Американка съди "Хонда" заради подвеждащи данни за разхода на гориво

Хонда Сивик хибрид модел 2006 година

© Хонд

Хонда Сивик хибрид модел 2006 година



Американката Хийтър Питърс от град Торанс съди японският производител "Хонда" заради несъответствие на реалния разход на горива на нейния "Сивик хибрид" и обявения от компанията, съобщи "Лос Анджелис таймс". В жалбата си тя посочва, че официално моделът би трябвало да изминава 50 мили с един галон бензин, което се равнява на 4.7 л/100 км, а реално, едва покорява 41-42 мили (5.74 - 5.6 л/100 км).


Заради заблудата Питър иска обезщетение от 10 000 долара. Първото заседание по делото се състоя във вторник в съда за дребни жалби в град Торанс.


На него Питърс уточнила, че при едно от техническите обслужвания на произведения през 2006 г. автомобил, бил подменен софтуера, който контролира работата на мотора. В резултат на което колата станала още по-лакома и хибридната "Хонда" сега изминава само 30 мили (7.84 л/100 км).




На заседанието вчера съдът не е взел решение, като уточнил, че то ще стане факт по-късно, а засегнатите страни ще го получат по електронната поща.


Хийтър Питърс не за първи път съди "Хонда". Тя е част от група, собственици на хибридни модели на компанията, които искат компенсации, заради разминаванията между реалния и официалния разход на гориво на техните коли.


По думите на Питърс, от "Хонда" са им предложили до 1000 долара отстъпка при покупката на нов автомобил и купони за бензин за 200 долара, за да оттеглят жалбите си. Решение по колективния иск все още няма, като следващото заседание по него е насрочено за 16 март 2012 година. До 11 февурари тъжителите могат да оттеглят оплакването си, ако решат да приемат офертата на "Хонда".


Японската компания продава своите хибридни автомобили в САЩ от шест години и до момента са купени 200 000 от тях, припомня "Лос Анджелис таймс". Хийтър Питърс смята, че ако всички техни собственици, включително и тези станали собственици на употребявани коли, решат да съдят "Хонда", то фирмата ще трябва да плати 2 млрд. долара.


Защо се получават разминаванията
САЩ и Европа имат различни механизми за изчисляването на разхода на горива на излизащите на пазара нови автомобили. Общото е, че и в двата случая е, че той се засича в лабораторни условия.


При засичането на смесения разход на гориво по европейския стандарт тестът се провежда в продължение на 20 минути, като колата е на въртящи се валци. Така се "навъртат" около 11 км при средна скорост 34 км/час. По време на теста за 13 минути се симулира движение в града, а за около 7 - извън населено място. 


Лабораторни тестове обаче нямат нищо общо с управлението на автомобила в реални условия, защото трафикът е динамичен, а и всеки водач има свой стил на шофиране, който всъщност най-много влияе на консумацията на гориво. Важно е да се отбележи, че засичането на разхода от производителите се прави с изключване на всички системи, които го повишават - климатик, фарове, аудиосистема и т.н.


В Германия потребителите имат право да върнат своя автомобил, ако той харчи с 30% повече, отколкото по книжка. Това обаче се установява в лабораторни условия, по вече споменатите норми, а проверката струва 3000 евро.


Наскоро реномираните автомобилни списания Quattroruote и Auto Bild провериха разхода на гориво на 124 автомобила в реални условия и при нито един не е получен резултат, съответстващ на давания от производителите. Всички коли са консумирали повече, като разминаванията били межде 4.6 и 53%.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 581 Весело

    Права е американката и ще спечели! Тия там май мерят все по надолнище разхода на гориво...

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  2. 2 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално
  3. 3 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1441 Весело

    Алоо
    US gallon = 3.785l
    Imperial gallon = 4.546l
    тука става дума за US gallon

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  4. 4 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Ако такъв иск бъде уважен, занапред автопроизводителите или ще трябва да произвеждат велосипеди, или да обявяват с едно 50% по-висок разход на гориво от досегашния (за по-сигурно)...

  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Крайно време е да бъде осъден някой автомобилопроизводител за неверни данни. Какви са тези измервания на разход на гориво в лаборатория, човек не си купува кола за да я кара в лаборатория. И за обемите на багажниците лъжат. Подкрепям жената.

  6. 6 Профил на kalin_m
    kalin_m
    Рейтинг: 581 Любопитно

    Браво на тези хора. Автомобилните производители отдавна трябваше да ги натиснат за тези масови лъжи. Няма какво да се оправдават с лаборатории. Те произвеждат продукти за пътя, а не за лабораториите. Рекламите на коли станаха по-измамни от тези на козметиката.

  7. 7
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2953 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  8. 8 Профил на kepler
    kepler
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Де да бяха само Хонда .

    Но явно някой ще трябва да опере пешкира, да се коригира, а след това сам ще следи и атакува конкурентите си ако лъжат.

  9. 9 Профил на lekia
    lekia
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Ако пък някой реши да съди БМВ за същото нещо направо ще ги фалира, колкото и да са напред !

  10. 10 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    1.Пореден урок за шифьорките-хибридки. Дано спечелят малко компенсация от горчивината да караш кръстоска между електрокар и автомобил.

    2. За бъдещите международни редактори на газетата: Heather се изговаря по-скоро Хедър.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#2] от "bta":
    До коментар [#5] от "442":
    До коментар [#6] от "kalin_m":
    До коментар [#8] от "kepler":

    Какви лъжи, какви 5 лева ви гонят.

    Ако някой трябва да бъде съден, това е агенцията проектирала тестовете за разход на гориво. Автопроизводителите не си ги измислят тези числа, има си тестове, чрез които се изчисляват разходите. И сега какво като хибридите са проектирани умишлено да показват по-добри резултати на тестовете.

    Това е очаквано поведение. Проблемът е неадекватния тест.




    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#13] от "Distributed":

    така е ,но нали някой тр.да застане зад тези данни.

  16. 16 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6326 Неутрално

    Това, че повечето жени карат неефективно колите е вярно. Не само газ и спирачка, ами и неправилната предавка (40 км/ч и все още на ВТОРА!). Но и производителите на автомобили прекаляват с подвеждащите данни. Реално през последните 30 години средният разход на автомобил си остава постоянен, както и КПД-то на двигателите с вътрешно горене си е почти непроменено.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  17. 17 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Весело

    Що не вземе да осъди АЕЦ Козлодуй тогиз, а да я видиме... Лесно и е да се прави на интересна в Щатите, да дойде тук да съди.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  18. 18 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Такаааа, най-после ще лъсне голата истина че тия хибриди са нищо и половина за сега. Как била карала, какъв бил трафика... еми нали тва му е идеята на хибрида, да караш на ток в трафика, да ускоряваш бързо, а после при спиране енергията да се акумулира обратно.
    По-скоро момата я кара извънградско хондата, а при инзвънградско хибрида се различава от обикновения бензинов автомобил по това, че си возиш с тебе батерии които тежат яко

  19. 19 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#16] от "от Мюнхен":

    Е от премахването на карбуратора (преди 30 години) има и още малко подобрение напоследък, ама и че всичко е една голяма реклама, е много вярно.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  20. 20 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Рошурните цифри за разход на гориво винаги са били ориентировъчни. Но добре ще е фирмите да добавят "при лабораторни, или идеални условия", защото дори и тези данни да се корегират с някакъв процент, разходът винаги ще зависи от този, който управлява автомобила, и от условията на експлоатация.
    Напр. за "градски режим" на управление на автомобила разходът зависи от града (а той може да е София или Айтос).

  21. 21 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#18] от "gsb":

    Да не забравяме, че съдят хибрид на хонда произведен 2006та, а не ВСИЧКИ ХИБРИДИ.

    Не всичките са "нищо и полвина за сега".

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  22. 22 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    [quote#6:"kalin_m"]Браво на тези хора. Автомобилните производители отдавна трябваше да ги натиснат за тези масови лъжи.[/quote]

    Що за глупости?

    Всичките тези "показатели" се правят по стандартизирани методики в лаборатории. Защо в лаборатории мисля, че няма нужда да се обяснява. И на всеки с елементарно разбиране би трябвало да му е ясно, че данните са само за относително сравнение при избора на кола.
    Да искаш колата ти да дава същият разход на гориво в ежедневието е малоумно! Що първо не се разходи до океана и там да мери на морското равнище, например?

    Ама по-скоро тази "Хитър Питър" с другарЕ се опитат да изкрънкат някойя и друга бала зелено от Хонда. И като нищо може и да са получили "подкрепа" и от лакоми адвокати, и от някой я автодилър на конкурентна марка, я от друг заинтересован от дискредитацията на японците ...
    Тия съдебни простотии на американците винаги са ме докарвали до потрес!

  23. 23 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1209 Весело

    Разхода на автомобилите се мерил в лаборатория и не отговарял на истината твърдят някой?! А на коя истина да отговаря по-точно искате Вие?! На този, който кара основно извънградско по автомагистрали в Германия със 160км.ч. или на таксиметровия шофьор, който върти на по 3-4км.? На майката с две деца и куче, която шофира през седмицата в града а уикендите до вилата или на младежа, който обича да "изпъва" колата след 22ч. със 120 по нощните булеварди?!
    Няма как данните да се мерят по друг начин и методика, защото просто няма как да се пресметне колко точно ще харчи при различните собственици!
    Тази жена няма да вземе и 10 долара. Помнете ми думата! В щатите обезщетяват но не и за такива случаи!

  24. 24 Профил на philipo
    philipo
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Някой дали може да намери линк с това "наскоро" направено изследване на Quattroruote и Auto Bild за разхода на 124 автомобила ???

  25. 25 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#13] от "Distributed":

    Да, де, ама кака ти Хедър не си е купила колата от агенцията, а от производителя и продавач Хонда.
    Те са рекламирали, те са продавали, те са печелили.
    Агенцията е проектирала по поръчка на Хонда, отговорността е на Хонда.

    Ако ли пък се окаже, че агенцията самоволно е заложила криви критерии и е подвела Хонда, пък Хонда не са знаели, че така се проверява (верваш ли го?), тогава Хонда може да си съди агенцията обратно за възстановяване на загубите.
    Ама няма да го направи, щото е ясно защо.

  26. 26 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3113 Весело

    [quote#23:"Варненски"]В щатите обезщетяват но не и за такива случаи! [/quote]

    Ооо, обезщетяват за идиотии и то още как!

    Например защо мислиш, че упътванията за ютиите в Щатите започват с "включете уреда в контакта"?
    Емчи защото една "домакиня" ги беше осъдила. При това с тлъста компенсация!

  27. 27 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#21] от "Distributed":

    Незнам кои са нищо и кои са нещо, знам че при режима на каране на средно статистически човек - до работа и обратно, през уикедна малко извън града... средно статистическа турбо-дизелова малолитражка (VW Polo, Mazda 1 или 3, Рено, Пежо ...) ще отвее тия хибриди и по разход и по емисии и по надеждност и по каквото се сетиш

  28. 28 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#23] от "Варненски":

    Може просто да се мерят на шосе в реални условия, а не в лаборатория, връз юнний барабанчик.

    Затова се рекламират показатели:
    - извънградско, при ХХХ км/ч;
    - градско;
    - смесен цикъл.
    Само дето не се уточнява, че и градското, и извънградското, са вътрелабораторни.

    А кое му е невъзможното в случая?
    Да пуснат тестова кола по което и да е шосе, при ХХХ км/ч и при градско каране, в който и да е град, пък после да си правят каквито и да искат сметки и въпросът да е приключил преди възникването му.
    Това ли е невъзможно?
    Аре нема нужда.

  29. 29 Профил на Ron
    Ron
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#24:"philipo"]Някой дали може да намери линк с това "наскоро" направено изследване на Quattroruote и Auto Bild за разхода на 124 автомобила ???[/quote]

    http://www.autobild.de/bilder/auto-bild-test-das-verbraucht-ihr-auto-wirklich-444822.html?tab=0&page=100#bild1

    (тестове на 100 автомобила, разглеждат се със стрелките)

  30. 30 Профил на mozaka
    mozaka
    Рейтинг: 468 Неутрално

    ще си ги осъди като едното нищо - в рекламата не е казано в "лабораторни условия" и изцепките за нисък разход на бензин са си подвеждащи.
    А в страната зад голЕмата вода си е така - то по подразбиране кафето ти е горещо, ама ако се опариш и можеш да осъдиш макдоналдс като стой та гледай

  31. 31 Профил на kokorbashiyata
    kokorbashiyata
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Ясно е че разхода на гориво варира в големи граници при различните шофьори заради стила на каране, условията и т.н. Според мен обаче не е правилно да се дава от производителя разход на гориво, който се оказва, че в реални условия е невъзможен за постигане. Определено трябва да си го има стандартизирания тест за всички, за да може да се направи обективно сравнение, но може би трябва малко да го коригират.

  32. 32 Профил на Ron
    Ron
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Ето теста на Ауто Билд за Хонда Сивик Хибрид

    http://www.autobild.de/bilder/auto-bild-test-das-verbraucht-ihr-auto-wirklich-444822.html?tab=0&page=100#bild32

    43,5 % разминаване между обявен и реален разход на гориво!

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  34. 34 Профил на Carrie Bradshaw
    Carrie Bradshaw
    Рейтинг: 810 Весело

    Браво на жената, не може да си играят с нас както си поискат и да лъжат. Дано спечели и да им натрие носовете.

    Carrie Bradshaw
  35. 35 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1209 Весело

    [quote#28:"forza"]А кое му е невъзможното в случая?Да пуснат тестова кола по което и да е шосе, при ХХХ км/ч и при градско каране, в който и да е град, пък после да си правят каквито и да искат сметки и въпросът да е приключил преди възникването му.
    Това ли е невъзможно?
    Аре нема нужда. [/quote]
    Елементарна логика но нека ти дам няколко "защо не може": На шосето има трафик. Ако при едното тестване ти излезе трактор пред теб и ти не можеш да го изпревариш 5км. разхода ти няма да е точно същия като ако правиш теста на първи януари следобед. Автомагистралата може да е в ремонт и да има ограничение на скоростта.
    Да ти напомням ли, че има разлика дали караш януари или май месец, какъв е наклона на пътя и т.н. и т.н. Размисли малко пък после пиши!

  36. 36 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#27] от "gsb":

    Дизелите много дръпнаха последните 5-10 години. Просто са адски ефективни

    Това е заради високия акциз на дизела в ЕС и заради бруталните EURO стандарти за емисиите в ЕС.

    http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  37. 37 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Изобщо не разбирам какво мърморите. За да са сравними данните между различните автомобили, те трябва да са замерени в контролирани условия при точно нормиран тест. Този тест се задава от законодателя. Факт е, че обикновено "каталожните" данни се разминават с реалните, но реалните зависят от прекомерно много фактори. Ето защо, производителите си връзват гащите с дисклеймъри като този:

    øøДекларираният разход и емисии на CO2 са измерени в съответствие с техническите изисквания и предписания на Европейска Директива 80/1268/EEC или Европейска Регулация (EC) 715/2007, допълнена от (EC) 692/2008. Разхода на гориво и емисиите на CO2 посочени за тип превозно средство, не за конкретен автомобил. Приложената стандартна тестове процедура позволява са се сравняват типове автомобили и производители. Тази информация не е част от продуктова оферта. Реалният разход може да варира, тъй като горивната ефикасност на автомобила се влияе от индивудуалната му конфигурация, стила на шофиране, използването на техническо оборудване, като например климатичната инсталация, както и от други нетехнически фактори.

  38. 38 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 736 Неутрално

    ако тая ги осъди, ще е голяма смешка и бих казал тъжен ден за щатската съдебна система (не видях в кой щат е това) - изключено да няма дребен шрифт в книжката на автомобила където да има обяснние за условията в които е постигнат декларирания разход както са обяснили добре в статията...

  39. 39 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#35] от "Варненски":

    Размислил съм, не се кахъри.
    Да го направят на шосе при каквито условия им изнася най-добре, без трафик, без трактор, на идеален асфалт, 01.01. следобед или рано сабайле, или пък при ъгъл на слънчевите лъчи от 63 градуса, ако предпочитат.
    Нали затова пише (напр.) "извънградско каране, при 120 км/ч".
    Само нека наистина е извънградско, при 120 км/ч, а не в лаборатория за 7 минути.

    И все пак на шосе, ако може.

  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#13] от "Distributed":

    Само че клиента няма отношение с агенцията за тестове, а с производителя. Затова те ще си осъдят производителя, пък Хонда да се оправят с агенцията.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Т.нар. каталожни данни са за сравнение между различните марки и модели и не представляват обещание от производителя за разход на гориво.

    Въпреки всичко, ако човек си постави за цел, спокойно може да постигне дори по-добри резултати от каталожните, така че те не представляват лъжа по никакъв начин, просто са резултат получен при точно определени условия. Ако се наподобят в реалността, резултатът ще е подобен.

    П.С. Може би ще ви е интересно, че при тези изпитания дори не се мери разходът на гориво. Всъщност се замерва количеството на СО2 излязло от ауспуха (в балон). На тяхна база се пресмята разхода със съответния коефициент. Това също се прави за да са 100% еднакви, честни и контролирани условията. Шофьорският метод със зареждане до горе не върви.

  42. 42 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#39] от "forza":

    По твоята логика за тестване на истинско шосе, ако изчакат попътен вятър разходът може да падне и с 30% под досега обявения. Ако пък и пуснат по надолнище на скорост, както знаете ще клони към 0.
    В лабораторията се прави симулация, но тя симулира реални условия (стартиране на студен двигател, спиране, потегляне, доускорение и т.н.). Резултатите са представителни за тези условия. Просто се изчистват непредсказуемите променливи.

    Естествено, шофьорът се стреми да кара максимално икономично, нещо което 95% от водачите не правят. Само от тук може да се получат 50% отклонение (че и нагоре).

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  44. 44 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Имал съм случай да разговарям със собственици на същия автомобил като моя и те да твърдят, че най-ниският разход, който постигат е с 3 литра по-висок от разхода, който постигам аз. Така, че задкормилното устройство е основен фактор.

  45. 45 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    До коментар [#26] от "xm...":По абсолютно същата причина малоумна причина пише да не слагаме домашни любимци в микровълновата
    Не знам как е при "Нисан", но в брошурите винаги пише, че разхода на гориво е приблизителен и че е нормално да има отклонение. Идеята е да се сравни разхода на различни автомобили. А за целта измерването трябва д ае направено по идентичен начин. Същото е като да се сравнява теглото на различни хора на един кантар. За целта не е нужно да е точен.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  46. 46 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#40] от "Тони!":

    И точно заради това няма да могат да ги осъдят, защото производителя ще каже:

    "Тестовете са проведени според спецификацията и на същите тестове се подлагат всички останали автомобили на всички останали производители. Не е наша вината, че на нашия модел теста дава отклонения (разбирай проектирахме хибрида да удари теста в земята, но пак няма да е тяхна вината)"

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  47. 47 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Интересното е че съдят обикновено японски компании и то по най-невероятни поводи. Често, японците преглъщат и правят отстъпки само и само да не настроят общественото мнение против себе си.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  48. 48 Профил на Aardvark
    Aardvark
    Рейтинг: 779 Неутрално

    Това ми напомня на един рибар, който съдел The Weather Channel за грешна прогноза. Съдията учтиво му обяснил, че прогнозата си е прогноза и че човекът е пълен идиот.

  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#46] от "Distributed":

    Зависи. Чисто нова хонда не съм си купувал, но ако в нейния технически паспорт пише - разход еди колко си - тогава Хонда са за ебане. Ако пише - разход еди колко си по данни на еди кой си, тогава са ОК.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на юноша бледен
    юноша бледен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#26] от "xm...":

    В САЩ всеки може да съди всеки за всичко. Понякога исковете са абсурдни от човешка гледна точка. Като този, за един крадец, влязъл да краде в някаква къща посред нощ и в тъмното се хлъзнал върху непочистено разляно олио на пода в кухнята, паднал и си счупил крака, при което вдигнал шум и собствениците го хванали, а после той ги осъдил да му платят лечението и престоя в болницата. И съдът отсъдил в негова полза. Луда работа.

  51. 51 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 712 Неутрално

    А засичала ли е дали на 100% е точно горивото, което сипва? Неслучайно на колонките за гориво до показанията за налятото количество е уточнено при 15 градуса по Целзий. Защото част от вариациите в разхода идват точно оттам.
    На моята кола смесения разход на гориво според производителя 7,2. Аз карам 10% градско и 90% извънградско и средният ми разход е 5,8. Това смесено ли се води и ако да дължа ли пари на Мазда, че колата харчи по-малко, отколкото са заводските данни?

  52. 52 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    [quote#16:"от Мюнхен"]ова, че повечето жени карат неефективно колите е вярно. Не само газ и спирачка, ами и неправилната предавка (40 км/ч и все още на ВТОРА!).[/quote]
    Каката, предвид че е американка, най-вероятно кара автоматик.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  53. 53 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2347 Весело

    [quote#26:"xm..."]Ооо, обезщетяват за идиотии и то още как!

    Например защо мислиш, че упътванията за ютиите в Щатите започват с "включете уреда в контакта"? [/quote]
    Някои упътвания за микровълнови предупреждават и да не си сушиш домашното животинче след къпане в микровълновата.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  54. 54 Профил на юноша бледен
    юноша бледен
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#53:"7777"]Някои упътвания за микровълнови предупреждават и да не си сушиш домашното животинче след къпане в микровълновата.[/quote]

    А в обикновена фурна може ли? Или направо в сушилнята?

  55. 55 Профил на kalin_m
    kalin_m
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#22] от "xm...":
    Преди време разходът се определяше на практика, а не в лаборатория. Имаше числа за разход при 90км/ч, при 120, при градски цикъл, вкл. с пълна маса на автомобила. В реалният тест се включваха определени км. по наклон - качване и спускане + равен терен и скорост на вятъра - т.е. измерваше се реално. Данните бяха по-близки до максималният разход и доста хора се изненадваха приятно, че колата им харчи по-малко от указанията в книжката на автомобила.. Това нито е по-скъпо, нито по-трудно. И сега се прави, но "лабораторията" служи за оправдание и за заблуда на такива като теб.

  56. 56 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2347 Весело

    [quote#54:"юноша бледен"]А в обикновена фурна може ли? Или направо в сушилнята? [/quote]
    Ако ти трябват пари, пробвай и съди!

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  57. 57 Профил на юноша бледен
    юноша бледен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#56:"7777"]Ако ти трябват пари, пробвай и съди![/quote]


    Няма как да стане. Имам далматинец и нема как да го набутам ни във фурна, ни в сушилня. Не, че бих го направил, ако можех, де... Все още имам някакъв мозък в главата.

  58. 58 Профил на Мерилин
    Мерилин
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#7:"comandante"]Жените "кухи лейки"[/quote]

    Господине, една такава "куха лейка" е родила и вас, за да дрънчите на кухо по форумите. Доколкото знам автомобилите в САЩ са 90%-та са с аутоматик скорости и това в голяма степен неутрализира посочената от вас причина.

    Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.
  59. 59 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 409 Неутрално

    По думите на Питърс, от "Хонда" са им предложили до 1000 долара отстъпка при покупката на нов автомобил и купони за бензин за 200 долара, за да оттеглят жалбите си.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Ако това е вярно,това означава, че Хонда са наясно с проблема и жената ще спечели делото.

  60. 60 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#42] от "RS1600":

    Наличието на шосе не е подлежаща на изчистване непредсказуема променлива, а все още е нещо като константа в съвременните автомобили.
    Мисля, че е пределно ясно какво имам предвид.

  61. 61 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#9] от "lekia":

    Потвърждавам, при БМВ разминаването е катастрофално.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  62. 62 Профил на Мерилин
    Мерилин
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#35:"Варненски"] нека ти дам няколко "защо не може": На шосето има трафик. [/quote]

    Господине, а какво пречи да бъдат тествани 100 автомобила при реални условия и да се вземат усреднени данни, амтомобилите участвали в теста могат да бъдат продадени с известна отстъпка, но си струва за запазване доверието на клиента.

    Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.
  63. 63 Профил на Мерилин
    Мерилин
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#59:"bg"]Ако това е вярно,това означава, че Хонда са наясно с проблема и жената ще спечели делото. [/quote]

    Господине, това че Хонда предлага отстъпка от 1000 долара при покупка на нов автомобил и купони за 200, показва само, колко несериозно гледат на иска на тъжителката и колко са уверени в реномето си.

    Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.
  64. 64 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 925 Неутрално

    В т.н. Small Claims Court, т.е. съд за малки искове, се разглеждат искове за суми до 5 хил. долара в повечето щати; в някои щати като Калифорния максималната сума е до 10 хил. долара. Там се разглеждат спорове между наематели и намемодатели и подобни неща. Обикновено и ищецът, и ответникът се явяват без адвокат, а делата се разглеждат бързо- на една, две сесии максимум. И това е смисълът, да се избегнат скъпи адвокатски услуги ( които почват от $300/час) за по-простите случаи.
    Тук обаче Хонда ще се явят с фирмени адвокати и женицата не знам какви шансове има. Тя предполагам няма и тестови резултати от независим източник и ще има само да се пени и да обяснява голословно колко харчила колата и. Със същия успех би могла да съди НАСА затова, че совалките при преминаване над Калифорния и причиняват безсъние.

  65. 65 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1365 Любопитно

    [quote#11:"aldy"]"....Америкнката Хийтър Питърс от град Торанс съди японскияТ производител "Хонда" заради несъответствие на реалния разход на горива на нейния "Сивик хибрид" и обявения от компанията...." [/quote]

    ДНЕВНИК, научете правописа и не ми трийте коментари ТОЧНО по темата, защото така неграмотно написано излиза че "Хонда" съди Хийтър Питърс, а това е вече новина, а аз именно това питам - КОЙ КОГО СЪДИ!!

  66. 66 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 951 Неутрално

    [quote#65:"aldy"]ДНЕВНИК, научете правописа и не ми трийте коментари ТОЧНО по темата, защото така неграмотно написано излиза че "Хонда" съди Хийтър Питърс, а това е вече новина, а аз именно това питам - КОЙ КОГО СЪДИ!! [/quote]

    Днес от Дневник са меко казано странни. На мен ми изтриха два коментара, защото коментирах името на жената. Странна цензура! С този абсурд рискувате да загубите някои от нас!

    Прав си за правописа, странното е, че ти трият коментара, но не си оправят грешката! Мислях, че имат ниво...

  67. 67 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    еми ако се тества поне един час с максимално натоварване и включени всички системи дето харчат гориво на автомагистрала с максимално позволената скорост за държавата, където е теста и също в градски условия с много спирания и тръгвания тогава може би клиентите ще имат по-реалистични очаквания иначе това с лабораторните условия е доста подвеждащо

  68. 68 Профил на Todor Tanev
    Todor Tanev
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Съвсем скоро, може би преди по-малко от година, се появи новина в щатски технологичен сайт, че не съществува хибрид, който да не е оптимизиран за всички цикли на тестване за разход. Много хора пропускат момента с доста прецизното електронно обезпечение на съвременните хибриди. В техните firmware-и още в разработка са заложени алгоритми за засичане на тестов скрипт, при което преминават в по-агресивен режим на използване на батерия и регистрират многократно по-висока икономия на гориво от тази на която са способни реално.
    Друг е въпроса, че го правят просто защото и всички останали производители прибягват до същото.

  69. 69 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Всички плачете, защото при скъпо гориво ви се иска да карате без пари. Не става!!! А разходът на всички коли се прави при индентични условия (лабораторни) за да има база за сравнение между тях!!!
    Аз например не имал разход на горива в градски условия ( София, център) по-нисък от 12 л/100 км бензин или 15л/100 газ пропан бутан!

  70. 70 Профил на alex8888
    alex8888
    Рейтинг: 409 Гневно

    А бе я чакайте малко???
    Коя е тая да съди Хонда за дето разхода на гориво се разминава с макс. 2 литра на 100 км???
    Кой знае как кара тая жена.
    Сигурно кара на 1 предавка със 60 км в час!
    Това са общи тестове,не може да са на 100% верни!!!
    Все едно да съдиш метеорологичната служба,за дето скоростта на вятъра не е 80 км в час,а е 72!!!!!!!!!
    Това са пълни глупости!!!
    Жената може да стои всяка сутрин 30 минути пред бюфета за баничка с включен двигател,да кара на шосета само до 3 предавка и т.н.!!!Хораааааа,това са относителни данни за разход на гориво,какво искате от Хонда????????????

  71. 71 Профил на Todor Tanev
    Todor Tanev
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#70] от "alex8888":

    Разбирам причината за гнева Ви, но за миг си представете, че автомобила е с автоматична скоростна кутия и фактора потребител несменящ навреме предавките е изключен от уравнението.

  72. 72 Профил на alex8888
    alex8888
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#71] от "rewind": Прав сте, но тези тестове са относителни, не може да са на 100% сигурни, нали?
    Какво иска тази жена от хората? Кажете ми.




  73. 73 Профил на alex8888
    alex8888
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Имате право, най-вероятно хондата на жената е автоматик, понеже е американка.

  74. 74 Профил на Todor Tanev
    Todor Tanev
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Причината не е в това, че е американка, а по-скоро защото автомобила е хибрид. Хибридите най-често са екипирани с т.н. CVT /Continuously Variable Transmission/, която реално е с безкрайно количество предавки тъкмо с цел икономия и по-висока ефективност. Въпросната Хонда според официалният им сайт е тъкмо с такава.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK