
Микела Соуза, или Lil Miquela, е на 19 години, музикален артист, която споделя вълнуващия си живот в Instagram (@lilmiquela) с 3-те си милиона последователи. Младата дама е от американско-бразилски произход, работила е с брандове като Samsung, Prada, Nike и Mini Cooper, била е и част от Седмиците на модата.
Екзотичната красавица Шуду Грам с перфектни мерки е един от най-успешно представените модели в Instagram (@shudu.gram) с 239 хиляди последователи. Тя също си партнира с големи брандове - Christian Louboutin, Furla, Fila, Asus, включително и с марка за детски колички, имала е фотосесии за международни модни списания и се е разхождала по червения килим на наградите БАФТА.
Последователите на двете се увеличават непрекъснато, а самите те са търсени за все повече платени кампании. Те са инфлуенсърите, на които може да се разчита за впечатляващото им представяне, винаги са в перфектен вид и в позитивно настроение и са компютърно генерирани личности. По световни данни т.нар. CGI, или Artificial инфлуенсърите, дават три пъти по-голяма ангажираност в сравнение с реалните. Създадени не само да покажат таланта на своите графични дизайнери, но и да представят продукти в социалните мрежи, те тепърва ще бъдат сред нас, независимо от точката, на която се намираме.
"Ще е интересно да се наблюдава - коментира
Ива Григорова, директорката PR бизнес на MSL Sofia, част от "Publicis Groupe България", в продължението на разговора ни в Storio подкаст
- но определено ще промени начина, по който се създава и съдържанието, и оформянето на категориите инфлуенсъри, начина, по който брандовете работят с тях, и начина, по който потребителите ще търся такова съдържание" навсякъде по света, включително и в България.
Изкуствено създадените персони, за които говори Григорова във втората част на подкаста (слушайте първата), са само едно от проявленията на непрекъснато разширяващия се обем на инфлуенсър маркетинга. По думите й глобално тенденциите сочат, че кампаниите ще се увеличават, защото данните сочат, че инфлуенсър съдържанието създава доверие сред хората и работи, както и води до бизнес показатели, т.е. до продажби.
Твърдението се отнася и за България, където за една година ръстът на обема на инфлуенсър маркетинг пазара е 142.8%, или 6.1 милиона лева, по последното проучване на "IAB България" и "Ipsos България".
На какво се дължи този възход? Разберете във втората част на темата в подкаста на Storio.
В епизода ще научите още:
- кои са ключовите показатели, по които може да се измери една подобна кампания;
- на какво може да се дължи успехът или провалът й;
- кога става разминаване между очакванията на бранда и съдържанието, което избира да разработи инфлуенсърът;
- как еволюира съдържанието при инфлуенсърите;
- какво отблъсква потребителите;
- защо експертите са важни и каква е тяхната роля.
Слушайте първия епизод на подкаста тук.
Ако този епизод ви е харесал и искате да чуете и следващите от подкаста на Storio, последвайте ни в нашите канали в Spotify, SoundCloud, Apple podcasts, Google Podcasts и YouTube.