Последно 10 за бизнеса с марка "Пеле"

Пеле остава една от най-разпознаваемите бразилски знаменитости

© Associated Press

Пеле остава една от най-разпознаваемите бразилски знаменитости



На втория етаж на мол в Рио де Жанейро Пеле пуска познатата си усмивка, с която спечели симпатиите преди 50 години, докато прерязва лентата на първия магазин на швейцарския производител на часовници "Хъбло" в Латинска Америка.  


Неговото присъствие не е само лично - ликът му на витрината точно над експонат от ограничена емисия часовници за по около 20 хиляди долара привлича вниманието на фотографите. 


На 73 години, почти четири десетилетия след като изигра последния си професионален мач, Пеле се възползва от вероятно последната възможност да спечели от своята популярност. Докато родината му Бразилия се подготвя за домакинство на световното първенство, Пеле подписва рекламни договори. 




"Благодарения на Господ няколко поколения ме харесват. Никой не е перфектен, но аз се опитвам да дам най-доброто от себе си в името на положителните послания", заяви той. 


Пеле е мажоритарен партньор в създадената през 2012 г. компания "Спорт 10", която се опитва да консолидира имиджовите му права. Името е взаимствано от номера на фланелката, с която придоби легендарен статут. 


Нюйоркската компания "Леджънтс 10", управлявана от двама британци, включително и бившия мениджър на Дейвид Бекъм Тери Бърни, е ексклузивен агент на "Спорт 10" и вече има договори с някой от най-големите световни компании.


В последните 18 месеца Пеле подписа договори с "Проктър енд Гембъл", "Фолскваген", авиокомпанията "Емиратс" и ресторантите "Събуей", както и споразумение с "Кока кола" да придружава турнето на купата за световния шампион.


Марката "Пеле" ще генерира 25 милиона долара през тази година от участия, лицензирани продукти и филм за кариерата и живота му. Главният изпълнителен директор на "Леджънтс 10" Пол Кимсли казва, че сумата може да стигне 100 милиона долара до олимпийските игри в Рио през 2016 г. 


"Пеле е Бразилия, а световното първенство и олимпиадата наближават. Така че времето за тези договори е точно сега", заяви 


"Хъбло" плаща на Краля на футбола 500 хиляди долара, за да може да се асоциира с него. В замяна женевската компания получи правото да създаде ограничена серия часовници в стил "задната ножица на Пеле". Компанията планира и рекламна компания, а освен това Пеле трябва да е на разположение за сесии с фенове в рамките на общо пет дни.


"Той печели цял живот, но не както сега. За него е фантастично, че с името си и личностното си присъствие може да има успех и днес. Наистина го заслужава. Когато играеше, той не печелеше така, както днешните футболисти", коментира главният изпълнителен директор на "Хъбло" Рикардо Гуадалупе. 


Пеле обикаля континентите като рекламно лице на "Събуей"

© Associated Press

Пеле обикаля континентите като рекламно лице на "Събуей"


Кариерата на Едсон Арантеш до Насименто - Пеле започва на 15 години. Той прекара по-голямата част от нея в "Сантош". Когато се превърна в единствения футболист трикратен световен шампион, популярността му беше използвана от "Ню Йорк космос" за първия опит футболът да покори Америка. Най-големият му договор беше за трите години в Голямата ябълка. През 1975 г., вече на 34 години той подписа за общо 6 милиона долара. Ако се вземе предвид инфлацията, в днешни пари този договор щеше да се равнява на 23.2 милиона долара.


"За някой в края на кариерата това беше много добра сделка. Ако погледнем сумите от днешна гледна точка, не е много, но в онези времена беше много добър договор", коментира Рене Гангуца, който му е бил мениджър тогава. 


Дейвид Бекъм, който също избра да играе в САЩ в последните години от кариерата си, спечели 50 милиона долара през 2013 г., според изчисленията на списание "Франс футбол". Въпреки че беше магнит за компаниите, Бекъм трудно може да сравни своите успехи с тези на Пеле, който освен трите световни титли вкара 1281 гола в 1363 мача.


"Той беше толкова феноменален играч, но също такава е и кариерата му на рекламно лице. Компаниите го харесват", коментира съотборникът му от шампионския тим през 1970 г. Тостао


В бизнес проектите си Пеле невинаги е успявал да бъде толкова успешен, както на терена. Компанията за спортен маркетинг с неговото име беше закрита през 2001 г. след скандал с участието на един от партньорите му. Бизнесът му в строителство също се провали. 


Пеле твърди, че се е доверил на погрешните хора. "Пеле трябваше да е по-богат", казва Кемсли, който е договорил партньорство и с веригата супермаркети "Карфур" и испанската банка "Сантандер". 


Продажбата на марката "Пеле" е доста добре организирана операция. Рекламните категории са три - глобална, регионална и национална. "Емиратс" подписа с него договор на 16 януари да бъде глобален посланик на марката. Това стана само месец, след като попадна в класацията на "Форбс" за 100-те най-влиятелни бразилци.


При този интерес най-големият проблем пред легендата е как да съвмести всички свои ангажименти. Три дни преди събитието на "Хъбло" той беше в Ню Йорк на Супербоул за ангажимент към "Събуей". На следващата седмица започна обиколка в Северна Америка, Европа и Азия.  Има седмици, в които прекосява три или четири континента, за да изпълнява задълженията си към партньорите. "Аз съм от град, наречен Три сърца. Така че аз съм човек с три сърца", коментира той. 

След световното първенство неговото маркетингово присъствие вероятно ще намалее. "Това е лебедовата песен на бранда "Пеле" и последен шанс да направи значим успех, твърди британският предприемач Патрик Нали. - Ще бъде абсолютно шокиран, ако успее да задържи това ниво след турнира. Заради световното първенство той получава последен тласък".

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Да е жив и здрав! За неговите години продължава да печели добре!...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 965 Весело

    Два цитата от статията казват всичко за него:
    [quote#0:"статия"]..."Благодарения на Господ няколко поколения ме харесват. Никой не е перфектен, но аз се опитвам да дам най-доброто от себе си в името на положителните послания"...
    ...
    Наистина го заслужава
    [/quote]
    Да е жив и здрав

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  3. 3 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 796 Неутрално

    "има договори с някой от най-големите"..
    Дневник, научете се да пишете на български и да четете какво сте написали преди да го публикувате. Все пак сте медия, а не форума на дата.бг.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  4. 4 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    Приятно ми е да чета за този велик футболист.Незабравим!

  5. 5 Профил на Maynard
    Maynard
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "швейцарския производител на часовници "Хъбло"

    Този високо грамотен "материал" явно се отнася до световно известната и реномирана марка от Китай - "Хъбло".

    Онези там, малките скучни швейцарци "Юбло" от село Нион, кой ли ги купува...

  6. 6 Профил на sofia_citizen
    sofia_citizen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Това е може би най-великият футболист в историята на футбола.
    Препоръчвам на по-младите да потърсят от интернет да гледат мачове с негови участия или поне общи кадри...сравнено с днешния футбол...онова е магия

  7. 7 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 587 Неутрално

    "швейцарския производител на часовници "Хъбло"
    -Юбло

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  8. 8 Профил на Ron
    Ron
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Марката часовници е Hublot (Юбло)
    http://morethanbranding.com/wp-content/uploads/2010/12/h2.jpg

    А грешката: "има договори с някоЙ от най-големите световни компании" е непростима.

  9. 9 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2604 Неутрално

    Отборът на Бразилия от Мексико`70 е най-силният отбор печелил СП. По-силен от Унгария през 50-те и Холандия от 70-те. А Пеле беше каймакът на този отбор, в който играеха Тостао, Жаирзиньо и още, и още магьосници. А голът на Жаирзиньо във финала с Италия е най-красивият отбелязван във финал, който съм гледал -всички от 1970 насам.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK