
© http://googledevelopers.blogspot.com/
Интересуваме дали хората харесват Google Maps, но по-важното е дали могат да го използват, казва Джоана Джоунс. Тя и Шон Таунзенд работят по дизайна на Google Maps.
"Например забелязахме, че хората се затрудняват да използват Street View, което е доста разочароващо, защото това му е забавното - да се потопиш в средата. Затова направихме промени, така че по-лесно да се ориентират как да се движат в средата", разказва Джоана Джоунс.
Двамата смятат, че посоката е технологията постепенно да се отдръпва от пътя, да става по-невидима и интегрирана в продукта.
© http://googledevelopers.blogspot.com/ Джоана Джоунс, дизайнер
Шон Таунзенд пък разказва за проблема, който са срещнали, когато върху сателитния имидж от Google Earth се наслагват улиците и градовете.
"Това е такава невероятна възможност – сега можеш да видиш Земята от сателит в космоса, чак до съседната улица и дори под водата – можеш да разгледаш например Големия бариерен риф. Но когато слагахме пътищата и градове като информационен слой, ни се струваше, че закриваме сателитния образ", казва той.
© http://googledevelopers.blogspot.com/ Шон Таунзенд, дизайнер
И продължава: "Един ден, както си стоях в парка, видях някакво листо на земята – направи ми впечатление как жилките на листото приличат на пътища и се замислих, че това е начина да го направим – с по-светли линии, обградени с по-тъмни. Направихме го и сега двата слоя не си пречат, не изглеждат насложени, а Google Maps са по-холистични".
"Сътрудничеството между дизайнерите и изследователите е по-скоро като продължителен разговор. Малки промени в дизайна могат да имат огромен ефект върху продукта. Този разговор - между дизайнерите и технолозите, е начин да се намалим стреса в живота на хората", казва Джоана Джоунс.