Радан Кънев: В политиката съм на полусъединител

Радан Кънев

© Георги Кожухаров

Радан Кънев



Поводът за интервюто с Радан Кънев е премиерата на дебютния му роман 1 APRIL 2034, която е на 1 април - неделя в 11.00 в литературния клуб "Перото" (НДК). Политикът казва, че историята е "за отвличания, убийства, сгради, хора и прасета (кой знае защо), една покривка, един всевластен кмет от мощната ПСП (Православната социална партия) и един всемогъщ агент на С.О.Д.Д.О.М." Радан Кънев е заместник-председател на ДСБ и разговорът включи и политиката.


Какво е общото между политиката и литературата, за кое трябва по-голямо въображение?


- Никога не бях се замислял по въпроса, но се сетих за един сравнително малко известен момент от живота на един от кметове на София, който е бил по днешните представи милиардер. Със славата, която имат и днешните милиардери, ситуацията от гледна точка на общественото мнение е била все едно Васил Божков да стане кмет на София. Както е бил изключително богат, така е държал децата си изключително изкъсо и не им е отпускал никакви пари, докато не се е убедил, че и двамата му сина ще се запишат да учат инженерство в Германия, защото бил много притеснен да не се отдадат на "двете курви" - литературата и политика. При така зададения въпрос не виждам друг отговор.




Заглавието на романа Ви препраща към Оруел, в "1984" историята започва през априлски ден. Защо 2034- та? И защо 1 април?


- Никой няма да ми повярва, че четворката накрая не е паралел с Оруел, въпреки че наистина не е. Всъщност книгата е писана в периода 2002-2006-2007. Очевидно съм вкарал датата през 2004 г., с идеята, че пиша за след 30 години. Денят 1 април си е символичен разбира се. В България е доста популярна дата, като деня на лъжата, деня на шегата.


Един от безсмъртните цитати от "1984" е "Невежеството е сила". Как се отнася това към нашата действителност?


- Все така, за това е безсмъртен.


Започвате романа преди 15 години, кога в него се появи Православната социална партия?


- Веднага. Когато се прочете романът, се вижда кога е завършен. Той завършва с един истински цитат от 2006 г. от вестник "Дневник". Така че към 2006 г. книгата е била с предговор и епилог в сегашния си вид. Единствено е ошлайфана и доработвана през 2017 г. Православната социална партия се появи от ден първи с идеята, че след БСП следва ПСП, това е една от основните нишки на политическата интрига в романа.


В него има ли ваши съмишленици, пощадили ли сте ги?


- Не. Политически прототип в книгата няма нито един. Умишлено се постарах по време на последната редакция да не вкарам, да не изневеря на това, което съм правил. Повечето прототипи са житейски. Това са комбинации от характери на хора, които съм познавал тогава преди 15-ина години. Парадоксално, повечето от тях са много симпатични хора, които са послужили за изграждането на негативни образи. Явно такава ми е била настройката, както на едно място в книгата споменавам, че всъщност тя има само един положителен герой, останалите са меко казано противоречиви. И положителният не е главният.


Кои политици смятате за съмишленици?


- Всички, с които се борим за общи цели. Но в българската политика стана доста трудно занимание да дефинираш изобщо цели и да се убедиш, че са общи. Това са два различни проблема, които, може би, в личен план ме държат на полусъединител в политиката. Единият е, че почти не се обсъждат стратегически цели. Говори се за неща, които са в рамките на дни и седмици напред или във вечното очакване на някакви предсрочни избори.


Политическите цели трябва да са 10-15 годишни, а не 3 или 6 месечни. Другото е, че многократно съм сътрудничил и продължавам да сътруднича с хора, с които имаме заявени общи цели, макар както казах да са краткосрочни. Твърде често се е случвало да констатирам, че тези цели са само публична заявка, а реалните цели са други – това е проблемът с доверието.


Бяхте коалиционни партньори с Бойко Борисов и партията му. Как преценявате премиера? Става ли за прототип на роман?


- Честно казано, мислих си го. Разговарял съм с приятели, защото мнозина очакваха, че след като издавам книга и видяха, че става дума за някакъв мастит кмет, имаше едно такова очакване за сатиричен образ на г-н Борисов, но това е много далеч от истината. Когато са писани повечето абзаци на тази книга, Бойко беше главен секретар на МВР и не правеше особено впечатление, освен може би с медийно присъствие.


Покрай тези въпроси се замислих, истината е, че много му липсва плътност, като човек, за да бъде сериозен прототип, независимо дали на положителен или отрицателен герой. Доста лек жанр би била книга, в която Бойко е главен герой, точно поради тази липса на плътност и устойчивост на характера - някакъв вид лека сатира, бурлеска, нещо такова. "Тартюф" ми е в главата.


Радан Кънев

© Георги Кожухаров

Радан Кънев


Как мислите днес - Реформаторският блок оправда ли участието си във властта? Имаше ли смисъл в "историческия компромис"?


- То и от вчерашна гледна точка не го оправда, не само от днешна, което не значи, че трябва да бъде еднозначно, по якобински осъден и гилотиниран.


Реформаторският блок беше много сериозен опит да бъде напълно обединено дясното извън ГЕРБ. И той не се случи именно поради недостига на воля за обединение. В този смисъл Реформаторският блок е опит за нещо правилно, но неуспешен опит. Който не се е опитвал, не е бъркал, и който не е бъркал, не е постигал. Така, че всички, които са влезли в Реформаторския блок с искрени намерения и с чисто сърце, имат пълното основание да се гордеят, че са участвали в този опит. Естествено, трябва да осъзнават, че е бил неуспешен, защото иначе е глупост. Ако не разбираш, че е неуспешен няма как следващия път да ти се получи.


Политиката е по-особено занимание, в него неуспехите се наказват сурово, то не е спорт. В спорта може да се провалиш 1000 пъти и да спечелиш на 1001-ия. В политиката се бориш за доверие, не за секунди. Доверие се връща много трудно. По тази причина не мисля, че лидери, които не са успявали във важни задачи имат лидерско бъдеще. Всеки има своето бъдеще в политиката, ако му се въргаля в тази кал.


Отговорът за историческия компромис има два аспекта. Първият е, че по пътя на този компромис се постигна много повече, отколкото ГЕРБ и БСП бяха склонни да дадат, защото този компромис имаше няколко участника. Но ключовите бяха ГЕРБ, ДПС и президента Плевнелиев, който до момента не е коментирал ролята си в него и по тази причина и аз не бих я коментирал, но не беше маловажна, без да давам оценка положителна или отрицателна. Основните играчи бяха Борисов и Местан. Първоначалните условия на компромиса бяха много по-тежки от това, което се постигна, дори и след провалянето му през декември, много по-лоши. Така че дори в този му вид, той допринесе за една малка, но съществена и необратима крачка, която да даде шанс да се промени съдебната система.


Шанс, който до момента не е е оползотворен. Не е оползотворен, най-вече от вътрешните фактори в системата. На последните избори за Висш съдебен съвет се видя, че те не са склонни на революции, меко казано. Дали са склонни на еволюция тепърва предстои да видим от дейността на новия съвет, особено от съдийската му колегия. Към момента и това не са доказали. Но, вратата която преди това беше затворена, беше отворена.


По-големият въпрос е струва ли си участието в политиката, ако ще правиш големи компромиси изобщо. Тук отговорът ми е категоричен, че демократична политика без големи компромиси няма. Ние влизаме в процеса на обединение на големия континент практически в обша държавна структура. Процес, който видимо ще е много труден, може би много дълъг, но става все по-ясен като посока. Той е съизмерим на това, което се е случило в Съединените щати в средата на 19 век. В периода между приемането на Конституцията и Гражданската война. Това е ерата на големите компромиси. Само който познава тази история, може да си представи колко големи могат да бъдат компромисите в политиката в името на основната цел – мира. Пак американската история от 19 век и безкрайно много примери ни учат, че в политиката цената на неуспешния компромис е войната. А демокрацията е създадена за да избегне насилието при смяната на властта, а не да създаде перфектно общество. Перфектно общество няма, няма да има и всеки, който се бори за него, рано или късно става злодей. Защото стремежът към рай на земята е изключително опасен. Като съзнаем, че демокрацията е преди всичко път да избегнем насилието вътре в обществото, а компромисите са път да избегнем насилието вътре в обществото и между държавите, тогава разбираме, че отхвърлянето на компромиса всъщност е пързаляне по много стръмна пързалка, което мнозина са правили с едни и същи резултати.


Компромиси, компромиси между личности... Сега вървите по пътя на обединението между, поради проблема с дефинирането, да го наречем десни, либерални, демократични партии. С кои бивши партньори, с кои нови партньори си струва да се опита?


- Няма да дам отговор на този въпрос съвсем съзнателно. Не съм се оттеглил от лидерска позиция, за да решавам вместо лидерите. Има огромна отговорност, с която са се нагърбили Атанас Атанасов и Христо Иванов. Към момента изглежда успешно полагането на една основа. Този тип трудни решения са техни. Каквото имам да говоря по тези въпроси, го говоря с Атанас или с ръководството на ДСБ, но веднъж взето решение го подкрепям.


Степента на разширяване на едно такова обединение е задача и отговорност на лидерите, защото ако решението е лошо, ако се окаже твърде тясно или твърде широко, го отнасят те, а не някой друг. Това е важно да се знае. Иначе моето лично мнение е известно - ако една структура е достатъчно единна, тя може да смели много тела. Може да прави по-големи компромиси. Ако има ясно организационно единство, чуждите тела ще бъдат изхвърлени от само себе си, а острите ръбове ще бъдат загладени в общия храносмилателен тракт.


Как се постига това в такива широки коалиции, примерно като Реформаторския блок?


- И Синята коалиция и Реформаторският блок са лоши примери, че трудно се постига. СДС във втората половина на 90-те е известният добър пример, макар там цената да беше висока.


Има ли личностни конфликти, обиди, които са натрупани през цялото това коалиране и декоалиране, които пречат на бъдещето коалиране?


- Ако някой се занимава с това да трупа личностни обиди, да си ги трупа вкъщи. Няма място в политиката такъв човек.


Какво трябва да се направи, какво трябва да се преглътне, за да има такова обединение бъдеще?


- Според мен трябва да се преглътнат, трябва да се ограничат две много различни тенденции. Едната е чистото интересчийство, което е много солидно представено в политиката, дори и в много по-прилични държави от нашата. А в България е водеща мотивация на много хора, които участват в политиката, на цели партийни структури, които имат по-скоро бизнес характеристика, отколкото политическа. Трябва да се охладят страстите на хора, които влизат в политиката, за да печелят, защото те са склонни на недостойни компромиси, на компромиси с ценности в името на пари. Това е вече извън сферата на политическия компромис, да не говорим, че обикновено е и престъпление.


Трябва да се ограничи чувството за морална уникалност, което е характерно за различни групи в българското дясно. Така да се каже, това са едни взаимно изключващи се морални уникалности. Не може и аз да съм уникално морален и вие да сте. Иначе, всеки сам по себе си е уникален. Това до голяма степен е грях, който ние от ДСБ вкарахме в тялото на десницата в България.След нас същата логика разви Движение "България на гражданите" и не се коалира с никого по същите причини, защото някак си Даниел Вълчев се оказал уникално морален в българската политика. След това, за съжаление, "Да, България" подходи по същия начин. Общо взето когато всички, които сме си счупили главата, узреем, се появява следващият със същата логика и претенции. Това ще трябва да се преодолее иначе никога няма да има единство.


В почивка ли сте от политиката? Искате ли да с върнете на политическата авансцена?


- В почивка - със сигурност, защото натоварването не може да се сравни с това, което беше точно преди една година. Почивка дотолкова, иначе аз се занимавам активно с политика, заемам висока позиция в ДСБ. Авансцена? - зависи как я разбираме. Мисля, че за твърде кратко време се качих твърде високо и доста бързо паднах, така, че не бързам да давам отговор на такива въпроси.


Кога ще са следващите избори?


- Когато реши Бойко Борисов.


Виждате ли някакви вероятности, възможности, причини?


- Напълно непредвидим е и до голяма степен нелогичен или по-точно Борисов има собствена логика и интуиция за политиката. Така че който тръгне да го предвижда, със сигурност ще сбърка.


- Според вас историята, която се разиграва около Скрипал и бягането по тъча на Борисов от това България да заеме конкретна позиция ще му изиграе ли някаква лоша шега в дългосрочен план?


- Мен ме е страх да не изиграе много лоша шега на България. За него не ми пука, честно казано. Това се превръща в тенденция, международната обстановка е такава, че Борисов лека полека, но упорито, разголва степента на фалшивост на западната си ориентация. Как сложно се изразих - разкрива колко фалшива е прозападната му ориентация и разкрива очевидната му зависимост, която има от фактори извън ЕС и НАТО с голяма скорост. Страх ме е, че това ще доведе до македонски сценарий, в който западните партньори да признаят бившите комунисти за автеничната прозападна партия.


То се случи веднъж с Мистър Клийн, както беше известен Станишев...


- И последиците не бяха добри за никого.

Ключови думи към статията:

Коментари (129)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    Трябва да се ограничи чувството за морална уникалност, което е характерно за различни групи в българското дясно. Така да се каже, това са едни взаимно изключващи се морални уникалности. Не може и аз да съм уникално морален и вие да сте. Иначе, всеки сам по себе си е уникален. Това до голяма степен е грях, който ние от ДСБ вкарахме в тялото на десницата в България.След нас същата логика разви Движение "България на гражданите" и не се коалира с никого по същите причини, защото някак си Даниел Вълчев се оказал уникално морален в българската политика. След това, за съжаление, "Да, България" подходи по същия начин."
    моралната ви уникалност си е чист болшевизъм

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  2. 2 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Не симпатизирам на дясната идея, но я уважавам като такава - една идея (с добри намерения) го заслужава.

    Но "лидерите" или по-точно казано - лицата на дясните идеи, (че както се казва в горния коментар - идеите се оказаха много) са едни хора със съмнителна репутация и способности.

    Няма да изреждам, не си заслужава, пък и всички ги знаете... Горният случай не е изключение, но за сметка на това има политически амбиции... Реалност, какво да правиш...

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Радан е твърде интелигентен за да бъде нещо повече от лидер на малка, опозиционна партия.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4337 Весело

    От полусъединител, ще преминеш само на спирачка, след като си се изправил пред знак "Стоп" на участието ти в българската политика.

    ...
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Времето на Костов и истинските десни в ДСБ отдавна приключи. Радан Кънев сам каза, че си пада по лявото, а повечето от новите членове на ДСБ са либерали. Затова консервативното крило се насочва към партията на Симеонов, която изглежда единствената дясна в България в момента.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  8. 8 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    радан е доказателство че честният ,достоен и смислен политик ,никога не е бил особенно популярен сред маТряла

  9. 9 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#8] от "Stewie":

    Достатъчно популярен е, но сам се прецака, залагайки на омразата и негативизма. Освен това е безидеен!

  10. 10 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Този човек има един грях, не успя да обедини дясното, не се разбра дори с "Да, България". Иначе да акостира на който си иска бряг 😀!

    agent
  11. 11 Профил на udn39558287
    udn39558287
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#8] от "Stewie":Достатъчно популярен е, но сам се прецака, залагайки на омразата и негативизма. Освен това е безидеен!
    —цитат от коментар 9 на ralita68


    Глупости. Има много по-мразещи и негативни политици от него. Не търсете рационални аргументи за неодобрението към Радан. В сравнение с всички парламентарно представени политици е абсолютно по-добре и ако не бяха гнусните медийни атаки срещу него, нямаше да е на това дередже.

    Но както е известно, за българина каквото е написано в нета или в Монитор, е вярно.

  12. 12 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3440 Весело

    Уф! И този стана писател. Сякаш не ни стигаше Калин Терзийски.

    Еретик
  13. 13 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1759 Любопитно

    До коментар [#9] от "ralita68":

    радан е нито мутра ,нито чалга ,така че няма как да е популярен ,за справка виж резултатите от изборите

  14. 14 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Приемам Радан Кънев за достоен човек. Той проби легналите медии с онова БАЙ... Х . Иска се смелост да говориш срещу МАФИЯТА........иначе можем да приказваме много. По отношение на политики, дясно и прочие имам свое мнение. Появата на БАЙ Х е възможна в "несвободно общество". Поддържането на БАЙ Х от международни фактори, означава че те не се интересуват какво точно става долу при "туземците". Та по същество. Пазарното общество се развива върху основата на печалбата. За да има печалба и да се разриват фирмите , фокусът пада върху две човешки черти - алчност и агресия. Защо тогава сме чудени в какво общество живеем ?? То е проекция на другото. Как да се омекоти или намали тази агресия, стремеж към богатство и тн . Справедливо разпределение за да не възникват бунтове или демографски колапс. Изглежда че при ГОЛЕМИТЕ ,спирачката по темата справедливост е премахната.

  15. 15 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Радан Кънев съзрява като политик, харесва ми интервюто. И мисля, че си намери нишата - явно като характер не го бива много за дискретни преговори (без обида), а за нападение. За всяко нещо си има хора.
    Само една критика - Молиер не е лековат автор. Може да бъде четен по най-различен начин.

    Свободата не е за гратисчии.
  16. 16 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Радан Къбев се провали и е редно да се отдаде на заслужен отди.
    Същото важи и за Атанас Атанасов и другите участвали в "управлението" с ГЕРБ.
    Въобще е време за нова партия, в която няма да има хора на ръчно управление от х-л Берлин, като Лукарски и подобна измет.

  17. 17 Профил на Napster
    Napster
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Ако политиците ни бяха като Радан Кънев и Христо Иванов, България щеше да е доста по добро място за живеене. С политици тип боко празната тиква, бялата златка, дебелия министър на отбраната, таско ерменков, курнелия, резидента радев и т.н трябва да сме благодарни, че не са ни изритали от ЕС и НАТО като мръсни котета

  18. 18 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    До коментар [#17] от "Napster":

    някакъв пример за политика на Иванов , или поне за политика Иванов ? ама сериозно , без лозунги

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  19. 19 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1409 Весело

    "Православната социална партия се появи от ден първи с идеята, че след БСП следва ПСП,..."
    - Видя се, че след БСП не следва ПСП, а МСП - Монархо Сталинистка Партия. Корни оглави съответната фракция и въздигна бог за пророк на Цар Путин. :)

    "Един от безсмъртните цитати от "1984" е "Невежеството е сила"."
    - Невежеството не е това, което Иво Христов си мисли, че е. Невежеството не е и това, което АРГО си мисли, че е.

    "Невежеството" е това, което продъни "прокуратура, равноотдалечена от трите власти". Идея, ПРОКАРВАНА през "независимия" прокурор Лаура Кьовеши, която се оказа назначавана от Президента. Идея, прокарвана и през прошението на Лозан Панов към нашия пРезидент. Идея, взета на въоръжение много отдавна от Цар Путин.

    Невежеството вече не е това, което беше...
    Старата политическа класа все още е това, което беше...

  20. 20 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1337 Разстроено

    в държавата на простите и гламавите ,интелигентните изглеждат меко казано странно и не на място...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  21. 21 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    Изглежда по-прибран и стегнат в изказа си! Не знам, каква литературна стойност имат писанията му, но, като прочетох интервюто, виждам елементи на узряване и помъдряване, в личен план, относно политическата реалност в България.

  22. 22 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Радан Къбев се провали и е редно да се отдаде на заслужен отди.Същото важи и за Атанас Атанасов и другите участвали в "управлението" с ГЕРБ. Въобще е време за нова партия, в която няма да има хора на ръчно управление от х-л Берлин, като Лукарски и подобна измет.
    —цитат от коментар 16 на 1107a


    Че то нови партии и "проекти" да искаш. Всеки умнокрасив участва в поне два три такива едновременно. Ама как да кажеш на някой от тях, че не е достатъчно умен или красив и не може да влезе в най-съвсем-баш-новия проект.

    Знаеш ли какво остава ако махнеш съучаствалите в украдлението на ГЕРБ? Остава БСП. Ама вие си направете новата партия и пак обещайте (ако може със сериозно лице), че няма да подкрепяте Бойко.

  23. 23 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#17] от "Napster":някакъв пример за политика на Иванов , или поне за политика Иванов ? ама сериозно , без лозунги
    —цитат от коментар 18 на дерибеев


    Няма смисъл. Актуалното лице на Посолството винаги има 1-2% безрезервна подкрепа. В интерес на истината от Посолството недолюбват Радан особено, защото е по-неуправляема ракета.

  24. 24 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Моралната уникалност е запазена за неолибералите, които по болшевишки обявават всички хора с различно от тяхното мнение за хомофоби, расисти и подобни "етикети", целящи да ги дескридититрат. Нашите "десни" партии всъщност винаги са били либерални /или поне силно подкпрепяни от външни либерални фактори/ и съответно тази болшвишка политика им е присъща /подобна риторика, не конкретните етикети/. Това основната причина да са извън властта и с толкова малък електорат.

  25. 25 Профил на rta48522758
    rta48522758
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Първо писаха троловете......
    В дно от първите си интервюта Радан Кънев намекна,че е имало хора ,които са го съветвали десните сили да не застават челно срещу Пеевски и сие,поне докато "той"не се разправи с ББ.Отговорът бил нещо в смисъл"един европейски политик,патриот не може да остави България да бъде арена на мафиотски разправии"Ами чудесно!!!!!Сега г-н Кънев пише книги и честно практикува професията си.И вече всички знаем,че е достоен човек,но недалновиден политик.И причината за това е елементарна.Той е европеец,а противниците му болшевики.Никакви,ама никакви правила не важат за тези хуманоиди!!!!!Имасамо един ефективен начин за победа.Примамваш врага,подкупваш,лъжеш,изнудваш и когато той омаломощен обърне гръб-нож до дръжката в гърба!!!Всъщност,не съм от почитателите на Пиночет,дълбоко религиозен човек съм.Дясното в България не се нуждае от обединение,защото все по-малко ще има да се обединява.То се нуждае от заздравяване,като се прочистят раните,от болшевишките куршуми в гърба.Съжалявам,г-нКънев,но това,чрез Фейсбук и поздрави от Швейцария трудничко ще стане.Ние десните избиратели знаем ,че Левски и Стамболов няма да се повторят,но поне Паисий да дочакаме!А то,ЦвЦв вече претендира за такава слава.Представете си!Там,където няма сабя,а слово и торбичка на рамо,нещата стават по-бавно,но необратимо.
    ПП манифестите са хубаво нещо затези,които ще ги прочетат


















    с

  26. 26 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 217 Неутрално

    в държавата на простите и гламавите ,интелигентните изглеждат меко казано странно и не на място...
    —цитат от коментар 20 на не на безразличието


    Добре, мамка му. Защо тогава все се пънете и искате да го яхтете този "прост и гламав" народ и да го управлявате???? Оставете ни простите и гламави, че и русофили, сами да си решаваме съдбините.

    Вие "автентично десните" сте обратното на Будителите от Възраждането. Наместо да искате да образовате и възвисите народа, искате да го натикате в землянки, да не ви се бърка във "възвишените" реформи, и ако може да няма избори. Зер народът е глупав и не знае какво иска.

  27. 27 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#3] от ""Литекс" стана ЦСКА":

    някои хора само за педали мислят. хм.

    Birds of a feather flock together.
  28. 28 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    Добре все пак, че амбриажът е полу. На думи Радан е преодолял много от детските болести на демократичния троцкизъм, но до практически действия имаме още да почакаме. Иначе, говоримо се изразява много по-добре от писмено. Да помисли за кариера в ток-радиото.

  29. 29 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    "Но ключовите бяха ГЕРБ, ДПС и президента Плевнелиев, който до момента не е коментирал ролята си ..."

    Плевнелиев коментира ясно производните на БКП - "старата политическа класа в лицето на Иван Костов и Георги Първанов". Плевнелиев се прояви точно като конкурент, а не противник на ГЕРБ по време на сбирката на ЕНП. Преди него Малинов от ЕНП формулира същата теза:
    "Според Малинов ДСБ има проблем с понятията конкурент и противник, и много често бърка конкурента с противника. "Оставяме у хората впечатлението че истинският ни противник всъщност е този, който ни е конкурент и не ни подкрепят заради това. Това е грешка, която не смятам да допускам оттук нататък. Смятам да преодолея тази визия, че нашият основен противник е ГЕРБ. Това не означава, че те са нашите приятели", заяви Малинов."
    Глупаво, определено глупаво е да се очаква Плевнелиев да коментира ролята си.
    И един коментар за ДПС - "Не демонизирайте Пеевски"...

  30. 30 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Честен и идеен човек трудно ще бъде търпян в полето на българската поритика, където примитивността и популизма са стандарти!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  31. 31 Профил на dig49558291
    dig49558291
    Рейтинг: 8 Весело

    По-скоро си на трупчета ...

  32. 32 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1977 Весело

    До коментар [#26] от "Stanko":"Зер народът е глупав и не знае какво иска."

    Не си прав, баджанак, не си прав!
    Около 40% от народонаселението, знаят и си искат шуробаджанашкото управление на ОПГ-тата! Останалите, с малки изключения, явно не знаят какво искат, обезверени след 30( трийсет ) години опити да излезем от "пустинята" на прехода, водени от фалшиви мойсеевци!
    Та толкова за разумността на "народа"!

  33. 33 Профил на dig49558291
    dig49558291
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#30] от "пустиняк":

    Честен и идеен не е достатъчно за един политик. Требва и да изглежда човечен, прагматичен, да не лети в облаците, да не бъде надменен или сноб, да бъде балансиран в изказванията и възгледите си.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Историята рядко дава подобна ситуация като сегашната.
    Но Боце дълго ви тъпчеше, не можете да се проявите,
    и затова-каквото той каже пак.

  36. 36 Профил на dig49558291
    dig49558291
    Рейтинг: 8 Весело

    Бойко Борисов, Каракачанов и Румен Радев са с най-висок рейтинг в момента. От министрите се харесват Дончев и Лиляна Павлова. ББ го остави, той е лисица и се харесва защото го играе силен лидер и доброто ченге, но какво е общото между останалите? Всичките се изказват премерено и без истерия, не страдат от русофобия и имат балансирана позиция по международните въпроси, изглеждат скромни и принципни, не парадират с интелектуално превъзходство, човеци са, не се хилят подло и мазно с малките си очички като други, не обиждат чуждите избиратели. Това и харесва българинът в един политик, много ли е?

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1985 Весело

    .........докато не спрете да плювате РУСНАЦИТЕ .......ше гледате ПАРЛАМЕНТА през КРИВ МАКАРОН.......!!!!!!?????.....БАТЕ БОБО може да е ВСИЧКО.........!!!!????....ама достигна до сърцето на ОБИКНОВЕННИЯ ЧОВЕК..../....МАТРЯЛА 90%...и ++++....../......а той си ОБИЧА РУСИЯ и МРАЗИ ЗАПАДА....../...обича му само ПАРИТЕ.....$$$$€€€€€€€-........../......така , че БАТЕ БОБО ше УПРАВЛЯВА СТРАНАТА а СОЛЕТНИЦАТА и ГЕНЕРАЛА ше му ДИШАТ във ВРАТА....../.....така де да не СГРЕШИ ПРАВИЛНАТА ПОСОКА..."...случайно"/.....

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  39. 39 Профил на udn39558287
    udn39558287
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Моралната уникалност е запазена за неолибералите, които по болшевишки обявават всички хора с различно от тяхното мнение за хомофоби, расисти и подобни "етикети.
    —цитат от коментар 24 на xox55541929


    Искаш да кажеш, че не си расист и хомофоб ли? Не ме разсмивай.

  40. 40 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 670 Неутрално

    Интелигентен и деятелен, но от него втори Стамболов няма да излезе ... Дори втори Костов ... А имаме нужда някой да разчисти обора

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  41. 41 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    До коментар [#26] от "Stanko":

    народа е много глупав...даже прекалено,иначе нямаше да сме в тая мизерия толкова години..особено душевна,и културна ...ама вие това не го разбирате...билетчета чалга и 'мъжкарски' лидери...и разни призиви мачкай...толкова ви е акъла

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  42. 42 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 670 Неутрално

    Интелигентен и деятелен , но не става за втори Стамболов или дори Костов ... И има спешна нужда от такъв ... Да изрине кочината ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  43. 43 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 670 Любопитно

    А книгата му ще прочета с интерес ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  44. 44 Профил на udn39558287
    udn39558287
    Рейтинг: 0 Неутрално

    ? Всичките се изказват премерено и без истерия, не страдат от русофобия и имат балансирана позиция по международните въпроси, изглеждат скромни и принципни, не парадират с интелектуално превъзходство, човеци са, не се хилят подло и мазно с малките си очички като други, не обиждат чуждите избиратели. Това и харесва българинът в един политик, много ли е?
    —цитат от коментар 36 на dig49558291


    Това, че политици като Радан претендирали за интелектуално превъзходство е поредната измислица и дъвка. Претенциите ги търсете другаде, примерно където Димитри Иванов и Тома Томов заявиха, че с Костов ги деляли 3 вагона книги.

    А това, че между изброените качества на това какво харесвал бъкгарина няма нищо относно свършената работа е показателно. Но прав сте: българинът наистина харесва странни неща и съответно живее както му се полага.

  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8137 Неутрално

    "Доста лек жанр би била книга, в която Бойко е главен герой"
    Това се харесва, това е нивото на повечето български граждани. То даже граждани не могат да се нарекат, а матрял, който мрази умните и интелигентните ,и акъл от никого не взема. Все мънка хленчи и чака такива като Сидеров и Борисов да ги оправят. Ще има да чакат. А за Радан не се грижете, той и без политиката си тежи на мястото, ние да му мислим.

  46. 46 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    Радане, отдавна ти е изпушил съединителя! Ти си такъв лидер, който не може да заведе хора и на безплатен банкет!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  47. 47 Профил на udn39558287
    udn39558287
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Интелигентен и деятелен, но от него втори Стамболов няма да излезе ... Дори втори Костов ... А имаме нужда някой да разчисти обора
    —цитат от коментар 40 на danvan


    Какъв ти Стамболов?

    Огледайте се, ослушайте се.

    Това, което в момента виждате и чувате, е максимумът, който този народ може да постигне. Големите системни партии ГЕРБ и БСП, и малките им лакеи като Патриотите и Воля могат единствено да поддържат този модел. А той е селдният;

    Между народът и елитите е сключен неписан договор. Елитите се ангажират с това да му осигуряват работни места, понякога на стотици километри, но все пак ги има, със заплащане колкото да не умре от глад; елитите също така обещават, че няма да изтребват народа открито по улиците; елитите разрешават на народа свобода на словото в умерени размери, най-вече свързани със социалните мрежи и на маса; в замяна на тези "придобивки", народът се ангажира да се примири, че елитите да се обогатяват с полузаконни и незаконни средства и да възприеме този модел като единственият възможен в България.

    Това е. Брътвежи за правосъдие, толерантност, пазарна икономика тук не вървят. Този народ не може да постигне повече. Но може да загуби и това.

  48. 48 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4569 Весело


    ,,Радан Кънев: В политиката съм на полусъединител,,

    Фнимавай дан ти изгори съединителят

  49. 49 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4569 Весело


    ,,Радан Кънев: В политиката съм на полусъединител,,

    Фнимавай дан ти изгори съединителят

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6388 Неутрално

    Борисов е актьор, който играе като огледало на големите. Показва това, което искат да видят. Иначе е червен по живковски.
    Станишев никога не е бил Мистър Кийн. Буш му каза "пожелавам ви да станете Мистър Клийн" а това съгласете се не е факт, а пожелание :)
    Извод: трябва ново политическо представителство на българите

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  53. 53 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Интелигентен и деятелен, но от него втори Стамболов няма да излезе ... Дори втори Костов ... А имаме нужда някой да разчисти обора
    —цитат от коментар 40 на danvan


    Дотук най-точния коментар, поздравления.

  54. 54 Профил на udn39558287
    udn39558287
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#50] от "dig49558291":

    Това кой какво излъчва е абсолютен бош лаф. Вие по-скоро излъчвате надменност, позволявайки си да зачерквате всички гласоподаватели на партии като ДСБ и ДБ като "никой". Но... незнайно защо това не се брои за надменност. Приказките за "файтона" също. Знаете ли защо? Защото в българския политически дискурс няма факти а само спуснати клишета, едно от които ни натрапвате в момента.

    Иначе, Христо и Радан бяха на улицата и всеки можеше да се спре да говори с тях. Ей така, вървиш си и ги срещаш. Това ли е надменност? Клишета и комплекси на хора, които се чувстват прости.

  55. 55 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Радан Къбев се провали и е редно да се отдаде на заслужен отди.Същото важи и за Атанас Атанасов и другите участвали в "управлението" с ГЕРБ. Въобще е време за нова партия, в която няма да има хора на ръчно управление от х-л Берлин, като Лукарски и подобна измет.
    —цитат от коментар 16 на 1107a


    Това твое мнение е въз основа на сравнение на "успехите", които ГЕРп постига ден след ден, месец след месец...
    По провален политик от Борисов, е само Станишев. За сега. Провален е и поради това, че за да успее проваля истинското дясно. Колко е десен се видя с позицията му за Скрипал. Тази позиция крещи – Русия, Путин, това подкрепяме! Поне европейците да знаят с кого си имат работа. Големия минус, който се получава не е само за Борисов, а за България, която Борисов завлича в Евразия!

  56. 56 Профил на udn39558287
    udn39558287
    Рейтинг: 0 Неутрално


    Ето за това говорех. Докато неудачници като Радан се отнасят по такъв надменен начин към другите политици и избирателите им, то и ще гледа парламента само по телевизията.
    —цитат от коментар 51 на dig49558291

    "Неудачници" като Радан? Ама вие колко мило се отнасяте с него само. Явно собствените ви стандарти не важат за вас.

    Имам чувството, че на някои хора им е самоцел да гледат Радан извън парламента. Сякаш тва ще направи животът им по-малко мизерен. Но това потигнаха медиите в БГ. Може да не може да си плати тока, ама важното е двата му основни врага: Костов и джендъритв, да са наритани.

  57. 57 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4337 Весело

    До коментар [#40] от "danvan":

    Откъде пък ти дойде на акъла, да сравняваш Стамболов с Радан?!

    ...
  58. 58 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    До коментар [#26] от "Stanko":Добре, мамка му. Защо тогава все се пънете и искате да го яхтете този "прост и гламав" народ и да го управлявате???? Оставете ни простите и гламави, че и русофили, сами да си решаваме съдбините.

    Да бе, Станко! Трети мандат на светиня МУ сами си решавате НАШИТЕ СЪДБИ!
    И къде ни набутвате, гламави русофили? Под индиго – руския метод ни дотътри до ПОСЛЕДНИ ПО ВСИЧКО В ЕВРОПА! Да ви имам просташкия малообразован гламав манталитет! Но носа в облаците, щото пИчелите избори. Но е казано – не винаги народа, мнозинството е право!
    И Хитлер е печелил избори с мнозинство.

  59. 59 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1985 Весело

    До коментар [#55] от "Alexander97":

    .......да не ЗЕМАШ СТРАНА е също ПОЗИЦИЯ.........!!!!!!........ШВЕЙЦАРИЯ и ГЪРЦИЯ и АВСТРИЯ са ПИМЕР КАКВО ТРЯБВА ДА СЕ ПРАВИ..........!!!!!?????......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  60. 60 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Който кара на полусъединител, остава без цял съединител. И тогаз ти се отелва вола...

  61. 61 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Ама вие си направете новата партия и пак обещайте (ако може със сериозно лице), че няма да подкрепяте Бойко.
    —цитат от коментар 22 на Stanko

    ГЕРБ е другото име на ДПС.
    Просто хората не искат да виждат на тиливизора Доган, за това им се дава да гледат бойку. А властта на ДпС и кръговете, които то представлява само се увеличава, въпреки че през 8 от последните 9 години, са били само в опозиция.
    Няма назначение в "Държавата", което минава без одобрението на сараите. Няма важно решение, което да се взема без тяхното одобрение и да не е в техен интерес.
    Така че, за реална про европейска партия място има, но не трябват нови и способни водачи.
    Естествено, срещу цялата власт ( финансова, медийна, силова, съдебна), няма лесни пътища.
    Но в борбата за власт, няма как да е иначе.

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3417 Неутрално

    До коментар [#1] от "дерибеев":

    От едното до другото драги, има много голяма разлика, само че ти няма да я видиш защото гледаш с голямо пристрастие и не само това. Ти не желаеш да погледнеш реалистично!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  64. 64 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1549 Весело

    Радане, отдавна ти е изпушил съединителя! Ти си такъв лидер, който не може да заведе хора и на безплатен банкет!
    —цитат от коментар 46 на lz2

    Заглавието прочете само, нали?
    Прекалено е интелигентен Радан, прекалено високо е нивото за евтини милиционерски тролове.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  65. 65 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3417 Неутрално

    Времето на Костов и истинските десни в ДСБ отдавна приключи. Радан Кънев сам каза, че си пада по лявото, а повечето от новите членове на ДСБ са либерали. Затова консервативното крило се насочва към партията на Симеонов, която изглежда единствената дясна в България в момента.
    —цитат от коментар 7 на Мизийски ☦


    Най-обичам когато се опитват да разсъждават само за десните и правят глобални заключения, ама съвсем забравят, че положението при левите (говоря за политическа ориентация и цели) е много по-лошо.
    Кога ще схванете, че идеите вече трудно могат да се делят на леви и десни. Просто
    на всички хора стана ясна безперспективността на чисто левите (най-вече ком-социалистическите) идеи.
    За чисто десните идеи нещата има още да се доизяснят, но май и те отиват в историята.
    Това за което си заслужава да се говори и е в основата на съвременните противоречия е борбата между честните, стремящите се с творчество и мисъл да достигнат по-голямо съвършенство и тези които се опитват по нечестен път да постигнат за себе си по-скъп живот. Това е борбата на законното, моралното и етичното срещу мошениците, интригантите, манипулаторите и крадците!
    В тази връзка противоречието между западните държави (между които надявам се ще останем) и Русия е точно на тази база.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  67. 67 Профил на D
    D
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Скоро не сте ни го припомняли този. За сметка на това всеки ден ни напомняте за остатъците от дясното.

  68. 68 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3417 Весело

    До коментар [#44] от "udn39558287":Не става въпрос за директни претенции кой колко книги е прочел и пр., а за обикновена надменност, интелектуалничене и снобеене, каквито излъчват всички жълтопаветни политици...
    —цитат от коментар 50 на dig49558291


    Смешното е, че понеже нямате умствените способности за директен спор с необходимите факти, данни и разсъждения базирани на тях единственото, до което стигате е сами да се разобличавате с просташки маниери и изтъркани лафове!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  69. 69 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Стига с това обединение вдясно, точно обратното е необходимо. Дясното пространство трябва да се фрагментира. Нужно е десните да се самоопределят идеологически било като консерватори, било демократи или християн-демократи, било либерали. И да развиват съответната политика. Едва тогава, ако политическата ситуация изисква, да създават коалиции.
    Трябва да е ясно, че "автентичният антикомунизъм" е вчерашния ден, даже по-вчерашния. Не може отношението към БСП или ГЕРБ да е определящо дали някоя формация е дясна. Това се определя от разбирането за икономиката, ролята на държавата, конструкцията ѝ. Всичко друго е обречено на неуспех.

  70. 70 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Първо писаха троловете......В дно от първите си интервюта Радан Кънев намекна,че е имало хора ,които са го съветвали десните сили да не застават челно срещу Пеевски и сие,поне докато "той"не се разправи с ББ.Отговорът бил нещо в смисъл"един европейски политик,патриот не може да остави България да бъде арена на мафиотски разправии"Ами чудесно!!!!!Сега г-н Кънев пише книги и честно практикува професията си.И вече всички знаем,че е достоен човек,но недалновиден политик.И причината за това е елементарна.Той е европеец,а противниците му болшевики.Никакви,ама никакви правила не важат за тези хуманоиди!!!!!Имасамо един ефективен начин за победа.Примамваш врага,подкупваш,лъжеш,изнудваш и когато той омаломощен обърне гръб-нож до дръжката в гърба!!!Всъщност,не съм от почитателите на Пиночет,дълбоко религиозен човек съм.Дясното в България не се нуждае от обединение,защото все по-малко ще има да се обединява.То се нуждае от заздравяване,като се прочистят раните,от болшевишките куршуми в гърба.Съжалявам,г-нКънев,но това,чрез Фейсбук и поздрави от Швейцария трудничко ще стане.Ние десните избиратели знаем ,че Левски и Стамболов няма да се повторят,но поне Паисий да дочакаме!А то,ЦвЦв вече претендира за такава слава.Представете си!Там,където няма сабя,а слово и торбичка на рамо,нещата стават по-бавно,но необратимо.ПП манифестите са хубаво нещо затези,които ще ги прочетатс
    —цитат от коментар 25 на rta48522758


    Пълни глупости. ДСБ изгониха 90% от протестиращите срещу Пеевски като се опитаха да яхнат протеста. На протестите срещу Орешко издигаха повече лозунги срещу Борисов и Цветанов. Мога да ги цитирам дори. А Пеевски присъстваше на плакати само в компанията на Борисов.

    Да не говорим за Костов, който откровено си агитираше за Бареков.

    Това закопа окончателно ДСБ, а не щото не оставили Пеевски да се разправи с Борисов. Интригите в политиката винаги се връщат като бумеранг в средна и дългосрочна перспектива.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  71. 71 Профил на dig49558291
    dig49558291
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Неудачници" като Радан? Ама вие колко мило се отнасяте с него само. Явно собствените ви стандарти не важат за вас.
    —цитат от коментар 56 на udn39558287

    Аз не съм политик, затова и "моите стандарти" не важат за мен. Ако бех политик, журналист, политолог и пр., немаше да си позволя да наричам когото и да било "неудачник", "лек жанр" и т.н. Но не съм, така че мога да наричам нещата с истинските им имена. Най-нормална и логична социална реакция е когато некой се появи с огромни претенции, но се провали и се окаже въздух под налягане, да не страдат много за него, а да му се смеят.

  72. 72 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 530 Весело

    От стоене на полусъединител 100% вече му вие лагера

  73. 73 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 530 Весело

    ДСБ изгониха 90% от протестиращите срещу Пеевски като се опитаха да яхнат протеста. На протестите срещу Орешко издигаха повече лозунги срещу Борисов и Цветанов. Мога да ги цитирам дори.
    —цитат от коментар 70 на Обществен деятел


    АБСОЛЮТНО!!!
    +++++++++

    Хората идваха спонтанно, а ДСБ-арите идваха на малки организирани групички и се курдисваха най-отпред пред камерите с плакати, внушаващи обвързаност Борисов и Пеевски - същият този Пеевски, който заплашваше Борисов и Цветанов със саморазправа от трибуната на НС!

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Не вярвам дясното (неопределимо в бг) да възкръсне, като Лазар (честит празник) от ритуално разчлененото, като Орфей, проевропейско мнозинство у нас.

    Ясно е, че с позцията си по Скрипал, Борисов се доказа негоден и недорасъл за идващ от източна Европа лидер.

    Необхидимо е ново, обединяващо, проевропейско, движение да спечели изборите и прочисти страната от прокремълскиъе, корумпирано, национални предатели.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  76. 76 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 456 Неутрално

    внушаващи обвързаност Борисов и Пеевски - същият този Пеевски, който заплашваше Борисов и Цветанов със саморазправа от трибуната на НС!
    [quote#73:"cristo_n"][/quote]

    Е те се откупиха! :-)
    На наш гръб.

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2573 Неутрално

    радан е доказателство че честният ,достоен и смислен политик ,никога не е бил особенно популярен сред маТряла
    —цитат от коментар 8 на Stewie
    Българинът няма нищо против честни и смислени хора - справка Томислав Дончев. Българинът е против политици, които отиват в крайности и такива, които си падат по голословие и лозунги. Раданчо там му е проблема.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  79. 79 Профил на Tzun Kai Hui
    Tzun Kai Hui
    Рейтинг: 217 Неутрално

    "Доста лек жанр би била книга, в която Бойко е главен герой"Това се харесва, това е нивото на повечето български граждани. То даже граждани не могат да се нарекат, а матрял, който мрази умните и интелигентните ,и акъл от никого не взема. Все мънка хленчи и чака такива като Сидеров и Борисов да ги оправят. Ще има да чакат. А за Радан не се грижете, той и без политиката си тежи на мястото, ние да му мислим.
    —цитат от коментар 45 на Роси


    Костококите и раданките нямате нищо общо с умни/интелигентни - обикновени комундета сте с претенции :)

  80. 80 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2573 Неутрално

    Бойко Борисов, Каракачанов и Румен Радев са с най-висок рейтинг в момента. От министрите се харесват Дончев и Лиляна Павлова. ББ го остави, той е лисица и се харесва защото го играе силен лидер и доброто ченге, но какво е общото между останалите? Всичките се изказват премерено и без истерия, не страдат от русофобия и имат балансирана позиция по международните въпроси, изглеждат скромни и принципни, не парадират с интелектуално превъзходство, човеци са, не се хилят подло и мазно с малките си очички като други, не обиждат чуждите избиратели. Това и харесва българинът в един политик, много ли е?
    —цитат от коментар 36 на dig49558291
    Много точно си го описал. Българинът не обича хора с претенции и такива, които залитат по крайности. Много е просто, ама десницата все настъпва една и съща мотика.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  81. 81 Профил на tda10501756
    tda10501756
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    Хахаха. Бил в политиката Раданчо, а дали? За словоблудец го бива, може и да излезе писател. За политик не става и е по-добре да изключи от скорост политиката, че ще развали съединители и да си ползва кемпирчито със здраве.

  82. 82 Профил на Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Без Костов по костовашки. Празни мисли на едни празни хора.

    Дайте шанс на харизматични хора с идеи да привлекат електорат. Дотегна ни от празните ви бойкикиевски приказки.

    Авеосвободетениотвасбе.

    Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шеф
  83. 83 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    [quote#56:"udn39558287"][/quote]

    Това го постигна самият Радан! Не му отнемай заслугите! Не само избирателите, ами и ДСБ като цяло не можа да достигне висотите на мисълта му!

    Ама то не е от сега. Колкото по-прост е един човек, толкова самочувствието му е по-голямо! Умните винаги се съмняват и мислят, че грешат! Те и затова са умни!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  84. 84 Профил на <marquee bgcolor="red" style="font-size:78em;font-weight:bold">EBANJEEE!!!
    <marquee bgcolor="red" style="font-size:78em;font-weight:bold">EBANJEEE!!!
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Не разбирам много от автомобилизъма, но това е свързано с някакъв педал, нали ?!

  85. 85 Профил на bojidar petkov
    bojidar petkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Радан е прав ,че хората които посъпват в партийте търсят единствено някаква материални ползи.С такива партий трудно се постигат добри резултати за България. Меркел беше казала някаде ,че трябва на пъро място да е Германия на второ място партията и на трето място личните неща. Което в Германия е правило не само за партийните членове но и за целия народ.

  86. 86 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3526 Неутрално

    До коментар [#78] от "Николай Николов":

    Остана да ни кажеш, какво му е смисленото на Томислав Дончев. Празните клишета и изтърканите приказки? Да знаем, че това е големия капацитет на ГЕРБ... Но, отстрани е повече от смешен. Реално няма нищо смислено, което да е свършил Тмислав Дончев.
    Българина си пада по политици, дето са учили за милиционери и го лъжат всеки ден по три пъти... Или се бъркам? :)

    Бивш tww09306483.
  87. 87 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 750 Неутрално

    ДЕМЕК,ДОЛЕН ЛЯВ ПЕДАЛ?! :))))))

    sdg
  88. 88 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4569 Весело

    До коментар [#64] от "virtual brain":

    ,,Прекалено е интелигентен Радан, прекалено високо е нивото за евтини милиционерски тролове.,,

    Това ли му е интилигентноста на ваш Радан:
    ,,....защото бил много притеснен да не се отдадат на "двете курви" - литературата и политика...,,
    И по специално: "двете курви"
    Има и още по цветисти интилигентни лафове този ваш интилигентин, дори не ми са споменават. Един негов ,,интилигентен,, лаф относно Борисов така си го харесахте интилигентните, че вече и на модераторите почнахте да правите впечатление, а ние простите колко време ви набивахме канчетата, че дори каруцарите не си позволяват такива приказки на публично място

  89. 89 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4569 Весело

    До коментар [#58] от "Alexander97":

    ,,....Но е казано – не винаги народа, мнозинството е право!...,,

    Начи мнозинството не е народ

  90. 90 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1664 Весело

    Радан Кънев: В политиката съм на полусъединител
    ============
    Странно признание на знамето на ДСБ...

  91. 91 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 822 Неутрално

    От автопилот на полусъединител. Оригинално.

    Мърфи е оптимист!
  92. 92 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 269 Весело

    Подкарал си я като лаик. Ако продължиш да караш на "полусъединител", много скоро ще ти се изтърка феродовия диск, а и "спирачките" ти не работят както трябва. ;)

  93. 93 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Защо изобщо ни занимавате с този субект от политическото минало

  94. 94 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3526 Неутрално

    Нормално и приятно за четене интервю... Ха сега го сравнете, с глупавите изхвърляния и смешните монолози на самохвалкото, Бойко.
    Естествено, дори и глуповатите ГЕРБ-ери усещат разликата в нивото и кой е чел повече. Нормално е да се дразнят и да злобеят... :)
    Предполагам, че романа на Радан Кънев ще е много по-стойностен и занимателен от томовете на Тодор Живков, примерно. Който не е съгласен все пак, може да чете томовете на Живков. Да види, откъде Бойко черпи толкова опит, мъдрост и знания...! :)

    Бивш tww09306483.
  95. 95 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    Нормално и приятно за четене интервю... Ха сега го сравнете, с глупавите изхвърляния и смешните монолози на самохвалкото, Бойко.Естествено, дори и глуповатите ГЕРБ-ери усещат разликата в нивото и кой е чел повече. Нормално е да се дразнят и да злобеят... :)Предполагам, че романа на Радан Кънев ще е много по-стойностен и занимателен от томовете на Тодор Живков, примерно. Който не е съгласен все пак, може да чете томовете на Живков. Да види, откъде Бойко черпи толкова опит, мъдрост и знания...! :)
    —цитат от коментар 94 на tww09306483


    Да ама бойко е премиер и го слушат в цяла Европа, а "умния" Радан е НИКОЙ!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  96. 96 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    какво му е смисленото на Томислав Дончев. Празните клишета и изтърканите приказки?///. Реално няма нищо смислено, което да е свършил Тмислав Дончев.. Или се бъркам? :)
    —цитат от коментар 86 на tww09306483


    Не се коси, не се бъркаш, само прилежно си следваш указанията. Но да сравняваш политик като Дончев, с нещо така невзрачно "сиво" като индивида Радан, си е повече от показателно за...отчаянието на загубилите в инвестицията си..

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  97. 97 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 310 Неутрално

    още няма вяра във силите си , знае кое е правилно , но още не се е сблъскал с методологията на управлението , а там отчета носи една информация ? може 30000 да умират от глад , но 30 са добре и ти дават зелена светлина

  98. 98 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3526 Неутрално

    До коментар [#95] от "lz2":

    Че Бойко е премиер, спор няма... Ама недей казва, че го слушат в Европа, защото е повече от смешно. Бойко получи своите 5 минути слава, благодарение на едно събитие, за което няма никаква заслуга. Само след още месец, след края на така нареченото председателство, Бойко се превръща в същата безгласна буква, обслужваща руски интереси. Ако в Европа досега се съмняваха, сега са сигурни.

    Бивш tww09306483.
  99. 99 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3526 Неутрално

    До коментар [#96] от "Реми":

    Дончев...? Политик? Обикновено мекотело, живеещо в сянката на вожда. Безгръбначно, без собствено мнение... Повтаря, като папагал глупостите на Бойко, но понеже е учил в престижния Велико Търновски университет, придава на заучените пасажи по-голяма тежест, като използва сложни думи. Разправят, че бил експерт... Ама, по какво е експерт, никой не знае...! :)
    Естествено, в очите на простоватите и редови ГЕРБ-ери, Дончев минава за голяма работа. Напълно обяснимо и разбираемо...! :)

    Бивш tww09306483.
  100. 100 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    Няма книга, по-абсурдна от действителността ни двес, тук и сега.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK