Димитър Нойков, мениджър на HBO: Трябват ни филми, които могат да излязат извън границите на България

Димитър Нойков, мениджър на HBO: Трябват ни филми, които могат да излязат извън границите на България

© Анелия Николова



Наскоро HBO реши да добави в платформата си HBO GO българския екшън "Диви и щастливи", който стана най-гледаното заглавие за територията на България в първата си седмица. Той е част от подбраните засега 25 български филми, някои от които са достъпни и за други държави в Европа. HBO Европа започна да купува български филми от средата на 2017-та г.


По този повод "Дневник" говори с генералния мениджър на HBO за България Димитър Нойков, който е част от екипа на компанията от 2007 г. Той разказа как компанията реши да инвестира в български филми; имат ли взаимен интерес балканските държави към съвременното си кино и все още ли пиратството е проблем в България.


- Вие сте в екипа на HBO от доста години. Какво се промени в поведението на българския потребител за това време?




- Много неща се промениха, както и в целия свят. Навлизането на дигиталните технологии, на смартфоните, 4G, бързият интернет, който имат всички навсякъде и по всяко време. Съответно и потребителските нагласи се промениха в посока на това да се консумира все повече и повече съдържание.


- Има ли разлика в съдържанието, което се търси? Какво стана например с феномена на "преяждането със сериали" (binge-watching), който беше толкова нашумял преди няколко години?


- Това е също начин на гледане, въпрос на вкус и на желание, както когато си гладен. Binge-watching-ът е, ако си гладен за съдържание, да поръчаш всичко, което предлага менюто и да го изгълташ наведнъж. Другият вариант, който повече хора традиционно използват, е всъщност да си предлагат нещата на порции, така че да имат възможност да се насладят на това, което са гледали, да го осмислят, да го анализират. Просто има различни видове сериали, които се гледат по различен начин: такива, които се гледат на един дъх, и такива, които имат нужда от осмисляне, защото са малко по-дълбоки, доста по-многопластови. Оттам идва и разликата в начина на гледане.


- Има ли начин преди да пуснете нов сериал да предвидите "Това става за "преяждане", това не става". Как правите преценката за това?


- Правихме различни експерименти по темата. Разбира се, за някои заглавия това е нещо, което е подходящо. Как го преценяваме ли? Спрямо резултатите от тестовете. Когато направим достъпно цялото съдържание, например целия сезон на един сериал наведнъж, има различна метрика, начина, по който биват гледани. Хората са спокойни, че всичко е налично, и че когато имат възможност - тогава ще го гледат. Тоест, няма пикове в гледането, някак по-равномерно е разпределено по дните и седмиците след премиерата. Докато когато епизодите от сериалите се появяват през седмицата, това гарантира всяка седмица една висока гледаемост в деня на премиерата.


- За цялото това време как се промени българското кино?


- Българското кино си е българското кино, то е наша вечна любов и вечна болка. Коренна промяна не съм видял по отношение на сравненията с останалите държави и то по-скоро с такива от нашата черга, Източна Европа и бившия социалистически лагер. Имаме много добри филми, които имат грандиозни успехи извън територията на България. Един от тях беше "Доза щастие", който имахме възможността да покажем не само в България, но и в страните от бивша Югославия и сега ще бъде закупен и за останалата част на Източна Европа. Там виждаме как една тема, която не е единствено локална, може да бъде представена и разбрана в останалата част на Европа.


Но като цяло не правим достатъчно на брой филми и оттам според мен ни липсва и качеството. Не толкова на заснемане и актьорска игра, а по-скоро на сценарий. Трябва ни нещо, което да може да излезе извън границите на България. Пазарът ни е твърде малък, за да можем да разчитаме на инвестиции, които да бъдат възвърнати, за да можем да кажем, че имаме наистина силен продукт. Просто ни трябва нещо, което е международно.


„През последните години филмопроизводството навън се развива стремглаво, а това се дължи и на стрийминг платформи, който започнаха да инвестират и в собствени продукции. Българското кино обаче изостава от тенденциите и то най-вече заради липса на средства. (...) Искахме да произведем екшън комедия по международен стандарт, за да станем видими за външния свят. Качеството на картината, добрата режисура и операторското майсторство, звука, и разбира се, отношението към композираната музика и саундтрака на филма се ценят високо. Направихме много скъп за нашата територия, но много бюджетен за чужбина филм. Сега жънем плодовете на усилията си."


Александър Сано,

продуцент на Диви и щастливи


- Дали HBO, освен да купува местно съдържание, обмисля да инвестира в собствено на местна почва?


- Това винаги е на дневен ред, не е нещо, което е изненада. Всяка една глобална компания, каквато е HBO, първо става огромна и глобална, после започва да става локална. Рано или късно това ще се случи на българския пазар, но нашите проблеми тук трябва сами да си ги оправим. Имаме сериозен казус с пиратството в България, нещо, което възпира сериозни инвестиции в заснемането и продуцирането на локално съдържание. Не е тайна, че все още торент сайтовете са нещо, което пречи на бизнеса като цяло.


- Какъв по-скоро е основният проблем с пиратството - законът или прилагането му? Или липсата на прилагане?


- Не съм юрист, не съм запознат с детайлите в закона, дотолкова доколкото повечето закони в България са добри, прилагането им е проблем. Не е популистко да се говори срещу торент сайтове, тоест популистко е да се поддържа една теза, в която няма нужда да се направи нещо кардинално срещу тях. Не е популярно. Всеки, който се изправи срещу това, ще срещне отпор. При всички положения, не е нещо, което може да убеди хората, че е по-добре да плащат съдържание, при положение могат да го свалят безплатно. Това е изключително сложно за обяснение и касае твърде много дългосрочно планиране и по-високи цели от злободневните да се харесваме на обществото. Липсва воля.


- Има ли как да приласкаете един потребител, който не е заплашен от кой знае какви санкции? С какво той може да бъде убеден да си плати за легално гледане?


- Със сигурност правим това от много години насам. Пускането на HBO GO всъщност предложи тази адекватна модерна алтернатива на гледането. Направихме така, че тази услуга да е изключително достъпна за хората, тя наистина вече достига до голям брой потребители в България. Ние сме го измислили, направили сме всичко възможно от страна на бизнеса да направим достъпна услугата, да бъде удобна, да доставя такова изживяване на потребителите, така че те да могат да ползват модерните услуги по наистина подходящ и удобен за тях начин. Неслучайно самата апликация е достъпна за всички устройва и предлага над 7000 часа съдържание. Само по себе си това е едно от нещата, които бизнесът трябва да направи. Но това е само от наша страна. В никакъв случай не можем да влияем върху други процеси, които са свързани с някакво правоприлагане.


- По въпроса за инвестирането в български филми, кога решихте да започнете тази инициатива и каква беше движещата ви сила?


- Идеята беше на офиса ни в България поради факта, че имаме локално съдържание, което може да ни даде възможност да бъдем полезни на част от това, което се създава в България като филмова индустрия. Работихме много усилено в посока на това да убедим нашата компания, че всъщност това е един правилен ход, който би могъл да бъде полезен за нея. Със сигурност обаче бяхме наясно, че това е по-скоро ход, с който ние бихме подпомогнали авторите на българските филми и сериали и за нас това беше по-скоро въпрос на чест, отколкото на бизнес.


Мога съвсем спокойно да кажа, че дори да нямаме тези 20 и няколко български заглавия в HBO GО, това няма да се отрази на бизнеса и на това хората да гледат и ползват нашата платформа. Но за сметка на това разликата е огромна за авторите на филмите в тази селекция. В момента, в който те излязат извън България и кажат, че техният филм е бил показан по HBO, вратите за тях са отворени навсякъде, това вече значи нещо. Резултатите от боксофиса в България не биха впечатлили абсолютно никого. Не е тайна, че много малко филми в България успяват да минат квотата от 100 хил. зрители, което е абсолютно недостатъчно.


- Планирате ли инвестиции в сериали?


- Има бизнес логика в цялата тази история със сериалите в България. Не е това най-належащата тема за нас конкретно, по една-единствена причина - възвръщаемостта. При всички положения, когато едни и същи пари, защото когато си говорим за инвестиция на HBO в дадено съдържание, стои въпросът: ако инвестираме тези пари в България, колко ще се възвърнат обратно, или ако инвестираме същата сума пари в Полша или в Испания, където пазарите са по-големи, колко пари ще възвърне това. Естествено, ние не сме на печелившата страна, но това не означава, че в бъдеще това не би могло да се случи. Основното и най-важно нещо, когото говорим за съдържание, е самото то. Имам предвид качествен и хубав сценарий, за съдържание, което може да бъде гледано не само в България. Това е най-важното. Ако има такъв продукт, който още не е създаден, при всички положения би могъл да бъде интересен.


- По повод данните, които имахте за "Доза щастие" - как стои позиционирането в други държави, как могат сърбите, хърватите и черногорците например да се заинтересуват от български филм? И съответно има ли интерес в България към балканско кино?


- Ще започна отзад-напред - имахме успех (тук парадоксът е, че хърватският сериал се казва "Успех") и той наистина беше един от най-гледаните заглавия в България когато беше премиерата му. Но повярвайте ми тук не стои само въпроса за сценария. Тук стои много работа, която не се вижда - на пиар екипите, на маркетинга, на хората, които се занимават с това как да бъде представен филмът в това море от съдържание на платформата на HBO GО. Всичко това са неща, които за широката публика не се вижат. Ние виждаме резултатите и ги анонсираме и те са страхотни. Но тук е комбинация от качеството на продукцията плюс работата на цял екип от хора, които имат изключително голям опит и знаят как точно да промотират дадено заглавие, така че то да се превърне в успешно. От тази гледна точка това направихме и с "Доза щастие". Благодарение на колегите ни в офиса ни в бивша Югославия, Сърбия, Хърватска - там се случиха нещата така, че да бъдат наистина подкрепени от нас и да постигнат резултати, които досега не е имало българско заглавие.


- Как стои българският пазар в сравнение с останалите от Източна Европа - като търсене, тенденции, поведение на потребителите? В какво си приличаме, с какво се различаваме?


- В страшно много неща си приличаме. По-малко са нещата, с които се различаваме. Чисто концептуално в офиса в България сме няколко крачки напред в сравнение с колегите ни от бивша Югославия. Това се определя от факта и че те представляват един голям конгломерат от различни държави и както и да го погледнете, това си е предизвикателство, защото това са граници, различни исторически наслагвания и така нататък. Но като манталитет, като потребителско поведение, не мисля, че имаме сериозна разлика. Ние твърде много дълги години, да не кажа векове, си приличаме, за да започнем чак сега да се различаваме.


Манталитетът и потребителското поведение са пряко свързани, те не се различават чак толкова един от друг. Да не говорим, че и в Западна Европа има специфика на пазара и разликите, които се обуславят, ако сравняваме източноеворпейския пазар със западноевропейския, идват по-скоро от икономика, от демография и потребителско поведение. То е в посока на ползване на повече онлайн услуги в Западна Европа, повече онлайн плащания. Но всичко това са неща, които много бързо и успешно можем да приложим в България и да се похвалим след няколко години с поне средноевропейско ниво по тия показатели.


- По време на пандемията от коронавирус имаше случаи, в които големи заглавия, предназначени за кината, минаха директно на стрийминг. Дали това ще остане като тенденция, или моделът ще се нормализира към кино и след това качване на платформите?


- Ситуацията е извънредна, макар че това продължава достатъчно дълго, че да се приеме като нова нормалност. Всичко зависи от това как ще се развие ситуацията с COVID. Със сигурност индустрията няма да пропусне възможността да показва един филм първо на кино, след това в стрийминг платформите, след това на телевизионни програми, на ефирни телеивзии или кабелни. Този модел работи от много десетилетия и е доказано успешен. Но ако ситуацията, каквато е сега, стрийминг платформите ще поемат и това като ангажимент. А именно, представянето на филмите. Изобщо киното не знам как би съществувало в ситуация като сегашната.


- За вас какво се промени в контекста на кризата в модела на работа?


- При нас коренно нищо не се е променило. Единствено повече ангажираност и пик в гледаемостта, който натовари платформите като цяло, но слава Богу, всичко се случва по начин, по който трябваше. Изведнъж осъзнахме нашата роля извън това да имаме бизнес, с който да караме хората да се чувстват добре и да се забавляват навсякъде, където са. Осъзнахме нашата роля в това в моменти, в които хората не се чувстват добре, дискомфортно е, излезли са от нормалния си начин на живот, че ние сме едно от малкото неща, които могат да ги забавляват. В никакъв случай това не сме го използвали в посока на това да развиваме бизнеса си или да пишем за него. По-скоро как да осигурим колкото се може повече съдържание, как да направим така, че да има постоянно нови и нови заглавия, да запознаем хората, че те са налични, и в крайна сметка този удар, който понесохме като социални същества, да го понесем малко по-лесно.


- Данните ви за това какво е гледано в България по време на извънредното положение, показваха търсене на апокалиптични заглавия. Как хората се справят с една доста страшна извънредна ситуация, гледайки на кино други страшни извънредни ситуации?


- Предполагам, че това е вид самолечение. Както и с ваксините - заразата в по-малка доза кара организама да приеме това, което е по-голямо и се случва около тебе. Не съм социолог, нито бих се ангажирал с тежки анализи, но съм убеден, че това отрезвяване, което ни се случи, ни върна на място, което бяхме забравили. А именно в себе си. То не е произлязло от нас, всъщност нещата са се случвали и преди, просто сме ги забравяли, помислили сме си, че всичко е назад и сме толкова големи, че можем да се справим с всичко. И оттам идва интересът ни към вече позабравени теми като "Чернобил". Това са теми, които, макар и да не са били толкова назад във времето, толкова неща са се случили в динамиката, в която живеем, че са добре забравени. Те ни напомнят и сега като си ги припомняме и гледаме, всъщност ни подсказват, че имаме проблем с паметта, не с това, което се случва.


- Имате едно интересно интервю от 2018 г., в което изразявате прогнозата, че е напълно възможност Disney и HBO да бъдат отделни секции в обща глобална платформа на фона на инвестициите в собствено съдържание, но разпространението му по различни канали. Все още ли смятате, че вървим в тази посока?


- Със сигурност това нещо е някъде там в бъдещето. Кога и как ще се случи, не мога да предвидя, но има логика в това. В крайна сметка рано или късно компаниите-производители ще се опитат. Те стават все по-големи и по-големи, което ще мине отново през серия от сливания. Нищо чудно в един хубав момент това да се случи. Не мисля, че във филмовата индустрия бихме могли да направим такъв тип услуга като в музикалната - Spotify например и другите подобни. Самият продукт при нас е много по-скъп и е трудно да събереш всичко на едно място. Но броят на стрийминг услугите има накъде да бъде оптимизиран още. Но това няма да е следващите една-две години. Говорим за хоризонт от поне пет.


- Ако трябва да направите прогноза за следващите пет години, кое според вас е най-важното развитие, което се задава в стрийминг индустрията?


- Оформянето на основните играчи. В момента те са поне пет, да не ги изброявам всички. Лично аз очаквам да се сведат до 2-3 глобални играча. За локални такива все още е рано.

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cgv37662786
    cgv37662786
    Рейтинг: 15 Неутрално

    ДА МОГА ДА ОТИДА ДА РАБОТЯ И ЖИВЕЯ СВОБОДНО ТОЛКОВА ВРЕМЕ КОЛКОТО СИ ИСКАМ В ГЕРМАНИЯ ХОЛАНДИЯ И ТН Е СБЪДНАТА МЕЧТА .МЛАДИТЕ НЕ ОСЪЗНАВАТ КАКВА СВОБОДА ИМАТ

  2. 2 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    НВО вече толкова много политкоректни филми пускат,че не се трае...

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4170 Неутрално

    "Диви и щастливи" е толкова трагикомичен като изработка и игра на актьорите, че няма накъде повече. Отделно, това прословуто продуктово позициониране във много от бг филмите, толкова простее, толкова е досадно, толкова е отблъскващо, че няма накъде повече. Този филм се опитах да го гледам, и то точно по НВО, но повече от 15 минути не можах да издържа. За тези 15 минути обаче гледах как камерата се вторачва в една кутия цигари, в една напитка, в един транспортен оператор и т.н.
    Това не е филм, това си е филмово опростачване.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  4. 4 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    Пич отивай да бачкаш за Амазон докато е време.

  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    Като жена не е мой тип Яна Маринова,но в "Диви и щастливи" играе талантливо.

    Мен пък изобщо не ме дразни продуктовото позициониране или рекламата,или както щеш го наречи. И не ми е много ясно защо днес режисьорите като снимат крият какво пият героите например? Или какво ядат. Или каква кола карат. Сакъм да не се види! В по-старите филми ясно се вижда когато героят пие кока-кола например,или си сипва "Джони" с червен етикет.

  6. 6 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Не намек, а натвърдек към българските режисьори, че са много зле. Към което и аз се присъединявам

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4170 Неутрално

    До коментар [#5] от "deaf":

    Всеки с вкусовете си, но да рекламираш цигари през 2020 год., още повече, след като същата е забранена в целия цивилизован свят, е меко казано, странно...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7891 Неутрално

    Дайте пари на Слабаков да си направи филма за цар Калоян - сигурен съм, че ще има интерес и в Западна Европа !

    [email protected]
  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4170 Неутрално

    До коментар [#8] от "karabastun":

    С Ръсел Кроу в главната роля, с поредица битки, вкл. и няколко такива между рицари и нормална войска, исторически филм, това ще е световен хит, но трябват много пари. Държавата трябваше да даде едни 80-100 млн. и този филм можеше да стане най-голямата реклама за страната ни.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  10. 10 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    А да вземете да сте по-малко алчни и да се разберете с кабелните ни оператори за да започнат отново да предлагат каналите ви?
    Моят тв оператор беше принуден да спре да предлага каналите ви, защото през 6 месеца им вдигате цените за правото да ви излъчват.
    Аман от ненаяли се капиталисти.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  11. 11 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7891 Весело

    До коментар [#9] от "hamiltonf":

    Можеше, ама нямаше да останат пари за модерни филмчета с дълбоки сюжети, как някой пътува нанякъде и разсъждава на фона на тежка музика ...:)

    [email protected]
  12. 12 Профил на Помuяр
    Помuяр
    Рейтинг: 642 Весело

    Българските режисьори (и актьори) няма да е зле да се примирят с факта, че извън Територията "продуктите" им се търсят колкото пясък в африканска пустиня.

    Тъпак и дегенерат. Аполитичен безродник. Депресиран... от собствената си тъпота.
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на BLM
    BLM
    Рейтинг: 12 Неутрално

    "Диви и щастливи" беше мега зле, обаче гледам същевременно някакви хора му дават положителни оценки по социалните мрежи. Аз не мога да разбера създателите на такива филми, след като го приключат и видят какво е станало, не ги ли е жал за прахосаните средства, или нямат преценката да осъзнаят колко струва собственият им продукт. Аз ако бях на тях, нямаше да го рекламирам тоя филм, а да го ползвам за чернова да видя къде бъркам.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на BLM
    BLM
    Рейтинг: 12 Неутрално

    "Трябва ни нещо, което да може да излезе извън границите на България."

    Може би г-нът се е объркал, че това означава, че филмът трябва да е екшън, примерно. Точно обратното е, обаче. Ние с екшън никога няма да впечатлим света. Ще го впечатлим с битови драми, които съчетават хем общочовешка проблематика, хем имат твърдо български корен. Такива са например "Светът е голям", "Урок" или "Възвишение".

    А "Диви и щастливи", както и "Доза щастие" са ултра слаби и най-вече много банални, и господинът може да започне да прави услуга на българското кино като не сипе суперлативи за тях, защото така посредствеността се нормализира.

  18. 18 Профил на bacillus
    bacillus
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Българското кино е аматьорско и лишено от всякакъв талант. А най-голям проблем е, че разни "актьори" или режисьори" си живеят в някакъв си техен пашкул и се мислят за голямата работа. За справка един Асен Блатечки, посредствен актьор, който няма една читава роля, но самочувствие до небесата.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Рейтинг: 32 Неутрално

    Не знам кое е проблема в бг киното? Играта, режисурата или и двете? Много изкуствено всичко изглежда. Дори турските филми седят по реалистично.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на Абсент
    Абсент
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Както казваше Панчо Владигеров: "Много е важно да те знаят от Драгоман нататък".

    По-добре здрав и богат отколкото беден и болен
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на Абсент
    Абсент
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#18] от "bacillus ":
    Само че се беше изокал за "Жокер", че било много лесно да се кривиш и че една дузина български актьори щели да направят по добра роля. То бива самозабравяне.

    По-добре здрав и богат отколкото беден и болен
  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на bacillus
    bacillus
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Не знам кое е проблема в бг киното? Играта, режисурата или и двете? Много изкуствено всичко изглежда. Дори турските филми седят по реалистично.
    —цитат от коментар 20 на Барба-Ганьос-Тулуп


    Като начало НАТФИЗ където ти пречупват всякакъв талант и дух и докато завършиш вече си оформен по калъп. Повечето преподаватели са старци от дълбокия комунизъм или оформени по негово време , закърмени с цензура и всякакво закостенело мислене.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1194 Неутрално
  33. 33 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Два пъти правихме опит да гледаме филма с жената и два пъти търсихме друг филм за гледане в каталога на ХБО. Българският вариант на Телма и Луиз е на светлинни години от интересна екшън-комедия (поне за семейният ни вкус). А HBO трябва да се замислят и да пуснат 4К HDR съдържание, че изостават от другите стрийминг платформи в това отношение.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на BLM
    BLM
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#30] от "bacillus ":

    Не, че харесвам НАТФИЗ, но според мен трябва да се почне от шуробаджанащината, връзкарството и малкият мащаб. В общи линии, роли и проекти се дават на базата на лични познанства и роднински връзки, а тесният набор от хора в гилдията прави така, че да не можеш да пренебрегнеш тази система, понеже всички се познават. А да, и критиката е много слаба, понеже всички се познават. Няма искреност. Режисьорът трябва да знае, че е направил слаб филм, ама имам чувството, че не им се казва.

    А иначе, да, НАТФИЗ е люпилник на красиви момичета с ограничени актьорски способности. Имам чувството, че всяка красива жена, която не я е срам да произнася реплики пред публика или пред камера, в техните очи става за актриса. Мъжете даже не знам как ги подбират, но и те са просто едни четци на реплики.

  36. 36 Профил на smarty_v
    smarty_v
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Факт е, че НВО има какво да предложи на почти всеки тип зрители. Както е факт, че най-добре заснетите неща идват от тяхната платформа. Но безпорно, станаха непоносимо политкоректни, има чувството, че повече от 50% от от новото ъдържание се прави от пи-арите на демократите в щатите. Разбирай - пълен шит. Колкото до диви и щастливи, това е не просто СРАМ за киното, а за целия човешки род. Ба му, не мога да повярвам, че тва е успешен продукт. С такива успешни акита бг киното, ще смърди докато свят светува. Мъка!

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на Martin Pavlov
    Martin Pavlov
    Рейтинг: 58 Весело

    На тия проблема не са им торент сайтовете като такива. Те им съдействат до няколко часа. Просто искат да са монополисти и да смучат повече. :)

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Щом трябва-даваме рекорден млеконадой и от яловици, само БГ.

  44. 44 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7209 Неутрално

    Киното сед прави с много пари, а тука, пари за кино няма.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3746 Неутрално

    Скоро гледах Доза щастие, ами не знам как пишат диалозите на сценариите ама са толкова неестествени и глупави че няма накъде повече! Ужас някакъв.

    klimentm
  47. 47 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 741 Неутрално

    ХБО и те са в креативна дупка, не толкова зле като други но се усеща и при тях. Част от причината е, че ги е страх да не ги обвинят в политическия некоректност и да им сринат бизнеса. Както ги е страх всички други.
    И за това гледаме посредствени филми или още по-лошо, пропагандни филми на теми чужди и не засягащи голямата част от аудиторията/клиентите им.

    ... с двеста...
  48. 48 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 299 Неутрално

    А да вземете да сте по-малко алчни и да се разберете с кабелните ни оператори за да започнат отново да предлагат каналите ви?Моят тв оператор беше принуден да спре да предлага каналите ви, защото през 6 месеца им вдигате цените за правото да ви излъчват.Аман от ненаяли се капиталисти.
    —цитат от коментар 10 на Taiga


    Идеята е дадения тиви оператор да си създаде премиум канал вместо да плаща за предлагането на друг платен канал.
    Същото го правят А1 с техните спортни канали които отначало се рекламира постоянно в нета. Вместо да предлагат sky и espn те си предлага техните измислени канали и така цялата сума отива при тях.

  49. 49 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 299 Неутрално

    На тия проблема не са им торент сайтовете като такива. Те им съдействат до няколко часа. Просто искат да са монополисти и да смучат повече. :)
    —цитат от коментар 41 на Martin Pavlov


    Не знам какъв е смисъла някой да се занимава да тегли торент с тяхно съдържание, като апа им е 8 лева на месец.

  50. 50 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2332 Неутрално

    тези така се изложиха с маркетирането в бг на сериала чернобил, че няма накъде. направо не е за вярване, че толкова леймърски изтърваха такава тема

  51. 51 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#44] от "Роси":

    Звучи като добър лекар на часна практика следобед и лош на дръжавно, сутрин.

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3746 Весело

    До коментар [#10] от "Taiga":

    Ха ха абонирай се за Первий канал и Рассия тудей!
    Те не са алчни капиталисти а Бели Хуманисти!

    klimentm
  54. 54 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    Господинът от интервюто много плюе по торентите, но пропуска нещо - всеки филмов продукт се продава отделно за всяка държава. Например, ако аз искам да гледам в България някой сериал, излъчван по платформи, които нямат преставителство в България, или пък по американските телевизии, трябва да чакам с години. Защото минаве не по-малко от година между премиерата на сериала и излъчването му в България. Торентите ти дават епизода не по-късно от 48 часа от премиерата. А чак след 1-2 години някоя родна телевизия го пуска Премиера за България.

    Преди години така гледах първите 3-4 сезона на "Игра на тронове". Понеже нямам НВО, не знаех за манията по този сериал. И по БГ каналита никъде не го излъчваха, по медиите не се говореше за него. Сякаш не съществаше. Но го намерих в торент сайт и гледах тези начални сезони, преди да започна да го следя и по НВО всяка седмица.

    Колко до българското кино - там е дълга тема. Някой може ли да каже какво е лицето на българското кино от 1990 насам? Няма такова. Цели 20 години се правеха само филми за престъпници, мутри. Защото в такава държава живеехме. Последните 10 години вече започнаха да се третират други болни теми в обществото ни като битово насилие, семейни проблеми, както и различни жанрове Тв сериали - мистерии, комедии, медицински, сапунки и други.

    Но ни липсват историческите продукции. Всички други държави си рекламират историчесикя туризъм и историята си с големи исторически продукции за техни легендарни и не чак толкова известни крале или управници. Ни не сме правили такъв филм от 35 години насам. Имаме над 700 години средновековна история и още 130 години следосвобожденска. А защо не и да се направи някой драматичен сериал за периода на комунизма? Теми много, но пари нЕма.

    Преди година гледах по БНТ сериалът "Прокълнатите крале" по романите на Морис Дрюон за края на кралската династия от Филип 4ти Хубави до смъртта на последния му син. После прочетох и всичките 7 книги от поредицата. Ето това се нарича качествена продукция - съчетание между история и художествен прочит. Защо ние нямаме подобни поредици за наши царе?

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1933 Весело

    До коментар [#35] от "BLM":

    Сега сигурно ще ме оплюеш, ама като студент съм имал сблъсъци с други студенти - от НАТФИЗ. Ами те завалиите не учат нищо. Дори и някои да имат талант за актьори (а то няма как все някой да няма), подозирам, че бързо-бързо този талант бива потиснат от перманентния алкохолизъм, разврат и позьорство, които явно те ги бъркат с "бохемство". Висял съм и аз в прочутата "Кева" (мисля че така се казваше) в НАТФИЗ и съм им гледал изпълненията. Студенти и преподаватели мъртво пияни под масата, тук-там някоя 20-годишна "бъдеща актриса" пие вино с някой дърт корифей и му обяснява как предпочита Фелини пред Алмодовар, докато оня ѝ зяпа в деколтето и само дето не суче мустака. После идва осъзнаването, че ако не си син на някое светило или любовница на такова, единствената ти "реализация", е да озвучаваш реклами или театъра в Монтана. Имам и контакт с режисьори в днешно време. Ами че те повечето са неграмотни. Как да очакваме някой да създаде дълбок драматичен филм, ако е спрял да чете книги точно като е влязъл студент (виж по-горе какво основно правят там в тези години) и няма елементарни познания по естетика, философия, литература и т.н.?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 856 Неутрално

    До коментар [#10] от "Taiga":

    Аз ти казвам, че няма какво да гледаш по Невео

  60. 60 Профил на Daniel K. Smilenov
    Daniel K. Smilenov
    Рейтинг: 8 Гневно

    ,, ДИВИ И ЩАСТЛИВИ" е разочарование,но не пълното мазало,каквито напоследък бг киното произвежда по много.И все пак ще използвам една метафора: цяла година си учил за един изпит ,а накрая получаваш 3 на релси,въпреки желанието и усилията.,,Диви и щастливи" се опитва и да се представи като някаква версия на ,,Телма и Луиз",но между класиката на Ридли Скот и този филм има една огромна разлика и тя се нарича изкуство. 4 са нещата ,които основно дразнят в този филм.Продуктовото позициониране,което е ако не през минута,то през 5 и се рекламира всичко,освен презервативи и хляб комай:).Подборът при озвучаването -песните са прилични ,но не са избрани точните мелодии за точните места.Липсата на актьорски умения и излишно театралничене при основни персонажи те вадят от сюжета.Луиза еди коя си сякаш едва изговаря думите,а те се влачат нанякъде,за да починат.Сано държи пистолета отпред сякаш компенсира липси,а преиграването( и обажданията от Бо(й)ко ) идват в повече,много повече.Особено сега!Последно сюжета-иди ми дойди ми.бам сега сме в София,след 2 минути в Търново,след още 5 в Русе и т.н.Историята е недостоверна-ама наистина ли нашата полиция е толкова зле,че не може да улови две смотли?Май съм реторичен.Бу ха ха!Сред малкото хубави неща са поддържащите персонажи в лицето на Асен Блатечки,Ицо Хазарта,Койна Русева и особено Теодора Духовникова,която ,без да преувеличавам прави най-силната сцена в бг кино в последните едни 10-20 години.Искам да ги гледам повече тези две дами-Русева и Духовникова,разбира се !Яна Маринова-лицето на филма е перфектна като стрийптизьорка в ,,Живи легенди",тук е ученичката от метафората по-горе.Жалко е за нас зрителите( като изключим донякъде ,,Възвишение") все още чакаме повече от четвърт век бг филмът,който ще ни разтърси.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK