И тоя иска да боза от всички, чрез държавата .... Омръзна ми от псевдо култу р-трегери, дето не могат и 5 лева да изкарат от "изкуството", което създават. Трябва не в България, а в целият ЕС веднъж за винаги да се забранят държавни помощи и субсидии. Така се дава власт на политици, които прахосват пари, които са иззети от работещи, за да се дадат на тунеядци
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
"Същината на този закон е следната. Чуждестранните продукции харчат известно количество средства в България - за един голям филм това са, да кажем, 20 млн. долара само за българския екип, български доставчици, услуги и т.н. След приключване на проекта част от тези пари, например 20%, им се връщат от държавата въз основа на финансови ревизии."
Нещо като нулева ставка по ДДС за кино индустрията... Как ще реагират на такова нещо хотели и ресторантьори?!
До коментар [#1] от "ironhorse": До коментар [#4] от "DDR": До коментар [#5] от "Longanlon":
Нищо не тече при нас, DDR. Идват само изпаднали продукции заради евтината работна ръка. А знаете ли как е по света? Дежурните измишльотини, че Холивуд снимал само с частни пари са абсолютна глупост.
В САЩ от 50 щата само дестетина не предлагат субсидии за кинопродукции. Всички други около 40 дават - дали ще е пряка субсидия, дали ще е връщане на част от разходите, дали ще е данъчен кредит... всички. Може да стигне и да мине над 30% от производствения бюджет изхарчен в съответния щат. https://www.google.com/search?q=film +incentives+by+state
В Европа и света всички разумни държави дават – Канада, Австралия, Нова Зеландия, Китай, Колумбия, Доминиканската републикка, Фиджи, Малайзия, Панама, Южна Африка, Франция, Германия, Белгия, Холандия, Австрия, Италия, Испания, Малта, Чехия, Полша, Естония, Литва, Хърватия, Сърбия, Ирландия, Исландия, Норвегия... Не ги знам всичките, но дори бедната Македония дава.
Дори Русия дето все се оплаква от Запада – дори те миналата година въведоха субсидии за чужди продукции. За тази година средствата са 10 млн, а от 2021 нататък 22 млн долара годишно. Всички се състезават да докарат чужди продукции в страната си. Само ние сме най-големите "умници", които предлагат клипчета за привличане на чужди инвеститори, вместо полезни предложения.
* * * Изобщо не е задължително парите да са от държавния бюджет. Примерно британците много елегантно си решиха въпроса с отделяне на приходи от хазарта - националната лотария дава пари за фонда на техния филмов институт BFI.
* * * Унгария е страхотен пример за бърз успех на такава политика. Допреди 20 години Унгария беше едно от популярните източноевропейски места за снимане на чужди филми, но после силно западна. И държавният им филмов фонд беше пред фалит. После от Холивуд се върна Андрю Вайна и убеди Орбан да въведе субсидиите за чужди продукции - първо 20% възстановяване на разходите, после 25%, а тази година ги вдигнаха на 25+5. Тоест за първи филм там ти връщат 25% от похарчените в страната пари, а за втори филм - 30%.
Преди 8-9 години чуждите продукции харчеха в Унгария около 5 млн долара годишно. Днес харчат 280 млн долара. Затова там се снимат някои от най-нашумелите и скъпи филми: като се почне от "Мисията невъзможна 4", "Умирай трудно 5" и "Марсианецът", "Блейд Рънър 2049" и последния "Терминатор" от 2015 и днес продължават да снимат с пълна сила. А у нас американците снимат в най-добрия случай третокласни евтини филмчета.
Затова сега киноиндустрията в Унгария цъфти. Имат три големи студия + няколко по-малки, които са затрупани с работа. Снимат над 65 собствени филма и копродукции годишно, а ние едва успяваме да стигнем 20-25. Ето как държавни харчове от смешните 50 милиона годишно могат да докарат 5-6 пъти повече приходи в страната. Които хранят не само специалистите от бранша, а и други отрасли, щото една филмова продукция не е само хонорари.
Проблемът е в качеството на продукциите, които се снимат в България. Вместо европейски филми, предимно американски треторазрядни екшъни. Българското кино освен с много пари и претенции не блести с вкус. Предимно работи рекламния бизнес, киното като изкуство е рядкост. Интересно е, че такива вечни типажи като г-н Варсано са останали без работа. Тази сфера като цяло е изградена от "незаменими кадри". Младите таланти неслучайно се ориентират извън територията. Предлагам да се помисли за стимулиране именно на тези млади хора, а не да се поощряват чуждите инвестиции. Във времето на изолация все по-ясно е, че който има силна локална културна сцена, той продължава напред. Надявам се е ясно, че в момента Българската жажда за изкуство, не може да бъде задоволена от местните творци. Изводите оставяме за себе си.
Проблемът е в качеството на продукциите, които се снимат в България. Вместо европейски филми, предимно американски треторазрядни екшъни. Българското кино освен с много пари и претенции не блести с вкус... Предлагам да се помисли за стимулиране именно на тези млади хора, а не да се поощряват чуждите инвестиции. Във времето на изолация все по-ясно е, че който има силна локална културна сцена, той продължава напред.
Точно защото се снимат само третокласни филми трябва да се помага на чуждите продукции. Локалната култура сама по себе си не може достатъчно да изхрани достатъчно нито творците, нито останалите технически кино специалисти. Привличайнето на повече чужди продуценти ще даде и повече хляб за младите кинаджии, което веднага ще се отрази и на българските продукции.
Погледнте горе примера с Унгария, който описах! Няма нужда да измисляте хипотези и предложения за откриване на велосипеда. Има предостатъчно примери как това успешно работи в чужбина.
Ех тази „лоша държава”, когато печелят всички искат да са капиталисти и се кълнат в „свободния пазар”, който се „саморегулирал”, усетят ли жегата зад ъгъла момемтално пускат ляв мигач и забравят за гуруто си Милтън Фридман.
Няма да те разберат, за онези, за които ноктопластиката е изкуство, творците са "тунеадци". Изключвайки ноктопластиката и евентуално реденето на плочки, всичко друго е излишно и трябва щом иска да работи и за без пари да го прави. Заплатата на маникюристка е над 2000 на месец, има ли смисъл да сравняваме повече...
То в случая дори не става дума за изкуство, а за прости финансови сметки – влагаш еди-колко си, местният бизнес получава постъпления няколко пъти по-големи от твоите вложения, развива се и ти почваш да прибираш повече данъци, отколкото преди.
Наравно с това и рекламата за България се увеличава. Ами преди няколко години министър Ангелкова точно така рекламираше България – чрез клип със световни кино звезди, които обясняваха колко хубаво било тук. И обещаваше, че чуждите кинопродукции щели да ни носят повече туризъм. А после всичко угасна. https://www.economic.bg/bg/news/5/holivudski-zvezdi-v-reklamniya-klip-na-balgariya-video.html
Та затова е странно, че такива прости сметки днес не могат да се разберат нито от държавата, нито от форумните тъпанари.
"Тоя Варсано" както се изразихте е един голям професионалист и личност с позиции. Позиции, които той е изразявал по свой, нестандартен начин, сам, неорганизирано... Пред очите ми още е бялата лента от блажна боя на една кооперация на бившия бул. Ленин (сега Цариградско шосе), до Орлов мост. Бяха замазали надписа, който Симон Варсано беше направил : "Тодор Живков - Берия ". После го бяха подгонили по уличката в ляво (не си спомням Виктор Юго ли беше) и го бяха простреляли в крака. И това се случва малко преди 10 ноември 1989. Не познавам Симон Варсано лично, но съм харесвала неговото ненатрапчиво, бих казала хлапашко присъствие в живота на София, карайки колелото си между колите... Така аз го помня... И сега винаги с интерес следя снимки, които публикува и редките му интервюта. Колкото до вида му на каторжник, както го определяте, комунистическата власт можеше и това да направи ако случката беше станала по- рано.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
ironhorse
Рейтинг: 757 НеутралноИ тоя иска да боза от всички, чрез държавата ....
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Омръзна ми от псевдо култу
р-трегери, дето не могат и 5 лева да изкарат от "изкуството", което създават.
Трябва не в България, а в целият ЕС веднъж за винаги да се забранят държавни помощи и субсидии.
Така се дава власт на политици, които прахосват пари, които са иззети от работещи, за да се дадат на тунеядци
2.5
Рейтинг: 3537 Любопитно"Същината на този закон е следната. Чуждестранните продукции харчат известно количество средства в България - за един голям филм това са, да кажем, 20 млн. долара само за българския екип, български доставчици, услуги и т.н. След приключване на проекта част от тези пари, например 20%, им се връщат от държавата въз основа на финансови ревизии."
I Want To BelieveНещо като нулева ставка по ДДС за кино индустрията...
Как ще реагират на такова нещо хотели и ресторантьори?!
Роси
Рейтинг: 7720 НеутралноДанъкоплатците няма да бъдат засегнати, обаче държавата ще връща 20%. Това не го разбрах.
DDR
Рейтинг: 2499 ЛюбопитноКъдето е текло, пак ще тече. Тези филмови производители преди кризата заради държавна подкрепа ли са дошли?
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Longanlon
Рейтинг: 1416 НеутралноВсеки безполезник драпа за държавна софра, сега им е паднало
http://kaka-cuuka.comtamada
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#1] от "ironhorse":
До коментар [#4] от "DDR":
До коментар [#5] от "Longanlon":
Нищо не тече при нас, DDR. Идват само изпаднали продукции заради евтината работна ръка. А знаете ли как е по света? Дежурните измишльотини, че Холивуд снимал само с частни пари са абсолютна глупост.
В САЩ от 50 щата само дестетина не предлагат субсидии за кинопродукции. Всички други около 40 дават - дали ще е пряка субсидия, дали ще е връщане на част от разходите, дали ще е данъчен кредит... всички. Може да стигне и да мине над 30% от производствения бюджет изхарчен в съответния щат.
https://www.google.com/search?q=film +incentives+by+state
В Европа и света всички разумни държави дават – Канада, Австралия, Нова Зеландия, Китай, Колумбия, Доминиканската републикка, Фиджи, Малайзия, Панама, Южна Африка, Франция, Германия, Белгия, Холандия, Австрия, Италия, Испания, Малта, Чехия, Полша, Естония, Литва, Хърватия, Сърбия, Ирландия, Исландия, Норвегия...
Не ги знам всичките, но дори бедната Македония дава.
Дори Русия дето все се оплаква от Запада – дори те миналата година въведоха субсидии за чужди продукции. За тази година средствата са 10 млн, а от 2021 нататък 22 млн долара годишно.
Всички се състезават да докарат чужди продукции в страната си. Само ние сме най-големите "умници", които предлагат клипчета за привличане на чужди инвеститори, вместо полезни предложения.
* * *
Изобщо не е задължително парите да са от държавния бюджет. Примерно британците много елегантно си решиха въпроса с отделяне на приходи от хазарта - националната лотария дава пари за фонда на техния филмов институт BFI.
* * *
Унгария е страхотен пример за бърз успех на такава политика.
Допреди 20 години Унгария беше едно от популярните източноевропейски места за снимане на чужди филми, но после силно западна. И държавният им филмов фонд беше пред фалит. После от Холивуд се върна Андрю Вайна и убеди Орбан да въведе субсидиите за чужди продукции - първо 20% възстановяване на разходите, после 25%, а тази година ги вдигнаха на 25+5. Тоест за първи филм там ти връщат 25% от похарчените в страната пари, а за втори филм - 30%.
Преди 8-9 години чуждите продукции харчеха в Унгария около 5 млн долара годишно. Днес харчат 280 млн долара.
Затова там се снимат някои от най-нашумелите и скъпи филми: като се почне от "Мисията невъзможна 4", "Умирай трудно 5" и "Марсианецът", "Блейд Рънър 2049" и последния "Терминатор" от 2015 и днес продължават да снимат с пълна сила.
А у нас американците снимат в най-добрия случай третокласни евтини филмчета.
Затова сега киноиндустрията в Унгария цъфти. Имат три големи студия + няколко по-малки, които са затрупани с работа. Снимат над 65 собствени филма и копродукции годишно, а ние едва успяваме да стигнем 20-25.
Ето как държавни харчове от смешните 50 милиона годишно могат да докарат 5-6 пъти повече приходи в страната. Които хранят не само специалистите от бранша, а и други отрасли, щото една филмова продукция не е само хонорари.
Бланш
Рейтинг: 205 НеутралноДо коментар [#5] от "Longanlon":
Така само творците са независими или "свободни" како те обичат да се чувстват, иначе феодализъм.
Niraah
Рейтинг: 327 НеутралноПроблемът е в качеството на продукциите, които се снимат в България. Вместо европейски филми, предимно американски треторазрядни екшъни. Българското кино освен с много пари и претенции не блести с вкус. Предимно работи рекламния бизнес, киното като изкуство е рядкост. Интересно е, че такива вечни типажи като г-н Варсано са останали без работа. Тази сфера като цяло е изградена от "незаменими кадри". Младите таланти неслучайно се ориентират извън територията. Предлагам да се помисли за стимулиране именно на тези млади хора, а не да се поощряват чуждите инвестиции. Във времето на изолация все по-ясно е, че който има силна локална културна сцена, той продължава напред. Надявам се е ясно, че в момента Българската жажда за изкуство, не може да бъде задоволена от местните творци. Изводите оставяме за себе си.
Бланш
Рейтинг: 205 НеутралноТоя Симон, ще ме извините, но има вид на затворник, от онея как се казваха... "каторжници".
tamada
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#8] от "Niraah":
Точно защото се снимат само третокласни филми трябва да се помага на чуждите продукции.
Локалната култура сама по себе си не може достатъчно да изхрани достатъчно нито творците, нито останалите технически кино специалисти. Привличайнето на повече чужди продуценти ще даде и повече хляб за младите кинаджии, което веднага ще се отрази и на българските продукции.
Погледнте горе примера с Унгария, който описах!
Няма нужда да измисляте хипотези и предложения за откриване на велосипеда. Има предостатъчно примери как това успешно работи в чужбина.
subaru
Рейтинг: 495 ВеселоЕх тази „лоша държава”, когато печелят всички искат да са капиталисти и се кълнат в „свободния пазар”, който се „саморегулирал”, усетят ли жегата зад ъгъла момемтално пускат ляв мигач и забравят за гуруто си Милтън Фридман.
tamada
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#11] от "subaru":
Няма нищо общо с жегата. Едно, че това са модели от време оно. И второ, че българските продуценти настояваха за такава политика и преди епидемията. Дневник писа за това през 2018:
https://www.dnevnik.bg/kultura/2018/10/01/3319699_televizionnite_i_filmovi_producenti_iskat_nov_zakon_za/
Що всички вие не си гледате кротко филмите от Замундите и не спрете да коментирате индустрия, която не познавате?
gripen
Рейтинг: 819 НеутралноБогатата България да субсидира бедните американски еврей? Чудесна идея!
За Европа: бяла, християнска и силна!tamada
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#13] от "gripen":
Бедната България да привлича продуценти, които да харчат пари у нас.
Чудесна идея!
linard
Рейтинг: 882 РазстроеноДо коментар [#14] от "tamada":
Няма да те разберат, за онези, за които ноктопластиката е изкуство, творците са "тунеадци".
Изключвайки ноктопластиката и евентуално реденето на плочки, всичко друго е излишно и трябва щом иска да работи и за без пари да го прави.
Заплатата на маникюристка е над 2000 на месец, има ли смисъл да сравняваме повече...
tamada
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#15] от "linard":
То в случая дори не става дума за изкуство, а за прости финансови сметки – влагаш еди-колко си, местният бизнес получава постъпления няколко пъти по-големи от твоите вложения, развива се и ти почваш да прибираш повече данъци, отколкото преди.
Наравно с това и рекламата за България се увеличава. Ами преди няколко години министър Ангелкова точно така рекламираше България – чрез клип със световни кино звезди, които обясняваха колко хубаво било тук. И обещаваше, че чуждите кинопродукции щели да ни носят повече туризъм. А после всичко угасна.
https://www.economic.bg/bg/news/5/holivudski-zvezdi-v-reklamniya-klip-na-balgariya-video.html
Та затова е странно, че такива прости сметки днес не могат да се разберат нито от държавата, нито от форумните тъпанари.
danibitolska
Рейтинг: 5 Неутрално"Тоя Варсано" както се изразихте е един голям професионалист и личност с позиции. Позиции, които той е изразявал по свой, нестандартен начин, сам, неорганизирано... Пред очите ми още е бялата лента от блажна боя на една кооперация на бившия бул. Ленин (сега Цариградско шосе), до Орлов мост. Бяха замазали надписа, който Симон Варсано беше направил : "Тодор Живков - Берия ". После го бяха подгонили по уличката в ляво (не си спомням Виктор Юго ли беше) и го бяха простреляли в крака. И това се случва малко преди 10 ноември 1989. Не познавам Симон Варсано лично, но съм харесвала неговото ненатрапчиво, бих казала хлапашко присъствие в живота на София, карайки колелото си между колите... Така аз го помня... И сега винаги с интерес следя снимки, които публикува и редките му интервюта. Колкото до вида му на каторжник, както го определяте, комунистическата власт можеше и това да направи ако случката беше станала по- рано.