"Джак Даниелс" и "Диаджео" в битка за името "уиски от Тенеси"

"Джак Даниелс" и "Диаджео" в битка за името "уиски от Тенеси"

© Reuters



Два гиганта за производство на уиски - американският "Джак Даниелс" (Jack Daniel's) и британският "Диаджео" (Diageo) - си обявиха война за наименованието "уиски от Тенеси", предаде Франс прес.


Има атака срещу уискито от Тенеси, твърди от своя страна "Браун-Форман" (Brown-Forman) - предприятието, което всяка година произвежда около 11 милиона кашона "Джак Даниелс".


По негово настояване миналата година в щата Тенеси беше гласуван закон, който за първи път дава юридическо определение на "уискито от Тенеси".




Това наименование вече е запазено за алкохола, произведен в щата от най-малко 51 процента царевица, отлежало в бъчви от младо дъбово дърво, преминало през огъня и филтрирано през дървени въглища от кленово дърво. Такава е рецептата на "Джак Даниелс".


От това се засегна "Диаджео" - световният лидер на алкохолните напитки, производител на уискито "Джони Уокър" (Johnnie Walker), водката "Смирноф" (Smirnoff) и ирландската бира "Гинес" (Guinness).


През 2013 година групата е продала чрез филиала си "Джордж Дикъл" (George Dickel) само 130 000 кашона "уиски от Тенеси". Тя обаче се зае да оспори закона, който според нея облагодетелства несправедливо нейния конкурент.


Вицепрезидентът на "Диаджео" в Северна Америка Гай Смит изтъкна, че "чрез коварни маневри Браун-Форман е убедил законодателите да определят уискито от Тенеси според рецептата на Джак Даниелс, отхвърляйки гъвкавостта при производството на уиски в продължение на 130 години в щата Тенеси" и
възпрепятствайки иновациите.


За днес са насрочени изслушвания по спора в местния парламент.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK