Как е създадена куриерската компания "Еконт"

Как е създадена куриерската компания "Еконт"

© Цветелина Белутова, Капитал



Георги Петров живее на втория етаж в кооперация в софийския квартал "Изток". Той трябва да изпрати документи за подпис и вика куриер на домашния си адрес. Пратката е за третия етаж. Петров уверява, че няма грешка. Двайсетина стъпала по-късно куриерът предава плика на Владимир Симеонов. Той го приема, но има пратка с други документи, която трябва да бъде доставена до... втория етаж. За Петров. Съседите са скарани и си общуват чрез куриер. След няколко размени на пратки, последният куриер успява да ги събере на площадката между етажите и те започват да си говорят отново


Тази история е съвсем истинска, само имената на героите са променени.


Едва ли, когато преди 25 години Николай Събев е сред създателите на "Еконт" той си е представял, че един ден услугите, които фирмата предлага, ще излизат толкова извън стандартното описание и ще имат и неизчислима добавена стойност.




Така започва книгата "Имате пратка. Моделът на Еконт", която разказва 25 годишната история на компанията. Тя излиза утре (13 юли) и се разпространява с новия брой на вестник "Капитал" за всички негови читатели. "Дневник" публикува откъс от нея:


1998 е ключова година в историята на "Еконт Транс" (спедиторската компания, създадена през 1993г. - бел.ред.). Две взаимосвързани събития предизвикват силно сътресение. Николай Събев (основател на компанията - бел.ред.) и Павел Пенчев (изпълнителен директор) обаче приемат кризата не като заплаха, а като възможност.


През лятото на 1998 г. настъпва руската финансова криза. Обявено е спиране на плащанията по държавния дълг и девалвация на валутата. Наложен е мораториум на плащанията извън страната и "Еконт Транс" не може да получи сумите по вече сключени договори за две години. Това се случва внезапно и компанията не е подготвена да понесе удара. Как се действа, когато на малка спедиторска фирма с ниска норма на печалба
изведнъж й казват, че не могат да й платят половин милион долара, от които тя дължи 498 хил. долара на превозвачи? Нещо трябва да се промени изначално.


Ситуацията се влошава допълнително, когато в този труден момент напускат трима от топ мениджърите на компанията. Николай Събев и Павел Пенчев остават с двама асистенти. Поуката, която извличат от тези събития, е, че да се прави бизнес, зависим от политиката на Русия, е схема като в минно поле без перспективи за развитие. "Еконт Транс" все пак успява да събере парите си за две години и да се разплати с всички, като запазва клиентите си.


Николай Събев избира да решава тези проблеми лично - лице в лице, без отговорността да се прехвърля на други хора или непредвидени обстоятелства. Това е част от философията за бизнеса на "Еконт" и до днес.


Тогава той събира малка сума пари и заминава, за да се срещне лично с всички, към които е задлъжнял. Не използва телефоните, за да се обяснява колко е трудна ситуацията с Руската национална банка, и не се крие. Сред хората, на които трябва да плати, са и представители на молдовската мафия. "Казах им: Аз съм тук, защото ви дължа 195 хил. долара, и идвам на крака. Ще ви платя независимо от всичко, но ми трябва време. Дайте ми шест месеца и не спирайте моите вагони." И тези хора, видни представители на мафията, толкова се зарадваха, че вечерта, като седнахме на вечеря, единият от тях каза на приятелката си: "Виж го нашия Коля - сутринта исках да го гръмна, сега искам да го прегърна!", разказва Николай Събев.


Николай Събев - основател на "Еконт"

Николай Събев - основател на "Еконт"


Кризата и преодоляването на щетите от нея карат Пенчев и Николай Събев да мислят за създаването на по-устойчив модел на логистика, работещ на българския пазар.


Решението за старта на куриерска дейност е подпомогнато и от обстоятелството, че някои от търговците си плащат не с пари, а с автомобили. И "Еконт" се озовава с два микробуса и един пикап.


Без претенции за прилики с някои истории от Силициевата долина, куриерският бизнес започва от един малък гараж. През 2000 г. това е първият логистичен център на "Еконт". Идеята на Пенчев и Николай Събев е да предложат куриерска услуга, която да се различава от стандартната на пазара и да даде възможност на хората да получават пратки от и до офис на куриера, а не само от и до адрес. Това трябва да направи услугата по-достъпна за тези, които не могат да си позволят по-високите разходи за изпращане и получаване от адрес.


За да е успешна според тях, новата куриерска фирма "Еконт Експрес" трябва да бъде в София. Пенчев заминава и наема апартамент на бул. "Черни връх" в квартал "Лозенец". Апартаментът има отделени хол, кухня, спалня и баня. Холът става офис, кухнята - приемна, а Павел спи в съседната част. Сутрин отива на работа много лесно, защото е на една врата разстояние. Гаражът на апартамента става логистичен център, а първият куриер, който разнася пратките, е Павел Пенчев.


Сутрин Пенчев излиза на работа с костюм, вратовръзка и куфар, за да провежда търговски срещи, на които убеждава клиенти да се доверят на непознатата към момента куриерска фирма. Те често го посрещат с думите "нищо не купуваме", защото тогава е бумът на куфарните търговци. На обед влиза в друго амплоа - приема заявки и изпълнява по 10-15 поръчки дневно, облечен с тениска и шапка с козирка. На визитната му картичка пише "изпълнителен директор", но това няма никакво значение. В един от тези дни домоуправителят на сградата среща Пенчев, облечен тогава в костюм, и прави забележка, че куриерът на фирмата се държи невъзпитано, говори грубо и блъска вратата. "Този човек въобще не направи връзка между мен и куриера и такива неща наговори, че сякаш правеше донос. Ако не бях аз куриерът, щях много да се впечатля какви груби думи съм използвал", спомня си той. Но приема забележката и след три дни същият човек му благодари за страхотния ефект от намесата.


Павел Пенчев пред гаража, в който се е намирал първият "логистичен център" на "Еконт" в София.

Павел Пенчев пред гаража, в който се е намирал първият "логистичен център" на "Еконт" в София.


В първите месеци куриерската компания развива дейност само в София и Русе, но бързо след това се появяват офисите в Плевен, Пловдив, Бургас и Варна. За да имат повече тежест, Николай Събев моли състудент от Бургас и приятели от Плевен и Пловдив да помогнат и когато фирмата изпраща нещо в тези градове, те да го занесат на адреса. За услугата не получават заплащане. Пенчев събира по 10 - 15 пратки за деня и следобед ги носи на автогарата, където ги разпределя по автобусите за съответните градове. Приятелите посрещат пратките и ги разнасят на адресите. Само след месец обаче пакетите стават толкова много, че този импровизиран вариант вече не работи. Започва наемането на помещения и отварянето на офиси. Първоначално те не работят с клиенти, а са основно офиси и складове, от които куриерите идват да получат пратките за разнасяне.


Скокът на бизнеса на "Еконт" е видим още в първите години. През 2002 г. са разнесени 1500 пратки, а година по-късно вече стават 79 хил. Ръстът се дължи на нововъведения на пазара, в които "Еконт" е пионер - като наложения платеж и специалните тарифи.


Цялата история на "Еконт" и за нейния успешен български бизнес модел може да прочетете в книгата, която се разпространява с броя на "Капитал" от 13 юли.

Ключови думи към статията:

Коментари (100)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2601 Любопитно

    Хм...
    Вица за ябълката на Рокфелер...
    Само не е ясно "кой получи наследството от 1 млн длара..."???

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  2. 2 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3464 Неутрално

    Много любопитен откъс. Благодаря Ви за него.

    Изключително много уважавам тази компания, както и всяка друга куриерска такава у нас. Досега почти не съм имал проблеми с тях и отношенията ни са били коректни.

    Не съм и предполагал, че началото на "Еконт" е толкова драматично, но пък за сметка на това в момента заедно със "Спиди" са двете най-големи куриерски фирми у нас (които изпълняват поръчки от и до съседните Румъния и Гърция, както и в други части на Европа). И очевидно има защо. За това допринася и развитието на онлайн търговията, чийто потенциал тепърва ще се разгръща. Желая здраве и успехи на всички служители и мениджъри на "Еконт", както и на техните конкуренти - крайният ефект е услуга на достъпна цена за нас, клиентите.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  3. 3 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2101 Неутрално

    браво на шефовете на Еконт , ползваме услугите на много спедиторски компании ,но наистина прави впечатление тяхната качествена дейност ,наскоро имах специфична пратка ,която трябваше да бъде една стъклена луксозна маса ,която да се вземе от мебелен магазин в центъра на Букурещ и да отиде до центъра на София и то невредима , няма да кажа колко спедиторски фирми се направиха на луди ,че не могат да изпълнят точно тази поръчка ,но една девойка от Еконт направи такова геройство ,преводи ,дни наред преговори през преводач ,за да стигне пратката невредима до крайна дестинация , което стана факт , отлична работа на тези хора ,дано успеят .

  4. 4 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Важното е да си работил с мафията..успешно
    И да останеш жив

  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2446 Весело

    Голяма работа са Е-КОНТ. Но Български пощи са по-добри...

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    Почти всички куриери не само в тази фирма, идват едни уморени, със зачервени очи. С двама-трима от тях съм провеждал разговори, всички работят над 10 часа, минимум.

  7. 7 Профил на rua52557724
    rua52557724
    Рейтинг: 108 Неутрално

    Факт е, че Еконт са сигурен доставчик. Но не ми харесва при тях следното: когато има пратка от офис до офис и попаднеш на несериозен пишман купувач, който не отива да си вземе пратката, Еконт начисляват на продавача - т.е. на мен, транспортните разходи в двете посоки. Отказват също да направят "черен списък" на некоректни продавачи и купувачи, те със сигурност имат данни за съответния човек колко пратки са му върнати от недоволни и т.н. и също дали някой е коректен или не. Но поради факта, че печелят от разходите за доставка, на Еконт им е добре дошла всяка върната или неполучена пратка и не ги интересува друго.

  8. 8 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    "Поуката, която извличат от тези събития, е, че да се прави бизнес, зависим от политиката на Русия, е схема като в минно поле без перспективи за развитие. "

    Мдам. Бизнесът с русия си е руска рулетка.

    The best way to predict the future is to invent it.
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9787 Неутрално

    Използвам Еконт и ми харесва начинът им на обслужване. Останалото е интересна подробност...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5491 Неутрално

    Еконт работят с DPD, когато става въпрос за пратки из Европа. Пакетите пристигат бързо и може да се следят онлайн в реално време. Имам прекрасни впечатления от тази компания.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  11. 11 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1151 Любопитно

    Руското начало на фирмата беше интересната част, останалото е (почти) ясно...

  12. 12 Профил на SETT
    SETT
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Куриерите могат да се ползват за трафик на ... всякакви неща. Пратките на всички куриери са много добре пликовани и запечатани, та никой не знае какво има в тях, а и едвали някой ги проверява. Фирмите и началниците не е задължително да знаят,няколко работника във фирмата са достатъчни, но куриерските фирми могат да са много полезни на мафията особено в частта наркотрафик.

    1. “Присъщият порок на капитализма е неравното разпределяне на благата; присъщата добродетел на комунизма е равното поделяне на нищетата.” Сър Уинстън Чърчил
  13. 13 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    "Поуката, която извличат от тези събития, е, че да се прави бизнес, зависим от политиката на Русия, е схема като в минно поле без перспективи за развитие."

    Който се е хванал с Русия, хаир не е видял.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  14. 14 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Еконт работят с DPD, когато става въпрос за пратки из Европа. Пакетите пристигат бързо и може да се следят онлайн в реално време. Имам прекрасни впечатления от тази компания.
    —цитат от коментар 10 на Незнайко в Слънчевия град


    Не, Спиди работят с ДПД и ДПД притежават дял в тях. Еконт работеха за кратко с Хермес, но нещо се разпаднаха работите.

    The best way to predict the future is to invent it.
  15. 15 Профил на Dimiter Tsvetkov
    Dimiter Tsvetkov
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    Редовно ползвам услугите на ЕКОНТ. Израснаха пред очите ми. Поздравления!

  16. 16 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#5] от "deaf":

    БГ Пощи са гола вода, единствено заради тарифите им за чужбина на пратки до 2кг си струва разправията с тях.

  17. 17 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#7] от "rua52557724":

    Ae ти акъл имаш ли? Начи зимаш едно жалезо 50 кила и ми го пращаш. Аз и не знам. Еконт ми казваш имаш пратка. Аз отивам, гледам.. ми не знам какво е това не го искам. И те трябва по товята логика да начислят НА МЕН, транспортните разходи така ли?
    Имали били списък с некоректни купувачи и продавачи - ама помисли ли какво пишеш изобщо? КУРИЕРСКА фирма!! Няма купувачи и продавачи, това не ти е продавалник. Те са куриери вземат пратка от теб и я носят на човека на който ТИ Си казал. Ако оня я откаже, връщат ти я за твоя сметка. Те нямат никакво отношение нито с получателя, нито с OLX, те имат сделка ЕДИНСТВЕНО с теб

  18. 18 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Бившите ДС агенти и комсомолски секретари от Партията, създали фирма през 1993. Тя станала голяма и богата, но как е започнало всичко ... след какви драми ...
    Я не ни пробутвайте скалъпени филмови истории за умници, мафия и кризи :)))

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3813 Неутрално

    Силно съм впечатлен колко доволни мнения има. Явно са добри, когато иде реч за краен клиент. Когато говорим за бизнес обслужване обаче са покъртителни и се дънят в елементарни неща.

    Случката с мафията е доста гнусна част от историята, аз не бих се хвалил с нея.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на lacrima
    lacrima
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Ами създадена е в резултат на целевото унищожаване на български пощи, както и всички други подобни.
    Схемата е същата като тази с процъфтелия автобусен транспорт по линиите на (съвсем целенасочено) закъсняващите влакове.
    Същата е схемата и на Националната лотария.

  21. 21 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    Бившите ДС агенти и комсомолски секретари от Партията, създали фирма през 1993. Тя станала голяма и богата, но как е започнало всичко ... след какви драми ...Я не ни пробутвайте скалъпени филмови истории за умници, мафия и кризи :)))
    —цитат от коментар 18 на mop36557620


    Знае ли се със сигурност, че са бивши агенти на ДС и комсомолски секретари, и откъде.
    Ако е вярно, цялата останала част от историята е мижи да те лажем - и двете категории лица са професионални лъжци.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  22. 22 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#18] от "mop36557620":

    С удобното съдействие на правителството тогава да бъдат унищожени Български пощи.

  23. 23 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1045 Весело

    Ами чичо Али Реза и Ферхинде-то, в коя глава/серия на тази велика драма се появяват ?!
    Чакаме филмирането на този велик епос.
    Само “LUCAS FILM” е достоен да режисира тази фентъзи епопея на създаването на една компания :))))
    Аз също ползвам ЕКОНТ и съм доволен клиент, но не вярвам на глупости, изкопирани от историята на създаването на Майкрософт или Епъл, но случили се у нас :)

  24. 24 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Пускаме рекламна статия за книга, която разпространяваме, в нея уж за куриери става дума, ама нали има една политическа линия, да пишем глупости за Русия, дори и като пускаме реклами на дамски превръзки и още на първия абзац се намира чудното изречение "Поуката, която извличат от тези събития, е, че да се прави бизнес, зависим от политиката на Русия, е схема като в минно поле без перспективи за развитие. " Ех Дневниче, Дневниче, с това изречение мен няма да ме убедиш какъв Мордор е Русия, 10те трола, от които се състои форумът ти, няма да ти докарат повече от 0.296 на изборите и така все повече смятам, че ти самото си някакъв руски проект, създаден за да държи всичко проатлантическо настроено далеч от парламента, нали го знаете лафа: най-лесния начин да съсипеш някоя кауза е да оставиш да я защитават само кре*ени.

  25. 25 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1045 Весело

    До коментар [#21] от "Ian Smith":
    “Знае ли се със сигурност, че са бивши агенти на ДС и комсомолски секретари, и откъде.”

    А кой тогава изобщо откриваше фирма, работи с Русия, с мафия ...?!
    Я помислете пак ;)
    Само Държавна Сигурност разполагаше с връзките и каналите за такива дейности. Обикновеният българин нямаше понятия от тези неща, камо ли да скочи в международния бизнес, с помощта на мафията...
    Това бяха гладните, бедни времена след Луканов.
    Точно Луканов назначи такива войници на Партията за новите милионери у нас, като им раздаваше известните куфарчета с пари за да овладяват икономиката на България.

  26. 26 Профил на Roni
    Roni
    Рейтинг: 924 Весело

    До коментар [#12] от "SETT":

    Куриерите могат да се ползват за трафик на ... всякакви неща. Пратките на всички куриери са много добре пликовани и запечатани, та никой не знае какво има в тях, а и едвали някой ги проверява. Фирмите и началниците не е задължително да знаят,няколко работника във фирмата са достатъчни, но куриерските фирми могат да са много полезни на мафията особено в частта наркотрафик.
    —цитат от коментар 12 на SETT


    Интересно защо са ти наблъскали 5 минуса за този точен коментар? Всичко е точно така както го описваш. Ама имало в пратките наркотици/акцизни стоки?!? 'Ми не е работа на куриера да върши работата на полицията/данъчните! За наркотиците-не знам, но в нета е пълно с обяви за продажба на акцизни стоки, пращани с наложен платеж чрез Еконт и/или други фирми.

    През последните години съм пращал 3-4 пратки чрез Еконт, и получавал много повече (все акцизни стоки)-Еконт работят като швейцарски часовник: Бързо и точно, и с добра система за съгласуване на удобно доставяне на пратката. А за още 5 кинта на ръка момчетата влачат пакети от по 20 кг направо до вратата на апартамента, като ме мързи зимно време да се обличам и да ги чакам до входната врата.

    В сравнение на много други забатачени неща в България Еконт са СУПЕР!!! Ама струва по скъпо от Български пощи?!? Еми удобството има цена, за който може да си го позволи:)


  27. 27 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Имат гнусни практики в Общите им условия, като например, че за пренасочване на пратки или парична сума от един офис в друг искат разрешение на подателя. Т.е. къде аз искам да си получа нещото за мое удобство е функция на нечия воля и уведомление. Не всеки подател му е работа да е запознат с твоя живот. На практика е по-лесно друг да ти получи пратката или парите отколкото сам да се разпоредил с нея!

  28. 28 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#24] от "Moxito":

    Хайде да ме убедиш, че е много готино да имаш бизнес с Русия!! По начина, по който се опита да покажеш, че разбираш от химия чрез Гугъл ли ще го направиш?!

  29. 29 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Тук разни философи-"руската мафия",зачервени очи""ниски заплати",ДРЪН ДРЪН,работете за да успеете,мислете за да ви е по лесно!Респект пред такива люде,да са живи и здрави,да са българи и да са все повече!!!

    Мисълта ражда действието.
  30. 30 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Ще имат да вземат, но Спиди са далеч по-добри.

  31. 31 Профил на radan_lostov
    radan_lostov
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Работили били с мафията!!!! Това за хвалене ли е? Историята е меко казано скалъпена. Не знам как е в Еконт, но в"Спиди " служителите (лични наблюдения за тези в Склада на Горубляне СОМАТ) се принуждават да работят безплатно извънредни часове. Нощната смяна по договор е дневна. Което е крещящо нарушение , но даже след подадени сигнали "Инспекцията по труда" си затваря очите. . Подаден е сигнал и до "Господари на ефира", също без резултат.

  32. 32 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    След една случка с един мой познат, дето не му позволили да си тръгне от офиса им докато не плати куриерската услуга за нещо, което не било за него (ама неговия телефон бил даден на Еконт, а изпращача не си вдигал телефона, за да се изясни проблема), никой в моето обкръжение повече няма и да доближи офис на Еконт!!!
    Хич не ми дреме как са създадени, защото знам от първо лице, че в момента са нещо близко до рекетьорска организация!

  33. 33 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    А за още 5 кинта на ръка момчетата влачат пакети от по 20 кг направо до вратата на апартамента
    —цитат от коментар 26 на Roni
    И добре че го правят, защото така установих, че и двете по-едрогабаритни пратки, поръчвани от мен от Емаг по-миналата година и изпратени по Еконт, са с ТРАНСПОРТНИ ДЕФЕКТИ, и съответно след разопаковане пред куриера отказах да ги приема. В системата на Еконт много добре се вижда, като се започне от Русе, през колко офиса са ги лашкали, докато стигнат до моя апартамент и съответно ламарините не бяха издържали на еконт-ския тормоз.

  34. 34 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    "Наложен е мораториум на плащанията извън страната и "Еконт Транс" не може да получи сумите по вече сключени договори за две години. Това се случва внезапно и компанията не е подготвена да понесе удара. Как се действа, когато на малка спедиторска фирма с ниска норма на печалба
    изведнъж й казват, че не могат да й платят половин милион долара"

    ХА ХА ХА ХА ХА

    Значи една "малка спедиторска фирма с ниска норма на печалба" може да си позволи две години да не си събира вземанията и те да достигнат половин милион долара - ХА ХА ХА ХА ХА. А бе на кой ги разправят тези вицове...

  35. 35 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Имам известен опит при опит за бизнес взаимоотношения с Русия.
    Набюдават се явления нехарактерни за нормалните точки на света!
    Например защо изобщо с Русия човек да си има вземане даване или кога с Русия?
    Поради неналичието на пазарна икономика в страната, като плюс е останало едросерийно произвводство на специфични изделия, които се изпозлват в науката. На запад поради малките обороти на специализирани изделия за научна работа, от десетилетия е спряно производството. Например говорим за фото-чувствителни материали със специални цели като например плаки с висока и много висока разделителна способност, такива, които са пофходящи за рентгенови снимки и регистриране на елементарни частици и не на последно място класическа фотохартия, ленти и т.н.
    Да обаче, се оказва, че цената при руснаците не се образува на счетоводен принцип - т.е. разходи + печалба + курса на валутата към момента на плащането ами по тертипи характерни за времето на Т.Живков. Така цената на едно изделии вътре в търговската мрежа на Русия е една, а при запитване - за гражданина на ЕС тя е съвсем друга и то надута в пъти.
    Т.е. руснаците си купуват от магазин в Москва даречем кутия с фотохартия на една доста ниска цена в рубли, а като те видят, че си гражданин от ЕС - то цената за теб е най-малко двойна и тройна и не ти се предлага в рубли а в евро или долари!
    Така човек вижда, че гледат на него като на дойна крава (както правят с цената на газта) и на балък, който сам се е нагодил да го доят!
    Покртай тоя факт се появяват и други явления. Появяват им се на заводите западни (или по-скоро от балтийските държави) търговскипредставители, които с връзки или по подобен начин купуват стоката като за вътрешен пазар евтино и прилагайки западните стандарти за търговия - примерно емагазин, нормални бизнес стандарти ти я продават на западни цени!
    Т.е. имап избор да получиш некачествено руско обслужване на тройни цени като за европеец или чрез посредник качествено обслужване на шесторни цени!

  36. 36 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    Интересно начало - очевидно са започнали от нулата, въпреки предишния им бизнес. Интересното е как куриери като DHL и други чужди тогава още не са били на нашия пазар и са оставили тази ниша празна? А като чета как са пускали пратките по автобусите - днес такова нещо вече не е позволено.

  37. 37 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3813 Неутрално

    Скъпи са. Бавни са. Офисите са им покъртителни. Не могат да отговорят на бизнес нуждите.
    Имат само две неща - olx и добър модул за онлайн магазини.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 38 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Интересното е как куриери като DHL и други чужди тогава още не са били на нашия пазар и са оставили тази ниша празна?
    —цитат от коментар 36 на Лео


    DHL не ги интересува вътрешния куриерски пазар - твърде малък е за тях. Имат в тарифите си куриерски услуги в България, но са с много високи цени.

    The best way to predict the future is to invent it.
  39. 39 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 572 Неутрално

    В старата фирма (супер мн доставки на ден) ги ползваха по едно време, но веднъж един паркира на мястото на шефа (има табели дори) и шефът го помоли да си премести колата, но шофьорът на еконт си метна цигарата и му вика - ти пък какъв си. И след 5 минути вече не бяха техни клиенти, въпреки че след още 5 половината шефове на еконт бяха пред офиса да се извиняват.

    Та в тоя ред на мисли, един служител може да ти струва много.

  40. 40 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 276 Любопитно

    То добре,ама преди 98-ма и руската финкриза 'що няма инфо или няма нужда,щото,нали....?

  41. 41 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Вица за ябълката на Рокфелер...
    Само не е ясно "кой получи наследството от 1 млн длара..."???

    До коментар [#1] от "lone wolf":

    Получиха го от седесарите - изключително активни в началото на 90-те и отчайващо неграмотни.
    Не им стигна акъла да разберат, че преди да разрушат схемите на международна търговия и доставки и преди да закрият външнотърговските обединения - трябва да е налице заместваща схема.
    Резултата беше - български индустриални предприятия, нуждаещи се от въглища и други ресурси - но нямащи капацитета да си организират сами доставките, логистиката и митническото обслужване.
    От друга страна - търговците на въглища, метали и горива от Русия - стоварили стотици милиони тонове на руски и украински пристанища - изведнъж останали без партньор, с когото да комуникират от наша страна.
    Стигна се до парадоксалната ситуация руски бизнесмени да обикалят България с въпроса - кажете ни кои са хората, които могат да застанат от българската страна - намериха ги в лицето на наскоро уволнените и публично заклеймени бивши ръководители на енергетиката и индустрията - Николай Вълканов, Руси Данев и разни други.
    Тези хора раздвижиха доставките, а някой трябваше да прави логистиката. Предвид, че в началото повечето товари минаваха през Русе, и предвид, че русенлии имаха ноу-хауто да измерват количествата в баражите с метод, който тогава наричаха - ДЕЦИ - ето защо нещата тръгнаха от Русе.
    И ето как едни хора със специфични познания направиха първия милион.

    Други въпроси?

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  42. 42 Профил на npg38547585
    npg38547585
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    До коментар [#17] от "uq":

    По принцип си прав. Но, ако даден клиент, на който пращаш нещо, не си е взел пратката няколко пъти, щото така му се е искало, нищо не пречи Еконт да ти каже, че еди кой си има такива навици. Нищо повече.

  43. 43 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#41] от "г-н Саранди Говедаров":
    Идва ли ти на ум, че ДПС и руските подлоги свалиха Филип Димитров след 1 година управление и поеха властта. К'во искаш да успеят да направят за една година?
    Въпросите си ги прати на Доган!

  44. 44 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#20] от "lacrima":

    Говори им на либералите... нали това е основната идея- всички печеливши дейности от държавни ръце да отидат в частни, а само губещите да са на държавата, че после да могат да врещят: държавата е лош стопанин.
    Транспорт, далекосъобщения, енергетика, здравеопазване.

    В Германия ПОЩАТА купи ДиЕйчЕл, сигурно щото е лош стопанин.
    Подигравка след подигравка, защо държавата да прибира пари, с които могат да се строят училища, детски градини, болници, като може да купуваме бентлита и къщи в Бояна.

    Между другото: в манастирски ливади и кръстова вада по думите на Данчето няма нито една детска градина, а и защо, признак на комунизъм е, чисто мурзилска работа: да построиш панелка и до нея две детски градини.

  45. 45 Профил на D
    D
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Еконт са най-скъпия куриер, но една от двете куриерски фирми с които рядко имам проблеми, работя служебно с тях и имам много пратки. През електронния модул може да избереш кой да плати обратния куриер ако получателя се откаже. Еконт и Спиди много израстнаха с бума на онлайн търговията. Еконт ползват повече крайни клиенти заради офисите във всеки голям квартал, а Спиди ползват повече фирми, защото имат по-тънки цени. Спиди дори са на БФБ, привлякоха чужди инвеститори и т.н.

  46. 46 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Познавам доста добре куриерския бизнес в Източна Европа. Във всички бивши соц страни с изключение на Полша лидери на куриерския пазар са местни фирми. DHL, UPS, Fedex на тези пазари се занимават почти изцяло само с международни пратки. В Гърция, Италия и Турция е същото. Хегемонията на DHL е в северозападна Европа.

    The best way to predict the future is to invent it.
  47. 47 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1785 Весело

    Вица за ябълката на Рокфелер...Само не е ясно "кой получи наследството от 1 млн длара..."???До коментар [#1] от "lone wolf":Получиха го от седесарите....Други въпроси?
    —цитат от коментар 41 на г-н Саранди Говедаров

    Каза др. Иванов, който наемаше помещения от държавни предприятия на социалистически цени и ги преотдаваше на капиталистически. Защото беше ценен комсомолски кадър.

    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  48. 48 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 575 Гневно

    Тези предприемачи да отидат да почерпят всички правителства на България, които им създадоха тази супер среда и почти затриха Български пощи.

  49. 49 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#44] от "Moxito":

    Няма детски градини и училища щото са предвидени за вилни зони.

  50. 50 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#48] от "xymax":

    Български пощи се затриват в момента съвсем самостоятелно и със собствени усилия.
    Техния куриер например Булпост ползва възрастни и немощтни хора за куриери, като явно условието е да не иска повече от минималната заплата. Нямат пликове за да си запечаташ пратката (найлоновите пликове с тяхното лого) където се мушкат документите.
    Губят пратки бътрешни и международни.
    Бяхме ивзикали Булпост за Коледа да пуснем на няколко десетки човека вино с картичка. Дойдоха с една кола едни възрастни хора и искаха да им помогна за да си занесат бутилките до колата. Отказах! Не си плащам на куриер за да си нося стоката!
    Едни бутилки пристигнаха след няколко дни, други за нова година, но над половината пристигнаха след празниците, а някои се влачиха до февруари.
    Има и изчезнали.

  51. 51 Профил на Другарката Михайловна
    Другарката Михайловна
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Те да са благодарни на цялото ръководство на български пощи за предоставените им клиенти

    Офиси с чиновническо работно време
    Никой в България не доставя пратки в извън работно време
    Елате да си получите пратката в офиса=== Е аз като дойда в офиса - вие каква работа свършвате за мен

    В сравнение с български пощи цената за услугата е по-висока за полученото качество

    Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти.
  52. 52 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    Удобно и лесно се работи с "Еконт", фен съм им :)

  53. 53 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Идва ли ти на ум, че ДПС и руските подлоги свалиха Филип Димитров след 1 година управление и поеха властта. К'во искаш да успеят да направят за една година?
    Въпросите си ги прати на Доган!

    До коментар [#43] от "Oleg Shishmanov":

    Идват ми наум спомени - че точно по времето на Филип Димитров, тецовете в Русе, Девня и частично Бобовдол(там ползват микс), а също така и "ВИДАХИМ" спряха работа заради липса на въглища, а на пристанищата в Поти, Одеса и Мариупол стояха стотици хиляди тонове, чакащи България да се организира.
    А за стотиците дребни потребители(ползващи по 1-2 вагона) въобще няма да говорим.

    Да, Доган е виновен.
    И Путин - не го знам к'во е правил тогава, но със сигурност е виновен.
    И комунистите.
    И тамплиерите.
    И илюминатите.
    ДА!!!

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  54. 54 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    Истинска приказка за началото на червенуя капитализъм в България. През 1993 не всеки можеше да прави бизнес, а доколкото разбирам тази спедиторска фирма е работела доста наедро ( вагони, милиони долари... ). Както и да го помисля, не ни звучи много чисто как с малка куриерска новосъздадена фирма се изплащаш на молдовската мафия в рамките на 6 месеца.

  55. 55 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#49] от "Oleg Shishmanov":

    Не е по темата,но не ми говори безмислици, всяка нормална община като раздава разрешения за строеж на нови блокове в квартали, планира инфраструктура и обществени сгради - училища, болници, комунални услуги. По този начин в полетата след 45та се построиха новите панелни квартали, с грозни блокове, ама и преди тях на село не са живели в по-хубави, обаче обезпечени с инфраструктура и правени по план. Дойде митичната 89та и юруш да строим в градинките на тези уж толкова лоши квартали, а където направихме нови квартали то ги направихме без елементарна инфраструктура, като в бидонвил в Бразилия или Индия. Имаше даже снимки от санирани квартали в Чехия тук в Дневник, панелки с градинките останали от комунизма, без една барака дигната там, само благоустроено, надградено и така трябваше да стане и в България, да се надградят добрите неща от системата, да се благоустроят, да се направят още по-добри, а не някакви психясали бродяги да крещят на юруш: Ликвидирайте, ликвидирайте. БДЖ например, престъпление от класа, в цяла Европа ЖП транспортът е с приоритет, тук с приоритет са дизели на 30 години. Пощите е същото, вместо реформа, забатачване, а техните дейности успешно се поеха от куриери, в коя западна държава е така - Франция, Германия, Англия, всички са със силни национални пощи.

    Но за това трябва да се мисли, а не разни брадясали типове като Филип Димитров да крещят по телевизора: ЛИКВИДИРАЙТЕ, а след тях да оставят лунни пейзажи. Прочети си на Дневничето великата статия от преди седмица, цитирам по памет: Словения не приложи шокови терапии, забавип роцесът на раздържавяването и в резултат стандартът на живот изпреварва този в другите страни от соц блока. Статията беше за продължителността на живота, лампичка светва ли???

  56. 56 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3464 Неутрално

    До коментар [#55] от "Moxito":

    Така е. Въпрос на управленски потенциал или липсата на такъв и преднамерени действия в някои отношения. Последствията са за всички нас.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  57. 57 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Много хубава и захаросана статия,но прочетох и началото-въртели са бизнес с руската мафия.После станаличестни играчи-дали?

  58. 58 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#55] от "Moxito":
    Какво за Филипш Димитров? Искаш да беше оставил ТКЗС-тата във вида в който бяха, дето ще обработват НАШАТА земя без да ми дават рента ли? Т.е. те да си правят каквото си искат на моята земя пък аз да им викам "браво" доказвайте държавното колко е яко!
    Проблемът при ТКЗС-тата, при БП, при БДЖ е един и същ - изкраде се много!
    Ако като върнеха земята разни хора не бяха изкупили техниката на безцениза - демек да я откраднат, какво пречеше на хората да си създадат кооперации и да си получават рента както на много места и стана?! Нищо. Просто където много се крадеше се окраде всичко и разсипа. Просто краденето се почна от там и се прехвърли на всичко останало.
    Но да ми твърдиш, че на МОЯТА земя някой ще се разполага като с бащения - е няма как да стане!

  59. 59 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 614 Весело

    "Който се е хванал с Русия, хаир не е видял." - не се палете, Събев е с руска жилка - майка му е рускиня! Някой по-горе добре го каза - откъде е милиона!

    Sic transit..
  60. 60 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 614 Весело

    към пост 59 Грешка - да се чете "милионЪТ"

    Sic transit..
  61. 61 Профил на Чоко Боко
    Чоко Боко
    Рейтинг: 0 Неутрално

    "Поуката, която извличат от тези събития, е, че да се прави бизнес, зависим от политиката на Русия, е схема като в минно поле без перспективи за развитие. "Мдам. Бизнесът с русия си е руска рулетка.
    —цитат от коментар 8 на EU defender


    При Елцин така беше, да. Но както разбирам от откъса все пак парите са получени след 2 г. (по времето на справедливия император Путин)

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8471 Неутрално

    Често ползвам услугите на "Еконт" и съм доволна.

  64. 64 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8471 Неутрално

    Често ползвам услугите на "Еконт" и съм доволна.

  65. 65 Профил на Иван Раданов
    Иван Раданов
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Интересното е как куриери като DHL и други чужди тогава още не са били на нашия пазар и са оставили тази ниша празна?
    —цитат от коментар 36 на Лео


    DHL не ги интересува вътрешния куриерски пазар - твърде малък е за тях. Имат в тарифите си куриерски услуги в България, но са с много високи цени.
    —цитат от коментар 38 на EU defender


    Лео, DHL са в България от 1986 или 1988, не помня точно. От 1990 са със собствено представителство. През 90-те не се интересуваха особено от вътрешни пратки за страната, а доставки вътре в града изобщо нямаха. Работил съм на няколко длъжности там от 1993 до 1998 и знам, че с тогавашната организация на DHL да се занимаваш с вътрешни пратки беше все едно с трактор да си ореш саксиите. Едно изключение беше за Мобиком - DHL доставяха програмираните и активирани мобифони до офисите на Мобиком в страната, други изключения бяха вътрешна документация на някои банки. Струваше скъпо, но DHL тогава май бяха единствените работещи само със собствен транспорт и служители, т.е. пратката от приемането от изпращача до доставянето на получателя се пипаше и превозваше само от DHL, никакви подизпълнители.

  66. 66 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    Интересно начало - очевидно са започнали от нулата, въпреки предишния им бизнес. Интересното е как куриери като DHL и други чужди тогава още не са били на нашия пазар и са оставили тази ниша празна? А като чета как са пускали пратките по автобусите - днес такова нещо вече не е позволено.
    —цитат от коментар 36 на Лео
    90-те бяха доста мътно време. Помня как през 93-та получих пратка от САЩ в София от местния представител на ФедЕкс. Беше някакъв чичка-алкохолик. Имаше своя фирма с която явно ФедЕкс работеше понеже те самите нямаха филиал. Можеш да си представиш какъв бантустан сме били щом една от най-големите спедиторски компании няма филиал в страната.

    Въпросния чичка не можеше да достави пратката в Студентски град та трябваше да ходя на крака в офиса му, който беше някъде около Витошка. Ей това беше нивото на българския спедиторски бизнес в началото на 90-те.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  67. 67 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    90-те бяха доста мътно време. Помня как през 93-та получих пратка от САЩ в София от местния представител на ФедЕкс. Беше някакъв чичка-алкохолик. Имаше своя фирма с която явно ФедЕкс работеше понеже те самите нямаха филиал.
    —цитат от коментар 66 на Николай Николов


    И Федекс и UPS все още нямат филиали в България.

    The best way to predict the future is to invent it.
  68. 68 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2082 Любопитно

    *ати глупостите... колко такива червени сапунки сме ги чели, та и дописвали... и после свинеев им крив, че били 111-ти... журналисти, сър

  69. 69 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    До коментар [#67] от "EU defender":

    Кой боклук ми сложи минус? Факт, в България няма Fedex и UPS. Има Флаинг карго и Ин тайм.

    The best way to predict the future is to invent it.
  70. 70 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2082 Весело

    Често ползвам услугите на "Еконт" и съм доволна.
    —цитат от коментар 64 на Роси


    аре е... услуги

    от Полша до София кутия 50/70/20 см. ми идва за 3.50, а пакет А4/5 см. от Плевен до София идва за 5 и нещо, почти 6 кинта, да не ровя бележката сега... услуги хахахах е*ати овците умрели дето блеят по тия земи

  71. 71 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    „Сред хората, на които трябва да плати, са и представители на молдовската мафия. "Казах им: Аз съм тук, защото ви дължа 195 хил. долара, и идвам на крака. Ще ви платя независимо от всичко, но ми трябва време. Дайте ми шест месеца и не спирайте моите вагони." И тези хора, видни представители на мафията, толкова се зарадваха, че вечерта, като седнахме на вечеря, единият от тях каза на приятелката си: "Виж го нашия Коля - сутринта исках да го гръмна, сега искам да го прегърна!", разказва Николай Събев.“
    ==================
    Хахаха!

    На агитката не отговарям!
  72. 72 Профил на bellami
    bellami
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Тая платена статия как така излезе изведнъж от нищото? И не ми говорете за примери за преуспели българи, щото има много какво да се желае от тая фирма... ко точно се случва, та Дневник решиха да пишат за тях и да не пишат за много други неща?

  73. 73 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Интересна история. От Еконт като цяло съм доста доволен.

  74. 74 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    бяхме едни от първите им клиенти, мога само добро да кажа за тази фирма - наистина бяха пионери за времето си!

  75. 75 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Тая платена статия как така излезе изведнъж от нищото? И не ми говорете за примери за преуспели българи, щото има много какво да се желае от тая фирма... ко точно се случва, та Дневник решиха да пишат за тях и да не пишат за много други неща?
    —цитат от коментар 72 на bellami


    Омръзна ми от хейтъри. Никой не те кара да я четеш, а "Дневник" редовно публикува откъси от книги.

    Аз бях учуден от акуратността на тази фирма, не очаквах да намеря такава в България на която може наистина да се довериш. Радвам се на успехите на Е-конт.

  76. 76 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3319 Неутрално

    Познавам куриерските фирми всичките са един дол дренки, да речем ,че Еконт има квалифицирани момчета и са коректни,пожевавам им успехи с глобалната либерастия в логистиката!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  77. 77 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    Всекидневно пращам с Еконт. От услугата съм доволен. Но политиката им към хората отварящи нови офиси под марката Еконт не е коректно!

    В България върви смазваща русификация! Чайка - вожд и учител на Цацаров.
  78. 78 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 859 Неутрално

    че Еконт са дъ бест в Бг е ясно, че Еконт са гадни експлоататори на човешки ресурс - също, че е малоумно да четеш историята на "възхода на Еконт" съвършено очевидно, освен ако тарета не е някой зомбиран маркетинг идиот, чийто идол е Стив Джобс, обущаря- не по-високо от обувките, дикси

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  79. 79 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3813 Неутрално

    Кво точно им е дъ бест на Еконт? Цените? Не. Начинът на работа с бизнеса? Не. Начинът на работа с получател? Донякъде. Начин на работа с партньорите им? Не.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  80. 80 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    Тия не бяха ли някакви сектанти будисти?

  81. 81 Профил на School Board
    School Board
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Спирам да ползва услугите на тази фирма.

    Виж го нашия Коля - сутринта исках да го гръмна, сега искам да го прегърна!", разказва Николай Събев.

    Ебати и нещастника!

  82. 82 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    "Сред хората, на които трябва да плати, са и представители на молдовската мафия. "

    Ъъъъ... работят с мафията?!

  83. 83 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    Някак си не си представям някой от поколението на баща ми да ми разправя, как на млади години е разнасял поща. В смисъл, може и да го разкаже, ама няма да е с идеята да се похвали, най-много ако е изкарвал пари, да се издържа, докато се занимава с нещо по-сложно, да се пробва да прозвучи поучително. Не че е толкова лошо да си успял пощаджия, рейсаджия, вестникар..., ама вече май само в такива простички неща има хора, дето могат да успеят.

  84. 84 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1703 Неутрално

    Без да съм чел книгата мога да кажа, че вътре е описано само и единствено хубавото, героичното, приятното за ухото. Но всички знаем, че за да стане нещо хубаво, трябва малко да се поизцапаме преди това. Еконт са точна фирма, работят добре. Но съм убеден, че има и недоволни бивши служители, които могат много неприятни неща да кажат. Такива, каквито няма да намерите в книгата. Във всяка компания винаги има някакви проблеми като тези от "Шеф по прикритие". Служителите в компанията изпитват тези проблеми всекидневно, но мениджърите са слепи за тези неща. Естествено, за тези недъзи няма да прочетете в книгата, защото дори самите управители не ги знаят.

    Иначе само мога да поздравя Еконт за господстващото им положение на пазара и за факта, че още не съм имал случай тяхна пратка да е пристигнала в повредено състояние. Дори веднъж бях поръчал китара, която те ми доставиха. Китарата не само беше цяла, ами дори свиреше :)

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  85. 85 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3011 Неутрално

    Тая книга може да бъде включена в поредицата "Митове и легенди". В България всеки е наясно, че крупен бизнес може да се прави единствено ако си свързан със структурите на червената номенклатура, ДС, комсомола, активните борци и т.н. Случайни хора там НЯМА. Още по-малко пък въртели бизнес с мафиотска Русия.

  86. 86 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3011 Неутрално

    До коментар [#55] от "Moxito":

    Другарите комунисти 40 години са използвали земята на дедите и родителите ми без някой да ги пита и докараха селското стопанство до крах (виж доклада на другаря Петър Младенов). Така че, никой няма право да пипа земята на хората, която по чудо си върнаха след толкова години.

  87. 87 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3011 Неутрално

    Дневник, не вземайте читателите си за толкова глупави, за да вярват в подобни небивалици. Още помним как един беше забогатял като нарязал на части ръждясала подводница, а друг с пишещата машина на баба си. А тези са достатъчно глупави даже де не крият връзките си с руската мафия.

  88. 88 Профил на D
    D
    Рейтинг: 625 Неутрално

    DHL, UPS, Fedex, TNT и т.н. не ги интересува пазара на вътрешни услуги. Получавам международни пратки от всички, но за България към момента само това ги интересува. Те работят с високи маржове и не искат да работят за малко. DHL имат представителство, защото има много международни пратки за България през тях, аз работя близо до летището и често виждам техни самолети. Отделно возят с камиони пратки на Deutsche post, които са основен акционер в DHL. Пазара на куриерски услуги в България почва да окрупнява и да се променя, много от куриерите вдигнаха цените или бяха купени от по-големи. Например преди няколко месеца Rapido купи D&D express, а след това Speedy купи Rapido. Преди това Speedy се концентрира основно върху пратките до 31,5 кг и за по-големите сложи наказателни цени. Това не оказа ефект на оборота, но се отърваха от пратки, които не искат и се концентрираха върху удобни малки пратки, също както компанията, която е основен акционер в Speedy. Останалите куриери след Speedy и Econt имат нищожен дял от пазара:
    https://www.capital.bg/shimg/oo_2869761.jpg
    Български пощи все още имат най-голям дял заради цените, но куриерските фирми са им взели 70% от бизнеса, заради по-доброто качество. Пощите работят на загуба от 25 години, нямат инвестиции, ноу хау, коли, застаряващ персонал с ниски заплати...никакви шансове да изплуват без да ги приватизират.

  89. 89 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 788 Неутрално

    [quote#88:"Пощите работят на загуба от 25 години...никакви шансове да изплуват без да ги приватизират.[/quote]

    Намериха се едни глупаци - австрийци да създадат с БП съвместно дружество "М и ВМ експрес" - та дори и частничеството не даде резултат...

  90. 90 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 686 Неутрално

    "Без претенции за прилики с някои истории от Силициевата долина, куриерският бизнес започва от един малък гараж."

    Има прилики - франчайзинга. Разработваш бизнес модел, ноу-хау и марка и след това лицензираш. Макдоналдс е такъв пример. При куриерския бизнес приходите са стабилни и има наличност на кеш. Няма междуфирмена задлъжнялост. При франчайзинга разходите са значително по-малки и си по-устойчив на кризи.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  91. 91 Профил на Попов
    Попов
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Работливи и находчиви хора. Въпреки това, мисля, че никой в България не си прави илюзията, че всичко са направили сами и без подкрепа в куфарче. Но защо в България никой не инвестира в корпоративна идентичност даже и да има пари като тях? Никой ли не видя за толкова години, че са си взаимствали лого от американския автобусен превозвач Greyhound?

    Попов
  92. 92 Профил на kakaginka
    kakaginka
    Рейтинг: 477 Любопитно

    Преди повече от 20 години съм работила с Павел и "Еконт транс" - компанията, за която работех тогава търгуваше с Русия. Много точен човек! :-)

  93. 93 Профил на nikoia
    nikoia
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Аз съм от Русе и съм наясно и с меда и жилото на Еконт. Фирмата е коректна към клиентите си и ужасяваща към работниците си. Поне така беше допреди 2 - 3 години, преди да обърнат всичко на франчайз.

    nikoia
  94. 94 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    Хм...Вица за ябълката на Рокфелер...Само не е ясно "кой получи наследството от 1 млн длара..."???
    —цитат от коментар 1 на lone wolf


    В книгата може и да е обяснено по-подробно; в откъсите се смотоляванещо за едни стотици хиляди долари дълг към "молдовската мафия", па каквото ще да означава това.

  95. 95 Профил на bellami
    bellami
    Рейтинг: 549 Весело

    [quote#75:"canuck99"][/quote]

    трол!

  96. 96 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#2] от "Читател":

    Спиди са доспа по-зле от Еконт според мен.

  97. 97 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#79] от "Darth Plagueis":

    бяха едни от първите, които приемаха пратки в определени офиси до 22.30.

    по този начин можеш да предложиш на клиентите си мн яка есктра - всичко поръчано днес ще се достави утре.

    в днешно време не е кой знае какво, но преди 20г си беше революция.

    за пример давам БП - получавал съм малки пощенски пратки с учебници от Белград за седмица, а от София до Белград веднъж се забави 3 седмици. отидох до ЦП да проверя защо и бях потресен от отговора - българските пратки идвал да ги взима някакъв, който две поред седмици не му се идвало да ги взима, направо щях да падна от смях.

  98. 98 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3464 Неутрално

    До коментар [#96] от "ozd05563707":

    Това е Ваше мнение и явно имате основания за него. За мен и двете компании са много добри в сектора си. Все пак, не може да се отрече, че "Еконт" доставят на следващия ден (дори пратката да идва от другия край на страната ни), докато при "Спиди" икономичната пратка е след два дни. Така или иначе не съм имал проблем нито с едните, нито с другите.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  99. 99 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 392 Неутрално

    [quote#70:"extraCACA"][/quote]

    Само че доставят пратката в рамките на 24 часа, да не кажа по-малко. Пускал съм на обяд пратка от Варна и на следващият ден в 7:30 сутринта е в Перник

  100. 100 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3322 Неутрално

    До коментар [#86] от "antonio_vivaldi":

    Някои си я върнаха (земята), някои не успяха...

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK