Майкъл Фалън: Европейска армия е ненужно дублиране на НАТО

Майкъл Фалън: Европейска армия е ненужно дублиране на НАТО

© Reuters



Сър Майкъл Фалън започва във вторник двудневно посещение в България – първото на британски министър на отбраната, откакто България е член на НАТО. Програмата му предвижда срещи с българския министър на отбраната Николай Ненчев, премиера Бойко Борисов и президента Росен Плевнелиев.


Фалън става депутат още през 1983 г., издига се до зам.-председател на Консервативната партия и влиза в правителствената администрацията през 1990 г. След завръщането на консерваторите на власт при Дейвид Камерън той отново е в управлението от 2012 г. насам и преди две години става министър на отбраната.


Разговаряме със сър Фалън за визитата му, позицията му за т.нар. Европейска армия и мястото на Великобритания в европейската сигурност след решението за напускане на ЕС.




Сър, предстоящата ви визита в София е първата на министър на отбраната на Великобритания, след като България стана член на НАТО през 2005 г. Защо на Лондон му отне толкова време посещение на високо ниво?


- Това посещение наистина трябваше да се състои отдавна. Колегата ми Николай Ненчев отправи покана и аз се възползвах от нея.


Искате да кажете, че няма нищо специфично в последните събития в Обединеното кралство, Европа и района, което да изисква визита на такова високо ниво?


- Партньори сме с България от години. Въоръжените ни сили - сухопътни части и кораби - тренират заедно. Посещението ми, надявам се, ще демонстрира нашите интереси в сферата на сигурността. Освен това Великобритания е ангажирана със защитата на южния фланг на НАТО.


Нека погледнем в малко по-широк контекст. За последните, да речем, 100 години, британските интереси в района и България са се променяли непрекъснато от времето на Османската империя, двете световни войни, студената война, разширяването на НАТО... Бихте ли обобщили какъв е интересът на Обединеното кралство тук в сектора на сигурността през септември 2016 г.?


- О, от османските времена измина доста време!


Първо, както вече заявих, армиите ни съвместно тренират, имали сме не едно учение на полигона "Ново село", посещение на кораба "Дънкан" в Бургас миналата година и възнамеряваме да продължим това партньорство.
Второ, ние сме заедно в НАТО и се предполага да действаме съвместно далеч по-бързо и по-координирано срещу потенциална агресия. България работи също по този въпрос.


България има проблем с бойната си авиация и затруднения с патрулирането на въздушното си пространство. Ще обсъдите ли този въпрос в София и какво може Лондон да предложи?


- Великобритания помогна тази година за сигурността на балтийските държави, където този въпрос е доста по-сериозен. Разбира се, готови сме да изслушаме предложение, което евентуално министър Ненчев може да направи.


В балтийските държави действате в рамките на НАТО. Възможно ли е в София да обсъдите въпроса на двустранна основа?


- Да, ще обсъждаме двустранни въпроси, както и какво можем да направим за сигурността на България и района.


Поне от 2008 г. насам и съвсем определено след пролетта на 2014 г. има съвсем различна ситуация със сигурността в тази част на Европа. Колко сериозна заплаха е Русия за партньорите от Черно море?


- Заплахата расте. Русия модернизира армията, увеличава военновъздушните си възможности, провежда учения по много по-различен начин спрямо преди. Наблюдаваме и провокативни действия.


Русия заяви намеренията си в района чрез незаконното анексиране на Крим, както и чрез засилената активност на военноморските ѝ сили.

Много е важно страните от НАТО да продължат да упражняват законното си право на свободно придвижване и свободата на действие в Черно море - както в морето, така и в района.


Но ако огледаме ситуацията със страните членки в района, знаете, че турската армия преминава през трудни времена след проваления опит за преврат, Гърция е в икономическа криза от години, България и Румъния не са от най-богатите страни. Как изглежда състоянието на югоизточния фланг на НАТО в този контекст?


- Всички държави са поели ангажимент да увеличат разходите си за отбрана. Знаем, че за изпитващите икономически затруднения това не е лесно. България все още има предизвикателства... Но ангажиментът е поет от всички.


НАТО разполага 4 батальона на източния си фланг и тепърва ще трябва да видим каква помощ може да се предложи на страните членки на южния фланг.


И ще обсъждате това в София?


- Да. Неотдавна посетих и Румъния, където също са притеснени от заплахата от Русия в черноморския район и искат да видят повече действия от НАТО на юг. С министър Ненчев ще направим преглед на ситуацията.


С вас в България пристига и британска бизнес делегация. Знаете ли какво ще представят те тук?


- Да, те ще търсят възможности какво би могла да направи отбранителната промишленост в двустранната ни търговия. България иска да модернизира силите си и ние носим опит в сектори, от които българската страна се интересува - киберсигурност например.


Правителството планира да обяви търгове за бойни самолети и кораби. Знаете ли дали британски компании ще кандидатстват в тях?


- Интересуваме се и от двата сектора. Разработваме кораби от ново поколение, включително такива за патрулиране отвъд крайбрежната зона. Строим нови фрегати за борба с подводници. Разработва се и многоцелева фрегата. Имаме и 15% участие в изграждането на изтребител от пето поколение...


Така че, има обширни възможности да работим заедно в тези мащабни програми. Великобритания разполага с технологични познания и експертиза в авиацията и корабостроенето, които можем да предложим.


След разговора ни отпътувате за Братислава за заседание с министрите на отбраната от ЕС. Напоследък все по-усилено се обсъжда инициативата за по-тясно сътрудничество, наричана от медиите "Европейска армия". Вие вече се обявихте против, като казахте "винаги сме били загрижени от ненужното дублиране на това, с което вече разполагаме в НАТО". Но идеята дори не е представена още (бел.ред. - това вероятно ще стане през декември и след обсъждане ще се търси споразумение през лятото на 2017 г.).


Защо Великобритания е против преди да сме научили подробностите?


- Винаги сме били против дублирането на нещата, които вече имаме в НАТО. Това е силен отбранителен съюз и не виждаме смисъл да се създава напълно нова институционална структура. Напротив, бихме искали да видим повече сътрудничество между НАТО и Европейския съюз.


И има тепърва да се върши доста работа, особено за т.нар. хибридна война, защитата на киберпространството, стратегическите комуникации. Двете организации могат заедно да работят още много, без да се създават каквито и да било нови институции.


Второ, армиите принадлежат на суверенни държави, те са част от дефиницията за суверенитет. И не виждам много страни, желаещи да предадат контрола над армиите си на някаква комисия в Брюксел.


Казвате, че цялата инициатива дори няма да се развие, няма да е жизнена и да бъде прокарване от партньори в Европа?


- Да, подобна идея се върти от доста време. Привърженици на федерализма в Европа искат да има съвсем различна отбранителна структура. Ние не смятаме, че тя е нужна.
Имаме НАТО и за нас то е фундамент на нашата отбрана. Така и трябва да остане.


А защо се опитвате да спрете реформа в ЕС, докато си тръгвате от съюза след решението за Брекзит?


- Е, още не сме си тръгнали. Докато не сме напуснали, Великобритания е пълноправен член. Фактически ние участваме и ще продължим да участваме в мисии на ЕС като "София" в централната част на Средиземно море, полицейската мисия в Босна и Херцеговина (EUPM) и други.


Ние сме член и като такъв ще продължим да изразяваме мнението си за подобни предложения.
Смятаме, че Европейска армия е нещо ненужно и рисковано дублиране на вече изграденото в НАТО.


Министърът на отбраната на Германия заяви пред "Ройтерс" че очаква Лондон да спазва ангажимент да не пречи на реформи в ЕС, докато се подготвя за напускане на съюза. Поели ли сте подобен ангажимент?


- Други европейски държави искат да се движат към една европейска супердържава и да слеят суверенитета си. Това си е тяхна воля и ние няма да застанем на пътя им.


Но докато Великобритания е член на ЕС, ще повтаряме, че няма нужда от европейска армия и дублиране на НАТО.


Вие сте вероятно единственият ключов министър от кабинета на Дейвид Камерън, останал на поста и при премиера Тереза Мей, макар да сте известен противник на Брекзит. Десет дни преди референдума от 23 юни предупредихте: "Напускането на ЕС би намалило разходите за отбрана на Великобритания и би отслабило сигурността на Запада, а това е много опасен момент." Госпожа Мей каза миналата седмица пред ООН, че страната ви остава "партньор, на който може да се има доверие и да се разчита".
В това като че ли има известно противоречие - как ще бъдете партньор, на който да се разчита "в много опасен момент"?


- Да, аз водих кампания да останем член на ЕС, защото смятах, че страната има полза от това. Вярвам, че ЕС допринася към сигурността, която ни осигурява НАТО. ЕС има правни и дипломатически инструменти, с които НАТО не разполага, НАТО върши други неща, двете организации са различни.


Но решението вече е взето и трябва да го приложим. Обяснявам на партньорите си, че оставаме ангажирани със сигурността на Европа. Разположили сме свои части в Естония и Полша, провеждаме учения в България.


Като член на британското правителство какво е мнението ви за бързо започване на преговори за напускане на ЕС?


- Подготвяме стратегията си за преговори. Това ще бъдат много комплексни преговори - все пак около 40% от търговията ни е с ЕС. Така че трябва да действаме много внимателно и определено няма да бързаме.

Коментари (129)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 340 Неутрално

    От Вашингтон никога няма да позволят създаването на европейска армия. Ето англичаните вече казаха, че не може.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  2. 2 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Весело

    Я! "Брекзит" май подейства кат люта чушка в... таквоз на британците. Бизнес делегация, обещания, уговорки... Една британска ескадрила в Граф Игнатиево?!? К'во му плащаш.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  3. 3 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 906 Неутрално

    да си гледа брекзита и големият брат отвъд океана и да не се занимава с европейските работи.
    Армия си трябва, Европа е сама като цяло

    Pure Chewing Satisfaction
  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9149 Разстроено

    България няма как да участва пълноценно нито в НАТО, нито в Европейска армия , след като сама закри армията си, сама реши да приземи авиацията си, а положението с бронираната техника и военния флот не е по-различно.

    karabastun1@abv.bg
  5. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    Не се бъркайте в чужди работи, пич.

  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    Великите британци вече нямат думата за ЕС, нали излизат? Между другото, какво се мотаят с Член 50?

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 581 Любопитно

    Само от заглавието ми става ясно - БРИТАНЕЦ - искащ ПО-МАЛКО Европа!

    Континентална Европа трябва ДА БЪДЕ ВОДАЧ и ЛИДЕР!

    ЕС има нужда от своя АРМИЯ, своя полиция!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  8. 8 Профил на Raisa Kadulina
    Raisa Kadulina
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Много по-добре е да има европейска армия, но англичаните са слепи и глухи за огромната заплаха путлер.

  9. 9 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Няма да е дублиране на НАТО, само ще е част от НАТО но без Великобритания и Турция.

  10. 10 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1067 Весело

    Троянският кон на САЩ пак се изказа!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2096 Любопитно

    "А защо се опитвате да спрете реформа в ЕС, докато си тръгвате от съюза след решението за Брекзит?

    - Е, още не сме си тръгнали."

    Защо не следвате волята на матриала?

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Защо да има €вропейска армия, когато тя може да се намеси например в Сирия, за да намали или спре пришълския поток към €вропа? КОето няма да е в интерес на САЩ! Англия колко пришълци е приела? А САЩ? САЩ пакостят на целия свят, създавт пришълски кризи в Европа, спед това техните торянски коне-Англията били против обще €пейска армия! За да е €вропа безсилна! Както в момента!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  13. 13 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 990 Любопитно

    До коментар [#4] от "karabastun":

    Нали рИвете за по-големи пенЦии, бе драги?
    Подкрепяш ли не 2% а 3-4% от бюджета да отива за отбрана?
    Защото аз подкрепям!

    Да разлая троловете!!
  14. 14 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    Само не мога да разбера ,Русия каква заплаха е за България
    Въпреки че много се стараем да стане така

    гошо
  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    - О, от османските времена измина доста време!
    ________
    Да бе ! Британците все са си пристрастни към комшулука а на нас гледат като към невзрачна провинция! За това и вероятно идеята им европейската армия е да я кръстат армии ЕС под американско-британски чехъл!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Европейската армия ще си е на Европа. Ако досега армията на НАТО е била съставена от националните армии на страните-членки, после армията на НАТО ще се състои от европейската армия плюс армията на САЩ и останалите неевропейски държави. Елементарно, Уотсън! т.е. Майкъл!

  17. 17 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Прав е, но предпочитам да имаме европейска армия, понеже българската искат съвсм да я унищожат, да не плаши руските туристи и инвеститори в недвижимости

    Birds of a feather flock together.
  18. 18 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    [quote#14:"гошо"]Само не мога да разбера ,Русия каква заплаха е за България
    Въпреки че много се стараем да стане така[/quote]
    Извършват доста агресивност не стига ,че ни пробутват Лади и Масквичи ами искат да ни дават по-евтино газ защото сме на 300 км от Крим което не се търпи!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  19. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Любопитно

    "Винаги сме били против дублирането на нещата, които вече имаме в НАТО. Това е силен отбранителен съюз и не виждаме смисъл да се създава напълно нова институционална структура."

    Тази британска позиция против създаването на общо европейски сили за отбрана е ясна и е отдавна. Най-голямата пречка в ЕС досега пред тази инициатива беше ВБ. Сега, след като скоро се махнат от нашия съюз тази добра и полезна инициатива за създаването на тези сили най-сетне ще има възможност да се реализира. Дано, това стане по скоро.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  20. 20 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    Сър,

    ще Ви повярваме на благородните намерения, ако в България започнат да летят български модерни самолети, въоръжени с подобаващото за времената оръжие..

  21. 21 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#14] от "гошо":

    Най-голямата заплаха за България е Русия... както винаги. Искат да ни завладеят, да ни избият, да ни претопят и да друснат тлъстите си телеса връз земите ни. Стара татарска практика е това.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  22. 22 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9149 Неутрално

    До коментар [#13] от "lone_wolf":

    Ми дай да го направим 5 %, само да не потънат в комисионки, че армията ни е от 10 000 войника и 15 000 чиновника - някак си ?

    karabastun1@abv.bg
  23. 23 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    Великобритания, по принцип е консервативна във всяко едно отношение. Те не поискаха и Еврото, ма то пък взе че стана успешно. Същото се отнася и за армията. Наднационална такава, ще обезсмисли националните. Ще в пъти по-боеспособно и ЕВТИНА! Само че няма да може да се командори от отделни членки. Великобритания, няма да може сама да прати европейската армия, да пази примерно Фолклендските острови, от Аржентина или някой друг слънчасал латинос. Та това ги боли ингилезите. С излизането им от ЕС, европейската армия ще стане факт. Тя няма да дублира НАТО, а ще бъде втората най-мощна армия в света...

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  24. 24 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Любопитно

    До коментар [#16] от "gimi":

    Има нещо друго Джими, не се знае кога на власт в САЩ ще дойде някои идиот като Тръмпи, който постави съществуването на НАТО под въпрос преди време. А, както знаем важните решения в тази организация се вземат във Вашингтон. Та, ако някой ден НАТО се разпадне или спре да върши своите отговорности спрямо Европа, то е добре да имаме резервен вариант с наша собствена европейска армия, която ще бъде независима от Вашингтон или който и да е американски президент.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  25. 25 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 340 Весело

    Да плашиш българина с Русия е все едно да плашиш куче със салам.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11054 Неутрално

    Дублиране на структури си е глупост откъдето и да се погледне, а когато е армия е дори опасно...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    Този няма повече право да дава съвети на европейците. Напуснаха ЕС, да си гледат миризливият остров все повече препълващ се с имигранти и да ни остави сами да си решаваме проблемите.

    Защото докато те са в НАТО съвсем не съм убеден, че в решителен момент наистина ще бъде изпълнено условието, че нападение върху една страна членка е нападение върху всички.

    Достатъчно обещания сме виждали които не се изпълняват. Например като това в което гарантираха на Украйна териториалната и цялост ако предаде ядрените си оръжия.В което впрочем един от гарантите е и Англия.

    http://ykpaina.blog.bg/politika/2014/12/05/20-godini-ot-podpisvaneto-na-memoranduma-ot-budapeshta.1319964

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  28. 28 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    До коментар [#21] от "moriarti":[quote#21:"moriarti";] Искат да ни завладеят[/quote] Имаш пред вид отколешният британски съюзник на Балканите-Турция и ОСманската империя ли? Щото предния премиер на Турция написа книга-стратегическа дълбочина, в която бълнува те пак да стингнат до Виена! Турция е военен гигант, а Европа е военно джужде! Това устройва максимално и САЩ, и техния троянски кон в ЕС-Великобритания-така ги наричаха и по БиБиСи!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  29. 29 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Мнението на Фалън публично артикулирано сега, е напълно естествено след резултата от референдума. Цялата истаория на ЕС, откакто Англия стана член/1973г./ показва, че за да е добре и в кондиция, ЕС трябва да прави точно обратното на това, което мислят и казват англичаните. Сега след напускането им ще бъде още по - лесно, защото няма да е нужно да се съобразява с позициите им.

  30. 30 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Троянския кон в ЕС да си трае! ЕС трябва да има армия!

  31. 31 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    При заделяне на 2% от БВП на ЕС за армия, както е по изискване на НАТО, същата ще разполага с бюджет от над 300 милиарда долара. Руската и китайската ще са далеч назад!!!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2580 Весело

    До коментар [#25] от "Зарзават":

    Българина за разлика от англичанина прави разлика между Русия и СССР

    гошо
  35. 35 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    "Други европейски държави искат да се движат към една европесйка супердържава и да слеят суверенитета си. Това си е тяхна воля и ние няма да застанем на пътя им.”

    Като чета каква е позицията му по-горе, силно се съмнявам!

    I Want To Believe
  36. 36 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#31] от "Георги":

    GDP на Китай по ППС е пои-голям от този на ЕС, а Китай от край време задекя по 2% от БВП то си за отбрана. Така че ако това е критерия пак си се объркал!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  37. 37 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#25] от "Зарзават":

    абе вие русофилите много обичате да говорите от името на всички българи, тия 45 години съветска власт много ви деформираха

    Birds of a feather flock together.
  38. 38 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Тези нали напускат, какво се изказват по въпроси, които не ги засягат

  39. 39 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Весело

    Интересно как ще изглежда този сър министър с аристократично побеляла коса до нашия с току що поникнала!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  40. 40 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 782 Любопитно

    Като поданничка на Нейно величество и гражданка на ЕС мога само да кажа на многоуважавания сър Майкъл Фалън - какво пречи Армията на ЕС да бъде интегрална част от НАТО? Или се притеснява ,че при подобно развитие армията на Великобритания ще се превърне в едно джудже на фона на Вашингтон и Брюксел?

  41. 41 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3876 Неутрално

    ЕС започва да се усеща . и все по често ще липсват стълби по летищата и заместник кметове да посрещат вицепрезидент ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  42. 42 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Прав е - ненужно дублиране.

  43. 43 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    [quote#36:"tribiri"]GDP на Китай по ППС е пои-голям от този на ЕС, а Китай от край време задекя по 2% от БВП то си за отбрана. Така че ако това е критерия пак си се объркал![/quote]
    Ти зарежи ППС. Реалните неща, се купуват с реални пари, а не с юани. Отделно технологичното ниво, на Китай е далеч от това на развитият свят. Може да успяват да прекопират /лошо/ коли и телефони, но качествено оръжие няма от къде да вземат, че да го копират. А собствено не са развити достатъчно, за да измислят. Освен това комунизма, никога не е бил и никога няма да бъде креативна система, насърчаваща човешката инициатива. Не случайно, Китай започна своето свободно падане, в момента в който китайците осъзнаха, че до сега са яли само гарнитурата.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  44. 44 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#39:"tribiri"]...сър министър с аристократично побеляла коса...[/quote]
    Интиресно ти за г*вно увито в лъскава цилофанена хартийка също по тва колко лъскава йе хартийката ли съдиш, али се пак по вкуса??

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  45. 45 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#43] от "Георги":

    И от къде си купуват китайците оръжие с долари!? Аз мислех, че си го правят в заводи, в които работят работници, на които се плаща в юани!
    А освен тива юана е привързан към долара и в УСА непрекъснато реват, че Китай го държат ниско! Дефицитът на УСА в търговиятра с Китай от началото на годината е $ 353 000 000 000, така че ако се наложи имат и $.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  46. 46 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Европейската армия няма само за цел създаване на отбранителен вал срещу диваците от изток а е демонстрация на обединението на страните от ЕС. Това е много по-различно от НАТО и сър-а може да си гледа работата, тъй като страната му вече заяви, че не желае да част от ЕС.

  47. 47 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#44] от "niko_tin":

    Аз не ги ям! Трябва да ни споделите опита си!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  48. 48 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3876 Весело

    [quote#43:"Георги"] Отделно технологичното ниво, на Китай е далеч от това на развитият свят.[/quote]
    пак ли си сериозен ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  49. 49 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#47:"tribiri"]Аз не ги ям! [/quote]
    Това твърдение още е недоказуемо, кой знае какво си се заплеснал по хартийката, та не си и усетил. Да ти е сладко!

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  50. 50 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    [quote#45:"tribiri"]И от къде си купуват китайците оръжие с долари!? Аз мислех, че си го правят в заводи, в които работят работници, на които се плаща в юани! [/quote]
    Китайските оръжия са нарицателно за ниско качество. Дори и не особено интелигентните араби и африканци се мръщят на китайски калашници. А това е дъното. Като не са способни да произведат добре, прекопирано леко стрелково оръжие, представяш ли си как са копирали Су и Миг?

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  51. 51 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Весело

    [quote#40:"thepirineagle"]Армията на ЕС да бъде интегрална част[/quote]
    Интегрален означава общ, обединяващ, за разлика от диференциален, който е отделен, част, елемент!
    Интеграл от Х е 1/2 х Х на квадрат!
    Диференциалът на Х е 1!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  52. 52 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2117 Любопитно

    [quote#26:"penetrating"]Дублиране на структури си е глупост откъдето и да се погледне, а когато е армия е дори опасно... [/quote]
    Всъщност не е точно дублиране, дори напротив. Тук става дума за обща (от там и евтина, но голяма и сработена) армия на държави в Европа, а НАТО е с обхват цял свят и има съвсем друга цел.
    Ей, като го подкарате по наръчника на агитатора и не се усещате какви глупости пишете...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  53. 53 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#48] от "дерибеев":

    Говоря за технологии, а не за ТПК-та за асемблирана на изделия от части произведени по нормалният свят.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  54. 54 Профил на robotrop
    robotrop
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#43:"Георги"]Отделно технологичното ниво, на Китай е далеч от това на развитият свят. Може да успяват да прекопират /лошо/ коли и телефони[/quote]

    Живееш далеч назад в миналото.
    http://www.nytimes.com/2016/08/03/technology/china-mobile-tech-innovation-silicon-valley.html

  55. 55 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 818 Неутрално

    значи наистина ни трябва такава армия, а нато може и да се закрие.

  56. 56 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#50] от "Георги":
    Дойче веле казва друго. При това преди 2 години.


    http://www.dw.com/bg/китайските-оръжия-все-по-добри/a-17499113

    http://m.blitz.bg/news/article/244713

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  57. 57 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#53] от "Георги":

    Това са някакви мантри, лоито си запомнил от събраниуята преди 3-4 години!

    Както казва един познат - Вече всички оригинални стоки са китайски!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  58. 58 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Весело

    До коментар [#48] от "дерибеев":

    Просто Георги си пада малко расист и си въобразява, че само западните държави могат да бъдат силни икономически и военно, нещо, което просто не е вярно разбира се. Азиатските народи са побеждавали западни държави в различни войни даже и през 21 век и ще продължават да го правят и за в бъдеще, ако се наложи. Иначе, разбира се, че Китай имат модерни оръжия, това дори американците си го признават, но Гошето не може да преглътне тази истина по расистки причини.

    Ето за какво става въпрос:

    http://www.defense.gov/Portals/1/Documents/pubs/2015_China_Military_Power_Report.pdf

    http://www.armed-services.senate.gov/imo/media/doc/Harris_02-23-16.pdf

    http://www.reuters.com/article/us-usa-china-submarines-idUSKBN0LT2NE20150225

    Дано и Гошето прочете този доклади. Американските военни и политици за разлика от него не подценяват силата на Китай.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  59. 59 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Весело

    До коментар [#50] от "Георги":

    Прочети информацията в линковете на коментар [#58] и помисли и после пак коментирай.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  61. 61 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3876 Любопитно

    [quote#53:"Георги"]Говоря за технологии, а не за ТПК-та за [/quote]
    аз пък ти говоря за "София Тех Парк" . сега и двамата ли сме сериозни ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  62. 62 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Някои може би искат армията да е 4 часа под натовско командване и 4 часа под европейско? Няма да стане.

  63. 63 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    [quote#59:"Иво"]Прочети информацията в линковете на коментар [#58] и помисли и после пак коментирай.[/quote]
    Говорим за ЕС, не за Южнокитайско море. Не мисля че Китай в краткосрочен план, представлява каквато и да било военна опасност за Европа.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  64. 64 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Любопитно

    До коментар [#63] от "Георги":

    Разбира се, че Китай не е опасност за Европа, напротив Китай търси приятелски и партньорски отношения с ЕС. Което е добре и аз приветствам това.

    Аз имах предвид военна сила и интереси на САЩ и Китай на глобално ниво.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  65. 65 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Обща европейска армия на теория звучи добре, но зависи кой ще я командва и как. Ако ще е някой стил ала Меркел, не мерси. Така че в това отношение англичаните може би правят услуга на ЕС, поне докато на следващия изборен цикъл не бъдат изметени безумци като Меркел и поддръжниците на политиката й в други държави.

  66. 66 Профил на bad_owl
    bad_owl
    Рейтинг: 229 Весело

    Да не кажете сега , че не съм ви казал каква е целта на ЕС армията Има бая рев да чуете от атлантиците срещу тоя проект. Щото познайте кой ще се качва по корабите и с песен към вкъщи.

    Атлантистите са фашисти маскирани като социалисти, действащи като комунисти и веят байрака на демокрацията. А тия дето им верват....
  67. 67 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#66] от "bad_owl":

    Така де. Ако ще има европейска армия НАТО за какво е? САЩ няма да са нужни. Да си ходят на техния континент. Ама няма да искат. Скапва им се многомилиарден бизнес.

  68. 68 Профил на Гадна мурзилка
    Гадна мурзилка
    Рейтинг: 229 Любопитно

    Ясно че англо-американците не искат европейска армия.Те винаги са били врагове на силна континентална Европа в коя виждат съперник.Затова и са всички тези граждански войни,Арабски пролети и окупации на:Ирак,Либия,Афганистан,Йемен,Сирия ... через мигрантска вълна демографски да се унищожи Европа.Нека ми каже някой, че НАТО не може да разположи по 100 кораби около всеки гръцки и италиански остров и ако иска за 24 часа да затвори морските граници на Европа. Но планът е друг, както казах.

    какъв съм вълк, ако не ме лаят кучетата
  69. 69 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#3] от "serpico":

    Абсолютно съм съгласен с всичко написано от теб приятелю!

    не съм избягал
  70. 70 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Англия се опитва всячески да съботира обединението и превръщането на ЕС в силна структура действаща като единна държава, защото това ще принизи нейното значение и тежест на международната сцена до едно незначително джудже. Така сателитите й ще я напуснат и ще предпочетат ЕС. Каквото сам си направиш никой не може да ти го направи.

    не съм избягал
  71. 71 Профил на sluchaynia
    sluchaynia
    Рейтинг: 229 Весело

    Ами европейска армия в голяма степен означава - немска армия. Кошмар за англосаксонеца, какво друго да каже. Гроздето е кисело.

    Гниеща бензиностанция: https://www.entrepreneur.com/article/290503
  72. 72 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Весело

    До коментар [#71] от "sluchaynia":


    [quote#71:"sluchaynia"]Ами европейска армия в голяма степен означава - немска армия. [/quote]
    Е, немско-българска трябва да е...

  73. 73 Профил на Raisa Kadulina
    Raisa Kadulina
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#25] от "Зарзават":

    Все пак населението ни се дели на две - българи и путинофили, и твоята мисъл е валидна само за путинофилите, за тях русия е салам, за българина е отрова.

  74. 74 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#73] от "Raisa Kadulina":


    [quote#73:"Raisa Kadulina"]Все пак населението ни се дели на две - българи и путинофили, [/quote]
    Да не си изтървала туркофилите?

  75. 75 Профил на sluchaynia
    sluchaynia
    Рейтинг: 229 Весело

    [quote#72:"Добрин ВЕЛКОВ"]Е, немско-българска трябва да е...[/quote]

    Съгласен Братя по оръжие....

    Имах предвид обаче нещо друго.
    Това означава край на покупките на F-ве, ще се купуват Еврофайтери.
    Край на покупките на Херкулеси, ще се купуват съответните версии на Еърбъс
    И така нататък - танковете Леопард, Противотанкови ракети HOT е т.н. и т.н.
    Мъни, мъни, мъни..... Мъка...и затова е тоя рев.

    Гниеща бензиностанция: https://www.entrepreneur.com/article/290503
  76. 76 Профил на Raisa Kadulina
    Raisa Kadulina
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#74] от "Добрин ВЕЛКОВ":

    ами те са към путинофилите, откакто путин и ердоган се побратимиха.

  77. 77 Профил на T72
    T72
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#9] от "batgosho":

    и без САЩ, затова няма и да позволят да има европейски военни сили

  78. 78 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Е, НАТО, но това е главно САЩ и търговските им интереси във военната сфера. Европейска армия ми звучи добре, но от къде средства за това, всъщност не знам. И без това плащаме за НАТО...

  79. 79 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Весело

    До коментар [#75] от "sluchaynia":


    [quote#75:"sluchaynia"]Имах предвид обаче нещо друго. [/quote]
    Така де...

    [quote#67:"Добрин ВЕЛКОВ"]Скапва им се многомилиарден бизнес. [/quote]

  80. 80 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Весело

    [quote#78:"danid"]Европейска армия ми звучи добре, но от къде средства за това, всъщност не знам.[/quote]

    Как откъде!? От бюджета на ЕС. Апропо, бюджета на ЕС е по-голям от този на САЩ. В същото време САЩ имат най-големия военен бюджет в света, тоест спокойно и ние можем да си направим силна и боеспособна армия. Стига да има пари и желание.... а, те са налице.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  81. 81 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    НАТО, дрънкане на оръжия, Русия - заплаха, ала-бала. А брадатите си влизат необезпокоявани в Европа и я ислямизират. И в интервюто няма и дума за това. За каква отбрана на Европа говорим?

  82. 82 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#24] от "Иво":

    Е нали и аз това казвам. Ние да си имаме европейска армия, пък тя може да си сътрудничи с американците и канадците под името "НАТО"

  83. 83 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Аз лично съм раздвоен относно създаването на европейски ВС.
    Британските съображения се знаят отдавна, те не са се сменяли от векове. Британия винаги ще бъде против създаването на мощна сила в централна и западна Европа. Дори си мисля, че сега с напускането на ЕС тази исконна британска позиция против ще се засили.
    Франция и Германия искат, защото това ще им даде допълнителен и важен ресурс в световната политика. От друга страна договор за създаване на ВС на ЕС би могъл да привлече страни, които понастоящем са извън НАТО и това ще повиши европейската сигурност. Но - държавите членки все още масово не изпълняват задължението си да отделят минимум 2 % от БВП за отбрана. Кой ще плати? Преди да се укрепи НАТО във връзка с новата заплаха от страна на северноазиатските монголоидни варвари няма много смисъл от създаването на нови отбранителни структури.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  84. 84 Профил на Сорос
    Сорос
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#82] от "gimi":

    Би ли ми отговорил на следния въпрос?
    Коя емблема ще носят войниците от евро-армията?
    Или ще служат на натовската и на европейската едновременно?
    Като за начало прочети точка 2 от Лисабонския договор и тогава ми отговаряй!

    Преди време изловиха NORMAN GRANZ като КОТОВ. Сега изловиха GREEN EYES като КОТАРАК. Интересо съвпадение?
  85. 85 Профил на Сорос
    Сорос
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#83] от "меншевик":

    Значи и ти като колегата джимми не си запознат с Лисабонския договор и отттам идва раздвоението

    Преди време изловиха NORMAN GRANZ като КОТОВ. Сега изловиха GREEN EYES като КОТАРАК. Интересо съвпадение?
  86. 86 Профил на Сорос
    Сорос
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#81] от "Лео":

    Забележи че тия бежанци минаха през натовски страни (Турция-Гърция - влак Будапеща, Австряи и Германия), (Африка - Италия-Австрия-Германия), Африка-Испания-Франция-Англия)

    Преди време изловиха NORMAN GRANZ като КОТОВ. Сега изловиха GREEN EYES като КОТАРАК. Интересо съвпадение?
  87. 87 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    До коментар [#85] от "Сорос":

    Доста от нещата в Лисабонският договор няма изгледи да бъдат изпълнени в обозримо бъдеще, товарищ, освен ако Германия и Франция не изкарат едни пари...

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  88. 88 Профил на bad_owl
    bad_owl
    Рейтинг: 229 Весело

    [quote#78:"danid"]Е, НАТО, но това е главно САЩ и търговските им интереси във военната сфера. Европейска армия ми звучи добре, но от къде средства за това, всъщност не знам. И без това плащаме за НАТО... [/quote]

    Средствата са като спрем да плащаме на НАТО Парата ще потече в посока различна от атлантическата. Светите атлантически лидери не са особено доволни. А слугите им се мятат като риби на сухо да спасяват субсидиите

    Атлантистите са фашисти маскирани като социалисти, действащи като комунисти и веят байрака на демокрацията. А тия дето им верват....
  89. 89 Профил на Сорос
    Сорос
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#87] от "меншевик":

    Лисабонският договор е конституцията на ЕС. Ако си беше направил труда да прочетеш специално точка 2, щеше да знаеш че има изрична забрана за евро-армия.
    А че Лисабонският договор беше отхвърлен на референдуми, ми е ясно. Също така ми е ясно, че по Лисабонския договор всяка задлъжняла страна с 60% от БВП напуска еврозоната, а не само Гърция, ми Германия с 80% задлъжнялост си седи вътре.........итн итн.

    Преди време изловиха NORMAN GRANZ като КОТОВ. Сега изловиха GREEN EYES като КОТАРАК. Интересо съвпадение?
  90. 90 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#84] от "Сорос":
    Чл. 42 т.2
    Общата политика за сигурност и отбрана включва постепенното определяне на обща политика
    на отбрана на Съюза. Тя ще доведе до обща отбрана от момента, в който Европейският съвет, като
    действа с единодушие, вземе това решение. В такъв случай, той препоръчва на държавите-членки да
    приемат решение в този смисъл в съответствие с конституционните им изисквания.......................
    Може да се приеме всякакво решение. Стига държавите да искат.

  91. 91 Профил на Сорос
    Сорос
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#90] от "gimi":

    .http://www.lisbon-treaty.org/wcm/the-lisbon-treaty/treaty-on-european-union-and-comments/title-5-general-provisions-on-the-unions-external-action-and-specific-provisions/chapter-2-specific-provisions-on-the-common-foreign-and-security-policy/section-2-provisions-on-the-common-security-and-defence-policy/129-article-42.html

    ................which see their common defence realised in the North Atlantic Treaty Organisation (NATO), under the North Atlantic Treaty and be compatible with the common security and defence policy established within that framework.

    Преди време изловиха NORMAN GRANZ като КОТОВ. Сега изловиха GREEN EYES като КОТАРАК. Интересо съвпадение?
  92. 92 Профил на regin
    regin
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#84] от "Сорос":

    По евронюз го слушах почти същото, което говориш. А ето и мой стар коментар почти по темата.


    Не че нещо, ма англичаните няма да подадат молба за излаз в първата половина на 2017, защото през юни 2017 ЕК ще обсъжда, дали да има европейска армия и как да изглежда тя. Юнкер внася този проект през декември 2016. И британците веднага след оповестяването, се отказаха да внасят молба за напускане, щото за тях е важно да знаят кой ще командва тая армия и чий флаг ще се вее отгоре.
    http://www.dnevnik.bg/analizi/2016/09/24/2832103_globalizirai_tova/?p=0&ref=id&_ga=1.155408499.973735618.1474979436#comment-42


  93. 93 Профил на Kamen Kozarev
    Kamen Kozarev
    Рейтинг: 730 Любопитно
  94. 94 Профил на regin
    regin
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#90] от "gimi":

    Слагаш каруцата пред коня.

  95. 95 Профил на Сорос
    Сорос
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#92] от "regin":

    Коментарът е по темата, но не съм запознат с фактите. Юнкеровата идеа е антиантлантическа, тоест откъсване от УСА и Англия. Сигурно е насъбрал около себе си политици и ииндустриалци с анти-антлантически възгледи, но идеята няма да мине, дори и клаузата по брекзит да се задейства и британците да не седнат на масата. УСА си има пудели като трите балтийски държави, които ще сложат вето. Полша ще сложи вето. БГ също ще се противопостави и тн и тн.

    Преди време изловиха NORMAN GRANZ като КОТОВ. Сега изловиха GREEN EYES като КОТАРАК. Интересо съвпадение?
  96. 96 Профил на Сорос
    Сорос
    Рейтинг: 284 Весело

    Но като новина си е топтема, защото се виждат настроенията в ЕС, въпреки неправилните изявления на тоя или оня. Някои си мислят, че може да има евро-армия.
    До коментар [#94] от "regin":

    Преди време изловиха NORMAN GRANZ като КОТОВ. Сега изловиха GREEN EYES като КОТАРАК. Интересо съвпадение?
  97. 97 Профил на Сорос
    Сорос
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#93] от "kkozarev":
    [quote#93:"kkozarev"] бегай бе, бегай [/quote]
    Сър Майкъл Фалън заедно с целия остров избяга вече.

    Преди време изловиха NORMAN GRANZ като КОТОВ. Сега изловиха GREEN EYES като КОТАРАК. Интересо съвпадение?
  98. 98 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8788 Неутрално

    НАТО ли ще охранява европейските граници срещу имигрантите.

  99. 99 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1508 Любопитно

    Много забавно би било, ако ЕС се откаже от НАТО и си организира собствена армия и си напазарува руски оръжия...

  100. 100 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2257 Любопитно

    [quote#0:"Статия"]Партньори сме с България от години. Въоръжените ни сили - сухопътни части и кораби - тренират заедно. [/quote]
    Как партньори? Да не би тия кораби и др. военна техника да я произвеждаме заедно?
    Дори римските сенатори не са се гаврили с теляците да ги наричат "партньори", а са наричали нещата с истинските им имена - роби.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK