Теодора Димова, писател: БСП и ДПС все повече се сливат в едно

Теодора Димова

© Анелия Николова

Теодора Димова



Новият роман на Теодора Димова "Влакът за Емаус" е вече на книжния пазар под знака на "Сиела", а с него тя продължава да утвърждава фрагментарния си, често импресионистичен, но със сигурност силно емоционален стил на писане с понякога трудно проследими сюжетни нишки.


Както и тенденцията всяка нейна книга да е продължение на предишната. На свой ред "Влакът за Емаус", разказващ за пътуване във влак, на фона на което героите се потапят в своите спомени и травми, доразвива религиозните мотиви, усещането за загуба на морал и безпътие на излезлия през 2010 г."Марма, Мариам", отличен с награда на името на Хр. Г. Данов.


"Тук нищо не си е на мястото, нищо не е истинско, а е някакво отвлечено понятие, предназначено за създаване на управляван хаос", написа тя в един от анализите си за портала "Култура" и тези мисли присъстват осезаемо във "Влакът за Емаус" и в съзнанието на един от централните му герои - Мина̀.




Авторката на преведената на десет езика "Майките", на екранизираната във филма "Аз съм ти" и вече издадена в Чехия книга "Адриана" разказва пред "Дневник" повече около актуалната си творба, общественото значение на протестите срещу правителството, както и около дясното политическо движение "22 септември", на което е член (интервюто е направено преди новата окупация на СУ - бел.ред.).


Описвате романа като "метафора на пътя, който изминаваме към осъзнаването на вярата ни". Ако съдим по книгата, той е изпълнен без ясно обозрима надежда. Може ли да се заключи, че посланието на романа е да вървим към нея, дори и да няма очевидна следа, която да ни води?


- Вие говорите за ясно обозрима надежда, за очевидна следа. Ако ги имаше, вярата в тях би била излишна, тогава това не би било вяра, а емпирично и прагматично знание за тях. Както не вярваме в един стол, че го има, а просто знаем за него, защото столът е очевиден, защото е пред очите ни. Именно в това се състои усилието или, как да кажа – подвигът на вярата, или по-добре скокът, който вярата изисква от нас. Вярваме, защото нямаме очевидна следа. Въпреки че чрез вярата очевидните следи са навсякъде, във всеки миг, колкото и парадоксално на пръв поглед да изглежда това. Вярата е друго, ново сетиво, друго ниво, нов свят.


От поне година и половина се знае за "Влакът за Емаус", но романът излезе чак сега. Имаше ли нещо в написването му, което го е направил по-труден за завършване?


- Преди година и половина написах първите страници. Нищо по-особено от обичайните трудности при написването на една книга – колебания, съмнения, на моменти страх, че не се получава. Всъщност този страх е градивен, но това го разбирам едва когато романът е завършен.


Главният герой, доколкото е такъв, има едно доста особено име за мъжки персонаж – Мина̀. Може ли да разкажете повече около името, което сте му отредили, и това, което стои зад образа му?


- Мина̀  - ударението е на последната сричка – е много красиво име. Използвала съм го и в първия си роман "Емине". За мен имената на героите ми са от огромно значение, не мога да ги описвам, не мога да ги усещам, ако не съм намерила имената им. Като че ли ги виждам именно през имената им. Името е съществена и неотменима част от нашата личност. Още при Сътворението човекът дава имена на всичко сътворено, ние даваме имена на животни, на местности, на всичко. Така одухотворяваме света, в който живеем. Литературните герои са живи хора и за писателя, и за читателя и техните имена са толкова важни, колкото нашите собствени имена. Мина, Каталина и Лия са преплетени, увити един около друг, сплетени като в плитка, отделянето им един от друг би означавало разкъсване на едно цяло. Трио, чиито гласове се надпяват. Тримата са съдбовно обвързани.


Представихте "Адриана" в Прага. Какви са реакциите към нея в Чехия и като цяло забелязвате ли разлика в начина, по който вашата проза се възприема извън България?


- Романът беше представен на много високо равнище благодарение на усилията на преводача Давид Бернщайн и на Българския културен институт в Прага. Премиерата беше в библиотеката "Вацлав Хавел"– може би най-престижното място за литературни събития в Чехия. Домакин на представянето беше Йоахим Топол – един от най-известните и обичани съвременни чешки писатели. Интересът към романа беше значителен. Получихме покана за издаването и на "Майките", и на "Влакът за Емаус", откъс от който всеки момент ще излезе в едно от най-големите им литературни списания. Цялото ми гостуване в Прага мина много топло и сърдечно, имаше  жив интерес към книгите ми. Чехите са изключително общителни, ненатрапчиви, любвеобвилни хора.


Трудно ли е обръщането и говоренето за книга, излязла преди вече седем години? Чувствате ли се по някакъв отдалечена от по-ранните си книги?


- "Адриана" е врязана, издълбана в душата ми. Тя е част от мен. Сякаш баща ми (Димитър Димов, писал за героинята в "Роман без заглавие"– бел. авт.) и Адриана ме подтикваха да напиша този роман, да помогна на Адриана да завърши живота си…Това беше много мистично изживяване и още го усещам в себе си. Благодарна съм на съдбата си, че ми бе дадено да напиша този роман. През него се доближих до баща ми, осъществих връзката между поколенията, приемствеността между една достойна, здрава България и днешния ден. Щом тази приемственост съществува, нищо лошо няма да ни се случи, колкото и в момента да ни се струва, че по-лошо не би могло и да бъде.


Фрагмент от корицата на романа

© Сиела

Фрагмент от корицата на романа


В предишното интервю за "Дневник" казахте, че "Има разлика в атмосферата на обществото в сравнение с преди 12 или 15 години. Струва ми се, че е за добро. (Забелязва се) пресищане и надмогване на BMW психиката в културата и в морала." Виждате ли още позитивно тенденции в тази посока, особено на фона на протестите срещу правителството?


- Вече се усеща надмогването над чалга културата във всичките й превъплъщения и измерения. Самите протести създадоха общност, гражданска енергия, гражданско общество, това е най-трудното и най-положителното. Излязохме от апатията и унинието, нищо че правителството все още не е паднало.


Разграничихме се от цинизма, показахме категорично презрението си към бездънната алчност на управляващите, посочихме ги с пръст, казахме, че не ги уважаваме, че не ги искаме. Колкото по-дълго се задържат на власт с помощта на второразредния креслив актьор, толкова повече пропадат в собствената си арогантност, бездушие, демагогия.


Движението, на което сте член, "22 септември", заяви, че ще търси партньорство едновременно с други десни сили и ГЕРБ. Какво прави ГЕРБ евентуален партньор с поправими грешки, а не част от проблема на българската политика?


- Движението има една радикална, конкретна и ясна цел – изработването на нова конституция. Сегашната е направена от комунистическото мнозинство във ВНС през 1990 г., за да обслужи прехода и неговите безобразия. Нашият преход се оказа толкова безобразен и безчовечен, защото той беше заложен като такъв в конституцията. Със сегашната конституция не може да има адекватна съдебна система, което означава не само престъпления без наказания, но означава също така отблъскващ арогантен цинизъм, означава да бъдеш подигран от този, от когото очакваш да бъдеш защитен. Нова конституция може да бъде приета само с мнозинство от две трети, тоест с мнозинство на всички, които не са от БСП и ДПС, които впрочем все повече се сливат в едно. Само постигането на такова мнозинство е критерият за нашата политическа и гражданска зрелост. Всичко друго са балкански синдроми.


Месец след сформирането на "22 септември" как изглеждат първоначалните идеи за обединение и диалог – по-възможни или по-илюзорни? Стои ли все още на дневен ред взаимодействие с Реформаторския блок?


- Идеята за нова конституция и Велико народно събрание среща все по-голямо разбиране и подкрепа. Движението апелира за обединение на всички около тази идея. Аз имам голяма надежда, че ще загърбим омразата, дребнотемието, кавгите, кирливите ризи, злопаметството, личните вражди, безплодната агресия и ще се обединим като нормални и свободни хора срещу БСП и производните й.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 818 Любопитно

    Въпрос:
    (Забелязва се) пресищане и надмогване на BMW психиката в културата и в морала.

    Отговор на Димова:
    - Вече се усеща надмогването над чалга културата във всичките й превъплъщения и измерения.
    =================================
    Какво намекваш бе момче? Че каращите кола BMW са чалгари и неморални простаци ли?

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  2. 2 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Абе всичко хубаво, но с промяна на конституцията няма да се промени ни съдебна ситема, ни чалга култура, ни нищо. Специално съдебната система трудно ще се промени с наличие на хора, за които е обществена тайна, че работят само срещу комисионни. ВАС е емблематичен пример. Да не дава господ да завсиш от такива съдии.

  3. 3 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1303 Любопитно

    ДПС е рожба на БКП, факт!!!!
    Известен е фактът, че Начо Папазов ( председател на Държавния комитет за наука, технически прогрес и висше образование 1971 - 1984 г.) помага на Ахмед Доган да се запише студент в шуменския Висш педагогически институт през 1976 г. Тогава бъдещият лидер на ДПС вече е вербуван за агент на Първо главно управление на ДС под псевдонима „Сергей”. Кандидатстването му в института завършва с провал. Водещият офицер на Доган подполковник Стойков решава все пак да запише агента си като студент. Това трябва да стане независимо от показаните на конкурса резултати – с решаващото ходатайство на първия секретар в на ОК на БКП Вачков и шефа на ВУЗ-овете у нас Начо Папазов. От онова време е останал красноречивият доклад на подполковник Стойков за перипетиите около кандидат студента Доган:
    “Др. Началник
    На 22.12.1976 г. от 19.30 часа до 20.00 часа в личната си кола на една от затъмнените улици в града проведох среща с агент “Сергей”, на когото предадох следните указания:
    На 23.12. да отиде при ректора на ВПИ – Шумен, на когото да каже, че го изпраща първият секретар на Окръжния комитет на БКП – Шумен, др. Вачков. Ако ректорът прояви интерес как е уредил въпроса за приемането му в института, да каже, че е депозирал лично молба до др. Начо Папазов, който е написал положителна резолюция и го е изпратил да отиде при др. Вачков. От своя страна др. Папазов се е обадил на др. Вачков по телефона с молба за съдействие. След като др. Вачков е прочел молбата му, е казал след няколко дни да се обади по телефона за резултата. На 22.12. той е позвънил и получил указания да отиде при ректора на ВПИ…. Ходил е в София, секретарката на др. Начо Папазов му е казала, че въпросът е уреден, молбата е изпратена за изпълнение на ректора на ВПИ – Шумен и в отделно писмо до родното село на агента.
    На връщане от София той отишъл в Института, записал се и сега ще отиде на село за багажа…”
    Доган (Сергей) изпълнява точка по точка указанията на подп. Стойков. Операцията на Първо главно управление на ДС се увенчава с успех – Ахмед става студент по български език и литература с протекцията на самия министър на висшето образование Папазов. Дори в качеството си на член на правителството той не е могъл да откаже на молбата на Държавна сигурност един от многообещаващите й агенти да седне на университетската банка. Не след дълго Ахмед Доган успява да се прехвърли да учи в Софийския университет в жадуваната специалност „Философия”.

  4. 4 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 684 Неутрално

    "Описвате романа като "метафора на пътя, който изминаваме към осъзнаването на вярата ни". Ако съдим по книгата, той е изпълнен без ясно обозрима надежда. Може ли да се заключи, че посланието на романа е да вървим към нея, дори и да няма очевидна следа, която да ни води?"

    Теодора Димова е автор, който трябва да се прочете, защото има какво да каже, а и знае как.

  5. 5 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    "Разграничихме се от цинизма, показахме категорично презрението си към бездънната алчност на управляващите, посочихме ги с пръст, казахме, че не ги уважаваме, че не ги искаме."

    Тази "антиправителствена" позиция и това множествено число са белегът на истинския интелектуалец - скромността и способността да участваш заедно и наравно в едно общо дело. А не да се мислиш за Луи 14, да наричаш студентите терористи, да наративиш превзето, да внимаваш да си добре с властта и под интелектуална "обективност" да криеш подли партийни пристрастия.

  6. 6 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    ..........."и ще се обединим като нормални и свободни хора срещу БСП и производните й."....Ето това е много важно,хората не мислят........

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2375 Весело

    - Идеята за нова конституция и Велико народно събрание среща все по-голямо разбиране и подкрепа.
    _______
    Дами и господа именно СДС и соросоидните либерасти - реформатори започнаха да първи да дискриминират българите в България!
    Някой помнили изобщо ,че Костов е този който пусна по национална телевизия новините на турски ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1963 Весело

    [quote#1:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]Какво намекваш бе момче? Че каращите кола BMW са чалгари и неморални простаци ли? [/quote]

    Еми друго си е да караш Бентли, Ролс-Ройс, е може и Джагуар.

  9. 9 Профил на Чавдар Михов
    Чавдар Михов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    За мен Димитър Димов е един от най-четивните и същевременно най-интелектуалните български писатели, две неща, които се съчетават много трудно. Пожелавам на Теодора Димова да надмине успехите на баща си. Похвално е, че има ясна гражданска позиция, но активното й обвързване с политиката, само ще попречи на творчеството й.
    http://www.chavdarmihov.com/bg/home.php

    Чавдар Михов
  10. 10 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    Цитат от коментар #0:"- Идеята за нова конституция и Велико народно събрание среща все по-голямо разбиране и подкрепа."

    Що си мисля, че не законите, а неспазването им, са причина за сегашното състояние на "държавността". Каквато и Конституция да се приеме, нищо няма да се промени, ако няма върховенство на закона!

  11. 11 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 935 Неутрално
  12. 12 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 935 Неутрално
  13. 13 Профил на lubomir1
    lubomir1
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Така си е де.

    БСП и ДПС се сливат в едно - БСП на СерГей - отпред, а одзаде им - мюсюлманите на Доган.

    Да, българите сме велик народ !!!
  14. 14 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Ама те никога не са били отделени, просто водещите офицери са различни, иначе шапката си е една...
    Партията има много верни синове и много лица...

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  15. 15 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#3:"Дедо Либен"]ДПС е рожба на БКП, факт!!!! [/quote]
    СДС на кой е рожба, сигурно на прогресивното човечество? Всички са рожба на БКП, обаче другарката Димова е толкова сигурна че знае какво иска Бог че не вижда нищо рзлично от това което си е внушила.

  16. 16 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1303 Разстроено

    До коментар [#15] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Бог да прости СДС-то, те бяха по-добрите!!!!

  17. 17 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    Те па все едно някога са били различни - иначе добро интервю , интересно е.

    15.02.1989 - 07.02.2018
  18. 18 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Чела съм книгите на Теодора Димова и много я уважавам.Баща и трябва да се гордее,че има такова дете с определена гражданска позиция.
    Иначе ДПС си е креатура на БКП/БСП - странно е това сливане между палач и жертва!

    Tony
  19. 19 Профил на Nyama Znachenie
    Nyama Znachenie
    Рейтинг: 515 Весело

    [quote#3:"Дедо Либен"]Не след дълго Ахмед Доган успява да се прехвърли да учи в Софийския университет в жадуваната специалност „Философия”.
    [/quote]
    А според свидетелства на негови колеги, Доган е бил много способен философ.... Та понякога и ДС не греши в професионалното ориентиране на агентите си..

  20. 20 Профил на Nyama Znachenie
    Nyama Znachenie
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Теодора Димова е великолепна писателка.
    Дано не си губи много време в политиката, защото там, много меко казано, не и е силата...

    За конституцията добре го каза Румен Данов в едно интервю по повод наскоро излязлата му документална книга:

    -А трябва ли ни нова конституция?

    -Цяла глава съм посветил на темата. Това е поредното повторение на минал, но забравен опит. Трябваше ни нова конституция след 1990 г. Днес това е фишек, който се пуска, за да бъде изместено общественото внимание или по-скоро за да бъде активирана нова енергия в българското гражданство, която няма откъде другаде да дойде. И къде сръчни измамници, къде политически наивници, къде хора без визия за нова политическа стратегия се хващат като удавници за сламка за тази идея, превръщайки я в поредната измамна политическа мантра. Това е подмяна и тя ще доведе до поредното публично униние, до каквото всъщност стигнаха и протестиращите от лятото на 2013 г.

  21. 21 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#7] от "comandante":

    no pasaran- твоите внушения!

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  23. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    До коментар [#21] от "matera":
    [quote#7:"comandante"]Някой помнили изобщо ,че Костов е този който пусна по национална телевизия новините на турски ?
    [/quote]
    Нещо излъгах ли ?
    Командир Костов е отявлен туркофил и русофил !
    Ще ги познаете по делата !







    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 24 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#10] от "batzdravo":

    Същественото при говоренето за необходимостта от Нова конституция е не само и просто, "смяна на законите", а тяхното адекватно "отваряне за практически достъп" от достоверния Съвкупен субект на общия ни живот в Общество...
    Това изречение може да бъде обяснено с "две думи", но съм в дефицит на лично време...
    Реч е за такова ПРЕСТРУКТУРИРАНЕ на политическия ни Модел на общуване, което да гарантира Модерно развитие на общия ни живота, като Народ, Общество и Нация...
    Съжалявам за неяснотите, а още повече, че дебата ни по тази тема е все още на незадоволително ниво...

  25. 25 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1296 Весело

    Теодора Димова, писател: БСП и ДПС все повече се сливат в едно-заглавие

    -Прозряла и написала писателката.

  26. 26 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    Слава богуу, че въпреки всичко хора като теодора димова останаха в България и са част от съвестта на нацията!

  27. 27 Профил на mitko.dedov
    mitko.dedov
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#1] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Това е метафора. Разбира се, че не всеки, който кара БМВ, е простак!

  28. 28 Профил на mitko.dedov
    mitko.dedov
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#2] от "SSS":

    Първо, вече не се говори за промяна на конституцията, а за изцяло нова конституция с изцяло нова философия, въплътена в нея. Второ, конституцията има отношение към държавното устройство, разделението на властите и по какъв точно начин ще се осъществява това разделение, кой на кого ще се отчита и кой пред кого ще е отговорен, кой ще е напълно самостоятелен като институция и кой не толкова, кой какви права и задължения ще има. Става въпрос за НС, МС, президент, прокуратура и пр. Трето, въз основа на конституцията ще се определи и занапред какви възможности ще има за нови промени в нея, дали ще съществува институтът ВНС (ако не се лъжа, от РБ поискаха да го премахната, за което съм съгласен), ако го няма, как точно ОНС ще има право на промени в конституцията. Тези неща наричам аз основи на държавата (държавата като институция) и без тях колкото и да се мъчим, няма да постигнем желаните резултати.

    Основният дълг на всеки български гражданин в тия времена е да е активен напук на всичката апатия, която искат да му насадят; да е борбен, смел и настоятелен; да се информира и да се самообразова; когато не е съгласен, да реагира. Само тогава може да се смята, че конституцията е по волята на гражданите.

  29. 29 Профил на acd30520326
    acd30520326
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Добри послания от един осъзнат, прогледнал и духовен творец!

    Много се надявам повече хора да припознаят Движение 22 септември като алтернативата на тъмното задкулисие и обреченост!

    "Ти какво пожертва, за да има и утре България?" ИЛИЯ МИНЕВ
  30. 30 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 646 Неутрално

    че то дпс винаги е било етническото крило на бсп - а двете заедно обслужват единствено и само икономическите интереси на държавна сигурност с политически средства !!!

  31. 31 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    Движението "22 септември" е една от смислените и много нужни инициативи, при това точно в настоящия момент.
    Така или иначе, объркването и преплитането в дясното пространство, на виждания и много често различни взаимни претенции, не може нито да консолидира и още по-маллко да повищи доверието на нас, средно нормалните данъкоплатци и избиратели, с дясно-център визия за страната.
    Ясното дефиниране на цели, ясното, писмено и публикувано съгласие за изпълнение на конкретни, много необходими неща в конкретни сфери на обществения живот, биха дали възможност, за възстановяване в някаква степен на изгубеното и би дало възможност на политическите играчи в дясно, да позачистят доста омацания си образ или напротив да се оттекат окончателно.
    Най-лошото е, че техния евентуален неуспех, изобщо не ни устройва, защото както си му е реда, всичко си е за наша сметка и на наш гръб.

  32. 32 Профил на rrrrrr
    rrrrrr
    Рейтинг: 402 Неутрално

    На ключовия въпрос "Какво прави ГЕРБ евентуален партньор с поправими грешки, а не част от проблема на българската политика?", Теодора Димова не дава никакъв смислен отговор. Става ясно, че единствената цел е да се състави Нещо, което да е по-голямо от "слетите" БСП и ДПС. Най-голямото предимство на това Нещо е, че е "дясно". Яне, ЦЦ и ББ трябва променят Конституцията, защото са "десни". Ето това според Теодора Димова е "критерият за нашата политическа и гражданска зрелост".

  33. 33 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Съжалявам, купих си "Адриана", почнах да я чета.
    Не се получи.

  34. 34 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 713 Гневно

    [quote#32:"walrus"]"слетите" БСП и ДПС. Най-голямото предимство на това Нещо е, че е "дясно". Яне, ЦЦ и ББ трябва променят Конституцията, защото са "десни". [/quote]Нема десни, нема леви братчет....Тая триглава е по-лоша и от Тато. Всички, които са срещу управлението и съществуването на БСП и ДПС, трябва да се обединят в името на тази кауза! Точка!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  35. 35 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    КАКВИ са тези заглавия? Че БСП(к) и ДПС(к) са свързани здраво от своите ДС единомишленици свързани на основата на МАЗОХИЗМА.

    Това е по традиция, много отдавна...И никакъв "22 септември" не би ги разделил. Никога!

  36. 36 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 458 Весело

    Те винаги са били едно!
    Това май и на децата вече им е ясно.

    ДПС е една от основните производни на БСП/БКП/! Създадена за планово овладяване на обществените настроения и политическо пространство в обявеното след 89-та година демократично устройство на държавата.

    Нали същите ДС агенти разработиха ДПС по места. След години хората разбраха за агентурните им принадлежности.

  37. 37 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 909 Неутрално

    "Вярата е друго,ново сетиво,друго ниво,нов свят."

    Много хубаво казано.

  38. 38 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#34] от "Кремена":

    Тая триглава ламя е наистина много по-страшна,защото работи за затриването на България.До този момент по-лошо не е имало.
    Мисля точно като теб.

  39. 39 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#34:"Кремена"]Всички, които са срещу управлението и съществуването на БСП и ДПС, трябва да се обединят в името на тази кауза! [/quote]
    Ний от Позитаното дарявами на теб аплауза!+++++

  40. 40 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 627 Неутрално

    На много хора паметта е твърде къса. Я си спомнете кой неистово защитаваше през 1990 г. образуването на ДПС пред Конституционния съд?

  41. 41 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3858 Неутрално

    Теодора Димова е откровен и честен човек с ясни представи за морал и отговорност. Повече такива публични личности биха само ни помогнали в това време на двуличие и лъжи.

    klimentm
  42. 42 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1416 Весело

    Драга Теди,
    Твоят роднина и мой братчед,Димтър Димов вдигна доста високо летвата на интелектуалното ниво в България. И тази летва, трябва да бъде достигната, а не да се провираме под нея - за по-лесно. През Средновековието, науката е била слугиня на Богословието, а днес, в новото средновековие, творецът се превръща в прислужник на политиката. Не става дума за затваряне в "кулата от слонова кост". Когато един журналист се превърне в писател, това е крачка напред,но когато един писател тръгне да става журналист, нещо не е наред. Журналистът е войник, който стреля с картечницата, докато писателят е генерал и стратег. Войникът печели сражения, а генералът печели войни. И единият, и другият са нужни, несъмнено. По принцип, всеки войник носи в раницата си маршалски жезъл, както е казал другият ми братчед - Наолеон. Но когато Маршалът извади от джоба на китела си "войнишко кепе" - значи войната е окончателно загубена. Значи, нито войникът, нито маршалът са си били на мястото. Затова идеше реч. И мисля, че ме разбра отлично.

    /не се чете/
  43. 43 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3858 Неутрално

    До коментар [#40] от "stoicho2":

    Тези пък които искаха да ги забранят и проведоха възродителния процес днес се целуват с тях по митингите и назначават техните протежета. Каква ирония ?!

    klimentm
  44. 44 Профил на rrrrrr
    rrrrrr
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#34:"Кремена"]Нема десни, нема леви братчет....Тая триглава е по-лоша и от Тато. Всички, които са срещу управлението и съществуването на БСП и ДПС, трябва да се обединят в името на тази кауза! Точка! [/quote]

    В декларацията на движение "22 септември" Еди Сугарев, Теодора Димова, Евгени Михайлов и др. са се подписали под следните слова: "Обръщаме се към Герб, Реформаторския блок, РЗС, Българска християнска коалиция, Обединени земеделци и други опозиционни сили, за които свикването на Велико народно събрание и приемане на нова Конституция са единствения път за поставяне на край на измисления преход". Искали да направят конституционно мнозинство срещу БСП. Т.е. преходът ще приключи, когато Яне и Боце обединят сили с Еди, Евгени и т.н. и напишат нова Конституция. Потресаващо хрумване.

  45. 45 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    Понякога гените си играят /тяхната игра/ и създават ГМО. Онаследяването не е задължително, май.

  46. 46 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8459 Неутрално

    Някой помнили изобщо ,че Костов е този който пусна по национална телевизия новините на турски ?
    - цитат на коментар #7 от “comandante”
    А вие помните ли,че Костов е единствения мин.председател след 1989 г.,който не направи коалиция с ДПС иказа,че Доган е проклятието на България.

  47. 47 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 743 Весело

    "...проведох среща с агент “Сергей” "
    №3

    Боже , какви шеги си прави съдбата...

  48. 48 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 743 Весело

    "СДС на кой е рожба, сигурно на прогресивното човечество..."

    Каишков,
    вашта работа /с извинение/ е : "за лудия не питай, той сам се обажда"

    Ма никой не е казал , че СДС е нещо друго. Въпросът е че вие -БСП-то управлявате вече трета коалиция с ДПСь а и си добрувате много харно с тях, няма лошо.

    В коалицията бяхте по времето на царя, после пак, в "класическата" тройна коалиция и сега.

    Онова, когато свалихте през 92-рата г. , пак в трогателна коалиция с БСП, правителството на Ф. Димитров, не го броя. Сигурно е било случайно...

  49. 49 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#23] от "comandante":

    аз харесвам турския етнос,харесвам руската литература,музика,балет,руския народ,но значи ли че съм-фил?това ми прилича на сл.виц:милиционер на изпит по география и го питат: Златоград-какво е?той мълчи,а те му подсказват,че това е град.логиката на милиционера е малко като твоята и той им отговаря с въпрос"ба ,Козлодуй като окончава на у.,значи ли ,че е у.!

  50. 50 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Изключително много уважавам и ценя както редкият писателски талант на г-жа Димова /достойна дъщеря на баща си/, така и честната й гражданска позиция, която отстоява неотклонно, но искам само леко да я репликирам по отношение на начините, способите и мерките, които според мен би следвало да предшестват едно Велико народно събрание, което пък, от своя страна да състави новата конституция. В този смисъл не виждам по-добро и рационално предложение в тази насока, от т.н. шест стъпки, предложени и проповядвани /въпросът е има ли кой да ги чуе, обаче/, от Реформаторският блок. Защото просто няма как да се структурира от само себе си едно ново и сериозно, като критична маса, парламентарно мнозинство на политици от десният спектър, освен ако то не е следствие на предшестваща го дълга, упорита и сериозна по обем, работа на политиците с обществото, реализация на спешните и неотложни реформи в секторите на сигурността, съдебната система, образованието и икономиката /няма смисъл да ги изброяваме, защото те са навсякъде/, а това може да стане само когато на тях им бъде предоставен картбланш за работа, след незабавната ОСТАВКА на настоящото правителство, в рамките на исканото от реформаторите време, т.е. поне 1 година, след която това експертно или служебно правителство, САМО ЩЕ ПОДАДЕ ОСТАВКА, за да даде път към структуриране на Велико Народно Събрание! Що се отнася до така лелеяното от учредителите на движение "22-ри септември", сътрудничество с ГЕРБ, разбира се, че то може и трябва да се състои дори и днес, но само в полето на общите извънпарламентарни действия, насочени към сваляне на настоящото правителство, но не и оформени в чисто коалиционен план - нещо, което в големият си процент от избирателите на Десницата, със сигурност не желаят!

  51. 51 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Нова конституция означава, р
    Решително обезсилване на злите демони, които опустошават днешната система на политическото ни общуване,
    Излизане от "кръговото" Общо движение, в което се "въртим", Нови, Структура и Модел на политическа демокрация, които да гарантират достоверно Гражданско участие и пряк контрол над носенето на Отговорност в законотворчеството и собствено политиката, управлението на държавата и в прилагането на Закона...
    Ключови понятия :
    Двукамарен парламент със солидно Гражданско участие Президентско управление от френски тип
    Система на пряка изборност, мандатност и сменяемост във всяка Власт и по всяко време, когато това се налага...
    Самостоен раздел, "Изборен кодекс и Референдуми"...

  52. 52 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Прочетох Влакът за Емаус на един дъх. Малко хора пишат и говорят за Вярата. Малко хора признават, че вярват в Исус Христос, голяма част се страхуват да повярват в Него, защото ги е страх, че ще трябва да се променят. Страх ги е, защото вярата изисква усилие.

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  53. 53 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    До коментар [#49] от "matera":
    Аз също мога да харесвам когото си искам . Харесвам комшулука и русофил съм чел съм много руска литература в оригинал !
    Турски автори като Елиф Шафак и Орхан памук са ми доста соросоидни ама това е друга тема!
    Но аз не съм заблудил никого ,нали?
    Та мисълта ми е ,че Костов хем се правеше на прозападен и широко скроен евро атлантически политик хем окопа тук руската олигархия , пусна новините на Турски и никога преди него не беше имало такава мащабна контра банда на турски стоки.
    Така Костов излъга няколко поколения противници на БСП-ДПС
    така бяха заблудени всички които вярваха в дясното и равните възможности на "демокрацията" !


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  54. 54 Профил на kos
    kos
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Кажи ми кои са ти приятелите за да разбера какъв си.Щом Т. Димова е с хора ,като Е. Сугарев и Е. Михайлов,които собствените им партийци не понасяха и изхвърлиха става ясно какъв е политическия и багаж. Каква е художествената стойност на писанията и ще покаже времето.

  55. 55 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Не съм че произведенията на Т.Димова но след високопарния език с който говори за книгите си едва ли ще ги отворя някога. А иначе, покрай баща си сигурно има много приятели които ще й отворят вратата и уредят преводи, лит. четения и т.п.
    А за политическите й залитания да не говорим. Конституцията на прехода бе скалъпена от новите демократи - старите реститутки на СДС. Те почти всички бяха юристи и уредиха както реституцията така и днешното недосегаемо положение на нашите съдии. А да се обединим всички срещу БСП и ДПС - от такава офанзива дори и да се осъществи (в което се съмнявам - със стари курви нов бърдак) нещо добро не очаквам.

  56. 56 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#53] от "comandante":

    ако това му е греха на Костов,халал да ти е!
    контрабанда се пише слято!

  57. 57 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    [quote#56:"matera"]ако това му е греха на Костов,халал да ти е!
    контрабанда се пише слято! [/quote]
    И аз да ти турна едно плюсче !
    Като се знае какво е нивото на писачите тук защо трябва да обръщаме внимание кое как се пише при положение ,че рядко излиза статия без грешки?
    Та освен схемите с контраБанда с Турция Костов беше великия ликвидатор на индустрия и земеделие та покрай него на комшулука им дойде дюшеш !

    Libertarianism is just anarchy for rich people




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK