Камен Калев за ромските сватби, трафика на момичета и истинската история в новия му филм "С лице надолу"

Камен Калев за ромските сватби, трафика на момичета и истинската история в новия му филм "С лице надолу"

© Екип на филма



Новият филм на Камен Калев ("Източни пиеси", "Островът", "Мостовете на Сараево") ще направи премиерата си на 13 октомври, а от 16 същия месец тръгва по кината в цялата страна. "С лице надолу" се вглежда в действителността зад мрачната статистика на трафика на хора за проституция в Западна Европа, в която страната ни е на едно от водещите места.


Историята - за французин, дребен престъпник, когото съдбата сблъсква с малолетната българска проститутка Елка, е по действителен случай, а изпълняващият главната роля Мелвил Пупо ("Време за раздяла" на Франсоа Озон, Laurence Anyways на Ксавие Долан) е един от малкото професионални актьори във филма. Останалите са силни дебютанти от ромски и турски произход, намерени след продължителен кастинг из страната. 


Как попаднахте на истинската история зад "Лице надолу"?




- Един приятел, свещеник в малко село, ми се обади един ден и ми каза, че в ромската махала там се укрива някакъв чужденец – барикадирал се е с пушка в една къща и очаква всеки момент мафията да дойде за него. Приятелят ми се сближил с него, защото от време на време го изповядвал. Той се надяваше чрез мен - като "свой човек  от София", да намери някаква протекция, да достигне до некорумпирани полицаи…


Естествено, чрез познати на познати го свързахме с някакви хора, макар че го предупредихме, че не можем нищо да гарантираме. Не знам после какво е правил, но неговия стрес продължи много дълго време. Той искаше не само да се защити, но и да намери своето момиче – беше се оженил за малолетна проститутка от ромски произход.  


Камен Калев за ромските сватби, трафика на момичета и истинската история в новия му филм "С лице надолу"

© Екип на филма


Така започнаха нашите срещи с прототипа на тази история. Още в началото видях потенциала за киноразказ. Желанието на този персонаж да изкупи вината си, да се промени – това е, което ме накара да направя филма. Това е конфликтът, през който минава – докъде може да стигне, за да спаси себе си.
Освен това видях потенциал и в образа на момичето - възможност да разберем защо тя е такава, да видим човека в нея. Тя се превърна в символ на всички момичета, които заради мизерия, липса на образование или лоши обстоятелства се превръщат в жертви.


Защо избрахте отново да работите с натуршчици?


- Мисля, че стилистиката беше наложена от факта, че е по истинска история. Тя се случва на по-особени места, много от героите са от малцинствата. За да бъда автентичен, нямаше как да повикам актьори, или актриса на 25 години за 16-годишния персонаж на Елка.


Посоката дойде естествено с проучванията за филма – обиколките с действителния персонаж по местата, където са му се случвали случките. Той дори ни вкара при прототипа на Снежана (образът на трафикантката, която набира и продава момичета от България - бел. ред.).


Представихме се като купувачи – аз и французинът, с когото работехме върху сценария. Тя беше много силна – мисля, че много бързо ни сканира и видя, че нещо не е както трябва. Но всъщност й станахме симпатични. Не е имало сблъсък.  


Сцената, в която откриваме Снежана във филма – момента с момченцето, което се храни на вестника долу, жените, бебетата… Това беше атмосферата, която заварихме там.


Въобще имах голямо желание да постигна автентичност - да използвам нещата, които видях на място и по време на кастингите, за да създам един контекст, който също разказва.


Доколко опасно беше това? Би ли било достъпно за разследване, за документален филм?


- Ами… Както накрая моят приятел свещеникът ми каза - то не се умира лесно. (Oмее се.)


Не е толкова лесно да премахнеш някого. Не съм се чувствал застрашен. По-скоро местата, на които снимахме бяха тежки и енергийно натоварени. Иначе всичко зависи от това дали ще намериш вход към средата. Нашият прототип имаше голямо желание да говори с нас.


Сехер Небиева в ролята на Елка

© Екип на филма

Сехер Небиева в ролята на Елка


Срещахте ли се с жертви на трафик?


- Не, но се срещахме с представители на защитени жилища за жертви, на неправителствени организации. Направихме много дълбоко проучване. Има много лични свидетелства, достъпни на кино и текст  - включително по това време течеше една поредица в "Дневник".


Кастингът за непрофесионалните актьори е продължил две години из цялата страна. Как ги намерихте и убедихте да влязат в тези роли?


- Да, беше изключително наситен период. В София канехме хора покрай контактите в ромските общности – където познаваме хора, или има медиатори. Из страната – чрез обяви, чрез пасторите в църквите в махалите… Ходехме на място с кастинг-режисьорката Йоана Илиева. Първоначално актьорът Стефан Денолюбов ни помагаше да правим специфични импровизации с кандидатите.


В тези пътувания откриваш какви ли не места, каквито не си си представял, че може да съществуват. Откриваш, че в тази група, която ние най-общо наричаме "ромско малцинство" има най-различни подгрупи, социални статути, религиозна и етническа идентичност… Това е доста непознато за българина, който има тенденцията да слага всички под един знаменател.


И разбира се – видяхме много, много сватби… Те бяха като кастинги сами по себе си. Така намерихме Ухото (един от престъпниците във филма - бел. ред.) и много други актьори.


Търсехме хора, които с излъчването си, дори без да говорят, казват нещо за биографията на героя. За повечето герои, освен Сехер (Елка) и Лидия (Снежана), които трябваше да се доизградят като образи, най-важното бе да пасват физически и да познават средата. Като цяло не трябваше да убеждаваме никого твърде много.


А тях как открихте? Те правят изключително силни роли.


- След повече от година ходене по махалите из цяла България имахме 5-6 фаворитки за ролята на Елка, но аз все още не бях убеден. Сехер открихме едва два месеца преди снимките. Кастинг режисьорката я откри в едно кафене в "Надежда" в София… Лидия намерихме в един супермаркет, където работеше като касиерка.


Героинята на Снежана изглежда симпатична. Това значи ли, че я оправдавате?


- Това е силата на нейния образ – тя е нетипичен кинозлодей. Симпатията идва оттам, че действията й не са продиктувани от емоционални мотиви. Не толкова често виждаме жена от ромски произход като силов персонаж. Чисто човешки, разбира се, че не я оправдавам - всеки има причина да бъде какъвто е, но от един момент нататък носим отговорност за действията си.


Камен Калев за ромските сватби, трафика на момичета и истинската история в новия му филм "С лице надолу"

© Екип на филма


Тя май харесваше героя на Мелвил Пупо? Всъщност всички го харесваха.


- Да, това е нещо, което го носеше и действителния прототип. И за това, че е чужденец, беше възприеман малко като "спасителят в гетото".Тази човещина търсех и в актьора (Мелвил Пупо ) – образът е на дребен престъпник, много адаптивен, който е притиснат до крайност от обстоятелствата. Но в душата си той носи ранимост и човечност. Исках през него да се проследи пътя надолу.


Известно е, че проектът имаше проблеми с финансирането от страна на Националния филмов център след спечелен конкурс. Как приключи това?


- Моята позиция е да правя филми и да ги правя по най-добрия начин. Опитвам се да ги финансирам през България, но не винаги успяваме.


В случая кандидатствахме неуспешно четири пъти. После кандидатствахме като миноритарна копродукция – тоест за 10% от бюджета, след като бяхме намерили пари от фондовете на други държави.


Художествената комисия ни одобри, но финансовата ни отряза, което е парадоксално, защото те нямат такива правомощия. Така че си потърсихме правата в съда – и спечелихме с много убедително съдебно решение.


И въпреки ясното съдебно решение, комисията продължаваше да отказва. Тази одисея започна две години преди началото на снимките и приключи съвсем наскоро.


Аз не познавам хората в комисията и нямам представа как взимат решенията, които взимат. Но в крайна сметка всеки би забелязал, че липсва каквато и да е политика в киното – не се знае по какви критерии се подпомагат едни или други хора, какъв тип кино се прави, защо, какво целим. Липсва какъвто и да е професионализъм и общ поглед.


Камен Калев за ромските сватби, трафика на момичета и истинската история в новия му филм "С лице надолу"

© Екип на филма


Това са симптоми на едно много младо, ако изобщо може да се нарече демократично, общество. Още се виждат останките на мисленето "Абе, нека сега да те спра, не знам точно защо, но имам силата да го направя". Това е типичния за комунизма манталитет на палача – той е в края на веригата и не носи никаква отговорност. Само жертвата е срещу него и злоупотребяването с властта е пълно.


Според мен просто трябва да мине време и ще дойде новия тип мислене, който следва някаква логика и задълбоченост. Да смажеш някой просто ей така не е ценност.


Как финансирахте филма в края на краищата?


- Филмът е френски и французите държат изцяло правата. Тежките последствия за мен бяха в условието преобладаващият език във филма да е френски. Това ме притеснява и за по-нататъшните ми проекти. Всяка държава, която влага в кино, има изисквания за собствената си култура и идентичност.  Това минава през езика. Иска ми се новият ми проект да е на български, но не знам дали ще успея…  


Какъв е бюджетът?


- За България висок, за Европа – минималният. Ако там нещата се движат между 2 и 10 млн. евро за европейски филм, ние сме на долната граница. Но за България е може би един от най-високите бюджети. Страната участва с 10%, след съдебни дела и дълги разправии.


Взехте ли сте си ги?


- Все още не..


А всъщност ние теглихме заем, за да завършим филма и имаме задължения . Това, което се случи тук, не можем да го обясним на нашите копродуценти. Трябва да им пращам "Архипелаг Гулаг"на Солженицин… (смее се)



Защо "С лице надолу" няма фестивален живот като другите ви филми, които направиха премиери в Кан?


- Това е още едно изискване на френската страна. Те искаха да бъде или в официалната селекция на Кан, или във Венеция. Не го пуснаха за Петнайсетодневката на режисьорите например, защото ако влезе, не може да играе за състезанието във Венеция. За съжаление обаче не влязохме там. Но това не значи, че няма да има фестивален живот, а по-скоро че няма да участваме в официалните селекции на някой от водещите три-четири фестивала. В края на октомври ще се състои немската премиера на фестивала HOFER FILMTAGE.


Въпросът е как такъв филм, тези истории да достигнат до самите потенциални жертви на трафика и семействата им, да влияят върху тях. Това се чудехме и с поредицата в "Дневник", посветена на темата? 


- Мисля, че нещата не се променят от тях, а от контекста, в който живеят. А контекстът зависи от хората, които имат инструментите да го променят. Те са онези, които ако прочетат, ако преживеят нещо, ако се очувствят на темата, могат да направят нещо за средата  им.


Филмът, надявам се, ще достигне до много хора, защото ми се струва достъпен.  Това е един лесно гледаем трилър по действителен случай, една човешка история.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Както сам казва - филмът е френски, направен за да се хареса на французите. Трафик на момичета, роми в чужбина, малко секс и въобще историйка която може да получи финансиране за филм. След 2 години максимум този филм ще бъде забравен... Въпросът е - защо през последните 20-тина години няма българско кино (с малки изключения)?

  2. 2 Профил на carebean
    carebean
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Еееей суууупер! Най-накрая! Откога го чакам да излезе

  3. 3 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    К. Калев е абсолютно импотентен творчески. Има идя да снима филм, но няма никаква идея какъв да е той. Върви след нещата и изчаква момента филмът криво-ляво сам да се получи. С първата си история - Източни пиеси донякъде нещата се случиха, благодарение на главния си герой, който сам изигра себе си и разказа своята история. Това което беше режисьорското, всъщност беше само за запълване на времетраенето. Калев си въобразява, че като вкара социални теми за маргиналите по тази грешна земя, ще хване господ за шлифера. Всичките му творби го доказват. Не е изненадващо, че е казал, че филмът е направен да се хареса във Франция, защото знае, че тук всеки ще се издрайфа след неговото гледане. А ще го прати в някое френско село на фестивал, защото всяко френско село организира фестивал. После ще припява за международния успех на "лентата", каквато всъщност и физически не съществува!

  4. 4 Профил на rossen_stoyanov
    rossen_stoyanov
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#1] от "12345":

    "След 2 години максимум този филм ще бъде забравен..." - професионлано звучащо мнение, да не би да сте били в комисията отказала финансиране? И "филмът е направен за да се хареса на французите" - а защо на българите да не им се хареса филм, засягащ важен проблем на нашата Българска държава като трафика на хора и разказващ за съдбата на маргинализирани граждани на същата тази държава? И кое би било "Българско кино" - разказващо за славното ни историческо минало ли? А че филмът е на френски си е наш проблем...

  5. 5 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Забранете използването на високоговорители на открито! Голям звуков терор са цитганските сватби.

  6. 6 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1885 Неутрално
  7. 7 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 356 Неутрално

    До коментар [#6] от "princess_x":

    Този анонс потвърждава коментарите и разсъжденията ни от преди два дни за тематичния и сюжетен интерес на българските "творци", които пишат и снимат за определен малък сегмент от западната публика с интерес към екзотичното и маргиналното.А историите от задния двор с олющените дувари и наркомански терзания, циганските гета с вид на кочина и малолетни проститутки, мрачните и пълни с насилие ретро истории за комунистическото битие с всичките зли, груби, цинични архитипове са им любимите.Този Камен Калев е от най-изявените им представители- много претенции , никаква автентичност или артистичен талант! Поздрави!

    П.П. Има интересна статия за кинофестивала в Сан Себастиян!

  8. 8 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#1] от "12345":

    От зададения от теб въпрос се разбира, че ти си безкрайно немислещ човек...
    Калев е казал защо филмът е френски, а изводът затова защо не е бълграски, трябва сам да си го направиш. Въпреки, че и това е обяснено от режисьора.
    Питам се аз, обаче колко "малко" време трябва да мине, за да изчезнат индивидите като теб?!

  9. 9 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 356 Неутрално

    До коментар [#3] от "Митев":

    +++++ Напълно съгласен с констатациите и оценките Ви!

  10. 10 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2178 Любопитно

    интересно ще е да бъде видян третият филм на камен ,след един много силен дебют ,последван от грандиозен провал

  11. 11 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#9] от "glaxo":

    Благодаря! Аз с вашите - също! Много находчиво сте изброил и на практика изчерпил всичките възможни сюжетни линии в българското кино през последните две десетилетия!

  12. 12 Профил на елица матеева
    елица матеева
    Рейтинг: 5 Неутрално

    с малка поправка Мелвил Пупо се снима при Озон във ВРЕМЕ ЗА РАЗДЯЛА, а не в БАСЕЙНЪТ

  13. 13 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Поощрявам идеята фили да се правят за чужди аудитории. На Ганювците вече 25 години, откакто им дадоха право на глас, критериите им за хубав филм са тематиката, която се засяга, както е видно и от горните коментари.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  14. 14 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Някой може ли да обясни защо филми за не-Елки, които са не-ромки и не се озовават на Запад, за да проституират, а за да работят на три места едновременно, понеже им се налага да се издържат сами докато учат, не се считат за интересни от новаторите-режисьори?

  15. 15 Профил на nacionalka
    nacionalka
    Рейтинг: 468 Неутрално

    До коментар [#14] от "wiligri":

    а за пенсионерите с по едно кисело мляко на ден някой няма ли да направи филм, питам аз? те не са ли по-важни от някакви си жени дето работят на 3 места едновременно?
    а за сираците от домовете за деца, те не са ли по-важни от някакви си пенсионери? аман от опорни точки.
    заради такова тесногръдо мислене ще си седим все в периферията на световната история и ще ровим в калта, чакайки спасителя дето все не идва.

  16. 16 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    До коментар [#7] от "glaxo":

    До коментар [#11] от "Митев":

    Кустурица си каза думата по тези сюжети и теми преди повече от двайсет години по един неповторим и запомнящ се начин. ''Източни пиеси'', от друга страна, е оставил у мене само някакви смътни и потискащи спомени, особено като се вземе предвид, че главният изпълнител по-късно е починал от свръхдоза.
    Що се отнася до новия филм, аз доста се съмнявам в достоверността на разказа на Калев за ''укриващия се в ромската махала чужденец''.

  17. 17 Профил на therage_thefury
    therage_thefury
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#3] от "Митев":

    До всички, изходили се по темата - жал ми е за вас. За злобата и некомпетентността...Жал ми е и за Камен, който е имал нещастието да се роди в тази кочина и да продължава да се бори с прасетата... Прекрасен режисьор, пожелавам му да не унива и творческо дълголетие, и успех на филма!

  18. 18 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#15] от "nacionalka":
    Ма, мола ти са, ма, гуспуджа! Ха кат си такъв лачен изкуствовед да обясниш на нас, плебсите прости, що е такъв нездрав интересът на авангардните творци все към малцинства, пияндурници, наркомани, престъпници и прочие прочие утайки и маргинали и на темата за платения секс, се лепят като мухи на кафява субстанция? Така ориентирано мислене хич, ама хич биля не е тесногръдо, нали! След хиляда години потомците ни, съдейки по изкуството ни, ще имат доста изкривена представа за нормата ни, туй поне не ти ли идва на ум?
    И не между другото, уважаема, трагедията на пенсионера, който всеки месец избира дали да си купи лекарствата, без които би умрял, или да се нахрани, си е съвсем истинска трагедия. Но сбръчканата провиснала кожа и старческите петна не провокират нужната доза мелодраматизъм.

  19. 19 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#17] от "therage_thefury":

    Жали, пич, жали! Много живописно плачеш - любящо и свръхкомпетентно!...

    А колкото до Камен - да, именно с прасета се бори и наистина е нещастен човек!

  20. 20 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 356 Неутрално

    И след това що ни мислят за цигани. заради такЪви "интелектуалци"- за 30 сребърника ще каже, че сме и негри. Такива "режисьори" трябва да бъдат изгонвани с камъни, камо лид а им дават поле за обяснения. Стига вече са представяли само цигани по филмите ни- писна вече. Който иска да прави филми за циганите, да си казва, че е цигански режисьор, а не български.

  21. 21 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    [quote#18:"wiligri"]трагедията на пенсионера[/quote]

    Големият Де Сика му посвети един от най-вълнуващите си филми, Umberto D (1952).

  22. 22 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    [quote#20:"bee"]Който иска да прави филми за циганите, да си казва, че е цигански режисьор, а не български.[/quote]

    Истината е, че само един цигански режисьор би могъл да направи добър и достоверен филм за циганите.

  23. 23 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#22] от "princess_x":

    Абе не е въпросът да е достоверен филма, допуска се също и да не се получи кой знае какво постижение. Но претенциите на калев са безкрайни, лъготенето за френската публика, за не знам си какви фестивали - ето това е, което дразни. Иначе това режисьорче си е изработило един механизъм да припечелва покрай онова, което ние си мислим, че е правене на киноизкуство. Нищо подобно - това е киноиндустрия в много малки мащаби - толкова колкото да е способен режисьора да води сносен живот до следващите два милиона. Бюджетът му всъщност никак не е малък, но той и затова се насочва към маргиналите, циганите и натуршчиците, както и работи с минимален екип предимно от познати, които замангельосва, че "видиш ли, много е зле ситуацията с парите - такива няма да видиш, ама поне ще се прочуеш чак във Франция"

  24. 24 Профил на Клюводървец
    Клюводървец
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#6] от "princess_x":

    натурщчици ме отказа от коментарий.Може и да е добър филм,ама няма такава дума в българският език.

    Ръй! Ръй!
  25. 25 Профил на nacionalka
    nacionalka
    Рейтинг: 468 Неутрално

    [quote#18:"wiligri"]Но сбръчканата провиснала кожа и старческите петна не провокират нужната доза мелодраматизъм.[/quote]

    Мхм, затова и "Любов" на Ханеке обра Оскарите и наградите по европейските филмови фестивали - точно защото актьорите са с опъната кожа и свежи като краставички.
    Преди седмица ревяха че само за гейове филми правели, аз не мога да разбера - последно - филмите за гейове, или филмите за цигани ви бъркат в очите? И някой задължава ли ви да ги гледате?

  26. 26 Профил на radogado
    radogado
    Рейтинг: 648 Любопитно

    Тематиката ме спираше да гледам "Източни пиеси" доста време, но откакто го гледах ми е любимия български филм.

  27. 27 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    [quote#24:"Клюводървец"]натурщчици ме отказа от коментарий.Може и да е добър филм,ама няма такава дума в българският език[/quote]

    За съжаление, в литературата за кино и изкуство все още се използват много русизми (като наследство от времето, когато единствените литературни източници са били от съветски автори) и в същото време агресивно настъпват изопачени присадки от английски. Преди няколко години се опитах да чета една книга за киното от български автор, но бързо я захвърлих, защото беше написана на неразбираем за мене миш-маш от чуждици; една от тях беше ''натрушчици''.

  28. 28 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    [quote#25:"nacionalka"]Мхм, затова и "Любов" на Ханеке обра Оскарите и наградите по европейските филмови фестивали[/quote]

    Ами, с това сам/а посочваш основния проблем на българското кино - липсата на таланти от калибъра на Ханеке, които биха могли да създадат шедьовър и от най-тривиалната тема.

  29. 29 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 356 Неутрално

    До коментар [#23] от "Митев":

    [quote#23:"Митев"]Но претенциите на калев са безкрайни, лъготенето за френската публика, за не знам си какви фестивали - ето това е, което дразни.[/quote]
    Пак се изкушавам да напиша, че така мисля и аз! Който и колкото може- да прави копродукции (защото в Европа това е практика и се финансират от еврофондове - гледал съм поне 10 такива последните години), да се изявява и да преживява -това е животът, но ми идва в повече като започнат да снобеят и да го раздават тежко такива като него! И ще дам пример: рекламата и трейлъра на втория му филм са под мотото " Един филм на Камен Калев" !? Сякаш първият му е направил фурор и взел главния приз на фестивала в Сънданс или Кан, а той е новия Трюфо или Тарантино? Това могат да си го позволят, но не го правят, таланти като Кристофър Бое, който взе приза за дебют"Златна камера" в Кан 2003 г.
    Както и да е ! Да е жив и здрав!

  30. 30 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 593 Любопитно

    "Още се виждат останките на мисленето "Абе, нека сега да те спра, не знам точно защо, но имам силата да го направя". Това е типичния за комунизма манталитет на палача – той е в края на веригата и не носи никаква отговорност. Само жертвата е срещу него и злоупотребяването с властта е пълно."

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  31. 31 Профил на delfina
    delfina
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Поредният мрак в българското кино, защо не могат да избягат от това?

  32. 32 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#23] от "Митев":

    Митяф хем му се иска да покаже, че познава Калев лично, за да придаде тежест на хейтърските си твърдения, хем пък знае, че заяви ли го, веднага ще попадне под подозрението, че хейтът му е на лична основа.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  33. 33 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#29] от "glaxo":

    С други думи, филмът не е хубав, щото на трейлъра пише "Един филм на Камен Калев". Ясно.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  34. 34 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 238 Неутрално

    -Дъщеря ви проституира в Европа!
    -Ко?Н'ье!

  35. 35 Профил на kumeto13
    kumeto13
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Много разбирачи, мноо критици. То по фестивали ли, не са ходили, то що филми са снимали, то е нещо страшнооо. Само по трейлара всиюко им е ясно. Ооо батко, батко

  36. 36 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    От една страна филмът изглежда интересен, ще го гледам, определено. Така както е разказано статията, историята е тежка, но силна, а филма е направен много автентично и с много труд и изпипан детайл.
    От друга страна.. само такива филми ни липсват, за да изплашат и малкото останали туристи. И без тва много от западно Европейците си мислят, че в България е страшно, нека ги стреснем още малко.
    Не си заравям главата в пясъка за проблема с трафика. Просто не ми харесва идеята филма да е направен за "износ".

    Fail with honour then succeed by fraud
  37. 37 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 356 Неутрално

    До коментар [#36] от "#fff":

    В Италия си има мафия, но надали всичките им филми са все за мафията и да се гордеят с това.

  38. 38 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 356 Неутрално

    До коментар [#34] от "rurade":

    Не спряха с тези филми за цигани и проститутки. И след това ще в Европа ни мислели за такива- ами такова им показват измислените режисьори...

  39. 39 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#38] от "bee":

    Някои чужденци искрено се учудват като се запознаем,че има бели българи с руси коси!

  40. 40 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 356 Неутрално

    До коментар [#39] от "rurade":

    За съжаление, заслугата да ни мислят за цигани и проститутки е точно толкова на циганите, колкото и на такЪви "интелектуалци". Поржектирай по европейските киносалони в дните на европейското кино филми за цигани, мутри и проститутки и дали няма средностатичтическият европеец да не повярва, че сме точно такива. Само това ли имаме да покажем? Имаме такава пъстра и горда история. Какво стана с филмите за Възрожденските години, за боевете за национално освобождение, за героите ни, че все за цигани трябва филми? Има изобретатели с български корени... Или има грантове са усвояване към поредното НПО





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK