Михаил Екимджиев: Има бърз начин за смяна на Висшия съдебен съвет и Гешев

Адвокат Михаил Екимджиев

© Личен архив

Адвокат Михаил Екимджиев



Представители на "Продължаваме промяната", "Демократична България", "Има такъв народ" и БСП вчера проведоха консултации, на които изложиха вижданията си какво трябва да се реформира в съдебната система. Идеята беше да се види за какво са единодушни и по кои теми имат разминавания. Разбра се, че четирите партии са решени да закрият специализираните съд и прокуратура, да сменят главния прокурор Иван Гешев, да орежат функциите му в Закона за съдебната власт, които не са записани в конституцията, да реформират Висшия съдебен съвет, да разделят на две антикорупционната комисия (КПКОНПИ) и да освободят председателя й Сотир Цацаров.


След преговорите "Дневник" потърси мнението на юристи, експерти в защитата на правата на човека и правораздаването.


Партиите на промяната изглеждат твърдо решени да освободят главния прокурор Иван Гешев. Кирил Петков от "Продължаваме промяната" дори изрази надежда, че ще "подаде оставка, за да не се занимават с него". Какво мислите вие за тази смяна?




- Смятам, че може да се приложи двустепенна стратегия по отношение на главния прокурор.


Първата стъпка е незабавно, след свикването на новото Народно събрание, новосформираното реформаторско мнозинство да излезе с декларация, в която да призове към оставки Гешев и Цацаров. Разбира се, това не би имало юридически обвързваща сила, но би показало, че Негово величество суверенът със своите представители в парламента настоява за такава промяна. Хипотетично дори при тези дебелокожи типове може да се задейства синдромът на срама и да се стигне до някакви оставки.


Ако това не се получи, има ефективно и по-краткосрочно решение за смяна на Висшия съдебен съвет (ВСС), а оттам и за принудителна смяна на Гешев, което до сега не е обсъждано публично. След напускането на двама членове на ВСС от съдийската му квота - съдиите Красимир Шекерджиев и Боряна Димитрова, е нарушен конституционно заложеният баланс в чл. 130а ал. 3 и в чл. 130 ал. 3 на конституцията, които визират начина на формиране на Пленума на Висшия съдебен съвет и на неговите две колегии. По-конкретно ал. 3 на чл. 130а повелява съдийската колегия да включва шестима членове, избрани пряко от съдиите, и шестима, избрани от Народното събрание.


След напускането на Шекерджиев и Димитрова съдебната власт вече не е представена в съвета от шестима съдии, както императивно повелява конституционният текст, а от четирима. Беше направен опит от Общото събрание на съдиите тази квота да бъде попълнена, но не се събра необходимото мнозинство. Това би могло да се интерпретира като своеобразен бойкот на съдебната власт към настоящия състав на ВСС, към неговата легитимност, към доказаната му зависимост и непочтеност. Следователно налице е траен, изглеждащ непреодолим структурен проблем в състава, а оттам и във функционирането на ВСС.


Налице е мини конституционна криза в рамките на ВСС. Той вече не функционира според правилата, квотите и пропорциите на различните власти, заложени в конституцията. Това не е просто аритметичен проблем, свързан с формирането на кворум за вземане на решение. Въпросът е много по-сериозен и структурен за представителството на различните власти в съвета, което е заложено в конституцията. Твърдя, че в момента ВСС функционира в противоконституционно редуциран състав, и аргументите ми за това са повече от сериозни.


Затова смятам, че е напълно възможно в съвсем кратки срокове Министерският съвет или новосформираният парламент - необходими са 48 депутати, което е съвсем реалистично, или президентът да сезират Конституционния съд с искане да разтълкува дали настоящият състав на ВСС е в съответствие с конституцията.


Може ли да се очаква такова решение от КС?


- Конституционният съд е длъжник на българското общество, особено по отношение на съдебната система, която беше блокирана с неговото прословуто решение №3 от 2003 г. Затова едно умно и конституционносъобразно решение би могло буквално за седмици да прекрати мандата на този ВСС, да даде зелена светлина за сформиране на нов ВСС от новоизбрания парламент и от съдебната власт. Новосформираният съдебен съвет незабавно може да освободи Гешев, което би било в съответствие с обществените очаквания, конституцията и здравия разум.


Всичко останало, което се обсъжда, е въпрос или на конституционни промени, или на промени в Закона за съдебната власт, свързани с нови изисквания за членовете на ВСС, с вида на мандата им - законодателни идеи на ръба на конституцията. Най-бързото, най-ефективното и юридически най-елегантното решение е именно през сезирането на Конституционния съд, което може да бъде задвижено още днес.


Има ли гаранция, че след смяната на Гешев нещата в прокуратурата ще се променят, при положение че ще действат старите правила?


- Опорката, която ни внушават, че проблемът не е в лицата, а в процедурите, е несъстоятелна в българския контекст. Благодарение на Гешев се убедихме в това. Когато поставиш на върха на прокуратурата, където няма никакъв контрол, човек с неговия културен, манталитетен профил, който няма никакъв респект към правилата, какво значение имат правилата? Той може без никаква отговорност да ги игнорира и с видим кеф ни показва това. Затова незабавно трябва да се освободим от лицата, които са станали икони на системните проблеми на българската съдебна система, а после бавно и полека да решаваме и тези проблеми.


След елиминацията на Гешев и Цацаров, разбира се, биха могли да бъдат променени правилата в съответствие с препоръките на Венецианската комисия. Но всичко ще стане бавно, с промени в конституцията, с промени в Закона за съдебната власт, които да не могат да бъдат атакувани пред Конституционния съд.


Затова нека да се задвижи онзи принцип, че когато проблемът е твърде голям, той може да бъде решен, като бъде разбит на парчета. Предлагам едно съвсем постижимо парче от това решение със смяната на ВСС чрез сезиране на КС. Щом това се отпуши, стига да има добра воля и съгласие в новия парламент между т.нар. реформаторски сили, всичко останало ще си дойде на мястото - бавно, еволюционно, както би трябвало да става в правовите държави.


Какво мислите за планираната смяна на председателя на антикорупционната комисия Сотир Цацаров? Идеята е да се сформира парламентарна комисия срещу корупцията, която да направи ревизия на КПКОНПИ и да я ползва като аргумент за смяната.


- Има парламентарно мнозинство председателят на антикоруцпционната комисия Цацаров да бъде сменен. Има достатъчно доказателства за зависимости, за непригодност, той е тежко компрометиран - достатъчно е да споменем КТБ, "Цумгейт" и т.н. След това може да бъде направен анализ на свършеното от комисията и да се прецени как точно да се промени антикорупционният закон.


Изпитвам "испански срам" - срам от падението на хора като Цацаров и Гешев, от това, че сме допуснали те да са лица на публични институции. И това не е въпрос само на естетика и на морал, това е въпрос на спазване на приличие и на авторитет на институциите, чрез който се изгражда държавността. Затова първата стъпка - елиминиране на иконите на корупцията и задкулисието, а след това - бавно и полека коландрисване на фините настройки на тези системи.

Ключови думи към статията:

Коментари (123)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    Всеки ден с Гешев и Цацаров на тези постове е загубен, провален, злотворен.

  2. 2 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    "Изпитвам "испански срам" - срам от падението на хора като Цацаров и Гешев"

    Всъщност едно разследване на дейността на Филчев, Цацаров и Гешев е крайно наложително след отстраняването на Гешев.

  3. 3 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    Михаил Екимджиев: Има бърз начин за смяна на Висшия съдебен съвет и Гешев

    Решението е Конституционният съд да разтълкува, че ВСС вече не работи по правилата на конституцията. Парламентът лесно може да смени Цацаров.
    ====
    Разбрах, че е лесно. Само не разбрах, тълкувателното решение на КС, те сами ли трябва да си го изготвят, или някой друг ще им го изготви. Второто ми се вижда най-лесно и поради това ми се струва, че г-н Екимджиев има точно това предвид.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  4. 4 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Идеята, че не е важна персоната, а позицията и закона, всъщност не е вярна. Справка - позицията вътрешен министър, която без законови промени и правомощия, претърпя сериозна промяна от времето на Младен Маринов до момента. Хубава или лоша, но промяна ОПРЕДЕЛЕНО ИМА.

  5. 5 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3051 Неутрално

    Смяната на Гешев и Цацаров е половин смърт за съдебната система. Ще ги пазят до последно. Няма да стане толкова лесно.

    Бивш tww09306483.
  6. 6 Профил на helemong
    helemong
    Рейтинг: 176 Неутрално

    Примката около Буци се затяга. До 4 години трябва да е с присъда. В противен пак ще се краде и ще търсим нови месии.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    Представители на "Пордължаваме промяната", "Демократична България", "Има такъв Михаил Екимджиев: Има бърз начин за смяна на Висшия съдебен съвет и Гешев

    Има , като осъди Киро Факиро

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . 13-05-19 - Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 24-01-21 - Атанас Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев. 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 30-10-21 - Ген. Атанасов: Не виждам грешки в Стойчо Кацаров.
  10. 10 Профил на скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    Ще сменят Гешев и инфлацията ще спре....

  11. 11 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    - Конституционният съд е длъжник на българското общество, особено по отношение на съдебната система, която беше блокирана с неговото прословуто решение № 3 от 2003 г.

    мотаят ни нещо, че тоя е правозашитник

    той направо си е конституционалист

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . 13-05-19 - Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 24-01-21 - Атанас Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев. 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 30-10-21 - Ген. Атанасов: Не виждам грешки в Стойчо Кацаров.
  12. 12 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    "Когато поставиш на върха на Прокуратурата, където няма никакъв контрол, човек с неговия културен, манталитетен профил, който няма никакъв респект към правилата, какво значение имат правилата?"
    Това важи и за човек нарушаващ конституцията, с апетити за министър председател.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  13. 13 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    След напускането на Шекерджиев и Димитрова съдебната власт вече не е представена в Съвета от шестима съдии, както императивно повелява конституционният текст, а от четирима.

    Другарю Екимджиев, не говорете глупости! Не плямпайте, защото, освен че сте комунист и в червата, се вижда и че сте неграмотен!
    Съдебната власт никога не е била представлявана от съдии, никога!
    Съдебната власт се олицетворява от ВСС, изпълнителната - от МС, а законодателната от НС.
    Това, че съдиите не са решили да изпратят свои представители във ВСС, не означава, че някой може да злоупотребява с конституцията, както и не би могло да се заключи, че ВСС не е представителен орган за едната от трите власти заради произволното решение на някои си другари. Последните просто имат права, от които не са се възползвали. Толкоз!
    Съдиите в България никога не са представлявали ВЛАСТТА - те са просто едни държавни чиновници в тоги. Нищо повече! Запомни го от мен, Екимджиев! Нищо повече!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4682 Неутрално

    Има ли учудени, че всички герберски тролове много активно защитават Цацаров и Каскет Гешев?! Не ми се вярва да има такива!

  15. 15 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 3964 Любопитно

    Екимджиев е юридически фокусник, затваря си очите за нарушението на Радев и Кирчо Петков и бърза да намери начин да стъпче Конституцията!

    Може би дори вече е изготвил решението на КС, съдиите трябва само да го подпишат?

    ДБ: Време е да спечелим България
  16. 16 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Само,че вече разгонихте фамилията на КС. В скоро време и на прокуратурата. Идеята за независима съдебна власт и прокуратура остава в историята.

  17. 17 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2905 Весело

    ГЕРБ ДПС пак на амбразурата

  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3539 Неутрално

    “... човек с неговия културен, манталитетен профил...”

    Няма съмнение сакво има предвид. 😆

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    А да попитаме ли Екимджиев, дали прокурорите или следователите "представляват" съдебната власт или направо да почнем да четем КРБ, а?

    КОНСТИТУЦИЯ

    Глава първа
    ОСНОВНИ НАЧАЛА

    ..........
    Чл. 8.
    Държавната власт се разделя на законодателна, изпълнителна и съдебна.
    ............
    Глава шеста
    СЪДЕБНА ВЛАСТ


    Чл. 117.
    (1) Съдебната власт защитава правата и законните интереси на гражданите, юридическите лица и държавата.
    (2) Съдебната власт е независима. При осъществяване на своите функции съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите се подчиняват само на закона.
    (3) Съдебната власт има самостоятелен бюджет.
    Чл. 118.
    Правосъдието се осъществява в името на народа.
    Чл. 119.
    (1) Правораздаването се осъществява от Върховния касационен съд, Върховния административен съд, апелативни, окръжни, военни и районни съдилища.
    (2) Със закон могат да се създават и специализирани съдилища.
    (3) Извънредни съдилища не се допускат.
    Чл. 120.
    (1) Съдилищата осъществяват контрол за законност на актове и действия на административните органи.
    .............
    Чл. 126.
    (1) Структурата на прокуратурата е в съответствие с тази на съдилищата.
    (2) Главният прокурор осъществява надзор за законност и методическо ръководство върху дейността на всички прокурори.
    Чл. 127.
    Прокуратурата следи за спазване на законността, като:
    1. (нова - ДВ, бр. 27 от 2006 г.) ръководи разследването и упражнява надзор за законосъобразното му провеждане;
    2. (нова - ДВ, бр. 27 от 2006 г.) може да извършва разследване;
    3. (предишна т. 1 - ДВ, бр. 27 от 2006 г.) привлича към отговорност лицата, които са извършили престъпления, и поддържа обвинението по наказателни дела от общ характер;
    4. (предишна т. 2 - ДВ, бр. 27 от 2006 г.) упражнява надзор при изпълнение на наказателните и други принудителни мерки;
    5. (предишна т. 3 - ДВ, бр. 27 от 2006 г.) предприема действия за отмяна на незаконосъобразни актове;
    6. (предишна т. 4 - ДВ, бр. 27 от 2006 г.) в предвидените със закон случаи участва в граждански и административни дела.
    .......
    Чл. 128.
    (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2006 г.) Следствените органи са в системата на съдебната власт. Те осъществяват разследване по наказателни дела в случаите, предвидени в закон.
    Чл. 129.
    (1) (Доп. - ДВ, бр. 100 от 2015 г.) Съдиите, прокурорите и следователите се назначават, повишават, понижават, преместват и освобождават от длъжност от съдийската, съответно прокурорската колегия на Висшия съдебен съвет.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3539 Неутрално

    До коментар [#1] от "spiegel":

    “Всеки ден с Гешев и Цацаров на тези постове е загубен, провален, злотворен.”

    Нези два индивида носят колосални репутационни щети на българските институции, на правосъдната система и усещането за законност. Лаура Кьовеши вече обяви, че ще работи пряко с МВР, защото няма доверие на Гешев.

    Какво още трябва да де случи, за да си вземе шапката (каскетя) и да си иде?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    Предполагам, че ще доживеем да свалят този изверг Гешев.
    Толкова години се трепят, що яйца и развалена риба отидоха нахалос.
    Накрая ще изгрее слънце и на нашата улица

    Тогава ще настане такъв живот, че амо си викам ДАНО!

    А Радев може да обяви една седмица неработна, да раздава кебапчета пред Президентството и да се лее бира на корем.

  23. 23 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    До коментар [#10] от "скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV":

    Ще спре гешевизацията!

  24. 24 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2615 Гневно

    "Гладна кокошка просо сънува" - за един адвокат, самообявил се за цял Конституционен съд.

    Честита ви независима правосъдна система, канарчета!

  25. 25 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    Има ли учудени, че всички герберски тролове много активно защитават Цацаров и Каскет Гешев?! Не ми се вярва да има такива!
    —цитат от коментар 14 на vassilun


    Няма, както и няма изненадани, че червено-лилавите защитници на обвинени и със запорирано имущество олигарси, скачат срещу Цацата и Каскета.

  26. 26 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    Правилно - ще спре гешевизацията.

    Радевизацията ще продължи с сички сили.
    Тя вече не може да бъде спряна, тя е нашето бъдеще.

    А Наказателния кодекс и конституцията ще отидат на боклука.

    Щото си имаме Радев нашето слънце, а той знае всичко кое е правилно и кое не.

  27. 27 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    Добре е смяната на главния прокурор да стане по законен начин, спазвайки разделението на властите. Не съм сигурен доколко декларациите на другите власти - изпълнителна или законодателна - се вписват в тази концепция.

    А за протокола - изпитвам истински срам, че адвокат, който не обърна внимание на насъскването на българи срещу турци преди избори, както и на признатото подслушване от МВР на политически опоненти, претендира за етикета "правозащитник".

  28. 28 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 3964 Неутрално

    Няма, както и няма изненадани, че червено-лилавите защитници на обвинени и със запорирано имущество олигарси, скачат срещу Цацата и Каскета.
    —цитат от коментар 25 на uvtest


    ++++++++++++++++++++++++

    ДБ: Време е да спечелим България
  29. 29 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3051 Неутрално

    До коментар [#8] от "blondofil":

    Преди Гешев и Цацаров си имахме Братиньо Велчев. Забрави ли?!

    Бивш tww09306483.
  30. 30 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#25] от "uvtest":

    Лилавите другари скачат най-вече в защита на кремълските разведки в президентството.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  31. 31 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Неутрално

    "След елиминацията на Гешев и Цацаров, разбира се, биха могли да бъдат променени правилата в съответствие с препоръките на Венецианската комисия. Но всичко ще стане бавно, с промени в конституцията, с промени в Закона за съдебната власт, които да не могат да бъдат атакувани пред Конституционния съд..."


    За "елиминация" говори другарят, хахах... Безсрамно, нагло. Революция ни пробутва, разбиването на "проблема на парчета", а после дълго, бавно, "еволюционно" връщане на комунизма чрез "нашите" другари, чрез "нашия" Човек, дето не го знаем кой е, но адресът му е на Дондуков 2, хохохо... За "правова държава" плямпа той! Разбийте властите, институциите, а каквото не разбиете - изяжте го ... като оная контролна разписка! Камък върху камък да не остане от държавата, нали?
    Само да не ви преседне, другари!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  32. 32 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    Във всяко съдебно дело има две страни-обвинение и защита, прокурор и адвокат. Е, не е ли въпиющ конфликт на интереси, адвокат, пък бил той и правозащитник, да иска отстраняването на прокурор?

  33. 33 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    "...Безсрамно, нагло. Революция ни пробутва"

    Пробутва ни сливане на държавата с мафията.
    Ал Капоне може да поиска няколко урока от тях.

    Съветската КГБ показа недвусмислено, че е на светлинни години пред
    разни недорасляци като Коза Ностра и организацията на Ал Капоне.

  34. 34 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    До коментар [#14] от "vassilun":

    За троловете не съм учуден. Но съм удивен от мои приятели гербери, които защитават Гешев. Хора, с които сме били на едно мнение за Филчев, за Костинброд, за КТБ - сега защитават същата главатаря на същата политическа бухалка, централизирана и йерархична по сталински. Признавам си, че не мога да ги разбера.

  35. 35 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    До коментар [#20] от "Norman Granz":

    "Какво още трябва да де случи, за да си вземе шапката (каскетя) и да си иде?!"

    Може би Шиши да му нареди...

  36. 36 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    До коментар [#32] от "uvtest":

    Колкото е въпиющ конфликт прокурорите да са във ВСС.

  37. 37 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    До коментар [#14] от "vassilun":За троловете не съм учуден. Но съм удивен от мои приятели гербери, които защитават Гешев. Хора, с които сме били на едно мнение за Филчев, за Костинброд, за КТБ - сега защитават същата главатаря на същата политическа бухалка, централизирана и йерархична по сталински. Признавам си, че не мога да ги разбера.
    —цитат от коментар 34 на spiegel


    Сигурно, защото само с лозунги и кухи фрази, не можеш да ги убедиш, каква политическа бухалка е Гешев.Хайде, пробвай да дадеш 2-3 примера, за честни и законопослушни граждани, ударени само по политически причини от тази бухалка.

  38. 38 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4884 Любопитно

    До коментар [#31] от "Непукистка":

    Да те попитам, явно си юристка. Екимджиев иска смяната на прокурор. Това не е ли конфликт на интереси? Нали в съдебната зала това са двете конкуриращи се страни в съдебния процес? От къде-накъде едната страна ще се опитва да кадрува в другата?

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  39. 39 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Неутрално

    Във всяко съдебно дело има две страни-обвинение и защита, прокурор и адвокат. Е, не е ли въпиющ конфликт на интереси, адвокат, пък бил той и правозащитник, да иска отстраняването на прокурор?
    —цитат от коментар 32 на uvtest


    Не, не е конфликт на интереси, защото др. Екимджиев се изявява в качеството си на политик, идеолог на тюрлюгювеча "юристи" в Президентството, в НС и в МС.
    Тоя няма как да се изявява като юрист в съдебна зала или другаде, освен като помощник на др. Манолова, какъвто вече беше. Бойкикев е по-добър юрист от него, хахах...
    Да напишеш такова противозаконно и противоконституционно изявление, за да отстраняваш, "елиминираш" някого, а едва ПОСЛЕ да се съобразяваш с международни правила, ПОСЛЕ да пишеш нова конституция и закони, ПОСЛЕ да не позволиш промените да се обжалват пред КС, НЕ ОЗНАЧАВА, че си юрист.
    Точно обратното!
    Всичко друго си, но не и юрист. Особено ако показваш сериозна липса на елементарни правни знания.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  40. 40 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4884 Любопитно

    До коментар [#35] от "spiegel":

    Иво Мирèв ли визираш?

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  41. 41 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    До коментар [#37] от "uvtest":

    Моята версия, която смятах да спестя, е, че са ставали по партийци от комунистите и подкрепят вожда и неговия каскет дори когато съгрешат?

  42. 42 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    До коментар [#40] от "Alarmstufe Rot":

    Не, дори и Бойко не визирам.

  43. 43 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4884 Любопитно

    Във всяко съдебно дело има две страни-обвинение и защита, прокурор и адвокат. Е, не е ли въпиющ конфликт на интереси, адвокат, пък бил той и правозащитник, да иска отстраняването на прокурор?
    —цитат от коментар 32 на uvtest


    А, сега вждам, че си писал същото като мен. Явно не само аз съм учуден от подобно нахалство.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  45. 45 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4682 Неутрално

    До коментар [#37] от "uvtest":

    "Хайде, пробвай да дадеш 2-3 примера, за честни и законопослушни граждани, ударени само по политически причини от тази бухалка."

    Нека опитам, въпреки че е кауза пердута!

    Васил Божков бе обвинен, че си е спестил плащането на 700 милиона данъци за пет години. С това съм на 100% съгласен! Мислиш ли, че не трябваше Каскет Гешев да обвини и онази "девойка" от ДКХ, а и Владислав Горанов, който е пропуснал да забележи липсата на тези 700 милиона в приходната част на бюджета?

    Мога да дам и други примери, но този е едни от най-красноречивите!

  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4843 Неутрално

    До коментар [#37] от "uvtest":

    Примерите не са лъжица за твоята уста.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    До коментар [#41] от "spiegel":

    О.К., разбрахме, че си добър по лозунгите. И все пак, ще можеш ли да посочиш няколко примера на , както твърдиш, невинни хора, ударени по политически причини от бухалката Гешев.

  49. 49 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3157 Неутрално

    бързият начин СВД ли се нарича?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  50. 50 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4843 Неутрално

    До коментар [#48] от "uvtest":

    Казах ти за примерите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  51. 51 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    До коментар [#45] от "vassilun":

    Васе, прощавай, ама ти български разбираш ли? Аз питам кой Е УДАРЕН, по политически причини, ти ми даваш пример ,кой НЕ Е УДАРЕН.

  52. 52 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    До коментар [#45] от "vassilun":

    Значи смяташ, че Черепа е честен и ударен по политически причини?

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  53. 53 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4682 Неутрално

    До коментар [#45] от "vassilun":Значи смяташ, че Черепа е честен и ударен по политически причини?
    —цитат от коментар 52 на kaiser


    Какво мисля, няма значение! Зададох въпрос. Отговорете на този въпрос!

  54. 54 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#47] от "Непукистка":

    Благодаря!

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  55. 55 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    До коментар [#53] от "vassilun":

    Това е детинско измъкване от въпроса който то зададоха.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  56. 56 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    До коментар [#48] от "uvtest":

    Николай Ненчев беше оправдан от съда по обвинението на прокуратурата на Цацаров и след това на Тешев, че увредил интересите на руска фирма. Тоест имаме доказано невинен човек, обвинен по политически и то не български причини. Нещо да кажеш по въпроса?

  57. 57 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Неутрално

    А отделен е въпросът, ЗАЩО лъжат. Каква е целта и какъв ще бъде резултатът от "елиминацията" на двамата. Знаем, че Цацаров не довърши докрай Костинбродския преврат, после погна техни хора и посегна на имуществото им. Цацаров предложи Гешев и с това си закова последния пирон върху виртуалния ковчег.
    Техен човек беше председателят на ВКС, но след последните президентски избори, ВЕЧЕ НЕ Е такъв. Сега е "лайно", "враг" и не знам какъв още. А Лозю олицетворяваше почти 7 години т.н. "съдебна реформа". Той беше символ на революционните нагласи на другариата, той БЕШЕ вся и все.
    Да минем на Гешев. Първо Гешев погна онази престъпница кметицата, предложена от другарите от БСП, която се превърна в символ на "гоненията", знаме на протести срещу ГЕРБ и прочие революционно-правозащитни изяви.
    После подаде искане за тълкувание на КРБ до КС, с което показа на Радев, че последният е обект на разследване и може да бъде участник в бъдещ процес.
    После пусна записи на прокуратурата с гласа на президента.
    После ги хапна, оттук-оттам и продължи да неглижира и да се подиграва на Панов.
    Всички тези "прегрешения" на Гешев го направиха неизгоден. Той трябваше да бъде махнат, заедно със специализираните съдилища и прокуратура. Цацаров пък е глава на комисията, запорираща имуществото на "борците против корупцията"... такива като Рашков, Панов, съветници на др. Радев и прочие "елит".
    Гледай им акъла и им крой шапка! Това са "реформаторите", това искат и съм сигурна, че пак няма да могат да направят. Даже да махнат тези двамата, България не е азиатска държава, в която всеки може да си прави каквото му е по сърце.
    Няма да стане, но те все още не го знаят.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  58. 58 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4682 Неутрално

    До коментар [#53] от "vassilun":Това е детинско измъкване от въпроса който то зададоха.
    —цитат от коментар 55 на kaiser


    Това е детинско измъкване от въпроса който ти зададох.

  59. 59 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1928 Весело

    Залагам 1000 лв, че ако укре Гешев снеме всички обвинения от Черепа, Бобокови, Баневи, руските шпиони около РРадев..... никой повече няма да спомене думата оставка, а в Дневник ежедневно ще четем статии колко гениален, честен и принципен е Гешев!!!
    Някой ще оспори ли?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  60. 60 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    А Екимджиев откъде е сигурен, че КС ще отсъди в полза на искащите оставката на Гешев? И отделно, ако се избере нов ВСС и той реши, че трябва да прекрати пълномощията на Гешев за кое негово конкретно действи, или бездействие ще го направи? Защото на общо основание просто няма как да стане. Не ни кефи Гешев и ще го сменим.
    Има само една точка от Конституцията, по която може да бъде предспочно освободен Гешев от ВСС

    чл. 129, ал 3, т.5
    5. тежко нарушение или системно неизпълнение на служебните задължения, както и действия, които накърняват престижа на съдебната власт.

    Обаче това е толкова разтегливо, че всеки може да го обжалва.
    Моят съвет е - "не знам брат, ти си знаеш"

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  61. 61 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    Много приказки, много заяждане на дребно, за да се докажат ако може елементарни неща.

    Но ако турим чертата накъде вървим
    може спокойно да се каже, че сега новите управници ще събират от 100 кладенци вода
    да ни обясняват накъде трябва да върви обществото.

    Радев и с думи и с дела ни показа, че
    1/вървим към погазване на закони и Констинуция.
    и глашатаите на Новия ред вече са на линия.
    За да убеждават обществото в правотата МУ.

    2/ За България и българите Русия трябва отново да стане въздуха и слънцето.
    Независимо какво прави. За Русия - като за умрелите. Или добро, или нищо.

    Лошото е, че ние си го знаехме откак си имаме Радев за президентин.
    Но вече го разбраха и по света.
    И хич не си мислете, че това няма да се отрази на държавата ни.

  62. 62 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    До коментар [#56] от "spiegel":

    Ненчев е обвинен през 2016 г., Гешев е ГП от 2020 г..Плюс това, Н.Ненчев никога не е бил политически противник на Боко и ГЕРБ. Толкова по този пример, каква политическа бухалка е Каскета, пробвай някой друг.

  63. 63 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    До коментар [#62] от "uvtest":

    Нали затова ти подчертах изрично - от прокуратурата на Цацаров и от тази на Гешев. Гешев обжалва оправдателната присъда на Ненчев. Впрочем аз не правя особена разлика между Цацаров и Гешев, те като оригинал и едно по-некачествено копие. А дали Ненчев е бил противник на Бойко, няма никакво значение. Или има още по-лошо значение, защото беше противник на зависичостта ни от Путинова Русия.

  64. 64 Профил на George Velkov
    George Velkov
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Че гошеф и цаци нямат право дори на живот, нама сппр. После обаче ще се разбере, че от огромното мнозинтво от назначените на това място, не става и чеп за зеле. Поради липса на образование, мързел, естествена негодност и злоба. Каквато "държавата", такива и тези.

  65. 65 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Съвсем доскоро Лозан Панов беше спряган за нов главен прокурор. Сега вече не е така. Кой ще ни предпази от нова грешка защото надеждите за смяната на Гешев са големи и ако не се получи, това ще разбие новата коалиция.

  66. 66 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5267 Неутрално

    До коментар [#26] от "cpl40723722":

    И най важното е "безгрешен".

  67. 67 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1217 Любопитно

    Кога се връща Черепа?!?

  68. 68 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    до НЕПУКИСТКА
    "България не е азиатска държава и не всеки може да си прави каквото му е по сърце."

    ДАЙ БОЖЕ.

    Обаче след последното развитие на нещата, след повторното избиране на един вреден човек за държавата, който показа, че може да погазва закони и Конституция,
    След като ни нагазиха комунистически агитатори взети от килера и само малко поотупани да изглеждат по-добре

    НЕ СЪМ ТАКЪВ ОПТИМИСТ.

  69. 69 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    А сега да поразсъждаваме хипотетично, какво би се случило, ако надеждите на другариата за отстраняване на главния прокурор (на ТОЗИ главен прокурор!) и председателя на КП КОНПИ (конкретния!) се сбъднат, при участие на мнозинството в НС, което те безспорно имат, заедно с комунягите от БКП (преименувана) и с лицемерите от ДпС (без средното "п"):
    1. Да речем, че става дума само за Гешев. Махат го те, но КАК би станало, ако преди това не приемат "конституцията" на др. Радев? Да кажем, че не я приемат. Какви са възможните варианти за "махането":
    А) Първо се махат всички настоящи членове на ВСС по причините, изложени от др. Екимджиев. На тяхно място НС светкавично избира други, а съдиите, съответно прокурорите и следователите - трети, всеки в собствената си колегия.
    Б) Пленумът на ВСС в новия си състав, но с участието на досегашните председатели на ВАС и ВКС (или и тях ще ги сменят, хахах) избира нов главен прокурор.
    В) Новият ВСС, по-точно Съдийската колегия ще започне да коли и беси сред съдиите и да им диктува (чрез страх от преместване, понижаване в длъжност или дисциплинарки) изхода на делата срещу определени "наши" хора, които трябва да получат печат на челото "Чист и неопетнен съгласно влязло в сила съдебно решение/присъда.

    Как ще се случи описаното, след като ГЕРБ и ДПС имат 93-ма депутати в 47-то НС, а членовете на ВСС се избират по КРБ с мнозинство от 2/3 от депутатите, ще може ли да прогнозира някой?

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  70. 70 Профил на
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Не разбирам защо колегата Екимджиев търси решение на казуса с Гешев в акт на КС? Още повече по предлагания начин, който никак не ми изглежда елегантен.

    Решението е чл. 133 от КРБ "Организацията и дейността на Висшия съдебен съвет, на съдилищата, на прокурорските и на следствените органи, статутът на съдиите, прокурорите и следователите, условията и редът за назначаване и освобождаване от длъжност на съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите, както и за осъществяване на тяхната отговорност, се уреждат със закон."

    Има празноти в този закон, касаещи отговорността на прокурорите. Топката е в НС. Да си свършат работата и да създадат регламент. Не става въпрос само за наказателната отговорност, но и за дисциплинарната, включително за отговорността на членовете на ВСС.

    Според чл. 130в, т. 3 от КРБ, "Министъртъ на правосъдието ... може да прави предложения за назначаване, повишаване, понижаване, преместване и освобождаване от длъжност на съдии, прокурори и следователи;"

    Защо беше нужно да се пита КС, дали МПр може да прави искане до КС, който да повтори нормата на Конституцията, че има такова право, вкл. по отношение на Главния прокурор. Той не е ли прокурор, че да бъде изключение от посочената конституционна норма.

  71. 71 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7342 Неутрално

    "Хипотетично дори при тези дебелокожи типове може да се задейства синдромът на срама и да се стигне до някакви оставки."
    Много наивно е да се мисли,че тези двамата имат някакъв срам. Пък и не знае, след оставка, какво може да последва за тях.

  72. 72 Профил на protoger
    protoger
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Бойко падна, ред е на Гешев.

  73. 73 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    Значи уйдурмата с Гешев няма как да се случи без участието на ДПС или на ГЕРБ, другари и другарки. 160 депутати трябват за тая работа!
    За промяна в КРБ пък трябват 160, 180 депутата или... Велико НС!
    Какви врели-некипели ви пробутват, просто думи нямам...

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  74. 74 Профил на
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    А сега да поразсъждаваме хипотетично, какво би се случило, ако надеждите на другариата за отстраняване на главния прокурор (на ТОЗИ главен прокурор!) и председателя на КП КОНПИ (конкретния!) се сбъднат, при участие на мнозинството в НС, което те безспорно имат, заедно с комунягите от БКП (преименувана) и с лицемерите от ДпС (без средното "п"):1. Да речем, че става дума само за Гешев. Махат го те, но КАК би станало, ако преди това не приемат "конституцията" на др. Радев? Да кажем, че не я приемат. Какви са възможните варианти за "махането":А) Първо се махат всички настоящи членове на ВСС по причините, изложени от др. Екимджиев. На тяхно място НС светкавично избира други, а съдиите, съответно прокурорите и следователите - трети, всеки в собствената си колегия.Б) Пленумът на ВСС в новия си състав, но с участието на досегашните председатели на ВАС и ВКС (или и тях ще ги сменят, хахах) избира нов главен прокурор.В) Новият ВСС, по-точно Съдийската колегия ще започне да коли и беси сред съдиите и да им диктува (чрез страх от преместване, понижаване в длъжност или дисциплинарки) изхода на делата срещу определени "наши" хора, които трябва да получат печат на челото "Чист и неопетнен съгласно влязло в сила съдебно решение/присъда.Как ще се случи описаното, след като ГЕРБ и ДПС имат 93-ма депутати в 47-то НС, а членовете на ВСС се избират по КРБ с мнозинство от 2/3 от депутатите, ще може ли да прогнозира някой?
    —цитат от коментар 69 на Непукистка


    Госпожо, въпросите ви са неуместни.
    47-то НС не може да приеме Конституция.

  75. 75 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Неутрално

    До коментар [#74] от " ":

    Господине, не сте наясно. Сигурно не сте разбрали, че точно на 47-то НС др. Радев има намерение да представи "своя" проект за промени в КРБ или за нова Конституция.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  76. 76 Профил на
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    [quote#74:" "][/quote]

    ... но може да приеме изменения в Закона за съдебната власт.

    Друг е въпросът, дали 47-то НС ще има потенциал да направи такива изменения качествено.

  77. 77 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1928 Весело

    Бойко падна, ред е на Гешев.
    —цитат от коментар 72 на protoger


    ББойко падна и цените и смъртността се вдигнаха. ББойко падна и строителството умря. ББойко падна и парите на държавата изчезнаха и всяка седмица се взима по 0,5 млрд нов дълг!....... да продължавам ли?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  78. 78 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    До коментар [#76] от " ":

    А трети и четвърти е въпросът как се "елиминира" главен прокурор, нали?

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  79. 79 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    "Как ще се случи описаното, след като ГЕРБ и ДПС имат 93ма депутати, а членовете на ВСС се избират с мнозинство то 2/3"
    Елементарно, Уотсън.
    Просто РЕВОЛЮЦИОННО вече ще решат да ги избират например с мнозиство от 1/2.

    Май не си живяла по комунизма.
    Радев до сега колко пъти погази Конституцията та да не го направи още веднъж?
    Широки и необятни са възможностите на една революция, която и в момента си тече, въпреки, че уж вече всичко било приключило.
    Нито реваншизмът е приключил, нито революцията.

  80. 80 Профил на
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    До коментар [#74] от " ":Господине, не сте наясно. Сигурно не сте разбрали, че точно на 47-то НС др. Радев има намерение да представи "своя" проект за промени в КРБ или за нова Конституция.
    —цитат от коментар 75 на Непукистка



    Зная, че Радев има проект за Конституция и планира да го представи за обсъждане на обществото.

    Ако е заявил, че ще го внася за разглеждане в НС, това сега ще бъде политическа грешка и не вярвам да я направи.

  81. 81 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    "Как ще се случи описаното, след като ГЕРБ и ДПС имат 93ма депутати, а членовете на ВСС се избират с мнозинство то 2/3"Елементарно, Уотсън.Просто РЕВОЛЮЦИОННО вече ще решат да ги избират например с мнозиство от 1/2.Май не си живяла по комунизма.Радев до сега колко пъти погази Конституцията та да не го направи още веднъж?Широки и необятни са възможностите на една революция, която и в момента си тече, въпреки, че уж вече всичко било приключило.Нито реваншизмът е приключил, нито революцията.
    —цитат от коментар 79 на cpl40723722


    Прав сте, да. Само защо ли не мога да си представя революция, осъществена чрез демократични методи, каквито са непрекратеното съществувание на законно избран законодателен орган, който има право да изменя действащата КРБ при настъпване на определени условия, посочени в нея? Това не се ли нарича "еволюция" или вие настоявате, че революция значи законът да се чете, както Дяволът чете Евангелието... както Лъжлив Киро подписва декларации с невярно съдържание, но пък много иска да е въпрос на суверинитет България да не се съобразява с канадските закони?

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  82. 82 Профил на
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    До коментар [#76] от " ":А трети и четвърти е въпросът как се "елиминира" главен прокурор, нали?
    —цитат от коментар 78 на Непукистка


    За "елеминиране" не зная, но хипотезата осъждане за извършено умишлено престъпление от общ характер е предвидена в Конституцията и Закона за съдебната власт.

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    [quote#80:" "][/quote]

    Ами четете, господине! Не беше много отдавна, когато го заяви.
    Ето извадки от предизборния дебат, копирани от https://nova.bg/news/view/2021/11/18/346990/предизборен-дебат-радев-и-герджиков-в-директен-сблъсък/
    "„Трябва да обмислим дали ни трябва промяна в Конституцията. Един такъв проект ще съдържа най-важните неща, включително свързаните със съдебната реформа. По-плашещото е, че г-н Радев няколко пъти спомена, че има готов проект, но не го представя. Основната причина да изменяме Конституцията, ако това е необходимо, е върховенството на правото. Искам да видя проекта на Радев, не за да се заяждам, а за да го обсъдим. Най-важното е да говорим за правила и принципи, а не да се вторачваме в тримата големи. Не е добре да променяме основния закон през 5 минути”, коментира проф. Герджиков.
    Радев отвърна, че неговият проект за Конституция е изготвен от голям екип от граждани и експерти.

    „Мога да ви успокоя, че в него няма плашещи постановки за демокрацията. Има нужда от разширяване на гражданските права, достъп до конституционно правосъдие, разширяване на възможността на гражданите да участват в законодателния процес и съдебната реформа”, заяви президентът. И подчерта, че няма да си позволи да внесе проекта си за промени в основния закон в "неустойчив" парламент.""

    Ето още от полагането на клетва на двамата конституционни съдии:
    "Наближава времето, в което ще внеса проекта за конституционни промени. Това заяви държавният глава Румен Радев, след като присъства на церемонията по полагане на клетва от новите членове на Конституционния съд. "

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  85. 85 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    До коментар [#82] от " ":

    Че вие къде видяхте Цацаров и Гешев да са извършили престъпление от общ характер? Кога са били осъдени с влязла в сила присъда, че нещо... или аз или Вие не сме от този свят, хахаха...

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  86. 86 Профил на
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    [quote#80:" "]
    —цитат от коментар 84 на Непукистка
    Ами четете, господине! Не беше много отдавна, когато го заяви.Ето извадки от предизборния дебат, копирани от https://nova.bg/news/view/2021/11/18/346990/предизборен-дебат-радев-и-герджиков-в-директен-сблъсък/ "„Трябва да обмислим дали ни трябва промяна в Конституцията. Един такъв проект ще съдържа най-важните неща, включително свързаните със съдебната реформа. По-плашещото е, че г-н Радев няколко пъти спомена, че има готов проект, но не го представя. Основната причина да изменяме Конституцията, ако това е необходимо, е върховенството на правото. Искам да видя проекта на Радев, не за да се заяждам, а за да го обсъдим. Най-важното е да говорим за правила и принципи, а не да се вторачваме в тримата големи. Не е добре да променяме основния закон през 5 минути”, коментира проф. Герджиков.Радев отвърна, че неговият проект за Конституция е изготвен от голям екип от граждани и експерти.„Мога да ви успокоя, че в него няма плашещи постановки за демокрацията. Има нужда от разширяване на гражданските права, достъп до конституционно правосъдие, разширяване на възможността на гражданите да участват в законодателния процес и съдебната реформа”, заяви президентът. И подчерта, че няма да си позволи да внесе проекта си за промени в основния закон в "неустойчив" парламент.""Ето още от полагането на клетва на двамата конституционни съдии:"Наближава времето, в което ще внеса проекта за конституционни промени. Това заяви държавният глава Румен Радев, след като присъства на церемонията по полагане на клетва от новите членове на Конституционния съд. "[/quote]

    Ако Радев представи проект за изменение на Конституцията в това НС, той няма да събере нужните гласове. Ако някой е изготвил такъв проект, той ще съзнава и че сега не му времето.

    Ако двамата бяха осъдени, варианти нямаше да се търсят, щяха да са налични.
    Дали такива премеждия ще им се случат, е въпрос на процедура, която в момента липсва, но поводи да се приложи, когато я създадат, и сега не липсват.

  87. 87 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    До коментар [#86] от " ":

    Ми значи сме на едно мнение, освен за "елиминацията", хаха... Обаче за нея говори само др.Екимджиев в интервюто, под което пишем и се предполага, че обсъждаме.

    Специално за Вас ще цитирам отново мъничка, но скандална част от него:

    "След елиминацията на Гешев и Цацаров, разбира се, биха могли да бъдат променени правилата в съответствие с препоръките на Венецианската комисия. Но всичко ще стане бавно, с промени в конституцията, с промени в Закона за съдебната власт, които да не могат да бъдат атакувани пред Конституционния съд.
    Затова нека да се задвижи онзи принцип, че когато проблемът е твърде голям, той може да бъде решен, като бъде разбит на парчета. Предлагам едно съвсем постижимо парче от това решение със смяната на ВСС чрез сезиране на КС. Щом това се отпуши, стига да има добра воля и съгласие в новия парламент между т.нар. реформаторски сили, всичко останало ще си дойде на мястото - бавно, еволюционно, както би трябвало да става в правовите държави."

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  88. 88 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    до 81.
    Много сте наивна.
    КОЙ е казал, че методите ще са демокраични?
    Демократичен ли беше дигнатия юмрук?
    Нито юмрука беше демократичен, нито последвалите действия бяха демократични.
    При една РЕВОЛЮЦИЯ няма демокрация.
    Между другото следих президентската кампания. По-мръсна кампания не е имало от 89та година. В нея бяха впрегнати всички "здрави сили" на комунизма.
    В България няма традиции на съпротива срещу злото. За разлика от останалите източноевропейски страни.

    Дано не съм прав, но ще има още да се наслаждавате на какво е способен Радев и подчинените му институции. Зад Радев е надигналото глава ДС. А то е способно на всичко.

  89. 89 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    За всички, които не са прочели цитирания абзац, а и за тези, които са го прочели набързо и не са го разбрали, пояснявам:

    Стъпките за постигане на желаното от "реформаторите", според др. Екимджиев, са следните:
    1. "Смяна на ВСС чрез сезиране на КС" - Подаване на жалба до КС, в която се иска обявяване на състава на действащия ВСС за незаконен, тъй като в Съдийската колегия липсват избрани от съдиите двама члена. Приема се, че КС ще обяви това в свое решение, като след него ще се пристъпи към "елиминация" на Гешев, че и на Цацаров.
    2. Промяна в законодателството, съобразена с изискванията на Венецианската комисия - промени ще са в КРБ и ЗСВ и то такива, "които ДА НЕ МОГАТ да бъдат атакувани пред КС".

    Поставя се вопросът, КОЙ е органът, който ще СМЕНИ състава на ВСС след евентуалното положително за Екимджиев решение на КС?
    Ами тогава пак ще се наложи да прочетем КРБ и там, за разлика от Екимджиев, ще видим, че НС ще трябва да избере 11 души с мнозинство от 160 гласа, които "реформаторите" не са имали, нямат и няма и да имат в което и да е НС.
    Ако само с решението на КС не се постигне желаната смяна на състава на ВСС и настоящите не подадат оставки, тогава стигаме до под същата крива круша, изпод която надниква луничавото лице на комунягата от Пловдив.
    За каква "елиминация" изобщо говори? За физическа?

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  90. 90 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    До коментар [#88] от "cpl40723722":

    Господине, не, не съм наивна! По-радикална антикомунистка съм даже и от Вас, вервайте ми! Просто говорим едно и също нещо на различни езици.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  91. 91 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    И накрая някой да каже на Екимджиев две неща:

    1. НС не избира тримата "големи" и смяната на състава на ВСС, предлагана от него, не означава, че те и тримата "автоматично" ще подадат оставки след решението на КС.
    2. До смяната на състава на ВСС от НС и от съдии, прокурори и следователи, всички настоящи членове ще си стоят на мястото и ще си вършат работата, независимо, че са с изтекъл мандат. Това вече се случи с Гл. инспектор, а и с много други.
    3. Тримата "големи" могат да бъдат сменени само при наличие на предпоставките, предвидени в тази КРБ, тоест не и преди да има изменение на КРБ, взето със 180 гласа.
    Което нали разбирате кога ще стане, хахах....
    На мук, Екимджиев!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  92. 92 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    И накрая някой да каже на Екимджиев две неща:

    1. НС не избира тримата "големи" и смяната на състава на ВСС, предлагана от него, не означава, че те и тримата "автоматично" ще подадат оставки след решението на КС.
    2. До смяната на състава на ВСС от НС и от съдии, прокурори и следователи, всички настоящи членове ще си стоят на мястото и ще си вършат работата, независимо, че са с изтекъл мандат. Това вече се случи с Гл. инспектор, а и с много други.
    3. Тримата "големи" могат да бъдат сменени само при наличие на предпоставките, предвидени в тази КРБ, тоест не и преди да има изменение на КРБ, взето със 180 гласа.
    Което нали разбирате кога ще стане, хахах....
    На мук, Екимджиев!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  93. 93 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    Три се оказаха нещата, но май вървят към четири, хахах...
    Екимджиев, няма промяна в закон, която да не може да бъде атакувана пред КС, ръйш ли!
    Просто няма!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  94. 94 Профил на
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Три се оказаха нещата, но май вървят към четири, хахах...Екимджиев, няма промяна в закон, която да не може да бъде атакувана пред КС, ръйш ли!Просто няма!
    —цитат от коментар 93 на Непукистка


    Е, тогава като единствена възможност остават масовите протести и подписки, с искане за оставки на ВСС и Главния прокурор.
    Може да започната и вътрешноведомствено - в съда и прокуратурата.

    Не е най-доброто решение, дори е вредно за обществото, но както сама посочихте, процедурните промени са блокирани, държавата е превзета от мафията, има само извънредни способи, но пак в рамките на закона. Може и един референдум да се направи, за да видим, народът дали ги иска тези магистрати?

  95. 95 Профил на
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Имаме Закон за прякото участие на гражданите в дръжвната власт и местното самоуправление, който регламентира Националния референдум като такава форма.

    Предмет на допитването могат да бъдат два въпроса:
    1. Иска ли народът на Р България оставката на Главния прокурор?
    2. Иска ли народът на Р България оставките на членовете на ВСС?

    Предложение за такова допитване се прави до Народното събрание от:
    1. не по-малко от една пета от народните представители;
    2. Президента на Републиката;
    3. Министерския съвет;
    4. не по-малко от една пета от общинските съвети в страната;
    5. инициативен комитет на граждани с избирателни права, събрал не по-малко от 200 000 подписа на граждани с избирателни права.

    Народното събрание приема решение за произвеждане на национален референдум и когато това е поискано от инициативен комитет с подписка, съдържаща подписите на не по-малко от 400 000 български граждани с избирателни права и не противоречи на ограниченията по чл. 9, ал. 2, 3 и 4.


  96. 96 Профил на
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Имаме Закон за прякото участие на гражданите в дръжвната власт и местното самоуправление, който регламентира Националния референдум като такава форма.Предмет на допитването могат да бъдат два въпроса:1. Иска ли народът на Р България оставката на Главния прокурор?2. Иска ли народът на Р България оставките на членовете на ВСС?Предложение за такова допитване се прави до Народното събрание от:1. не по-малко от една пета от народните представители;2. Президента на Републиката;3. Министерския съвет;4. не по-малко от една пета от общинските съвети в страната;5. инициативен комитет на граждани с избирателни права, събрал не по-малко от 200 000 подписа на граждани с избирателни права.Народното събрание приема решение за произвеждане на национален референдум и когато това е поискано от инициативен комитет с подписка, съдържаща подписите на не по-малко от 400 000 български граждани с избирателни права и не противоречи на ограниченията по чл. 9, ал. 2, 3 и 4.
    —цитат от коментар 95 на


    Трябва само да се помисли, дали такъв референдум ще е допустим, защото Национален референдум се произвежда за пряко решаване от гражданите на въпроси с национално значение от компетентността на Народното събрание.

  97. 97 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    До коментар [#95] от " ":

    Хубаво, де... Сега "народът" ще поиска оставките на ВСС и на Гешев с референдум, а после може да ги поиска и на министър-председателя, че и на президента, хахаха.... Щом може представителната демокрация да се превърне толкова лесно в пряка, няма проблем!
    Давайте, искайте, предлагайте! Глас народен, глас Божи!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  98. 98 Профил на
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Изменението на посочения закон не е сложна работа.

    Мислех дали и другата форма на пряка демокрация - гражданската инициатива - няма да свърши работа.

    Чрез национална гражданска инициатива гражданите правят предложения до Народното събрание или до органите на централната изпълнителна власт за решаване на въпроси от национално значение.

    Националната гражданската инициатива се осъществява чрез подписка, организирана от инициативен комитет на територията на цялата страна.

    Трябва само да се добави, че предложението може да се прави и до органите на съдебната власт.

  99. 99 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Весело

    През 1946 България от Княжество стана Република. С референдум! Забравяме кои го обявиха и как постигнаха целения резултат, нали? Щото сега сме точно пред тази хипотеза - конституцията може и да е приета от ВНС, ама що "народът" да не реши друго и да рече, че тя не се прилага, ако има референдум?
    Извинявайте, вие да не сте от юристите на Слави Трифонов? Само питам, нищо лично!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  100. 100 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2447 Любопитно

    До коментар [#98] от " ":

    Оставката на Гешев въпрос от национално значение ли е?

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK