Защо маркетингът през съдържание е толкова успешен

Най-популярният формат за маркетинг през съдържание в България е текстовият

Защо маркетингът през съдържание е толкова успешен


Технологиите се развиват, а с тях се променя и начинът, по който хората получават и усвояват информацията. Липсва официална статистика, но по изчисления на експерти ежедневно сме обект на между 6000 и 10 000 различни рекламни послания. Те идват до нас през различни канали - социални мрежи, телевизия, уебсайтове, радио, билбордове, вестници, магазини, имейл, филми, сериали, пощенски кутии, плакати. Огромната част остават невидяни, нечути и неразбрани. Вечният въпрос пред маркетинг и комуникационните специалисти е как да се привлече вниманието на таргет аудиториите, да се задържи и да се изгради връзка между клиентите и бранда. Едно от решенията, което все повече се налага, а в последните години се утвърди като самостоятелна дисциплина, е content marketing - маркетингът през съдържание. Част от маркетинг микса, от чийто инструментариум се възползват експерти в областта на маркетинга, продажбите, комуникациите, че дори и политиците.


Защо маркетингът през съдържание е толкова успешен


Важността на маркетинга през съдържание по света нараства с всяка изминала година, а как се променя този пазар в България? Кои са най-използваните формати за съдържание, най-популярните платформи за популяризиране, какъв бюджет отделят родните компании за производството и рекламата му? С намирането на отговорите на тези и редица други въпроси за втора поредна година се заема STORiO.




Участвайте в проучването и имате възможност да сте сред първите, които ще получат резюме с резултатите от него.


Защо маркетингът през съдържание се оказва така успешен? Това е така, защото историите продължават да ангажират аудиториите и да предизвикват действия и чувства. Хората обичат да отделят от ценното си време за четене, гледане на филми и видеоклипове, а компаниите се възползват от това и се опитват да привлекат вниманието на целевите си публики, като създават съдържание, което резонира с техните потребности. Въпреки че маркетингът през съдържание може да не е най-бързият начин за брандовете да увеличат приходите си, качественото съдържание влияе на решението за покупка повече от всяка друга използвана техника. Съдържание като блогове, имейли, изображения, инфографика и видеоклипове може да обясни на разбираем език бизнес офертите и сложните продукти и услуги, да докаже бизнес експертизата и да завоюва лидерска позиция за бранда. Да не говорим за възможността целевата аудитория да ни открие през търсачките или социалните медии.


Защо маркетингът през съдържание е толкова успешен


Според резултатите от миналогодишното проучване най-популярният формат за маркетинг през съдържание в България е текстовият. Него използват 78,4% от участвалите.


На второ място участниците поставят видеоформатите (65,9%), а нюзлетърите и
бюлетините са на трето място с 65.9%.


Близо половината разчитат на визуални формати, прессъобщения и събития.
Най-слабо използвани са whitepapers, указатели, дигитални упътвания, отчети и апликации.
Близо 40% от компаниите колаборират с инфлуенсъри и използват инфографики, а всяка трета залага на проучвания, партньорства с други брандове, анкети, анализи, конференции, безплатни онлайн и присъствени курсове, проучвания.
Всяка четвърта фирма пък създава съдържание, което е ексклузивно достъпно само за клиенти и уебинари.
Подкастите, дигиталните книги, както и платените онлайн или присъствени курсове са в арсенала на всяка четвърта компания.
Едва 3.4% заявяват, че не създават никакво съдържание.


Каква е ситуацията на пазара ни тази година? Очаквайте резултатите от тазгодишното проучване, в което можете да се включите и вие. Всички участници в проучването могат да получат резюме от резултатите преди всички.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK