Директорът на "Лидл България": Проблемите на българското земеделие неправилно се прехвърлят към големите вериги

Милена Драгийска

Милена Драгийска



В България периодично се отправят обвинения към стъпилите в страната големи чуждестранни вериги. Доколко обосновани са те? Полина Паунова разговаря за "Дойче веле" по темата с Милена Драгийска, изпълнителен директор на "Лидл България".


Госпожо Драгийска, според анализ на Института за пазарна икономика, публикуван през септември миналата година, "Лидл" е на трето място сред супермаркетите, в които българите пазаруват най-много. На тази база какво знаете за българския потребител: какво купува, как се храни?


- Много интересен разрез може да се направи, стъпвайки върху нещата, които българският потребител купува. Неотменна тенденция през последните 4-5 години е търсенето на качествени и свежи продукти. С пускането на продуктовата ни линия "Родна стряха" се потвърди и привързаността на българския потребител към родния вкус. Едновременно с това той е любопитен и към тематичните ни седмици, което показва, че е отворен към нови и различни вкусове.




В "Лидл България" следим това поведение изключително внимателно, за да отговорим максимално успешно на тези потребителски черти. Ето защо поставяме силен фокус върху свежия сегмент - върху висококачествените плодове и зеленчуци, върху прясното месо, което е единственото на пазара със сертификат за качество SGS, както и върху зоната ни за биоасортимент "По-близо до природата", в която сме събрали всички био-, веган, безглутенови и безлактозни продукти. Първи въведохме артикулите със знака Clean Label, които са без консерванти и изкуствени добавки. В началото на годината обновихме и асортимента на прясно изпечените хлебни изделия - общо 28 продукта в нашата фурна са по чиста рецепта, без добавени консерванти и хидрогенирани мазнини.


Откривате ли разлики между потребителските навици в България и профила на потребителя в Западна Европа?


- Несъмнено има разлики, обусловени от различните потребителски навици и народопсихологията дори. За българина пазаруването е един вид социално изживяване - в нашата история пазарът винаги е бил място за социални контакти. Тази черта ние пазим и до днес и според мен тя е много по-силно изразена при нас, отколкото при някои нации в Западна Европа, които не влагат тази емоция в пазаруването. Разбира се, отражение дава и разпределението на бюджета за храна - честотата на пазаруване в България е два до три пъти седмично, като това се обяснява и със значението, което българинът отдава на свежите храни.


С навлизането на чуждите вериги се внасят и повече хранителни продукти от чужбина, а вносът често се оказва по-евтин от местното производство. Как да си го обясним?


- Поставяте доста комплексен въпрос, затова ще маркирам само някои фактори. Първият е цялостното развитиe на селскостопанския сектор - например в Полша, Испания и други държави, от една страна, и в България, от друга. Втори важен фактор е политиката на субсидии, която в европейски мащаб предопределя редица разлики както в стимулирането на определени сектори (животновъдство в едни страни срещу зърнопроизводство в България например), така и цялостното нарастване на сектора.


Трети фактор е суровинната обезпеченост - млякото и месото са суровините, които липсват в България, и оттам себестойността на българските млечни и месни продукти включва още в началото на веригата висока ценова компонента заради предхождащия внос.


Едно от основните обвинения гласи, че българското селско стопанство страда от стъпването на чужди вериги в страната. Може ли да бъде преодолян този проблем?


- Мисля, че неправилно проблемите на селското стопанство се прехвърлят към големите вериги, като се изключват ключови страни, които в много по-голяма степен имат отношение към този въпрос. Основният критерий, който поставяме пред всички наши партньори, за да работят с нас, е гарантираното качество на продуктите и спазването на високите стандарти, които изискваме и прилагаме. Ако партньорът, с когото работим, може да отговори на тези наши изисквания, ние сме отворени за сътрудничество, а и за експортни шансове след това.


Търпят ли загуби българските производители заради ниските цени, на които трябва да продават на големите вериги? Тоест изкупува ли се продукция на безценица, с което българските производители се примиряват поради липса на алтернатива? Знаете, че през годините много местни производители отправиха подобни обвинения.


- Не мога да коментирам подобни твърдения, защото те никога не са били отправяни към "Лидл България".
Но мога да заявя, че от стъпването ни на българския пазар през 2010 досега сме доказвали, че партньорството ни с българските производители се базира на коректност, доверие и взаимноизгодно сътрудничество. Много са примерите за ползите, които те получават благодарение на партньорството с нас - като започнем от повишените обеми и качество и стигнем до експортните възможности, които им даваме.


Ето един пример за устойчивото ни партньорство с българските производители: с над 40% от настоящите ни български доставчици работим от 2010 година. А в сравнение с 2016 година през 2017 сме увеличили броя на българските производители, с които работим, с 14 процента - отново знак за устойчивата ни политика в подкрепа на родното производство и икономика.


Продължение на нашата дългогодишна подкрепа е и продуктовата ни линия "Родна стряха", която включва повече от 80 продукта от над 30 български производителя. Така например само за първите девет месеца на 2017, през които техният мед е част от линията "Родна стряха", търговският оборот на фирма "Апитрейд" нараства с 250% спрямо цялата 2016 година. Впечатляващи са и резултатите, които българските производители постигат благодарение на участието си в Балканската седмица, която през лятото на миналата година се проведе за пръв път - само за седем дни шестте доставчика, участвали в седмицата, реализираха продажби за близо 3 милиона лева, а техните общо 14 продукта достигнаха до 19 страни в Европа, което означава близо 7000 магазина на "Лидл".


А що се отнася до липсата на алтернатива - нека припомним, че близо 65% от българския ритейл пазар все още е в ръцете не на т.нар. модерна търговия, а на традиционни формати - пазари, малки магазинчета и други.


Да поговорим и за качеството на храните. Дискусията за различното качество на хранителните продукти в Западна и в Източна Европа се води от месеци. На какво се дължи според вас разминаването в качеството на някои продукти?


- Тази тема беше доста широко дискутирана, много се изписа по нея. Не бих могла да коментирам марки на чужди компании. Но що се отнася до нашите собствени марки, мога да ви уверя, че производителите, които доставят за собствена марка на "Лидл" в различните държави, произвеждат по една и съща рецептура и няма разлика в качеството на тези продукти. Така гарантираме, че нашите собствени марки Alesto, Tastino, Vitafit, Dulano, Milbona и Pikok например, които са познати и на българския потребител, са с еднакво качество във всички държави с магазини на "Лидл".


Наскоро в социалните мрежи стана хит една обява на "Лидл", в която се казва, че веригата търси касиери със стартова заплата от над 1200 лева месечно. Това по-скоро рекламна кампания ли беше?


- Това е самата истина - нашите касиер-продавачи в София взимат 1260 лева брутна стартова заплата с включени към тях 60 лева ваучери за храна. Икономистът Лъчезар Богданов го определи като "аларма за бизнеса и политиката".


Осъзнаваме, че обявеното възнаграждение повдигна наболели въпроси, свързани с пазара на труда, но за нас това е естественото поведение на работодател, който гарантира на своите служители сигурност, честност и коректност. Да не пренебрегваме и останалите предимства, които предлагаме като работодател - различните възможности за развитие, инвестициите в обучение и допълнителна квалификация, отличните работни условия.


Бих искала да обърна внимание и на социално отговорните ни инициативи, като например "Ти и Lidl за по-добър живот". С помощта на нашите клиенти миналата година събрахме фонд от над 250 000 лева, с който подкрепяме на грантов принцип общо 31 обществено значими проекта в цялата страна.


Бележка на редакцията на "Дойче веле": Този разговор се проведе по инициатива на "Лидл България". На редакционно обсъждане преценихме, че темата е важна, независимо от желанието на търговската верига да получи по този начин известен положителен медиен резонанс. В нашия разговор с г-жа Драгийска сме се придържали към всички правила на обективната и независима журналистика.

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7393 Любопитно

    Милена Драгийска виждала ли дали доматите растат по дърветата , като дава акъл как да си развиваме селското стопанство!?

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7393 Любопитно

    Аман от мениджърски съвети на сития към бедните!
    В "Лидл България" конкретно няма нищо за препоръчване!

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Естествено, че сте виновни! Доказателството е пластмасата във форма на домат, която ни продавате, отгледана в ПВЦ тръба, през която 24/7 текат торове. Отидете в една Македония примерно, където няма подобни големи вериги и вкусът и ароматът на плод зеленчука се е запазил, а пазарите се препълнени със сергии собствено производство.

    I shave with Occam's razor
  4. 4 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2583 Неутрално

    Ако на някой не му харесва тази верига, има възможност да купува от други места.

  5. 5 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Вярно е. Не са виновни те, че ядат зелника. Държавата им позволява да нарушават добрите търговски практики и да злоупотребяват със "значителна пазарна сила". Всичко това го има като регулации в законодателството, но не се прилага. Обаче потребителското мислене е на ниво "червена бабичка" от 90-те. Кисело мляко по 5 ст., патладжан по 10 ст.... и т.н. Пример от отварянето на магазин от пазарния лидер преди години. И нищо! А вчера прочетохме за глобена фирма за преводи, заради дъмпингови цени.

    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    Разбира му на земеделието, сигурно и от животновъдство разбира, глей само как е загладила косъма.

  7. 7 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Истината е, че българските производители на зеленчуци много често използват нелицензирани или съмнително лицензирани пестициди. Има една българска фирма
    - Агрия, която е печално известна в бранша с отровите, които продава и те се използват масово. Същата фирма има много силно лоби в Министерство на земеделието и нейните пестициди се лицензират бързо и лесно, без значение какво съдържат. Контролът в България е най-слаб от целия ЕС и това предразполага към много злоупотреби. Мен лично са ме съветвали да не купувам някои български продукти, защото са направо отрова. Отдавна не купувам български домати от големите вериги например.

  8. 8 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#5] от "Николай Колев":
    Минусите на мнението показват единствено, че съм прав. Пролетарско, сиромахомилско мислене.
    П.П. Да не забравите да си поискате БЕЗПЛАТНА найлонова торбичка, за да си носите хляба от 50 стотинки.

    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  9. 9 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Няма как да имаш качествен продукт, като натискът за цената е постоянен. Всяка година ти искат допълнителен процент отстъпка, за да се покажат въпросните мениджъри какъв ръст постигат. И как да им го дадеш без да пипаш нищо в технологията или рецептурата? И така започва едно голямо надлъгване, от което страда само крайният потребител. Ако все пак откажеш, ще дойде друг да опита или директно се вкарва чужд доставчик.

  10. 10 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1457 Весело

    Ако на някой не му харесва тази верига, има възможност да купува от други места.
    —цитат от коментар 4 на stedim


    В днешно време повече от всякога има огромно разнообразие от продукти, между които потребителят може да избира. На пазара в квартала има поне 20 сергии, всяка продаващи поне два вида домати и всякакви плодове и зеленчуци. На същия пазар има 4 магазина за млечни продукти и още няколко в близост. Отделно директните доставчици на млечни продукти от провинцията в града. Два павилиона за маслини (и зехтин), два за здравословни храни, две хлебарници, два рибни магазина... И т.н. и т.н.... И ми е смешно, когато прочета в коментари под статия за немски вериги, под каква обсада сме били и колко им било господстващо положението :)))

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  11. 11 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Трябва да ги Съдерат от данъци, а не да изнасят печалбите от България!! Където печелиш там плащаш данъците, ама продажните управници не ги е еня. Идва Видов ден!! Ще се каете, еничари, но ще е късно..

  12. 12 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    Лидл ги харесвам като магазин, чисто, тихо, винаги има нещо интересно като стока. Оня ден си купихме няколко пакета гъби, шейтаке, кладници и манатарки, италиански охлюви, готови за ядене, оказаха се много гот, жената винаги си купува това онова, дето в квартала го няма. На касата хванаха една жена с откраднати десетина кутийки тик-так, бяха много меки с нея, даже се чувстваха неудобно, аз ако бях щях да я направя на мати маскара, ама...Инак веригата е добра и хубаво заредена. Зеленчук обаче купувам от махленските магазинчета, екстра стока, евтина, една шопска за двама излиза някъде 50 ст. Тая година е береклийска, на ягоди, череши и кайсии си отядохме, сега почват прасковите и малините. Цените са поносими.

  13. 13 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1457 Любопитно

    Няма как да имаш качествен продукт, като натискът за цената е постоянен. Всяка година ти искат допълнителен процент отстъпка, за да се покажат въпросните мениджъри какъв ръст постигат. И как да им го дадеш без да пипаш нищо в технологията или рецептурата? И така започва едно голямо надлъгване, от което страда само крайният потребител. Ако все пак откажеш, ще дойде друг да опита или директно се вкарва чужд доставчик.
    —цитат от коментар 9 на truly


    Горките потребители, които... страдат.
    До коментар [#5] от "Николай Колев":Минусите на мнението показват единствено, че съм прав. Пролетарско, сиромахомилско мислене. П.П. Да не забравите да си поискате БЕЗПЛАТНА найлонова торбичка, за да си носите хляба от 50 стотинки.
    —цитат от коментар 8 на Николай Колев


    Може би ТИ знаеш кое е най-добро за хората, а те, горките, заблудените, не знаят че е лошо да купуват по-евтини продукти. Може би би било по-добре да купуват домати например от зеленчуковия пазар, където освен че цената е в много случаи по-висока, не винаги ти дават да си избереш, лъжат те в грамажа, гледат те на криво, ако само огледаш и ги подминеш, а и не знаят какво е това КАСОВА БЕЛЕЖКА!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  14. 14 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Ако на някой не му харесва тази верига, има възможност да купува от други места.
    —цитат от коментар 4 на stedim


    Ти си мислиш, че имаш избор, а всъщност нямаш такъв, защото 100% от семената са хибриди, произведени в една от трите фирми!
    Всичко започва от семето! А стари сортове в ЕС и България има вече само по семенните банки

    I shave with Occam's razor
  15. 15 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 682 Неутрално

    На държавно субсидираният земеделец немските "бакалии" са му криви.

    Народна поговорка.

    Every cradle is a grave.
  16. 16 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    лидл е едно хубаво място за пазаруване, с много интересен асортимент (за съжаление повечето марки са ми абсолютно непознати).

  17. 17 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    Мляко и месо в България няма. Ябълки и картофи също не виреят....
    ЕС шефовете са решили, че ще плащат на Полша, за да продава по-евтини ябълки, на Франция дава пари за картофи. За това българското производство е по-скъпо. За това обезлюдяват селата.
    На нас ни плаща за пшеница. Само, че е важно за единица субсидия колко работни места се запазват в съответната страна. Отглеждането на пшеница е напълно механизирано.

  18. 18 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2910 Неутрално

    - Мисля, че неправилно проблемите на селското стопанство се прехвърлят към големите вериги, като се изключват ключови страни, които в много по-голяма степен имат отношение към този въпрос. Основният критерий, който поставяме пред всички наши партньори, за да работят с нас, е гарантираното качество
    _______________
    Пак либертофонски брървежи на ентусиазирана системмна меринджейка която е просто фигурант а не човек който има свобода да взема решения!
    България е под търговска обсада, след извиване на ръце от европейските шамани и комисари ние след приемането ни , не отворихме отново преговорите глави земеделие и животновъдство които са крайно неизгодни,но явно натрапени от бруталните лобисти на търговската обсада!

    Има признаци ,че добрите години у нас след източване европара и грантове за инвестиции в периферна колония им минаха!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  19. 19 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    [quote#14:"Сахаров"][/quote]

    Аз така пробвам да намеря сортове ябълки, които виреят без да трябва изпръскаме цялата менделеева таблица по тях - няма. Само продукти на генното инженерство, в комплект с препаратите.
    Круши, сливи, всичко е така.

  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3327 Неутрално

    До коментар [#10] от "aleks ivan":

    Великолепно казано!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21 Профил на bgzdravka
    bgzdravka
    Рейтинг: 318 Весело

    преди 2 години нивото на проникване на "модерната търговия" беше на 50 % , сега с развитието на веригите и отварянето на нови магазини изглежда процента паднал на 35. това директно означава , че има същински бум в традиционната търговия, оставете компютрите, парите са в компотите.

  22. 22 Профил на bgzdravka
    bgzdravka
    Рейтинг: 318 Весело

    до 2013 процентите на модерната търговия са били 45 %. като за 2014 се очаквало да станат 50. Наистина ли Директорът на "Лидл България'' не знае какъв процент е модерната търговия в страната или просто излъга в това интервю

    http://commerce.ue-varna.bg/uploads/1399713855-D_Kirova.pdf

  23. 23 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 988 Неутрално

    А стига рев за Белчо и Сивушка.
    Лидъл ми харесва качество на нормална цена.
    Българско спрях да купувам откакто затрихме стандарт Стара планина.
    Що рев беше искаме качество ама то струва пари.
    Големи претенцйи ама боят пада за мляко от 20 стотинки.
    А и родните бизнесмене мислят че луканка за 40 лева може да я произвеждат като салам от 4 лева.
    Демек същите боклуци само боята и цената други.
    Няма пройзводител в България който да осигури хем количество хем непроменено качество.
    Маджаров продаваше качественни неща сега утрой цените ама влоши качеството.
    От моето семейство нема вече за твоето семейство.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  24. 24 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    [quote#13:"aleks ivan"][/quote]

    Знам само, че 5 ст. цена за кисело мляко не е добре за хората. Дори да е супер качество (даже още повече, ако е такова).

    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  25. 25 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#10] от "aleks ivan":

    и да, и не, брат. ако си мислиш, че на тези 20 сергии стоката идва от 20 различни места или производителя, заблуждаваш се.

  26. 26 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Доказателството е пластмасата във форма на домат, която ни продавате, отгледана в ПВЦ тръба, през която 24/7 текат торове.
    —цитат от коментар 3 на Сахаров


    Ами как да е иначе... те ако трябва да са истински доматите, и 5 лева килото ще им е малко. И кой ще ги купува?
    Аз слагам всяка година по няколко корена на вилата, повече за да видят децата откъде идват доматите, а не за печалба. Купуваш разсад, пък разкопаваш, пък клечиш да ги садиш, пък ги вържеш, пък ги кършиш, пък после се маносали и се чудиш с какво да ги пръскаш дето да е био, после да ги ториш пак био, пък да ги поливаш... накрая ако си сложиш труда, 10 лева на кило ще е малко ако ги продавам.
    Не е ли индустриализирано производството им, абсурд е да има евтини и хубави домати.

  27. 27 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Вярно е. Не са виновни те, че ядат зелника. Държавата им позволява да нарушават добрите търговски практики и да злоупотребяват със "значителна пазарна сила". Всичко това го има като регулации в законодателството, но не се прилага. Обаче потребителското мислене е на ниво "червена бабичка" от 90-те. Кисело мляко по 5 ст., патладжан по 10 ст.... и т.н. Пример от отварянето на магазин от пазарния лидер преди години. И нищо! А вчера прочетохме за глобена фирма за преводи, заради дъмпингови цени.
    —цитат от коментар 5 на Николай Колев


    Ники, абсолютно съм съгласна с теб!
    Потребителите са все още неинформирани и наивни.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  28. 28 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    лидл е едно хубаво място за пазаруване, с много интересен асортимент (за съжаление повечето марки са ми абсолютно непознати).
    —цитат от коментар 16 на хм


    Така и трябва, те са дискаунтър на Кауфланд, което означава, че не продават стандартни марки, а собствени, по-евтини от тия на основния магазин. Ама напоследък почнаха да вкарват и чужди марки, те и без това техните често са по-добри от нормалните. И даже са почнали да се състезават с другия джоб на фирмата.

  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8227 Неутрално

    "млякото и месото са суровините, които липсват в България, и оттам себестойността на българските млечни и месни продукти включва още в началото на веригата висока ценова компонента заради предхождащия внос."
    А защо липсват. Милиони субсидии се предоставят на зърнопроизводителите, а на животновъдите, много по- малко. Едните изнасят субсидирана продукция, а другите не проиузвеждат достатъчно и се налага внос, но не с такова качество, каквото бихме искали.



  30. 30 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#24] от "Николай Колев":
    А според теб, Лидъл дали не мигат да си позволят да продават на 5ст мляко, когато отварят нов магазин.?
    Това в редовна практика на големите вериги.
    Преди месец същата верига печеше и раздаваше безплатни бургери при откриването на нов магазин в страна от централна Европа. Беше пълно, народ колкото поискаш, а там средната пенсия е в пъти по-голяма от средната заплата при нас.
    И там ли са “червени” бабички? :)


  31. 31 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#24] от "Николай Колев":
    А според теб, Лидъл дали не мигат да си позволят да продават на 5ст мляко, когато отварят нов магазин.?
    Това в редовна практика на големите вериги.
    Преди месец същата верига печеше и раздаваше безплатни бургери при откриването на нов магазин в страна от централна Европа. Беше пълно, народ колкото поискаш, а там средната пенсия е в пъти по-голяма от средната заплата при нас.
    И там ли са “червени” бабички? :)


  32. 32 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#24] от "Николай Колев":А според теб, Лидъл дали не мигат да си позволят да продават на 5ст мляко,
    —цитат от коментар 30 на osuald

    Какво значи "дали не могат", след като е ЗАБРАНЕНО! Това се нарича дъмпинг и е забранено. Навсякъде, не само у нас. И за тези практики са предвидени глоби.
    https://www.dnevnik.bg/biznes/2018/06/26/3206072_firma_za_prevodi_e_globena_zaradi_ceni_pod_sebestoinost/
    Цитираният от мене случай не е от Лидъл, а от друга верига и става дума за практика от преди 10 години. Затова вече се раздават безплатни кебапчета пред магазина, а не се продава мляко по 5 стотинки. Защото им е направена "строга забележка". Но не са ГЛОБЕНИ като тия "жалкари" преводачи с приходи от 130 хил. лева за година.



    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  33. 33 Профил на Константинъ
    Константинъ
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Като цяло съм съгласен с госпожата, но не е вярно това, че няма разлика в рецептите на собствените им марки. Чипсът Crusti Croc например е с палмово масло в България докато в Западна Европа е със слънчогледово олио.

  34. 34 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1213 Весело

    До коментар [#28] от "usero":

    нямам нищо против марките им - всичко, което съм си купил оттам ми е харесало.

    неудобството е, че като отида следващия път, просто не помня името на марката, щото са все едни такива "завъртяни" :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK