Момчил Дойчев: Борисов опита сложен политически маньовър в стила на късния Тодор Живков

Бойко Борисов

© Анелия Николова

Бойко Борисов



В края на политическия сезон, когато страстите се нажежиха от споровете около промените в Конституцията, референдума, избора на подуправители на БНБ и на омбудсман, "Дневник" се обърна към политолози и социолози за оценка и коментар. Днес ви представяме мнението на
политолога Момчил Дойчев


Как оценявате постигнатия "исторически компромис" за промените в Конституцията? 


- Отрицателно. Това е компромис да се направят такива промени, че много малко практически нещо да се промени. Конституцията ни от 1991 г. е посткомунистическа и като такава не създава силни гаранции законите да важат за всички и властимащите да бъдат под институционален контрол, който да не им позволява да обслужват частни интереси. За защита на демократичните ценности в тази конституция трудно може да се говори. Тя е направена така, че независимостта на властите не се осъществява чрез взаимен контрол и сдържане, а води до властови произвол на безотговорни фактори, действащи в и чрез всяка "независима" власт. Тези безотговорни фактори зад кулисите дърпат конците на управляващите, независимо кои са те. Точно тази част от реформата, която целеше частично преодоляване на това съзнателно създадено несъвършенство в конституцията бе кастрирана. 




Ще допринесе ли компромисът за реформиране на съдебната система и при какви условия?


- Няма да допринесе. Съдебната реформа е ключова за отваряне на страната към промени, които ще я извадят от посткомунистическото блато. Блатните животни естествено се съпротивляват. Но тъй като в тях е и хлябът, и ножът, т.е. те контролират очевидно парламента, правителството, прокуратурата, Конституционния съд, Върховния административен съд, Висшия съдебен съвет, а вече и омбудсмана, както и силовите структури, почти всички медии и организираните криминални групи, те няма да позволят такава революционна по същество реформа, която да им спре кранчето за плячкосване на държавата.


 Какви са/ще бъдат страничните ефекти от този компромис? 


- Отрицателни и положителни. Отрицателни, защото ще засилят общественото недоверие към сега управляващите, макар и слаби реформаторски сили. Положителни, защото преоткрива още една завеса и създава предпоставки за мобилизиране на съзнателната част от обществото към много по-ясна и радикална програма за действителни, а не мними реформи.


Това е положително и защото ще намали влиянието на явните партии на задкулисието, които дърпат България назад в блатото – БСП, АБВ, "Атака". Но точно затова пък вече ни подготвят нови партийни и медийни проекти. Готвят ни нови "продавачи на чудеса" и медии, които да ги обслужат, които за пореден път от 2001 г. насам да баламосат народа. С явното вече спонсорство на една все по-агресивна антиевропейска и антибългарска държава на Изток.


Промените могат ли да създадат възможност в бъдеще прокуратурата да не бъде безконтролна? 


- Промените на мястото, ролята и функциите на прокуратурата в ансамбъла на съдебната власт са ключови за успеха на действително ефективна съдебна реформа. Направи се внушение, че се цели единствено намеса и контрол на законодателната и изпълнителната власт в работата на прокуратурата. Всъщност контролът би следвало да е взаимен. Независима прокуратура не може да има ако няма независими от партийни назначения прокурори. Факт е, че прокуратурата не е независима в този смисъл.


Промените досега целят частично да намалят влиянието на прокуратурата върху съда, както и да разкъсат характерната за тоталитаризма връзка между полиция, следствие и прокуратура. Проблемът не е толкова в безконтролността на прокуратурата, а в това, че тя е зависима от извънинституционални фактори и сили, обслужващи статуквото, а не рационализацията и компетентността на прокурорската работа. 


Акциите на коя/кои политици и политически сили качи "историческият компромис"?


- Безспорно на ДПС, която игра ролята на отговорна центристка сила, загрижена за "общия", "националния" интерес и вече изместваща открито БСП като втора основна политическа сила.


Как разчитате гласуването за референдума? 


- Като поредна победа на задкулисието. Като опит да се удари по авторитета на президента не само по грубия начин, както правеха досега медиите, контролирани от мафията, но и чрез държавна институция, която би следвало да знае, че подривайки авторитета на президентската институция, подрива и своя все по-ниско падащ авторитет. 


Изненада ли е изборът на Мая Манолова от БСП за омбудсман. Как си обяснявате поведението на ГЕРБ?


- Изненада ме, защото не очаквах точно сега Борисов да направи такъв подарък на БСП. Впрочем Константин Пенчев показа, че е независим. А съдбата на силните и независими политически личности в Българи е била почти винаги нерадостна.


Момчил Дойчев

Момчил Дойчев


С какво ще запомните този политически сезон? Защо?


- С усилията и опита на няколко министерства да придадат европейски облик на държавните институции и на външния образ на държавата ни. И с вече откритата съпротива на политиците и партиите на задкулисието.


Бойко Борисов направи според мене за пръв път две видими политически грешки. Той се опита да направи сложен политически маньовър в стила на късния Тодор Живков, който искаше да намали влиянието на руския фактор в българската политика като върже икономически България с Европа. Сега Борисов се опитва да направи същото като "нахрани" две от проруските партии с ключови за тях назначения и невидими засега отстъпки от тези партии в името на европеизацията.  Подозирам, че тези партии няма да спазят договорката, ако има такава.


Каква е прогнозата Ви за стабилността на управляващата коалиция?


- Размиването на отговорността, липсата на прозрачност е основен белег за все по-видима безпомощност за справяне с деструктивните действия на видимата и невидими опозиция. Все пак не смятам, че ГЕРБ ще влезе в открит съюз с ДПС – това означава да се самоубие. Но ДПС ще се опита да замести невидимо АБВ и ПФ, които са най-проблемните части от управляващото коалиционно мнозинство. Разбира се само, ако се изпълнят техните условия.


Можем ли да говорим за промени в конфигурацията й? 


- Не и за видими промени. Ролята на ДПС е отредена да бъде скрита, но ключова. ДПС прави компромиси само, ако има икономическа изгода от тях като внимава да не разсърди своите инициатори и създатели на Изток. 


Какво очаквате да покажат местните избори?


- Нещо подобно след местните избори през 1999 г. – намаляване на влиянието едновременно и на управляващи, и на опозиционни партии. Което е предпоставка за нов партиен проект (или проекти) за следващите парламентарни избори.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Изненада ли е изборът на Мая Манолова от БСП за омбудсман. Как си обяснявате поведението на ГЕРБ?

    - Изненада ме, защото не очаквах точно сега Борисов да направи такъв подарък на БСП. Впрочем Константин Пенчев показа, че е независим. А съдбата на силните и независими политически личности в Българи е била почти винаги нерадостна.

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    Просто се повредиха пултчетата на 20 независими другари от ГЕРБ и Манолова беше избрана.Няма никаква изненада.

  3. 3 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    До коментар [#1] от "dobrich":

    ПУлитиката е к@рвенска работа,няма как
    да си независим,винаги трябва да си от
    някои отбор,иначе изчезваш защото
    нямаш подкрепа.Може да не си "ултрас",
    но поне "фен".
    В едно изречение на фасадата на НС е
    разковничето.
    С противопоставяне и омаскаряване
    видях,че резултата е почти нулев.

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  4. 4 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Може да си помисли още по-сериозно кой кой е в българската политика преди да демонстрира такава увереност че много знае.
    С мнението му за Конституцията от 1990 год. съм напълно съгласен,че в нея умишлено е заложена неуправляемост и безотговорност на институциите.Но пък тя се брани с всички сили от управляващи и опозиция,дори и от президентът,а авторът това не е забелязал.

  5. 5 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1456 Разстроено

    Много притеснителни и дори стряскащи констатации, които звучат доста правдиво и разумно, за съжаление. Особено за "блатните животни", които няма да позволят на революционната реформа да се случи. Дано все пак бъдещето да опровергае тези мрачни прогнози!

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  6. 6 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Много интересно интервю. Изглежда България за сега неразполага с потенциал за истински реформи. Всичко още предстои. И то ще започне, когато и ако се промени ръководството и системата в "една все по-агресивна антиевропейска и антибългарска държава на Изток".

  7. 7 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1909 Разстроено

    [quote#0:"Статията"]Тя е направена така, че независимостта на властите не се осъществява чрез взаимен контрол и сдържане, а води до властови произвол на безотговорни фактори, действащи в и чрез всяка "независима" власт. Тези безотговорни фактори зад кулисите дърпат конците на управляващите, независимо кои са те. Точно тази част от реформата, която целеше частично преодоляване на това съзнателно създадено несъвършенство в конституцията бе кастрирана.[/quote]
    Казва всичко.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  8. 8 Профил на 2leva
    2leva
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Питали един българин какво може да направи по един какъв си въпрос, а той им обяснил как това, което искат нямало да стане.

    Независимо от обяснението в стил как няма да стане обаче желаещи да управляват страната продължават да се намират.

  9. 9 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    До коментар [#8] от "2leva":
    Явно сте пропуснали да прочетете внимателно това:
    [quote#0:"Статията"]т.е. те контролират очевидно парламента, правителството, прокуратурата, Конституционния съд, Върховния административен съд, Висшия съдебен съвет, а вече и омбудсмана, както и силовите структури, почти всички медии и организираните криминални групи, те няма да позволят такава революционна по същество реформа, която да им спре кранчето за плячкосване на държавата.[/quote]
    Става въпрос за кранчето, чешмичката.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  10. 10 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    "Положителни, защото преоткрива още една завеса и създава предпоставки за мобилизиране на съзнателната част от обществото към много по-ясна и радикална програма за действителни, а не мними реформи."
    Не мога да се съглася напълно с това. Голяма част от обществото желае именно по-радикални реформи, но явно няма кой да ги осъществи

  11. 11 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    Все пак има нещо много силно и положително в статията, това за страничните ефекти:

    "Положителни, защото преоткрива още една завеса и създава предпоставки за мобилизиране на съзнателната част от обществото към много по-ясна и радикална програма за действителни, а не мними реформи"

    Все пак не сме 1992-ра.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    До коментар [#10] от "daam":

    Те ги искат отпреди две години - до тогава ги нямаше, а исканията бяха за еФтин ток, хранилка и прекратяване на "страхуването". Трябва време за да се формира силно движение, което да ги осъществи.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Големият "проблем" с ДПС е всъщност качество от което трябва да се поучат българските партии. ..
    ..ДПС винаги води умна политика..затова успява..
    .. последно набързо изритаха нещастника Орешарски.. сега няколко пъти спасяват сегашната коалиция при ключови гласувания..

  14. 14 Профил на 2leva
    2leva
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Питали един българин какво може да направи по един какъв си въпрос, а той им обяснил как това, което искат нямало да стане.

    Независимо от обяснението в стил как няма да стане обаче желаещи да управляват страната продължават да се намират.

  15. 15 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Момчил Дойчев: Борисов опита сложен политически маньовър в стила на късния Тодор Живков

    Съгласен съм с извода на автора, че този сложен политически маньовър беше необходим и политически оправдан.
    И че постигна убедително целта си - да неутрализира и разобличи политическите лъжци и трикаджии от РФ. С което значително намали възможностите им да упражняват неправомерен рекет и извиване на ръце.

  16. 16 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    ОБЕДИНЕНИ ДЕМОКРАТИЧНИ СИЛИ

    Сега е по-сложно.

    Като член на БКП и на ГЕРБ Борисов е в конфликт на интереси.

    При това, Народното Събрание към 2001 и още веднъж през 2009 (си) призна, че диктатурата на БКП до 1989 e била режим чужд, нелегитимен и престъпен.

    Диктаторът Живков не е имал такива проблеми.

    Евросъюзнически.
    Евроатлантически.

    Послушен ли е на Масква - давольна:
    става в Задунайская.

    Но дойде време, Ново време,
    в ръце некой да се вземе!

    Раздиран от в конфликт проблеми,
    Негоден си за Ново време.

    ОБЕДИНЕНИ ДЕМОКРАТИЧНИ СИЛИ

    "Борисов опита сложен политически маньовър
    в стила на късния Тодор Живков"

  17. 17 Профил на mtzvetkov
    mtzvetkov
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Съгласен съм с положителните ефекти. За мен най-важното е, че гражданите започват все повече да имат позиция и още по-важно да я изразяват. Така се почва! С повече постоянство и присъствие пред парламента на всички нас по време на гласуване на важни решения, всичко ще си дойде на мястото. Нещата мн лесно могат да се случат, само трябва да си повярваме и да отделим време и да бъдем социално отговорни.

    От нас зависят нещата, не от политиците

  18. 18 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 853 Неутрално

    партии на задкулисието, които дърпат България назад в блатото – БСП, АБВ, "Атака".
    ==================================
    Поредният пребоядисан пропагандист с корени в бившия Институт по (маркс - ленинска) философия към ЦК на БКП. Макар и със сменено име от Баджаков на Дойчев, агитаторският плам на поитпросветата е запазен.

  19. 19 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 952 Неутрално

    За съжаление недостатъчен брой вижда, че царят (от банкя) е гол

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    До коментар [#18] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Да, ти наистина си поредният пропагандист, само че с корени само в БКП, не в ЦК на БКП.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 21 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    ДЕМОКРАТИЧНА И ЕДИННА ЕВРОПА

    И достойният реформатор вицепремиер и МВР министър Вучков показа, че може да мисли Национално и Евросъюзнически отговорно.

    Така им стана "неудобен".
    Преди това вицепремиерът и министър Дянков и др.

    Удобно изпод задкулисие... шлифера на премиера,
    социоложка в длъжност на министър сложиха.

    И омбудсманка "за" корупция.

    "Нова" премиера.

    # ОСТАВКИ !

    До коментар [#1] от "dobrich":

    Изненада ли е изборът на Мая Манолова от БСП за омбудсман. Как си обяснявате поведението на ГЕРБ?

    - Изненада ме, защото не очаквах точно сега Борисов да направи такъв подарък на БСП.

    Впрочем Константин Пенчев показа, че е независим.

  22. 22 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    да бе да

    Какво да очакваме в нощта на 10 Нември 2015?

    БКП преврат и нов "Луканов"?
    Борисов - преминат на друга работа.. в пенсия.

    Съд, че е злоупотребил със служебно положение
    и неправомерно е дарил унуката си с държавен апартамент.
    Оплаквания, че е социално слаб чак дотам, че сам си кърпи чорапите.
    С некой нов "Борисов" за бодигард.
    Неформален лидер на ГЕРБ 2.0...

    "Борисов опита сложен политически маньовър
    в стила на късния Тодор Живков"

  23. 23 Профил на dvemnv
    dvemnv
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Партиите на задкулисието не са ли ГЕРБ и ДПС? Защо този казва, че са БСП, АБВ и Атака?

  24. 24 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    ДЕМОКРАТИЧНА И ЕДИННА ЕВРОПА

    Конституцията на Република България е от 1991 г.

    Перфектна е, с изключение на "прокуратура в Съдебна власт".
    Ако се спазваше, дори това изключение нямаше да е проблем.

    Законите не се спазват от държавни служители.
    Това е проблем.
    "Елит" не спазва Конституцията и твори дефектни подзакони на Конституцията.
    Такъв "пример за подражание" дава на всички граждани... и на "пребиваващи".

    Всеизвестен факт е - законодаден с решения на Народни събрания,
    че диктатурата на БКП 1944-1989 е била режим чужд, нелегитимен и престъпен.

    Но ЛУСТРАЦИЯ няма.

    Президентът на Република България действа Национално и Евросъюзнически отговорно и затова е обект на нападки от путлеристически комуноиди.

    Призидентът на Република България е "За" съдебна и прочее реформи за демократизиране на номенклатурското статукво.

    Пишете и манипулирате като българофобски чужденец.
    Научете поне елементарна граматика.

    Кога е "Президентът" и кога "от Президента".

    До коментар [#4] от "Вячеслав Атанасов":

    С мнението му за Конституцията от 1990 год. съм напълно съгласен,че в нея умишлено е заложена неуправляемост и безотговорност на институциите.

    Но пък тя се брани с всички сили от управляващи и опозиция,дори и от президентът,а авторът това не е забелязал.

  25. 25 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    [quote#2:"chicago514"]Просто се повредиха пултчетата на 20 независими другари от ГЕРБ и Манолова беше избрана.[/quote]
    Манипулираш, Чикаго! Изборът беше таен, с бюлетини. Стига сте плюли!

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  26. 26 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    [quote#19:"The Dark Prince Of Bankya"]За съжаление недостатъчен брой вижда, че царят (от банкя) е гол [/quote]
    Щото вашият "горски цар" е облечен, нали?! Хахах... с теменужки!

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  27. 27 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 915 Весело

    Добро сравнение, наистина бат Бойко учи практическото управление на страната много бързо и ефективно... за периода 2013-2015 напредна много...
    Още 10-на години на власт и ще остави бат ТОДОР далече назад като управленец.....
    Браво, в политиката науката наистина е сила!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  28. 28 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1992 Любопитно

    "...две видими политически грешки."

    И кои са те? Защото от текста може да се заключи, че едната е "европеизацията", а другата опитът за "нахранването" на две проруски партии. Излиза, че не грешките, а партиите са две... или... че интервюираният не харесва проевропейската и пронатовска политика на кабинета "Борисов".
    Поредната проруска боза, наречена политологически анализ. Дерзайте, другари! Още може!

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  29. 29 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Интересно четива за събота сутрин

  30. 30 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Няма партия която се е заиграла с ДПС и не се е сгромолясала, та дори и тези игрички да са задкулисни. Живковите тарикатлъци, които се опитва да прилага Боко няма да минат, не и този път. Но въпросът е дали реформаторите ще удържат на експериментите му?

  31. 31 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Какъв сложен политически маньовър като си е 1:1 с Правешкия каскет и така ще свърши като него, защото дрОгарете му от ДС - БКП - МВР имат много добра стара традиция да си трепат вождовете като се започне от Трайчо Костов, Луканов та се мине през Вълко Червенков и Правешкия опиняк.
    Баце понеже не чете а само слуша тези около него и варира според ситуацията на минутата по инстинкта за самосъхранение ще бъде похарчен от тези които го лансираха.
    В тези среди всеки който стигне до един момент да знае много неща от кухнята става излишен просто го използват докато трябва и след това като носна кърпичка в кофата за боклук.
    Ако не направи ПЪЛНА ЛУСТРАЦИЯ и ги разкара от обкръжението си както и от Държавната софра наречена Обществени поръчки залезът му е неминуем а компромати дрОгарете са му събрали предполагам цял ТИР.
    Службите работят най - вече за Позитано 20 и Монетрей.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  32. 32 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    [quote#4:"Вячеслав Атанасов"]Но пък тя се брани с всички сили от управляващи и опозиция,дори и от президентът,а авторът това не е забелязал.[/quote]
    Това не е вярно.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  33. 33 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Както вече казах,
    наесен ще се видим - ГРАЖДАНИТЕ , които искат радикални реформи...
    Има ли ни - ще има реформи, няма ли ни- няма да има и безвремието ще си продължи ....
    А Боко, доган и Гоце - ще продължат да ни ..управляват , безконтролно ...

    BIG AL
  34. 34 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Простотията, липсата на мнение и на елементарен морал не е сложна политическа игра.

    То си е простотия и т. н.

  35. 35 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4880 Неутрално

    Написани са стотици думи вече за туй кво станало и как станало.
    Нищо ново не е станало , от 90 та до сега същата песен , само певачите се сменят. Факта че обществото не може да излъчи морални авторитети , личности които да оглавят недоволството от 25 годишния преход, е изключително показателен за комата в която се намира самото общество. Факта че избираме маргинали като Борисов , Бареков , Първанов , Сидеров е симптоматичен за тежката болест на България.

    klimentm
  36. 36 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 798 Неутрално

    Поредният анализ, който кратко и недвусмислено стига до простичкия извод,че без масови граждански протести и неподчинение нищо няма да се промени....

  37. 37 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 737 Неутрално

    [quote#6:"alg57373608"]Много интересно интервю. Изглежда България за сега не разполага с потенциал за истински реформи. [/quote]
    Никак не е трудно да се стигне до този извод. Естествено, че 23-мата депутати на РБ не могат да осигурят необходимия потенциал, колкото мотивирани и амбициозни да са. Единственото положително нещо от това е, че гражданите виждат кой действително работи за промените, могат да си направят изводите и на следващите избори да дадат по-голяма подкрепа на РБ.

  38. 38 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 737 Неутрално

    [quote#10:"daam"]Не мога да се съглася напълно с това. Голяма част от обществото желае именно по-радикални реформи, но явно няма кой да ги осъществи[/quote]
    Има, но за съжаление ГЕРБ не са сред тях.
    Само един Реформаторски блок не стига.

  39. 39 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    Момчил Дойчев, на снимката, малко на Дянков ли ми мяза или духът му, на Момчил е влязъл в тялото на Симо?
    Снощи гледах един филм, The Host - "Гости", та там извънземни влизаха в телата на човеци и вършеха едни работи, мали-мали.
    Иначе като изказ и стил, момчето търси сензацията, нещо като чалга-политолог, за масово и широко потребление. Който цакне, това говорим.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  40. 40 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Много сложен политически маньовър в стил селски бик от 19 век. С тези много сложни политически маньоври сме близо до икономическото развитие на Албания, която само преди 20 години беше в друг свят в сравнение с България. Въобще с простотията си наште полит-шарлатани могат да смаят някой прост бг матрял, ама другите поне не виждат ли как ви мамят като цигани с тези политически глупости и крадене?

  41. 41 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#6:"alg57373608"]Изглежда България за сега неразполага с потенциал за истински реформи. Всичко още предстои. [/quote]
    Като се знае с какви темпове българите напускат България и като се вземе в предвид, че главно по-можещите и знаещите се изнасят се съмнявам, че скоро ще се създаде такъв потенциал.

  42. 42 Профил на valin
    valin
    Рейтинг: 402 Неутрално

    И статията и болшинството от коментарите- манипулативни!

    Изненада ме, защото не очаквах точно сега Борисов да направи такъв подарък на БСП...

    Против са гласували 94 депутата(82 против и 12 въздържали се). Интересно чии депутати са гласували по този начин? От РБ 12 човека са участвали във вота. Е, къде е "подаръкът"? юабе, както вече казах- долнопробна манипулация. Явно авторът си мисли, че ядем доматите с колците.
    Колкото до съдебната реформа-политиката е изкуство на възможното. Така, че адмирирам поведението, в случая, на РБ.

  43. 43 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 892 Неутрално

    Бай ви Тошо - МЕНТОР, ПАТРОН И КУМИР за Рапона.
    Ще трябва ли да го търпим (Рапона) цели 35 години, колкото търпяхме шута от Правец?

  44. 44 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3278 Неутрално

    Ай за какво става въпрос да не би да е дошло времето на късния Борисов?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  45. 45 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    Партиите на статуквото са доволни. Никой не иска оставката на Борисов. Нито нова конституция...

  46. 46
    qdk12501326
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  47. 47 Профил на evq15491716
    evq15491716
    Рейтинг: 233 Неутрално

    За посткомунистическата ни конституция, която видни "конституционалисти", включително "протестиращият демократ" Близнашки , защитава:

    " Тя е направена така, че независимостта на властите не се осъществява чрез взаимен контрол и сдържане, а води до властови произвол на безотговорни фактори, действащи в и чрез всяка "независима" власт. Тези безотговорни фактори зад кулисите дърпат конците на управляващите, независимо кои са те."
    Направена е така , от БКП/ДС , с цел гарантиране безконтролна власт в "демократична" България.

  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8723 Неутрално

    "Готвят ни нови "продавачи на чудеса".
    Готвят ни,защото знаят,че ще има наивници да им се вържат.Нас всеки може да ни излъже,защото обичаме красивите приказки.Не научихме толкова години,че живота не е приказка.

  49. 49 Профил на qdk12501326
    qdk12501326
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#13] от "lynyrdS":

    ДПС никога, ама абсолютно никога не са водили добра политика.Политиката им е пагубна както за страната ни, така и за 10%-ния им електорат.

    Успехът им се дължи на това, че хората, които гласуват за тях са константа и не ги интересува колко компрометирани са избраниците им.За тях думи като корупция, обръчи от фирми, монополизиране на властта, злоупотреба с обществени средства не значат нищо.Това е така, защото електоратът на ДПС (като изключим ръководството) е необразован, неинформиран и на моменти откровено тъп.Ислямът също има огромна роля за сплотяването на редиците и овчия им облик.

    При останалите партии е различно.Електоратът на Костов беше съставен основно от образовани хора и интелектуалци, които след като видяха голямото му н*сиране му биха шута.Партиите на промяната нямат право на грешки като ДПС, защото хората, които гласуват за тях са мислещи и не им дават втори шанс.

    Ето защо в България оцеляват най-идиотските политически субекти - БКП, ДПС и волен С борисов се получи нещо подобно, защото е "близък до народа образ", народен човек.

    Емиграцията е единственото решение за интелигентния българин
  50. 50 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1992 Весело

    [quote#35:"klimentm"]Факта че избираме маргинали като Борисов , Бареков , Първанов , Сидеров[/quote]
    Нарекъл си Борисов "маргинал"? Май не знаеш какво означава тази дума.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  51. 51 Профил на 3.14
    3.14
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не само ББ, цялата политическа и друга върхушка работи на социалистическия принцип от онова време. Той се състои в създаването на привидни реалности. Като свободната и демократична власт, грижата за човека, изборното начало; социалистическия труд и имитирането и отчитането на дейност.
    Така страната беше, според пропагандата, една от най-преуспяващите страни в света.

    21 ВЕК - ВЕК НА ПРОСВЕТЕНО ВАРВАРСТВО!
  52. 52 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Не познавам г-н Момчил Дойчев, но съм съгласен с казаното от него. Подобни мисли не можеш да срещнеш в медийното пространство. Това е забранена ерес. Това е и причината, експерти със сходни идеи да не се допускат в ефир. Друго си е да дадеш думата на Петьо Блъсков, Валерия В., Райчев и Стойчев и още много, и много верни агенти, служители и консиционери на БКП/БСП/ДС/КГБ/ГЕРБ/ДСП.

  53. 53 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Положението е ясно - парламент без партия с надмощие и в поради това в парализа.

    Мястото на гражданите не е само пред Парламента, а и пред изборните урни. Сега на всички става ясно, че без изборна активност няма силен Парламент. Партиите със силни ядра, като ДПС, БСП, ГЕРБ имат несъразмерно представителство в Парламента.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  54. 54 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    [quote#13:"lynyrdS"]Големият "проблем" с ДПС е всъщност качество от което трябва да се поучат българските партии. .. [/quote]
    Съгласен съм.

    [quote#3:"Амброзия(аман от профани)"]С противопоставяне и омаскаряване
    видях,че резултата е почти нулев.[/quote]
    И с това съм много съгласен

    Stupid people make me sick
  55. 55 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    [quote#52:"yorddj"]Не познавам г-н Момчил Дойчев, но съм съгласен с казаното от него. Подобни мисли не можеш да срещнеш в медийното пространство. Това е забранена ерес. [/quote]
    На едно мнение сме.

    Stupid people make me sick
  56. 56 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 513 Неутрално

    [quote#10:"daam"]Голяма част от обществото желае именно по-радикални реформи, но явно няма кой да ги осъществи [/quote]

    Ако наистина голяма част желае по-радикални реформи, то добре би било тази част да започне да си използва мозъчните гънки за дейности различни от пазене на равновесие, ходене до тоалетна и пр., а да гласува за тези, които доказаха до сега че наистина имат намерение да реформират - РБ - и им дадат по-широко парламентарно присъствие...

  57. 57 Профил на vlado33bg
    vlado33bg
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Блатните животни "те контролират очевидно парламента, правителството, прокуратурата, Конституционния съд, Върховния административен съд, Висшия съдебен съвет, а вече и омбудсмана, както и силовите структури, почти всички медии и организираните криминални групи, те няма да позволят такава революционна по същество реформа"
    със тази констатация съм напълно съгласен

  58. 58 Профил на info111
    info111
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Забелязвате ли, между другото, че това е поредният политолог и анализатор, който директно и в прав текст, даже и без да поставя под някакво съмнение, директно посочва, че изборът на Мая Манолова за обдусман е станал след договорка и съгласието с Бойко Борисов с БСП и ДПС?
    А Борисов и ГЕРБ не само ожесточено отричаха и твърдяха, че цялата им парламентарна група гласувала против нея, но дори и Цветанов се престара да си снима как е гласувал!
    И веднага след това Борисов нападна реформаторите, че не стояли в залата при важните гласувания (което не е лъжа, но важи и за всички останали), а Цветанов преигра и има наглостта директно да обвини РБ за избора на Манолова!?!
    Преди това финансовият министър на Борисов при предното правителство, Дянков, изобличи без да иска Борисов и ГЕРБ в друга фрапираща лъжа, че ИСкров бил препоръчан и затова предложен и и збран за гуверньор на ГЕРБ от ... европейските институции за да се запазела приемствеността и стабилността
    И така ги запазиха, че с КТБ ни натресоха и банкова криза, и милиарди на гърба наданъкоплатеца, и кой знае колко дела напред, за репутацията и доверието да не говорим!
    Аз доколкото знам герберите и Борисов и до ден днешен още не са си признали за Мая Манолова. Ако съдя по "Ало Мишо", на Бойко му взима около половин година, за да набере кураж и да си признае лъжа.

  59. 59 Профил на vlado33bg
    vlado33bg
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#58] от "info111":

    какво ви е мнението за Радан дали и него го купиха по един или по друг начин ?

  60. 60 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Късният Т. Живков. Никога няма за бъде като него, ясно е Тато притежаваше интелект, тоя държи брадица "а ла мафиозо".

  61. 61 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    Вече никой не слага БСП в сметките си, което е добре. Това означава, че тази вредна партия си отива и че ДПС скоро няма да има свой естествен съюзник за евентуална коалиция. Сами са си виновни, защото именно те унищожиха Столетницата. Скоро икономическата им мощ ще премине, а задкулисието, което ги крепеше 25 години, е съставено понастоящем от сълзливи и напикаващи се старчета.

  62. 62 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4880 Весело

    До коментар [#50] от "Прогл@дна.":

    "Индивидът се оказва «културен хибрид» (Парк Р.), споделящ живота и традициите на две различни култури. "

    klimentm
  63. 63 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1992 Любопитно

    До коментар [#62] от "klimentm":

    Кои са двете различни култури?
    Ето прочети малко история - битката за промяна в съдебната власт отпреди 13 години. Не ти ли се струва, че сега нещата се повтарят? Преди имаше Филчев, "избран" от "мургавия" министър-председател (по думите на Татарчев), сега си имаме Цацаров... и колелото се върти. Повечето избиратели сега мислят, че Костов е виновен, а само около 298 хиляди от тях за всичко винят Борисов. Особено такива като теб, обладани от носталгия и спомени за (оказалата се лъжлива) т.н. "синя идея". Крушката винаги си има опашка, затова плиткоумни сравнения като това в заглавието само подвеждат. Както се вижда от текста, не става ясно къде авторът намира "маньоврите" на Борисов и на правешкия хитрец, управлявал ни почти 35 години. По мое скромно мнение, Борисов има още доста хляб да изяде, за да достигне управленските висоти и котерийните игри на Живков.
    http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=455&aid=10643

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  64. 64 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3628 Весело

    [quote#2:"chicago514"]Просто се повредиха пултчетата на 20 независими другари от ГЕРБ и Манолова беше избрана.Няма никаква изненада.[/quote]

    Ех ма голем смех падна, тва бюлетините да станат на развалени пултчета, ей ма га пишете таквиз смехории, съпикясвайте са, има хора със слаби сърца, мое от смех да пукнат

  65. 65 Профил на info111
    info111
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#59] от "vlado33bg":

    "До коментар [#58] от "info111":

    какво ви е мнението за Радан дали и него го купиха по един или по друг начин ?"

    Добър и актуален, но нелесен за мен въпрос. И по причина, че нито следя изкъсо изявите на рвформаторите и по-специално неговите (на Радан Кънев), а и на останалите политици и управници в България, макар че ме интересуват и се старая, ако живеех там сигурно щях да имам по-добра и уверена представа.
    Всъщност въпросите са два, аз мога да отговоря по-категотрично на първия, а по втория мога само да споделя разсъждения и мнения. Което - за да съм ясен, е и по-дългичко)

    В общи линии аз се опитвам да уважавам т.н. Реформаторски Блок, дори и само защото не уважавам със сигурност никой от останалите, иначе не бих гласувал за тях. С други думи - ако не знам кои са "добрите", за да избера най-добрия, то по пътя на елиминрането просто избираш най-малкото зло.
    БСП твърдо отпада по разбираеми причини. ДПС също, и даже сигурно трябваше да започна с него. АБВ - не по-малко категорично. Болен пък дори и не бих го коментирал, той е нещо средно между боклукчив и патологичен случай, гарниран с много силно смърдяща корупция. Подобен е и Бареков и депутатите му. При Валери Симеонов основна фигура е добре познатият човек на комунистическите служби Каракачанов, а и крещящото знаме на патриотизма само без други сериозни принципи и идеи само по себе си поражда винаги резерви в мен - то предполага че другите не сме (достатъчно) патриоти ли, тоест че не обичаме достатъчно България, или че тази наша обич не е достатъчно осъзната, за разлика от "патриотите" ли?
    Друг популярен възможен подход е - но не най-добрият, според мен - че след като всички тези са така единни в атаките си срещу реформаторите и най-вече точно срещу Радан Кънев, Христо Иванов и Петър Москов, то сигурно те имат защо, следователно противоречията им са непримирими, и след като аз тотално не ги въсприемам горепописаните, явно че от РБ трябва да вършат все пак нещо правилно, за да конфронтират срещу себе си всеички "неправилни" хора, сили и кръгове.
    Но този подход не може да е винаги валиден и определящ, дори и само заради това, че тези не могат да са активните и единствените по определяне и оценката на лица и събития - дори и като противоположни, най-малкото защото знаейки това, те могат да го използват и да манипулират мнения, изводи и оценки на другите, не е токкова трудно. Ако ме разбираш какво искам да ти кажа.
    Конкретно за Радан Кънев мнението ми - без да го познавам добре - е че е умен мъж и изпъква определено сред останалите политици , но откровено казано то не е и много трудно, защото масата и нивото са наистина много, неприемливо ниски.
    В общи линии той и РБ се доближават най-близо до това, което аз мисля и до вижданията ми за начина, по който България може да излезе от това блато, от тази всестранна и дълбока криза, в която я набута червената проруска ДС-КГБ пасмина, и то напълно съзнателно, планомерно и последователно със своята антибългарска политика и война срещу българския народ и държавността.
    Обаче това съвсем не означава, че и на него или на т.н. реформатори аз поне имам доверие. Изобщо за мен доверието като понятие няма особено голямо значение при оценка и анализ на важни събития и лица в тях, а реалните факти и действия. Не приказки и обещания, не вричания и молби, клетви за вярност, А РЕАЛНИ ДЕЙСТВИЯ! И отчетност, откритост и създаване на условия за тях!
    Много е странно как в живота имаме отколешни наложени добри практики и проверени методики и действия, а когато става дума за политици и управници и избора и подкрепата им все традиционно ги забравяме!
    Така например навсякъде по света при кандидатстване за работа на някого освен СВ-то му се проверяват и предишните му представяния и постижения или провали, предните работи и отзивите за тях. Никой не приема някого на работа по красиви приказки, горещи клетви и големи обещания - става дума за серозни фирми, хора и позиции - хората искат да разберат ти какво досега си направил и постигнал и кой си.
    И още нещо - там прпоръките са много важни, но и много внимателно се дават, защото ... КАТО СИ ПРЕПОРЪЧАЛ НЯКОГО ТИ СИ ЗАЛОЖИЛ И ЧАСТ ОТ СВОЯ АВТОРИТЕТ И ИМЕ!
    В БЪЛГАРИЯ НЕ Е ТАКА! Освен заради всичко друго и заради това, че много се лъже! Не че и другаде не се лъже, но в България просто непрекъснато и много се лъже, всеки ден, всеки час, навсякде, политици и у правници нямат лъжата за нищо, примерите са безброй. Лъжат премиери и минстри, депутати и висщи магистрати, лъжат без да им мигне окото И БЕЗ НИКАКВИ ПОСЛЕДСТВИЯ! Ето, тези дни имаме поредната басня от едно Гоце как 27-годишното му синче с няколко години стаж в някаква фирмичка, състояща се от него, състудент и приятелката му и успяла да понаправи няколко програмки изведнъж с еквалифицирали за заем от банка за няколко милина и си закупили едно спа-хотелче за 7 милиона, и всички трябва да купят тази зле скроена лъжа
    То не бяха хидромелиоратори, то не бяха велики банкери, дето не са банкери, мастити медийни магнати с 20,000 лева спестени по декларациите им и прочие простотии.
    Гоцето хем заяви, като разбра, че глупостите му не хващат декиш, че той помогнал на синчето си защото бил заработвал много добре докато бил президент, което е поредната лъжа, защото доходите му не са били никак, ама ниукак високи дори и като президент, ХЕМ... ОБЕЩА, ЧЕ ТОВА ЩЯЛО ДА СЕ ВИДИ ОТ СЛЕДВАЩАТА МУ ГОДИШНА ДЕКЛАРАЦИЯ, КОЯТО ОБХВАЩА ПЕРИОД ... СЛЕД ПРЕЗИДЕНСТВАНЕТО МУ!?

    Явно ще обясни, че пак се е пообъркал, но иначе бе много голям експерт по Големи шлемове и крупни и сложни енергийни проекти, които обясняваше с вещина и в подрбоности...!

    Едно от нешата, което поражда известни резерви в мен по отношение на Радан Кънев ие и това, че той е близък с Костов, който безспорно е умен мъж, но не е почтен и ни излъга, и то по един много неприятен начин, а и има неприятен характер...но Кънев прояви мъдррост, според мен, защото изказвайки задължителното си уважение той все пак се разграничи от него в някои отношения - например по въпроса за КТБ, когто Костов бая се бе активизирал да спаси парите си там...

    По принцип корупцията и корумпирането на един човек може да има много начини и проявления, тя не винаги и не непременно е в проста размяна на пари срещу услуга или влияние. Може да се осъществи по много други начини, вкл. и чрез трети лица и много сложни схеми, през близки, роднини, приятели, познати, любовници, слабости и хобита и пр. ДС и КГБ (а и други служби) са много тясно специализирани в тези неща...
    А може, и обикновено точно така се процедира при по-интересни субекти, да се комбинира и с други методи и прийоми за ангажиране, като рекет, натиск, сплашване, заплахи, вкл. на близки, познати, роднини,,...и за компроментиране и т.н., и т.н....
    Най-добрият лакмус за оценка е степента на откритост о почетност на лицето, на това доколко думите му и обещанията и поетите ангажименти отговарят на действията и РЕЗУЛТАТИТЕ от тях, и възможноста за публичност и отчртност на тях В РЕАЛНО ВРЕМЕ, СЪЧЕТАНО С РЕАЛНО ПОЕМАНЕ НА ОТГОВОРНОСТ!

    С ДВЕ ДУМИ - ДА СЕ ПОЕМАТ ЯСНИ И ТОЧНИ АНГАЖИМЕНТИ ПУБЛИЧНО, И ПОСЛЕ ДА СЕ ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ ЗА РЕАЛЕН КОНТРОЛ И ОТЧЕТНОСТ В РЕАЛНО ВРЕМЕ И РЕАЛНА ОТГОВОРНОСТ ПРИ ИЗПЪЛНЕНИЕТО ИМ ИЛИ НЕ!

    В конкретния случай Радан Кънев и РБ са поели ангажимент да направят реални и дълбоки реформи навсякъде и особено в съдебната система и или ще го направят, или не, и ако не го направят и тръгнат да ни обясняват, че това са някакъв ерзац или подобие и имитация на реформи са действителните обещани реформи или единствено възможните на този етап (което не са казвали и обещавали като са искали подкрепата ни), то значи са се провалили и не са изпълнили обешанията си!

  66. 66 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 796 Весело

    Ала-бала,значи и Момчил си имаме вече.
    Добре дошъл!

  67. 67 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#65] от "info111":

    Инфич,готов си за депутат.
    Не ми благодари,ще стане лепкаво.

  68. 68 Профил на info111
    info111
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#67] от "ret":


    Никога, и в най-лошия ми мошмар! И не само защото ще ми намалее много дохода...
    Аз с толкова идиоти и мошеници на едно място трудно мога да си представя да прекарам и десетина минути, а камо ли да ги виждам всеки ден!

  69. 69 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    В тази статия има само едно вярно нещо: Оценката, че ИСТОРИЧИСКИЯТ КОМПРОМИС на РБ и лично на РК прави реформата на съдебната система излишна, защото ще бъде неефективна. Всички други отговори съвсем очаквано съвпадат с политическите идеи на Протестна мрежа, поддържани за сега и от РБ.

    ≪Направи се внушение, че се цели единствено намеса и контрол на законодателната и изпълнителната власт в работата на прокуратурата. Всъщност контролът би следвало да е взаимен.≫, казва авторът, което е аболютно невярно. Защото ако една институция зависи от друга, която не е висшестояща на разглежданата, но която е корумпирана, те просто и двете ще станат корумпирани. А ако две или три основни властовѝ власти (институции) са взаимно зависими една от друга, те също толкова лесно и просто ще се корумпират като образуват нещо като властовѝ картел и картелно ще защитават общите си институциални интереси срещу интересите на народа и на държавата.

    В България сега и трите власти са долу-горе еднакво корумпирани. А в съдебната система долу-горе еднакво са корумпирани както прокурорите, така и съдиите. Поради което дали те ще зависят една от друга официално, на практика няма никакво значение. И заедно, и поотделно, те са корумпирани и ще си останат корумпирани. Защото реформата не засяга пряко проблемите на корупцията. И са необходими само десетина-петнайсет минути мозъчна гимнастика, за да съобразим, че истинската цел за съдебна реформа на РБ всъщност е овладяването на цялата тази система от партиите на РБ (всъщност от ДСБ), Докато след наложения им компромис перспективата е ДСБ да овладее съдийската, а, примерно казано, ДПС да продължава да командва дистанционно прокурорите.

    ≪Направи се внушение, че се цели единствено намеса и контрол на законодателната и изпълнителната власт в работата на прокуратурата. Всъщност контролът би следвало да е взаимен≫, казва авторът. Което, както е показано по-горе, не е вярно. Защото когато две власти зависят в своята работа една от друга и трябва сами да се контролират, за да защитят своите корупционни интереси те правят нещо като властовѝ картел и да се контролират, взаимно, започват да се защитават. Така, както в аналогични случай фирмите и корпорациите вместо да се конкурират, се споразумяват за обща търговско-икономическа политика.

    ≪ Проблемът не е толкова в безконтролността на прокуратурата, а в това, че тя е зависима от извънинституционални фактори и сили≫, убеждава ни авторът, което отново не е вярно. Защото една безконтролна корумпирана институция, която има възможност безнаказано да се корумпира, непременно ще се го направи и ще бъде толкова вредна за държавата и народа, колкото и ако е корумпирана от друг. Пример: БНБ и случаят КТБ.

    Според автора, всичко това става ≪С явното вече спонсорство на една все по-агресивна антиевропейска и антибългарска държава на Изток≫. Което е прекалено тенденциозно, поради което няма как да е вярно. Защото корупцията е престъпление, а престъплението е еднакво вредно за държавата и за народа, независимо от това, кой го е извършил. И ако Русия има намеса в корупцията в Белене и при продажбата на енергоносители, САЩ са замесени със седмия реактор в Козлодуй и при Мариците, а държави от ЕС при ВЕИ-тата. И може да се поспори, от коя корупция губим повече – от източната или от западната.

    Впрочем, и от запад, и от изток имат възможност да ни ограбват само защото нашият управленчески елит е корумпиран и продажен. Защото по принцип е компрадорски. А не защото Русия чрез левите партии ни ограбвала. Вепността на това твърдение се доказва от факта, че в случая със седмия реактор в Козлодуй един ляв политик от елита на БСП подписва компрадорски договор не с Русия, а със САЩ-енска корпорация.

  70. 70 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#68:"info111"]га, и в най-лошия ми мошмар![/quote]

    ОК.
    Така трябва да е.

  71. 71 Профил на info111
    info111
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#70] от "ret":

    Понеже не си спомням да съм те засегнал с нешо, та така да ме обиждаш, реших че се шегуваш.

  72. 72 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#71] от "info111":

    Приятели сме.
    Отклоняваш се понякога в демагогии,но пишеш по съвест,за това съм сигурен и затова те чета.
    Лека

  73. 73 Профил на info111
    info111
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#72] от "ret":

    Лека да е за теб. Но при мен е още 6:3

  74. 74 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3154 Неутрално

    Помним как завърши "сложния маньовър" на Живков - с отворена уста и неадекватен поглед на ноемрийския пленум.

  75. 75 Профил на Коте
    Коте
    Рейтинг: 1022 Весело

    До коментар [#60] от "ИванКар":


    [quote#60:"ИванКар"]Късният Т. Живков. Никога няма за бъде като него, ясно е Тато притежаваше интелект, [/quote]
    Хе, хе, Живков и интелект са две различни неща, освен ако не смяташ селския тарикатлък за интелект. Но привържениците на бай Тодор са предимно цървули, така, че не се учудвам!

  76. 76 Профил на Maester Fu
    Maester Fu
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Не я прочетох тази статия, от момента в който въпросният е почнал да дрънка колко ни е лоша конституцията, защото е факт, има какво да се бутне, но като цяло проблема не е в конституцията а в прилагането на правилата и хората които ги съблюдават.

  77. 77 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Долу БКП, долу безчовешкия антидемократичен комунистически режим на кръволоците-зверове в Кремъл. В единен строй със силния водач Обама Хюсеин и останалото прогресивно човечество да вървим по светлия път на демокрацията, който той мъдро ни посочва. Ура, другари - господа. Из анализа на Дойчев и други подобни работници на идеологическия фронт.

  78. 78 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 737 Неутрално

    [quote#49:"cocacola"] Електоратът на Костов беше съставен основно от образовани хора и интелектуалци, които след като видяха голямото му н*сиране му биха шута.[/quote]
    Електоратът на Костов никога не му е бил шут. Тези образовани и мислещи хора, около 200000 човека и сега гласуват за ДСБ - РБ.
    Останалите стотици хиляди, които ''му биха шута'', са оная люшкаща се лековерна маса, която се връзва на приказките за месията. През 97-ма тези хора бяха поставени на колене от престъпното управление на комунягите и гласуваха за СДС от чувство за самосъхранение, а не защото всички са били ''седесари''. Същата тази лековерна маса, вместо да оцени разумно направеното от ОДС и Костов и да му даде още един мандат, повярва на комунската ДС пропаганда, която успя да го очерни до мах и наивно повярва в легендата за месията цар Симо и розовия балон ''оправяне за 800 дни''. Последващата ''тройна коалиция'' им отвори очите за Симо. И отново същата тази лековерна маса, ненаучила си урока, повярва в приказката за поредния ''месия'' - генерал бат Бойку. .... и резултатите са налице - България, от динамично развиваща се икономика с растеж на БВП 5-7%, стигна до последното място в ЕС.
    Еми така ще е, докато тази люшкаща се маса не остави настрани емоциите и лековерието си, не започне да мисли с главата си преди да гласува и, вместо да дава гласа си за недеполитизирали се комунски цървули и бивши партийни секретари, да даде доверието си на младите и образовани демократи политици от Реформаторския блок.

  79. 79 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 915 Весело

    До коментар [#2] от "chicago514":

    Лъготиш, както обикновено, Мая беше избрана с бюлетини..... пултчетата не са мешани.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  80. 80 Профил на Коте
    Коте
    Рейтинг: 1022 Гневно

    До коментар [#2] от "chicago514":


    [quote#2:"chicago514"]Просто се повредиха пултчетата на 20 независими другари от ГЕРБ и Манолова беше избрана[/quote]
    Лъжеш като дърт циганин комундер, избора беше таен и пултове има само в чугунената ти глава!

  81. 81 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Любопитно

    [quote#63:"Прогл@дна."] за всичко винят Борисов.[/quote]
    Стана ясно, че Борисов назначава ген. Кирчо Киров в своя екип през 2012 г.!? След като Плевналиев го освобождава от длъжността президенски съветник на Гоце Първанов!!!! Киров има един куп нарушения преди това, включително осъдителна присъда за криене на документи за убийството на Георги Марков. Можеш ли да обясниш защо Боко постъпва така?!

  82. 82 Профил на nik_177.
    nik_177.
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Коментаторът ползва термина блатни животни. Но по-подходящ и конкретен бе Джефри Ван Орден, нарекъл българската битност блато с алигатори. Алигатори. Защото има и други блатни животни и птици - диви гъски и патици, жабчета, охлювчета, че и лебеди. Тук става дума за Алигатори. Дебнещи и все гладни. И коварни. Вчера в Шумен Четин Казак /какво име - хем Четин, хем Казак/, та Четин Казак от ДПС издевателски и злорадо изкоментира провала на реформите на ГЕРБ, на правителството по-точно. Че били половинчати, че въобще не се случили, намигайки на Борисов - виж си ортаците какви ги свършиха. И надявайки се Борисов да проспи, че контрата за реформите идва точно от ДПС.

  83. 83 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Любопитно

    [quote#82:"nik_177."] контрата за реформите идва точно от ДПС.[/quote]
    За Дпс и Бсп е ясно, стопират реформите, Ндсв правеше същото. Но айде да ми обясниш, защо Герб също нищо не промениха през първия си мандат?! Сега им е по лесно, могат да се оправдават с коалиционните си партньори.

  84. 84 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    "Той се опита да направи сложен политически маньовър в стила на късния Тодор Живков, който искаше да намали влиянието на руския фактор в българската политика като върже икономически България с Европа"

    По-скоро руснаците вече не можеха повече да си позволят да плащат за влияние, а ние така и не намерихме равностойна замяна...

    I Want To Believe
  85. 85 Профил на nik_177.
    nik_177.
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Не само се оправдават с коалиционните си партньори. Нещо повече. Заиграват зад гърба на въпросните партньори с ДПС. И то по ключови, стратегически за стабилността на държавата проблеми. Клякането пред Сараите да остане екипа на ДПС в народната банка, например.

  86. 86 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    Глупости...

    През 1980 соцлагерът на СССР се пропукваше.
    Скончался в 1989.

    При Людмила Живкова и донякъде след, партийната държавна политика на България бе отваряна за по-щироки икономичски и културни връзки със свободния капиталистически свят.

    По-специално -- за икономика и технологии:
    Западна Германия, САЩ и Япония.

    Отчасти може би това е било стимулирано от технологичното ембарго на Запада срещу СССР
    (и контрабанда през НРБ), но по-съществено е друго.

    България, оставяйки суверенна държава
    (за разлика от републики в СССР),
    се движеше към фактически излаз от "орбита на сателит" на интернационален СССР.

    С Национална политика отворена за Света.
    Към Европейския Съюз.

    Това не е се харесало на СССР
    вървящ уверено към... ссср стадий.

    Какво вие не намерихте за "равностойна замяна"?

    При постоянен грак срещу Запада,
    в частност: "Американски Марици"?

    Вижте си културата на номенклатурата.

    Экономическа, чалгическа, законово съобразическа и т.д.

    До коментар [#84] от "2.50":

    "Той се опита да направи сложен политически маньовър в стила на късния Тодор Живков,

    който искаше да намали влиянието на руския фактор в българската политика като върже икономически България с Европа"

    По-скоро руснаците вече не можеха повече да си позволят да плащат за влияние,

    а ние така и не намерихме равностойна замяна...

  87. 87 Профил на berillo
    berillo
    Рейтинг: 402 Любопитно

    Борисов е слушал много внимателно Тато, докато го пазеше. Възприел е добре от него камара уроци.
    Не е необходимо да си политолог, за да стигнеш до тези изводи....
    Колкото до Борисов, той продължава да се учи добре и сега, очаквам от него изненади в събитията от близкото политическо бъдеще на БГ. Донякъде ще са в стил Живков, но с Борисовите си интерпретации....

    Be3Al2(Si6O18)
  88. 88 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 669 Весело

    Момчил Дойчев

    Момчил Дойчев Баджаков
    Завършил философия в СУ „Св. Нлимент Охлридски". НАУЧЕН СЪТРУДНИК В ИНСТИТУТА ЗА ФИЛОСОФСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯл Доцент по теория на полиитката в Югозападния университет в Благоевград и Нов български университет. Автор на множество монографии по социология, политология и социално управление, на учебник по основи на политиката и на книгата „Политическата коректност срещу либералната толерантност", издадена през 2010 г.

    Дибидюз КОМУНЕ /за сведение/.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  89. 89 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#86] от "dnevnikar":

    Нещо за Първо и Второ направление да си чел?

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  90. 90 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#77] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Пак се ОЛЯ, още ли на си разбрала че си с рейтинг като на Позитано?

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  91. 91 Профил на puhon
    puhon
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Много правилен анализ!

    Любима фраза: "Блатните животни". Тези които вкараха България в блатото на социализЪма и разсипаха държавата. Затова голяма част от умните и кадърни българи поемат еднопосочно към терминал 2.

  92. 92 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Любопитно

    До коментар [#88] от "Captain Shakespeare":

    И този ли е комуне: Борис Попиванов....От февруари насам ГЕРБ заработи като фенклуб на писателя Лампедуза с неговата максима "Нещата трябва малко да се променят, за да останат същите". Правя аналогия с консервативния принцип, а не със сицилианската мафия, разбира се. Борисов си избра еднотипен метод на действие. Пуска реформаторите по пързалката да развият възгледите си до степен, че да предизвикат съпротивата на заинтересованите групи във всеки съответен сектор - съдебен, здравен, пенсионен. После излиза някой да разкаже съвсем различна реформа от предварително начертаната. Накрая излиза Борисов да примири гледните точки и пресова замисъла на инициаторите през сокоизстисквачката на консенсуса. Остават неща половинчати, недовършени, без ясна концепция, които навярно тепърва ще бъдат доокастрени през есенния сезон.....

  93. 93 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2554 Неутрално

    До коментар [#16] от "dnevnikar":

    какъвто и да е ББ и която и партия да представлява е приеман и поддържан от целия ЕС и САЩ и по никакъв начин от Русия и КГБ ,това показва кой е на прав път и кой не е ,така ,че не ме интересува колко власт има ДС ,а какво прави управляващия ни ,който е поддържан от демократичните сили по света .

  94. 94 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Няма нищо чудно! В страната на слепците царят е едноок!

  95. 95 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Гневно

    [quote#93:"edin drug"] не ме интересува колко власт има ДС [/quote]
    Признахте ли си накрая герберите, че ДС е част от властта...

  96. 96 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Много добро интервю! Комунягите продължават да ни "управляват" и ограбват, чрез "различните" си "партийни проекти"...

  97. 97 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1952 Любопитно

    До коментар [#25] от "Гледна точка":
    Нямат други аргументи и разчитат на неосведомеността на матряла - пробутват полуистини.
    А кой е Момчил Дойчев и за какво се бори, на страниците на Дневник?
    Бих приел мненията и критиките на Огнян Минчев и на Боряна Димитрова, заради принципните им позиции и мнения през месеците и годините назад. Но поредният политолог - конституционен експерт ми идва "байгън" - както е модерният напоследък език на теменужените.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  98. 98 Профил на ideyazabulgaria
    ideyazabulgaria
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Отговор на въпросите на в. Дневник и друг опит за обективен анализ

    В последно време мутроолигархичното ни статукво бълва нови и нови „анализатори“, с цел да заблуди обществеността за ставащото в България. Като настоящия анализ на Момчил Дойчев, в които привидно има верни неща, но като се вникне човек в тяхната същност, ще разбере, че не отговарят на истината, а са изцяло подвеждащи.
    Анализът на Дочев е крайно посредствен в духа нищоказването и дрънкането на политиката на олигархични клан на СДСарията( сега РБ). За всички други партии се споменава, но не и за РБ.
    В България няма политически партии, на тяхно място има търговски фирми, собственост на олигарси произлезли от редиците на последната номенклатура на БКП със свои партии БСП, СДС( РБ), ДПС, НДСВ, ГЕРБ. Всички са произлезли от един начален капитал даден им от БСП ( откраднати от от външния дълг 1985-1989 , черните куфарчета на първото правителство на Луканов, създали олигархичните групировки независимо от политическата им окраса- "Мултигруп", "СиБанка", "Капитал" и от последвалите приватизации).
    Всички са с една идеология- НЕОЛИБЕРАЛНАТА- на едрия олигархичен капитал, независимо начините по които е направен, той управлява сега държавата чрез своите партии. 
    От тях водещи са двете партии – БСП и ГЕРБ. БСП олигарси държат икономиката на държавата( енергетиката), а ГЕРБ сега държи финансовата система( парите) на държавата чрез своите банки.
    ДПС до сега седеше на трапезата на БСП, натрупа капитали и ги складира в своя олигарх Пеевски.
    Трите БСП ,ДПС и ГЕРБ се въртят последните 10 години в политиката, БСП и ГЕРБ си предават властта един на друг с предварителни задкулисни поговорки. 
    Сега в БСП се водят вътрешни борби за мястото на Станишев, т.е кой да се добере до стотиците черни каси на партията, за това и партията е отслабнала, намира се на ръба на разпадането си, но няма да го направи, защото ги задържат ПАРИТЕ и черните капитали на партията. 
    За това от нея се отцепи Първановото АБВ- те са сърдити, че не получиха мястото на Станишев.
    ГЕРБ стана сега най-силния олигархичен клан с помощта на БСП, понеже БСП се затвори очите за това, че Борисов използва 9 години властта си първо като кмет на София и второ като министър председател да върти целия бюджет, резерв, парите от застрахователните фондове на НОИ, винетки, глоби, такси през двете си банки СиБанка и КТБ.
    Олигарсите на двата най- силни олигархични клана на БСП и ГЕРБ прибраха( откраднаха)до стотинка печалбите, направени от въртене на държавните пари в КТБ и още откраднаха 12 милиарда от държавния бюджет, но се споразумяха да не ги дирят нито връщат, а да запълнят бюджетната дупка с 16 милиарда нов външен заем взет от МВФ.
    ДПС използва суматохата и направиха Пеевски втория олигарх в държавата след клана на двойката“ББ и ЦБ“. 
    Сега се извършва окрупняване на капиталите и симбиоза на олигарсите. 
    Поради вътрешната немощ на БСП, хитрия Доган-Местан (ДПС) се ориентира към по силния клан-ГЕРБ като иска да слее капиталите на Пеевски с тези на Борисов и да заграби властта с него, понеже имаш ли власт, се добиращ по-плътно до държавната хазна , обществени поръчки, еврофондове и богатееш с пълни шепи- все крадено от нас.
    РБ си имат свои олигарси като Прокопиев, кредитните милионери Муравей и други около Костов..., но те нямаха власт до сега, и техните олигарси доста огладняха вън от властта, за това влязоха в правителството на Борисов и му станаха пълна подлога с цел и те да откраднат още някоя мръвка от баницата на България и запазят багатствата на олигарсите си..
    Първанов и неговото амбициозно АБВ сега цели да замести БСП и той стане пълновластен господар на черните каси на Партията. Там има само борби за власт.
    АТАКА и ПФ са произлезли също с капиталите на БСП( Мултигруп) и тя им дърпа конците. Сидеров се ориентира и към Путин за да получи някой подарък от него, казват, че Путин им отпуска 10 милиона всяка година и патриотите водят люта битка помежду си кой да се добере до тези пари .
    ГЕРБ и БСП имат не повече от 50 членска маса наредени на общата олигархична трапезата.
    До сега БСП и ГЕРБ са печелили избори с купени гласове и фалшифициране на крайните числа в в оглавяваната от тях ЦИК. До 2009 г БСП я оглавяваше, а след 2009 ГЕРБ я оглавява и фалшифицират изборите с разместване на крайните числа .
    ГЕРБ е фалшифицирал всички избори от 2009 г.
    Всички в сегашното НС са допуснати с благословията на ГЕРБ( и на БСП) държащ ЦИК и само олигархични партии.
    Сега също смятат да фалшифицират местните избори, тъй като районите комисии, където става сборуването на резултатите от местните секции, са наредени на тъмно от ГЕРБ с предварителна уговорка с БСП.
    ДПС е по малка партия- от 5-6 в ръководството и всички мултимилионери складирали богатствата си в поставено лице Пеевски.
    Останалите 300 партии са от не повече 2-3 души членска маса, всички създадени с черни и неизвестни по произход капитали дадени от от големите и конците им дърпани от там.
    Мая Манолова без избрана за омбудсмен с предварителното задкулисна договорка с БСП и ГЕРБ. По този начин Бойко Борисов и благодари ,за това, че тя стана главния фактор в БСП по предаване на властта от БСП на ГЕРБ в последните парламентарни избори.
    Да се каже, че стария омбудсмен К. Пенчев е независим е пълна глупост. Пенчев бе поставен от НДСВ и служеше на едрия капитал в услуга на олигарсите според политическия вятър.
    Сега парламентарните партии не успяха да направят съдебна реформа, защото първото, което трябваше да направят, е да ДЕполитизират съдебната система и заменят политическия избор на ВСС с пряк народен избор. 
    Но не го направиха, понеже това ще им отреже крилата и завре корумпираните ни политици в пандиза. А Борисов се мъчеше да сложи колкото се може повече свои представители във ВСС( от 27 члена) за да вкара съдебната система под своя мишница и завземе „ вся власт советом“ в държавата.
    Борбата между двата най големи клана БСП и ГЕРБ става за най силния отрасъл енергетиката, целта на Борисов е да грабне енергетиката от БСП олигарси и и да стане олигарх №1 на България и новия и " цар".
    А този израз на Дойчев “Бойко Борисов направи според мене за пръв път две видими политически грешки. Той се опита да направи сложен политически маньовър в стила на късния Тодор Живков, който искаше да намали влиянието на руския фактор в българската политика като върже икономически България с Европа”
    ... си е жива мъка, точно в духа на СДСарията. 
    Тодор Живков ( Луканов) не насочи България към Европа, а към САЩ ,като с плана Ран Ът възприеха нелибералния икономически водел на САЩ, от там и неговия обществен модел, но го възприеха през Русия ,по руски модел, като от последните елити на комунистическите партии пръкнаха олигарсите и мултимилионерите. По този начин комунистите от последния елит на БКП останаха да управлява и след 1989 г като добавиха към политическата си власт и нова-икономическа и вземаха „вся власт советов“ в ръцете си. Фактически комунистите управляват неспирно последните 70 години в две системи: 1) в своята комунистическа пради 1989 г и 2) нова система на неолибералния капитализъм след 1989 г. вкарана от САЩ през Русия.
    И двете системи на комунистите са развити на едно и също духовно ниво- еднакво отричат демокрацията и правовата държава. За това и комунистите се залюбиха с неолибералния капитализъм и го внесоха у нас. Имам една статия по въпроса“ Прилаган ли е у нас плана Ран Ът у нас и как да се минимизират щетите от него? На този линк http://www.ideyazabulgaria.org/news-mainmenu-2/analiz/4730-4730
    Руската и българска олигархия са свързани от своето начало ,с пъпната връв на комунистическите партии. Свързани са КАПИТАЛИТЕ им. Руската олигархия по линията на глобалния пазар , като по силна, дърпа капиталите на българските олигарси(нашите пари) и ги изнася в американски банки, и пълни държавната хазна на САЩ.
    Сега  тези олигархични наши партии  връщат обратно в България изнасените наши капитали под формата на "концесионери" и "приватизатори", под чужди фирмени имена и държавни флагове и ограбват по пози начин националните богатства и изнасят парите на българския народ- Дънди, Тецовете“Марица изток“, ЧЕЗ, ЕОН ЕVN и още стотици фирми с чужди имена са пълни с български капитали на наши и руски олигарси, които изнасят парете на България в десетократен размер и пълнят американски банки.
    У нас отдавна няма червени, сини, гербави- жълти или турско сини олигарси, а ни управлява ОБЩА НЕОЛИБЕРАЛНА ОЛИГАРХИЧНА ШАЙКА от щърбела и хърбела ,напълно обезцветена. Те всички са олигархични неолибелални партии с една обща идеология и си разиграват коня, защото нямат ОПОЗИЦИЯ срещу себе си. 
    Момчил Дойчев ,не говори в анализа си за наличието на основния двигател на системата-ОЛИГАРХИЯ, нито назовава нещата като нас. 
    България сега няма антиолигархична антинеолиберална политическа алтернатива, за това в последните избори не гласуваха 73% от избирателите. Те знаят, че вотът им се подменя, също нямат и нов политически собект- опозиция на статуквото за когото да гласуват. 
    Нужна е пълна смяна на неолибералната олигархична система от прехода. Това е нашето решение за борбата ни срещу неолибералния капитализъм. И сме описали как ще стане тази смяна в доктрината.
    Ние работим по създаването на антиолигархична партия, бореща се неолибералното олигархично статукво, борим се срещу системата, искаме нейната пълна смяна, по този начин ще ликвидираме олигархията и свалим комунистите от власт.
    Ние не приобщаваме, а този който иска се приобщава,го прави сам със СЪВЕСТ И СЪЗНАНИЕ!
    Огромния проблем на емиграцията ни е, че продължава да чете по стар навик българската преса и от там се осведомява за всичко ставащо в България и света, без да вижда, че тя е държана от олигарси, които контролират информацията, манипулират изопачават опростачват.
     За това я съветваме въобще да не чете официалната българска преса, няма какво да научи от нея, а да чете нашите „неофициални“ страници:
    Сайт www.ideyazabulgaria.org
    Фейсбука https://www.facebook.com/groups/386898404732745/
    и Фейсбук страницата на Идея за България https://www.facebook.com/ideyazabulgaria?
    Там ще намерите най- добрите анализи, независимо, че не са публикувани в официалната преса. Тя няма да ни ги публикува никога, защото е държана все от олигарси, а ние сме против тях и даваме ясни РЕШЕНИЯ за смяна на тяхната система и ликвидирането им.

    Идея за България- алтернатива на статуквото
  99. 99 Профил на ideyazabulgaria
    ideyazabulgaria
    Рейтинг: 590 Неутрално

    допълнение / А ,че всички управлявали партии през прехода – от първата БСП до последната- ГЕРБ продължават да управляват със старите комунистическо мислене и прийоми на управление идва от факта, че всички те са създадени от последния елит на БКП. Не случайно народът ни нарича прехода посткомунистически.

    Идея за България- алтернатива на статуквото




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK