"Фейсбук": Все още сме важен продукт за хората и бизнеса

"Фейсбук": Все още сме важен продукт за хората и бизнеса

© Digital National Alliance



За да бъде неприкосновеността на потребителите защитена, те трябва да знаят как се използват данните им и какъв контрол имат върху това – това заяви директорът по неприкосновеноста и публичната политика на "Фейсбук" Стив Сатърфийлд, докато бе в София. Той участва в конференцията "GDPR София", организирана от Digital National Alliance и с участието на българското европредседателство. Тя бе посветена на новите правила от Общия регламент за защита на личните данни, които влизат в сила на 25 май.


Споменахте на няколко пъти, че фокусът на защитата на личните данни не бива да бъде върху съгласието на потребителите. А върху какво?


Съгласието е важно, но има много различни начини да се защити неприкосновеността и GDPR признава това. Съгласието е един от тях. GDPR признава и легитимния интерес – една компания има легитимен интерес да обработва данните и той не се отменя от правото на неприкосновеност на индивида. Договорна необходимост – когато един човек се абонира за услуга и, за да предостави тази услуга, компанията има нужда да обработи данните му. Така че GDPR дава редица правни основания, които могат да легитимират обработката на информация.




Регулацията на неприкосновеността (бел. ред. - това е друг документ на ЕС, който все още се обсъжда. Той ще бъде допълнение към GDPR) е почти изцяло съсредоточена върху съгласието и това е много голяма промяна, която заслужава повече внимание. Защото тя ще изисква от бизнеса да преосмисли начина, по който защитава данните, и ще изисква повече от хората. Все по-често съгласието им ще бъде искано и това ще бъде различен подход, който поставя тежест върху индивида. Виждаме, че клаузите за съгласие ще бъдат използвани все по-пестеливо и, най-важното, при обработката на много чувствителни данни и при необходимост от допълнителна защита.


Имайки предвид, че Щитът на неприкосновеността вече е в сила от доста време, какви са впечатленията на "Фейсбук" от условията му и какви промени очаквате в бъдеще?


Много сме доволни, че той е в сила и че премина първоначалните оценки. Добавихме много допълнителни защити върху данните на хората в отговор на него и очакваме с нетърпение продължителността на успеха му.


След скорошното решение на Съда в Люксембург по делото на Макс Шремс срещу "Фейсбук", очаквате ли още дела от индивидуални потребители в Европа?


Не съм експерт по европейско право и не бих могъл да предвидя.


Последните промени в новинарския фийд бяха посрещнати с много критики. Смятате ли, че те ще доведат до отлив на медиите от "Фейсбук"?


Мислим, че тези промени са от полза за общността ни, че "Фейсбук" остава много важен продукт за хората и за бизнеса. Това е всичко, което имам да кажа по темата.


Концепцията за "добре прекарано време" връщане към основите на социалните мрежи ли е, имайки предвид как се промени употребата им в последните години?


Не знам дали е връщане към основите, но е отговор на нещата, които чуваме от нашата общност. Ето защо го правим. Смятаме, че това е фейсбукът, който хората искат, и това мотивира промените ни.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Tц.
    Никога не сте били.

    Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шеф
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5805 Неутрално

    Тезите на Фейсбук служителя естествено са срещу тренда наложен от ГДПР. :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    До коментар [#2] от "penetrating":

    Ми нормално, това все пак си е предприятие, създадено да печели.
    Проблемът е в потребителите, които се съгласяват да им се разнасят данните къде ли не.
    И на местното законодателство, разбира се.

    Panta rhei....
  4. 4 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    Според мен е, по-скоро псевдо продукт... Ако от утре го няма, какво ще се случи?

    Бивш tww09306483.
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5805 Неутрално

    До коментар [#3] от "Molossian":

    когато Фейсбук печели не от основната си дейност (продажба на реклами), а от продажба на лични (неагрегирани) данни няма как да съм съгласен с него :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Местя си го.......

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  7. 7 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3032 Неутрално

    „Все още ...“ тук е гвоздеят. Но не много дълго

  8. 8 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    До коментар [#5] от "penetrating":

    Е, да. Прав сте.

    Panta rhei....
  9. 9 Профил на gigabyte
    gigabyte
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Объркан свят - лошото е "добро", продажбата на лични данни е "бизнес", надничането в компютъра е "телеметрия", лъскавите опаковки са "здравословни", невежеството е "първичност" и т.н. Има живот и без фейсбук.

    master




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK