Американка съди "Хонда" заради подвеждащи данни за разхода на гориво

Хонда Сивик хибрид модел 2006 година

© Хонд

Хонда Сивик хибрид модел 2006 година



Американката Хийтър Питърс от град Торанс съди японският производител "Хонда" заради несъответствие на реалния разход на горива на нейния "Сивик хибрид" и обявения от компанията, съобщи "Лос Анджелис таймс". В жалбата си тя посочва, че официално моделът би трябвало да изминава 50 мили с един галон бензин, което се равнява на 4.7 л/100 км, а реално, едва покорява 41-42 мили (5.74 - 5.6 л/100 км).


Заради заблудата Питър иска обезщетение от 10 000 долара. Първото заседание по делото се състоя във вторник в съда за дребни жалби в град Торанс.


На него Питърс уточнила, че при едно от техническите обслужвания на произведения през 2006 г. автомобил, бил подменен софтуера, който контролира работата на мотора. В резултат на което колата станала още по-лакома и хибридната "Хонда" сега изминава само 30 мили (7.84 л/100 км).




На заседанието вчера съдът не е взел решение, като уточнил, че то ще стане факт по-късно, а засегнатите страни ще го получат по електронната поща.


Хийтър Питърс не за първи път съди "Хонда". Тя е част от група, собственици на хибридни модели на компанията, които искат компенсации, заради разминаванията между реалния и официалния разход на гориво на техните коли.


По думите на Питърс, от "Хонда" са им предложили до 1000 долара отстъпка при покупката на нов автомобил и купони за бензин за 200 долара, за да оттеглят жалбите си. Решение по колективния иск все още няма, като следващото заседание по него е насрочено за 16 март 2012 година. До 11 февурари тъжителите могат да оттеглят оплакването си, ако решат да приемат офертата на "Хонда".


Японската компания продава своите хибридни автомобили в САЩ от шест години и до момента са купени 200 000 от тях, припомня "Лос Анджелис таймс". Хийтър Питърс смята, че ако всички техни собственици, включително и тези станали собственици на употребявани коли, решат да съдят "Хонда", то фирмата ще трябва да плати 2 млрд. долара.


Защо се получават разминаванията
САЩ и Европа имат различни механизми за изчисляването на разхода на горива на излизащите на пазара нови автомобили. Общото е, че и в двата случая е, че той се засича в лабораторни условия.


При засичането на смесения разход на гориво по европейския стандарт тестът се провежда в продължение на 20 минути, като колата е на въртящи се валци. Така се "навъртат" около 11 км при средна скорост 34 км/час. По време на теста за 13 минути се симулира движение в града, а за около 7 - извън населено място. 


Лабораторни тестове обаче нямат нищо общо с управлението на автомобила в реални условия, защото трафикът е динамичен, а и всеки водач има свой стил на шофиране, който всъщност най-много влияе на консумацията на гориво. Важно е да се отбележи, че засичането на разхода от производителите се прави с изключване на всички системи, които го повишават - климатик, фарове, аудиосистема и т.н.


В Германия потребителите имат право да върнат своя автомобил, ако той харчи с 30% повече, отколкото по книжка. Това обаче се установява в лабораторни условия, по вече споменатите норми, а проверката струва 3000 евро.


Наскоро реномираните автомобилни списания Quattroruote и Auto Bild провериха разхода на гориво на 124 автомобила в реални условия и при нито един не е получен резултат, съответстващ на давания от производителите. Всички коли са консумирали повече, като разминаванията били межде 4.6 и 53%.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK