Британците гласуваха: Не на разредения "Тоблерон"

Кой от двата дизайна предпочитате

© Reuters

Кой от двата дизайна предпочитате



Великобритания може още да се лашка между "за" и "против" излизането от Европейския съюз, но в едно отношение е категорична: връхчетата в популярния триъгълен шоколад "Тоблерон" не трябва да се разреждат.


Производителят "Монделез" промени дизайна на продаваните във Великобритания шоколади, за да намали теглото на двата популярни размера - 400 и 170 грама. Според нея така ще се намалят разходите заради увеличението на цената на съставките. Компанията отрича да са повлияни от поевтинелия паунд след референдума за Брекзит през юни.


Решението на американската компания разочарова верните фенове на шоколада, които вярват, че разстоянието има значение. Някои клиенти обявиха промяната за "грешно решение" и заявиха, че по-голямото разстояние изглежда "глупаво".




В страницата на "Тоблерон" във фейсбук се казва, че е трябвало да се вземе решение между намаляването на броя на връхчетата и увеличаването на цената. От производителя са преценили, че е по-уместно да намалят теглото от 400 на 360 грама, а тези от 170 грама на 150. Размерът на шоколада им остава непроменен.


Новият "Тоблерон" за Великобритания е с по-малко връхчета

© Reuters

Новият "Тоблерон" за Великобритания е с по-малко връхчета


"Решихме да променим формата, за да продължи продуктът да бъде достъпен за клиентите", обявиха от "Монделез".


Повечето фенове на "Тоблерон" във фейсбук обаче питат защо са решили да увеличат разстоянието между отделните парченца, вместо да се намали дължината на целия шоколад.


"Звучи уместно да се намали теглото, но защо се увеличава разстоянието между отделните сегменти? Изглежда глупаво. Просто можеше да направите барчето по-късо и да запазите оригиналния дизайн", написа Ли Яркър.


Случаят с разредения "Тоблерон" е третият, който придобива популярност във Великобритания в последния месец. И други компании предприеха сходни ходове, за да неутрализират ефекта от повишените разходи заради курсовите разлики.


"Това вероятно е най-глупавото корпоративно решение в историята. Имате нещо като премиум шоколад, който е известен с отличителната си форма, и за да се спестят пари, се променя формата. Сега имате продукт с премиум цена, който изглежда смешно... Срам ни е от вас, "Монделез", написа любителят на шоколада Майкъл Тат.


Така изглеждат нормалният "Тоблерон" от 170 грама и този с намалено тегло от 150 грама

© Reuters

Така изглеждат нормалният "Тоблерон" от 170 грама и този с намалено тегло от 150 грама


Въпреки че "Монделез" отрича намалението в броя на сегментите да е заради Брекзит, в останалата част от света няма да има промяна в дизайна.


"Ние винаги се стремим да предлагаме правилната стойност за парите на нашите клиенти, но също като много други компании за съжаление страдаме от увеличение на разходите за много съставки", заяви говорителка на компанията, цитирана от "Ройтерс".


"Ние се опитваме да покрием тези разходи колкото е възможно по-дълго време, но за да гарантираме, че "Тоблерон" ще остане на рафтовете на достъпна цена със своята култова форма, която познаваме и обичаме, трябва да намалим теглото на продукта за Великобритания", допълни тя.


"Монделез" изнася "Тоблерон" за 120 държави от завода си в швейцарската столица Берн. Основният канал за продажбата му са безмитните магазини.


Тази година цените на захарта се увеличиха с около 45 процента. Цената на млякото също започна да расте заради повишеното търсене и намаленото производство в ЕС. Цените на какаото тази година са по-ниски, но остават относително високи, след като в края на миналата година удариха четиригодишен връх.

Ключови думи към статията:

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    Да се ебаваш с клиентите е опасно занимание.

    Това го могат само монополите в България.

  2. 2 Профил на Melancholy Beloved
    Melancholy Beloved
    Рейтинг: 225 Весело

    Незабавно да се направи референум! Такова кощунствено кощунство е недопустимо и демократична страна! ಠ╭╮ಠ

    Не си правете труда ме ме цитирате, нямам намерение да чета или отговарям. Поканите за физическа саморазправа - при католикоса.
  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    Голям проблем!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на Melancholy Beloved
    Melancholy Beloved
    Рейтинг: 225 Гневно

    До коментар [#2] от "Melancholy Beloved":

    недопустимо В демократична страна, глупав човече

    Не си правете труда ме ме цитирате, нямам намерение да чета или отговарям. Поканите за физическа саморазправа - при католикоса.
  5. 5 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 987 Весело

    Продуктово позициониране(НЕ)скрита реклама!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  6. 6 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Като чуя че нещо трябва да се спести, за да се компенсира нещо друго си, ми става ясно само едно - тръгва се по нанадолнището по което единствената нещо което може да спре пропадането е самото дъно.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  7. 7 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 576 Любопитно

    В България масовите шоколади от опаковка от 100 гр. постепенно станаха по 90 гр. Киселото мляко - от 500 гр. стана 400 гр. и надолу, има огромни кутии с бисквити и сладки, които като се отворят се оказва, че сладките заемат 2/3 или 1/2 от кутията ... шашми по всички фронтове ...

  8. 8 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Какви проблеми имат хората...
    А ние след 5 дни ще имаме комунист за президент.

  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    От статията:

    "Цената на млякото също почна да расте заради повишеното търсене и намаленото производство (?) в ЕС" !

    И тук някаква далавера въртят...

  10. 10 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    Тия, ако знаат наш'те фафли к'ви метаморфози преживяха.

  11. 11 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#10] от "Хи-хи":

    И не само вафлите. Периодът на демокрация в България намали теглото на шоколадите "Своге" от 100 на 90 грама. А ние не протестирахме.

  12. 12 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1766 Любопитно

    До коментар [#7] от "_dan_":


    [quote#7:"_dan_"]В България масовите шоколади от опаковка от 100 гр. постепенно станаха по 90 гр. Киселото мляко - от 500 гр. стана 400 гр. и надолу, има огромни кутии с бисквити и сладки, които като се отворят се оказва, че сладките заемат 2/3 или 1/2 от кутията ... шашми по всички фронтове ...
    [/quote]
    То това не е само в България. При бисквитите и други сладкиши навсякъде е старашно, обаче що се отнася до шоколадите, такова чудо с опаковките има само в българско!

  13. 13 Профил на seth
    seth
    Рейтинг: 225 Неутрално

    То и тук киселото мляко стана 350-400 грама, а нормалното от 500 се смята за голяма промоция, ама никой не протестира.

  14. 14 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 494 Неутрално

    ЕК е виновна. Дълго време имаше стандарт, че шоколадът трябва да е 100гр, че бирата трябва да е 330 или 500мл, хлябът да е 500гр или 1кг и т.н. ЕК премахна тия ограничения и се получиха тези глупости.

  15. 15 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Цитат: "Звучи уместно да се намали теглото, но защо се увеличава разстоянието между отделните сегменти? Изглежда глупаво. Просто можеше да направите барчето по-късо и да запазите оригиналния дизайн", написа Ли Яркър."

    Възможно ли е един Тоблерон да изглежда толкова глупаво, колкото една кисела зелка?
    Струва ми се, че не. От години се чудя къде мога да се оплача.

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  16. 16 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 724 Весело

    Монделез се забавляват с британците

  17. 17 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#7] от "_dan_":
    Същото е и перилните и почистващи препарати в Германия и Австрия.

    Дневник-токсичният сайт
  18. 18 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#7] от "_dan_":

    Аааа, не! Хляба от фурната ми излиза тамън 1кг. Киселото ми мляко е в буркани по около 0,7кг. Зелето ми е сочно и вкусно и не го меря колко е като го режа от корена и след това го рендосвам в салатата. Зехтина не го пестя щото го вземам по 5 Е килограма от производителя на маслини в Гърция.
    Втора година се дъня с доматите, ама догодина пак ще пробам щото от моите по-вкусни няма.
    И накрая - отдавна съм отвял от списъка с покупки всеки производител който съм забелязал да се заиграва с грамажите. На мен полу празни опаковки не ми трябват, аз купувам продукта заради продукта, а не заради опаковката.
    А маркетинговите специалисти нека да си мислят че изобретяват колелото наново и наново и наново...

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  19. 19 Профил на mitkoraja
    mitkoraja
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Оригинални тоблерони само с долари и марки от корекома. Следваща фаза - само за членове на профсъюза.

  20. 20 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#7] от "_dan_":
    В крайна сметка си пише грамаж и той е верен. Това е важното. Другото е - докато има балъци...

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  21. 21 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 611 Любопитно

    Тези, между две бири, взеха решение да напуснат ЕС, сега връхчетата на Тоблерона са им проблем

    Мома, връщай 12 и 12А!
  22. 22 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ужасяващи неща ги застигат горките британци - брекзит, сега и това...как издържат, нямам идея!?

  23. 23 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 378 Неутрално

    [quote#8:"гарата"]А ние след 5 дни ще имаме комунист за президент. [/quote]

    Така е, за съжаление.Радева или Цачев - все комунист!

  24. 24 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2757 Неутрално

    Само да уточня, че Монделийз не е американска компания, а европейска. Крафт, от която се отдели Монделийз е американска и остана да оперира на местния пазар с местните брандове, а европейският мениджмънт придоби собствеността и продуктовото портфолио за европейския пазар.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  25. 25 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До #23 - Все комунисти , обаче от различен калибър - Единият бил против санкциите спрямо Русия , т.е. можем да я порицаваме , но не ида я наказваме! Другият е по - топъл - щял да преразглежда присъствието ни в НАТО и ЕС ! Тогава мечтата му България да се отбранява сама би се сбъднала ! Е , няма да е съвсем сама - с братската помощ на един по-голям брат !

  26. 26 Профил на anona
    anona
    Рейтинг: 467 Весело

    [quote#9:"deaf"]"Цената на млякото също почна да расте заради повишеното търсене и намаленото производство (?) в ЕС" !

    И тук някаква далавера въртят...[/quote]

    Изнасят субсидираното с пари на европейските данъкоплатци мляко към Китай, какво мислиш става.

    Социализъма не прощава, винаги някой намира вратички, само приказките са големи.

  27. 27 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Не само. Всички производители на кисело мляко, големи и малки, намалиха размера на основата на кофичката, но запазиха размера на капачката. Целта е ясна: грамажът пада, цената остава същата, продуктът изглежда горе-долу по същия начин (горен размер и височина). Затова вече кофички по 500 гр. няма, масовата е по 400, 450 се рекламират като свръх голвми, бонус, гратис... Да горят в ада дано.

  28. 28 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#20] от "Никола Георгиев":

    Въпросът е, че е направено с цел подвеждане. Това не е лоялно поведение.

  29. 29 Профил на anona
    anona
    Рейтинг: 467 Любопитно

    [quote#10:"Хи-хи"]Тия, ако знаат наш'те фафли к'ви метаморфози преживяха.[/quote]

    Ял съм фафли и републики като дете по комунистическо, после като войник по жанвиденово и дори и през розовите очила на спомените и глада мога да ти кажа, че не струваха. Много са си добре метаморфозите.

  30. 30 Профил на ocvetiitele120
    ocvetiitele120
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Виж ти какво ги вълнува хората, посегнаха на любимият им шоколад. Горканчовци. Да им имаме проблемите. Да, наистина защо Тереза Мей не вземе да свика референдум. Ако референдума не успее ще има ТУБЛЕКЗИТ.

  31. 31 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1939 Весело

    До коментар [#22] от "mahjongg":

    Добре, че повечето са от колониите, че им помагат да издържат...

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  32. 32 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 312 Неутрално

    В статията се говори за американска компания , произвеждаща шоколад в Швейцария , който се продава във Великобритания , а протестиращите са британци .Не разбирам какво влияние оказва Брекзит върху тежината на американско - швейцарския шоколад ? Този шоколад се продаваше и в българските Корекоми , така че и ние имаме морално право да се оплакваме от разстоянието между връхчетата !

  33. 33 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 544 Весело

    А таке беше през 80-те:

    http://www.karachigifts.com/images2/toblerone-100gms.jpg

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  34. 34 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2132 Разстроено

    Сега започнах да осъзнавам, основанието за Брекзита, Тоблерона! Прави са британците, заради Тоблерона, Брекзит до дупка! Ще ги цакат Те, с разреден Тоблерон!

  35. 35 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3906 Неутрално

    [quote#27:"lechevalier"]Затова вече кофички по 500 гр. няма,[/quote]
    Има.
    Опицвет, Домлян. Не са лоши.

  36. 36 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Редовен номер на некоректните производители - намаляват грамажа, а запазват цената.

  37. 37 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 442 Неутрално

    first world country problems....

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  38. 38 Профил на d3si
    d3si
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Това си е сериозен проблем.

  39. 39 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 431 Весело

    хак им е на островитяните, нека да брекзитват да видат кво е!

  40. 40 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 704 Неутрално
  41. 41 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 898 Весело

    Новият тоблерон е за хората с редки зъби бре, как не са се досетили?

  42. 42 Профил на ba
    ba
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Айде бе, в кръчмата, като ни дават 90гр гроздова, вместо 100гр - си мълчим.
    Сега за тоблерона шум вдигаме...

  43. 43 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Да им имам проблемите на тези консуматори. Когато определящото в живота ти е грамажа на шоколада и разстоянията между връхчетата, значи не виждаш по=напред орт носа си, т.е. от тумбака си.

  44. 44 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#7] от "_dan_":

    Еми батка не е КАТ едно време имаш един вид и осъзнаваш в един момент че той е най-добрия на пазара

  45. 45 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#18] от "traveler1":

    Абе като те слушам ти громиш капитализма с все сърце,да не си от Тутракан?

  46. 46 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 639 Неутрално

    "намаляване производството на мляко в ЕС"?
    А дават субсидии за да се намали производството му в БГ?

  47. 47 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#45] от "gembirdkz":

    Гледай и не вярвай на ушите си!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  48. 48 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 551 Весело

    Брекзит осакати шоколада....майката си трака...

  49. 49 Профил на pioner4e
    pioner4e
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ах, тази лоша демокрация! Друго си бе по комунизма - всичко качествено бе в "Кореком". "Тоблерон" - също. За сметка на това сме се "радвали" на марципан и дъвки "Идеал" (които бе цяло щастие, ако успееш да ги сдъвчеш).

  50. 50 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#49] от "pioner4e":

    Абе друго си е едно време,всички хора помнят вкуса на единствения вид салам който са яли и това им е останало огромно впечатление,защото са могли да го сравнят с много други салами,ама тия които можеха да го сравнят бяха само от БКП-то,а тия дето не можеха висяха по опашките но не на Кауфланда,ами първо на месарницата,после на млекарницата,после на хлебарницата и като дойде края на деня са си свършили покупките за вечерята и на следващия ден се повтаря същото и ако се запасиш защото е нормално,кашкавала ти се разваля на следващия ден ЗАЩОТО е от ХУБАВИЯ,НЕ Е КАТО ДНЕШНИЯ да го Ева!

  51. 51 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Никога не ми е харесвал този Тоблерон!

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  52. 52 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    До коментар [#33] от "Bro":

    Даааа.
    Абе и на мен ми се струваше на снимката, че дори този, който го показват за не-раздалечени връхчета, и при него са раздалечени, ама... явно не ми се е струвало.
    Отдавна не съм ял тоблерон, то нали вече го има на всяка сергия, и не ми е интересен, ама тая статия ме кара да ида и да си купя.
    До каквото се докоснаха Монделиз, го осраха (на вкус имам предвид). Предполагам, че и тоблерона е осран не само на вид, а и на вкус.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  53. 53 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#8:"гарата"]А ние след 5 дни ще имаме комунист за президент. [/quote]
    Че то и сегашният е комунист.

  54. 54 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3434 Неутрално

    До коментар [#8] от "гарата":
    [quote#8:"гарата"]А ние след 5 дни ще имаме комунист за президент.[/quote]

    Да, ама няма да имаме мутра за премиер.
    И нашата е като на "Тоблерон" - едно за сметка на друго.

  55. 55 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#11:"12345"]Периодът на демокрация в България намали теглото на шоколадите "Своге" от 100 на 90 грама.[/quote] Това е най малкият проблем на шоколадите. това, които сега му викат"шоколад", по качество не достига и марципанчетата от едно време.
    НО... пазарът определя всичко или по-точно парите в джоба.

  56. 56 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 714 Любопитно

    Тия дни паундът скочи яко. Ако се задържи, какво ще правят производителите? Пак ли ще променят формата?

  57. 57 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#52] от "Athanatos":Оня Тоблерон, от преди 30 години и тоя не могат да се сравняват. Този е "подобрен" както всички продукти през тези години.


  58. 58 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1937 Весело

    Нормално. Който е спестил безплатното образование, сега ще плаща за неграмотността си. "Раздалечения" шоколад е само началото. Тепърва ще има връщане към старите номера за компенсиране на повишаването на цената, та клиентите електората да ги преглътне...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  59. 59 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1937 Весело

    [quote#55:"чобанмахала"].. пазарът определя всичко или по-точно парите в джоба. [/quote]
    Е именно де, има по-кофти от "байкалчетата", ама на рафта има шоколад, дето е по-хубав от "кравата" дето едно време..., както го написа — платежоспособното търсене е определящо.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  60. 60 Профил на БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
    БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    само си мисля, че като излязат наистина от ЕС блокчетата може още да се раздалечат

    РЕФОРМИРАНЕ НА ПРОКУРАТУРАТА ВЕДНАГА
  61. 61 Профил на uvx36507936
    uvx36507936
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Вътре, вътре, сух, сух..

  62. 62 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2306 Весело

    Като прочетох "разреден",в първият момент си помислих,че самият шоколад е разреден с повече мляко,например!
    Но така раздалечени връхчетата е тъпо!

  63. 63 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    Да им имам проблемите





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK