
© Reuters
Блокадите заради пандемията тласнаха владите хора в метавселената, където изграждат аватари, "купуват" имоти и коли и... срещат истинска любов.
През април, докато по света още не беше започнало облекчаването на поредните ограничения заради COVID-19, собствениците на сайтове и приложения за онлайн романтични запознанства с изненада регистрират увеличаване на активността. Срещите лице в лице още са невъзможни, но този път се оказва, че потребителите под 25 години регистрират 39% ръст. И половината от тях са от Поколението Z.
Един от основните "виновници" за това е Кайл Милър, който с малък екип успява да направи популярно в тази генерация приложението "Тиндър" (Tinder). То се появява през 2012 г. и почти десетилетие по-късно се предполага, че първите му ползватели вече са поулегнали, задомили са се и нямат свободно време (или страст) да търсят интимни връзки онлайн. Милър измисля как да предаде щафетата на следващите.
Тук се появяват Кайл и събития като виртуални концерти или запознанства в игри като Fortnite и Animal Crossing или Swipe Night, интерактивна част от "Тиндър", в която участниците преминават през постапокалиптичен свят. Тези преживявания допълват профила на потребителя и създават по-пъстър контекст за него или нея. Както и възможности "да разтопят ледовете" помежду си. Следват и други подобни "закачки".
Резултатът е ръст на приходите на Tinder с 18%, а на активността в приложението - с 15%.
Z екипът на Милър е от маркетолози, софтуеристи и дизайнери, но най-важните са 100 "посланици" на колежанска възраст, които не само им носят обратна информация, но и всяка седмица се събират на "антифокус групи", за да разберат как да бъде ангажирано следващото поколение.
А Кайл Милър е сред 72-имена, които изданието Fast Company включи сред тези, които влияят на света с оригиналните си решения. Те са в класацията на най-креативните хора в бизнеса и работят във всевъзможни сфери, лаборатории, заседателни и съдебни зали или на открито. И определено не са представители само на т.нар. криейтив професии или отдели в компании и рекламни агенции.
Списанието ги разпределя в 14 категории. Една от тях например се казва "За филтриране на лошите неща", Там е историята на Катрин Космидис.
Тя похарчила 150 хиляди долара, за да се защити от растящия тормоз на бившия ѝ приятел, но разбрала, че по-голямата част от преживяното, описано в съдебни документи, няма да бъде достъпно на обществото. Решението? Създаване на публичен регистър на това какви ги е вършил той. Така се ражда Grabo - публична платформа, позволяваща на хората да получат достъп до претърсване на публични регистри за престъпления с насилие. Достатъчно е само първото име и телефонен номер, за да научиш дали този, с когото си се свързал през приложение за запознанства, всъщност не е насилник.
След голяма инвестиция технологията на Космидис тръгва до края на годината в прочутото приложение Tinder.
Ако искате да научите и други вдъхновяващи история - класацията е тук.