"Не подкрепям никого": как протестният вот се отразява на резултата от изборите

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    всеки четвърти българин е заболял от ковид за пореден ден .
    Кентавъра коси наред .
    двама антиваксъри са пред портите на свети Петър + един с фалшив кетап .
    още изтръпвам като се сетя за Калофер - този красив град , който вече го няма на картата , а камарите трупове изгорени заради чумата се виждаха и от Космоса .

  2. 2 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    "Протестният вот" е капитулация пред мафията!

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  3. 3 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 6790 Неутрално

    Протестният вот не влияе на резултатите
    Гласуването с "Не подкрепям никого" не се отчита при определяне на резултатите от парламентарния вот, за да не се вдига изкуствено 4-процентовата бариера за влизане на партии и коалиции в Народното събрание
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Приятно протестиране на протестиращите
    Всички са маскари ха-хааааааа

  4. 4 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2229 Неутрално

    Никак! Този бутон е за хейтърите, да си начешат крастата!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  5. 5 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    Не гласуването и не подкрепям никого, означава не ме интересува кой ще управлява 30% от доходите ми следните 4 години! Всеки сам може да си сметне колко пари са това!
    И като добавим, че така оставяте това решение на маргинали които продават гласа си, после да не се чудите защо сме най-бедните в Европа!

  6. 6 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    не подкрепям никого е вот на малодушните и в същото време прекалено високо мислещи за себе си хора, наивни донякъде, в мечтанията си за идеални политици и партии

  7. 7 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 3905 Неутрално

    Просто гласувайте по разум и съвест .
    ''Не подкрепям никого'' не върши работа - означава , че се страхуваме от гузна съвест , а разума ни не работи .

    Assumption is the mother of all failures .
  8. 8 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#5] от "У Чен":

    Ситуацията с богатството на "най-бедните в ЕС“ е още по-любопитна, защото 1% най-богати българи, са по-богати не само от чехи и гърци, но и от единия процент най-богати жители на Италия – Велика сила, една от Г7.

    Средният годишен доход преди данъци, на попадащите в най-богатия 1% от цялото население в държавата - през 2021 г.:

    510'000 евро в Германия
    327'669 евро в България
    281'070 евро в Чехия
    253'724 евро в Италия
    246'487 евро в Гърция

    Тези противоречащи на конвенционалната мъдрост данни се нуждаят от анализ и решения... Те са изчислени според паритета на покупателната сила в различните страни. Тъй като средните цени в Италия са по-високи от тези в България, един и същ доход „тежи“ в България повече, отколкото в Италия. С други думи, 1000 евро доход в България по тази методика може да е равен на 1500 или 2000 евро в Италия.
    ППС (Паритетът на покупателната сила) не е съвършеният инструмент за измерване, но има своите достойнства за изследвания на доходите, когато се сравняват различни страни.

    Освен това, цитираните числа за доходите на най-богатите са средни стойности. В страни като Италия и Гърция може да има – и действително има – единици, които са много по-богати от най-богатия българин. Но средно за единия процент (1%) най-богати жители на съответните страни, България е начело...

    Посочените страни – Чехия, Гърция и Италия – тук се използват само като илюстрация. Всеки може да направи в Световната база данни за неравенството собствени сравнения с други страни. Избраните примери все пак не са случайни. България се е сраснала с етикета "най-бедна в ЕС“, Чехия е икономически шампион сред бившите членки на СИВ, а Гърция и Италия са южни страни с отдавна натрупано богатство.

    Разбира се, със средни годишни доходи от 327'700 евро по ППС (Паритетът на покупателната сила) 1% най-богати българи отстъпват на най-богатия 1% в ГЕРМАНИЯ, където средните годишни доходи са 510'000 евро... Но по сравнение с най-богатите гърци, чехи и италианци, българските богаташи са с едни гърди напред.

    Как е възможно това – в „най-бедната страна в ЕС“?
    Ето как – през 2021 г. доходите на най-богатият 1% от населението е прибрало от целия национален доход:

    18% в България,
    11% в Гърция,
    10% в Чехия,
    9% в Италия,

    Когато най-богатият един процент от населението на една бедна страна прибира много голям дял от целия национален доход, богатите в тази бедна страна може да са по-богати от богатите в друга, по-богата страна, където обаче неравенството е по-ниско.

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  9. 9 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#5] от "У Чен":

    Най-богатите българи засенчват гърци, чехи и италианци...

    България е абонирана в световните медии за званието "най-бедна страна в ЕС", но има българи и българи. Всички ли са „най-бедни в ЕС“ – или някои са по-така?

    Оказва се, че богатите българи далеч не са бедни в сравнение с богатите европейци, защото средните годишни доходи на 5% най-богати българи (хората между 95-ия и 100-я процент в пирамидата на доходите) всъщност са по-високи от средните годишни доходи на петте процента най-богати чехи, както и на петте процента най-богати гърци.

    През 2021 г. петте процента (5%) от населението, които са имали най-високи доходи - изчислени по ППС (паритет на покупателната сила), средно са получавали:

    119'165 евро/година в България
    113'650 евро/година в Чехия
    104'392 евро /година в Гърция

    Тези данни са публикувани в Световната база данни за неравенството WID (World Inequality Database), а за съставянето на този авторитетен източник работят над сто икономисти от цял свят, сред тях Тома Пикети, Гейбриъл Зукман и Емануел Саез. Тоест, може да се доверим на цитираните данни.

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  10. 10 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Взех 50лв., трябва да ме видят в секцията, гласувам за никого.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  11. 11 Профил на Maznio
    Maznio
    Рейтинг: 91 Неутрално

    До коментар [#5] от "У Чен":

    Ако ставаше въпрос само за доходите, вероятно щеше да е по-лесно. Но доходите трябва да са следствие, а у нас се разглеждат като самоцел.

    Негласуването не е израз на някакво излишно самочувствие, а елементарно (без)действие, породено от проява на здрав разум и липса на реални алтернативи.

    При 50% и повече неучастващи в изборния процес "упеавлението" не трябва да бъде легитимно, а да се счита за малоценно - заедно с всички кандидати за него.

    La revolution jamais des barbeaux n'a pas n'ete des crits.
  12. 12 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#11] от "Maznio":

    "рентиер" и "безработен" - това са любимите професии на населението в България

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  13. 13 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 2554 Неутрално

    Т.е. вместо да натискаш -не подкрепям никого, по-удачно е хич да не си губиш времето да им ходиш.

  14. 14 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 2554 Неутрално

    Взех 50лв., трябва да ме видят в секцията, гласувам за никого.
    —цитат от коментар 10 на petrow1973


    Прецакал си се. Кешат поне стотачка.

  15. 15 Профил на pcj071141612
    pcj071141612
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#5] от "У Чен":

    Неумен У чен, и какво е станало като съм гласувал, м? Нищо, едно голямо нищо. Откакто съм жив, вече 36 години, се смениха всякакви партии, коалиции и какво ли не и всичко си е едно и също.

    Кога пенсиите ще спрете да чакате някой да ви оправи? Не осъзнаваш ли, че никой не може и на никого не му пука за тебе?

    Как да ти се обясни това на разбираем език? Сега може да си запишеш какво ще се случи за пореден път на изборите:

    Сега яко надъхване, агитации, кампании, тролове из нета и на 02.10 вечерта - Ааа, 80 % по Иво Христов, заслужаваме си съдбата, Терминал 2 и т.н.

    Запиши си го това с големи букви, да не плачеш тогава...

  16. 16 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    Броят на гласувалите "не подкрепям никого" не се взима предвид за определяне 4% прах за влизане в парламента. ЗАЩО? Тези хора са си направили труда да гласуват. Ама щели да бъдат ощетени малките партийки?! И, какво от това? А "разводняването" на парламента, следствие на тези мерки не е ли контрапродуктивно?

  17. 17 Профил на courage.tcd
    courage.tcd
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    За другите избори ша си направя една партия, която ще се казва "Не подкрепям никого". Няма да влеза в парламата, ма ша се класирам да цоцам субсидия. А кво ша кажете за тоя бизнес план?

  18. 18 Профил на marvinthemartian
    marvinthemartian
    Рейтинг: 481 Неутрално

    "Простестният" вот е измиване на ръцете. Един здравомислещ човек трябва да може да заяви категорична позиция по отношение на политиката.

  19. 19 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    "Гласуването с "Не подкрепям никого" не се отчита при определяне на резултатите от парламентарния вот, за да не се вдига изкуствено 4-процентовата бариера за влизане на партии и коалиции в Народното събрание, което би ощетило малките политически формации."

    Какво означава това - ами доста просто нещо.
    Всяко НЕ ГЛАСУВАНЕ има лош ефект.
    Когато не отидеш до урната, гласа ти се преразпредлея пропорционано за партиите, които влизат в парламента и естествно от това печелят най-много първите представили се най-добре, все едно дали ги харесваш или мразиш. Отделно вдигаш цената и относителното тегло на купения и корпоративмо дирижирания вот.
    Ако си направиш труда да отидеш и да гласуваш "Не подкрепям никого", понеже сте от много скучаещите избиратели, но с мнеиние по въпроса, най-много да вкарате още някой несретник със "златен"пръст.
    Така че, все едно на какъв принцип - по-малко зло, голяма подкрепа или просто от лоялност ( па макар и не ясно мотивирана) - гласувайте.
    Е, по-добре е и да помислите преди това, но....не е дадено на всеки:)

  20. 20 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 571 Неутрално

    "Не подкрепям никого" са още 11 лева държавна субсидия за някоя партия/коалиция:


    „Чл. 26. (1) Годишният размер на държавната субсидия на всяка политическа партия или коалиция по чл. 25, ал. 1 се определя, като действителните гласове, които е получила съответната партия или коалиция, се умножават по размера на държавната субсидия за един получен действителен глас. Размерът на държавната субсидия за един получен действителен глас се определя ежегодно със закона за държавния бюджет на Република България

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  21. 21 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#9] от "HUMANOID":

    Точно поради тази причина, страни с по-нисък БВП на глава от населението от нашия, като Сърбия да речем, населението живее по-добре от колкото в България!
    В тази статия на Капитал има една графика точно по-този въпрос! За последните 12 години най-богатите българи в България са станали още по-богати, за сметка на всички останали!
    https://bit.ly/3SFftV4
    Така че в неделя всеки може сам да си реши дали иска да се запази този тренд или да се промени! Много ясно са очертани тези два лагера от партии на предстоящите избори!

  22. 22 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2917 Неутрално

    А, напълно ги разбирам тези с "Не подкрепям никого".
    Другата алтернатива е да се гласува за най-малкото зло.

  23. 23 Профил на Георги Геров
    Георги Геров
    Рейтинг: 21 Неутрално

    На практика излиза, че бюлетина с "Не подкрепям никого" е идинтична с недействителна бълетина. Хем е гласуване, хем не е гласуване.

  24. 24 Профил на Титка Николова Пацирева
    Титка Николова Пацирева
    Рейтинг: 3454 Неутрално

    До коментар [#16] от "Vlado Nikolov":

    Напълно сте прав.

    Истината и само истината - за да си свободен!
  25. 25 Профил на jesus_saves
    jesus_saves
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    БЪЛГАРИНО, ТИ СИ ОСЛЕПЕН ОТ КОМУНИЗМА! ДНЕС НИЕ СМЕ ДОСУЩ КАТО САМУИЛОВИТЕ ВОЙНИ!
    КОМУНИСТИТЕ В БЪЛГАРИЯ, ЧРЕЗ БОЛШЕВИКА ЮМРУК КРАДЕВ СИ НАПРАВИХА МАГИСТРАЛА ЗА ВЛАСТТА – ПАРТИЯТА НА ПОСРЕДСТВЕНОСТТА И ПОСРЕДНИЦИТЕ (ППП) + ДБ (ДЕЦАТА НА КЪРВАВО–ЧЕРВЕНИТЕ ИНТЕРНАЦИОНАЛИСТИ И БОЛШЕВИКИ ОТ ДС)!!!

    НАЙ-ГОЛЯМАТА ИЗМАМА: "БКП СЕ БОРИ СЪС СТАТУКВОТО"!
    ПАРТИЯТА НА 130 ГОДИНИ, КОЯТО Е СЪЗДАДЕНА С ЕДНА ЦЕЛ – ДА СЛУЖИ НА СССР/РУСИЯ И САМО В ТЕХЕН ИНТЕРЕС, ОГРАБИЛА И ОКРАЛА БЪЛГАРИЯ И ПОДАРИЛА СТРАНАТА НИ ЗА 16-ТА РЕПУБЛИКА!
    БКП ФАЛИРА БЪЛГАРИЯ Ч Е Т И Р И ПЪТИ – 1968/69; 1977/78; 1990/1991; 1996/1997

    БЪЛГАРИНО, ВСИЧКО, КОЕТО ТИ Е ВЪРХУ ГЛАВАТА ТИ Е ОТ ГЛУПОСТТА!
    АКО ЩЕ ДА СИ МИЛИАРДЕР, ПАК СИ В КЛОПКАТА НА ТЕЗИ ИЗРОДИ ...СПРАВКА РОZZИЯ!!!

    АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ, АЗ НЕ СЪМ АТЕИСТ, АЗ НЕ СЪМ АНТИХРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ЕКСТРЕМИСТ, АЗ НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, АЗ НЕ СЪМ БЮРОКРАТ, АЗ НЕ СЪМ ТАРИКАТ, АЗ НЕ СЪМ ПУТИНИСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДААА . . . АЗ СЪМ ПРОСТО ЧОВЕК ! ! !
  26. 26 Профил на Paines Prosta
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на jesus_saves
    jesus_saves
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    Какво са "Партия на Посредствеността и Посредниците" –
    ЖАЛКО Е ДА ВИДИШ КАК В ГИГАНТСКА АМБИЦИЯ ЗА ВЛАСТ СЕ УДАВЯ ЛИПСАТА НА КАЧЕСТВА И СЕ РАЖДА ЧИСТА И НЕПОДПРАВЕНА АРОГАНТНОСТ!

    АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ, АЗ НЕ СЪМ АТЕИСТ, АЗ НЕ СЪМ АНТИХРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ЕКСТРЕМИСТ, АЗ НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, АЗ НЕ СЪМ БЮРОКРАТ, АЗ НЕ СЪМ ТАРИКАТ, АЗ НЕ СЪМ ПУТИНИСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДААА . . . АЗ СЪМ ПРОСТО ЧОВЕК ! ! !
  28. 28 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Като не подкрепяш никого, си стоиш в къщи. Тази опция трябва да бъде премахната.

  29. 29 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    До коментар [#26] от "Paines Prosta":

    Да , например в Русе листата се води от кандидат с прякор Златьо Кукуто, следвал 10 години, за да не го вземат в казарма и сменил последователно НДСВ, ВМРО и Атака, а накрая станал и масон.

  30. 30 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 759 Весело

    Взех 50лв., трябва да ме видят в секцията, гласувам за никого.
    —цитат от коментар 10 на petrow1973


    Как може да направиш подобно нещо бе човек... никога няма да им гласувам за 50лв.

    ... поне 100.

  31. 31 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    Протестният вот се отразява по единствен начин. ГЕРБ и ДПС са овладяли и държат на къса каишка местните феодали и имат ресурса да спечелят едни оскъдни избори.

    Judjuk
  32. 32 Профил на Georgi
    Georgi
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Ебасиму, за толкова години един не поиска да купи гласа ми - има ли кой да даде 5 стотака за неделя да покрия нафтата до София?
    Признавам правя грешки - искам като ходя на лекар да е с опит, като летя със самолета искам пилотът да се е доказал, а последния път на изборите гласувах за леке, което още от едно време недолюбвам, но явно баци много ми се беше качил на главата.
    Е втори път грешка за ококорения *** и истеричния парапетен тарикат няма да направя, в неделя на планина, дано не излъжат прекалено много с машинките, че туко виж след това разни хора решили да пукнат някоя и друга демократична глава.
    Лично според мен, костяка е с 20%, то и затова лудото нахлу вчера в битиви, явно най - накрая е схванало, че на изборите се бори за 3 то място с ДПС.

  33. 33 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#21] от "У Чен":

    =====
    [100 % или 6’838’937 – Човека - общо население в България 2022 г.]:
    [_15 % или 1’059’727 – Лица - под трудоспособна възраст]
    [_60 % или 4’106’936 – Лица - в трудоспособна възраст]
    [_25 % или 1’672’274 – Лица - над трудоспособна възраст
    [_30 % или 2’035’295 – Лица - всички пенсионери в БЪЛГАРИЯ]
    [__5 % или _‘363’021 – Лица - пенсионери в трудоспособна възраст]
    [_34 % или 2’308’390 – Лица наети - общо в България за 2022 г.]
    [__8 % или _‘557’434 – Лица наети - обществен сектор за 2022 г.]
    [_26 % или 1’750’956 – Лица наети - частен сектор за 2022 г.]
    [_26 % или 1’798’546 – Лица - в чужбина, безработни и рентиери]
    =====
    най-любопитни са последните две позиции по 26% от 6’838’937 цялото население в България

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  34. 34 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    Като не подкрепяш никого, си стоиш в къщи. Тази опция трябва да бъде премахната.
    —цитат от коментар 28 на antonio_vivaldi


    абсолютно, тази простотия гнидите на Борисов също я преписаха от книжлето на баце си Путин

    отделно, кви ли бръмбари им се въдят в главите, че да си мислят кат да накривят някому капата... де викаше антикомуниста

    яж бахур...
  35. 35 Профил на aiv441115305
    aiv441115305
    Рейтинг: 154 Неутрално

    И все пак си мисля, че избирателната активност е важна - дори и да не подкрепяш никого. Аз лично смятам да гласувам. Защото не искам утре израждане, славчу и други повече или по-малко явни проводници на чужди интереси да ми спретнат някое измислено референдумче с минимален брой хахавелки.

  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7135 Неутрално

    Да се редиш на опашка, за да кажеш, че не харесваш никого. То е същото, като не отидеш да гласуваш.

  37. 37 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3744 Неутрално

    Вчера научих, че правото на глас го имали над 6 600 000 бг граждани на възраст над 18 години.
    По данни от 2020г. населението е 6 927 000.

    Не ги вярвам тези цифри....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK