Евгени Крусев, зам.-кмет на София: Нова билетна система ще позволява справедливо таксуване

Евгени Крусев заместник кмет по транспорта в София

© Георги Кожухаров

Евгени Крусев заместник кмет по транспорта в София



Евгени Крусев пое поста заместник-кмет по транспорта в София след като през пролетта Йорданка Фандъкова поиска оставката на тогавашния заместник-кмет Любомир Христов заради обществена поръчка на стойност 200 хил лв, спечелена от съпруга на депутатка от ГЕРБ. Той е завършил Университета за национално и световно стопанство и магистратура по "Транспортно планиране и инженеринг" в университета Napier в Единбург .


Евгени Крусев се занимава професионално с транспорт от 5 години и любителски от 20 години. Участвал в изготвянето на плана за устойчивост на градската мобилност в столицата. Работил е като експерт в отдел "Международни програми и проекти и обществени поръчки" в Центъра за градска мобилност. "Дневник" разговаря със зам.-кмета по транспорт за качеството на пътните ремонти, предстоящата интегрирана билетна система и начините за намаляване на автомобилния трафик в София


Г-н Крусев, как ще противодействате на некачественото изпълнение на част от мащабните ремонти, на които станахме свидетели в последните месеци?




- Ще се срещна със строителния надзор и инвеститорския контрол, с които ще обсъдя причините за пропуските до момента. На тази база след като проуча опита досега, свързан с некачествено изпълнение, ще направя анализ. Идеята ми е контролът на всички обекти да бъде превантивен и да бъдат предвидени всички непредвидени обстоятелства. Всеки ден проверявам лично строителните обекти и разговарям със строителите.


Направени ли са проучвания за това колко ще струва интегрираната билетна система за таксуване във всички видове транспорт в София?


- Вече има подготвена документация за обществена поръчка от старото ръководство на Центъра за градска мобилност за интегрираната билетна система. Новото ръководство на дружеството ще се запознае с документацията в най-кратки срокове. Очакваме скоро обществената поръчка да бъде обявена и да бъде отворена за набиране на оферти, за да може избраният изпълнител да изгради цялостна интегрирана система за таксуване на пътниците. Основното предимство на тази система е, че ще позволява справедливо плащане спрямо време, зона или разстояние. Решението кой вариант ще бъде избран ще вземе Общинския съвет. Основното е гражданите да плащат според това, което са използвали. В момента пропускът на сегашната система е, че се плаща една сума превозване както за една спирка, така и за десет.


Другото основно нещо, на което залагаме, е видеонаблюдението. Идеята е да намалим многобройните случаи на вандализъм в превозните средства. Столичната община в момента дава много средства за покриване на подобни щети, каквито има и в новите превозни средства. В новите автобуси имаше счупени стъкла и повредени седалки. Чрез видеонаблюдението ще можем да разберем и колко от гражданите пътуват гратис. Чрез него и със справедлива система за таксуване, ще осигурим качествено и изгодно пътуване на изрядните пътници.


Имате ли стратегия за запазване на трамвайните трасета и медернизация на депата? Ще има ли трамвайни трасета до "Дървеница", по бул. "Копенхаген" и кв. "Модерно предградие"?


- Подкрепям развитието на трамвайния транспорт, защото това е един от символите на София. След метрото трамвайният транспорт е един от най-екологичните начини за придвижване и може да поеме голям брой пътници. Има няколко проекта, които са подготвени от Столичната община за развитие на трамвайния транспорт. Сред тях беше продължението на трамвайното трасе до кв. "Дървеница", което отпадна до първия етап. Причината е недоволство от страна на гражданите. Предвиждаме трамвайна линия по бул. "Копенхаген", продължението на линия 23 от квартал "Дружба" до кв. "Младост". Този трамвай ще изпълнява функцията на довеждащ транспорт до метростанцията в "Младост3". Там обаче има изключително тежки отчуждителни процедури, които ще продължат още няколко години. За квартал "Модерно предградие" също има план за изграждане на трамвайна линия по ул. "Връх Манчо", но също сме зависими от отчуждителните процедури.


Приоритет на Столична община е замяната на старите трамваи с нови. По линия 1 тръгват има нови трамваи. Още нови мотриси очакваме от Швейцария. От пл. "Руски паметник" до пл. "Македония" релсите ще бъдат затревени и целият булевард ще се превърне в едно зелено място. Поддръжката на този тип зелени трамвайни трасета е по-трудно от стандартните, защото изисква редовно косене и поливане, но ефектът е положителен.


В момента ретро мотрисите, които са се движели началото на XX век, се съхраняват в закрито помещение и по този начин е спряно тяхното доразрушаване. За тяхното реставриране обаче са необходими много средства, защото всеки детайл се прави ръчно в единична бройка, което изключително много увеличава цената. Това не означава, че сме се отказали да работим в тази посока. Проучвам всички възможности за използване на финансиране по линия на европейските програми. Идеята ми е ретро мотрисите да са част от градската среда и да напомнят за духа на стара София.


Ще се подобрят ли условията в градската среда за велосипедистите ?


- Факт е, че има проблеми по действащите велоалеи, но не може да се отрече и прогресът, който в последните години е значителен. Не сме достигнали до етап, в който да кажем, че няма проблем с придвижването на велосипедистите в София, имаме напредък. Преди време за велоалеи минаваха едни обособени с боя пространства, които по никакъв начин не изпълняваха функцията си. В момента изграждаме функционални велоалеи, каквито ще има по бул. "Витоша", ул. "Обиколна". Велоалея ще има и по бул. "Ботевградско щосе". Всички те ще бъдат отделени физически от останалите превозни средства. Мястото на велоалеите е на пътното платно, а не на тротоара. Велоалеите по бул. "Витоша" и ул. "Обиколна" в кв. "Дружба" ще бъдат отделени с делиниатори, а на "Ботевградско шосе" велоалеята ще бъде напълно отделена от пътното платно. Заедно с главния архитект на София Здравко Здравков разработваме цялостна концепция за велоалеите, с която ще направим велосипедна връзка между кварталите и центъра на София.


Как ще бъде свързан градският транспорт със системата за наемане на велосипеди, която е обявена за концесия?


- С въвеждането на двете системи - на интегрираната билетна система и тази за наемане на велосипеди всеки пътник по най-бързия начин ще може да планира своето своя маршрут с различни видове транспорт. Колелата ще са интегрирани в цялостната система за градски транспорт като неразделна и допълваща част от него. Концесията за системата за наемане на велосипеди е за 33 стоянки. Те ще са разпределени по равномерен начин в центъра на града, така че на всяка стоянка да има велосипеди и свободни места. Всяко колело ще бъде оборудвани с проследяващо устройство, за да може че кражбата да бъде трудна задача.


Доведе ли покачването на цената на еднократния билет до купуване на повече карти или увеличи гратиса? Обмисляте ли намаляване на цената на картата за граждани, които не попадат в нито една от приоритизираните групи (пенсионери, студенти, деца)?


- Увеличената цена на превозните документи за еднократно пътуване и запазването на цените на всички останали абонаментни документи, както и намаляването на годишния абонамент, доведе до увеличение на използването на по-дългосрочни превозни документи. За юни и юли 2016 г. има ръст от 50 % на абонаментните карти в сравнение със същия период на миналата година. Два пъти се е увеличил броят на издадените и заредени абонаментни карти по редовна тарифа. Най-голям е ръстът при персонализираните годишни карти, чиято цена от юни тази година беше намалена от 500 лв. на 365 лв.


До края на август са закупени близо 10 000 годишни карти. За сравнение за цялата 2015 година са издадени само 226 персонализирани годишни абонаментни карти. Приблизително 10 000 са и издадените тридневни карти, които са нов превозен документ с цена 10 лв. и дават право на неограничен брой пътувания в рамките на 3 дни. Запазването на цената на еднодневната карта от 4 лв. и възможността за неограничен брой пътувания в рамките на деня доведоха до близо трикратно увеличение на броя продадени карти през месеците юни и юли на 2016 година спрямо същия период на 2015 г.


За изминалите два месеца се е увеличил и броя на персонализираните карти по редовна тарифа. Ръстът за картите по редовна персонализирана тарифа е 56%. Картите за един месец за една наземна линия имат ръст от над 60 %, а едномесечните карти за метро са повече с 80%. 34 на сто е и ръста на картите за един месец всички линии. При неперсонализираните карти по редовна тарифа също има общ ръст от 21%. Очаквано, при билетите за еднократно пътуване, чиято цена беше увеличена, има спад. Картите за еднократно пътуване за месеците юни-юли 2016 г. бележат спад от 40 на сто спрямо същия период на 2015 г. При картите с талони за 10 пътувания, намалението е от 22 %.


В София има проблем с паркирането. Имате ли идея как могат да се освободят главните булеварди от безразборно паркирани коли и как може да бъде облекчен автомобилният трафик?


- Основната ни цел е да дадем подходяща алтернатива на придвижването с автомобил. Ще намалим автомобилния трафик с подобряването на услугите на градския транспорт. Когато градският транспорт се превърне в предпочитан начин на предвижване автомобилният трафик ще намалее. В тази посока работим по много проекти – обновяване на автопарка, включване на нови системи и приложения за улеснение на пътниците. Това ще бъде основната цел, която преследваме. В момента се строи третата линия на метрото, а едновременно с това се изграждат буферни паркинги, които ще са разположени в крайните станции. Всичките бяха прехвърлени към Центъра за градска мобилност. Вече всеки гражданин, който има карта за градския транспорт ще може да паркира безплатно автомобила си на буферните паркинги.


В квартал "Люлин", който е обслужван от 3 метростанции, ще има само един буферен паркинг. Предвиждате ли изграждане на повече такива паркинги в близост до метростанциите?


- Паркингът на метростанция "Сливница" предстои да бъде пуснат в експлоатация възможно най-скоро. В плановете за изграждане на метрото има предвидено едно отклонение с още една станция в "Люлин", която ще се намира по булевард "Царица Йоана", което би подобрило транспортното обслужване на някои части на втората и третата част на квартала. Там е възможно изграждането на буферен паркинг.


Предвиждате ли въвеждане на Синя и Зелена зона в кварталите?


- Въвеждането на Сина и Зелена Зона е с цел да бъде урегулирано безразборното паркиране, и не е просто начин за изкарване на пари от Центъра за градска мобилност. Има райони в София, за които е необходимо разширяването на зоните за платено паркиране. В "Лозенец" още през 2014 г. беше внесено предложение от районния кмет за въвеждане на платено паркиране. Достигнахме до етап, в който хората сами да се въведе платено паркиране, защото напрежението в кварталите, които са гранични на сега действащата зона, е много голямо. Основната цел на тази зона е да се осигури определено ниво на комфорт на хората, които живеят в дадения район.


Кога ще започнете работа за поетапното изграждане на системата за бус лентите?


- Има разработени проекти за няколко бус ленти. Предстои да бъдат реализирани. Създаването им за мен е приоритет, защото осигуряват бързина на градския транспорт. Има проекти за бус ленти по бул. "България", по бул. Ситняково, и бул. "Александър Малинов". Ще наложим въвеждането на им, но след много внимателен анализ, защото не винаги предхождащата инфраструктура ги позволява.


Кога ще бъде ремонтирана изцяло ул. "Граф Игнатиев"?


- Ремонтът на "Граф Игнатиев" е крайно необходим. Улицата е предвидена за реконструкция в Плана на Столична община. Освен полагане на нов паваж и ремонт на трамвайната линия се предвижда трансформиране на площад "Славейков", така че сергиите да имат по-добър вид. Ще бъдат обособени още зони за отдих. Ще бъде подменено и осветлението.


Приемате ли идеята за въвеждане на нощен градски транспорт, какъвто има в повечето европейски столици?


- Идеята за нощен градски транспорт е била реализирана в миналото, но опитът показва, че пътниците са изключително малко. Това не ни спира да правим още анализи, които да ни покажат дали подобна услуга може да улесни гражданите. От изключителна важност при нощния градски транспорт е да бъде осигурена сигурност, защото в противен случай бихме рискували здравето на хората.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    Това момченце хал хабер си няма от живота а почва да дава акъл на баща си и дядо си - да му имам самочувствието с това будещо НЕСИГУРНО време ! Транспортът в София е в плачевно състояние .Колкото и всеки ден да му пускат некомпетентните опити за мисли еповече от ясно че царят е гол ( царицата също ) !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Любопитно ми стана как с видеокамери ще се борят срещу гратисчиите в градския транспорт. Аз що си мисля, че къде къде по-лесно и ефективно е да сложат постоянен контрол.

  3. 3 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Признавам си, не успях да прочета цялото интервю, просто отговорите са повече от ужасни. Още на втория въпрос, имаме две взаимоизключващи се тези, плюс напълно нямащ нищо общо отговор. Не можах!

  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    Чакаме да видим.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#4] от "Bulgarische Motoren Werke":

    колко да чакаме ? свърши ни чакалото да ги търпим тези калинки !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на tach0
    tach0
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Правописните грешки са толкова много и големи, че се губи смисъла на казаното (доколкото го е имало)! Почти всичко е в бъдеще пожелателно... От сметката за повишаването на цените на билетчетата май става ясно, че ГМ ще бъде на червено към края на годината. Ударно за месец-два посъбраха едни пари, а после?

  7. 7 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Преди да се пусне вторият метродиаметър, средната скорост на автомобила ми беше 19км/ч, сега е 17км/ч
    като пуснат третия метродиаметър дали ще стигна 12км/ч
    А безумните светофари с бутон на всяко кръстовище изобщо не искам да ги коментира. Такова малоумие рядко се среща

    "We're not gonna take it! Anymore."
  8. 8 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ми кмете, що не се кандидатира, щех да гласувам за тебе.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  9. 9 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    да бъдат предвидени всички непревидени обстоятелства.
    --------------------
    Доооообре.......

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  10. 10 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Защо не каже с колко са спаднали пътниците ползуващи градски транспорт, а не да се хвали с повече абонаментни карти?
    Защо не отиде в Дружба 2 за да види колко пътници има в трамвайте - сега ги разкарваме до гара Искър, а този иска и да ги разкарваме през Горублене и Младост.
    Тези "буферни" паркинги само за хората от провинцията ли ги прави, я да види какво става около метростанцийте в жилищните комплекси.
    Некомпетентно кметче и се оправдава със архитекта от село.

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#8] от "Bulgarische Motoren Werke":

    там не са избираеми а са назначаеми и играят ролята на бушони, само дето се вземат много насериозно бързо пълнят гушките. Виж му часовника за 2 петъка служба !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#10] от "Софианец2":

    Ето му на момченцето едно разписание на трамвай в центъра на София за делничен ден. нека го коментира. то самолетите са по-начесто !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#7:"widowmaker Борисов е единствената партия !?!"]Преди да се пусне вторият метродиаметър, средната скорост на автомобила ми беше 19км/ч, сега е 17км/ч
    като пуснат третия метродиаметър дали ще стигна 12км/ч
    А безумните светофари с бутон на всяко кръстовище изобщо не искам да ги коментира. Такова малоумие рядко се среща [/quote]
    Ти уШ с кола се движиш, пък кудкудякаш срещу светофарите С БУТОН ЗА ПЕШЕХОДЦИ?!? Е ТЕ такова малоумие (ня'а ти обЯсня защо) още не бях чувал, ама...винаги има първи път, казват!

    П.С. Всъщност съм срещнал подобно малоумие вече, като прочетох ника ти. "widowmaker"...
    До коментар [#7] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#13] от "Мойше! Толкоз!!!":

    https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/schedules
    Моше -това е твоят трамвай.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#13] от "Мойше! Толкоз!!!":

    тези светофари , особено в центъра, наистина са малоумие и кражба на пари !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    [quote#7:"widowmaker Борисов е единствената партия !?!"]А безумните светофари с бутон на всяко кръстовище изобщо не искам да ги коментира. Такова малоумие рядко се среща[/quote]

    Те са всъщност в ущърб на пешеходците. Самохвалството за увеличената пропускателна способност на кръстовищата по електронен път в голяма степен се дължи на заложения алгоритъм "пешеходците изчакват да се източи трафикът" на доста от кръстовищата.

    Ако колите като брой продължават да растат и сините зони се забавят нещата ще стават все по-зле. На 2-3 коли в семейство никой високозастроен град не може да издържи без катаклизми от бангладешки тип, каквито виждаме в София.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  17. 17 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#13:"Мойше! Толкоз!!!"]Ти уШ с кола се движиш, пък кудкудякаш срещу светофарите С БУТОН ЗА ПЕШЕХОДЦИ?!? Е ТЕ такова малоумие (ня'а ти обЯсня защо) още не бях чувал, ама...винаги има първи път, казват!
    [/quote]
    Е кой виси да чака тия светофари бре? Като съм с кола да не ги прескачам. На всеки свтофар сложили бутон и всички натискат като невидели.
    Да малоумието е безгранично, но твоето, както и на кмета

    "We're not gonna take it! Anymore."
  18. 18 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 715 Неутрално

    На въпросите с "кога" не видях директни отговори. Не че на другите въпроси отговорите са конкретни и ясни. С две думи, ще се работи някак по разни проекти, пък накрая каквото стане.

    No Pain No Gain
  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    "трамвайното трасе до кв. "Дървеница", което отпадна до първия етап. Причината е недоволство от страна на гражданите. "

    >>> "Гражданите" са местните батки, патрони и бръмчалки, които използват крайните ленти на "Габровски" за паркинг на квартала и за склад за сергиите си, като за целите на последното са разположили бракувани трошки през 20 метра.

    Дребната подробност е, че ако автоталибаните са осиновеният електорат на ГЕРБ, то подобни притежатели на трошки с Акт 16, гумаджии по тротоарите и автоджамбази с по 8 коли пред блока са нещо като "специалните части" на тази партия и се наслаждават на невиждани привилегии за своята електорална вярност.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  20. 20 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 968 Любопитно

    [quote#17:"widowmaker Борисов е единствената партия !?!"]Е кой виси да чака тия светофари бре? [/quote]
    САМ си отговаряш:
    [quote#17:"widowmaker Борисов е единствената партия !?!"]На всеки свтофар сложили бутон и всички натискат като невидели. [/quote]
    Натискат копчетата ПЕШЕХОДИТЕ ЧАКАЩИ ДА ПРЕСЕКАТ КРЪСТОВИЩЕТО ПО ЗЕБРАТА! Ако не го натиснат-светофара работи САМО за да пропуска коли. Ти, като го'уем шАфьорИН (забравил че някога и пеша си ходил, и че баща ти, майка ти, дядо ти и баба ти са пешеходци) кеф' ли ти е да висиш на червено, като кьорав пешеходец не пресича улицата, АМ?!?

    П.С. Извинявам се на останалите потребители за капса, той е предназначен за..."многоумния" адресант на този ми коментар.
    До коментар [#17] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  21. 21 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#16:"cinik"]Самохвалството за увеличената пропускателна способност на кръстовищата по електронен път в голяма степен се дължи на заложения алгоритъм "пешеходците изчакват да се източи трафикът" на доста от кръстовищата. [/quote]
    Точчно с натискането на копчето вкарваш светофара в друг...ти му викаш алгоритъм, който пропуска и пешеходци, след определен КЪС период от време. Ако не натиснеш копче на такъв световар почти НИКОГА (зависи от светофара) няма да светне "зеленото човече".
    До коментар [#16] от "cinik":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  22. 22 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#20:"Мойше! Толкоз!!!"]Натискат копчетата ПЕШЕХОДИТЕ ЧАКАЩИ ДА ПРЕСЕКАТ КРЪСТОВИЩЕТО ПО ЗЕБРАТА! Ако не го натиснат-светофара работи САМО за да пропуска коли. Ти, като го'уем шАфьорИН (забравил че някога и пеша си ходил, и че баща ти, майка ти, дядо ти и баба ти са пешеходци) кеф' ли ти е да висиш на червено, като кьорав пешеходец не пресича улицата, АМ?!? [/quote]
    Къде това? На Т.Александров и К.Величков ли?
    На Сливница и Опълченска ли или на петте кьошета?
    А пешеходните свтофари с "бутон", които в 3ч. нощеска работят на автоматичен режим и спират автомобилите, при положение, че не е имало пешеходец последните 5часа?

    "We're not gonna take it! Anymore."
  23. 23 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#16] от "cinik":

    П.С. Добър пример за това е кръстовището Пиротска/бул. Христо Ботев.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  24. 24 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#22:"widowmaker Борисов е единствената партия !?!"]Къде това? [/quote]
    Пиротска/бул. Христо Ботев, следващият светофар по бул' Христо Ботев (преди Сливница), на трамвайните спирки на Нишава и Хиподрума, и на куп други места (това което си спомням на второ кафе, преди да се събудя)
    До коментар [#22] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  25. 25 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#24] от "Мойше! Толкоз!!!":


    [quote#22:"widowmaker Борисов е единствената партия !?!"] На Т.Александров и К.Величков ли?
    На Сливница и Опълченска ли или на петте кьошета? [/quote]
    На кое от изброените кръстовища пешеходците висят и никога не им свтва зелено, питах?
    Като казвам, че си малоумен, колкото регулирането на движението в София, вЕрвай ми!

    "We're not gonna take it! Anymore."
  26. 26 Профил на jgn33471284
    jgn33471284
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Отбягва директен отговор на въпроса има ли скок на гратисчиите. Както и не дава отговор какви средства влизат от продажбата на карти и билети след увеличението - повече или по-малко? С което засилва подозренията, че повишаването е довело до некупуване на билети и срив на общите приходи. Това че имало 50 % скок в купуването на карти нищо не показва - ако преди са се купували 200 карти, а след това 300, разликата е нищожна.

  27. 27 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 451 Любопитно

    Щом в град-човекомелачка като Москва може да се качват пътниците само от първа врата и всички да имат билетче, и тук може.
    Наслагаха безумни копчета за пешеходните светофари на булеварди, където така или иначе има светофари. Вместо да направят такава система за трамваите, за които спират трафика, дори да няма мотриса на кръстовището.
    Тротоарите - паркинги.
    Много дупки по малките улички.
    Цигански сватби и застроени общински площи и тротоари.
    ...
    Ама не става само с ядене...

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  28. 28 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Изглежда свестен и амбициозен. Успех!

  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#17] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!":

    Ако можеш се аргументирай. интересна какво ще изтъкнеш като факти. иначе е само злобна гробарска риторика срещу по-умните и по- знаещите, които са прочели и още нещо освен Винету!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално




    [quote#28:"balkantourist"]Изглежда свестен и амбициозен. Успех! [/quote]
    това по часовника на снимката ли го установи или майка му ти го казаа ???Часовника говори по-скора че е отворен за "диалог" с котараците !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#25] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!":

    Ти на колко години си ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Някой да е виждал този "План за устойчива градска мобилност"? За него се говори от няколко месеца, но не виждам да е публикуван или приет от общинския съвет. Хубаво е каквото пише по визитките да е проверимо, нали?
    Обективно погледнато проектите, за които сега трябва да отговаря Крусев, са наследени и започнати преди встъпването му в длъжност. Нормално е няколко месеца да е периода за ориентиране, анализ и прилагане на (евентуално) нова политика. Наследените проекти включват и т.нар. тикет система. За пръв път чувам че щяла да се интегрира със системата за обществени велосипеди - това беше отречено от общинския съвет, макар да е логично и необходимо.
    Нека да оценяваме кмета когато и ако започне нови проекти за промяна на ситуацията. Засега има просто още малко време с кредит на доверие в което е добре да бъде подкрепен, а не плют. Замислете се че беше много лесно да се постави амбизиозен младеж в бардака със старите ... експерти. Също толкова лесно е да стане изкупителна жертва и всичко да си тръгне постарому. Писачите с гениални идеи може да се постараят да излязат извън форума, да напишат обосновани предложения и изпратят до кмета и общинския съвет. Административната машина работи с писма - за добро или за лошо, а не с медийни форуми. Ако получават само жалби от собствениците на таратайки, плюс ненаситни щения под масата от гладни фирми - ще получаваме бутони, кръстовища на 3 нива, вълнист асфалт и дългове. Ако искаме по-добър градски транспорт, удобство и качествено изпълнение - трябва да го кажем/напишем ясно и където трябва.

  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#16] от "cinik":

    +++++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#29] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кое не е ясно? Кръстовища с по 3-4 ленти във всяка посока и огромен тряфик имат бутони? Малкото зелена вълна, която имаше по Т.Александров и Сливница отдавна са в историята. Свеофари се наплякаха къде ли не, включително и на околовръстното при Филиповци !!! Обзи ден минах през Солун...и там имат околовръстно...ама как пък не им дойде на акъла едно кръгово да врътнат...3-4 светофара поне...НЯМА!!!

    "We're not gonna take it! Anymore."
  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#32] от "radost.petrova":

    бил доста печеливш за аФторите но явно е секретен. говори се за 7 цифрена сума.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#31] от "КМЕТ В СЯНКА":

    колко ти трябват?
    на достатъчно съм

    "We're not gonna take it! Anymore."
  37. 37 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Светофарите с копчета са малоумие. Принуден съм да натискам мърляви бутони, често с неработещи зелени светлини, чакайки да мине фазата за колите. Преди авт. режим бе определено по-добър. Особено на големите кръстовища тип Сточна гара.

  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#34] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!":

    сега казваш, че ние сме прави . Кое е мнението ти ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Този момък е идиот със самочувствие.

    властта ражда паразити
  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#36] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!":

    трябва ми истината ориентировъчно. +- 5=6 години.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 684 Неутрално

    мнението ми е, че бутони се слагат на пешеходни светофари, които нямат автоматичен режим. Това е нормално и логично!

    На практика, бутони са наслагани навсякъде, само и само да се вземат пари за тях.
    На големите кръстовища е абсолютно малоумие да се слагат бутони.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  42. 42 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#40] от "КМЕТ В СЯНКА":

    на 42 съм.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#42] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!":

    мерси. млад си още. Ако имаш баба и дядо в София ги питай дали им стига времето за пресичане на новите светофари.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    До коментар [#21] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Така би трябвало да е по общоприети разбирания. Ако няма пешеходци - потокът си върви. Ако има - тогава да имат добрината да го вкарат в сметката. Обаче в тази сметка май е параметърът с най-малка тежест. Конкретните впечатления са ми от пресичането на "Ст. Михайловски" при новата естакада и "Драган Цанков" на светофара пред Руското посолство.

    Да не говорим пък за "Драган Цанков" на светофара при строителния техникум. Там за колкото време слизаш от Младост с метрото, токова чакаш на светофара после

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  45. 45 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#43] от "КМЕТ В СЯНКА":


    [quote#43:"КМЕТ В СЯНКА"]мерси. млад си още. Ако имаш баба и дядо в София ги питай дали им стига времето за пресичане на новите светофари.[/quote]
    Що, като има бутон на петте кьошета, стига ли ти времето да пресечеш?

    "We're not gonna take it! Anymore."
  46. 46 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2025 Любопитно

    [quote#27:"Mark Twain"]Щом в град-човекомелачка като Москва може да се качват пътниците само от първа врата и всички да имат билетче, и тук може. [/quote]
    — Комшу, като лепихте тапети в кухнята, колко ролки взехте?
    — 8 ролки.
    След два дни:
    — Абе комшу, що ме излъга за тапетите? Купих 8 ролки, ама накрая ми останаха 3 ролки.
    — Е то и на мен ми останаха 3 ролки, ама ти пита колко съм купил, а не колко са достатъчно...

    За справка, във Варна има система с кондукторки, качването и слизането става четири пъти по-бързо през всички врати едновременно, а гратисчии няма. Та защо да купуваме 8 ролки тапети, като ни трябват само 5?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  47. 47 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Не че е лошо да има сини и зелени зони. Проблемът е, че контролът върху паркирането е насочен единствено към тях. Виждал съм често да вдигат автомобили от зоните, защото шофьорът не е платил. Обаче никога не съм виждал да вдигнат автомобил, паркиран на място, където е забранено паркирането и където очевидно пречи на движението.

  48. 48 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Защо спряхте поръчката за билетна система преди 2-3 години?

    Защо в момента се изгражда система за управление на трафика без общ.поръчка?

  49. 49 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Също така не е лошо да има нови трамваи, но ако те се движат на 30 минути, очевидно че никой няма да разчита на тях. Случаят с линия 1, с която се хвали зам.-кметът, е именно такъв.

  50. 50 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    Онзи ден половината трамвай се опразни - все млади хора - не роми -две лелки контрольорки се качваха :))

    40% - пО- МАЛКО билети са продадени...
    Като дойде есента - още по- малко ще бъдат ..
    ТАМ е бройката, парите, милионите ,които - няма да получат- защото вдигнаха цената на билета :)
    Като теглят калема - ще им стане ясно на тапирите гербаджии, на фандъчка , на лапачите гербаджии..

    Какво стана с този на Градския транспорт ???
    Много милионника ?? Толкова сложно ли е делото срещу него ??? А , Цацаров ??

    Мафия ...покривана от фандъчка - кандидат за ..президент !!?? :)

    BIG AL
  51. 51 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    Вече няма гербаджиичета , посадени на някакъв пост - в общината , които да не крадат и с гъз..а , си ...
    Толкова са нагли, че не се крият , даже ..
    Изглежда усещат смяна на вятъра ..)

    А фандъчка примигва и НЕ ги и вижда- с години ...)
    Вълчетата на Боко ..))

    BIG AL
  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#45] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!":

    не знам точно за петте кьошете но на много места НЕ стига.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 968 Весело

    [quote#47:"lekapoleka"]Обаче никога не съм виждал да вдигнат автомобил, паркиран на място, където е забранено паркирането и където очевидно пречи на движението.[/quote]
    'Начи аз съм късметлия-за 4 години в кв. Иван Вазов ВЕДНЪЖ видях да дигат кола паркирала "на чорчук" на кръстовището Витошка и Забърде. Толкоз на чорчук, че за да завият надясно шофьорите от Витошка трябваше да правят маневра, ако шофират по дясната лента

    Иначе коли паркирали на пешеходни пътеки бол, ама за 4 г' не видях и аз една да дигнат!
    До коментар [#47] от "lekapoleka":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  54. 54 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#49] от "lekapoleka":

    по-горе е съм дал разписанието на 1. има моменти и по една мотриса на час и то в делник ! а ето и в празник -
    https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/schedules
    ОЩЕ ПО-ЗЛЕ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  55. 55 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    Ами , Варна ,ли ??

    Ами ако сложат кондуктори в София , при 1.6 лева билета - ТЕ ПОЧТИ ПРАЗНИ ще вървят , бе ..трамваите и тролеите ...:)
    Хахахаааа...
    Икономическа мисъл ,се казва , това : да намериш БАЛАНСА на интересите :)

    А този натегач, дрънка за бъдещия строеж на ..комунизЪма ..)
    Да бъдеш слуга на мутрите в Общината е чест за него - даже се гордее...с това ..))

    BIG AL
  56. 56 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#53] от "Мойше! Толкоз!!!":

    ти снимай пред НЕРО КАК Е ВСЕКИ ДЕН. САМО ДА НЕ ТЕ МАЛТРЕТИРАТ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  57. 57 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 968 Весело

    [quote#52:"КМЕТ В СЯНКА"]не знам точно за петте кьошете но на много места НЕ стига. [/quote]
    За 5те кюшета знам,защото сега живея там: Ако не тръгнеш на бърз ход ВЕДНАГА след появата на "зеленото човече", не стигаш до отсрещния тротоар на зелено, и на Прага, и на Скобелев. Но колите не тръгват да те газая веднага, а няколко секунди след "червеното човече". Същото е и на бул' Христо Ботев на пл. Македония.

    ОБАЧЕ...огромната част от шофиращите в центъра и южните квартали са станали бая по толерантни към пешеходците, в сравнение преди 15 г'
    До коментар [#52] от "КМЕТ В СЯНКА":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#57] от "Мойше! Толкоз!!!":

    а за хората с бастуни и над 70-80 години дали ще стигне времето А ЗА ИНВАЛИДИТЕ ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    [quote#57:"Мойше! Толкоз!!!"]За 5те кюшета знам,защото сега живея там: [/quote]
    НЕ Е ЛИ МНОГО ШУМНО И МРЪСНО?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  60. 60 Профил на dinema
    dinema
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "tach0":
    "Правописните грешки са толкова много и големи, че се губи смисълА.."
    Правописните и стиловите грешки сигурно са съизмерими с тези в
    АВТОбиографията на Фандъкова на Интернет-страницата на Софийска община.

  61. 61 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#55] от "BIG AL":
    Аз лично съм навит обществения транспорт да върви полу-празен. Адски ми е противно веднъж да плащам данъци на общината, втори път да си плащам картата за транспорта, а накрая куп андрешковци да пътуват за моя сметка. На всичкото отгоре се оплакват на висок глас от разписание, климатик, возия и т.н. Дори не ми се коментира "снизхождението" на шофьори и контрольори към клошарите, ползващи мотрисите за товарен превоз.
    Ходенето пеш е безплатно за всички. Безплатен обяд няма за никого.

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#21] от "Мойше! Толкоз!!!":

    "КЪС" е едно много относително понятие в конкретния случай! В събота така изпуснах 111. Пресичането на околовръстното ми отне 5 минути, благодарение на светофарчетата с бутончета. Автобусът мина и замина, а после чаках 15 минути, за да дойде следващият.

  64. 64 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#61] от "kopo":

    за римляните определено има !!! моля модераторът да публикува списък с политкотектните за редакцията изрази и за наказуемите такива, за да не стават грешки да се трият постове съдържащи имената на едни определено симпатични и много полезни животинки като мангустите !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  65. 65 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Весело

    [quote#63:"veragena"]КЪС" е едно много относително понятие в конкретния случай! В събота така изпуснах 111. Пресичането на околовръстното ми отне 5 минути, благодарение на светофарчетата с бутончета. Автобусът мина и замина, а после чаках 15 минути, за да дойде следващият. [/quote]

    За едни е "КЪС" , за други е "ДЪЛЪГ" а на мадам Ф. Явно и е "ТАМАН" !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  66. 66 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 280 Неутрално

    До коментар [#35] от "КМЕТ В СЯНКА":

    6 цифрена е сумата. току що е поръчан този план: http://www.aop.bg/case2.php?mode=show_doc&doc_id=744442&newver=2

  67. 67 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    Много думи, малко действие.

  68. 68 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#66] от "radost.petrova":

    леко си се объркала мила ! това е нова поръчка за ОЩЕ НАД 700 000 лева. аз ти говорих за предишните "РАЗРАБОТКИ" по темата, в които е участвал и Крусев и от които се .....!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  69. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#66] от "radost.petrova":

    прочети това
    http://www.aop.bg/ng/form.php?class=F02_2014&id=744443&mode=view

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  70. 70 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2025 Весело

    [quote#55:"BIG AL"]Ами ако сложат кондуктори в София , при 1.6 лева билета - ТЕ ПОЧТИ ПРАЗНИ ще вървят , бе ..трамваите и тролеите ...
    Хахахаааа... [/quote]
    То, и във Варна така разправяха тези дето се возеха гратис (и дупчеха само ако се качи контрола), обаче се оказа, че реалността е различна... Хем реалност на един лев за билетчето и с частни линии, и с нови автобуси и тролеи...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  71. 71 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#61:"kopo"] а накрая куп андрешковци да пътуват за моя сметка[/quote]
    Като прибавим към андрешковците и селските тарикати, както и мангустите се заформя към 50% гратисчии по някои линии...

    До коментар [#61] от "kopo":

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  72. 72 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#55] от "BIG AL":

    Системата с постоянни кондуктори дори да не увеличи драстично приходите поне ще доведе до повече пространство и комфорт за редовните пътници, а тарикатите или ще си плащат или ще се придвижват алтернативно...

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  73. 73 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Заглавието е интригуващо, дошъл е новият зам. кмет, и ще оправи това, от което всички се оплакват. Оказва се, обаче, че старото ръководство е подготвило обществената поръчка, а новото тепърва бързичко ще я чете, тоест обещава да не я забави допълнително твърде много. И да види, дали за някои нови приятели няма да има неудобни изисквания.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  74. 74 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#72] от "noshtnik": А на колко кондуктора трябва да плащаме заплата? И кой ще ги контролира тях, дали ще дават билетче, или си мушкат просто левчето в джоба.А в час пик, чакаме да дойде кондуктора, или просто пътуваме гратис? Освен кондуктори, и контрольори, ай стига ...Това ще е една бърза крачка много назад.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  75. 75 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 562 Неутрално

    "Някой да е виждал този "План за устойчива градска мобилност"...
    а някой виждал ли е т.н. "Генерален транспортен план" на София, за който платиха преди 2-3 годуини около 3 милиона лева???

  76. 76 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 280 Неутрално

    До коментар [#69] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Благодаря, сенчести кмете, но това: http://www.aop.bg/case2.php?mode=show_doc&doc_id=744442&newver=2

    и това: http://www.aop.bg/ng/form.php?class=F02_2014&id=744443&mode=view

    не са ли една и съща поръчка всъщност?
    Предишни разработки, ако и да е имало, не са публикувани. Любопитно ще е ако споделите откъде черпите данни за тези предишните. Ако е вярно, излиза че общината точи пари за едно и също нещо веднъж от едни източници и сега втори път едни швейцарски пари. Отделно София и ЦГМ са били партньори в няколко европейски проекта в чиито резултати/публикации се посочва необходимостта от такъв план за устойчива мобилност - но само толкова, без по тях да е разработван документ.

  77. 77 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 280 Неутрално

    До коментар [#75] от "Софианец2":

    Вероятно имате предвид Генералния план за организация на движението на Столична община. Струваше около 2 млн.лева и е изготвен от консултантите "Мот Макдоналд". За съжаление общината така си публикува документите (ако въобще ги публикува) че пада голямо търсене. Този точно генерален план е с доста обемна документация. Ето част от нея:
    Приоритети на ГПОД: http://sofia.bg/pressecentre/foto/16-02.pdf
    Доклад Етап 1, анализ: http://sofia.bg/pressecentre/foto/001-02.pdf
    Проблемите на този ГПОД са, че на всички беше ясно че някои от анализите не са особено качествени. Въпреки това документът зададе ясни приоритети в доста посоки и всъщност доста смислени и радикални мерки. Общинарите обаче казаха - хм, да, имаме ГПОД, ама кой е казал че трябва да го изпълняваме? Той и досега си стои в кръглата папка, а от него се ползват само някои остарели данни. И понеже от изготвянето му, той не е актуализиран, данните не се осъвременяват и допълват, та през 2016г работим с данни от 2009 г. Трябва нов ГПОД, но преди това задължително нов ОУП. Така е видно че общината просто не може да планира и последователно да си изпълнява плановете и затова сме буквално в калта.
    ПУГМ е нещо различно и необходимо. Аз го чакам с нетърпение, но и с доста съмнения.

  78. 78 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3164 Неутрално

    Все още имам надежди, че новият зам. кмет и новото ръководство на ЦГД ще работят за хората и за града, а не за кмета и премиера.
    Обаче не разбрах как ще въведат нова система за таксуване, като не могат да направят нещо толкова елементарно като изземването на старите билети?
    И как ще направят предпочитан градския транспорт като му вдигат цените?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  79. 79 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3164 Неутрално

    Нощен транспорт в София имаше в мноооого далечната 1992 или 1993 -та. Оттогава до сега ни делят поне две епохи.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  80. 80 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#74] от "UJC4040":

    По какъв друг начин би могло да се ограничат гратисчиите, независимо към кой подвид (тарикати на дребно, орки, клошари и т.н.) принадлежат?

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  81. 81 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    Каквото и да се предложи и каквото да се приеме, българинът все ще бъде недоволен.

  82. 82 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 395 Неутрално

    "Евгени Крусев се занимава професионално с транспорт от 5 години и любителски от 20 години."
    Това, че хобито на младежа да се занимава с транспорт е от 20г. е похвално. Когато се занимава 20г и "професионално", може и да разбере за какво става дума.
    "Основното е гражданите да плащат според това, което са използвали. В момента пропускът на сегашната система е, че се плаща една сума превозване както за една спирка, така и за десет."
    Подготвя се поредното ограбване на "матряла" с аргумента, че се мисли за неговото добро. Със сигурност максималната цена за изминато разстояние/брой спирки/ няма да е 1.60лв.
    В Малта - държава - членка на ЕС, със средна заплата 1400евро, където градския транспорт е само автобусен, еднодневната карта струва 1.50евро/по малко от 3 бг. лева/. В София при средна заплата за страната от 800лв/400евро/, еднодневната карта за цялата градска мрежа все още струва 4лева/2евро/. Всеки може сам да си направи анализ. Както му харесва.

  83. 83 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    круско, давай го по леко братле че от много амбиция файда нема - ни за тебе ни за софианци.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK