Много точна дисекция на състоянието на българската енергртика - пълен хаус съчетан със явен съботаж от герберастийте. Пропуснал е само да спомене за морнизацията на ТЕЦ Варна - пак по алкашки проекти както и бандитското й придобиване.
На четвъртият ден от Великден, разтворете сърцата си за богатството, което имате и в което живеете. Не се сърдете на работещите, те трябва да го правят, за да може вие да се наслаждавате на благополучието си. Охолството и добрият стандарт се изграждат с времето, отстояват се постоянно и са заслужени за тези от вас, които са избрали този начин за наслада от живота. Радостта от деня е пред вас, станете и с пълни шепи гребете от привилегиите, което ви дава почивката, доброто настроение и охолния живот, който не си позволяват много. Приятни празници, за тези, които могат да си позволят да празнуват.
Аз съм съгласен, че наследството на ГЕРБ е трагично. Но също така не мога да не отбележа много тъжно, че отдавна минаха времената в които в Дневник можеше да се прочете професионално написана статия с най-малкото опит за балансирано представяне на гледните точки. Всичко това е вече загуба на време и ресурси и на читателя просто се дава онова, което иска да му бъде дадено - основание да ругае ГЕРБ в случая. БЛИЦ-овете оперират на абсолютно същия принцип.
Амиии, точно за енергетиката алтернативна гледна точка просто няма - там е само пепел след 12 години полягане на Русия от Герб и лично от Борисов. Даже те самите, въпреки видимо нерешителното и разцепено правителство, не смеят да излязат и да защитят натвореното последните 12 години. И правилно.
За другото не знам, но смешните игри с ядрената енергетика започнаха още от 1990. Ту ще се строят нови реактори, ту няма. Ту такива, ту инакви. Ту такава стратегия за отработеното гориво, ту инаква, ту хич. Може би Касчиев ще обясни. Сега изглежда, че ядрената енергетика все пак ни е нужна. Питам се какво ли следва от това?
Ок, вече съм спокоен. Газ ще има, на непоносима за потребителите цена, но това е малка подробност. АЕЦ ще продължи да работи, това, че при единствен вариант - Уестингхауз, цената ще е непоносима (ако въобще има възможност да се достави гориво), също е малка подробност. Не е далеч моментът, в който заради зелени сделки и късогледство на управляващи България ще се превърне от нетен износител в нетен вносител на електроенергия.
Когато начело на Държавата ни е бил ръководител на ОПГ, заобиколен със "сановници" от същото, некомпетентни колкото него, резултата не може да е друг! Енергетиката е част от националната сигурност, суверенитета и икономическата стабилност на всяка една държава. Поради това, за всички действия на управляващите я, които са, дали поради некадърност, или наълно преднамерено, умишлено, извършвани от тях, трябва да се търси наказателна отговорност, като бъдат пбвинени в национално предателство! Имаме достатъчно експерти, които стъпка по стъпка могат да докажат тези престъпни деяния!
"Някои от касетите получаваха изменение на геометричната си форма - като банан или S-образни."
И как тия "банани" и "змиевидни" форми влизат шесто-стенния отвор на руските реактори? С какво се уплътняват кухините за да има максимален топлопренос (или поне по-добър от руските касети)?
"Енергетиката е част от националната сигурност, суверенитета и икономическата стабилност на всяка една държава"
По принцип съм съгласен с твърдението, но може ли "националната сигурност" (електроенергия, газ, горива) да е "борсова стока"? Тоест, икономическата стабилност да зависи от прищевки на пишман-политици (Шарл Мишел и цената на въглеродните квоти) или от преследването на максималната печалба от търговци (шистов газ), не без протекцията на цялата държава (САЩ). На всичко отгоре всичко това (националната сигурност) се явява търговска тайна (Кашчиев не може да сподели с какви резерви разполага АЕЦ-а). Когато нещо се явява тайна, конспиративните теории разцъфтяват и е въпрос на изпуснати емоции някой "тайник" да бъде линчуван
"Сега изглежда, че ядрената енергетика все пак ни е нужна"
Още не е сигурно - "брюкселските зелки" не са произнесли окончателно, че ядрената енергия и газовата енергия са "зелени енергии". До тук, само въглищната енергия е анатемосана. Ама тази война в Украйна може да заличи всякакви "зелени сертификати" и зелени напъни.
"Наследството" на Герболяка не е просто трагично. Такова систематично и всестранно съсипване на държавния капацитет и провеждането на политики във всички сфери е наистина уникално за българската история. При това не просто за година-две, а за повече от 10. В дългосрочен план, България ще плати тежка цена за такъв продължителен "blackout", който беше смъртоносно съчетание на простотия, некадърност, корупция и демагогия.
Специално в областта на енергетиката никога не е имало политическа дискусия, какво се прави, защо се прави, каква е стратегията и какво ще се случи след 10-15, 20 години години. Герболяка винаги са заглушавали всеки опит за дискусия с примитвни опорки и отрицание - типичните характерни черти на некадърника:
"Ние сме най-можещите и най-знаещите", " всичко, което правим по дефиниция е правилно" и "за всеки евентуален проблем и е виновен някой друг",защото "ние никога не грешим".
До коментар [#5] от "Боби Колев":Амиии, точно за енергетиката алтернативна гледна точка просто няма - там е само пепел след 12 години полягане на Русия от Герб и лично от Борисов. Даже те самите, въпреки видимо нерешителното и разцепено правителство, не смеят да излязат и да защитят натвореното последните 12 години. И правилно.
Да бяха 12 години, все щешем да е по-дбре, а то, с много малки изключения, полягаме70 и кусур години и не само в енергетиката, а в почти всичко. Това не може да е причина и повод да продължаваме, а все ми се струва, че дурашкия ход на джуджето, ще катализира процеса на излизане от тоззи коловоз. А по въпроса за интервюто, мога да кажа, че Касчиев е наистина експерт от висока класа и това, което казва е вярно.
До коментар [#5] от "Боби Колев":Амиии, точно за енергетиката алтернативна гледна точка просто няма - там е само пепел след 12 години полягане на Русия от Герб и лично от Борисов. Даже те самите, въпреки видимо нерешителното и разцепено правителство, не смеят да излязат и да защитят натвореното последните 12 години. И правилно.
Толкова по-добре ако е така, но то не променя факта, че една качествена медия би им дала възможност тази възможност и ако не се възползват от нея би го отразила в материала.
А то всъщност не е така, защото точно днес например ГЕРБ нападнаха правителството, че не е довършило връзката с Гърция. Неоснователно обвинение според мен, защото всички кадри нужни за целта по места са основно техни и спъват процеса, а отделно в света се откроиха глобални кризи, които изместват фокуса върху себе си
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
Айде стига с тия насрани примитивни глупости. Само Бай Ганьо Балкански не може да вдене значението на въглеродната неутралност и иска да с въргаля в прахоляка на лигнита като прасе. А после живее до 60 години и децата му развиват масово алергии и астми. Ма тва няма нищо общо естествено.
Ядрената енергия не е зелена, а преходна и естествено, че ще бъде част от Зелената сделка. Въпросът е защо проспахме 10 години за решение относно нашата ядрена енергетика. От матахарита и футболче не остана време да се реши просто.
Въобще чул ли си за какво иде реч??? Касетите на американците са с лоши якостни характеристики и над 600С урана се "раздува". Това означават бананите и тиквите в статията. При такава деформация има рискове за безопасността. Първите случаи за замяна на руските касети с американски бе точно в Украйна за далаверата на САЩ.. Там ги извадиха от реакторите на "банани" и други цитруси. Русия предупреди азовците, че такава подмяна с калпави касети може да доведе до инциденти. Това е случая с бананите и някой може пак да настъпи американската мотика с такава подмяна.
Мернах я Нушка по БТВ, тя милата, каквото й наредят, това казва, а преди това правеше. Става дума за патологични лъжци и крадци, а ако ги слушаш направо се чудиш как така са паднали от власт, след такава диверсификация, след толкова добрини за бизнеса и народа, тез неблагодарници....
Той не е газов експерт. А дали Чирен ще е запълнен или празен, е въпрос на търговско решение от фирмата, която го управлява
Не разбрах какво прави принципала на фирмата която управлява водохранилището Министерството на енергетиката и МС Носа ли си чопли докато държавното дружество продава газ от Чирен на чужди страни, комисионните събира на лична сметка в някоя банка или просто и министър председателя и министъра толко си могат и нямат капацитет да ръководят и държавните фирми както не могат да ръководят и държавата. Ох забравих, че ГЕРБ е изпразни водохранилището докато управляваха служебните правителство на русороба и правителството на прост0 Киро.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Не, защото не му е работа. Но Сашо Дончев обясни защо Чирен е на 20 % - защото в очакване на по-добри финансови условия за новия микс, държавата не е купила скъпия газ (както възнамеряваше да направи със зърното, напр.). Пък и тогава щеше да има протести от опозицията, че пари се харчат напразно, че резервът е изпразнен и изобщо дежурните обвинения. В стремежа да минаваме евтинко през годините се стигна до това положение да разчитаме само на един доставчик. Това е траен подход на на всички правителства.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Виж, всички държави пълнят евтин газ през лятото, а не със скъп през зимата. Няма нужда да си голям експерт по тая тема, за да си наясно със това.
Вярно е, че предвид ситуацията в Украйна, някои взеха мерки по-рано тази година поради възможността Русия да спре газа. Проблемът е, че правителството нямаше времето и второ нямаше възможности, от къде да намери веднага количества насред зима, които да вкарва в Чирен. Тук пак идва въпросът, ако можеше да си получаваме договорените количества азерски газ, дали сега щяхме да сме в това положение и дали руснаците щяха да ни спрат газа.
Защото според мен Путин ни спряха газа, именно защото знаят какво е положението с доставките и запасите и искат да ни направят "жертвено агне" за пример на цяла Европа, какво се случва, ако ти спре газа Кремъл.
До коментар [#10] от "batzdravo":"Енергетиката е част от националната сигурност, суверенитета и икономическата стабилност на всяка една държава"По принцип съм съгласен с твърдението, но може ли "националната сигурност" (електроенергия, газ, горива) да е "борсова стока"? Тоест, икономическата стабилност да зависи от прищевки на пишман-политици (Шарл Мишел и цената на въглеродните квоти) или от преследването на максималната печалба от търговци (шистов газ), не без протекцията на цялата държава (САЩ). На всичко отгоре всичко това (националната сигурност) се явява търговска тайна (Кашчиев не може да сподели с какви резерви разполага АЕЦ-а).Когато нещо се явява тайна, конспиративните теории разцъфтяват и е въпрос на изпуснати емоции някой "тайник" да бъде линчуван
Всичките ти въпроси опират до термина "управление на риска" и теорията и принципите създадени специално за нея!!! Запознай се и ще си отговориш сам! :) Макар че, конспирациите, за които говориш, са удобни да се "обясни необяснимото" и без споменатата теория! ;)
Годспожата написала материала наясно ли е че всяка минута комисионерите около централата получават нейното годишно възнаграждение, все пак тя се мъчи нещо да напише, а те получават своето просто така. Приятна почивка и не се преработвайте.
Аз съм съгласен, че наследството на ГЕРБ е трагично.Но също така не мога да не отбележа много тъжно, че отдавна минаха времената в които в Дневник можеше да се прочете професионално написана статия с най-малкото опит за балансирано представяне на гледните точки.Всичко това е вече загуба на време и ресурси и на читателя просто се дава онова, което иска да му бъде дадено - основание да ругае ГЕРБ в случая.БЛИЦ-овете оперират на абсолютно същия принцип.
Абсолютно вярно! Впечатляващо вярно!!! НЕ МОЖЕ да питаш "Обобщете, моля, какво е наследството на ГЕРБ", а пет реда нагоре в обяснението за двата ядрени блока за "Белене" да четем това:
"Националната електрическа компания, която, независимо че навремето не е имало нито технически проект на централата, нито стратегия, нито договор за изграждането й, нито е било осигурено финансиране - по причини, известни само на рубладжиите, които тогава са били на власт - ги е поръчала."
КОЙ поръча тези блокове за "Белене"? Не го ли знаете?! И после кой, ще-не ще, беше принуден да ги плати на Русия?
"Някои от касетите получаваха изменение на геометричната си форма - като банан или S-образни."И как тия "банани" и "змиевидни" форми влизат шесто-стенния отвор на руските реактори? С какво се уплътняват кухините за да има максимален топлопренос (или поне по-добър от руските касети)?
Променят формата си след като са влезли - този проблем е установен в "Темелин". Затова сега проучваме техния опит.
"Проблеми определено имаха - изкривяване на касети, нехерметичност, неплътност на касети, но след много години, аз мисля почти десет години опити, които те направиха, горе-долу ги решиха тези проблеми. Ние най-вероятно ще трябва да ползваме голяма част от техния опит", допълни Янко Янков."
Не е хубаво г-н Касчиев да говори неистини :((( България има диверсификация от 2015 г., вчера и Василев го потвърди - от два месеца са се подготвяли за спирането на газа.
"Масово се твърди от хора, които нищо не разбират, че ние не сме диверсифицирали. Всъщност сме и сме създали техническата възможност да внасяме газ от всички страни още през 2015 г.”, отбеляза той.
По думите му през 2012 г., когато заемаше поста енергиен министър, е била проведена процедура, избрана е американска компания и българските компресори са били подменени с реверсивни.
„Избрахме най-добрата фирма в света. Те могат както да изтласкват газ извън България, така и да всмукват газ”, посочи Добрев.
„Ние можем да получим 20 млрд. кубика газ от юг и още 20 млрд. - от север. Т.е. ние можем да получим 40 млрд., а консумацията ни е 3 млрд”, заяви депутатът от ГЕРБ.
Той определи като „пълна глупост" твърденията, че 12 години няма гръцка връзка и това е причината да нямаме и диверсификация. „Ние имаме 40 млрд. кубика капацитет за внос, тя ще ни добави още 3”, коментира Делян Добрев.
„Аз съм в опозиция и имам изгода да кажа, че има риск и може да останем без газ, но това няма да се случи. Ние сме много малък консуматор - използваме едва 2% от износа на Русия за Европа”, каза още той в ефира на „Здравей, България”.
„Ще вземем газ и от Румъния, и от Гърция. Част от него пак ще бъде руски, но ще го платим с 30% по-скъпо заради посредниците. Това е главният въпрос – правят се на ястреби, за да плащаме с 30% повече за газ”, коментира Добрев."
Проблемът с ядреното гориво според мен е къде ще се съхранява отработеното такова, защото сигурно ще намерим кой да ни достави уран обаче току виж се оказало, че токът на АЕЦ Козлодуй ще подскъпне понеже в един момент почнем да плащаме за още една услуга.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
37
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Това, което казвате е много хубаво, но то може да се случи само, когато се изгради интерконектора с Гърция.
Ердоган: Газопроводът ТАНАП е символ на приятелството между Турция и Азербайджан Снимка: Архив Ройтерс
Турският президент Реджеп Тайип Ердоган нарече днес проекта за Трансанадолски газопровод /ТАНАП/, по който азербайджански газ ще постъпва в Турция и Европа, символ на дълбокото приятелство между Турция и Азербайджан, съобщи турският телевизионен канал НТВ. Ердоган каза това на церемония по откриването на европейския участък от Трансанадолския газопровод /ТАНАП/ в Ипсала в окръг Одрин.
Ние сме свидетели наистина на исторически момент за нашите страни и нашия район. ТАНАП се свързва през Азербайджан, Грузия, Турция с Европа. Това е регионален проект и трябва специално да подчертая, че е проект на мира. Този проект е преди всичко символ на дълбокото приятелство между нашите страни, заяви турският президент.
Азербайджанският президент Илхам Алиев, който присъства на церемонията, нарече днешния ден "исторически" и изрази надежда, че "ТАНАП ще донесе полза на народите на Турция, Азербайджан и другите съседни страни". ТАНАП преминава през територията на Турция от границата й с Грузия до тази с Гърция при Ипсала. Предвижда се чрез него да се транзитира природен газ от Каспийския регион към Европа. Европейският участък на TАНАП ще осигури преноса на азербайджанския природен газ към Гърция в Трансадриатическия газопровод /TAП/.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА Азербайджански газ ще достигне границите на Европа до няколко дни Газ от Туркменистан и Ирак може да стига до Европа по "Южния газов коридор" Теменужка Петкова: България трябва да развие търговията с природен газ
ТАНАП се явява част от инфраструктурата на Южния газов коридор, който ще се простира на 3,5 хиляди километра от Баку до южната част на Италия, през територията на Грузия, Турция, Гърция, Албания. Начало на търговски доставки на азербайджански газ в Европа по Южния газов коридор се очаква през 2020 г., отбелязват ТАСС и БТА.
На днешната церемония присъства и българският министър на енергетиката Теменужка Петкова. Водещ приоритет за българското правителство е диверсификацията на източниците и маршрутите за доставка на природен газ. България подкрепя развитието на Южния газов коридор като инфраструктура от стратегическо значение за укрепване на енергийната сигурност в Европа, се казва в съобщение на министерството на енергетиката.
"През юни 2018 г., след даденото начало на работа на участъка на ТАНАП от турско-грузинска граница до град Ескишехир, турският пазар получава природен газ от находището Шах Дениз 2 в Азербайджан. С днешното откриване и на европейската част газопроводът е изцяло завършен", съобщава министерството. Дължината на ТАНАП е 1850 км, към момента капацитетът му е на 16 млрд. куб. м, като се очаква да достигне до 31 млрд. куб. м. Газопроводът ТАНАП е неразделна част от инфраструктурата на Южния газов коридор, осигуряващ транзита на природен газ през Турция към Европа. През откритата днес европейска отсечка на ТАНАП ще се извършва пренос на азербайджански природен газ към Транс-адриатическия газопровод (ТАП), включително и за България през интерконектора с Гърция. Предвижда се междусистемната газова връзка Гърция-България да бъде въведена в търговска експлоатация през 2020 г. в синергия с газопровода ТАП."
Касчиев бе сред тези които решаваха за атомните централи у нас и сега да казва че други трябва да отговарят за Белене е бягане от отговорност. Не казва какво решение предлага макар че един от виновниците за създадената ситуация.
До коментар [#19] от "Простия Строител на Турецкий Паток":
"Само Бай Ганьо Балкански не може да вдене значението на въглеродната неутралност и иска да с въргаля в прахоляка на лигнита като прасе."
М-да, Полша е явно Ганьо Полански - не въргаляне, а завиране на дълбоко във въглещните мини. Да се чуди човек кой Ганьовец в Европа купува украински и руски въглища (50% от доставките в Европа)
"А после живее до 60 години и децата му развиват масово алергии и астми. Ма тва няма нищо общо естествено."
Мани, мани, развиват и антибиотична резистетност, както и алергии, предизвикани от безразборната употреба на антибиотици и блъскането на консерванти в хранителните продукти. В момента има такива технологии, че саждите от горене на въглища се улавят почти на 100%.
"Ядрената енергия не е зелена, а преходна и естествено, че ще бъде част от Зелената сделка."
Ядрената енергия е с най-висока енергийна плътност. И е най-шредеидими - не се влияе от засенчване на Слънцето, нито от вятъра, нито от валежите, нито от доставките на газ/въглища. Може да е преходна само, ако се разработи термоядрената енергия.
"Променят формата си след като са влезли - този проблем е установен в "Темелин". Затова сега проучваме техния опит."
И в Темелин, и в украинските шест реактора Уистингхауз използват шестостенна форма. Формата няма как да се промени, ако няма някакъв неконтролиран процес (стапяне, разрушаване от бърз поток неутрони). Това, което са променили са тръбите с гориво (уранов диоксид) - вместо сплав от 99% цирконий и 1% необий (руската версия) със стоманени тръби. Но и двата случая използват за сърцевината на зававителите сплав, собствена разработка вместо руската, циркониева матрица с бор. В Украйна твърдят, че реакторите работят. Нямам данни как работят - като ваксината през два месеца презареждане или веднъж годишно както са руските касети.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
bosev.asen
Рейтинг: 502 РазстроеноРед в хаоса… гарантирано от ГЕРБ!
telqk
Рейтинг: 817 НеутралноМного точна дисекция на състоянието на българската енергртика - пълен хаус съчетан със явен съботаж от герберастийте. Пропуснал е само да спомене за морнизацията на ТЕЦ Варна - пак по алкашки проекти както и бандитското й придобиване.
Георги Христов
Рейтинг: 1527 Неутрално"Така че, където погледнете в енергетиката, наследството от ГЕРБ е трагично."
Последното изречение казва всичко!
kvg08393766
Рейтинг: 626 НеутралноНа четвъртият ден от Великден, разтворете сърцата си за богатството, което имате и в което живеете. Не се сърдете на работещите, те трябва да го правят, за да може вие да се наслаждавате на благополучието си. Охолството и добрият стандарт се изграждат с времето, отстояват се постоянно и са заслужени за тези от вас, които са избрали този начин за наслада от живота. Радостта от деня е пред вас, станете и с пълни шепи гребете от привилегиите, което ви дава почивката, доброто настроение и охолния живот, който не си позволяват много. Приятни празници, за тези, които могат да си позволят да празнуват.
Боби Колев
Рейтинг: 1317 НеутралноАз съм съгласен, че наследството на ГЕРБ е трагично.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Но също така не мога да не отбележа много тъжно, че отдавна минаха времената в които в Дневник можеше да се прочете професионално написана статия с най-малкото опит за балансирано представяне на гледните точки.
Всичко това е вече загуба на време и ресурси и на читателя просто се дава онова, което иска да му бъде дадено - основание да ругае ГЕРБ в случая.
БЛИЦ-овете оперират на абсолютно същия принцип.
boevbisser
Рейтинг: 2486 РазстроеноДо коментар [#5] от "Боби Колев":
Амиии, точно за енергетиката алтернативна гледна точка просто няма - там е само пепел след 12 години полягане на Русия от Герб и лично от Борисов. Даже те самите, въпреки видимо нерешителното и разцепено правителство, не смеят да излязат и да защитят натвореното последните 12 години. И правилно.
dr.maris
Рейтинг: 302 НеутралноЗа другото не знам, но смешните игри с ядрената енергетика започнаха още от 1990. Ту ще се строят нови реактори, ту няма. Ту такива, ту инакви. Ту такава стратегия за отработеното гориво, ту инаква, ту хич. Може би Касчиев ще обясни. Сега изглежда, че ядрената енергетика все пак ни е нужна. Питам се какво ли следва от това?
olimpipanov
Рейтинг: 758 НеутралноЯ Кашчей можел да дава и нормални интервюта. И не е трагично слд герб, а катастрофално.
Yotce
Рейтинг: 1696 НеутралноОк, вече съм спокоен.
Газ ще има, на непоносима за потребителите цена, но това е малка подробност.
АЕЦ ще продължи да работи, това, че при единствен вариант - Уестингхауз, цената ще е непоносима (ако въобще има възможност да се достави гориво), също е малка подробност.
Не е далеч моментът, в който заради зелени сделки и късогледство на управляващи България ще се превърне от нетен износител в нетен вносител на електроенергия.
batzdravo
Рейтинг: 3628 НеутралноКогато начело на Държавата ни е бил ръководител на ОПГ, заобиколен със "сановници" от същото, некомпетентни колкото него, резултата не може да е друг!
Енергетиката е част от националната сигурност, суверенитета и икономическата стабилност на всяка една държава.
Поради това, за всички действия на управляващите я, които са, дали поради некадърност, или наълно преднамерено, умишлено, извършвани от тях, трябва да се търси наказателна отговорност, като бъдат пбвинени в национално предателство!
Имаме достатъчно експерти, които стъпка по стъпка могат да докажат тези престъпни деяния!
wanderer
Рейтинг: 2051 Любопитно"Някои от касетите получаваха изменение на геометричната си форма - като банан или S-образни."
И как тия "банани" и "змиевидни" форми влизат шесто-стенния отвор на руските реактори? С какво се уплътняват кухините за да има максимален топлопренос (или поне по-добър от руските касети)?
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1740 НеутралноТоя пореден “експерт” обясни ли защо Чирен е полупразен?
wanderer
Рейтинг: 2051 НеутралноДо коментар [#10] от "batzdravo":
"Енергетиката е част от националната сигурност, суверенитета и икономическата стабилност на всяка една държава"
По принцип съм съгласен с твърдението, но може ли "националната сигурност" (електроенергия, газ, горива) да е "борсова стока"? Тоест, икономическата стабилност да зависи от прищевки на пишман-политици (Шарл Мишел и цената на въглеродните квоти) или от преследването на максималната печалба от търговци (шистов газ), не без протекцията на цялата държава (САЩ). На всичко отгоре всичко това (националната сигурност) се явява търговска тайна (Кашчиев не може да сподели с какви резерви разполага АЕЦ-а).
Когато нещо се явява тайна, конспиративните теории разцъфтяват и е въпрос на изпуснати емоции някой "тайник" да бъде линчуван
wanderer
Рейтинг: 2051 НеутралноДо коментар [#12] от "Toshko Afrikanski":
Той не е газов експерт. А дали Чирен ще е запълнен или празен, е въпрос на търговско решение от фирмата, която го управлява.
wanderer
Рейтинг: 2051 ВеселоДо коментар [#7] от "dr.maris":
"Сега изглежда, че ядрената енергетика все пак ни е нужна"
Още не е сигурно - "брюкселските зелки" не са произнесли окончателно, че ядрената енергия и газовата енергия са "зелени енергии". До тук, само въглищната енергия е анатемосана.
Ама тази война в Украйна може да заличи всякакви "зелени сертификати" и зелени напъни.
Простия Строител на Турецкий Паток
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#5] от "Боби Колев":
Модератора - Иди на Х*Й!До коментар [#6] от "boevbisser":
"Наследството" на Герболяка не е просто трагично. Такова систематично и всестранно съсипване на държавния капацитет и провеждането на политики във всички сфери е наистина уникално за българската история. При това не просто за година-две, а за повече от 10. В дългосрочен план, България ще плати тежка цена за такъв продължителен "blackout", който беше смъртоносно съчетание на простотия, некадърност, корупция и демагогия.
Специално в областта на енергетиката никога не е имало политическа дискусия, какво се прави, защо се прави, каква е стратегията и какво ще се случи след 10-15, 20 години години. Герболяка винаги са заглушавали всеки опит за дискусия с примитвни опорки и отрицание - типичните характерни черти на некадърника:
"Ние сме най-можещите и най-знаещите", " всичко, което правим по дефиниция е правилно" и "за всеки евентуален проблем и е виновен някой друг",защото "ние никога не грешим".
tsvetko_51
Рейтинг: 1791 НеутралноДа бяха 12 години, все щешем да е по-дбре, а то, с много малки изключения, полягаме70 и кусур години и не само в енергетиката, а в почти всичко.
Това не може да е причина и повод да продължаваме, а все ми се струва, че дурашкия ход на джуджето, ще катализира процеса на излизане от тоззи коловоз.
А по въпроса за интервюто, мога да кажа, че Касчиев е наистина експерт от висока класа и това, което казва е вярно.
Боби Колев
Рейтинг: 1317 НеутралноТолкова по-добре ако е така, но то не променя факта, че една качествена медия би им дала възможност тази възможност и ако не се възползват от нея би го отразила в материала.
А то всъщност не е така, защото точно днес например ГЕРБ нападнаха правителството, че не е довършило връзката с Гърция.
Неоснователно обвинение според мен, защото всички кадри нужни за целта по места са основно техни и спъват процеса, а отделно в света се откроиха глобални кризи, които изместват фокуса върху себе си http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
Простия Строител на Турецкий Паток
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#15] от "wanderer":
Модератора - Иди на Х*Й!Айде стига с тия насрани примитивни глупости. Само Бай Ганьо Балкански не може да вдене значението на въглеродната неутралност и иска да с въргаля в прахоляка на лигнита като прасе. А после живее до 60 години и децата му развиват масово алергии и астми. Ма тва няма нищо общо естествено.
Ядрената енергия не е зелена, а преходна и естествено, че ще бъде част от Зелената сделка. Въпросът е защо проспахме 10 години за решение относно нашата ядрена енергетика. От матахарита и футболче не остана време да се реши просто.
Judjuk
Рейтинг: 2684 НеутралноЩе кораме известно време на резерви и мускули. После ще видим....
Judjukenter_k
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#11] от "wanderer":
Въобще чул ли си за какво иде реч???
Касетите на американците са с лоши якостни характеристики и над 600С урана се "раздува". Това означават бананите и тиквите в статията.
При такава деформация има рискове за безопасността.
Първите случаи за замяна на руските касети с американски бе точно в Украйна за далаверата на САЩ.. Там ги извадиха от реакторите на "банани" и други цитруси. Русия предупреди азовците, че такава подмяна с калпави касети може да доведе до инциденти.
Това е случая с бананите и някой може пак да настъпи американската мотика с такава подмяна.
boevbisser
Рейтинг: 2486 ВеселоДо коментар [#18] от "Боби Колев":
Мернах я Нушка по БТВ, тя милата, каквото й наредят, това казва, а преди това правеше. Става дума за патологични лъжци и крадци, а ако ги слушаш направо се чудиш как така са паднали от власт, след такава диверсификация, след толкова добрини за бизнеса и народа, тез неблагодарници....
Христо Атанасов
Рейтинг: 1747 НеутралноДо коментар [#14] от "wanderer":
Той не е газов експерт. А дали Чирен ще е запълнен или празен, е въпрос на търговско решение от фирмата, която го управлява
Не разбрах какво прави принципала на фирмата която управлява водохранилището Министерството на енергетиката и МС Носа ли си чопли докато държавното дружество продава газ от Чирен на чужди страни, комисионните събира на лична сметка в някоя банка или просто и министър председателя и министъра толко си могат и нямат капацитет да ръководят и държавните фирми както не могат да ръководят и държавата. Ох забравих, че ГЕРБ е изпразни водохранилището докато управляваха служебните правителство на русороба и правителството на прост0 Киро.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
БОНГО
Рейтинг: 2465 НеутралноДо коментар [#12] от "Toshko Afrikanski":
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutemНе, защото не му е работа. Но Сашо Дончев обясни защо Чирен е на 20 % - защото в очакване на по-добри финансови условия за новия микс, държавата не е купила скъпия газ (както възнамеряваше да направи със зърното, напр.). Пък и тогава щеше да има протести от опозицията, че пари се харчат напразно, че резервът е изпразнен и изобщо дежурните обвинения. В стремежа да минаваме евтинко през годините се стигна до това положение да разчитаме само на един доставчик. Това е траен подход на на всички правителства.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Простия Строител на Турецкий Паток
Рейтинг: НеутралноДо коментар [#25] от "БОНГО":
Виж, всички държави пълнят евтин газ през лятото, а не със скъп през зимата. Няма нужда да си голям експерт по тая тема, за да си наясно със това.
Вярно е, че предвид ситуацията в Украйна, някои взеха мерки по-рано тази година поради възможността Русия да спре газа. Проблемът е, че правителството нямаше времето и второ нямаше възможности, от къде да намери веднага количества насред зима, които да вкарва в Чирен. Тук пак идва въпросът, ако можеше да си получаваме договорените количества азерски газ, дали сега щяхме да сме в това положение и дали руснаците щяха да ни спрат газа.
Защото според мен Путин ни спряха газа, именно защото знаят какво е положението с доставките и запасите и искат да ни направят "жертвено агне" за пример на цяла Европа, какво се случва, ако ти спре газа Кремъл.
batzdravo
Рейтинг: 3628 ВеселоДо коментар [#13] от "wanderer":
Всичките ти въпроси опират до термина "управление на риска" и теорията и принципите създадени специално за нея!!!
Запознай се и ще си отговориш сам! :)
Макар че, конспирациите, за които говориш, са удобни да се "обясни необяснимото" и без споменатата теория! ;)
penetrating
Рейтинг: 7623 Неутрално"...наследството на ГЕРБ е трагично..." при това не само в енергетиката. Там войната го показа много ясно.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertkvg08393766
Рейтинг: 626 НеутралноГодспожата написала материала наясно ли е че всяка минута комисионерите около централата получават нейното годишно възнаграждение, все пак тя се мъчи нещо да напише, а те получават своето просто така. Приятна почивка и не се преработвайте.
Галя Станчева
Рейтинг: 5379 ГневноАбсолютно вярно! Впечатляващо вярно!!!
НЕ МОЖЕ да питаш "Обобщете, моля, какво е наследството на ГЕРБ", а пет реда нагоре в обяснението за двата ядрени блока за "Белене" да четем това:
"Националната електрическа компания, която, независимо че навремето не е имало нито технически проект на централата, нито стратегия, нито договор за изграждането й, нито е било осигурено финансиране - по причини, известни само на рубладжиите, които тогава са били на власт - ги е поръчала."
КОЙ поръча тези блокове за "Белене"? Не го ли знаете?! И после кой, ще-не ще, беше принуден да ги плати на Русия?
Галя Станчева
Рейтинг: 5379 ГневноДо коментар [#27] от "Простия Строител на Турецкий Паток":
Затова пък имаше време да го изпразни успешно, умнико!
Галя Станчева
Рейтинг: 5379 НеутралноПроменят формата си след като са влезли - този проблем е установен в "Темелин". Затова сега проучваме техния опит.
"Проблеми определено имаха - изкривяване на касети, нехерметичност, неплътност на касети, но след много години, аз мисля почти десет години опити, които те направиха, горе-долу ги решиха тези проблеми. Ние най-вероятно ще трябва да ползваме голяма част от техния опит", допълни Янко Янков."
https://www.24chasa.bg/novini/article/11384102
Галя Станчева
Рейтинг: 5379 ГневноНе е хубаво г-н Касчиев да говори неистини :((( България има диверсификация от 2015 г., вчера и Василев го потвърди - от два месеца са се подготвяли за спирането на газа.
"Масово се твърди от хора, които нищо не разбират, че ние не сме диверсифицирали. Всъщност сме и сме създали техническата възможност да внасяме газ от всички страни още през 2015 г.”, отбеляза той.
По думите му през 2012 г., когато заемаше поста енергиен министър, е била проведена процедура, избрана е американска компания и българските компресори са били подменени с реверсивни.
„Избрахме най-добрата фирма в света. Те могат както да изтласкват газ извън България, така и да всмукват газ”, посочи Добрев.
„Ние можем да получим 20 млрд. кубика газ от юг и още 20 млрд. - от север. Т.е. ние можем да получим 40 млрд., а консумацията ни е 3 млрд”, заяви депутатът от ГЕРБ.
Той определи като „пълна глупост" твърденията, че 12 години няма гръцка връзка и това е причината да нямаме и диверсификация. „Ние имаме 40 млрд. кубика капацитет за внос, тя ще ни добави още 3”, коментира Делян Добрев.
„Аз съм в опозиция и имам изгода да кажа, че има риск и може да останем без газ, но това няма да се случи. Ние сме много малък консуматор - използваме едва 2% от износа на Русия за Европа”, каза още той в ефира на „Здравей, България”.
„Ще вземем газ и от Румъния, и от Гърция. Част от него пак ще бъде руски, но ще го платим с 30% по-скъпо заради посредниците. Това е главният въпрос – правят се на ястреби, за да плащаме с 30% повече за газ”, коментира Добрев."
https://nova.bg/news/view/2022/04/28/366932/добрев-българия-няма-да-остане-без-газ/
Batezuzi
Рейтинг: 1934 НеутралноПроблемът с ядреното гориво според мен е къде ще се съхранява отработеното такова, защото сигурно ще намерим кой да ни достави уран обаче току виж се оказало, че токът на АЕЦ Козлодуй ще подскъпне понеже в един момент почнем да плащаме за още една услуга.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Роси
Рейтинг: 7378 НеутралноДо коментар [#34] от "Галя Станчева":
Това, което казвате е много хубаво, но то може да се случи само, когато се изгради интерконектора с Гърция.
Ердоган: Газопроводът ТАНАП е символ на приятелството между Турция и Азербайджан
Снимка: Архив Ройтерс
Турският президент Реджеп Тайип Ердоган нарече днес проекта за Трансанадолски газопровод /ТАНАП/, по който азербайджански газ ще постъпва в Турция и Европа, символ на дълбокото приятелство между Турция и Азербайджан, съобщи турският телевизионен канал НТВ. Ердоган каза това на церемония по откриването на европейския участък от Трансанадолския газопровод /ТАНАП/ в Ипсала в окръг Одрин.
Ние сме свидетели наистина на исторически момент за нашите страни и нашия район. ТАНАП се свързва през Азербайджан, Грузия, Турция с Европа. Това е регионален проект и трябва специално да подчертая, че е проект на мира. Този проект е преди всичко символ на дълбокото приятелство между нашите страни, заяви турският президент.
Азербайджанският президент Илхам Алиев, който присъства на церемонията, нарече днешния ден "исторически" и изрази надежда, че "ТАНАП ще донесе полза на народите на Турция, Азербайджан и другите съседни страни".
ТАНАП преминава през територията на Турция от границата й с Грузия до тази с Гърция при Ипсала. Предвижда се чрез него да се транзитира природен газ от Каспийския регион към Европа. Европейският участък на TАНАП ще осигури преноса на азербайджанския природен газ към Гърция в Трансадриатическия газопровод /TAП/.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
Азербайджански газ ще достигне границите на Европа до няколко дни
Газ от Туркменистан и Ирак може да стига до Европа по "Южния газов коридор"
Теменужка Петкова: България трябва да развие търговията с природен газ
ТАНАП се явява част от инфраструктурата на Южния газов коридор, който ще се простира на 3,5 хиляди километра от Баку до южната част на Италия, през територията на Грузия, Турция, Гърция, Албания. Начало на търговски доставки на азербайджански газ в Европа по Южния газов коридор се очаква през 2020 г., отбелязват ТАСС и БТА.
На днешната церемония присъства и българският министър на енергетиката Теменужка Петкова. Водещ приоритет за българското правителство е диверсификацията на източниците и маршрутите за доставка на природен газ. България подкрепя развитието на Южния газов коридор като инфраструктура от стратегическо значение за укрепване на енергийната сигурност в Европа, се казва в съобщение на министерството на енергетиката.
"През юни 2018 г., след даденото начало на работа на участъка на ТАНАП от турско-грузинска граница до град Ескишехир, турският пазар получава природен газ от находището Шах Дениз 2 в Азербайджан. С днешното откриване и на европейската част газопроводът е изцяло завършен", съобщава министерството.
Дължината на ТАНАП е 1850 км, към момента капацитетът му е на 16 млрд. куб. м, като се очаква да достигне до 31 млрд. куб. м. Газопроводът ТАНАП е неразделна част от инфраструктурата на Южния газов коридор, осигуряващ транзита на природен газ през Турция към Европа.
През откритата днес европейска отсечка на ТАНАП ще се извършва пренос на азербайджански природен газ към Транс-адриатическия газопровод (ТАП), включително и за България през интерконектора с Гърция. Предвижда се междусистемната газова връзка Гърция-България да бъде въведена в търговска експлоатация през 2020 г. в синергия с газопровода ТАП."
canuck99
Рейтинг: 709 НеутралноКасчиев бе сред тези които решаваха за атомните централи у нас и сега да казва че други трябва да отговарят за Белене е бягане от отговорност. Не казва какво решение предлага макар че един от виновниците за създадената ситуация.
wanderer
Рейтинг: 2051 НеутралноДо коментар [#19] от "Простия Строител на Турецкий Паток":
"Само Бай Ганьо Балкански не може да вдене значението на въглеродната неутралност и иска да с въргаля в прахоляка на лигнита като прасе."
М-да, Полша е явно Ганьо Полански - не въргаляне, а завиране на дълбоко във въглещните мини.
Да се чуди човек кой Ганьовец в Европа купува украински и руски въглища (50% от доставките в Европа)
"А после живее до 60 години и децата му развиват масово алергии и астми. Ма тва няма нищо общо естествено."
Мани, мани, развиват и антибиотична резистетност, както и алергии, предизвикани от безразборната употреба на антибиотици и блъскането на консерванти в хранителните продукти.
В момента има такива технологии, че саждите от горене на въглища се улавят почти на 100%.
"Ядрената енергия не е зелена, а преходна и естествено, че ще бъде част от Зелената сделка."
Ядрената енергия е с най-висока енергийна плътност. И е най-шредеидими - не се влияе от засенчване на Слънцето, нито от вятъра, нито от валежите, нито от доставките на газ/въглища.
Може да е преходна само, ако се разработи термоядрената енергия.
wanderer
Рейтинг: 2051 НеутралноВъобще чул ли си за какво иде реч???
До коментар [#33] от "Галя Станчева":
"Променят формата си след като са влезли - този проблем е установен в "Темелин". Затова сега проучваме техния опит."
И в Темелин, и в украинските шест реактора Уистингхауз използват шестостенна форма. Формата няма как да се промени, ако няма някакъв неконтролиран процес (стапяне, разрушаване от бърз поток неутрони). Това, което са променили са тръбите с гориво (уранов диоксид) - вместо сплав от 99% цирконий и 1% необий (руската версия) със стоманени тръби. Но и двата случая използват за сърцевината на зававителите сплав, собствена разработка вместо руската, циркониева матрица с бор.
В Украйна твърдят, че реакторите работят. Нямам данни как работят - като ваксината през два месеца презареждане или веднъж годишно както са руските касети.
Vasil Angelov
Рейтинг: 73 НеутралноДо коментар [#21] от "enter_k":
ама разбира се, че е така.
понеже в коментарите под една статия в интернет някой си го е написал ...
съвеЦкото гориво е единствено в света!