Евгений Дайнов: Рокендролът би чалгата

Евгений Дайнов

© Иван Григоров

Евгений Дайнов



Седмица преди шестото издание на рокфестивала в търновското село Миндя основният организатор - политологът Евгений Дайнов, разказва за рокендрола, фестивалите по селата, новите групи, които ще свирят в Миндя, и в какъв стил свирят основните политически фигури в страната. Рокфестът е от 28 до 30 август.


Отживелица ли е рокът? И откъде-накъде трябва да се възражда?


- Най-вероятно днес по света повече хора слушат някакъв вариант на рока, отколкото когато и да било в миналото. Основната публика обаче като че се ориентира към електронни и хевивариантите на рока. Нашият – рок-блус с много "жици" – е очевидно заниманието на едно относително малцинство (макар немалко – виж посещаемостта на концертите на "Аеросмит", "Ролинг стоунс", "АС/ДС" и пр.).




Но пък, от друга страна, най-много деца има на такива събития – ще рече, най-новото поколение влиза в света на музиката пак чрез нашия вариант на рока. Всяка година в Миндя Васко-Кръпката качва поне десетина-петнадесет деца на сцената със себе си.


Има ли рокът своята чалга и как да избягаме от нея?


- Чалга-рок, слава на Аллах, няма и няма как да има. Все пак посланието на чалгата е: "Мускули + подчинение на шефа Х тормоз на хората = пари и щастие и всички да го духат". А рокът = свобода и живеене в общности. При нас има друго – "музика-тапет". Т.е. уж е нашата музика, но не става дума за свобода или съпротива, а за някакви захаросани работи. Винаги е било така – дори преди рока е имало само захаросани неща (за мнозинството) и джаз – за истинските хора. Рокът избута захаросаните памуци, но си ги има.


Възможно ли е рокфестивал да пусне корени в място като Миндя?


- Той пусна – тази година е шести подред. А в последните години, гледайки нас, и други села в България започнаха да организират рокфестивали – е, в по-малки мащаби от нашите, но ги има. Макар рокът да е музиката на големия град, част от неговото послание е природно и екологично – вижте всяка година на практика колко рокаджии свирят за зелените без пари, даже някой път си плащат. Затова нямаме проблеми със селата като арена.


Кой кръсти групата ви "Магистри" и защо?


- Преди вече осем години реших да възстановя революционната си група от 80-те години, ЕСГРАОН (дотогава свирех от време на време с "Блус трафик" и други групи из страната). Издирих барабаниста Иво, но басистът Румен-Джаза беше завъдил семейство и не можеше да се включи. Затова намерихме Юлиян за басист и Пламен за вокалист. Всеки си имаше професия, напълно различна от останалите. Кое ни свързваше си зададохме въпроса? Оказа се, че всички имаме магистърски степени. И станахме Магистри (в началото медиите, предозирали със съдебната система, ни наричаха "Магистрати"). После се присъедини легендарният пианист Христо Намлиев-Нама, който не е магистър, но е два пъти бакалавър; и Спарки, който е просто легенда.


Кои са участниците в тазгодишното издание? Ще има ли гости от чужбина?


- За три дни ще чуем 16 групи. Повечето ще са за пръв път на този фестивал. От обичайните заподозрени сме, общо взето, само ние - "Блус трафик", Васко-Кръпката и "Монолит". Сред новите внимание привличат "Рич компани" (групата на легендарния китарист и музикален учител Ричи) и "Немо".


За пръв път имаме групи от други страни: "Котън пикърс" от Сърбия и "Атлас" от Турция. Забележете какво правят държавите, които имат културна политика: ние нищо не плащаме за "Атлас", защото всичките им разходи и хонорарите са покрити от турската държава... Поне община Велико Търново има културна политика и вече покрива над 2/3 от бюджета на фестивала; иначе нямаше да има 16 групи, а както в началото, когато беше на мускули – 3 до 5.


Ще има ли конкурс за нови групи?


- За втора година имаме "нулев ден" – четвъртък, 28 август. Това е денят за начинаещи и любители. Начинаещите се състезават за голямата награда – запис на авторски сингъл в студиото на легендарния китарист Максим Горанов и последващо медийно представяне. Миналата година наградата отиде във великолепната търновска група "Пауърслейв", тогава 12-годишни, които през последната година станаха забележими на небосклона, национални музикални звезди. Откъм любители (по-възрастнички ентусиасти) миналата година имахме сборна група от търновски журналисти, а тази ще се запознаем с групата "Рестарт", базирана във Философския факултет на Софийския университет.


Преди сте казвали, че "измъкването от културна криза чрез рокендрол е български патент". Има ли културна криза и ако да – има ли достатъчно рокендрол, за да се измъкнем от нея?


- Чисто културната криза вече е преодоляна. Още през лятото на 2011 г. се оказа, че повече българи са ходили на роксъбития, отколкото на чалга свинщини. Това лято най-вероятно бием чалгарите поне 10:1. Да – рокендролът би чалгата, а не някаква културна политика на държавата. Напротив - държавата всячески подкокоросваше чалгата, именно защото нейното послание не, че трябва да си свободен и да се съпротивляваш, а че отношението господар - роб е за предпочитане пред свободата и е Ок да се подчиняваш.


От културната победа последва, разбира се, и гражданска такава. Бихме чалгата през 2011, през 2012, общо взето, същите хора окупирахме Орлов мост срещу "Цеко от Алеко", а миналата година видяхме какво стана...


Има ли фестивалът политическо послание?


- Партийно няма. Политическото е ясно: по-добре е обществото да е съставено от свободни хора, живеещи в общности, в които хората си помагат взаимно, отколкото из страната да бродят озлобени и изолирани атоми, които да се мразят и сблъскват помежду си.


В какъв стил свири Бойко Борисов? А Плевнелиев? Радан Кънев, Михаил Миков, Николай Бареков...


- През 2009 година Бойко Борисов обещаваше да бъде "Лед Цепелин", "Чукът на боговете" – а излезе турбо-фолк. Плевнелиев засега свири като Джей Джей Кейл (светла му памет, скоро си отиде) – тихо, лежерно, но стегнато, за пример на останалите.


Радан Кънев започна като имитатор на Джей Джей Кейл, но напоследък втвърди и звучи по-скоро като Джо Бонамаса. Михаил Миков е засега в най-добрия случай Кичка Бодурова; дано да се развие. Бареков е на нивото на току-що събрала се гаражна група, която вдига страшен шум в гаража на бащата на вокалиста, но шумът по нищо не прилича на музика, а и в крайна сметка идват ченгетата и прекратяват безобразието...

Ключови думи към статията:

Коментари (153)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 442 Весело

    Дневник, това е старо. Бойко се снима с шараните преди една седмицА !

  4. 4 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 585 Неутрално

    А не е ли време да прочетем и тезисите на другаря Дайнов, бивш служител в института по история към ЦК на БКП, за развитието на българския футбол? Би могъл да ни каже на кои отбори оприличава Бойко Борисов, Радан Кънев и тн - което несмнено ще е адски зверски безумно интересно за всички нас - читателите на Дневник.
    ПС - и рокенролът му е като антикомунизма му - менте и чалга.

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  5. 5 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    Рок завинаги! Не случайно комунягите го забраняваха.

    klimentm
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  7. 7 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    Чалгаджиите пърни се обадиха - №№ 1, 2, 3.

    А иначе принципът е прост: когато на готин човек му е тъпо, се кава блус. Когато на тъпак му е гот - чалга.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  8. 8 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 463 Неутрално
  9. 9 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 585 Неутрално

    [quote#5:"klimentm"]Рок завинаги! Не случайно комунягите го забраняваха.[/quote]
    както виждаш - забраняваха го само за простия народ; за избрани наши момчета като другара Дайнов ич даже не го и забраняваха, ами и го полазваха като въшки, за да заблещи примерно другара Станишев с рокерското си яке върху мотора.
    ПС - най-голямата байкерско-рокерска група в Русия, некви вълци бяха, са освен откровени нацисти и първи приятели на другара Путин. Така че рокът може спокойно да е овчата кожа, нахлузена върху всякакви вълци.

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  10. 10 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    [quote#7:"Norman Granz"]Когато на тъпак му е гот - чалга.[/quote]

    Пример: Бойко Борисов, когато спечели изборите 2009 г., заведе целия си изборен щаб в Син Сити, за да куфеят на цигански ритми и турски маанета...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1898 Весело

    До коментар [#1] от "appen 13":
    Не вярвам,че си преподавател в "Нов български университет".

  13. 13 Профил на jazzi
    jazzi
    Рейтинг: 455 Неутрално

    100% съгласен със заглавието...а и м/удругото Accept оня ден са изкарали на пазара страхотен албум - Blind Rage.

  14. 14 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    [quote#10:"Norman Granz"]Син Сити[/quote]

    Да не забравя да добавя и уточня: Абсолютно по същия начин постъпи и Мариана Добрева, тогава "съветничка" на Първанката, когато сготвиха на Дянков номера с "оня запис" - цявата президентска администрация празнува - къде? на VIP масите в Син Сити.

    Чалгата не прави разлика между БСП и ГЕРБ - за нея сите са арни ора.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  15. 15 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Когато на готин човек му е кофти -това е блус;
    Когато на готин човек му е готино -това е хеви-метъл;
    Когато на кофти човек му е кофти - това е рап;
    А когато на кофти човек му е готино-това е чалга!

    Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  16. 16 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Я прочетете това интервю и пак помислете дали няма рок - чалга

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  17. 17 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Алкохола е опасен, ефекта се вижда след време, а времето е дошло

  18. 18 Профил на zdrr
    zdrr
    Рейтинг: 225 Весело

    Да живее рока!
    Успех на фестивала!

    zdrr
  19. 19 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 998 Весело

    Не,че имам нещо против световно известния фестивал в Миндя,задминаващ вече Екзит даже,но Дайнов би трябвало да разбере,че са такава полска пропаганда по-далече от около 3% не се стига.Не слушам чалга и не мога да я понасям,но това не значи,че трябва да обиждам наред всички,които слушат такъв стил-имам добри приятели слушащи такава музика и не им пречи да са нормални хора с добра професия и статус.И изобщо да се смесва музика и политика с май-малкото инфантилно..

  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    [quote#11:"appen 13"]... евро-германски и американски колониални НПО-господари...[/quote]

    Стилът на Волен Сидеров се разпознава отдалеч - като леопардов клин на квартална шафрантия.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2968 Неутрално

    Рокът е музиката на свободните хора.Заслушайте се в текстовете на Пинк Флойд.

  22. 22 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    [quote#12:"chicago514"]Не вярвам,че си преподавател в "Нов български университет".[/quote]

    Може би е БИЛ в онова, дето се помещаваше в същите сгради навремето...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  23. 23 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 579 Любопитно

    Все пак посланието на Дайнов е: "Антикомунизъм + подчинение на спонсорите + говорене за лошата Русия = пари и професорско място, и всички да го духат"

  24. 24 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1898 Весело

    До коментар [#22] от "Norman Granz":
    Може.

  25. 25 Профил на Много Съм Лоша!
    Много Съм Лоша!
    Рейтинг: 660 Любопитно

    А за чалга-писането на чалга-простотии кога ще го бият Дайнов!
    Щото другаря Дайнов освен чалга , пародия и чалга-пародия друго нищо не може да произведе , както се вижда и от горното бълнуване в писмен вид.

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат!!!
  26. 26 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#6:"The Shadow"]Дневник, защо не се прекръстите на Дайновник, и без това всеки ден ни занимавате с полюц... [/quote]

    имал съм честта да се срещна с брат му...
    няколко пъти.
    изкара 4 години в щатите и се завърна като медиен екперт.

    Да стоиш и да му слушаш тезисите.
    Разкош.

    Та отплеснах се... явно е семейно.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  27. 27 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 463 Неутрално

    [quote#13:"jazzi"]100% съгласен със заглавието...а и м/удругото Accept оня ден са изкарали на пазара страхотен албум - Blind Rage.
    [/quote]

    Искарали са, ама без Удо. Иначе направиха страшен концерт тази година във Вакен.

  28. 28 Профил на Много Съм Лоша!
    Много Съм Лоша!
    Рейтинг: 660 Весело

    [quote#20:"Norman Granz"]леопардов клин на квартална шафрантия[/quote]

    Дайнов , ти ли си бе

    Уж ви ужасява чалгата , ама без нея не можете , тя ви извисява , прави ви "по-добри" , придава ви липсващото самочувствие за кратко.

    п.п. Не познавам хора , които слушат чалга , но и да познавах , нямаше да ги определям по този признак. Но сноба е повърхностен , както сам много добре знаеш , другарю "всестранноразвита личност".

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат!!!
  29. 29 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    До коментар [#9] от "hhhuuunnnn":

    Безспорно всичко може да се яхне и превърне в собственното си отрицание.За догматична Русия това пък е направо задължително.
    Става дума за автентичното тълкуване на рока.Другарите Путин и Станишев са извън него.

    klimentm
  30. 30 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 925 Весело

    Изказването е една голяма чалга...

  31. 31 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    [quote#19:"yanne"]И изобщо да се смесва музика и политика с май-малкото инфантилно.. [/quote]

    Дайнов нищо не смесва, а използва метафора, която ти е убягнала.
    А самият факт, че някои твои приятели слушат чалга е показателен доколко те са 'нормални'.

  32. 32 Профил на mimeto71
    mimeto71
    Рейтинг: 388 Неутрално

    А бе и на мен Дайнов с тази брада и пиянски вид ми прилича не бездомник и алкохолик,ама не го казвам

  33. 33 Профил на aytep
    aytep
    Рейтинг: 454 Любопитно

    Без да правя реклама, миналата година фестът беше на гости за първи и май, за съжаление, последен път в гр. Елена на централния площад - страхотни 5 пълни часа рок на тиферич, където тогава летувах!

    Яба-даба-ду
  34. 34 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    Ех каква буря предизвиква Дайнов.Защо така бе другари?
    Пиянски вид,дълга коса,пуши,черни очила,рок и прочие все лоши неща.

    klimentm
  35. 35 Профил на ssg
    ssg
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#5:"klimentm"]Рок завинаги! Не случайно комунягите го забраняваха.[/quote]
    През 1987-а, прогимназист съм, по училищната уредба ни пускаха Final Countdown на Europe. Това рок ли е или не? AC/DC и Iron Maiden бяха супер-популярни. Всичко се слушаше поголовно и никой не се е крил. Айде стига малоумия и страшилки.

  36. 36 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#5:"klimentm"]Рок завинаги! Не случайно комунягите го забраняваха. [/quote]

    Ако става на въпрос , те комунягите забраняваха и чалгата, това случайно или не е.

  37. 37 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 547 Весело

    [quote#35:"ssg"]Всичко се слушаше поголовно и никой не се е крил. Айде стига малоумия и страшилки. [/quote]

    Даже и студия за запис на касети си имахме(понеже тогива немаше кумпутри и интернет и се слушаше на касетофони). Каквото ти душа сака. Нелегални или не не знам, но записи си правихме каквито и на когото си искахме. Това със страшилките е за платените коментари - мое и да не е верно но им плащат да го правят че е.

  38. 38 Профил на anitamihaylova
    anitamihaylova
    Рейтинг: 388 Неутрално

    А вие г-н Дайнов изобщо не разбирате от музика....

  39. 39 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#28:"Много Съм Лоша!"]Дайнов , ти ли си бе [/quote]

    ахахахахаа ахахабаха хахаха
    явно да !

    А иначе маже, че бил евреин-пенсионер, който по цял ден се занимава с внучето.

    Ама пък имаза школовка човека, знае как да маже.

    ДАЙНОВ - РАЗКОНСПИРИРАХА ТЕ !!!!
    ВИКАЙ ГИ ДА СИ ТЕ ПРИБИРАТ В МОСКВА !!!!

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  40. 40 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1241 Весело

    Имам чувство, че не "Дневник", а консерва с копърка да отворя и отвътре ще изскочи Дайнов и тутакси ще започне да фонтанира "мъдрости"..........

    Знанието е сила, информацията - власт
  41. 41 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#35:"ssg"]AC/DC и Iron Maiden бяха супер-популярни. Всичко се слушаше поголовно и никой не се е крил. Айде стига малоумия и страшилки. [/quote]

    1987 режима вече беше го ударил на либерте, но не навсякъде де, имаше места по забутани , където все още се правеха проблеми за слушане на подобен тип неодобрена от компартията музика. Обаче преди 1972-3 навсякъде правеха сериозни проблеми, ако те барнат да слушаш американска и британска музика.

  42. 42 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 551 Весело

    [quote#38:"anitamihaylova"]
    А вие г-н Дайнов изобщо не разбирате от музика....[/quote]

    Е той и от политически анализи не разбира , ама това не му пречи да си вади хляба толкова години с това.

    Брат да не би да разбира от радия ...

    Стига си влизала в досадни подробности

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  43. 43 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Да, май има нещо такова. неофициално, частно проучване на такситата в София показа, че повечето слушат рок отколкото чалга.

  44. 44 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    До коментар [#35] от "ssg":

    Да в къщи слушахме каквото си искаме.И Метроном който любезно кой знае защо заглушаваха слушахме.През 87 не знам но през 79 директора на техникума счупи в главата ми плоча на "Slade"и ми каза че съм "битълз"

    klimentm
  45. 45 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    For Those About To Rock...
    We Salute You!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  46. 46 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1241 Любопитно

    [quote#35:"ssg"]През 1987-а, прогимназист съм, [/quote]

    Да беше прогимназист 10-15 години по-рано, щеше да имаш други спомени - щеше да ходиш с подстриган врат и да слушаш по училищната уредба "Комунисти, комсомолци - винаги в единен строй", че и да я пееш до скъсване, иначе ти кацва намалено поведението и сбогом, нормална гимназия, за висше - да не говорим.
    През 1987-ма другарите вече усилено наливаха основите на капитализЪма и му бяха отпуснали края.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  47. 47 Профил на Thoth
    Thoth
    Рейтинг: 605 Любопитно

    Рокът винаги е бил бунтовнически културен феномен. След 10.11.89-та беше съвсем нормално свободните хора да се индентифицираме музикално с нещо, което, само по себе си, е възникнало от порив за свобода. Такъв беше моментът.
    Но някои хора продължават да смесват музиката с полит. пропаганда.
    Аз съм прослушал рок по времето на комунягите и би било изключително грешно и глупаво да ги свързвам по какъвто и да е начин. Както онези глупаци, които и до ден днешен не могат да направят разлика между детството си и соца.

    Рокът символизира свободата - не тази, в която си избираш в кое стадо да блееш, а свободата да не си там въобще!

    Как може да си политически анализатор(или каквото е там) и да си рокаджия?!
    Или може би Дайнов е някакъв гений?!

    “Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - Seneca
  48. 48 Профил на lot49
    lot49
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Рокендролът е друг вид чалга. От децата на комунистите Брамс ли да очакваме да слушат. Погледнете лицето и веднага ще си отговорите.

  49. 49 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    До коментар [#36] от "Harvey Specter/ маркирай 15 номер от бюлетината/":

    Не не е случайно,нищо не беше случайно.

    klimentm
  50. 50 Профил на n1984
    n1984
    Рейтинг: 280 Неутрално

    "Рокендролът би чалгата" - за съжаление - НЕ! Рокът, дори и в най-масовите му варианти винаги е бил проводник на послания и зад тези послания са стояли ЛИЧНОСТИ с позиция! Чалгата е масова инерция и фон на сивото ежедневие, което се оцветява само при над 300 грама концентрат или други химически алтернативи... Тук, при нас - ако Рокът беше бил Чалгата, нямаше да сме в това положение... Рокът си остава малцинство...

  51. 51 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4671 Неутрално

    До коментар [#15] от "danvan":

    Добре казано! ++++

    Gunter glieben glauchen globen
  52. 52 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    [quote#47:"Thoth"]Как може да си политически анализатор(или каквото е там) и да си рокаджия?! [/quote]

    Не виждам какво може да попречи или според тебе полит-анализаторите са някакви сухи същества с полит-коректни музикални предпочитания?!

    [quote#47:"Thoth"]Или може би Дайнов е някакъв гений?!
    [/quote]

    Дайнов не е какъв да е 'гений', а е (Ев)гений!

  53. 53 Профил на mimeto71
    mimeto71
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#34:"klimentm"]Пиянски вид,дълга коса,пуши,черни очила,рок и прочие все лоши неща.[/quote]

    Май някой хора живеят все още в 80-те години,та тогава беше на мода да ходиш като битник,за другарите не зная,ама повечето десни тук като бивши комунисти разделят хората по това каква музика слушат,как се обличат и т.н.Та и бившия другар Дайнов не прави разлика,аз като слушам Рамщаин да не би да ме прави фен на Костов и РБ?

  54. 54 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 768 Неутрално

    А рокът = свобода и живеене в общности.
    ----------------------------------------
    Хмм,живеене в общности казва професорът.Аз също много харесвам рока,ходя и на концерти,но не пуша цигарки от див коноп,свити от съмнителни учени.Не става въпрос изобщо за лойта от чорба по четината.
    А за свободата синът на др.Ал.Дайнов не трябва да отваря дума,той не знае какво е липса на такава.
    Харесах интервюто,харесвам и когато точно тоя интелектуалец се явява острие.Интервю с Бареков за събора в Михалково щеше да има същия поразителен ефект.

  55. 55 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4671 Неутрално

    [quote#27:"wallenstein"]Искарали са, ама без Удо[/quote]
    Удо Диркшнайдер не е член на Аксепт от 2005 г., но ти сега разбра. По-добре късно, отколкото никога.
    Аз пък го слушах наживо в Арена Армеец тази пролет на Метъл Олстарс. Голям кеф беше.

    Gunter glieben glauchen globen
  56. 56 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    [quote#48:"77bobo"]Рокендролът е друг вид чалга. От децата на комунистите Брамс ли да очакваме да слушат. [/quote]

    Рокът и Брамс не са несъвместими - сигурно би било интересно да се чуе Брамс в рок-аранжимент.

  57. 57 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4671 Неутрално

    [quote#37:"bluescreen"]Каквото ти душа сака. [/quote]
    За теб съм сигурен, че свободно си слушал группа Любе.

    Gunter glieben glauchen globen
  58. 58 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    В момента културата в България има по-голям проблем от чалгата и това се нарича хип-хоп.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  59. 59 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    Дайнов се поусука около Боко и му възприе лексиката:
    рока БИ чалгата.

  60. 60 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    [quote#5:"klimentm"]Рок завинаги! Не случайно комунягите го забраняваха.[/quote]

    Щурците, Сигнал, Фактор, ЛЗ, Диана Експресс какво свиреха? Че нещо не си спомням вече?

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  61. 61 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#44] от "klimentm":

    Слейд е отличен вкус. Както и Джей Джей Кейл, но докато за вас не съм сигурен какво е, за Дайнов перченето с познаване на малко известни тук гениални музиканти мога да се обзаложа, че е чиста поза.

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  62. 62 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    До коментар [#53] от "mimeto71":

    Израза да "ходиш като битник"произлиза точно от онези далечни вече времена.Точно те са недвусмисленна квалификация.Слушайте на воля каквото ви е присърце.Аз съм последният който ще обяви нещо ,без значение дали слушате чалга,рок,класика,джаз,фолк,хорово пеене или каквото там обичате.

    klimentm
  63. 63 Профил на petergriffin
    petergriffin
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Че как...То не останаха фолк клубове, само рок'н'рол се слуша.Кифлите смениха Андреа с Дъ Доорс, а мутрите загърбиха Тони Стораро и слушат само Арктик Мънкийс

    Ама в друга вселена.Дори и метафорично да говори Дайнов, българинът е с изключително чалгарски манталитет - резултат от консервативното му селско, комплексарско мислене.Чалгата е отражение на битието ни - бедно, елементарно, първично, материално, с низки ценности.

    И политиците са ни такива - Бойко Борисов прилича на герой от клип на Глория - едър мачо, който взима всичко на мига и граби от живота с пълни шепи хаха А бюречето е споменат в текста "Къв си ти бе нямаш никакви комплекси...".За Сидеров
    една фолк дива беше попитала "да не си дрогиран...", а Доганя е олицетворение на най - мазния кючек, който заптиетата са слушали по нашите земи докато са потурчвали местното население.Станишката уж го дава по-оперно, ама като се качи на Бузлуджа и се вижда какво мазно балканско кебабче е в действителност

    Простият народ слуша селяшка музика.

    The things you own end up owning you
  64. 64 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    До коментар [#61] от "hhhuuunnnn":

    Благодаря за отзива но да си призная аз следвах общата мода тогава и малко се замислях над това кой е стойностен музикант.
    Колкото до Дайнов ,имам по високо мнение за него за да си мисля че позира със познанията си.

    klimentm
  65. 65 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    До коментар [#60] от "biss Mark":

    Вярно съществуваха но под опеката на цензурата и строгия контрол.Мисля Маричков разказа какви трудности са трябвало да преодоляват за да им позволят да направят "Щурците"

    klimentm
  66. 66 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1447 Неутрално


    Не че нещо ама на тези, които сложиха минус на пост 60

    http://www.youtube.com/watch?v=_qic2tSIIr4
    http://www.youtube.com/watch?v=le8DtJM_kpo

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  67. 67 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#35] от "ssg":
    По радиото и по телевизора 70-те години се пускаше само Муслим Магомаев и Песни и танци на народите.Последните години на 80-те, комунистите му отпуснаха края като видеха от къде духа вятъра,затова започнаха да допускат "западна упадъчна загнила" музика.Иначе апокрифно имаше всичко. Заглушаваха "Метроном" на румънската свободна европа.Така че помним още и недей да заблуждаваш по-младите.

  68. 68 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    [quote#65:"klimentm"]Вярно съществуваха но под опеката на цензурата и строгия контрол.Мисля Маричков разказа какви трудности са трябвало да преодоляват за да им позволят да направят "Щурците"[/quote]

    Мисля с вас веднъж говорихме на подобна тема. Културата трябва да има подкрепа или от държавата или от хора които разбират от изкуство. Иначе резултатът е налице --- трагедия 50% слушат мара отварачката 50% Мишо Шамара и почити никой вече не се сеща за един гений на българската музика -- Стоян Михалев.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  69. 69 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Прекрасно събитие, особенно за едно село, дай боже и на други места...

  70. 70 Профил на Много Съм Лоша!
    Много Съм Лоша!
    Рейтинг: 660 Весело

    [quote#53:"mimeto71"]аз като слушам Рамщаин да не би да ме прави фен на Костов и РБ?[/quote]

    Аз дишам и къвя метъл , но костоваците не понасям , ама сигурно е щото съм гений

    Страшна глупост е да направиш връзка между музиката и политиката , но още по-идиотско е да се "извисяваш" над другите въз основа на музиката , която слушаш. Но снобите са такива : "аз не слушам просташка музика - значи не съм простак" докато всъщност е , защото образование и възпитание са две съвсем различни неща.

    п.п. Свиря на цигулка от 4-годишна - по-велика съм от Дайнов според извратената му логика

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат!!!
  71. 71 Профил на galbi
    galbi
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Не разбрах намека!
    Селата избират рока/РБ/ и обръщат гръб на чалгата/БСП,ГЕРБ,ДПС ,АТАКА/.
    Добро сравнение--- ПЕРФЕКТНО!
    На народа му се насажда музика ,която не е негова!
    Дори и без пари!
    Но рока и чалгата не е музиката на душата му!
    Знае се музиката се ражда на масата и на празнествата!
    Такива вече няма .
    Значи народна музика няма как да се роди!
    Музиката ще е писана от вън.
    Харесва ми сравнението което прави Дайнов.

  72. 72 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    [quote#67:"leslin"]Последните години на 80-те, комунистите му отпуснаха края като видеха от къде духа вятъра,затова започнаха да допускат "западна упадъчна загнила" музика.[/quote]

    Смоуки направи концерт в Пловдив 82-а. Толкова не бях викал през целия си предишен живот.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  73. 73 Профил на Gligani
    Gligani
    Рейтинг: 442 Неутрално
  74. 74 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    [quote#67:"leslin"]Заглушаваха "Метроном" на румънската свободна европа.Така че помним още и недей да заблуждаваш по-младите. [/quote]

    И аз помня. Слушахме свободно VOA, Свободна европа и BBC.
    Давам и детайли. VOA на средни вълни добро качество, предавания като "Making of a nation".

    Свободна Европа на къси вълни 25м вечер от 6.30 бяха емисиите на български.

    BBC също бяха на 25м 24ч на английски. Вторник в 14.00 BBC top20.

    Така че вие заблуждавате младите.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  75. 75 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Много се кефя на Евгени Дайно и на рокфеста в Миндя - Миндя е родното село на баща ми,Бог да го прости.
    Много ми се искаше това лято да отскоча дотам,но нямам възможност.
    Допадна ми и сравненията,които Дайнов прави между рока-изпълнители и алюзията с днешните политици!Браво!

    Tony
  76. 76 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    "- През 2009 година Бойко Борисов обещаваше да бъде "Лед Цепелин", "Чукът на боговете" – а излезе турбо-фолк. "

    Обидна е и най-беглата аналогия на Борисов с най-великата група!
    Нека си припомним, че Васко започна като рок изпълнител с буйна грива и черен шушляк, за да мутира в многополово, чалга-същество...

    I Want To Believe
  77. 77 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#1] от "appen 13":

    Не така. Командирчето се сърди.

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  78. 78 Профил на Чарли Мишкин
    Чарли Мишкин
    Рейтинг: 1965 Неутрално

    [quote#1:"appen 13"]Тежкият алкохолен махмурлук, следствие на пиенето на селска парцицуца и преподаването в помощното училище [/quote]

    До коментар [#1] от "appen 13":

    Не е необходимо да се описваш/хвалиш сам. Мисля, че е нещо като реклама и не е допустимо.
    Та да знаеш и ние имаме недостатъци, но явно твоите са в повече. Браво.

    Настроение: Лежерно.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  79. 79 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1366 Весело

    Рокът победи чалгата.
    Няма и как да се случи нещо друго.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  81. 81 Профил на Чарли Мишкин
    Чарли Мишкин
    Рейтинг: 1965 Весело

    [quote#70:"Много Съм Лоша!"]Страшна глупост е да направиш връзка между музиката и политиката [/quote]

    До коментар [#70] от "Много Съм Лоша!":

    Да, ама Боце е яко "турбо-фолк". И
    вана. Цеца. Цвети и Карлукова. Все известни фолк-диви, а?

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  82. 82 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    До коментар [#68] от "biss Mark":
    Без никакво съмнение .Всички големи културни институции на запад получават пари под най различни форми.Големите музеи ,опери,филохармонии не могат съществуват без тях.Лошото че България е много бедна и средствата които се отделят са мизерни.Другата страна на медала е че ако нямаше слушатели ,музика като на Мишо Шамара нямаше да се произвежда.

    klimentm
  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на tak40309320
    tak40309320
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Уважаеми господин Дайнов, не обръщайете противиречията между чалгата и рокендрола в селско мачле!
    Всъщмост такива няма - да живеят чалгата и рокендролът "тугедър" !

    има хора с много профили, има и профили които се ползват от много хора
  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  86. 86 Профил на fribble
    fribble
    Рейтинг: 415 Неутрално

    [quote#35:"ssg"]AC/DC и Iron Maiden бяха супер-популярни. Всичко се слушаше поголовно и никой не се е крил.[/quote]

    Но да дойдат в България да свирят беше немислимо. А като са били в гърция, никой българин не можеше да отиде на концерта им. А и колко много друга музика, филми, книги, спорт, въобще не стигаха до комунистическа България.

  87. 87 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    Така силно ми беше примъчняло за някоя мисъл на Дайнов и той не закъсня да се " обади " от с. Миндя. Е,вече има на кого да се радвам и от кого да се уча ! Благодаря !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  88. 88 Профил на fribble
    fribble
    Рейтинг: 415 Неутрално

    [quote#74:"biss Mark"]Така че вие заблуждавате младите.[/quote]

    Младите бяха на концерта на AC/DC в София сега, но преди 25 години и назад, тогавашните млади не можеха и да си мечтаят за такова нещо. Комунистите тотално ги лишаваха от тази възможност.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  92. 92 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    До коментар [#35] от "ssg":

    През цитираната от теб 1987 година,свирех в ресторант и бяхме предупредени да свиирим само българска музика и 20% съветска. Така,че не се нахвърляй на Климент !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  93. 93 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    да обобщя стиловете за който не знае (май го каза Васко Кръпката):
    когато на готин човек му е кофти, това е блус
    когато на готин човек му е готино, това е рок
    когато на кофти човек му е кофти, това е рап
    а когато на кофти човек му е готино, това е чалга
    ))


    Истината ни прави свободни.
  94. 94 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    До коментар [#46] от "pag":

    " Да беше прогимназист 10-15 години по-рано..."

    През май 1973 година имах дълга коса според тогавашната мода. При една неочаквана среща с др. подполковник Йотов от ДС ми беше отнет паспорта,Йотов ме нарече фашиСко копИле и по негова заповед се подстригвах ТРИ ПЪТИ ЗА ДВА ЧАСА !
    Комундерите от всички възрасти се опитват да придадат нещо човешко на убийците-комунисти,но това ще стане възможно когато Азис бъде официално поканен за солист в Ла Скала ! И,комундерите,благодарете на КГБ за всичко което направиха и правят за вас в България, иначе отдавна,отдавна да сте поехали на североизток където ви е мястото !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  95. 95 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    До коментар [#58] от "biss Mark":

    " В момента културата в България има по-голям проблем от чалгата..."

    Най-големият проблем не българската култура за последните 20 години е топата и смърдела чалга и пеенето на плейбек ! Това го има само в България !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  96. 96 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2225 Весело

    Знаех си аз. Нямаме у нас нито Клаптън, нито Еди Ван, нито Стиви Рей Вон, нито Джеф Бек...

    https://www.youtube.com/watch?v=tWLw7nozO_U&list=RDHCpJ2n0asdbwY

    \m/

  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  98. 98 Профил на ssg
    ssg
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Естествено, спомените са индивидиуални по време и място, но все пак: в прогимназиалните ми години при социализма (87-89) се слушаше поголовно всичко западно и никой не се е страхувал, нито някой е правил проблеми. Всички популярни рок и метъл групи се знаеха много добре тук. По стрелбища и луна-паркове се купуваха свободно снимки и плакати на всичко от Холивуд - хищници, извънземни, командо, даже Рамбо III, дето е "посветен на мъжествения народ на Афганистан" и Рамбо трепе руснаци. В онези години съм ходил на събор в Бачково на Голяма Богородица - Бачково пълно с народ отвсякъде, без притеснения от никого за нищо. Ако някой може да възрази, че нещо от това не е вярно - да казва.
    Та - не прекалявайте в героичните спомени от репресираната младост, как сте слушали скрито рок и сте носили скрито кръстове.

  99. 99 Профил на fribble
    fribble
    Рейтинг: 415 Любопитно

    [quote#90:"Белият Негър"]Но понеже,тънката ръчичка на драгалевския се протегна, и еба майката на всичко, сме на това дередже[/quote]

    Е па, требва да сме егати нацията, щом само една ръчичка, на който и да било, е в състояние да ни ракаже играта. На крив......

  100. 100 Профил на Haflinger
    Haflinger
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Все едно да се каже, че метъра победи литъра.

    Какво общо имат рока и чалгата?!

    “Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете” Б. Франклин




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK