Човек на годината, или коя е Надежда Цекулова

Надежда Цекулова

© Цветелина Белутова, Капитал

Надежда Цекулова



Какво означава да си човек на годината? В случая на журналиста Надежда Цекулова означава поне за малко да си поставен от другата страна на микрофона и да имаш възможност отново и отново да повториш проблемите, заради които си избран. А това е важно, защото проблемите все още не са решени и борбата продължава.


Миналата седмица Надежда Цекулова получи най-голямото отличие на Българския хелзинкски комитет за 2016 г. – приза "Човек на годината" за приноса й за защита на човешките права чрез нейната дейност по


изобличаване на нередностите, извършвани от българските власти в Център "Фонд за лечение на деца"




Откакто на 20 април тази година бившият директор на фонда Павел Александров и цялата му администрация бяха арестувани и след това подменени с нови кадри, журналистката от БНР се ангажира да следи случващото се в институцията по-вещо и по-зорко от който и да било друг в ресора. Блогът й "По посока на луната" стана справочник за всички разминавания между думи и дела на новото ръководство на фонда, а на живо често можеше да бъде видяна на протестите пред здравното министерство или да търси отговори и да спори с управниците из кулоарите.


Не го е планирала,


не е предполагала, че ще стане гласът на борбата за опазването на фонда


Но вечерта на 20 април, след като цял ден колеги й звънели, за да я питат какво се случва там, почувствала нуждата да разкаже предисторията в текст, който впоследствие се превърнал в най-четения и препечатван неин материал в 14-годишния й стаж като журналист.


"Лично ангажирана съм, защото така го усещам. Работя по темата за фонда, откакто е създаден, бях част от обществения съвет, познавам хората там, станах част и от инициативата "Спаси, дари на". За мен беше очевидно какво се случва, но вероятно за други, които не са толкова навътре, въобще не е било толкова очевидно. Седнах и написах този текст и така се започна. Дадох си сметка, че понеже до този момент фондът функционираше сравнително безпроблемно, всъщност за него много дълго време не се говореше в медиите и заради това има дефицит на информация, върху която да можеш да стъпиш и да търсиш отговори", разказва Надежда Цекулова пред "Дневник".


Кадър от церемонията "Човек на годината" 2016 г.

© БХК

Кадър от церемонията "Човек на годината" 2016 г.


Какво наистина се случи във Фонда за лечение на деца


"Възхищавам се в най-лошия смисъл на думата на здравния министър Петър Москов, защото той прояви невиждани качества в разрушаването на фонда. Да успееш да срутиш нещо, което доста добре работи, буквално с щракването на пръстите си, определено също е някаква форма на талант и му го признавам", казва Цекулова. Зад срутването без съмнение стоят интереси, убедена е тя, но се въздържа да сочи персонално. Според нея отговорите се крият в новия правилник на институцията.


"От години сигнализираме, че в България има проблем със заплащането на медицинските изделия и според мен съвсем умишлено няма регулаторна рамка, свързана с този пазар. Там има огромен сектор в неясно какъв цвят - някаква разновидност на сивото със сигурност", насочва журналистката. Задължението на фонда да плаща тези изделия, които понякога струват десетки хиляди левове, от една страна, е единственото спасение за нуждаещите се деца. Но, от друга, липсата на регулация ограбва ресурса му, защото той може само да се съгласи с цената, която му е поискана, без да има механизъм да провери или преговаря за реалната стойност.


"Това продължаваше с години и децата, които кандидатстваха за такъв тип операции, се увеличаваха с всяка следваща година, а също и разходите за медицински изделия, докато през 2015 г. не надхвърлиха 50% от бюджета на фонда. Неофициалната информация от ортопеди, е че комисионите в бизнеса с медицински изделия са между 30 и 40 процента", казва Надежда Цекулова.


Единственият противовес на този интерес на болниците да правят операции със скъпоструващи изделия преди беше задължителното насрещно становище от специалист от друга болница, който да потвърди необходимостта. Но в новия правилник на фонда, въведен два месеца след рокадите, външно независимо становище вече не се иска.


"Това означава, че лечебното заведение, което има финансов интерес от извършването на тази манипулация, само преценява, че това дете е за операция, и само предлага някаква цена на медицинското изделия, а фондът не го подлага под въпрос и плаща. Бих помолила колегите журналисти да се разровят примерно в коя болница се извършват най-много такива операции, има ли промяна на баланса - например 2016 г. спрямо 2015 г. за това колко деца къде са оперирани", казва Цекулова отново по въпроса за интересите. Напомня на журналистите също и да изискат отчет за дейността на фонда, защото такъв не е имало от смяната на ръководството досега, нито вече работи публичният регистър на чакащите деца.


Видео от церемонията "Човек на годината" 2016 г. на Българския хелзинкски комитет

За журналистиката с любов и разочарование


Цекулова подсказва на колегите си какво да питат, защото самата тя излиза от журналистиката, поне засега. Промяната е отскоро. Ако беше останала още месец и половина, щеше да отбележи 10-ата си годишнина в БНР. Зад решението й да напусне стои желанието й да има повече време за децата си - момченце на осем и момиченце на три. Въпреки това "радиото е голямата ми любов", повтаря тя няколко пъти в разговора ни.


Надежда е завършила Факултета по журналистика и масова комуникация в Софийския университет през 2005 г., но още от първи курс работи по специалността си. Първо за кратко в Русенския телевизионен център, след това за още по-кратко в "Канал 1", и чак след това в свои води - радиото.


Факт, който винаги развеселява близките и приятелите й, е, това че е започнала пътя си в радиото от "Веселина", но всъщност двете години там са й дали всички технически умения, които й трябвали, за да продължи да се развива, разказва младата жена. Истинските уроци по журналистика обаче получила в "Инфорадио" от програмния директор на радиото Ясен Бояджиев. Харесали се с екипа там мигновено, въпреки че на интервюто за работа отишла с наскоро поставен пиърсинг на езика и била подута като поничка, припомня си със смях тя.


"До ден днешен съм благодарна на съдбата, че ме срещна с тези хора, защото Ясен Бояджиев е един невероятен учител. В голяма степен той е виновен за това, което съм като журналист, защото той беше доста безкомпромисен по отношение на моралните казуси, които възникват в нашата професия и в спазването на професионалните стандарти. Той всъщност е един от авторите на етичния кодекс, който ние всички уж би трябвало да спазваме", разказва човекът на годината.


След около две години там от БНР я поканили на работа, а вече витаели слуховете, че "Инфорадио" няма да съществува още дълго (заглъхва през 2008 г. - бел. ред.). Раздялата била трудна, но в онзи момент националното радио звучало на младата журналистка като изключително престижна възможност. Десет години по-късно тя признава, че за това време не е успяла да се почувства така комфортно в БНР, както се е чувствала в "Инфо", защото "там просто няма усещане за екипност, не защото хората са лоши, а заради механизма на работа, налаган с десетилетия, и защото мащабите са далеч по-големи".


"За мен това е практическото изражение от нашето 113-о място по свобода на словото в световната класация. Ето така изглежда 113-о място по свобода на словото - едни медии говорят едни неща, други медии говорят други неща за същия казус, но всъщност няма никакво значение кой какво казва. Никоя от тиражираните гледни точки всъщност не упражнява реално влияние върху процеса, защото медиите вече нямат достатъчно авторитет. Системното неспазване на професионалните стандарти ни превърна от журналисти в ентъртейнъри. Т.е. ние сами си се отказахме от възможността да бъдем четвърта власт" - Надежда Цекулова.

"Решението да напусна БНР е до голяма степен лично, но има и професионален елемент и той е свързан с разочарованието ми от медийната среда като цяло и от това, че журналистите, независимо къде работим, просто няма значение какво ще кажем. Ние като медии вече не влияем по никакъв начин на процесите с разкритията си или с позициите, които заемаме и това ме демотивира. Искрено се надявам, че това ще се промени, но в момента е така", казва Цекулова.


Казва, че всичко в журналистиката ще й липсва. Обича динамиката и срещите с различни хора, възможността да правиш различни неща всеки ден и особено обича кратките срокове, защото е "мързелив човек по природа" и ако сроковете не бяха кратки никога нищо нямаше да довършва. Ще продължи обаче да пиша в блога си, защото това не може да спре. "Понякога има едни текстове, които живеят в главата ми и докато не излязат не ме оставят на мира".


Освен всичко друго


Надежда е израснала в семейство на лекари и здравната тема винаги й е била близка. Прекарвала е не един следобед след училище в интензивното отделение в Русе, където работели родителите й. Дълго време е обмисляла възможността да следва медицина и специално психиатрия, но нали е "мързелив човек по природа" и освен това много емоционален и податлив на настроенията - страхувала се, че ще стане посредствен лекар. "Щом ти се занимава с човешката душа, има много други начини", посъветвала я майка й, когато Надежда била в 11-и клас и това сложило край на дилемата. Неслучайно след това избрала здравния ресор в журналистиката.


От миналата година Цекулова е активист и в друга кауза - реформа в майчиното здравеопазване. Това, че България упорито живее в миналия век по отношение на грижата за бременните и раждащите жени и следродилния период със своите "умопомрачителни практики", искрено я "пали".


"България е сред лидерите в Европа в черната статистика по неонатална и перинатална смъртност. Практиките у нас много бавно се синхронизират със съвременната наука и професионалните гилдии са длъжници на жените". Дала си сметка за това покрай раждането на двете й деца. "Става дума за изключителен консерватизъм на българските лекари, но и за един много хубав бизнес, а държането на жените в подчинение устройва всички в системата. Когато жените мислят за себе си като за добитък, всички останали имат възможност да се възползват и да печелят от това".


Битката, която тя и редица неправителствени организации са подели, е да убедят специалистите, че раждащата жена е личност и че тя има право да участва във взимането на решения за това как да протече нейното раждане и какво да се случи с нейното бебе, защото е научно обосновано, че това ще подобри и здравните резултати в родилната помощ. Но също да убеждават и самите жени, че раждането не е страшна болест, а нормален физиологичен процес, който просто изисква да му се позволи да се случи.


2016 г.


Надежда Цекулова е човекът на годината за 2016 г. За нея годината е свързана с много трудности в личен план, с разрушаването на една структура, даваща шанс за живот на стотици български деца, с обезверяването и отказа от професията й, която иначе много обича. "Беше кошмарна година, исках само да оцелея", казва тя. Но допълва с усмивка и с присъщата си прямота: "Надявам се, че всичко, което се е случило, се е случило за добро и, че ще дойдат по-добри времена. Надявам се още през 2017-а да вземат да дойдат тези по-добри времена".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    получи най-голямото отличие на Българския хелзинкски комитет за 2016
    --------------
    Who the f** cares ?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  2. 2 Профил на Je suis une femme
    Je suis une femme
    Рейтинг: 542 Весело

    [quote#1:"qwertqwert"]Who the f** cares ?[/quote]

    Хората, които четат тази статия... Като Вас!

    Every one of us is, in the cosmic perspective, precious. If a human disagrees with you, let him live. In a hundred billion galaxies, you will not find another.
  3. 3 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    [quote#1:"qwertqwert"]Who the f** cares ?[/quote]
    Не исках да постна целия ти текст.
    Хайде, поясни какво точно е смущаващото, та така си написал?
    Младата журналистка си заслужава отличието!
    Семейството ми мина през мелницата на здраве"опазването", та някой като бие камбаната, не заслужава нищо или какво?

  4. 4 Профил на Georgi
    Georgi
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Поздравления!
    Радвам се, че в България има такива хора.

  5. 5 Профил на Georgi
    Georgi
    Рейтинг: 391 Неутрално

    "За да победи злото е необходимо само едно - Добрите хора да не правят нищо"

  6. 6 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    “Бих помолила колегите журналисти да се разровят примерно в коя болница се извършват най-много такива операции, има ли промяна на баланса - например 2016 г. спрямо 2015 г. за това колко деца къде са оперирани", казва Цекулова "

    Нали самият “човек на годината” е журналист, номиниран именно за приноса и по темата - какво я спира, сама да стигне “до дъното” на историята?!

    I Want To Believe
  7. 7 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Как да гласува човек за ДСБ като се сети, че Петър Москов бе министър излъчен от костовистите.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "... предложена от БХК."
    Дотам четох.
    Благодаря.

  10. 10 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 565 Неутрално

    "Какво означава да си човек на годината?" - да се бории срещу българите в полза на циганите - това значи!

    Кой им дава право на тези народоотстъпници да избират "човек на годината"?

  11. 11 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Какво означава да си човек на годината?

    Ако съдим по коментарите, в България това значи плебсът да те хейти, просто защото плебсът държи всеки да е толкова безидеен, безнравствен, безличен и непотребен, колкото самият той.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  12. 12 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#10] от "cristo_n":

    [quote#10:"cristo_n"]Кой им дава право на тези народоотстъпници да избират "човек на годината"?[/quote]

    А на теб кой ти дава право да казваш кой е родоотстъпник и кой не?

    Гиди комунистически издънки.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  13. 13 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Поредното ярко доказателство, че БХК работят за каузи, които пряко имат връзка с ВСЕКИ един български гражданин.

    Това, разбира се, ще бъде удобно пропуснато от БГ мутантите на мисълта.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  14. 14 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 565 Неутрално

    [quote#12:"stupid_american"]Гиди комунистически издънки.[/quote]
    ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА
    Егати промития мозък.

  15. 15 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    Соросоидка. Към такива имам непоносимост

  16. 16 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#14] от "cristo_n":

    Ами комунистите си бяха присвоили правото да определят кой е "враг на народа" и кой не. Затова те наричам "комунистическа издънка" - явно много те влечат техните методи.

    Сега имаш ли да кажеш нещо, издънко?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  17. 17 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#15] от "xali":

    Имате непоносимост, защото изобличава нередности в нашето общество ли?

    Така е, бога ми: хора като вас са действително част от проблема. Вие НЕ ИСКАТЕ да има оправия. Защо... нямам представа. Просто сте мазохисти явно.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  18. 18 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    До коментар [#17] от "stupid_american":

    Да част от проблема съм откак Сорос излъга и заряза НБУ.Как познахте

  19. 19 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    Я, БХК можел да се занимава и с нещо друго, освен с цигани. Похвално!

  20. 20 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1785 Неутрално

    Виждам, че тази награда е обобщаваща, за ''човек'' на годината. Вчера четох за награда ''мъж'' на годината, докато не ми се е мяркала информация за ''жена'' на годината.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2321 Весело

    [quote#14:"cristo_n"]Егати промития мозък. [/quote]

    Бившите червени боклуци и уродливите им отрочета в днешно врене са най-върлите антикомунисти и много обичат да набедят някого за 'комунист' '

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  23. 23 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#18] от "xali":
    [quote#18:"xali"]Да част от проблема съм откак Сорос излъга и заряза НБУ.Как познахте [/quote]

    Научи се да пишеш поне малко грамотно, пък тогава обвинявай Сорос за каквото и да е. Тва "Да част" някакъв глагол ли е, що ли?

    И след точката се оставя спейс. Нямате елементарни умения да напишете грамотно един текст на компютър, тръгнали да се оплакват от Сорос.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  24. 24 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#21] от "dgd":
    [quote#21:"dgd"]Ми не, не е за всеки един гражданин. Само за определени групи. [/quote]

    Ми не. За ВСЕКИ гражданин, дори и за твоя sorry ass.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Уникално, за първи път виждам комуне, което да се пъчи че е тъп американец.
    Дървено желязо.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  28. 28 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 274 Весело

    бхк имат прогрес - миналата година бяха обявили за човек на милениума чуждестранна отрепка пандизчия-убиец на българин.

    reddit.com/r/The_Donald/
  29. 29 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Има надежда. След като една крехка , чаровна дама, с постоянство и силата на словото и истината успя да постигне всичко това- има надежда. Надежда , че да си нормален , честен и добронамерен не е признак на глупост в това вълче време , а един огромен камък в основата на едно по-нормално и човечно общество.

  30. 30 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2263 Любопитно

    [quote#0:"Статия"]Да успееш да срутиш нещо, което доста добре работи [/quote]
    Не знаех, че Центърът "Фонд за лечение на деца" отчита печалба. Да не би да е успял да привлече дарения, надхвърлящи десет пъти държавната субсидия!?
    Щото само при комунизма се отчиташе "добра работа" с много похарчени държавни (чужди) пари.

  31. 31 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#1] от "qwertqwert":
    До коментар [#10] от "cristo_n":

    Да не би да искате разни ушанки и червени скудоумци като вас да я награждават?

    Поздравления за Надежда Цекулова!
    Умна, честна и борбена млада жена изложи на показ безобразията, които се вършат с парите за лечение на децата.
    А тук разни хейтъри и безморални типове се заяждат кой я бил предложил, какво толкова била направила, за кого била работела и т.н.

  32. 32 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 565 Неутрално

    [quote#16:"stupid_american"]Ами комунистите си бяха присвоили правото да определят кой е "враг на народа" и кой не. [/quote]Комунистите си бяха присвоили властта, а не правото (!!!), ДА СЪДЯТ кой е виновен и кой не, и да го наказват! А по-горе аз изразявам моето собствено мнение и никого нито вкарвам в затвора, нито в Белене.
    Комунистите освен това бяха отнели правото на хората на собствено мнение, нещо, което ти в чист комунистически стил, също се опитваш да ми отнемеш!

  33. 33 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 786 Любопитно

    До коментар [#1] от "qwertqwert":

    Аз. Нещо притеснява ли те?

  34. 34 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 312 Неутрално
  35. 35 Профил на demos
    demos
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Работата на журналистите е не "да влияят на процесите в една държава с разкритията си и позицията си" и ,а да отразяват събитията!Правилното отразяване на събитията-обективно,навреме и точно,би трябвало да повлияе на процесите.Журналистите не бива да се занимават с политика!Това,второ и трето,ако наистина обича професита си ,би трябвало да продължи да я практикува."Позицията"на журналиста е да отразява обективно събитията.Не знам,какво са я учили във ФЖМК,но би могла и сама да се ориентира в тези неща.Живеем във времето на комуникациите и не ѝ е нужен Ясен Бояджиев,който да преоткрива топлата вода.Бояджиев ,едва ли е автор на моралния кодекс,както казва наградената,моралните правила на новинарите,съществува много отдавна в света,почни от зората на журналистиката и е заложен в ценностната система на всеки,за когото моралът,трудът и дългът са значими.За съжаление в България много журналисти сами се продават,а медииите са зависими от своите спонсори и рекламодатели.Последното изречение звучи добре,като надежда за всички нас.

  36. 36 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2932 Весело

    Аха! Хелзинксият комитет... Никой не ѝ е виновен на Цекулова. Да си носи клеймото.

  37. 37 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Безумно много ми се повдига от скудоумието и отсъствието на мисъл у болшинството, писали тук. Ако малко прочетете статията, ще разберете, че това е някой, който е съчетал любовта си към работата с каузата да помага на другите. А колко много нужда от подобни действия и хора има на това място, ще знае само някой, който е минал през това да има тежко болно дете, на което той няма как да помогне с ограничените си средства и което разни угоени ДС кадри престъпно размотават или насочват безмислено за лечение към определени правилни болници. Аз не съм от тях. Нямам и отношение към БХК, но ако те отличават подобна позиция и личност, значи подкрепям решението им.
    Останалото е дребна комплексарщина и малоразмерност на определени органи или просто слабоумна носталгия по времето, когато цената на билетчето беше 6 ст.

  38. 38 Профил на tach0
    tach0
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Поздравления за Надежда Цекулова! Да пишеш неудобни за властимащите неща никога не е било лесно в България (не че на други места е лесно)! Иска се много смелост и голямо сърце! Поклон!

  39. 39 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#32] от "cristo_n":
    [quote#32:"cristo_n"] А по-горе аз изразявам моето собствено мнение и никого нито вкарвам в затвора, нито в Белене. [/quote]

    Прави разлика между мнение и клевета.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  40. 40 Профил на demos
    demos
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ако младата дама толкова много иска да помага на неизлечимоболни хора,на онеправдани и борещи се за каузи,просто си е сгрешила професията.Може да работи,като волонтерист в редица неправителствени организации,има ги толкова много:БХК,БЧК,Каритас-БГ,Зелените...да създаде сдружения на болните от...или на онепревданите родилки...Може да работи там и на щат,да направи кариера,или да създаде своя партия,с която да се яви на избори.Ако излъчи свой представител в парламента,да подава сигнали,да предлага за обсъждане нови правила и закони,които да са в полза на обществото и онеправданите.И ако работата ѝ е успешна,тогава "tach0"ще може да ѝ се поклони до земята.Но,да бъде говорител на дадена институция,или на определени хора,това не е журналистика.Журналистът трябва да отразява събития,да предоставя фактите,а обществото,държавата да реагират.

  41. 41 Профил на MeTe
    MeTe
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Ще започнете ли да използвате "Ѝ",вместо неловко да се опитвате да ни убедите, че "Й" може да се произнесе?

    Mete
  42. 42 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#41] от "MeTe":

    Не "И`" , a " ѝ ".

  43. 43 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Нещо не се получава на този сайт.

    [quote#42:"_imi_"]Не "И`" , a " ѝ "[/quote]

  44. 44 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#40] от "demos":

    Явно много отдавна не е имало журналистика в България, понеже сте втория, който застъпва теза, че журналистът няма право на анализ и мнение. Да не говорим, че в повечето случай обществото не реагира, а държавата, представена от корумпирана или некадърна администрация, е в ролята на 'обвинияем'. Подозирам, че не сте журналист.

  45. 45 Профил на demos
    demos
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#44] от "vesselin5":

    Анализ е едно,а мнение и позици-съвсем друго.Двете неща не трябва да се смесват.Разследващата журналистика се занимава с разследване на фактите,тяхното издирване и анализ.Но да изказваш мнение и позиция,да обвиняваш държавата и изискваш от нея действия,да бъдеш говорител на частни лица,е работа на други субекти.

  46. 46 Профил на demos
    demos
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#44] от "vesselin5":

    Да добавя,завършил съм Факултета по журналистика и масова комуникация, СУ.Пише се " понеже сте вторият, който застъпва теза, че...",а не " понеже сте втория, който застъпва теза, че ...".Пълният член не е любим на много новоизлюпени журналисти днес.

  47. 47 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1003 Весело

    Не трябва ли за човек на годината да ни изберат някой банкер, като Цветан Василев, или Левон Хампарцумян, или някой бизнесмен, като Делян Пеевски, може и като майка му, а в краен случай-делян и майка му да си поделят заедно наградата "човек на годината"? Все пак имаме някакви утвърдени практики, обичайно право, традиции! Какво е едно общество без традиции? Тая от снимката нито е източила банка, нито е собственик на офшорки, нито на медии! Тогава ЗАЩО?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  48. 48 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    [quote#45:"demos"]да обвиняваш държавата и изискваш от нея действия,да бъдеш говорител на частни лица,е работа на други субекти.[/quote]
    Наричат се адвокати. А тия, които помагат на болните деца, се наричат лекари. Останалите, които усвояват едни средства чрез проблем на други хора, са комисионери.

  49. 49 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#6] от "2.5":

    Нищо не разбрах от статията и защо е човек на годината?

  50. 50 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Не съм журналист. И не съм съгласен с формалистичния ви подход. Дори да сте прав според някоя "научна" дефиниция. Мисля, че моментът е подходящ за мнения.
    Иначе сте прав за члена. Понякога не обръщам внимание на пълнотата му за сметка на съдържанието. Весели празници!

  51. 51 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#15] от "xali":

    че то и вашият Сергей е соросоидка ама го търпите

    www.soundcloud.com/x2805




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK