Ивайло Хлебаров от "За Земята": Нискоемисионните зони в София са пълна имитация

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Дървата (и въобще биомасата ) са с нулев въглероден отпечатък и ВЕИ ..

    "Wood Burners Can Be Carbon Neutral..."

  2. 2 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Докато тази учителница е кмет нищо добро не очаква София, доказателствата са навсякъде около нас.

  3. 3 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Много обичам когато Еко - актвисти, забраняват това или онова - толкова са възвишени, загрижени за природата и отговорни.
    Само че когато същия този екоатвист се пребие в планината, щото той по пистите не кара че са мно не"био" ходи да го спасява един много неекологичен хеликоптер и го търся едни ужасни замърсяващи моторни шейни. А когато бере душа вкъщи една лоша замърсяваща линейка минава през нискоемисионните зони за да стигне на време и да му помогне .... примерите за това лицемерие са хиляди - ние ще караме ел.коли и ще си пазим околната среда, но че този ток се прооизвежда от изгарянето на едни въглища в Маришкия басейн и че детската заболяемост в Гълъбово е най висока в страната ще се правим че не забелязваме.

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  4. 4 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    А на Ивайло Хлебаров не му лие хрумнала идеята, че големият проблем на София е, че цяла България е решила трайно да се установи в столицата? И най-успешният засега бизнес в България - строителството, работи точно в тази насока.

  5. 5 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 397 Неутрално

    А на Ивайло Хлебаров не му лие хрумнала идеята, че големият проблем на София е, че цяла България е решила трайно да се установи в столицата? И най-успешният засега бизнес в България - строителството, работи точно в тази насока.
    —цитат от коментар 4 на pontius_glarus


    какво предлагаш? да спрем строителството, и да въведем Софийско гражданство за всеки който може да докаже ще пет поколения назад рода му е живял до ЦУМ?

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  6. 6 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    "През зимата обаче основен замърсител с фини прахови частици (ФПЧ), 10 и 2.5 микрона, е битовото отопление"

    Не може да бъде - Дневник тука от 10г ни обясняват как основен замърсител бил трафика. Учителница и тя обясняваше как борила ФПЧ с онези китайски електро маршрутки.

  7. 7 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    До 5] от "Тирбушон":

    Предлагам животът в прованса да стане малко по-приятен, и хората да не тичат за София. А решението минава през малко повече внимание за Северна България напр., АМ Хемус, поне скоростен път за видин, и някое левче за обновяване на пристанищата по Дунав, основната европейска магистрала.
    Всичко останало е вдигане на някаква пушилка и имитация на загриженост за решаване на проблемите.

  8. 8 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    До коментар [#7] от "pontius_glarus":

    Всъщност кой ли съм аз, за да дава рецепти за решаване на проблемите на София? След като там поне 500 000 работят на държавни и общински служби на бюджетни заплати, и по 24 ч в денонощието се борят за разрешаването на проблемите на столичния град и държавата!

  9. 9 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    До коментар [#7] от "pontius_glarus":

    Асфалта не се яде, промяната пари за пътъща не дава така че забравете всякакви строежи.

  10. 10 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    До коментар [#6] от "jazzdevil":

    Колега, автомобилният трафик е страшен замърсител в града. И не толкова, защото МПС-тата са на по 20-30 години, а защото всеки един автомобил движещ се в София изминава поне 30-50 км в града в при големи задръствания, и със сигурност изгаря бензин поне за 100 км.

  11. 11 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До 5] от "Тирбушон":Предлагам животът в прованса да стане малко по-приятен..
    —цитат от коментар 7 на pontius_glarus


    То и в МОМЕНТА Е ПО-ПРИЯТЕН ..

    Но хората трябва да изкарват пари ..

  12. 12 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    Накратко мнението на автора е едно детинско цупене от типа "ние сме против щото не е достатъчно добро". Е да де ама в реалния свят за да се случат нещата, се изисква подкрепа на всички засегнати. И е много по-добре да се почне леко, да се видят и отстранят проблемите и постепенно да се разшири. Точно както са зелената и синята зона и т.н.

  13. 13 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    До коментар [#9] от "m17":

    Колега, АМ Хемус бе започната на 04.10.1974г., при обща дължина 426 км досега са построени 175км!
    "Промяната" имат грехове, но на фона на 48 години "строеж" (на 175 км) техните 7 месеца са самата невинност!

  14. 14 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Полека лека и ще си дойдем на думата.
    Има още няколко момента, които имат нужда от пояснение:

    1. Да се прави разлика между твърдо гориво кюмюр и твърдо гориво дърва, екобрикети и пелети.
    Всес едно да слагаш автомобил на дизел, газ и батерия под общ знаменател. Специално брикетите и пелетите отделят в пъти по-малко от най-сухото дърво и за това и са предпочитан източник на топлина сред скандинавците. Към момента ЕС възприема дървестната биомаса като зелен източник на енергия - питайте Гретето ;)

    2. Над 50% от електричествто в страната се произвежда от въглища. От тук нататък е наивно да се говори за каквото и да “зеленее” с отоплението. Ще е много хубаво ако всичкия ток идва от аеца, солар и перки, но сме много много далеч от този момент. В тоя ред на мисли, административно (законо)творчество си преливане от пусто в празно с цел да обслужи интересите в енергетиката на малка група от хора.

    3. Ако ще правим нискоемисионни зони по градовете, трябва колите с газова в талона автоматично да попадат в “Екогрупа”. В момента има едни 300 000 возила с газова уредба, които са с категория 1.

    4. В момента за нова кола се чака над половин година. Ако вече имаш нова кола, но ти се скапе нещо по-сериозно по електрониката чакаш с месеци за части, а ремонта струва колкото една стара кола. Кой ще зарежда и с какво ще зарежда магазини, заведения и други търговски обекти в нискоемисионната зона, ако колата му не трябва да е по-стара от 10 години?

    5. Полиция, Пожарна, община, БНТ и т.н карат брички по-стари и от моята. Като им дадем специален режим на работа за нискоемисиона зона няма да подобрим качество на въздуха.

    6. Като цяла идеята за подобни зони в София (камоли по по-малките градове) е малко “Видяла жабата, че подковават коня”. Като примери винаги се дават Барцелона, Париж и други мултимилионни мегаполиси.
    Кажете 3 европейски града с население под 1.3 млн, където има нискоемисионни зони. Какъв е стандарта на живот на хората там? Тук да се прави разлика между “движението е спряно за всички” (стария град в Созопол) и пропусквателен режим за част от колите, според емисиите, които отделят.

  15. 15 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    ...Но хората трябва да изкарват пари ..
    —цитат от коментар 11 на sim4o


    Парите са неразделна част от приятното. Но когато човек се запознае с движението на РЗ в прованса и столицата, изобщо не се колебае да тръгне към София. Не става дума за 10 или 20%, а разликата е в пъти. Това не знам дали го има и в Южна Америка (в ЕС го няма)

  16. 16 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    До коментар [#13] от "pontius_glarus":

    На практика дострояването на Хемус (Ябланица - Девня) беше започнато през втория мандат на Борисов а най-интензивно вървеше последната година на третия му мандат. И от момента в който Борисовс падна НЕ Е ПОСТРОЕН ЕДИН МЕТЪР магистрала. А по време на ПП даже и подръжката на пътищата в цялата държава беше спряна т.е повече от година не е изкърпвано, премаркирано. И то си личи. Така че да, Промяната има голяма вина за спирането на Хемус, както и всяко друго строителство.

  17. 17 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 3016 Неутрално

    Оптимизация на трафика, кръстовища на 2 нива са възможни решения, но струват много. Лъвов мост го няма в точките с голямо замърсяване?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  18. 18 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    До коментар [#6] от "jazzdevil":Колега, автомобилният трафик е страшен замърсител в града. И не толкова, защото МПС-тата са на по 20-30 години, а защото всеки един автомобил движещ се в София изминава поне 30-50 км в града в при големи задръствания, и със сигурност изгаря бензин поне за 100 км.
    —цитат от коментар 10 на pontius_glarus


    За 100-тен път го казвам - в тихо зимно време шампиони по ФПЧ не са София, Пловдив или Варна ами градчета с такъв тежък трафик като Копривщица, Ракитово, Трявна, Якоруда и пр.

  19. 19 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    До коментар [#16] от "m17":

    Както обикновено гербиджа ръси ГЛУПОСТИ!
    За 12 години Боко с цялото еврофинансиране построи 7 - 8 км до Ябланица,
    и 5 км след Шумен.

    Участъкът Варна-Девня- Шумен е от преди 1989г.

  20. 20 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    Оптимизация на трафика, кръстовища на 2 нива са възможни решения, но струват много. Лъвов мост го няма в точките с голямо замърсяване?
    —цитат от коментар 17 на Корки


    Но нали знаеш, по-евтино няма да стане. Докато паралелно се застрояват поляни и нивя, появяват се нови квартали, и изведнъж са чува рев: ама построихме квартали, а няма алеи и връзка с булевардите.

  21. 21 Профил на Michael Tubov
    Michael Tubov
    Рейтинг: 20 Неутрално

    До коментар [#14] от "dwr30648311":

    Перфектен коментар браво!

    И аз това с пропан-бутана (LPG) не го разбирам, ама мисля че е свързано с дизеловото лоби тоест с немската икономика, а и това да си хвърляш автомобила на 5 години, защото новите е с едно евро отгоре, което изобщо ама изобщо не е екологично.
    " LPG cars produce 50% fewer nitrogen oxides than petrol, and 20 times fewer than diesel"!!!

  22. 22 Профил на Christo Roussanov
    Christo Roussanov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Географията на Софийското поле вика, че спасение няма.

  23. 23 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3303 Неутрално

    "Първо, зоната не трябва да работи само три месеца в годината - декември, януари и февруари. Логиката на Столичната община, залегнала в наредбата е зоната да се активира в месеците с най-замърсен въздух. През зимата обаче основен замърсител с фини прахови частици (ФПЧ), 10 и 2.5 микрона, е битовото отопление. При ограничаването на колите в този период сметките на общината показват, че намаляването на ФПЧ ще е минимално."

    Това го писах 1000 пъти! Замърсяването от лични МПС е около 10-15% от общото. Дори 10% от автопарка да бъде спрян за по принцип, намаляването на общия фон ще е около 1%. Т.е. НИЩО! Основният замърсител са бизнеса и инсталациите за отопление. Там обаче нищо не се прави. Целият проблем се прехвърля върху ЛМПС. Основна вина за което носят зам.кмета Кристиан Кръстев, шеф на Градска Мобилност и Фандупкова.

  24. 24 Профил на poly_na
    poly_na
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Нискоемисионната зона е като да пикаеш в единия край на басейна и да не стигне до другия....

  25. 25 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Полека лека и ще си дойдем на думата. Има още няколко момента, които имат нужда от пояснение: 1. Да се прави разлика между твърдо гориво кюмюр и твърдо гориво дърва, екобрикети и пелети. Всес едно да слагаш автомобил на дизел, газ и батерия под общ знаменател. Специално брикетите и пелетите отделят в пъти по-малко от най-сухото дърво и за това и са предпочитан източник на топлина сред скандинавците. Към момента ЕС възприема дървестната биомаса като зелен източник на енергия - питайте Гретето ;) 2. Над 50% от електричествто в страната се произвежда от въглища. От тук нататък е наивно да се говори за каквото и да “зеленее” с отоплението. Ще е много хубаво ако всичкия ток идва от аеца, солар и перки, но сме много много далеч от този момент. В тоя ред на мисли, административно (законо)творчество си преливане от пусто в празно с цел да обслужи интересите в енергетиката на малка група от хора. 3. Ако ще правим нискоемисионни зони по градовете, трябва колите с газова в талона автоматично да попадат в “Екогрупа”. В момента има едни 300 000 возила с газова уредба, които са с категория 1. 4. В момента за нова кола се чака над половин година. Ако вече имаш нова кола, но ти се скапе нещо по-сериозно по електрониката чакаш с месеци за части, а ремонта струва колкото една стара кола. Кой ще зарежда и с какво ще зарежда магазини, заведения и други търговски обекти в нискоемисионната зона, ако колата му не трябва да е по-стара от 10 години? 5. Полиция, Пожарна, община, БНТ и т.н карат брички по-стари и от моята. Като им дадем специален режим на работа за нискоемисиона зона няма да подобрим качество на въздуха. 6. Като цяла идеята за подобни зони в София (камоли по по-малките градове) е малко “Видяла жабата, че подковават коня”. Като примери винаги се дават Барцелона, Париж и други мултимилионни мегаполиси. Кажете 3 европейски града с население под 1.3 млн, където има нискоемисионни зони. Какъв е стандарта на живот на хората там? Тук да се прави разлика между “движението е спряно за всички” (стария град в Созопол) и пропусквателен режим за част от колите, според емисиите, които отделят.
    —цитат от коментар 14 на dwr30648311


    Щутгарт, Франфурт, Хановер.

  26. 26 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Сетиха се за азотния диоксид. Това означава практическа забрана на масата от дизелите да се движат в града. Дори франзуците се усетиха, че дизелът не е за града,а те са си фенове на дизела.

  27. 27 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 583 Неутрално

    "Първо, зоната не трябва да работи само три месеца в годината - декември, януари и февруари. Логиката на Столичната община, залегнала в наредбата е зоната да се активира в месеците с най-замърсен въздух. През зимата обаче основен замърсител с фини прахови частици (ФПЧ), 10 и 2.5 микрона, е битовото отопление. При ограничаването на колите в този период сметките на общината показват, че намаляването на ФПЧ ще е минимално."Това го писах 1000 пъти! Замърсяването от лични МПС е около 10-15% от общото. Дори 10% от автопарка да бъде спрян за по принцип, намаляването на общия фон ще е около 1%. Т.е. НИЩО! Основният замърсител са бизнеса и инсталациите за отопление. Там обаче нищо не се прави. Целият проблем се прехвърля върху ЛМПС. Основна вина за което носят зам.кмета Кристиан Кръстев, шеф на Градска Мобилност и Фандупкова.
    —цитат от коментар 23 на пРезидента!


    в статията това се потвърждава, по отношение на ФПЧ. Само че се намесва нещо ново - замърсяването с азотен диоксид, за което са виновни МПС-тата и то основно тези на дизел. Затова в Германия ограничиха дизелите в градовете и ги разпродадоха на нас. Миналата година, когато търсех там, дизелите бяха по-евтини втора ръка от бензините (при все че нова цена е по-висока за дизела).

  28. 28 Профил на cxn421127689
    cxn421127689
    Рейтинг: 578 Неутрално

    А на Ивайло Хлебаров не му лие хрумнала идеята, че големият проблем на София е, че цяла България е решила трайно да се установи в столицата? И най-успешният засега бизнес в България - строителството, работи точно в тази насока.
    —цитат от коментар 4 на pontius_glarus


    В София живеят 20 процента от населението на България. Останалите 80 процента не живеят в София .
    Колкото до строителството 30 процента от жилищата в София са необитаеми. Много хора си влагат парите в жилища,а не че ги купуват да живеят в тях.

  29. 29 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#13] от "pontius_glarus":На практика дострояването на Хемус (Ябланица - Девня) беше започнато през втория мандат на Борисов а най-интензивно вървеше последната година на третия му мандат. И от момента в който Борисовс падна НЕ Е ПОСТРОЕН ЕДИН МЕТЪР магистрала. А по време на ПП даже и подръжката на пътищата в цялата държава беше спряна т.е повече от година не е изкърпвано, премаркирано. И то си личи. Така че да, Промяната има голяма вина за спирането на Хемус, както и всяко друго строителство.
    —цитат от коментар 16 на m17


    в тази част не се ли срина една част от магистралата? Тангентата на Богровите вече е трудна за каране - подскача. Не пипнаха след това отсечката до първия тунел и там от години органичението е 120...все едно няма магистрала. Години наред оправят Витиня. Първо затворят за тръба на тунел, после моста пред тръбата, вместо да се работи накуп. Вместо да пуснат три ленти в тръба, правят 2 и се запушва. Вместо като отбият за поправка на мост да направят 3 ленти и реверсивно да ги променят петък-неделя, има по 1 лента в посока. Задръстванията са желани, а желание за тяхното избягване няма.

  30. 30 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3303 Неутрално

    [quote#25:"lcj441103717"][/quote]

    Ах какви сте мизерници! А малко инфо за разрешените МПС-та искаш ли? Ето:

    Eine grüne Plakette, und damit freie Fahrt, erhalten praktisch alle Benziner sowie Fahrzeuge mit Flüssiggas, Erdgas- oder Ethanolantrieb mit geregeltem Katalysator.

    В превод: Зелен стикер, с което и разрешение за преминаване, получават всички МПС на безнин, газ и биоетанол със сертифициран катализатор.

    Сега бате да ми обЯсниш, знаеш ли на колко МПС-та от точно тази група ще им бъдат спрян достъпът до Синя зона в София?

    Плямпате глупости за да се намирате на приказка!

    Да не говорим, че в Германия МПС над 20 г се води олдтаймър, за които няма никакви ограничения.

    Да обобщим - право на преминаване получават реално всички изправни МПС със сертифициран (или заводски) и поддържан катализатор.

  31. 31 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3303 Неутрално

    Към коментар [#30] от "пРезидента!":

    Освен това, в Германия рестрикцията за дизели е по-строга от в България. Бензинка Евро 4 се равнява на дизел Евро 1!

    Причината, поради която тук се напълни с нафтови печки. Лошото е, че точно тези нафтови печки, които изхвърлиха от Германия дойдоха тук и на тях няма да бъде отказан достъп до Зоните, обратно, отказва се достъп на МПС на бензин и газ. Бай Ганя във вид лейки и парашутисти по разните администрации, както винаги, прави всичко на обратно ...

  32. 32 Профил на ГЕМ
    ГЕМ
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    Цялата работа с трафика през зимата в София ще е едно съдиране на още една кожа от гърба на шофьора с глобите, които ще наложат чрез камерите, за самия въздух ефекта ще е равен на нула, това го знаят всички. По-важното е, че баш замърсителите - бусове, зареждащи магазините, камионите, автобусите няма да бъдат спирани, щото няма как. Печките, горящи дограми/дърва/въглища ще си горят, коминчетата ще продължават да си пушат, а ние ще си дишаме "чистия" планински въздух. Изобщо -- всички мерки се от зор заман приети (или не), щото съда така е разпоредил, а не, щото някой мислел за екологията. То, ако беше така наистина, измервателната станция от Орлов мост нямаше да бъде преместена на Копитото, за да убеждават (с данните от нея), че всичко е бир тамън...

  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    До коментар [#19] от "pontius_glarus":

    Както обикновенно, полезните идиоти плескат лилава пропаганда без да се замислят. Така че не се учудвайте ако пак останете под опашката на коня.

  34. 34 Профил на homer
    homer
    Рейтинг: 314 Неутрално

    Най-скандалното е, че всъщност в центъра замърсяването е ниско, поне така излиза от статията. И ако допълнително се ограничи достъпът в центъра, ще се увеличи замърсяването по и сега най-замърсените рингови булеварди, около които са най-гъсто населените райони на града. Моят извод е, че ще увеличим замърсяването и задръстването, без да има някакъв ефект за когото и да било.

  35. 35 Профил на Армеец
    Армеец
    Рейтинг: 121 Неутрално

    До коментар [#31] от "пРезидента!":

    Докато продължават да внасят гробищния автопарк на Европа ще е така. В комбинация с други хубави неща и ето ти милата родна картинка...

  36. 36 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    Географията на Софийското поле вика, че спасение няма.
    —цитат от коментар 22 на Christo Roussanov


    ++++++
    За това и дума не става.
    Във Варна все се оплакваме от ветреца, дори няколко пъти съм виждал как дъждът вали косо, хоризонтално, а всеки снеговалеж е подобие на лека виелица.
    Но реално замърсяване няма, т.е. има естествена вентилация.
    В София това го няма, но пък местоположението му е фантастично, ключово за Балканите. А колко хубав град беше от култовите филми с Апостол Карамитев- Любимец 13, Специалист по всичко!

  37. 37 Профил на Paula Fox
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  38. 38 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    Много ми е интересен господина - КАКВО ТОЧНО решение предлага за живеещите в т. нар. зони? Субсидии за да подменят колите с по-нови - кога? Как точно да се отопляват? Готова ли е столична община да плати 50 и повече процента от цената на термопомпа за една къща във Витошката яка? Ама било скъпо...
    От много време обяснявам, че проблема с отоплението и автомобилите е икономически, а не въпрос на култура. Икономиката със забрани не се оправя!! И след като е икономически НЕ МОЖЕМ да се сравняваме със Западна Европа. Но какво да очакваш от общински чиновници свикнали да имитират дейност и еко-талибани, дето не знаят къде се намират...

  39. 39 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    До коментар [#30] от "пРезидента!":

    А с тези МПС дето са им откраднали катализатора или е свален от автокъщатата вносител - какво правим?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK