Как третокласници от Нова Загора правят образователни игри за българчета зад граница

Розалина Паскалева и учениците й.

© Личен архив

Розалина Паскалева и учениците й.



Образователни онлайн пъзели. Електронни тестове. Караоке, при което се учи. Това са само част от иновативните образователни онлайн ресурси, създадени от третокласници от СУ "Иван Вазов" в Нова Загора.


Става въпрос за образователни иновации по всички учебни предмети за ученици от първи до трети клас, които обаче са предназначени или за деца със специални образователни потребности (СОП), или за деца, които имат два майчини езика - билигви, или за българчета зад граница. Автори на образователните ресурси са 21 деца от класа на началния учител Розалина Паскалева, заради усилията на които училището в Нова Загора вече има статут на иновативно. Заради успехите Паскалева е номинирана за "Будител" в кампания за добри примери в българското образование.


Със създадените от учениците образователни ресурси вече работят както учители в страната, така и деца в Испания, САЩ, Канада, Украйна. Някои от образователните игри са достъпни на портала на класа, наречен "Вазовци" (виж тук).


Ползите




"Идеята на учениците ми да помагат на деца със СОП бе провокирана от грижата за техен съученик, който се ползва с вниманието, любовта и закрилата на целия клас. От тази грижа се роди тясното сътрудничество с ресурсните учители в училището и града. Разменните гостувания и общите проекти показаха градивната сила на емпатията и хуманистичния подход към различния", разказва Розалина Паскалева.


Как третокласници от Нова Загора правят образователни игри за българчета зад граница

© Личен архив


Работата по иновациите мотивирала учениците да се събират в извънкласно време, да работят в парка, в музея, на улицата - те започнали да оперират с информация по различни канали, научили се да работят онлайн, подобрила се функционалната им грамотност. Така се подобрила и дисциплината на децата в клас, а неизвинените отсъствия изчезнали. Освен това учениците развили емпатията си и толерантността към различията.


"Иновативният статут на класа помогна за учене чрез участие и учене чрез правене. Така се провокира конструктивна активност за преминаване от равнище на сетивност към равнища на обобщеност, абстрактност и прилагане на придобития опит в практиката. Създава се мултикултурен диалог, това прави децата хора", разказа още Розалина Паскалева.


Проблемите


Най-големият проблем на учениците при разработване на иновациите е липсата на добра техника, с която да работят. Необходими са компютри, таблети, мобилни телефони, проектори и др. В училището няма достатъчно добра техника, а децата нямат лични възможности.


Как третокласници от Нова Загора правят образователни игри за българчета зад граница

© Личен архив


"В училището техниката е много остаряла. Чудя се от къде да обезпеча технически работата ни. Издирвам иновативните софтуерни решения за класната стая. За иновативни училища не се отпуска допълнително финансиране от държавата. Добре е поне техника да се осигурява", казва Розалина Паскалева.


Друг проблем е, че часовете по иновативните предмети са много малко. Заради това децата работят в извънкласно време и в почивните дни, което от друга страна създава общност.

Ключови думи към статията:

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Elysium
    Elysium
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Браво! Дано все повече четем за такива учители и ученици :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK