Йохан Ейдхаген, "Уиз еър": Новата политика за багажа ще ни позволи и по-евтини билети

Йохан Ейдхаген, "Уиз еър": Новата политика за багажа ще ни позволи и по-евтини билети


Авиокомпания "Уиз еър" (Wizz Air) обяви въвеждането от 1 ноември на нови правила за багажа на пътниците, с които ще трябва да се плаща за използването като ръчен багаж на малки куфари, но според компанията това ще ускори качването на борда и ще се намалят случаите на забавяне на полетите, докато се прибере и подреди ръчният багаж.


"Дневник" потърси за повече обяснения Йохан Ейдхаген, макретинг директор на "Уиз еър".


"Уиз еър" обяви промени в политиката за превозване багажа на пътницете си през лятото. Какво е новото сега?




- На първо място, научихме нови неща за това какво се случва с пътниците ни и техния багаж. Целта ни беше да намалим времето за изчакване преди полета и сега взехме предвид тази информация.


Може би най-важното за новата ни политика е, че клиентите ни ясно ще знаят какво да правят с багажа, подлежащ на чекиране. Досега някои от тях не се ориентираха достатъчно добре и се чудеха дали да чекират багаж на гишетата на летището, или направо да отиват към гейта. Понякога заради недостатъчно пространство на борда част от куфарчетата, допуснати като ръчен багаж, се налагаше да бъдат събирани и превозвани в товарния отсек.


Сега вече пътниците ни ще знаят и избират как точно искат да пътуват - само с малка чанта ръчен багаж, да изберат комбинацията с една ръчна чанта и да пуснат малкия куфар на чекирането или да преминат към някой от десетките ни варианти.


Убеден съм, че промяната подобрява багажната ни политика и няма да е временна мярка, а ще се наложи за продължително време.


Да разбирам ли, че се опитвате да опростите за клиентите си решенията, свързани с това какво да правят с багажа си в името на това по-бързо да се качат на самолета и да излетят?


- Да, точно така. Това е по-опростена, по-прозрачна и по-лесна за разбиране багажна политика. Тя подобрява и ефективността на авиокомпанията, включително защото за наземния персонал става по-лесно да обработва пътниците. Вече споменах, че понякога има забавяния в графика заради това, че на борда има нужда от повече време за прибиране на куфари и чанти.


Какво се случва с клиентите ви, които са в заварено положение - купили са си билети за полети след 1 ноември, а вие вече сте променили режима за багажа им?


- Те ще получат компенсация. Онези, които при купуването на билета си не са избрали чекиране на багаж (става дума за 55 x 40 x 23 см, поемащ не повече от 10 кг багаж - бел. ред.), сега ще го получат автоматично. За използвалите варианта с чекиран багаж ще повишим статута им в Wizz Prority (те имат право първи да бъдат извикани за влизане в самолета и първи да се настанят на местата си - бел. ред.).


Иначе казано, тези наши клиенти няма нужда да правят каквито и да е промени в плановете си за багажа.


Споменахте Wizz Prority, което се превръща във водещата ви схема в новата багажна политика. В какви рамки се движат цените за тази услуга?


- Като всички авиокомпании, и ние използваме динамично ценообразуване. В случая то започва от 5 евро за единица багаж при купуването на билета. Но според времето до полета или мястото (например, ако се използва услугата на летището - бел. ред.) цената се променя. Разбира се, целта ни е цената да е 5 евро.


Каква е логиката зад обявената от "Уиз еър" промяна? Казвате в официалното съобщение, че една трета от клиентите ви пътуват за не повече от 3 дни. Не всеки обаче успява да събере нужното за 3 дни в малка чанта и се създава впечатление, че принуждавате такива пътници да започнат да плащат за нещо, което досега е било безплатно.


- Много компании предлагат на пътниците си да плащат за ръчен багаж, който е по-малък като размер от нашия. Ние предлагаме безплатен вариант за сравнително по-големи чанти и отделяме въпроса за багажа от този за билета за самото пътуване. Причината е, че от нашите клиенти научихме, че те искат да имат повече свобода, да могат да избират между различни варианти, а не да плащат за услуга, която не желаят.


Пътниците са с най-различни нужди - използват малки, средни, тежки куфари или миничанти. Затова "Уиз еър" предлага над 50 варианта, от които да си изберат според конкретните си нужди.


Освен това с подобно разделяне на двата въпроса ще можем да предлагаме по-ниски цени за полетите.


Компанията казва също, че досега едва един от всеки седем пътници на "Уиз еър" е използвал възможността да качи на борда като безплатен багаж малък куфар. И променяте политиката заради един от всеки седем?


- Реалността е, че "Уиз еър" е много ефективна компания и що се отнася до обработката на багажа. Но самолетите имат определен капацитет да поемат в салона подобни куфари и има случаи на забавяне, докато те бъдат поставени на подходящото място. С новата промяна ще има повече прозрачност за този тип багаж, а и хората ще избират точно това, от което имат нужда за пътуването си.


Знаете, че много често цялостното впечатление от пътуването се създава и от това колко ефективно работи летището, от което отпътуват или на което пристигат клиентите. Ще бъде ли готов наземният персонал на на "Уиз еър" на 1 ноември за промяната в името на по-бързото качване на самолетите?


- Знаете, че не компаниите - оператори на летища, а авиокомпаниите посрещат пътниците и обработват билетите и багажа им. Убедени сме, че ако си вършим добре работата и промяната е направила по-прозрачна багажната ни политика, то клиентите ще са разбрали предварително какво да вземат или да не вземат със себе си и дали да чекират багаж или да отидат директно към самолета. Сега някои клиенти се колебаят как да постъпят на самото летище и им се налага да чакат изнервени на опашки.


Така че от гледната точка на пътника би трябвало да няма неприятни преживявания на летището.


От гледна точка на персонала обработването на документи и багаж ще е по-лесно и опростено. В момента до последно не се знае колко пътници ще се качат на борда с ръчна чанта и с куфарче и тази неизвестност продължава до момента на т.нар. бординг. От 1 ноември това ще е известно на компанията още при купуването на билета.


Не се притеснявайте за обработването на багажа си, "Уиз еър" и - в някои случаи - подизпълнителите, които сме наели, отговарят за това да получите най-добрата услуга.


Предвиден ли е някакъв преходен период за навлизането на новата ви политика за багажите?


- Разбира се, за компанията има един преходен период, в който ще следим как пътниците ни се адаптират към новата политика, дали напълно я разбират. Ще сторим всичко възможно тя да не създава, а да решава проблеми за клиентите ни.


В "Уиз еър" знаем, че вече не може да се гледа на пътниците като група, а трябва да се съобразяваме с факта, че всеки един от тях има специфични интереси и нужди. От 1 ноември предлагаме един по-прозрачен продукт, който ще ни позволи и да понижим цените.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2232 Весело

    Адски обещаващо начало!
    "На първо място, научихме нови неща за това какво се случва с пътниците ни и..."

    Доброто е заразно
  2. 2 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Ако пътниците пътуват голи , ще им струва още по-евтино !

  3. 3 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2090 Весело

    Циганията на въздушните каруцари настъпва- очакваме нетърпеливо с възторг да виснем правостоящи на парашутни ремъци, с памперс м/у краката щот WC е излишък, както и вторият пилот, разбира се. Ако ти се припие вода (не може да си носиш, а стюардеси нема), натискаш копче и ти шурва от чучурче над главата- наздраве ;-)

  4. 4 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 852 Неутрално

    И 100 интервюта и статии да пуснете, няма как да ме убедите в "чистите" си намерения. Ако не друго, то поне накарахте нормалните компании да дават конкурентни цени. Вие не искате лоялни клиенти, а търсите овце. И ще ги имате, намират се все още.

  5. 5 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Няма такава компания "уизер". Има компания, позната в цяла Европа под марката Wizz Air.

  6. 6 Профил на nmq25555650
    nmq25555650
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Знам че нискотарифните компании чакат винаги в засада за да натоварят пътниците с допълнителни такси но все пак не мога да отрека колко добра работа ми вършат лично на мен. След няколко дена летя от Чикаго до Лондон за 169 долара с Norwegian и след това до София с Райън Аър за 25 долара и двата билета са еднопосочни. Нямаше такива цени от Америка допреди само две години.

  7. 7 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Малката чанта ми е напълно достатъчна, въобще не бих си купил голям ръчен багаж. Рядко ми трябва регистриран багаж. Радва ме, че мога да си избирам какво да си купя и какво не.

  8. 8 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    Знам че нискотарифните компании чакат винаги в засада за да натоварят пътниците с допълнителни такси но все пак не мога да отрека колко добра работа ми вършат лично на мен. След няколко дена летя от Чикаго до Лондон за 169 долара с Norwegian и след това до София с Райън Аър за 25 долара и двата билета са еднопосочни. Нямаше такива цени от Америка допреди само две години.
    —цитат от коментар 6 на nmq25555650


    Аз платих 550 долара с КЛМ/БГ Ер от Лос Анджелис до София, включен багаж, храна, вино и най-вече спокойствието, че няма да се наложи да чакам с дни на някое летище, ако има отмяна на полет или нещо подобно. Е да, купих си билета още през март, когато цената на петрола беше ниска, но все пак. Нискоразходните (не знам защо в България се използва "нискотарифни" като превод на low cost) не винаги са толкова много по-евтини. Ако не се лъжа Norwegian летят до Gatwick, а Ryan Air до Stanstead?

  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3532 Неутрално

    Забавни ми са коментарите под статиите за нискотарифните компании. Още повече ме забавляват господата, които Уизер ще изгуби като клиенти (не разбрах при Ер Франс ли ще отидат, или при Луфтханза?)

    А има нещо, което е фантастично - човек има избор! между добро обслужване, без неприятни изненади, на все пак по-скъпо, и малко по-компромисно обслужване, на по-ниска цена, но все пак със самолет, с всичките му добри страни.
    Свободата е да имаш право на избор!

  10. 10 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Много лошо впечатление прави в последно време една цигания пътниците да влизат с едни огромни куфари, които се водят за ръчен багаж. Последния път дори не можах да си намеря място за малка раница от такива куфари. То ясно, че щом основният багаж вече не е безплатен, байганьовците ще се опитат да пренесат всичко в ръчния, но се чудех кога авикомпаниите ще направят нещо по въпроса. Е, направиха. Одобрявам.

  11. 11 Профил на Иван   К
    Иван К
    Рейтинг: 2552 Весело

    Защо не пътниците да се таксуват на кг живо тегло.
    Аз ще спечеля.

    подпис
  12. 12 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4313 Неутрално

    До коментар [#10] от "Brad Mehldau":

    За съжаление така е, пътници с "бохчи" българско изобретение - около малкия куфар навързани пакети е и комично, и жалко хитруване. По принзип "Уиз" са ОК за студенти и дребни бизнес-собственици, готови да поизчакат автобуса. Мои студенти които отиват в Централна и Източна Европа през юни си резервират билети още през март за уикенд-пътувания (петък-неделя).

  13. 13 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1503 Весело

    Ако не се лъжа Norwegian летят до Gatwick, а Ryan Air до Stanstead?
    —цитат от коментар 8 на FourOhFive

    и на мен ми се стори, че може да е фейк, ама най-вероятно не е... нориджана пристига в 11:25 на гетуик а райана за софия е в 16:25 от станстед, има тъкмо достатъчно време да стигне там 2 часа преди полета... малко зор, ма 200 кинта от чикаго до софия са си 200 кинта от чикаго до софия 👀

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  14. 14 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 704 Неутрално

    За пет пари петел, за пет пари пее.
    Комфортът и спокойствието са не по-маловажни от цената.

  15. 15 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3609 Неутрално

    Всички промени са за да пълнят "касичката" на превозвачите.

  16. 16 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    😂😂😂😂😂😂

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  17. 17 Профил на bokster
    bokster
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Спрете идиотите с огромните куфари, носени като ръчен багаж в кабината.

    Това явление придобива все по-абсурдни мащаби и като разпространение и като размери на куфарите.

    При една аварийна ситуация и налагане на евакуация ще си останат затиснати вътре между тъпите си куфари.

    При слизане трябва да чакаме тях умните, да си изтърсят огромните съндъци, за да можем ние глупавите да отидем да се наредим и отново да чакаме за багажите, а те защото са супер умни са си тръгнали с 5 мин. по-рано. Ус !

    И какво ни остава ? Да взема и аз сандъка и аз да се включа в масовката на идиотите за по-тарикатско ?

  18. 18 Профил на mlmirow
    mlmirow
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Като за без пари толкова :))) Да се радва пролетариата :)))

  19. 19 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    Хехе, 50 варианта за багаж. За улеснение.

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  20. 20 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1738 Весело

    Нискотарифните компании убиват романтиката - миналата седмица летях с една друга нискотарифна, до мен седеше една хубавица и тъкмо мислех да я заговарям, когато стюардите предложиха лотарийни билети и тя взе че си купи... :) Реших, че няма какво да се занимавам с нея...:)

  21. 21 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3460 Любопитно

    Борбата при ниско тарифните комапнии е жестока,но това си е форма на прецакване на клиентите според моето скромно мнение!

  22. 22 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3460 Весело

    До коментар [#2] от "the_axel":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Ако пък пътуват прави ще е най-евтино/едни русанци предложиха тази "гениална"идея преди по-малко от година/-:)

  23. 23 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    Всички промени са за да пълнят "касичката" на превозвачите.
    —цитат от коментар 15 на pet_fire


    Ми много ясно. Всяка една комерсиална фирма е в бизнес, за да печели.

  24. 24 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    [quote#13:"tucker case"][/quote]

    Разбира се. Всеки има приоритети. 400 долара от Чикаго до София двупосочен билет без багаж или 550 долара от Чикаго до София двупосочен билет с багаж няма особено много разлика. Гледам за следващия месец има за 550 долара двупосочни билети през Виена. Ако човек се поразтърси малко...

    https://www.kayak.com/flights/CHI-SOF/2018-11-07/2018-11-26?sort=price_a

    Мен дядо ми ме е учил никога да не купувам най-евтиното, или най-скъпото.

  25. 25 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 744 Весело

    Тези трамваи сумират какво не му е наред на днешния свят !
    Искаме да имаме всичкия кеф , ама ако може без пари , т.е без работа .
    ....и се намира някой да ти го предложи , да му се не види .

  26. 26 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Много ме кефят как се състезавст Раян и Уиз на кой по по

  27. 27 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#10] от "Brad Mehldau":

    Всъщност е задължение на авиокомпанията да контролира с какъв багаж се качват пътниците на борда, за тази цел има едни клетки, в които да си пъхнеш багажа. Само че САМИТЕ авиокомпании не го правят. И за да избягат от това задължение, въвеждат заплащане.

    Щях да им повярвам за загрижеността им пътниците, ако бяха съобщили, че намаляват цената на билетите с толкова, колкото искат за куфарчетата. Всички знаят каква причината... ама кофти им е да го кажат на глас.

  28. 28 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    Дупе знае две и двеста както казват хората. Хубаво е обаче ако човек може да си го позволи да се ръководи от два принципа.

    1. Да избягва нискотарифни линии защото ниските цени на билетите най-вероятно се отразяват на квалификацията на поддържащия персонал и качеството на посддръжката поддръжката, а това повишава риска.

    2. Да не се скъпи за директни полети и да лети с колкото си може по-малко връзки. Рискът от катастрофа е най-голям при излитане и кацане и е добре да се минимизира броят им.

    Ако обаче не можем да си го позволим замижваме с очи и въртим рулетката.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ. И АЗ МОГА ДА БЪДА ТАМ КОЛКОТО И ТЕ
  29. 29 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama":

    "(не разбрах при Ер Франс ли ще отидат, или при Луфтханза?)"

    Може би не, а може би да. Зависи кой каква услуга предлага. Във всеки случай сега още по грижливо ще си правят сметката колко в крайна сметка ще им излезе полета с долплащането за багажа, с долплащането за трансфера от страничното летище, със допълнителното време за придвижването дотам, евентуално за неудобния час на полета. В някои случаи се оказва, че има много малка разлика в цената накрая между нискотарифните и нормалните. Въпрос на избор.

  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3532 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama": "(не разбрах при Ер Франс ли ще отидат, или при Луфтханза?).... В някои случаи се оказва, че има много малка разлика в цената накрая между нискотарифните и нормалните. Въпрос на избор.
    —цитат от коментар 29 на areta

    Това лято за първи път пътувах с Уизеър, по-точно на отиване с Лувтханза, на връщане с Уиз. Страшна разлика в клиентелата, без значение дали става дума за източно или западноевропейци. Но и в цените.
    Въпрос на избор, но и колко хубаво е да имаш право на избор!

  31. 31 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Ако пътниците пътуват голи , ще им струва още по-евтино !
    —цитат от коментар 2 на the_axel


    Едва ли. Ще има възбудени пилоти и стюардеси, а забавянията ще се увеличат неимоверно ;-)

  32. 32 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#20] от "rainbou1":

    те са с благотворителна цел тия т.нар. "лотарийни билети в Райън еър" и подпомагат служби за деца в неравностойно положение. Купете си и Вие другия път. Може би сте изпуснали любовта на живота си :-)

  33. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3532 Неутрално

    Дупе знае две и двеста както казват хората. ...
    1. Да избягва нискотарифни линии защото ниските цени на билетите най-вероятно се отразяват на квалификацията на поддържащия персонал и качеството на посддръжката поддръжката, а това повишава риска.
    2. Да не се скъпи за директни полети и да лети с колкото си може по-малко връзки. ....
    —цитат от коментар 28 на emil


    1. Бъди сигурен, че нямаш никакъв проблем с квалификацията на персонала, иначе просто летищата няма да им приемат самолетите. Ниската цена е най-вече за сметка на обслужването - летищата са смного по-малки удобства, почистването на самолета се извършва от стюардесите (на 2 на 3), престоят на летището е съкратен, пътниците обикновено вървят пеша до самолета, разбира се няма закуска, кафе, напитки. В замяна на това се предлагат на борда, и не са скъпи.
    При закъснения никой не се грижи за теб, нито имаш право на сандвич, нито на нощувка в хотел. Това е.

  34. 34 Профил на тони
    тони
    Рейтинг: 465 Неутрално

    ни моа го разбера този рев и плач - има нормални авиокомпании, с които може да се лети при други условия (и чиито цени благодарение на уиз и райън станаха доста смислени) така че ако искате евтино летите с уиз/райън ако не летите с луфтханза например

  35. 35 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Тезата, че ако куфарите са 55х40х23 както досега се получавало забавяне и затова е необходимо да не са по-големи от новото 40х30х20 е забележително МАЛОУМНА. На типичният за Уиз еър модел А320 има точно толкова места за куфари с размер 55х40х23 колкото седалки. Дали ще качите над главата си този куфар или по-малкия отнема АБСЛОЮТНО същото време, защото и досега имаше лимит от 10 килограма и куфарите не бяха тежки. Това, което ме дразни най-много е, когато се опитват да ме правят на идиот. Ако просто каже: Обективните фактори като инфлация, повишена цена на горивото и т.н. налагат да вдигнем цените, какво щеше да стане? Хората ще спрат да ползват нискотарифни компании ли? Защо трябва хем да вдигат цените (каквото реално представлява промяната), хем да лъжат, мажат и да се опитват да ме манипулират как "заради мен го правят, бе!!! да ни си помислите нещо!"

  36. 36 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Защо трябва хем да вдигат цените (каквото реално представлява промяната), хем да лъжат, мажат и да се опитват да ме манипулират как "заради мен го правят, бе!!! да ни си помислите нещо!" [/quote]

    Защото такъв им е бизнес модела , измамен .
    ....и защото всички останали също лъжат





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK