Американската мечта се сбъдва в Златица

Американската мечта се сбъдва в Златица

© Личен архив



Мечтите се сбъдват, ако действаш за осъществяването им. Тодор Цачев изглежда е идеалният пример за това. Пълен с енергия и оптимизъм, той не се отказва и отчайва, ако удари на камък, а търси друг път да достигне целта си. Цачев е ръководител на т.нар. марчинг бенд "Marching Stars" ("Маршируващи звезди", а marching band - от англ. маршируващ духов оркестър) от град Златица, който всъщност е и единственият такъв бенд в България.


Той обучава повече от 40 оркестранти в СУ "Св. Паисий Хилендарски" в Златица, а през 2011 г. е започнал само с 16. Преди това пет години е работил в оркестъра на Националния музикален театър и две години в Биг бенда на БНР.


Цачев е завършил музикалното училище в София с кларинет, после Музикалната академия - със саксофон. По марчинг бендовете се запалил през 2004 г., когато бил на студентска бригада в САЩ и попаднал на национално състезание. Било внушително: 400 - 500 деца на стадиона свирят, маршируват и правят фигури с телата си. След това мира не намерил, докато не направил свой бенд.


Маршируващ оркестър по американски модел




Първо разказал за идеята си в няколко столични училища и читалища. Всички я приемали радушно, но като се стигнело до купуване на инструменти, се отказвали.


"Ако проблемът ще е едни музикални инструменти, пък ще взема да ги купя!" Събрал всичките си спестявания, взел и от майка си и напълнил хора - общо купил 16 - тромпети, тромбони, барабани. От читалището в "Стрелбище" му дали да ползва зала два часа два пъти седмично. Разлепил плакати навсякъде из квартала. Първата седмица никой не дошъл. И втората седмица никой не дошъл. И третата, и така два месеца - никой. Дори от любопитство да попита какво е това.


Затова решил да пробва в провинцията. Разпитал в Средногорието и все същите думи чувал: супер, но стане ли въпрос за пари - край. Само директорката на училището в Златица му казала, че ще има пълна подкрепа и го изпратила в общината да пита дали ще му отпуснат хонорар. По пътя попаднал случайно на самата кметица и успял да я разпали по идеята си толкова, че тя настояла веднага да сключат договор и от понеделник да започне работа с децата в училище. В колата обратно към София крещял от щастие. Прибрал се вкъщи и казал на съпругата си:


Приготвяй багажа, от понеделник ще живеем на село


Напуснал Биг бенда на БНР и се преместили в наследствената къща на Цачев в село Мирково.


Трудно му било да избере само 16 от явилите се на кастинга повече от 60 деца, но толкова били инструментите. Трудно му било и в началото, децата не напредвали. Трудно му било и да ги мотивира да се упражняват вкъщи. Чужда им била идеята, че за да се научиш да свириш на музикален инструмент, трябва да се упражняваш упорито.


Американската мечта се сбъдва в Златица

© Личен архив


Голяма подкрепа и помощ получил от съпругата си. Също много добър музикант, тя направила аранжиментите на бенда - адаптирала нотите за децата. В марчинг бенда децата трябва да знаят нотите наизуст, за да могат да танцуват и да правят с телата си различни форми и шоупрограми.


Голяма подкрепа дошла и от фондация "Америка за България". Поискал пари само за униформи, а получил повече, включително за подготвителни лагери за децата - на море и планина.


Постепенно бендът станал добър и популярен. Канен на празненства в други градове и училища, както и на фестивали в чужбина ( наскоро са се върнали от световно състезание на марчинг бендове в Швейцария), стига дори до полуфинала на "България търси талант". След участие на Джаз фестивала в Банско се качват високо в Пирин планина и свирят на езеро Окото - казва, че било "вълшебство".


Тодор Цачев репетира с децата на няколко групи, като ги е разпределил така, че да имат по два пъти седмично занимания. Поел е и обучението на мажоретките.


Учение по търпение


Обучението на едно дете не е лесно и трябва индивидуален подход и внимание. А себе си Тодор Цачев учи на търпение. Първите деца, които обучил през 2011 година, вече са 12-ти клас, а две от тях искат да продължат образованието си в Музикалната академия, защото "музикалното училище си го изкараха в бенда."


Цачев много държи на дисциплината. "Като ходим на турнета, на лагери, детето само трябва да си приготви багажа, да мисли за инструмента, за ноти. Лицеви опори ги карам да правят, физзарядки. Много държа на точността и отговорността. С морала не бих направил компромис никога, уча ги да бъдат морални, на общочовешки и християнски ценности. Само ако съм научил, че някой е пропушил, изобщо не ме интересува колко е добър, направо изчезва от бенда - това им казвам. Искам да ги науча на такива качества".


Как се променят децата


"Музикалният инструмент променя децата, помага за концентрацията, повишава резултатите, личностното им израстване, получават други ценности", убеден е Тодор Цачев.


Американската мечта се сбъдва в Златица

© Личен архив


"Едно момче се биеше постоянно с другите. Попитах го: "Искаш ли да дойдеш в бенда?" Започна на барабани и така се разви, че от много тежко положение се промени тотално, не можеш да го познаеш. Като чудо - и приятели си намери, и успеха повиши. По-късно ми каза, че помни точната страница на учебника, на която е бил отгърнат, когато съм му предложил да се включи в бенда."


"Имаше едно друго дете, което като влезе в клас, забива глава в чина и не го търси. Не може да му се въздейства по никакъв начин, ни учители, ни нищо. Дойде в бенда, отидохме на няколко участия и сега е толкова отворен, че не можеш да го познаеш. А той освен че свири, има и един куп други умения, които се отключиха, след като се включил в бенда. И сега в момента е център на компанията, шоумен... тотална промяна."


Музикант вкъщи не се прибира


Не е вярно, че музикант къща не храни. Храни. Вярното е, че музикант вкъщи не се прибира, смята Тодор Цачев. Когато работел в Музикалния театър, и после свирел в музикални групи, се прибирал по нощите. А се определя като домошар човек, обича след 17 часа да си е вкъщи по пантофи. Сега Тодор не само къща храни, но и се прибира в нея възможно най-рано. Само свободно време не му достига. До обяд е учител по музика в училището, следобед репетира с бенда. Прибере ли се - там са собствените му деца. Четвъртото наскоро се родило, а най-голямото, което е почти на седем, учи да свири на пиано и на кларинет.


Не се оплаква. И не се счита за успял. "Защото като успея, какво после? Искам да съм успяващ. Искам децата от бенда които ще учат в Музикалната академия да се върнат в Златица, да ми помагат с бенда и един ден да заемат моето място. Тогава може и да съм успял."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    След статията за полицаите, това е следващата чудесно и увлекателно написана, статия за добрият пример. Поврче такива материали са нужни —по често пишете за успеха и професионализма на обикновенният човек. Успеха е заразителен (както и обратното) Браво на редакцията.

  2. 2 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Похвално!

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  3. 3 Профил на bosev.asen
    bosev.asen
    Рейтинг: 387 Неутрално
  4. 4 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    Ще го покажа на дъщерята. Иска да свърже живота си с музиката и музикалната педагогика.

    No Pain No Gain
  5. 5 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2829 Весело

    ами сбъдната американска мечта .

  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    Браво на човека.
    Руските тролове очаквано ще го оплюят.

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    Поклон пред такива хора.

  8. 8 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    Респект за Цачев и славния му оркестър!

  9. 9 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    Преди 30 - 40 години почти всяко училище в родният ми град си имаше оркестър. Всяка година се организираше градско състезание за най-добрият бенд и беше голяма гордост за училището което спечелеше надпреварата.
    Сега едно от училищата е пред закриване.
    В останалите се загуби тази част от музикалното възпитание.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Е пуснете едно видео , да ги видим децата де. Браво.
    https://www.youtube.com/watch?v=4--R9TqTwak

  12. 12 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    браво, интересни репортажи за неизвестни, но хубави инициативи.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  13. 13 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#10] от "krf54523578":

    По руски модел сме ги гледали достатъчно. И не е важно модела, а това че децата са се включили с желание и участват активно. Но това сигурно е трудно разбираемо за някои.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15 Профил на hugo_chaves
    hugo_chaves
    Рейтинг: 484 Разстроено

    Големи Американци станахме....

  16. 16 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    Похвален ентусиазъм от човека макар и историята да е малко сладникаво-патетично разказана и с излишен елемент на моралистика.
    Просто не стана ясно когато се казва че "къща храни" с 6-членното семейство живеещо на село, дали това се случва с учителската му заплата или фондацията "Америка за България" е поела нещата в свои ръце и му плаща за ентусиазма. Щото хубаво пътувания насам натам по света, но това не са малко хора и за такива участия си трябват пари.
    И нека изпреваря събитията и споделя за тези, които ще ме оплюят че съм "руски трол" и "комунист", че нямам нищо против "Америка за България" да плаща на учители, както тази фондация прави, просто е добре да се знае как се случват на практика тези неща, кои учители отговарят на условията за допълнително заплащане и какво се очаква от един учител ако получава пари от "Америка за България".

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8126 Неутрално

    Браво, такива ентусиасти ще променят България.

  20. 20 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#18] от "zegi":

    Задал съм конкретен въпрос и той е свързан с това плаща ли му "Америка за България" на човека за дейността под формата на месечна заплата, както тази фондация прави с много учители. След като нямаш отговор, не виждам защо се обръщаш към мен. Злобно-агресивния ти тон е напълно ненамясто и показва единствено простащина. Още повече, че не съм писал нищо против дейността на човека. Ако е ясно какви са критериите да получаваш пари от "Америка за България" може пък други добри инициативи да се реализират, стига създателите им да знаят че "Америка за България" ще им подсигури добър живот като си реализират инициативите, даже може дори в дневник да пишат за тях :).

  21. 21 Профил на futurama
    futurama
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Хубаво е, че има учители като Тодор Цачев, Теодосий Теодосиев и други. Лошото е, че си остават куриози в морето на безхаберието и даже се гледа на тях като на хора, които мътят водата.

  22. 22 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    Преди години когато ни "поощряваха" да пеем руски частушки и да играем казачоци никой не питаше защо, как, и кой дава пари за такова обучение.
    И сега съм сигурен че ако оркестъра беше облечен с рубашки и свиреше за вечната дружба с двойните освободители, тези цифки по-нагоре щяха да ръкопляскат като колхозници на партийно събрание и нямаше да питат защо Америка за БЪлгария е купила униформите на децата.

    California Über Alles
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    До коментар [#24] от "меншевик":

    те не ги издържат от принципни съображения: тестват тяхната безкористна вярност.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  26. 26 Профил на Nimart
    Nimart
    Рейтинг: 3526 Неутрално

    "Но три неща на този свят изисква всеки занаят: Усилие, упорство, ум, без тях ще вдигаш само шум"!

  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9115 Неутрално

    Браво на човека, на духа му за добрата новина, истинската новина, вдъхновяващата новина!

  28. 28 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9502 Неутрално

    Хубава статия, има човек какво да научи и похвално за човека.

  29. 29 Профил на prs29530353
    prs29530353
    Рейтинг: 38 Неутрално
  30. 30 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4311 Неутрално

    До коментар [#18] от "zegi":Задал съм конкретен въпрос и той е свързан с това плаща ли му "Америка за България" на човека за дейността под формата на месечна заплата, както тази фондация прави с много учители. След като нямаш отговор, не виждам защо се обръщаш към мен. Злобно-агресивния ти тон е напълно ненамясто и показва единствено простащина. Още повече, че не съм писал нищо против дейността на човека. Ако е ясно какви са критериите да получаваш пари от "Америка за България" може пък други добри инициативи да се реализират, стига създателите им да знаят че "Америка за България" ще им подсигури добър живот като си реализират инициативите, даже може дори в дневник да пишат за тях :).
    —цитат от коментар 20 на Ashiata Shiemash


    Какво значение има дали му плаща "Америка за България", та толкова си приплакал за това (ако изобщо е истина де)?
    Важното е, че вместо да се крият по тъмните кьошета и да пушат марихуана, децата се занимават с нещо което хем е дисциплиниращо, хем е ентусиазиращо.
    Дали си се замислял защо едно време (пък и сега) военните са имали във всички части военни оркестри? Каква функция са изпълнявали те там и какъв е ефектът от тяхното присъствие?

    Мултигруп и подобните и бяха нужни на ЦК на БКП за да охраняват от конкуренцията активите, които в последствие управляващата клика придоби през приватизацията
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#30] от "Храбър":

    Ми за да е пълна и точна статията е интересно да се знае. Казва се в статията че "къща храни" направи ми впечатление че става въпрос за 6-членно семейство живеещо на село и ми е интересно да знам дали този ентусиазъм е възможен с една учителска заплата или фондацията плаща. Защо подскачате като ужилени и го приемате така лично, нищо против дейността на човека не съм написал. Все пак е интересно да се знае по какви критерии "Америка за България" решава да дава пари за нещо и най-вече очаква ли се нещо от учителите които получават пари от тази фондация. Лично знам за случай при който учител получава примерно 650 лв заплата и Америка за България допълва до към 2000 някъде, за друг случай на човек който работи с деца макар и да не е учител и на когото Америка за България плаща също знам, не е ли добре да е ясно и прозрачно защо такава фондация дава пари и кои други хора могат да се възползват от такова финансиране?

  33. 33 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    Браво на инициативата и на ентусиазма на човека. Така може поне малко да откъсне децата от стереотипите на средата, в която растат много от тях. И може би наистина да им втълпи някои принципи като точност, поостоянство в усилието и дисциплина.

    E PLVRIBVS VNVM
  34. 34 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ashiata Shiemash":

    За отговор на горните въпроси се обърнете към "Америка за България". Статията е за друго - за усилието на един човек да промени нещо и да зарази и другите с ентусиазма си.

    E PLVRIBVS VNVM
  35. 35 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    Поклон пред такива хора.
    —цитат от коментар 7 на stedim


    И от мен. Стига с тези убийства и катастрофи, искаме да четем за такива хора!

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  36. 36 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    ... прави, просто е добре да се знае как се случват на практика тези неща, кои учители отговарят на условията за допълнително заплащане и какво се очаква от един учител ако получава пари от "Америка за България".
    —цитат от коментар 16 на Ashiata Shiemash


    Ами очаква се да се направи нещо интересно и полезно, много желателно и да е оригинално, не плъзгане по коловоза. Накратко правите проект, влагате усилия, получавате някакви начални резултати за да се види че сте сериозен и дори жертвоготовен човек и търсите подкрепа. Може да я получите може и да не е от първият път а чак от десетият. Важното е когато започвате да търсите общата полза не личното благоденствие, второто идва като логичен резултат от успеха.

    Но във вас усещам известна сметкаджийска нагласа. Да прецените предварително дали ще сте на сметка и да не се захващате ако няма гарантиран успех и печалба лично за вас. Е, такива не успяват. Разровете се в историята на успелите хора и ще видите, че винаги в тях има известен елемент на риск дори на лудост. Захващат се с неща за които никой не вярва че са възможни какво остава да са печеливши. Тези които търсят сигурната печалба се отказват още преди да са започнали, затова и не успяват.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  37. 37 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4688 Весело

    До коментар [#17] от "Stanko":

    Тромпетите са на ЦРУ! Маскирани спътникови предаватели!

    klimentm
  38. 38 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4311 Весело

    До коментар [#17] от "Stanko":Тромпетите са на ЦРУ! Маскирани спътникови предаватели!
    —цитат от коментар 37 на klimentm


    На червените оплаквачки думата "Америка" им действа като червено на бик!
    А иначе самият израз "Русия за България" звучи фалшиво и абсурдно!

    Мултигруп и подобните и бяха нужни на ЦК на БКП за да охраняват от конкуренцията активите, които в последствие управляващата клика придоби през приватизацията
  39. 39 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4297 Весело

    До коментар [#16] от "Ashiata Shiemash":

    Щом фондацията "Америка за България" му плаща, той задължително ще шпионира и донася за случилото се в Златица, нали затова е напуснал София и работа в Музикалния. Само да не ме попитате защо Златица и какви тайни може да се крият там, защото не зная.
    Колега, и да му плащат допълнително по грант за да учи децата на музика и дисциплина какво лошо има в това? Колцина биха изтеглити спестявания, взели на заем за да купят инструменти и тогава да търсят училище по страната готово да ги приеме като учители? Съвсем честно аз не бих го направил. Така че хвала на този учител, той е такъв по призвание и душа!

  40. 40 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 830 Весело

    До коментар [#32] от "Ashiata Shiemash":
    Важно в живота не е важно колко пари получаваш, а какво отдаваш на другите. На този човек аз заблазявам. Американска мечта е път към Целта и дай боже да има повече мечтатели.

  41. 41 Профил на gapopov
    gapopov
    Рейтинг: 29 Разстроено

    О неразумни и юроде ! Американски оркестър в средата на България!!! Ами да го бяха пратили да свири в Карлово за годипнината от рождението на Левски ! Или днес в Калофер да озвучи мъжкото хоро, пък да бяха облекли и играещите във водата българи с каубойски костюми! И непременно с мажоретки на брега!
    Не е тъжно, отчайващо е !

  42. 42 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    До коментар [#41] от "gapopov":

    Вие сте разстроен. Психически.
    Поне да бяхте погледнали репертоара на оркестъра.

    E PLVRIBVS VNVM
  43. 43 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Такъв род занимания освен всичко имат психологически и терапевтичен ефект сред децата,ангажират ги, правят ги по общителни, ентусиазират ги,както се вижда от примерите.Не разбирам мурзилките ,по-точно разбирам ги,трябва да се върти нещо около "руските вълци",за да изпитат изблик на възторг и патриотизъм. Но фондацията "америка за България" не може да подпомага един детски оркестър според тях,защото това е "световна конспирация срещу България" ,видиш ли.

  44. 44 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    при социализъма бяхме 8 млн
    сега само 40 деца обучени за 25 години преход
    и полетата бяха пълни с бригадири

  45. 45 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#9] от "Virgin": Няма да ти повярват сегашните. Откриваме Америка и тя веднага дава пари.
    Хубаво дело, но тъжно. Заради напълно чуждия фасон, подражателство и пълната забрава на българската традиция.

  46. 46 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#13] от "stedim":


    До коментар [#13] от "stedim":

  47. 47 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#13] от "stedim":По руски модел сме ги гледали достатъчно.

    Е, ти си от сегашните бройлери. Духови музики имаше в училищата още преди 9.09.44. След тази дата вече бяха стара традиция. Тя изчезна с идването на тъпанарите на власт вместо демокрация.И още нещо - имаше спортни отбори, състезания, училищни първенства. Имаше хорове. Провеждаше се столичен конкурс на хоровете.
    Нямаше оркестри с руски униформи, обаче! Я погледни горната!

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    Браво ! Само с музика и Америка ще се превърнем в републиката , мечтана от Васил Иванов Кунчев .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  51. 51 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Хубава статия за един млад и амбизиозен човек. Радвам се да има такива хора в сивото ни ежедневие, които да сплотяват и занимават подрастващите с култура.
    Не крия обаче, че много по-радостен щях да бъда ако този млад човек бе създал оркестър за българска народна музика и танцов състав за български народни танци. Защото в тази обезлюдяваща се държава, да съхраниш българското у българина днес е по-важно от всякога.
    Друг е въпроса обаче, дали тогава Америка за България щеше да даде пари за костюми и инструменти ?! Или пък най-малкото щеше да стане ясно дали на "Америка за България" изобщо и пука за България...

    Stupid people make me sick
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на ivanoff_i
    ivanoff_i
    Рейтинг: 219 Весело

    До коментар [#17] от "Stanko":

    Помня отлично този мъж и детския състав ,който ръководи от участието им в "България търси талант".Изключително заразяващ ентусиазъм и да,помня че гледката беше направо възрожденска.Ами има такива хора,слава на Бога! И най -позитивното е,че 3-4 години по-късно той не се е отказал,а продължава да работи с децата,браво!

  54. 54 Профил на ivanoff_i
    ivanoff_i
    Рейтинг: 219 Неутрално

    До коментар [#45] от "ahasver":

    Не си запознат,няма "пълна забрава на българската традиция".Там се изпълняват "Вятър ечи Балкан стене" и всички популярни патриотични песни,както и популярни маршовен от цял свят.

  55. 55 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    На по-горните комуни им препоръчвам да прочетат пак статията. Пича не е отишъл първо във фондацията, а най-накрая. След като са му отказали подкрепа на идеята от почти всички места. И евала за едтусиазма да се вдигнеш от София и да се преместиш в средногорието барабар с жената и децата.

  56. 56 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    До “марчинг бендовете” го прочетох.
    Протестирам срещу навлизането на чуждици в езика ни.

  57. 57 Профил на Тони Шнайдера
    Тони Шнайдера
    Рейтинг: 1996 Весело

    Новината е хубава. Браво на човека! Не съм съгласен само със заглавието: "Американската мечта се сбъдва в Златица"

    Понятието "американска мечта" е мечта за много пари и материални придобивки, а не да водиш детски оркестър.

    Три пъти го режа и все е късо.
  58. 58 Профил на Бонибон
    Бонибон
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Имаме си го в народопсихология- страх от непознатото, от някой да не ни превземе, затрие и тнт.

    Моля ви, драги националисти и русофили, този оркестър не е запалаха за България, пълно е с ансамбли, школи и какво ли още не, свързано с нашите си народни танци, няма да ни превземат американците, щом са спонсорирали един такъв интересен оркестър, а децата вътре няма да станат американси шпиони...

    Браво на оркестъра и създаделя му- голям глад има за нещо нормално, в тази ненормална среда.




  59. 59 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#39] от "daskal1":
    До коментар [#40] от "Peter Stoychev":

    Повдигнал съм конкретен въпрос а вие, въпреки че не знаете отговора, продължавате да се обръщате към мен с някакви моралистични изказвания за това какво било важно в живота, което в случая няма нищо общо с повдигнатия от мен въпрос.
    Въпроса е че след като са ни представили тази просълзяващо-сладникава история за реализираната "американска мечта", само благодарение на постоянство и ентусиазъм е редно и да се уточни дали наистина е само с ентусиазъм или с финансовато стимулиране на "Америка за България", това е което питам, нищо лошо не съм казал за дейността и ентусиазма на човека, но едно е да си ентусиаст просто за каузата, друго е да си ентусиаст когато имаш финансова изгода от цялото нещо. Това е статия и трябва да е точна, ясна и коректна, не е холивудски филм който да ни трогне и разплаче от умиление, макар че за някои хора е точно това.

  60. 60 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#34] от "PavelCZ":

    А за да е коректна статията не трябва ли да се отговори и на зададения от мен въпрос? В статията се засяга въпроса за изхранването на къщата.

  61. 61 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Малко ми е чуждопоклонническо.

  62. 62 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#52] от "Радко - СВОБОДА или РОССИЯ":

    Радко, ниска топка си ти.

    Stupid people make me sick
  63. 63 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#59] от "Ashiata Shiemash":

    Подкрепям

    Stupid people make me sick
  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#54] от "ivanoff_i":Да се изпълнява Балкан ечи в подобни шутовски униформи е пародия! Подигравка.

  67. 67 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 850 Неутрално

    За който не знае - село Мирково е сигурно най-богатото село в тая държава! А с такива музиканти е и най-богато не само във финансовия смисъл на думата. Браво!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  68. 68 Профил на Barbarossa
    Barbarossa
    Рейтинг: 685 Весело

    Групости! Ей това е истината: Мажоретките на Свиленград

    https://www.facebook.com/majoreten.sastav.svilengrad/

    В деня, в който си кажем "И така може", всичко е загубено.
  69. 69 Профил на Тодор Цачев
    Тодор Цачев
    Рейтинг: 20 Неутрално

    До коментар [#16] от "Ashiata Shiemash":

    Здравейте,
    Фондация "Америка за България" не ми плаща заплата. Последният грант от тях е за периода 2014-2015г. Възнаграждение получавам от Община Златица и СУ "Св. Паисий Хилендарски", където съм учител. Средствата за пътуване на оркестъра получаваме от Общината и предприятията в региона. И ако се изкарваха пари с това начинание училищните оркестри в България нямаше да се броят на пръстите на ръцете, да не кажа на едната ръка.

  70. 70 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#69] от "Тодор Цачев":

    ОК, благодаря Ви за включването в темата и отговора. Въпросът ми беше породен от факта, че с учителска заплата не е съвсем лесно да се отглежда семейство, още повече 6-членно а статията изрично упоменава и този аспект от живота Ви. Желая ви успех и на вас и на цялото семейство и използвам възможността лично да Ви поздравя за ентусиазма.

  71. 71 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#69] от "Тодор Цачев":Виж ком.47.

  72. 72 Профил на Тодор Цачев
    Тодор Цачев
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Нямаше оркестри с руски униформи, обаче! Я погледни горната!
    —цитат от коментар 47 на ahasver


    Няма политика в униформата ни! Ще се радвам някой да направи подобен училищен оркестър с четнически униформи, които впрочем също са копирани от запад.

  73. 73 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#72] от "Тодор Цачев":училищен оркестър с четнически униформи,

    Ученическият оркестър трябва да бъде с ученически униформи. Нещо залиташ по военните. Свободно!

  74. 74 Профил на Тодор Цачев
    Тодор Цачев
    Рейтинг: 20 Неутрално

    До коментар [#73] от "ahasver":

    Слушам!

  75. 75 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#74] от "Тодор Цачев": Не си ти първият който бърка такта.
    Днес,например, откриха заседанието на Европейците с изпълнение на Химна от детски хор. Хубаво пеят децата, дори чудесно, но да пеят по друг повод. Днес трябваше (според мен) да пее хорът на Софийската опера! Или друг смесен хор с значително участие на мъжки гласове. В тая страна не сме само деца!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах