Стефани Лалева от протестите в Лондон: Искам този път хората да не се задоволят само с оставки

Снимката е предоставена на "Дневник" от Стефани Лалева

© Дневник

Снимката е предоставена на "Дневник" от Стефани Лалева



    • Като малка винаги съм знаела, че нещо не е като хората.
    • Хората не емигрират, когато нямат пари, а когато нямат перспектива.
    • Когато чуваш постоянно някое име, явно човекът прави нещо грешно.
    • Политиците ще се махнат, Ок, ще дойдат следващите, но и те ще са същите.
    • Не само оставки, трябват цялостни промени.
Стефани Лалева е на 21 години, живее в Лондон от шест години и е организатор на протестите в столицата на Великобритания, с които се искат оставките на премиера Бойко Борисов и главния прокурор Иван Гешев, както и възможност за електронно гласуване. Иначе е студент, завършила е бакалавър по социология, записала е магистратура "Интернационален маркетинг" в университета "Кингс Колидж" и има много риторични въпроси. "Дневник" разговаря със Стефани Лалева за протестите, нуждата от промяна на системата през погледа на една 21-годишна жена и... мечтата за завръщане в България.


Как започнаха протестите в Лондон?


- В четвъртък вечерта (става дума за 9 юли, когато беше първият протест в София след като по-рано през деня полицията и прокуратурата влязоха в президентството - бел. авт.) ми се обадиха мои приятели от България и ми казаха да разпространявам, макар че всичките ми приятели са там, а аз съм сама в Лондон.




Аз си казах, че искам и аз да протестирам, но си имам задължения, които не мога да оставя. Сетих се, че имаме посолство тук и ще е символично да подкрепим. Създадох събитие във Фейсбук и в петък отидох пред посолството в 12 на обяд заедно с още две момчета. Постояха с мен няколко часа и си тръгнаха.


Снимката от първия протестен ден в Лондон, когато Стефани е сама часове наред

© Стефани Лалева

Снимката от първия протестен ден в Лондон, когато Стефани е сама часове наред


Аз през този ден стоях около 10 часа, като имате предвид, че нямаше тоалетна, духаше и беше студено. Не си позволих да оставя "фронта", ако случайно някой дойде. Как би изглеждало да отиде някой на протест и организаторката да я няма?


По-късно един познат ми писа, че за същия ден има друго събитие, но е от седем вечерта. И наистина в 19 часа дойдоха петнайсет човека, близки приятели на другия организатор: Филип. Много се зарадвах и се разбрахме да обединим сили, да направим обща страница и да публикуваме информация. От тогава съм всеки ден пред посолството.


Снимката на Петър Арнаудов е от протеста в петък, 10 юли

© Петър Арнаудов

Снимката на Петър Арнаудов е от протеста в петък, 10 юли


С останалите протестиращи познавахте ли се до преди това?


- Никого не познавах. Всички мои приятели и познати се прибраха в България заради пандемията от коронавирус. С някои от останалите протестиращи сме един набор или пък поне са от София, но не ги бях виждала през живота си. И всеки ден виждам нови лица, тоест не се събираме едни и същи.


Идват хора от различни точки на Лондон, а този град е огромен и се пътува много време до посолството, идват и хора от извън Лондон. Някои са студенти, други вече работят, трети вече имат деца, които са родени извън България, но искат да си живеят отново в България. Аз напълно разбирам това: ако някой ден имам деца, бих искала да живеят там, да видят хубавите неща, които аз съм видяла... като природа и село! И вкусна храна! И други неща, които много ми липсват.


Има и хора, които са възрастни, като една двойка, която дойде от Брайтън, но не мога да преценя колко точно възрастни, а и не искам да ги обидя. Но със сигурност има хора, които са живели през "онова време". Не че аз знам нещо за комунизъм и социализъм, освен това, което съм учила по социология.


Някой забеляза ли, че сте пред посолството?


- О, да, слезе и посланикът Марин Райков. Аз си помислих, че ще ни се скара и изгони, но той се представи и каза, че иска да провери, дали всичко е наред с нас. А пък аз му отвърнах, че, ако беше, нямаше да съм тук. Той заяви, че уважава нашата позиция и че е представител на всички българи в Англия. Идваше и през следващите дни да чуе исканията ни. Обеща, че, ако му дадем нещо писмено, ще го изпрати до България и няма да остане в чекмеджето му. Тогава протестиращите свалиха едно написано на чаршаф "Оставка" и му го дадоха символично.


Даже полицаите ни питат, въпреки че официално съм се свързала с общината, в която сме. Всеки ден си говоря с тях и не само си вършат работата, но и си говорят с нас как мислим, че може да се променят нещата. Това ми е много интересно, защото в чуждестранните медии почти не се отразява какво се случва в България. А все пак не сме някоя незнайна държава, най-малкото сме в Европа. Но пък и в същото време не разбирам как Европейският съюз продължава да ни спонсорира, при положение че има толкова наказателни процедури срещу България, знаят и за проблема с корупцията, знаят и кои са на власт...


Снимката на Филип Кирацов е от протеста във вторник, 14 юли

© Филип Кирацов

Снимката на Филип Кирацов е от протеста във вторник, 14 юли


Защо Ви интересува политическата обстановка в България след като живеете в Лондон?


- Аз всъщност не живея в България от седми клас. Преди да дойда в Англия, живеех във Франция и затова като малка не съм живяла в България. Общо без да "мърдам" съм живяла седем години в България. Но, когато дойдох в Англия преди шест години, доста ми се отвори мирогледът за това какво се случва около нас и това, че даже и да правиш нещо малко, е важно да показваш, че се интересуваш.


Когато дойдох да уча и живея тук, самият град ме мотивира да се интересувам от това, което се случва не само в България, но и по света. Гледам да съм наясно, защото мисля, че е хубаво да имаш какво да кажеш, дори в най-обикновен разговор. Тук в Англия много често случващото се по света е предмет на разговор. Това бих казала, че ме "подбутна" да се интересувам повече от това, което се случва навсякъде, но най-вече в България: защото все пак аз съм българка и винаги ще съм, независимо къде живея, какво правя, аз чувствам България супер близка. Бабите и дядовците ми са в България, имам приятели, които са там, все още поддържаме връзка.


Може би, понеже си прекарах детските години там - най-хубавите, така да се каже - и имах много хубаво детство, мисля, че това ме кара да искам да знам какво се случва в България. Защото, ако може, бих се върнала един ден... Наистина! Това е целта на всички неща, които правя.


Имате ли отговор за себе си как се обвързват детските спомени с актуалната политическа обстановка?


- Мисля, че да. Когато бяха големите протести в България през 2013 г., аз не живеех там, но горе-долу разбирах какво се случва, и все пак не колкото сега. Вярвам, че дори когато сме малки деца или млади, обстановката около нас ни повлиява.


Смятам, че средата в една държава влияе много на развитието на децата. И аз като малка винаги съм знаела, че нещо не е като хората. Просто го усещах... А и винаги обичах да сядам на масата с големите. Още когато бях малка, много ми правеше впечатление начинът, по който се изразяват възрастните. То и това, което се случва в България, не е от вчера, то е от много години. Нали все се говори за 30 години, като аз за тогава нищо не мога да кажа, защото не съм била родена, но го знам като усещане, и през историческа информация.


Снимката на Стефани Лалева е от протеста в четвъртък, 16 юли

© Стефани Лалева

Снимката на Стефани Лалева е от протеста в четвъртък, 16 юли


Как отговаряте на критикуващи протестите в чужбина фрази като "Нали сте далече", "Промяната се прави отвътре, а вие сте напуснали"?


- Аз съм се сблъсквала с много такива коментари и по принцип не влагам усилия да отговарям, защото моята цел е друга: аз искам нещо да се постигне и си гледам да "бутам" моята цел.


Но все пак - това, което искам да кажа на хората с такива коментари е, че, когато човек отиде зад граница, той не отива там, защото търси пари. Хората не емигрират от една държава, когато нямат пари, а когато нямат перспектива.


Факт е, че България е сред държавите в Европа с най-голям процент на емиграция. Но защо, аз това искам да попитам! Защо е така?! Статистиката е пред очите ни и това показва, че една държава е счупена и нещо не работи като хората.


А според мен статистиката дори не е особено изчерпателна. Бакалавърската ми работа беше свързана с българите в Англия, нарекох я "Значението на малките победи: емигрантски опит и разкази на българските жени в Лондон".


Доста време четох и търсих информация за българи зад граница, а нея почти я няма. Според мен причината е, че има страх да се разбере реално колко са избягалите от България: това не става, защото изведнъж са обеднели, а постепенно, защото перспективата изчезва.


Снимката на Стефани Лалева е от протеста в четвъртък, 16 юли

© Стефани Лалева

Снимката на Стефани Лалева е от протеста в четвъртък, 16 юли


За мен беше абсурдно да няма информация за българите в Англия, защо сме тук, кои сме и т. н. А когато има липса на информация, това дава шанс на медиите и политиците да говорят неща от типа на "те идват да ни вземат работата, хайде да ги изгоним".


Когато говорите за протестите и политическата обстановка в България, усещате ли като слабост това, че все пак това са събития, които не изживявате на мястото, което се състоят?


- И да, и не. Да, физически не съм там и това ме кара до известна степен да се чувствам безсилна. Но аз имам семейство и близки хора, които са там и всеки ден се противопоставят на това, което се случва в България: било то корупция или ниски заплати, или ниски пенсии.


Аз не съм лично там, но тези хора са ми близки до сърцето и аз страдам заедно с тях. Когато виждам баби и дядовци, които плачат, страдам от това, защото те са мои сънародници, ние сме едно цяло. Аз не виждам разлика между нас. Живеейки в Англия и виждайки хармонично общество, поне горе-долу, хората тук, когато имат обща цел, идват и я постигат.


Сега ме мотивира, че виждам същото нещо и в България, независимо от хората, които се опитват да провокират. Аз вярвам в това, че можем да се обединим, ако имаме обща цел, независимо от това кой откъде е.


Стефани Лалева от протестите в Лондон: Искам този път хората да не се задоволят само с оставки

© Цветелина Белутова


Казахте ми по-рано, че искате да се постигне "нещо". Имате ли по-точна формулировка какво е това "нещо" и оставки ли са рецептите за него според Вас?


- Много държа да кажа, че оставките са само първата стъпка. Трябва още много, много, много неща да се случат и това е лично мое мнение. Аз не съм говорител на другите протестиращи в Лондон. Това си е лично мое мнение, живеейки от години в чужбина, какво съм видяла, какво работи според мен, какво може да се случи в България.


На първо място, трябва да имаме правова държава. В момента тя не е такава: има правила, има закон и има хора, които са над този закон, а това не трябва да бъде така: господин еди-кой си познава прокурора, звъни му и вече проблемите му се решават. Не може в държава в Европа да съществува това.


Когато една държава е правова, няма значение кои са на власт. Аз тук в Англия знам само кой е премиерът и другите не ги чуваме. А защо не ги чуваме, защото няма причина - те си вършат работата. Когато чуваш постоянно някое име, на някои политици, явно правят нещо грешно. Те, ако си вършеха работата и бяхме правова държава, нямаше да знаем за тях.


Трябва да има върховенство на закона в България. Извадила съм си една статистика (тя е на неправителствената организация Wolrd Justice Project - бел. авт.): по върховенство на закона в България сме 53-то място в света! След Сенегал, преди Косово. Това е недопустимо!


Снимката е на Ана-Мария Молнар

© Ана-Мария Молнар

Снимката е на Ана-Мария Молнар


Според друга статистика България е на 111-то място по свобода на словото. Сега... не че нещо... ама това нормално ли е? Това възможно ли е за една държава, която уж е в Европейския съюз, уж е демократична... Мен малко ме плаши това.


Докато нямаме правова държава и не сме всички равни пред закона, оставката няма да бъде достатъчна. Видяхме какво се случи след протестите през 2013 г. - подадоха оставка, имаше временно правителство, избори и се върнаха същите хора. Под друго име, но иначе същите хора.


Ние си даваме гласа в чужбина, но някой от България плаща за още 50 гласа за някакъв негов кандидат. Това защо продължава? Струва ми се, че в България се похарчиха достатъчно средства за електронно правителство и електронно гласуване: извадила съм си статистика и са над 2 млрд. лв., и пак не се е случило. Защо не се е случило?


Тези все някога ще подадат оставка, но не са само те и затова не е достатъчно да слязат някакви политици от власт. Корупцията е на локално ниво в общините, в полицията, във всяка една част от обществото. Политиците ще се махнат, Ок, ще дойдат следващите, но и те ще са същите докато не се изкорени цялостно корупцията и мафията.


Но все някой трябва да управлява, нали?


- Да, и аз си мисля, че, ако този път се гласува истински, ще е по-добре. Но това няма как да стане без да се електронизира процесът. Така че: не само "Оставка", но и трябва да се направят цялостни промени. Тези пари, които досега са дадени, трябва наистина най-накрая да дадат резултат.


Как виждате края на тези протести?


- Аз трябва да съм малко реалист... Много от нещата, които бих искала да станат, но наистина това, което бих искала, е не само някои хора да си тръгнат от власт, а да има цялостна промяна в системата ни и в начина, по който се случват нещата в държавата ни.


Снимката е на Ана-Мария Молнар

© Ана-Мария Молнар

Снимката е на Ана-Мария Молнар


Наистина искам този път хората да не се отказват, да няма задоволяване с оставка. Защото не е само до това. Този филм сме го гледали, както се казва. Не е достатъчно и не искам хората да си мислят, че моята цел на този протест е да атакувам някакви конкретни политици или партии. Чела съм за различни партии, но не съм партиен човек. Не виждам нито една от партиите, които в момента имат позиции в България, да са способни да променят нещо.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (121)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4745 Неутрално

    Няма вече връщане назад.
    МУТРИТЕ ВЪН !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 851 Неутрално

    "- Аз всъщност не живея в България от седми клас. Преди да дойда в Англия, живеех във Франция и затова като малка не съм живяла в България. Общо без да "мърдам" съм живяла седем години в България. "

    И като падне Баце, тази ще се върне да живее в България, може би...

  3. 3 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Няма вече връщане назад. МУТРИТЕ ВЪН !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Айде бе кмете , айде ограбете мандрите и да се приключва с тоа цирк!

  4. 4 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    До коментар [#2] от "palav_nik":

    Не бе , тя зна как в България и се бори за справедливост.
    Ма ще не питаха некой от Мало Бучино що не е на протест?
    Що не питат 7 милиона българи , що не протестират в полза на РЕЗИДЕНТА и двамата му осветени агенти?

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4745 Неутрално

    До коментар [#3] от "amanotwas":

    Не може ли КПКОНПИ да ви вземе шкафчетата по ЗАКОН ???
    И без тов при бай Ставри хотелът е БЕЗПЛАТЕН !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    Аз всъщност не живея в България от седми клас. Преди да дойда в Англия, живеех във Франция и затова като малка не съм живяла в България.


    Аз четох до тук. Малко несериозно ми се струва.

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4745 Неутрално

    До коментар [#4] от "amanotwas":

    Първо се оперира ОСНОВНИЯ ТУМОР !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    " Не виждам нито една от партиите, които в момента имат позиции в България, да са способни да променят нещо."
    За съжаление е така. Засега.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4745 Неутрално

    Започва милиционерската операция по омаскаряването на детето.
    Само да ви кажа, че времето е на децата а вие сте с единия крак в по-доброто място !!!
    Няма как да избегнете обективните закони на живота !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 110 Весело

    айде ограбете мандрите и да се приключва с тоа цирк!
    —цитат от коментар 3 на amanotwas


    Ние вече сме започнали!
    Ограбихме мандрата на Черепа !
    Почти сме ограбили мандрата на Бобокови.

    Щяхме да продължим с наказателната акция срещу богаташите в България, ама някакви келеши започнаха всяка вечер да подскачат на площадите в София и в областните градове, затова се спряхме от няколко дни. Утихнат ли протестите и „мятаме“ чорбаджиите!

    До коментар [#3] от "amanotwas":

  11. 11 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, ако намерите автора на снимките , съгласен съм да му конфискувате атрибутите от този "пърформанс" и дано забогатеете от тях :)

  12. 12 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3508 Весело

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Много силни думи, бе кмете.....
    Като прегладняла мисирка , си .....!

    Bukalemun
  13. 13 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кметушка, ти гледа ли последното видео от служебната спалня на Бойко?
    Там преди да покажат шкафчето и да отворят чекмеджето с пачките, показаха и една каса. Сейф. С код.
    Що не питаш КОНПИ-то на Цацата да отворят и него, а?
    п.п. Между другото на Радев и на Деса чекмеджетата с имунитет ли са?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  14. 14 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5316 Неутрално

    Когато царя спечели изборите, еуфорията бе голяма. И ....нищо, още ни оправя

  15. 15 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    Типично женска логика.
    "Не знам какво искам, ни го искам веднага и в пълен размер".
    Аз предлагам нещо конкретно - да бъде въведена системата за провеждане на търгове за държавни поръчки, която Ивайло Пенчев предоставя безплатно на държавата.

  16. 16 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Кмете, вие и в спалните на хората се навряхте, не че не сте го правили и преди.
    Имаше в София , ако не бъркам , един хотел, правителствен, като му правиха ремонт изкараха от стените кабели за цяла ромска маала да се храни 100 години.
    Така сте свикнали, оправия нема!

  17. 17 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    Няма вече връщане назад. МУТРИТЕ ВЪН !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Но първо генералите, като баща ти, след това и полковниците, като теб и чак тогава мутрите.
    Тридесет години се криете и мишкувате. Но пак ще ви се размине!!!! Овладяхте и този протест.
    Стягай се Бай Тотьо зимата да видиш, к' во ви чака, кукловодите!!!! Припомняй си партизанските песни, като през 97 г.

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4745 Весело

    ПАК ги уцелих в десетката слугите на Шайката !!!

    С 300.
    МУТРИТЕ ВЪН !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Когато царя спечели изборите, еуфорията бе голяма. И ....нищо, още ни оправя
    —цитат от коментар 14 на pet_fire


    Царя заслужава едно голямо „Благодаря!“, че изрита от управлението на България онази крадлива шайка на Иван Костов.

    Даже СДС се разпадна на крадлива и по-крадлива партия.

  20. 20 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    Започва милиционерската операция по омаскаряването на детето.Само да ви кажа, че времето е на децата а вие сте с единия крак в по-доброто място !!!Няма как да избегнете обективните закони на живота !!!
    —цитат от коментар 9 на КМЕТ В СЯНКА


    Бай Тотьо, как вие столетниците сте още живи?
    Или вас Путин Первий Късъий, Занульоной ви пръска със осветени рубли.

  21. 21 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    До коментар [#2] от "palav_nik":

    Може да се върне в България, може да не се върне... Но ще има една важна причина да е горда, че е българка!

  22. 22 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Стига с тия клишета.
    Да речем, ти си мутрата за мен. Комунист мутра.
    Аз ти казвам- вън мутрата оттук, имайки предвид теб.
    Ти напускаш ли?
    Не
    Аз печеля ли?
    Не
    Ти реално мутра ли си?
    Няма данни
    Аз познавам ли те ?
    Не.

    Така , че , по добре търси начин да смениш председателите на твоята партия -БСП.
    Понеже, да ти кажа, нито Нинова става, нито Добрев. И двамата са оплетени в минало, схеми, пари, уволнявани или обвинявани в корупция- многократно. Супербогати хора, които не би следвало да са такива.
    Затова- първо къщичката.
    Защото предсрочни или не, изборите чукат на вратата.

  23. 23 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Много обичам когато някои, живеещи извън страната от години, ни дават акъл какво да правим. И то от висотата на богатия си житейски опит и високо самочуствие.

  24. 24 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Kakto вече писах ; младите ,умните, завършили образование с няколко езика, работещи за пари/ не за стотинки/, интелигентните, необременени с бай Тошо , фалшива демокрация и т.н.

    Те, те ще направят България по-добра за живеене, страна с перспектива.

    Оставка на правителство и Гешев

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  25. 25 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    https://sedemosmi.tv/production/студио-хъ-стефани-лалева-16-юли-2020-г/
    Ето това е интервюто с девойката, която още от 13-годишна знае какво трябва да се направи в политиката, само че не ѝ е останало време да научи български...
    И тия искат да управляват?
    Kleta Majka Balgariq!!!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  26. 26 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 669 Любопитно


    Даже СДС се разпадна на крадлива и по-крадлива партия.
    —цитат от коментар 19 на bib45647808


    Да попитам СДС с кой е в коалиция сега ?

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  27. 27 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1684 Весело

    Типично женска логика. "Не знам какво искам, ни го искам веднага и в пълен размер".Аз предлагам нещо конкретно - да бъде въведена системата за провеждане на търгове за държавни поръчки, която Ивайло Пенчев предоставя безплатно на държавата.
    —цитат от коментар 15 на atmanpg


    Спомних си за Буги Барабата, как беше отговорил на въпроса "" Какво искат жените" - И те не знаят, но го искат сега и веднага. А това, което полуàт, не е това , което са искали :)))

  28. 28 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 669 Любопитно

    Много обичам когато някои, живеещи извън страната от години, ни дават акъл какво да правим. И то от висотата на богатия си житейски опит и високо самочуствие.
    —цитат от коментар 23 на proza


    Обърнете се към ДПС и правителството за рейсовете с гласуващи

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  29. 29 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 730 Неутрално

    "Иначе е студент, завършила е бакалавър по социология, записала е магистратура "Интернационален маркетинг" в университета "Кингс Колидж" и има много риторични въпроси. "Дневник" разговаря със Стефани Лалева за протестите, нуждата от промяна на системата през погледа на една 21-годишна жена и... мечтата за завръщане в България."


    Момичето още е доста зелено и като повечето си набори иска това, иска онова, но няма никаква реалистична оценка на нещата. На 21 години вече е дипломирана социоложка...и вече всичко и е ясно. А перспектива не се вижда ТОЧНО заради многото социолози, философи, ПР-и и подобни... Лошото е, че младото все повече избира мекото на баницата и мисли по такъв начин...Фейсбук, лесничка работа и широко около врата..

  30. 30 Профил на gts03646369
    gts03646369
    Рейтинг: 8 Неутрално
  31. 31 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3661 Весело

    До коментар [#18] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Кмете, не виждаш ли, че ВСИЧКИ ти се подиграват на слугинажа ти в алено?
    А и не мислиш какво ще стане с кметичката, ако спечелите и нея я уволнят от общината...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  32. 32 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Kakto вече писах ; младите ,умните, завършили образование с няколко езика, работещи за пари/ не за стотинки/, интелигентните, необременени с бай Тошо , фалшива демокрация и т.н. Те, те ще направят България по-добра за живеене, страна с перспектива.Оставка на правителство и Гешев
    —цитат от коментар 24 на nessarox


    Офф , те едни българсли юпита от Лондон , така я оправиха България , че и скочи външния дълг 2 пъти.
    Ама не помниш нали?

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3661 Весело

    До коментар [#24] от "nessarox":
    Нали Царя докара от Лондон, Париж и Ню Йорк юпитата. И те, заедно с величеството, продължиха да крадят държавата...
    п.п. "От всяко юпи български политик не става!" - мисъл на цар Симеон Велики, завършил Магнаурската школа в Константинопол

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  35. 35 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Много обичам когато някои, живеещи извън страната от години, ни дават акъл какво да правим.
    —цитат от коментар 23 на proza


    Ортакът на ДСБ във второто правителство на Борисов ни каза, че умните българи извън страната, а в България е останал лошият материал (такива като тебе).
    Тогава депутатите от БСП му искаха оставката, но депутатите от ДСБ (Р.Кънев, Ат.Атанасов и др.) продадоха избирателите си и подкрепиха Борисов.

    До коментар [#23] от "proza":

  36. 36 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1621 Гневно

    "Искам този път хората да не се задоволят само с оставки"

    И аз не искам, и също така не искам хората да се задоволят само една мафия да бъде заменена от друга мафия- и двете работещи против интересите на България и в полза на руските интереси!

  37. 37 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 669 Неутрално


    Офф , те едни българсли юпита от Лондон , така я оправиха България , че и скочи външния дълг 2 пъти.
    Ама не помниш нали?
    —цитат от коментар 32 на amanotwas


    Помня, помня, че и хотели направиха и то след тяхното управление с позволение на герб

    Но не четете : Писах , необременени с бай тошо и фалшива демокрация

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  38. 38 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1417 Весело

    Умнокрасивите комунистически идеолози очаквано насъскват млади (съответно наивни и тривиално лесни за омагьосване 'идеалисти') давайки им 'кауза', посочвайки 'враг' и осигурявайки им медийно отразяване и логистична подкрепа.

    Същото което са правили нацистките, комунистическите и идилските идеолози

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  39. 39 Профил на julius
    julius
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Освен оставки, какво още искаш бе, моме? Кръв ли... ?!?

  40. 40 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    Хубаво е тази жена да знае, че ние българите решаваме с избори кой да управлява, а не според мерака на тоя или оня недоволен от нещо.

  41. 41 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 669 Весело

    [quote#26:"nessarox"]
    —цитат от коментар 33 на amanotwas
    В коалиция е с БСП, - крадливата партия , наследник на Костов , е в коалиция с Иванов, Маяма, Радев и вся остальная ...[/quote]

    Обяснете на герб с кого са се коалирали за местните избори

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  42. 42 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    По този повод , за младите , деро всичко знаели и можели , има една българска приказка, за един цар , дето решил , че от старите няма нужда и са в тежест на царството.
    Няма да я разказвам, надявам се, че повечето я знаят, учеше се в училище, ама младите, явно не са стигнали до този урок,,,

  43. 43 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4045 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":
    " вие сте с единия крак в по-доброто място !!!
    Няма как да избегнете обективните закони на живота !!!"

    Кмете , това се отнася и за теб. Нали не си в първа младост? Употребявай първо лице множествено число. Вместо с "вие" трябва да се обръщаш с "ние", вместо "няма как да избегнете" трябва да пишеш "няма как да избегнем"

  44. 44 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 987 Неутрално

    На кой партиец е внучка !?

  45. 45 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    До коментар [#37] от "nessarox":

    Не е толкова важно, но все пак за протокола. Хотелите ги направиха при тройната коалиция.

  46. 46 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    [quote#41:"nessarox"][/quote]

    Не с това СДС, не с крадливата шайка на Костов. Тя се казва ДСБ.

  47. 47 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    "Искам този път хората да не се задоволят само с оставки"

    Нема бе, те вече правят бесилките в центъра на София, работата е сериозна....

  48. 48 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 110 Весело

    Даже СДС се разпадна на крадлива и по-крадлива партия.

    —цитат от коментар 19 на bib45647808


    Да попитам СДС с кой е в коалиция сега ?
    —цитат от коментар 26 на nessarox


    И двете СДС-та гласуваха за „Борисов-1“ и „Борисов-2“.
    Дали са СДС или ДСБ няма значение, защото депутатите на двете партии продадоха избирателите си и направиха Борисов Премиер. Избирателите вкараха Борисов в НС, но с гласовете на Радан Кънев, Ат.Атанасов и Иван Костов, Тиквата стана Премиер.

    До коментар [#26] от "nessarox":

  49. 49 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4045 Неутрално

    Когато царя спечели изборите, еуфорията бе голяма. И ....нищо, още ни оправя
    —цитат от коментар 14 на pet_fire


    Народът беше жестоко излъган. Хората мислеха , че гласуват за сина на "монархофашиста" Борис , а Симеон се оказа "монархокомунист". Той върна комунистите на власт през задния вход. Комунистите се върнаха в управлението вече мутирали като посткомунистическа мафия. От "Карточник" започна мутризацията на страната и пропадането на България.

  50. 50 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4045 Неутрално

    Няма вече връщане назад. МУТРИТЕ ВЪН !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Мутрите вън както от правителството и прокуратурата , така и от президентството.

  51. 51 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    До коментар [#24] от "nessarox":

    И ще дойде Стефанито,оправно моме,щот от 13 годишна организира протести.Ще дойде в страната в която не е стъпвала от малка и без да познава политическите,икономическите ,социалните реалности и без никакъв опит,ще ни оправи за година две и ще се върне в Лондон.Блазе ни.

  52. 52 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    От ден първи го говорим - оставките не са целта ! Говорим за съд, конфискация на имущества, все такива мерки, от които ОПГ-то трепери !!!

  53. 53 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    Подкрепям напълно възгледите на Стефани! Отвън се вижда цялото платно.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  54. 54 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2279 Весело

    До коментар [#24] от "nessarox":

    Мога да ти гарантирам, че с това дето е завършила живее много по-зле от мен (ако няма някакви фамилни богатства или връзки имам предвид). Поинтересувай се с какво се занимават повечето завършили псевдонауки като социология, политология, джендър стъдийс и т.н. на Запад. Подсказвам - те са тия дето мрънкат, че не могат да си плащат студентските заеми, не завършилите инженерни или научни дисциплини.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  55. 55 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 241 Весело

    Хммм ... бих искал да обясня на всички, които хулят и обиждат нас, тези, които от десетки години сме напуснали Родината и според тях, това е само и най-вече за „печелбарство.“
    Защо не си помислите уважаеми, че има нещо което е много по-важно от печелбарството, от парите? Желанието да живееш в една страна с наистина демократично общество, страна в която сициалните системи работят за хората, страна в която спокойствието, реда и закоността са гарантирани, къде в това желание е печалбарството? Какво по-хубаво от това има в този напрегнат и кратък живот, за нас хората стремящи се към тези морални ценности от живота?
    Дали имаме право да даваме акъл и да се бъркаме в политическите събития на Родината ни, отговорете си сами. Пример: много от нас помагат материално от години на най-близките си в България родители, деца и риднини. Не само аз, но мои приятели и колеги сме изпратили през годините, десетки хиляди немски Марки а сега и Евро в България, като в повечето случай (говоря за по-старите от нас) държавата ни не е финансирала и лев за нашето образование, повечето са завършили висше образование тук в Германия.
    Няма да говоря за парите като помощ за България (лекарства и медицинско оборудване), които сме събирали на благотворителни вечери (навремето след 1990 г.) в българското Посолство.
    Та да ви питам, кой има право на глас, бизнесмена дето е завършил или си е платил дипломата в България, който назначава работници на минимална заплата, а останалото на четно на ръка и този който укрива и неплаща данъци на държавата ни или ние, „печалбарите родоотстъпници“?
    Поздрави от Isla Robinson Crusoe.

    robin ot Crusoe
  56. 56 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 730 Неутрално

    До коментар [#54] от "Тюфлекчия":

    "Поинтересувай се с какво се занимават повечето завършили псевдонауки като социология, политология, джендър стъдийс и т.н. на Запад. Подсказвам - те са тия дето мрънкат, че не могат да си плащат студентските заеми, не завършилите инженерни или научни дисциплини."


    Абсолютно, България няма нужда да я оправят социложки на по 21 години, при това от 2000 километра. На огромната част от умнокрасивите им куца точно образованието, както на младите надежди, така и на по-възрастните. Нека в своите очи се имат за образовани, но за сериозните неща да си мълчат.
    Слагам точка на темата.

  57. 57 Профил на cgv37662786
    cgv37662786
    Рейтинг: 8 Неутрално

    БРИТАНЦИТЕ СА НАЙ ДОЛНАТА ЛИЦЕМЕРНА НАЦИЯ .ЗАСЛУЖАВАТ СИ ДА БЪДАТ ПРЕТОПЕНИ ОТ ИНДОПАКИСТАНЦИТЕ

  58. 58 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2754 Весело

    До коментар [#32] от "amanotwas":

    А, юпитата, които ни управляваха всичките до един си оправиха живота за има няма 800 дни.

  59. 59 Профил на Kurti
    Kurti
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#56] от "z_axis":

    Като ви гледам как сте я оправили България, и магаре да дойде, ще управлява по добре от вас.

  60. 60 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2754 Весело

    До коментар [#54] от "Тюфлекчия":

    И аз не мога да схвана защо тези деца, които имат възможност да учат на Запад не се захванат да учат медицина, инженерни и компютърни науки, математика и т.н., а си губят времето с така наречените лесни дипломи, с които много по-трудно се намира добре платена работа.

  61. 61 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 947 Неутрално

    Младите имали знания. Младите били млади. младите били................

    Хора, не са необходими знания, които са специални за дадена област.
    Млад инженер и млад стоматолог, завършили в Германия, имат супер добри знания.
    Но по специалността си.
    99% от младите обаче нищо не разбират от политически механизми, нищо не разбират от политическите рамки, в които се играе политическата игра.
    политическата игра се играе по Конституция и закони.
    С партии. С мандати.
    Не се играе на принципа, най дългото хоро в Брюксел, или пред Лидъл, най- добрия плакат, най- честния поглед и т.н. и т.н.

    Хайде тогава, младите да си направят една партия на младите и да видим колко ще успеят.
    Доган е грозен човек, лош и неприятен, но човек който успява да спечели поне 15 % на всички избори.
    Младите никога няма да могат да имат такъв резултат, Христо също
    Значи, нещо не се прави както трябва, не достига до хората, няма фенове.
    Ако младите определяха бъдещето, Узбекистан, където хората на 20 години са повече от останалите, щеше да е най- развитата държава, а Япония, където има малко млади и много стари, щеше да е най- неразвитата.
    Ама е обратното.

  62. 62 Профил на ShakaZulu
    ShakaZulu
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Хм, аз явно в друг Лондон живея, ама студено не е било. Имаше облачни дни, но студено не е било. Геройската малко да посмАли

  63. 63 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    До коментар [#56] от "z_axis":Като ви гледам как сте я оправили България, и магаре да дойде, ще управлява по добре от вас.
    —цитат от коментар 59 на Kurti


    Ми аре , де, дойдете магаретата да я оправите тая държава, чакаме ви!

  64. 64 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Милото момиче,трябва да чете най нова българска история.Отговора е там,1944г-натрапен нов ред,избита интелегенция.До 1989г икономическа и политическа изолация от 'белия свят"където се намира тя сега.Годините на прехода са подвласни на тайната ДСвласт,която не е идеологическа,а основно икономическо ограбване на България и слугинаж на Русия!
    Първо на последното трябва да се сложи край,после на предпоследното с изваждането на яве на "новобогаташите-олигарси" и така стъпка по стъпка.Много ще е трудно,но тя трябва да вярва,че ще се случи!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКА Ако срещу Радев се яви г-н/жа "ФИЛАНКИШИЯТА",аз ще гласувам за втория!
  65. 65 Профил на 4i4oti
    4i4oti
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Милото момиченце Стефани Лалева от протестите в Лондон започва с: Искам този път хората да не се задоволят само с оставки" и завършва с: "Не виждам нито една от партиите, които в момента имат позиции в България, да са способни да променят нещо.", между тях: нищо. Припомня ми за един разказ на Радичков, в който селяни помагат на съселянин да преброди с каруцете си една река. Добутали я до най-дълбокото в средата и след като не могли да продължат напред, нито да се върнат зарязали човека с каруцата и коня с думите: "Каквото можахме направихме" и си тръгнали.

  66. 66 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    ''Това ми е много интересно, защото в чуждестранните медии почти не се отразява какво се случва в България. А все пак не сме някоя незнайна държава, най-малкото сме в Европа. Но пък и в същото време не разбирам как Европейският съюз продължава да ни спонсорира, при положение че има толкова наказателни процедури срещу България, знаят и за проблема с корупцията, знаят и кои са на власт...''

    горкото … и то в някакъв двуизмерен свят живее .

  67. 67 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2044 Неутрално

    Тая ,що си "..мичтае за завръщане в България..", да не е невъзвращенец :)?

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  68. 68 Профил на my_self
    my_self
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Оставката на Борисов няма да реши проблема на емигрантите. Електронното гласуване е стъпката, която може да промени изцяло политическия пейзаж в България предоставяйки шанс на сънародниците ни в чужбина пълноценно да изразят своята воля и упражняват периодичен контрол върху изборът на родните ни управници.

  69. 69 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 661 Неутрално

    поздравявам всички тук, и специално ГЕРБерските тролове с една актуална песен
    https://www.youtube.com/watch?v=3_7fYTObkrw

  70. 70 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Я един малък тест по мислене с една стъпка напред. Само за бакалаври завършили в чужбина.
    1. Имате ли нова партия. "Партия на уважението" примерно? Не?
    2. Като нямате такава партия, кой ще вземе властта след ОСТАВКАТА.

  71. 71 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    ма що си мислите ,че мнението на неква 20 годишна фръцла е мнението на бългатите в Англия.
    Там по официални данни са заявени 179 000 молби за оставане след Брекзит.
    Значи поне 200 000 българи има в Англия(броя и тези със жителство вече)
    Обаче излизат 15 човека и протестират. И момата е лицето на протеста - умна красива.
    Обачеее ....199 900 не протестират.
    Що така , тия хора не знаят ли за погромите на управляващите, за Мафията, за ОГРОМНАТА корупция, за мераците на Радев за президентска република?
    Ще оставят "фигуранта" нещастен , без преврат???
    ой си е виновен - вика мутри вън, да беше излезнал и да каже - Бойко вън, аз искам цялата власт. Като един Пиночет например.
    Виж как се оправи Чили след него.
    Та Диктатора Радев да беше казал ясно - има ПУЧ и аз съм новия Генералисимус и искам всички власти в държавата, аз съм Върховния Вожд!
    Тяка щеше да получи не само подкрепа от Англия, ама и от България - е как го подкрепяха в Пловдив и Бургас хората , плакати с името му носеха!

  72. 72 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    И София го подкрепя - не помните ли как една партия коленичи пред Двореца Му и молеше за прошка и помощ срещу Лошия Вълк, изял им червената баничка???
    Помните ли?
    Е ся пак е същото, а Лошия Вълк с каскет, даже, и, изпи и водичката , дето чичи Божков, още известен , като Черепа им бе сипал в чашките.

  73. 73 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    И София го подкрепя - не помните ли как една партия коленичи пред Двореца Му и молеше за прошка и помощ срещу Лошия Вълк, изял им червената баничка???
    Помните ли?
    Е ся пак е същото, а Лошия Вълк с каскет, даже, и, изпи и водичката , дето чичи Божков, още известен , като Черепа им бе сипал в чашките.

  74. 74 Профил на mgo21648637
    mgo21648637
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "- Аз всъщност не живея в България от седми клас. Преди да дойда в Англия, живеех във Франция и затова като малка не съм живяла в България. Общо без да "мърдам" съм живяла седем години в България. "И като падне Баце, тази ще се върне да живее в България, може би...
    —цитат от коментар 2 на palav_nik


    Като паднат всичките Бацета що да се не върнем ? Да не мислиш че тая дъждовна Англия е върха на сладоледа ? България като стане поне като Гърция ще се върнат много хора.

  75. 75 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    "Когато една държава е правова, няма значение кои са на власт. Аз тук в Англия знам само кой е премиерът и другите не ги чуваме. А защо не ги чуваме, защото няма причина - те си вършат работата"

    Браво на момичето. В България сме далече от това, но за да го постигнем трябва да се знае посоката и целта.

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на mgo21648637
    mgo21648637
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#19:"bib45647808"][/quote]

    По времето на Бат Ваньо България беше преди Румъния, Литва , Латвия и Естония. По времето на лайното от Мадрид Делян Пеевски беше председател на Царския Комсомол а Баце главен секретар на МВР. Капиш , мъдурко ? А кой цар влезе в историята с името Симеон Втори Крадливий ?

  80. 80 Профил на mgo21648637
    mgo21648637
    Рейтинг: 8 Неутрално

    https://sedemosmi.tv/production/студио-хъ-стефани-лалева-16-юли-2020-г/ Ето това е интервюто с девойката, която още от 13-годишна знае какво трябва да се направи в политиката, само че не ѝ е останало време да научи български...И тия искат да управляват?Kleta Majka Balgariq!!!
    —цитат от коментар 25 на Депутат 241


    Кво и е на българския бе , пич ? Освен това момичето не иска да управлява , а да изгони негодниците от властта.

  81. 81 Профил на mgo21648637
    mgo21648637
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Хм, аз явно в друг Лондон живея, ама студено не е било. Имаше облачни дни, но студено не е било. Геройската малко да посмАли
    —цитат от коментар 62 на julian17


    Не е студено , ако излезеш за час-два. Като висиш от 7-8 часа друга песен ще запееш.

  82. 82 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    До коментар [#80] от "mgo21648637":

    "Освен това момичето не иска да управлява , а да изгони негодниците от властта."

    Кои негодници - Радев? То вече в няколко града му направиха посрещане с плакати и викове в негова възхвала :)
    Кои негодници - Хр . Иванов , Радан, ГенеаЛ Аатанасов?
    ма те не са във властта ???
    Кой иска да гонеи лапето и защо точно? не и са купили нова кукла ли?
    Или "Порше" -то и е за смяна и тате не смогва в тази криза, зарад Кръволока Борисов?
    За кво бе???

  83. 83 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1017 Весело

    До коментар [#69] от "bgpatriot":

    :) Защо поздравяваш герберите - гледай в кръчмата са събрани умнокрасиви революцЮнери

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  84. 84 Профил на Mandingo
    Mandingo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аэ съм на 37г. и иэбрах да живея в БГ и да се опитвам наред с другите нормални хора да допринасям доколкото мога эа страната - Эа да бъдем ние, нашите предци са иэмирали в битки, преживели чуждо иго, комунисти, глад и лишения......Та ако бях иэбягал, оэначава, че тяхната мъка и битки са били напраэни. Би било голям провал и срам да се поэволи на един дебелак, един маэник, една тиква и една група наследници на комунисти, да откраднат и эавэемат бъдещето эа което нашите предци са се борили.
    Подкрепата и участивто в борбата на теэи млади хора иэпълва с надежда и напомня эа големите въэрожденци останали в истприята със элатни букви.

  85. 85 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1360 Любопитно

    До коментар [#4] от "amanotwas":Първо се оперира ОСНОВНИЯ ТУМОР !!!
    —цитат от коментар 7 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете, на теб затова ли ти махнаха сгърчената стафидка, дето я ползваше вместо мозък? Щото постоянно се възпаляваше? Ще ни отговориш ли, ударнико на социалистическия тролски труд?

  86. 86 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1360 Любопитно

    Много обичам когато някои, живеещи извън страната от години, ни дават акъл какво да правим. И то от висотата на богатия си житейски опит и високо самочуствие.
    —цитат от коментар 23 на proza


    Именно, и аз много обичам! Чак съм във възторг, още от времето на юпитата на дедо цар, когато носеха едни тениски с надпис „Срам ни е от вас“, па после ние потънахме в земята от срам заради тях! Дойдоха голи и боси, а си тръгнаха от управлението с хотели, фирми и милиони под мишница! Така че – НЕ, БЛАГОДАРЯ! НИЕ ТАЗИ ПОПАРА ВЕЧЕ СМЕ Я ЯЛИ И НЕ НИ ХАРЕСА! ОЩЕ НИ СЕ ГАДИ ОТ НЕЯ! Нещо неясно?

  87. 87 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1360 Весело

    Освен оставки, какво още искаш бе, моме? Кръв ли... ?!?
    —цитат от коментар 39 на Julius


    Да, тя и на кръв се радва, особено когато трябва да ѝ дойде месечното неразположение!

  88. 88 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 241 Любопитно

    До коментар [#55] от "робин от Крузо":

    Хммм ... и понеже не си оставям козите в калта ще заключа: седемте минуса са доказателство за това, че теорията на Чарлз Дарвин за произхода на част от човечеството (част от – е мое допълнение) от приматите е абсолютно вярна и за това, дори и в днешно време, се намират очевадни доказателства.
    Много моля „колегите“, които са в следобедната дрямка, безгрижно полегнали в клоните и почесващи се безпричинно по червените (подчертавам, че с цвета не намеквам абсолютно нищо) задници, да си намерят друга занимавка, като пощене от бълхи, бъркане в носа и подобни, а не да праскат минуси, защото при тях там горе, няма никой.
    Има ли поне един от вас (тези с минусите), който да мисли по различно от това на питекантро̀п за да ми отговори: робин това което пишеш, не е вярно и е лъжа защото.....!!!
    Ако няма такъв, останете си в клоните и хрупайте сочните листа, заради подобни на вас сме на този хал.
    Поздрави от Isla Robinson Crusoe.

    robin ot Crusoe
  89. 89 Профил на Nikolai Tsekov
    Nikolai Tsekov
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Тази Лалева нещо се е объркала - в Лондон не искали само оставки. Да, ама в София само оставки искат! Да сте чули дори един добре огласен призив за РЕФОРМИ? Нищо подобно - искат оставките на тези, които нарушиха криминалното спокойствие в Пещерата на Радев, на душманите на неговите търговци с влияние и класифици на информация, на тези, които огласиха кой назначава посланици, кой помилва затворници и как действа СИСТЕМАТА на ПАРАЛЕЛНАТА ДЪРЖАВА, измислена от Курнела като обвинение спрямо ББ, но осъществявана от нея и Фигуранта в пълна сила. Никой не иска оставка на Фигуранта - кремълски слуга, опитал да вземе комисинни от шведите за Грипените му, осигуряващ услуги на мафията от червени олигарси? Защо - ами нека ББ да си подаде оставката но САМО И ЗАЕДНО С ФИГУРАНТА! Нека Каренин разследва и двамата! И да видим оборота на розовите пачки накъде всъщност отива.Курнела също трябва да бъде разследвана за петзвдездния си хотел на Касандра. В сравнение с него сараите на Доган са направо жалка будка за портиери! Вижте го в Монитор. И аз му разгледах страницата и екстрите - този замък подобен на Версай е поне за 50 млн евро. А на пристана му се мъдри яхтата на КОЙ???? Познахте, на бай Васю Черепа!

  90. 90 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Точно пък Великобритания да се дава като пример за върховенството на закона е наглост.При положение, че пакистански престъппици са изнасилили стотици момичета и полицията си е затваряла очите.Във Великобритания има пет и половина пъти повече кражби на коли от България процентно спрямо населението (данни на Евростат).



  91. 91 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    До коментар [#88] от "робин от Крузо":

    1. ОТ ТЕБ: "Хммм ... бих искал да обясня на всички, които хулят и обиждат нас, тези, които от десетки години сме напуснали Родината и според тях, това е само и най-вече за „печелбарство.“ - имам много приятели и познати, които работят и живеят в чужбина. Ако наричаш "печалбарство" по-високити доходи, тогава по-голяма част от тях да там заради "печалбарството".

    2. ОТ ТЕБ "Защо не си помислите уважаеми, че има нещо което е много по-важно от печелбарството, от парите? Желанието да живееш в една страна с наистина демократично общество, страна в която сициалните системи работят за хората, страна в която спокойствието, реда и закоността са гарантирани, къде в това желание е печалбарството? "
    Страните в които имат добра държавност тя е изградена от техните граждани. Не е функция на конкретната държава, а на обществото, което живее там. НО! Не на всякъде всичко е по-добро от тук. Мои познати, които живеят във Великобритания и работят в фармацевтиката (приложна химия) предпочитат да се лекуват в България. Защо? Защото тук с 50 лв. имаш достъп до най-добрите диагностици, там плащаш повече и чакаш месеци.. или се задоволяваш с доктора в местната болница.
    Приятели, които живяха в щатите 20 години се върнаха тук, когато децата им станаха на години ца гимназия, и предпочитат за учат тук, защото там частните училища са непостижими, а държавните са пълни с банди, насилие и накотици.

    ОТ ТЕБ: "Какво по-хубаво от това има в този напрегнат и кратък живот, за нас хората стремящи се към тези морални ценности от живота?" ОК. Но това е нормален стремеж на всеки човек, независимо къде живее.


    ОТ ТЕБ: "Дали имаме право да даваме акъл и да се бъркаме в политическите събития на Родината ни, отговорете си сами. Пример: много от нас помагат материално от години на най-близките си в България родители, деца и риднини. Не само аз, но мои приятели и колеги сме изпратили през годините, десетки хиляди немски Марки а сега и Евро в България, като в повечето случай (говоря за по-старите от нас) държавата ни не е финансирала и лев за нашето образование, повечето са завършили висше образование тук в Германия.
    Няма да говоря за парите като помощ за България (лекарства и медицинско оборудване), които сме събирали на благотворителни вечери (навремето след 1990 г.) в българското Посолство.
    Та да ви питам, кой има право на глас, бизнесмена дето е завършил или си е платил дипломата в България, който назначава работници на минимална заплата, а останалото на четно на ръка и този който укрива и неплаща данъци на държавата ни или ние, „печалбарите родоотстъпници“?"
    Кой ви отнема правото да "давате ъкъл"? До колкото последно ми е известно може и да гласувате? Какво ви накърнява правата?

    ОТ ТЕБ: "Поздрави от Isla Robinson Crusoe."
    Поздрави и от мен.

    П.П. Желанието е едно, действието е друго, резултатът от действието е трето.
    Отовори ми ти какво означава според теб "хората" да не се задоволят само с оставки? Военно положение, Народен съд, промяна на управлението в президентска република или вместо парламент да правим митнзи ца и против всяка събота?
    Дай алтернатива на "системата".

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  92. 92 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1017 Весело

    До коментар [#88] от "робин от Крузо":

    И не изпадай във заблудата, че всеки който не харесва написаното от теб е маймуна, а ти и двамата с плюсове сте върхът на еволюцията.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  93. 93 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Хммм ... бих искал да обясня на всички, които хулят и обиждат нас, тези, които от десетки години сме напуснали Родината и според тях, това е само и най-вече за „печелбарство.“Защо не си помислите уважаеми, че има нещо което е много по-важно от печелбарството, от парите? Желанието да живееш в една страна с наистина демократично общество, страна в която сициалните системи работят за хората, страна в която спокойствието, реда и закоността са гарантирани, къде в това желание е печалбарството? Какво по-хубаво от това има в този напрегнат и кратък живот, за нас хората стремящи се към тези морални ценности от живота?Дали имаме право да даваме акъл и да се бъркаме в политическите събития на Родината ни, отговорете си сами. Пример: много от нас помагат материално от години на най-близките си в България родители, деца и риднини. Не само аз, но мои приятели и колеги сме изпратили през годините, десетки хиляди немски Марки а сега и Евро в България, като в повечето случай (говоря за по-старите от нас) държавата ни не е финансирала и лев за нашето образование, повечето са завършили висше образование тук в Германия. Няма да говоря за парите като помощ за България (лекарства и медицинско оборудване), които сме събирали на благотворителни вечери (навремето след 1990 г.) в българското Посолство. Та да ви питам, кой има право на глас, бизнесмена дето е завършил или си е платил дипломата в България, който назначава работници на минимална заплата, а останалото на четно на ръка и този който укрива и неплаща данъци на държавата ни или ние, „печалбарите родоотстъпници“?Поздрави от Isla Robinson Crusoe.
    —цитат от коментар 55 на робин от Крузо


    Коя е тая държава, в която реда и сигурността са ти гарантирани?

  94. 94 Профил на ShakaZulu
    ShakaZulu
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#81] от "mgo21648637":

    Човек не ставай смешен! 25 градуса е в момента и по реката е фул с народ. Стига с тия. Иска да протестира - няма лошо. Но да не цака с топла бира, колко е герой

  95. 95 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 847 Весело

    ганьос като чуе лондон и му излиза цирей...нали там го припознаха с пеевски ,и то преди няколко години..

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  96. 96 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7293 Неутрално

    Проблемът не в тези, дето от години ги няма, а в тези, дето непрекъснато заминават и се готвят и в момента да заминават, ако тука блатото продължава да се разраства. Накрая ще остане само мафията, ама от кого ще краде тогава.

  97. 97 Профил на Puhon
    Puhon
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Че нещата не са както трябва, се вижда с просто око. Но че и младото момиче няма никаква идея какво трябва да се направи след евентуална оставка - още повече.
    Да не я виним - 99% от протестиращите също нямат идея как нещата могат да се променят. С една дума “имат визия” (мафията вън) но нямат “стратегия” (кой и как).

  98. 98 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Проблемът не в тези, дето от години ги няма, а в тези, дето непрекъснато заминават и се готвят и в момента да заминават, ако тука блатото продължава да се разраства. Накрая ще остане само мафията, ама от кого ще краде тогава.
    —цитат от коментар 96 на Роси


    оф, аман от тая мафия , дето ви краде ежедневно!
    На теб какво открадна? Изброй 1,2,3,

  99. 99 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Имало корупция в България - не имало усещане за корупция според едни НПО-та , дето правят изследването както на тях им харесва!
    Същата плява е и свободата на словото - некой им зе микрофона ли , кво стана?

  100. 100 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Че нещата не са както трябва, се вижда с просто око. Но че и младото момиче няма никаква идея какво трябва да се направи след евентуална оставка - още повече.Да не я виним - 99% от протестиращите също нямат идея как нещата могат да се променят. С една дума “имат визия” (мафията вън) но нямат “стратегия” (кой и как).
    —цитат от коментар 97 на Puhon


    каква визия имат , бе ! Да затрият дуржавата , щото чели по феисбък, колко е зле тука.
    Ми добре ща я затрием, ама после някпй трябва да я оправи, а те пак ще си четат феисбука от Лондон, колко е зле държавата и кво, аре пак да я затрием , за кефа на шепа разглезени лапета учещи с парите на родителите си в Лондон или където и да е било по света. Като е толкова лошо, как вашите изкараха пари за да учиш в Англия, бе момиче младо ??? Как се плаща по 12 000 паунда за семестър , без квартири и храна.
    Щото баща ти и майка ти са на просия пред църквата ли , та ти плащат учението???
    Щото Борисов е дзвер и тероризира цела България, та затова летото всички българи бегат в Гърция, за да си отдъхнат малко от терора...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK