горе.

  15. 15 Профил на xps
    xps
    Рейтинг: 434 Любопитно

    То в ТМ ауто са едни цени, затова собствениците на Тойоти ходят до Благоевград, че в тамошният сервиз им излиза по евтино

  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    До коментар [#14] от "Цайко":

    Ако забелязваш, един от тези мастити бизнесмени не излезе в пресата, за да поиска ниски данъци за всички. Въртят, сукат, накрая все тяхната стока изисквала големи облекчения. В частен разговор след 2-3 бири ще последва и задължителното доразяснение "Бате на мене нисок данок не ми требе, оти счетоводитело винагич' ме изкара на загуба! Тфа съм го урЕдил, са чекам преференцията ъ дое!"

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  17. 17 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Дааа. Видях лицето от снимката и се пренесох години назад, Имах "удоволствието" да служа през първата година от войниклъка си с въпросния господин. Много хубав човек. Тогава той, някак си тайно, набързо и мълчешката, стана секретчик. За незапознатите пояснявам, че това е войник, който отнася и донася т.нар "секретни тетрадки" (тефтери, в които се пишат всякакви простотии, на които ни учат) в секретна секция. И като такъв, секретчикът е освободен от даване на наряд. Не мръзне по нощите, не вика "стой, кой идва" и т.н. А след още няколко месеца, малко преди Нова година беше, ротният строи цялата рота в Димитровската стая. Самият ротен, иначе обичащ да се прави на свиреп пред нас, простите киртаци, сега мъркаше като котенце. Имахме скъп гост, член (или кандидат - член да е бил? не помня!) на ЦК на БКП - другарят Лазов, таткото на наш Велко. Та, другарят Лазов се оказа сладкодумен. Разказа интересни истории от своята младост, после, все така увлекателно, разказа как ние ставаме мъже, как трябв да търпим несгодите, как врагът не спи, как трябва да се каляваме. И така нататък, много интересно беше. После си грабна синчето под мишница, взе си го със себе си в един мнооооого дълъг отпуск (много по-дълъг от устания 20-дневен) и отшумя като приказка. Чак след месеци пак си го видяхме наш Велко.

    Много добър човек. И оправен!

  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    До коментар [#17] от "Вишински":

    На един фирмен коктейл избухна скандал, на който един мастит господин, добре почерпен, се нахвърли на някакъв друг с 10 минутна реч със съдържание "Ние като сме ченгета, да не би децата ни да не учат в Америка, бе? А да не би да караме лади и москвичи,бе? А да не би да не работим с италианци и французи, бе...? При теб германец дошъл ли ти е на крак някога за нещо, като не си ченге, бе...? Кой ги развежда вечер по стриптизи и публични домове, бе? Ай млъкни, бе, ченге съм и кво от тва...Ето всички, да чуят..."

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  19. 19 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#18] от "cinik":

    Ужас! Все едно чета "Швейк"!

    Ма впрочем - какво се учудвам. И аз съм виждал разни подобни неща.

  20. 20 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#16:"cinik"] Въртят, сукат, накрая все тяхната стока изисквала големи облекчения.[/quote]
    Да не говорим, че автомобилът не е стока от първа необходимост, за да изисква специално отношение. Още повече тук става дума за някакви, да ги наречем тарикати - прекупвачи, които правят същото като онези на Горубляне. Даже като се замисля и физиономиите им са същите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK