Свръхскоростната система на Елън Мъск "Хиперлууп" може да е факт до 10 години

Свръхскоростната система на Елън Мъск "Хиперлууп" може да е факт до 10 години

© Hyperloop



До десет години е напълно възможно да бъде реализиран революционният проект за супербърз транспорт "Хиперлууп" (Hyperloop), замислен от милиардера Елън Мъск - основател на SpaceX и директор на Tesla Motors.


Това става ясно от представен в края на миналата седмица специален доклад от 76 страници, посветен на проекта. Целта на "Хиперлууп" е времето за придвижване между Лос Анджелис и Сан Франциско, които са на 600 км разстояние, да бъде съкратено до 35 минути. Сега това разстояние се взима за повече от 6 часа с кола и за 12 ч. с влак. 


За пръв път идеята на Мъск беше представена през 2013 г., но милиардерът няма участие в обявените сега планове за реализирането й. Възобновяването на проекта е на Hyperloop Transportation Technologies, която представи карта за свързване с "Хиперлууп" на всеки голям град в САЩ. Финансирането се осъществява от JumpStartFund и за момента реализирането на проекта се оценява между 7 млрд и 19 млрд. долара.




Свръхскоростната система на Елън Мъск "Хиперлууп" може да е факт до 10 години

© Hyperloop

 
Директорът на "Хиперлууп" обяснява, че високата стойност на проекта се дължи на невъзможността да се предвидят цените на необходимите материали и останалите разходи в следващото десетилетие. Въпреки това според него богати донори и инвеститори вече проявяват интерес към проекта. 



Според идеята на Мъск "Хиперлууп" е тръба с ниско налягане с капсули, транспортирани с ниска и висока скорост по дължината на тръбата. Идеята е транспортната система да може да достига скорост от 800 до 1220 километра в час.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3680 Неутрално

    Айде направо да минем към тепортацията. Ама да не я правят руснаци, че може да тръгнеш с костюм и вратовръзка, а да пристигнеш абориген с копие!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2712 Неутрално

    Това чудо на технологията могат да си го позволят само на богатите икономики които имат огромни територии.

  3. 3 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1212 Любопитно

    "... времето за придвижване между Лос Анджелис и Сан Франциско, които са на 600 км разстояние ... 12 ч. с влак."

    12 часа?!

    2014 г.!

    САЩ!

    600 км за 12 часа!

    Ще излезе, че БДЖ са по-бързи от американските железници.

    TAKE THE RED PILL!
  4. 4 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 696 Весело

    пичът верно на Джобс е замязал!

  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4101 Неутрално

    До коментар [#3] от "Beyond":

    Не. БДЖ взима 450те километра София-Силистра за 18.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    Идва новата вълна на Кондратиев. Който може да плува като Елън Мъск, ще бъде на върха и ще промени света. Който не може - вълната ще го отнесе.

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    [quote#2:"chicago514"]Това чудо на технологията могат да си го позволят само на богатите икономики които имат огромни територии[/quote]

    Що? Китай ще им построи на Русия

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    Ще го направят, а ние пак ще лапаме мухите.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  9. 9 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 529 Неутрално

    [quote#7:"Европеец"]Китай ще им построи на Русия[/quote]

    Първо трябва да откраднат плановете от американците.

  10. 10 Профил на it
    it
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Идеята не е нова. Още през 80-те японците постигнаха над 500 км/ч с влак на магнитна възглавница (т.нар. maglev влакове). В момента има няколко такива, които се движат средно с около 300 км/ч. Ако maglev се комбинира с вакуумна тръба, нищо чудно от ЛА до Сан Франциско да се стига за около час. Проблемът е, че ще удари в земята самолетните полети, оттам производителите на гориво и цялата верига свързана с тях. Не случайно тази технология е почти замръзнала на ниво 80-те години.

  11. 11 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#3:"Beyond"]12 часа?!

    2014 г.!

    САЩ! [/quote]

    В САЩ никой не се вози на влак за разстояния повече от 100 мили, на Западния бряг пък ХЕПТЕМ никой

    zenrus.ru
  12. 12 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#10] от "it":

    Технологията е само половината отговор. Бизнес плана е другата половина, и е предвидено специално за калифорнийски условия--голям трафик между двата големи града, които са доста далече от друг, и също така забележете пилоните--специално е предвидено да минава над съществуващите магистрали.

  13. 13 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Целта на "Хиперлууп" е времето за придвижване между Лос Анджелис и Сан Франциско, които са на 600 км разстояние, да бъде съкратено до 35 минути[/quote]
    Дилетанти! БДЖ-то за само 70 минути взима разстоянието от Гара Бов до Мездра...

  14. 14 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 818 Весело

    До коментар [#1] от "lz2":

    В руския вариант всички ще пристигат с ватенка, ушанка и кирка в Сибир

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  15. 15 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#10] от "it":

    Проблемът не е точно, че ще удари в земята самолетните полети, защото в цивилизованите държави и днес при разстояния по-малки от 600 км самолетите се конкурират с бързи влакове. Проблемът е, че да се построи вакуумна тръба е трудно. Още повече, ако трябва да се ползва за транспорт на големи разстояния. Първо, че трябва да се използват доста материали, за да се построи тръбата и второ, трябва да се поддържа вакуум. Другият проблем на този вид транспорт е, че напълно зависи от наземната структура.

  16. 16 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 621 Неутрално

    В тази новина има няколко основни подтеми, които трябва да им се обърне внимание:
    1. Когато имаш дългосрочен проект е трудно или по-точно невъзможно, да кажеш конкретна сума за неговото реализиране. Това е за всички, които искат за проекти, които се реализират в дълъг период да получат конкретна стйоност.
    2. 600 км - 12 часа, явно е че не са развити пътническите ЖП превози, но това е нормално.
    3. Този проект е преди всичко иновации, а не да е доходоносен, иначе при един компромис по отношение на скоростта, могат да се осъществят решения, които съществуват и сега.
    4. Основателя на проекта се оттегля от него и това е наистина интересна новина.

  17. 17 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2690 Весело

    До коментар [#2] от "chicago514":

    Като Русия?

  18. 18 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    До коментар [#11] от "S.P.Q.R.":

    А ?, излиза, че влаковете по трсето ЛА- Сан Франциско, се движат почти със скоростта на влаковете по трасето София-Видин...

  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2712 Весело

    До коментар [#17] от "vhv":
    Аз съм написал богати икономики с огромни територии.Русия е само огромна територия.

  20. 20 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2690 Весело

    До коментар [#14] от "Торбалан":

    А путин - с камуфлажни панталони и по потник (отечествено производство).

  21. 21 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    До коментар [#3] от "Beyond":

    И аз за това си помислих. В щатите хич не са фенове на железниците.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  22. 22 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    [quote#10:"it"]Проблемът е, че ще удари в земята самолетните полети, [/quote]

    Ако провериш цените на нормалните супер експреси хич няма да се притесниш за самолетите. А вакуумната играчка ще е много скъпа. Не само като строеж, но и като експлоатация. Да не говорим за рискова.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  23. 23 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)
    Рейтинг: 868 Неутрално

    [quote#21:"Цецо"]И аз за това си помислих. В щатите хич не са фенове на железниците. [/quote]

    Причината е проста - нелоялна конкуренция!

    Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
  24. 24 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1442 Весело

    Щом са го намислили , ще го направят..Еле пък частните инвеститори в Америка :
    Няма дончев или Боко , няма Лилето и комисионни, няма да се чакат мангизи от Европа , няма съветски интереси и тръби ...))
    ТАМ го правят ....))

    BIG AL
  25. 25 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#18:"vhv"]А ?, излиза, че влаковете по трсето ЛА- Сан Франциско, се движат почти със скоростта на влаковете по трасето София-Видин...[/quote]
    В Америка (извън отсечката Бостън-Ню Йорк-ДС) съм виждал само товарни влакове. Дълги по няколко километра и ужасно бавни.
    Трасето Л.А. - Сан Франсиско съм го пътувал многократно, но никога с влак. Ако човек пътува сам е най-евтино със самолет, ако са повече от двама - с кола.

    zenrus.ru
  26. 26 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#18:"vhv"]А ?, излиза, че влаковете по трсето ЛА- Сан Франциско, се движат почти със скоростта на влаковете по трасето София-Видин...[/quote]
    всъщност сега погледнах на уебсайта на Amtrak, между Л.А. Юниън Стейшън и Сан Франсиско Калтрейн Стейшън се стига за 10 часа, с два автобуса и един влак. Времето на пътуването с влак е 5 часа и 58 минути.

    Еднопосочна цена $58

    С автобус (Грейхаунд) е 9 часа и 25 минути и струва $39.

    С Тойота Корола (най-продаваната кола в САЩ), която кара 42 мили за галон, стигаш за около 12 галона, айде 15 да са. В момента цената на бензина в Калифорния е около 2.30 за галон. Излиза $34.50 и около 6 часа

    Virgin America лети между LAX и SFO за около $70 (55 минути), а ако вземеш второстепенни летища като Burbank и Оakland можеш да летиш със Southwest за около $50.

    Влаковете са, както е видно, изключително неконкурентноспособни на Западния бряг, съответно няма инвестиции в инфраструктурата и обновяването на продукта и нивото на пътническия превоз с влак е наистина на нивото от 50-те години. "Социално слабите" в Америка се возят на автобус.

    zenrus.ru
  27. 27 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1378 Любопитно

    При скорост от 1100 км/час това нещо няма как да се движи на колела и да прави завои!

  28. 28 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#2] от "chicago514":

    Нека си го позволят там. Само да го постигнат! Това дава надежда на целия свят. Утре... малко или по-късно технологиите ще се развият достатъчно, за да достигнат до всички

  29. 29 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#15] от "ilinko":

    Не е нужно чак да е вакуум... могат да напълнят тръбата и хелий, а хелий - дал Бог. Хелият е по-лек от въздуха, следователно е нужан по-малко енергия да се "измести"/"избута" от движещият се обект, а и няма нужда тръбата и корпуса на влака да уържат на вакуум,достатъчно е да са херметизирани, което не е кой знае какъв проблем. Така че наляганията вътре и вън може да са еднакви, откъдето рязко пада цената, поради опростяване на конструкцията. Проблема с движението на земните маси обаче си остава.

  30. 30 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2690 Весело

    До коментар [#19] от "chicago514":
    До коментар [#26] от "S.P.Q.R.":

    Сега ми мина мисълта, че и Русия може да се превърне в нещо по-добро от територия.Ако отдадат за 99 години Сибир на САЩ (или поне на Китай)

  31. 31 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Всъщност основният технически проблем не е вакуумната тръба, а противоземетръсните технологии, които трябва да бъдат изпипани до съвършенство.

  32. 32 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    До коментар [#29] от "Волният Ибрик":

    Няма как при атмосферно налягане дори и с хелий да вдигнеш дори 800 км/ч. Особено в тръба. Отделно остава въпроса с количеството хелий. Който ама хич не е евтин. Остават си и шлюзовете, остава си и херметизацията. Съответно риска за пътниците. Чиста фантастика си е. Не случайно маглев не се прилага особено. Като изключим малкото в Китай. Докато не се разработят свръхпроводници при стайна температура тези технологии няма да се разпространят.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  33. 33 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 529 Неутрално

    [quote#29:"Волният Ибрик"]Хелият е по-лек от въздуха, следователно е нужан по-малко енергия да се "измести"/"избута" от движещият се обект[/quote]

    Мале мале, бързо, тичай към патентното бюро

  34. 34 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    До коментар [#33] от "smotlixx":

    Невероятно, но факт. Съпротивлението е по-малко.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  35. 35 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#34] от "Цецо":

    Абе гледах един тест на модел на ракетна шейна, покриха съоръжението с тунел от найлон, напълниха го с хелий и си пуснаха модела вътре. Не си спомням точната скорост, но си беше доста. Пак някакв свръх бърз модел на влак тестваха. Все пак и да не е 800км/ч, ще е доста повече от конвенционалните методи. Въпреки, че хелия е скъп, конструкцията се опростява, и от към производство и откъм последваща поддръжка а това не е малко. Шлюзове ест. пак ще има. Но пък няма да са усилени че да държат на налягане/вакуум. Т.е. по-евтини.

  36. 36 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#33] от "smotlixx":

    Мале, мале бързо тичай обратно в първи клас.

  37. 37 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 370 Любопитно

    До коментар [#25] от "S.P.Q.R.":

    Прости невежеството ми, но какво означава ДС? Съкращение на какво е?

  38. 38 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    До коментар [#35] от "Волният Ибрик":

    Не, че не е възможно. Просто съпротивлението е огромно и разхода на енергия. За това говорят за вакуум при такива скорости. На колела стигат някъде до 350 км/ч. Днешният Маглев (немска разработка, приложена и копирана в Китай) стига към 500. Предостатъчно за такива разстояния. Проблемът е в цената. Самолета е по-евтин.
    А в тази конкретна идея май не се предвижда влак, а индивидуални кабинки. Което допълнително усложнява нещата.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  39. 39 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    До коментар [#37] от "a4kataaa":

    Предполагам дистрикт (окръг). В смисъла на федералния окръг Вашингтон (столицата, да не се бърка с щата Вашингтон).

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  40. 40 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Весело

    А бе дистрикта май се нарича Колумбия ма карай.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  41. 41 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#37:"a4kataaa"]Прости невежеството ми, но какво означава ДС? Съкращение на какво е?[/quote]
    сори ДС е ДиСи - Дистрикт оф Кълъмбия (Вашингтон)

    zenrus.ru
  42. 42 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1435 Весело

    Да писателите SF сега ще трябва да измислят нещо ново...

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK