Румен Радев: Не съм се върнал от Русия с празни ръце

Румен Радев

© Надежда Чипева, Капитал

Румен Радев



Президентът Румен Радев даде интервю за БТА, което беше публикувано ден преди заминаването на премиера Бойко Борисов и правителствена делегация в Москва за среща с президента на Русия Владимир Путин. В него Радев, който преди седмица също разговаря с Путин, е критичен към политиката на Борисов в различни сфери.


"Дневник" публикува пълния текст на интервюто, публикуван от президентската администрация.


В днешното интервю ще Ви задам въпроси, свързани с енергетика, европредседателство, финанси, вътрешна и външна политика. Но нека да започнем, ако ми позволите, с Вашето посещение в Русия. Какви са резултатите от посещението и как повлия на отношенията между двете държави?




- Първо, искам да ви благодаря за това интервю. Считам, че Българската телеграфна агенция има огромен информационен потенциал и интервю като това е крачка този потенциал да се разгръща по-нататък.


Виждаме, че това посещение, и това трябва да го отчитаме, е след десет години без диалог на най-високо равнище. За това време бяха загробени три стратегически енергийни проекта, а с тях и възможността България да се превърне в енергиен център на Балканите.


Знаем, че има проблеми в отношенията между Европейския съюз и Русия. Те са напрегнати. В този контекст русофобската реторика на определени български политици не допринася за развитието на диалога с Москва, към който диалог между другото се стремят все повече, и то влиятелни, европейски държави.


От друга страна, аз тръгнах за тази среща и за тези разговори с ясното съзнание за силната обремененост от тези тежки и разрушителни политически декларации, включително и от сегашното мнозинство, което, нека не забравяме, обяви в свой доклад Русия за заплаха миналата година. А всичко това влияе на нашите отношения.


Да споменавам ли изобщо и за опитите за пренаписване на историята, на освободителната война, към която Русия е особено чувствителна? Русия според мен обаче също трябва да извърви своя път към думите на видния руски учен акад. Дмитрий Лихачов, че България като люлка на славянската цивилизация е дала духовното начало на Русия. Русия също трябва да уважава нашата история и културни достижения.


Ето в това тежко наследство мисля, че тази визита беше важна крачка за възстановяване на доверието и за изграждане на отношения на основата на равноправие и взаимно уважение. Определено мисля, че Русия също е готова и има воля в тази посока.


Тоест Вие смятате, както в България се създаде едно такова мнение, че не сте се върнали с празни ръце. Имаше такива коментари, че е било пренебрежително от страна на руската държава да Ви съобщи за посещението на премиера Борисов, което е тези дни.


- Аз мисля, че можем да говорим за пренебрежително отношение, ако, да речем, бяхме провели един формален 20-минутен разговор в присъствието на филолози и историци да си говорим само за азбуката и за Руско-турската освободителна война. Срещата беше три часа, и то в присъствието на най-влиятелните министри - на енергетиката, на икономиката, на промишлеността и търговията. Щеше да бъде може би пренебрежително, ако след формалните срещи президентът Путин беше казал "довиждане" и се беше обърнал. Напротив, той ме покани за среща наистина на четири очи, без преводачи, без асистенти, която продължи около 40 минути. Така че въпросът тук по-скоро е към правителството, което неофициално търси контакти с Москва, а официално я обяви за заплаха, и то съвсем неотдавна.


Що се отнася до връщането с празни ръце - тук категорично не съм съгласен, защото знаете, че договорите са в прерогатива на правителството. Но както видяхме през годините, то не им придава особено голямо значение. Както ги подписа, така се отмята от тях.


При посещението не трябваше ли да има присъствие на министри?


- Аз пак казвам - този въпрос е към правителството. Наистина правителството се ангажира с конкретните резултати, с конкретните договори и това е неговата работа. Но отмятането от тези договори струваше пари и на България, и на Русия.


И при цялата тази, виждате, много трудна ситуация, която се създаде през годините, беше много важно да се възстанови доверието. Това беше и моята основна цел. Виждате, че аз наистина пожелавам на правителството да оползотвори това доверие, което се изгради.


И включително и до днес не престават опитите на говорители, на депутати, на мнозинството по всякакъв възможен начин да се омаловажи моята визита. Аз няма да постъпя като тях. Напротив, бих се радвал правителствената делегация, водена от премиера Борисов, да конкретизира сътрудничеството, защото това е в интерес и на двете държави, в интерес и на Европа.


Между другото в тези разговори поставих много ясно областите, където България много трудно може да отстъпи. Например лицензиите за производство на въоръжение от нашия военнопромишлен комплекс. Не можем да допуснем друга държава отвън да ни разрешава къде и как да изнасяме оръжие, произведено в България. Повдигнах важни въпроси, касаещи облекчени условия и по-добри цени на доставка на руски енергийни ресурси. По-добри условия за присъствие на български бизнес на руския пазар.


И руската страна демонстрира наистина една откритост и готовност за конструктивно обсъждане на тези въпроси и наистина получаване на едни по-добри условия за България. И аз силно се надявам българското правителство да продължи работата в тази насока и да постигне конкретни резултати.


Понеже се чуха коментари, че едно такова посещение в този момент едва ли не ни отдалечава от Европейския съюз и НАТО, как бихте отговорили?


- Това е все едно да си зададем въпроса "Северен поток 2" отдалечава ли Германия от Европейския съюз и НАТО. Не, разбира се. Мисля, че е крайно време да преодолеем тази идеологизация и мога да кажа дори истеризация в отношението си към Русия и да престанем да губим, докато другите печелят и се настаняват на пазарите ни, които ние отстъпихме сами.


Виждате, че там беше и президентът Макрон, там беше и канцлерът Меркел. А предстои в началото на юни визита на президента Путин в Австрия. Нека погледнем и статистиката. Франция е в конкуренция с Германия кой да бъде най-големият инвеститор в Русия от европейските държави. Нека видим огромния стокообмен, който имат. А къде сме ние? Нека си зададем този въпрос.


Вие споменахте енергийните проекти между България и Русия и само българските проекти, които са обвързани с Европейския съюз. България ще изгражда "Български поток" или газов хъб "Балкан"?


- Мисля, че и двете ще станат реалност. Но, първо, газовият хъб "Балкан" е рожба на кризисен пиар след скандалния провал на проекта "Южен поток". За да има хъб обаче, трябва да има газ. А газ няма. Между другото това е един рационален проект - газовият хъб, и той трябва да бъде подкрепен. Но точно липсата на газ рискува този многомилионен проект да гълта пари за разработка и строежи, без да е ясно точно как и с какво ще функционира този проект. Както виждаме, газ към момента няма за този хъб. Предстои спиране на трансбалканския газопровод, единствения към нас през Украйна и от нас към нашите съседи. "Южен поток" е загробен. Добив, оказа се, че няма да можем да имаме собствен. Втората тръба на "Турски поток" започна своето изграждане, но е неясно накъде ще продължи - през Гърция за Италия или към нас. Това означава, че в средносрочна перспектива газовият хъб, и то с ограничен капацитет на интерконекторите, които едва сега ще започнат да се изграждат, газовият хъб може само да спомогне за диверсификацията на нашето собствено снабдяване с газ и то твърде условно.


Ако искаме наистина да удовлетворим нашите големи амбиции да бъдем страна, която разпределя, продава, доставя газ, това означава, че трябва отнякъде да има газопровод с капацитет. Най-вероятно, ако успеем да се преборим, това е втората тръба на "Турски поток". Но това означава допълнителна зависимост от още една страна транзитьор, това означава по-голяма цена и по-голям риск за доставките.


Европейският съюз излезе миналата седмица, мисля, с едно решение за облекчаване на доставките на газ на пет държави, включително и България, бяха наложени ограничения на "Газпром". Това няма ли да помогне практически за по-бързото осъществяване на проектите?


- Определено ще спомогне и това е изключително благоприятен момент за нашата правителствена делегация, която точно след това решение отива в Москва. И тук е мястото вече за едни прагматични преговори и отстояване на нашите интереси. Но за да може да отстояваме нашите интереси, крайно време е да имаме енергийна стратегия в средносрочен и дългосрочен план, която да извърши дълбок анализ и която да постави ясни цели и да даде отговор на тези въпроси.


Защо Меркел беше в Русия и настояваше за "Северен поток"? Защото много ясно знае, че бъдещето е на държави с конкурентоспособна икономика, а това означава достъп до евтина енергия и сигурност на доставките. Нещо повече - виждате, че сега всички държави се борят да получават повече газ, да могат да го разпределят, продават и транзитират за други държави. Това означава големи такси, значителни приходи, сигурност и влияние. И затова аз много се надявам, че Европа, и времето идва най-сетне да постави на принципна позиция този въпрос, че когато говорим за енергийна сигурност и енергийна ефективност, най-добре е тези тръби да влизат директно в държави от Европейския съюз.


Между другото все повече гласове се чуват и в Европа, и в Русия, че това е най-силният и прагматичен начин. И за мен е недопустимо да има тук един двоен стандарт към отделни държави. Не само по отношение на храните, но и по отношение на енергетиката. Защо "Северен поток 2" да може, а "Южен поток" да не може. Защо може едни държави съвсем свободно и открито да получават огромни приходи от транзит на газ, а други държави да трябва да завоалират своите намерения със сложни формулировки точно за тези си амбиции.


Вярвам, че усложнената геостратегическа обстановка, средата за сигурност и амбициите на Европа за конкурентоспособност на икономиката ще дават импулси за в бъдеще и на двата проекта - и на газовия хъб, и на проекта за пряка доставка на руски газ през Черно море за България и оттам за следващите страни от Европа.


Как според Вас се вписва рестартът на проекта на АЕЦ "Белене"?


- Зависи изцяло от правителството. Виждате, че политиците от мнозинството, които съвсем доскоро парадираха със спирането на проекта, сега парадират с неговото възобновяване. Според мен атомната електроцентрала "Белене" трябва да бъде построена, но при ясна правна рамка, без финансово обвързване и с минимален финансов риск за държавата, при доказана целесъобразност и много важно - при надеждни механизми за контрол на ядрения риск.


Вашата оценка за сделката за ЧЕЗ? Някак си май нещата се поразмиха във времето.


- Използвахте много точна дума - поразмиха. Скандалът с ЧЕЗ извади на повърхността много тревожни въпроси, които аз зададох между другото още в избухването на този скандал. Кой стои реално зад тази сделка и кой даде политически гаранции. Защото без тях на всички ни е ясно, че тя няма как изобщо да тръгне. Защо службите не сработиха и чий интерес отстояха? И най-важният въпрос - какви са финансовите схеми и откъде ще дойдат парите? И до ден днешен няма отговор на нито един от тези въпроси. Въпреки усилията на председателя, парламентарната комисия според мен бе използвана по-скоро тактически, за да може да се канализира общественото напрежение, възмущението и в крайна сметка скандалът да се размие и потуши. Но въпросите остават. И съм убеден, че ако говорим за защита на държавния интерес, трябва да бъде установена истината и трябва да се потърси отговорност от определени хора. За мен случаят ЧЕЗ е открит.


От началото на годината България председателства Съвета на Европейския съюз за шест месеца - безспорно важно събитие за държавата. Каква е Вашата оценка за него до този момент, остава още един месец до неговия край?


- Много е трудно да дам еднозначна оценка на едно такова мащабно събитие, защото то може да се оцени със система от критерии. Те могат да бъдат най-различни - определяне на приоритети, организация, усилия, конкретика, реални резултати. Мисля, че българското правителство определи актуални за региони и за Европа приоритети. Министър Павлова и администрацията работят така, че да има нужната организация за тези събития. България показа, че може да администрира процесите от европейския дневен ред.


Що се касае до конкретиката, според мен има разминаване между фанфарния тон и реалните резултати, които преминаха изцяло в сферата на обещанията. Страните от Западните Балкани не получиха ясна перспектива за присъединяване, но за сметка на това ние занимаваме хората с фотосесия от посрещания, изпращания, колко европейски лидери ще седнат на една маса, и много важно как точно ще се ръкуват, и което се превръща едва ли не в основен критерий за успеха на председателството.


Мисля, че прекалената употреба на европейското председателство за политически PR някак си погасява европейската симпатия на българите. Защото виждате, че хората говорят в крайна сметка повече за проблемите покрай трафика и за менюто на официалната вечеря. Ако трябва да обобщя това европейско председателство, смятам, че ако със същата страст, с която българското правителство се хвърли да работи за просперитета на народите от Западните Балкани, ако със същата страст правителството се хвърли да работи за собствения си народ, тогава ни очаква едно по-добро бъдеще. Стига, разбира се, ефективността да бъде на доста по-високо ниво от тази демонстрирана за Западните Балкани.


Да Ви върна на тази тема. Все пак това е едно от ключовите събития на председателството ЕС - Западни Балкани. Западните Балкани смятат, че трябва да получат покана да влязат в Европейския съюз и НАТО. Каква е Вашата оценка за това събитие? Все пак тук бяха държавните глави на всички от Западните Балкани, както и най-големите европейски лидери. Какво смятате Вие - има ли конкретни резултати и какъв е успехът на България?


- Както видяхме, конкретни резултати, освен добри намерения, няма. Ако сравним с Декларацията от Солун през 2003 г., присъединяването се замени с перспектива. Това е наистина многозначително, трябва да изчакаме, трябва време - дали наистина ще има развитие със спора за името между Македония и Гърция, но това ще стане ясно; ще получи ли Македония покана за членство в НАТО на Срещата на върха през юли месец; ще влязат ли обещаните 10 млрд. европомощ за инфраструктурни проекти в основни европейски финансови документи или ще останат да висят? Така че, реалните резултати са далеч от намеренията и обещанията.


Как смятате, защо президентството не участва в тази среща и Вие като държавен глава? Има различни спекулации по темата.


- Според мен това е част от стратегията на правителството и аз непоканен не ходя никъде. Но на откриването на европейското председателство на 11 януари аз ясно формулирах своите виждания за една социална, достъпна за своите граждани Европа. Вместо това, гражданите получават снимки от Моста на влюбените. Затова казвам, че точно тази стратегия всъщност превърна европейското председателство в операция по политическа реклама.


Този Ваш отговор дава начало на следващия въпрос. Каква е оценката Ви за диалога между институциите? Има ли проблеми, какви са те? Все пак премиерът наскоро спомена, че е време "двата коня да теглят каруцата" в една посока.


- Вие виждате, че диалог няма. Срещата между Европейския съюз и Турция бе договорена с чужд канцлер, без да бъде уведомен българският президент, при положение, че се кани президент на съседна държава. Българският президент не беше поканен на Срещата на върха на нашето европредседателство. Българският президент научава за визитата на нашия премиер в Русия от чужди държавници.


Но що се отнася до каруцата, считам, че някой тегли каруцата към автокрация, а аз съм убеден застъпник на демокрацията.


Какво Ви дава повод за това мнение на автокрацията?


- Аз съм говорил неведнъж по тези въпроси. Но това е обсебването на всички институции, не само институции, медии и т. н.


Да се върна към финансовите въпроси в държавата. Преди няколко седмици се чуха изказвания, че до края на председателството България ще влезе в чакалнята на еврозоната. Смятате ли, че това ще се случи и дали тези срокове са реални?


- Първо, присъединяването към еврозоната е стратегическа цел на България. Това присъединяване ще ни гарантира България да бъде в ядрото на европейските интеграционни процеси. Трябва обаче да сме наясно кога, при какви условия, на каква цена ние ще можем да станем част от тези единни европейски процеси.


Знаете ли, когато се срещнем с лидерите и на Чехия, и на Полша, аз задавам такива въпроси: защо при една много по-мощна и устойчива икономика и социална система те не подават молба за членство. Получавам интересни отговори, които си струва да анализираме и да погледнем този проблем от всички възможни страни. Както всички знаехме, ние сме отличници, написали своето "домашно", покрили всички числови критерии и едва ли не от нашата воля и вътрешен консенсус и решение зависеше кога ще поведем борба за влизане в т. нар. чакалня за еврозоната. И даже поехме ангажимент, вътрешно наше обещание това да се случи до края на европредседателството.


Последните новини от Брюксел обаче показват, че и това няма да стане. Причините са до болка познати и аз не искам тук отново да ги коментирам. Но това, което явно породи смут в България, това е настояването на нашите европейски партньори и на Европейската централна банка, на Европейската комисия влизането в чакалнята да бъде обвързано с влизането в Банковия съюз. А това вече влече след себе си много по-сериозни условия. Това означава истински, реален мониторинг на нашата банкова система.


Също така трябва да направим анализ и оценка на риска за присъединяването на нашата крехка икономика и неустойчива социална система към еврозоната. Трябва да имаме ясен национален план, който да ни гарантира стабилност и на икономиката, и на нашата социална система, и в процеса на присъединяването и след него. Така че, явно тук ще трябва тепърва да пишем по-задълбочено домашно.


Позволете ми да задам въпроси, свързани с правомощията на президента. През първата си година наложихте вето на няколко закона, които бяха преодолени бързо и лесно от парламента. Това не омаловажава ли действията на президента за ветото? И подобни коментари се чуха и относно Консултативния съвет при Вас - един от важните инструменти на президентската институция.


- Мисля, че президентството има най-висока легитимност, защото президентът се избира с пряк вот, но той няма реални действени инструменти. Въпреки това методичното погазване на мнението и позициите на президента според мен води до натрупване на обществено неудовлетворение, което рано или късно властта ще усети.


По отношение на Консултативния съвет за национална сигурност мисля, че за проведените досега заседания съм поставял важни въпроси: за националната сигурност, за отбраната и сигурността, за укрепване на суверенитета - да речем дори чрез необходимост от усъвършенстване на Закона за вероизповеданията. Нещо, което очаквам да се случи от миналата година, но то така и не се случва. Вече изпълнението на поетите ангажименти, на постигнатия консенсус лежи на съвестта на тези, които са поели ангажимент да ги изпълняват. Но въпреки това, мисля, че тук се повдигат важни за обществото ни теми, които чакат своето решение. Нещо повече - излизат от анонимност позиции на политици, на политически партии. А това винаги е добре за демокрацията.


Много се говори в България, а и в Европейския съюз за борба с корупцията. В последните доклади се отбелязват успехи на България, създава се, дори мисля, че в момента, "мегаорган", който да се бори с корупцията. Какво означава това според Вас?


- Да, за корупцията наистина България говори много и прави малко.


Що се отнася до новия орган, то показателно е, че самият закон - започнаха ремонтите по него, още преди да бъде обнародван. И аз съм сигурен, че този процес ще продължава по ремонтиране на този закон. Но моето мнение за органа е известно - за новия създаден мегаорган за борба с корупцията. И то не толкова за това, че той е абсолютно подвластен на мнозинството в парламента, най-вече за това, че неговите правомощия и структура и инструментариум са насочени повече към борба с корупцията в миналото, отколкото да има ефективни инструменти за разкриване, пресичане, предотвратяване и разследване на корупционни схеми сега, в наши дни, и гарант, разбира се, и в бъдеще да се процедира по този начин.


И накрая да Ви задам един въпрос - според едно социологическо проучване този месец една президентска партия, оглавявана от Вас, би постигнала около 37 процента успеваемост. Как смятате Вие?


- Аз мисля, че такива проучвания показват само растящото неудовлетворение в нашето общество от политическата класа и риска от политически проекти, които ще търсят да се внедрят в този вакуум. Но бих подкрепил, бих приветствал политически субекти, които са насочени към решаване на проблемите на обществото и които срещат неговото разбиране и подкрепа.

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3996 Неутрално

    Не бил се върнал с "празни ръце"?! Майко мила, заглавието ми стига, за да не чета повече глупости...

  2. 2 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    Донесох ново палто от норки на Деса.

  3. 3 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    Аха, дали са му сребърници да си носи.

    Но е остсвил достойнството си за залог при инжинерите си в Кремъл.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  4. 4 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Не мога да прочета цялото интервю, признавам си, че ме изнервя. Защо нямат очи да обяснят санкциите? Санкциите не са срещу Русия, а срещу определен кръг дипломати и олигарси. Русия наложи санкции на всички и всичко. И тези нашите за какво се борят? За признаването на анексията на Крим? Отвратен съм.

  5. 5 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    До коментар [#2] от "blondofil":

    Бяха ги пуснали на промоция по хиляда рубли в специалния магазин на резиденцията в Сочи, където Владимир Путин ми даде ценни указания как да преборя автокрацията у нас и да изгрее демокрацията като в Русия.

  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7881 Неутрално

    Вместо за руските интереси да беше помислил повече за българските. България няма нужда от корупционни руски проекти. И по-богати от нас не биха си го позволили.

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9348 Неутрално

    А най-добре беше да се върне с празни ръце. Насинената му глава от руските ръце ще я преглътнем за пореден път

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 485 Неутрално

    От край време българските политици се връщат от Русия с много ползи за България, а от Запада се връщат с потупване по рамото.

  9. 9 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#5] от "blondofil":

    Русия в момента е много по-демократична държава от Германия например.

  10. 10 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Радев не е послушко и слуга на Запада като Боко.

  11. 11 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#6] от "Роси":

    Българските интереси са да има Южен Поток и АЕЦ Белене.

  12. 12 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    До коментар [#4] от "nema_labavo":

    Спомням си как по време на "развитот социалистическо общество", едно луксозно и многотомно издание беше масово и усърдно "четено". Сякаш онези времена не са си отишли...

  13. 13 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    До коментар [#9] от "ygo11542256":

    Съгласен. От Германия през 1938, Русия в момента е вного по-демократична.

  14. 14 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    Дали може да каже същото и за главата си...

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  15. 15 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    Поливаше българския народ с общи приказки както и Кунева не го беше поливала със силни знаци и ясни сигнали.

  16. 16 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    До коментар [#11] от "ygo11542256":

    Аз мога да кажа и имената на българите които ще са на печалба от тях.

  17. 17 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    Естествено, че не си.
    И на Десито са дали нещо сигурно.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  18. 18 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    Летящата фуражка се е върнал с едно нищо. Магнолията твърдо ще го последва!

    Имало едно време ссср...
  19. 19 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Не знам дали ръцете му са пълни, ама изотзадзе със сикурност е. Лошото е че този армаган рашките желаят да го дарят на всеки българин.

  20. 20 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4331 Разстроено

    Др.РадеФ...още сте си с казарменото мислене и черно-бял свят!И доказвате че освен за руска радио-точка за НИЩО друго не ставате!

    До истината се достига с познание!
  21. 21 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    Не е с празни ръце. Напълнил си е джобовете с рубли.

  22. 22 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2292 Весело

    До коментар [#4] от "nema_labavo":

    Чети, чети.
    Глупостите му на тоя.

    Дори не е наясно, че за чакалнята сме в параграф 22.
    И дори не знае нищо за Джоузеф Хелър.

    " зависеше кога ще поведем борба за влизане в т. нар. чакалня за еврозоната. И даже поехме ангажимент, вътрешно наше обещание това да се случи до края на европредседателството.

    Последните новини от Брюксел обаче показват, че и това няма да стане. Причините са до болка познати и аз не искам тук отново да ги коментирам"

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  23. 23 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4401 Любопитно

    Какво се е случило при срещата насаме?
    Нищо не казва. Само разбрахме, че е продължила 40 минути.
    Отчетен доклад ли е имало?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  24. 24 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    Рубли ли ти дадоха?

    The best way to predict the future is to invent it.
  25. 25 Профил на putlercaput
    putlercaput
    Рейтинг: 126 Неутрално

    40 минути свирки ли те кара да правиш бе ? не се връщал с празни ръце , не само ръце ами и с празна уста не се връщал , грехота е да се похабява генетичиния материал на московския педофил

    R.I.P John McCain Forever in our hearts
  26. 26 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    5 минути в Раша, 5 дена хвалби! Червеният президент и трепач!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  27. 27 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4331 Любопитно

    До коментар [#23] от "Незнайко в Слънчевия град":

    какво?Подлизуркото даже е отказал преводач в стремежа си да се "докара "пред Гасюдаря!И понеже НЯМА стенограма..само можем да гадаем колко ниско е падал льотчика!

    До истината се достига с познание!
  28. 28 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#11] от "ygo11542256":

    Чудесни лозунги. Копи/пейст от инструкцията предполагам. Заработи копейките, сега отивай да ги харчиш в "демократичната" държава. Но моля не се връщай!

  29. 29 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    Върна се с ръце в окови

  30. 30 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    "Не съм се върнал от Русия с празни ръце"

    Как така празни ръце? Там има поне трийсет сребърника!

    ПС Нямах време да чета коментарите, ако някой друг преди мен е направил същата асоциация, му се извинявам. Но тя просто се набива в очи...

  31. 31 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#22] от "Росен (Путлер капут)":

    Тц, не мисля, че съм мазохист и няма да чета. И докато нашия Параграф 22 може и да се разреши, то акъла на фуражката нема да дойде. Като цикъла е, или идва навреме или не.

  32. 32 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Ма не се и съмняваме, другарю решетник, че ръцете ви са празни!

    No Pain No Gain
  33. 33 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#11] от "ygo11542256":

    Сериозно ли мен? Това което казваш, са руски интереси. Сподели от посочените, каква ще е икономическата полза за България и българите? Запомни едно от мен, русия само търмъче от нас последните 70 години и трупаме само загуби! Дори през соца всичко читаво се изнасяше за там за без пари, а народа тук се редеше по опашки!

    No Pain No Gain
  34. 34 Профил на dundee
    dundee
    Рейтинг: 448 Неутрално

    И ся кво?
    МИГ или Грипен?

  35. 35 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Ма не се и съмняваме, другарю решетник, че ръцете ви са празни!
    —цитат от коментар 32 на Putarak


    Затова пък устата му е пълна...40 мин. с Путин насаме, голям екшън ще да е бил.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  36. 36 Профил на dundee
    dundee
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Помним с патриарха руски кво беше,
    за путкин се сещам кво е било.

  37. 37 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1804 Любопитно

    "Румен Радев: Не съм се върнал от Русия с празни ръце"
    ============================================================
    Подарили са му матрьошка,та затова не е с празни ръце.Сега ще е интересно,какви по-малки ще излязат от нея?

  38. 38 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    Ръце пълни ,
    Джобове празни.
    Метреси разни.

  39. 39 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1933 Весело

    До коментар [#6] от "Роси":Българските интереси са да има Южен Поток и АЕЦ Белене.
    —цитат от коментар 11 на ygo11542256


    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    България НАД ВСИЧКО .....
  40. 40 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#11] от "ygo11542256":
    В интерес на Кой в България са Южен поток и Белене? И как диверсифицираме енергийната си зависимост от Русия, ако удвоим доставката на енергия от нея?! И кой ще ни спаси от енергийния шантаж на Русия?!?

  41. 41 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9381 Неутрално

    В ръцете бяха покупките на Деса, и защо не отговори нищо за негова партия.

  42. 42 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Разрив в отношенията президент-премиер

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  43. 43 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 894 Неутрално

    Не ми се търси кои журналисти са задавали въпроси, но да не споменат нито веднъж Украйна, Крим и санкциите срещу приятелите на Пут-ин ми се вижда непрофесионално.

  44. 44 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2875 Неутрално

    Какво се е случило при срещата насаме?Нищо не казва. Само разбрахме, че е продължила 40 минути.Отчетен доклад ли е имало?
    —цитат от коментар 23 на Незнайко в Слънчевия град



    Летящият бухал си е забравил вазелина ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  45. 45 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2875 Неутрално

    До коментар [#27] от "Messerschmitt":


    " И понеже НЯМА стенограма ... "


    Пак, ли ? Като с попа ?
    Тцъ, тцъ, тцъ ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  46. 46 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2875 Неутрално

    Разрив в отношенията президент-премиер
    —цитат от коментар 42 на neut



    Разрив между два ЧЕРВЕНИ БОКЛУКА !!!

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  47. 47 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    До коментар [#9] от "ygo11542256":Съгласен. От Германия през 1938, Русия в момента е вного по-демократична.
    —цитат от коментар 13 на blondofil


    Защо? И Хитлер бе избран в Германия демократично през 1933 г.

  48. 48 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    "сегашното мнозинство, нека не забравяме, обяви в свой доклад Русия за заплаха миналата година."

    А не е ли? И това не беше политически доклад!

  49. 49 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2466 Любопитно

    "без финансово обвързване и с минимален финансов риск за държавата"

    Е как така без обвързване, пък с финансов риск за държавата? (Макар че го нарича "минимален", това определение е доста субективно).

  50. 50 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2466 Гневно

    "Знаем, че има проблеми в отношенията между Европейския съюз и Русия... В този контекст русофобската реторика на определени български политици не допринася за развитието на диалога с Москва"

    От тези две изречения излиза, че проблемите на отношенията между ЕС и Русия са поради "русофобската реторика на определени български политици"?! Между другото, "русофобия" е любимото обвинение на пропагандата на Путин, както "ислямофобия" е любимото обвинение на пропагандата на Ердоган! Като че ли това е някакъв нерационален мотив на политиците, а не резултат от агресивната външна политика на Путин и Ердоган!

  51. 51 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2466 Гневно

    Разрив в отношенията президент-премиер
    —цитат от коментар 42 на neut



    Разрив между два ЧЕРВЕНИ БОКЛУКА !!!
    —цитат от коментар 46 на niksan1



    В момента се надпреварват кой ще се покаже по-близък до Путин!

  52. 52 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2466 Весело

    "Българският президент научава за визитата на нашия премиер в Русия от чужди държавници."

    То май и "нашият премиер" научи от тях :-)

  53. 53 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2466 Гневно

    "Напротив, той ме покани за среща наистина на четири очи, без преводачи, без асистенти, която продължи около 40 минути."

    Г-н Радев така и не си взе поука след срещата с руския патриарх, че не се водят разговори "без асистенти"! После пак ще каже че протокол от срещата няма понеже никой не го е водил! А ние ще научим за него от видеозаписа разпространен от Кремъл!

  54. 54 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2466 Гневно

    "Повдигнах важни въпроси, касаещи облекчени условия и по-добри цени на доставка на руски енергийни ресурси. По-добри условия за присъствие на български бизнес на руския пазар. И руската страна демонстрира наистина една откритост и готовност за конструктивно обсъждане на тези въпроси и наистина получаване на едни по-добри условия за България. И аз силно се надявам българското правителство да продължи работата в тази насока и да постигне конкретни резултати."

    Да се разбира - аз не постигнах никакви конкретни резултати. Но ако и правителството направи същото, те са си виновни!

    Не мога да разбера, защо се залъгва, че Русия може да предостави "по-добри условия за България". Русия въведе санкциите срещу селскостопанските ни производители; това не са санкции на ЕС. А ето какво казват руските анализатори за отговорите получени от Радев по отношение на газопровода към българия: "такая позиция «бьет по болгарам», потому что даже сейчас, в рамках официального визита президента, с ним никто, по большому счету, не разговаривает и никаких гарантий ему не дает".

    По-подробно: https://eadaily.com/ru/news/2018/05/29/bolgarskiy-potok-bolgariya-uzhe-upustila-svoy-zolotoy-shans

  55. 55 Профил на az
    az
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Не е ли време за импийчмънт на другаря Радев?

  56. 56 Профил на kqv22356908
    kqv22356908
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Защо се върна-това е въпроса!Направете си една колония и се заселете в любимата ви русия всички подобни-от б.борисов,през каракачанов,сидеров,и пр.измет!Ние пак ще ви издържаме;нали кремълските ви кукловоди ви плащат с пари,одрани от нашите кожи!Но България ще си отдъхне и ще поеме напред!

  57. 57 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1716 Весело

    ''Румен Радев: Не съм се върнал от Русия с празни ръце''

    Не се и съмняваме, особено за Деса.

  58. 58 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    🔫💣😉

    Имало едно време ссср...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK