След 12 май: програмно правителство или нови избори

След 12 май: програмно правителство или нови избори

© Дневник



Програмно правителство с мандата на БСП или нови избори - това е въпросът, на който търсят отговор политици и наблюдатели след предсрочното гласуване. Още първите коментари откроиха изолацията, в която попадна победителят в изборите - ГЕРБ, и голямата тежест, придобита от четвъртата партия в следващия 42-ри парламент - "Атака". 


Четири партии влизат в Народното събрание. Това са ГЕРБ, БСП, ДПС и "Атака". Това потвърдиха и междинните данни на ЦИК.


С най-висок резултат, но без мнозинство е партията на бившите управляващи, въпреки че те не успяха да завършат първия си мандат и кабинетът "Борисов" подаде оставка след масови протести. По изчисления на социолозите от "Алфа Рисърч" тя печели 96 мандата. Левицата ще има 83 депутати, ДПС - 39 , "Атака" - 22. За първи път от парламента ще отсъства традиционната десница. За първи път след 2001 г. няма да има и нова формация.




Ако и след обявяването на официалните резултати, това е разпределението на местата в парламента, съставянето на правителство ще бъде трудно.


ГЕРБ потвърди след изборния ден готовността си да състави самостоятелно правителство, т.е. на малцинството, както и в предишния мандат. Но за да успее, ще й трябва подкрепата на ДПС или на "Атака" и отделни депутати от други групи. Засега това изглежда невъзможно, ако политическите сили удържат на думата си.


Според предварителните резултати левицата и ДПС могат да формират мнозинство, макар и твърде крехко. Медиите, собственост на Ирена Кръстева - майка на кандидат-депутата от ДПС Делян Пеевски, вече излязоха със заглавия, че БСП и ДПС са с мнозинство в парламента, а ГЕРБ минава в опозиция.


Програмно правителство с премиер Пламен Орешарски, каквото лансира БСП, може да разчита на гласовете на народните представители около Лютви Местан, но не е сигурно, че ще има поддръжка от партията на Волен Сидеров. И в изборната нощ той повтори, че е против коалиция с ГЕРБ и БСП. Макар да не отхвърли съвсем възможността да преговаря, твърде често повтаряше, че може да води разговори за подкрепа на неговия "План".


Не е изключено групата на "Атака" да бъде разцепена, както се случи през мандатите на тройната коалиция и на ГЕРБ. Това би обслужило евентуален кабинет на БСП - ДПС. Някои по-смели в прогнозите си разсъждават дали пък партията на Бойко Борисов няма да опита да си набави гласове от хората на Волен Сидеров и да привлече ДПС. Тази хипотеза изглежда нереалистична. Лютви Местан неколкократно отхвърли възможността да работи заедно с Бойко Борисов и Цветан Цветанов, а и на нощната пресконференция каза, че движението е за съгласие, но не и за съглашателство.


Проблем за Сергей Станишев е да осигури за евентуалния премиер Пламен Орешарски стабилна подкрепа едновременно от ДПС и "Атака". Двете формации антиподи досега не дават категоричен отговор "да" или "не" и правят твърде много уговорки за бъдещото си поведение.


Развръзката се очаква в следващите две седмици. Конституцията предвижда новоизбраното Народно събрание да се свика на първо заседание от президента най-късно един месец след избирането на парламента.


Практиката досега е първото заседание на парламента да е максимално бързо след вота - обикновено във втората седмица след изборите. Макар да няма срок в основния закон за провеждане на консултации на държавния глава с парламентарните групи за съставяне на правителство, президентът се очаква да действа също бързо, както постъпи и след като кабинетът "Борисов" подаде оставка в края на февруари.


След консултациите президентът трябва да възложи на кандидат за министър-председател, посочен от най-голямата по численост парламентарна група, да състави правителство. Той има 7 дни да го изпълни, ако не успее да предложи състав на правителство, президентът връчва проучвателния мандат на кандидат-премиер, излъчен от втората по големина парламентарна група. Ако и в този случай случай не бъде предложен състав на Министерски съвет, в 7-дневен срок държавният глава възлага на някоя следваща парламентарна група да посочи кандидат за министър-председател. Т.нар. парламентарна рулетка може да отнеме между 1 и 2 месеца.


Когато проучвателният мандат е приключил успешно, президентът предлага на Народното събрание да избере кандидата за министър-председател.


Ако не се постигне съгласие за правителство, президентът назначава служебно правителство, разпуска Народното събрание и насрочва нови избори в двумесечен срок.

Коментари (116)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Медий
    Медий
    Рейтинг: 458 Неутрално

    След 12-ти нищо.
    Бякакви хора се опитват да протестират срещу статуквото. Всички ги наричат лумпени.
    300 000 били отишли на почивка за Великден. Явно българите са щастливи, богати и доволни. Това е.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    I'm addicted to the truth.
  2. 2 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    Пълним вакуума с шума, а?

    Докато е на кантар и още не е ясно за 2-3 дупетатски места кой ги печели, при това официално, всичко останало си е бля-бля и пълнеж на кънтящото на кухо обществено пространство.

  3. 3 Профил на petark
    petark
    Рейтинг: 458 Неутрално

    изборите ги спечели Цецо Василев, не знам дали разбрахте
    честито на олигархията, преминала на страната на БСП, както и на новата тройна коалиция
    Бареков форевър

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4905 Весело

    ГЕрБ се скриха като баш юнаци !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Чакат съвсем неприятни случки есента-зимата, тъй като бюджетът е оплескан отвсякъде.

  6. 6 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Нови избори, това е решението! Сега доста се поохарчиха за гласове, така, че при евентуални нови избори ще има поне 7-8 партии!

  7. 7 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Още дълго ще има да слушаме врели-некипели, как много отговорните партии искат да ни "оправят" максимално бързо и прочее, но все някой им пречи и им е виновен!
    Накрая ще се сговорят как да ни доошушкат, а доволният електорат ще блее възторжено.
    Каквото повикало, такова отвърнало!,

    ура и да живей!!!
  8. 8 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Навремето ДПС искаше забрана на БСП , след това станаха най-верни съюзници. Не бих се учудил на коалиция Атака -ДПС , с подкрепата на ГЕРБ и БСП , явно в нашата политика всичко е възможно.Че като гледам и в Гърция как десетилетни врагове се коалираха , се убеждавам за сетен път какво нещо е политиката.....

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  9. 9 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Касиране на вота от ГЕРБ заради сигнала на Мая Манолова ?

    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  10. 10 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Нови избори по формулата на президентски избори.
    Само набралите над 3% партии да участват.

  11. 11 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3071 Весело

    Дълго време основният коз на Сидеров беше анти ДПС говоренето (както и на ДПС - плашилото АТАКА) !!!

    В момента усеща във врата си топлия дъх на конкурент патриотите от СКАТ,ВМРО и прелъстената и изоставена Капка (айде Слави Бинев Архонтски народа го отсвири въпреки кресливият му вой) и ако се прегърне на всеослушание пред широката публика с Лютвито значи публично самоубийство !!!

  12. 12 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално
  13. 13 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Наистина ако има два три избора годишно, при липса на власт(пари) преди това и ресурса на партиите да купуват гласове е до тук.
    Ами след това кво ще правят ???

    Дали пък няма да доживеем по този начин най-после едни честни избори, с честни резултати?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  14. 14 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Нови избори ..
    Иначе ще ни будалкат - по "беровски" - бсп и дпс ..по пътя към 1997 година ...

    BIG AL
  15. 15 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 818 Любопитно

    Някой знае ли нещо за Буда бе? Къде се покри тая шушумига? Да не е пак в Правителствена с кръвно в резултат от изборния резултат? Кабинет има да съставя! Ама май нема с кого!? Чемширова, липсваш ми! Напиши няколко мъдрости по въпроса!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  16. 16 Профил на Медий
    Медий
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Поне срещу Цецо да продулжи производството. Герб не знаят как да реагират-плановете им за фалшифициране успяха само на половина.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    I'm addicted to the truth.
  17. 17 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    Бойко Борисов още ли не е обявен за общодържавно издирване? Защо не се покаже пред хората този напет юнак, да каже с кого смята да управлява, какви отстъпки смята да направи, колко предизборни обещания е готов да наруши, с колко държави и международни институции да ни скара, за да остане на власт и не влезе в затвора?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  18. 18 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 774 Весело

    На Българина Му писна от политика.
    Смяна на конституцията,и президентска Държава.
    240 палячовци са много,да оставим на страна останалите лапачи и обслужващият ги персонал.
    Лично мнение.

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  19. 19 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    [quote#14:"BIG AL"]Нови избори ..
    Иначе ще ни будалкат - по "беровски" - бсп и дпс ..по пътя към 1997 година ...[/quote]

    Да, и аз имам чувството, че сме се върнали 20 години назад...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  20. 20 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    [quote#15:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]? [/quote]
    Понеже Булката беглец пак се покри като бит ... таковата ... ентелегент по принцип , както сам Той си казва в онуй СРС, та ей ти го - показват ти го на снимка по разни статии като нагледно помагало.
    Тъй де, кат' Го нЕма наяве - поне на снимка.
    Макар че - то все тая. Дали ще мълчи на снимка или ще ръси тъпите си шменти-капели ... Няма никаква разлика!

  21. 21 Профил на Медий
    Медий
    Рейтинг: 458 Неутрално

    То вие си живеете 20 години назад в разбиранията си. Никъде не сте се връщали.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    I'm addicted to the truth.
  22. 22 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3661 Весело

    [quote#18:"Белият Негър"]Смяна на конституцията,и президентска Държава.
    240 палячовци са много[/quote]
    Та викаш - да неблегнем на един палячо?

    Да ти направи впечатление неговата и на служебният му смешник пълна неадекватност в последните десетина дена?

  23. 23 Профил на Rumen Stojanov
    Rumen Stojanov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    ПРИЯТЕЛИ,

    Всеки ще падне от власт, ако първите 3м. не направи:

    1. НЕЗАБАВНА ЛИБЕРАЛИЗАЦИЯ В ЕНЕРГЕТИКАТА.
    2. МРЗ И НЕОБЛАГАЕМ „СОЦИАЛНИЯ” МИНИМУМ от 566лв.
    3. ПРЕМАХВАНЕ "ТАВАНА" ЗА ОСИГУРОВКИТЕ (2 200лв.)
    4. ДАНЪК ПЕЧАЛБА 20% С НЕОБЛАГАЕМИ 50 000лв.
    И
    5. ОТДЕЛЯНЕ НА ПЕНСИОННОТО И МАЙЧИНСКОТО ВЗАИМНО ОСИГУРЯВАНЕ (2 и 3г.), ОТ СОЦИАЛНОТО ПОДПОМАГАНЕ
    6. ИНВАЛИДНИТЕ „ПЕНСИИ” ДА СЕ ПЛАЩАТ ОТ ЗДРАВНОТО ОСИГУРЯВАНЕ
    7. "ДЕТСКИ" ОТ 10лв., "МАЙЧИНСКИ" = МРЗ, САМО ЗА 18г. МАЙКИ, А СЕМЕЙСТВА С 1, 2 и 3 ДЕЦА ДО 18г. - ДА НЕ ПЛАЩАТ ДОД.
    .

  24. 24 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    за съжаление няма да има нови избори - БСП + ДПС + 3-4-ма купени депутати от Атака ще е мнозинството. така хем Сидеров ще каже, че са го измамили, хем ще е на власт през задния вход и няма да дразним ЕС, че партия като Атака е на власт.
    единственият изход ще са протести срещу това мнозинство и нови избори до 1 година.

    Истината ни прави свободни.
  25. 25 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 955 Любопитно

    [quote#23:"rumen221"]А СЕМЕЙСТВА С 1, 2 и 3 ДЕЦА ДО 18г. - ДА НЕ ПЛАЩАТ ДОД.[/quote]

    Ми то и малкото цигани които го плащат, да спрат! Не е точно това решението. Проблемът е в ниските доходи - никъде другаде!
    Аре да видим ще има ли протест за високи цени на тока, ако минималната заплата за страната е 800лв а средната 2000.

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  26. 26 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "След 12 май: програмно правителство или нови избори"."Надежда всяка тука оставете".

  27. 27 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    За да има нови избори , е нужно СЕГА и ДНЕС - навсякъде да се увеличи СПОМЕНАВАНЕТО на майките на бкп и дпс ..
    Сега опипват страхливо почвата и започват старите будалкания - беровско орешаровски ..
    Турчето и гея - се гласят старите лафове пак да им минават..
    Всеки ден - майките - навсякъде !!! За да разберат , че НЯМА да им мине пак номера !!!!
    Мааалите на ДПС и БКП - ще ни управляват !!???
    Не трябва да се допуска !!!

    BIG AL
  28. 28 Профил на bored2009
    bored2009
    Рейтинг: 451 Неутрално

    ГЕРБ няма да влезе в парламента и ще предизвика нови избори.
    Само те останаха с пари. Другите ще трябва да станат много зависими, ако има повторение на изборите. Те комунистите за тези взеха заем, а ако има още едни незнам как ще издиянат.
    BTW(И парите на собсвената си партия не могат да управляват, а искат на държавата.)

  29. 29 Профил на bored2009
    bored2009
    Рейтинг: 451 Неутрално

    ГЕРБ няма да влезе в парламента и ще предизвика нови избори.
    Само те останаха с пари. Другите ще трябва да станат много зависими, ако има повторение на изборите. Те комунистите за тези взеха заем, а ако има още едни незнам как ще издиянат.
    BTW(И парите на собсвената си партия не могат да управляват, а искат на държавата.)

  30. 30 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 567 Весело

    Нал гейберастите победиха бре кво сея умуват всички ?

  31. 31 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1418 Разстроено

    "Проблем за Сергей Станишев е да осигури за евентуалния премиер Пламен Орешарски стабилна подкрепа едновременно от ДПС и "Атака"


    Вчера го написах,ще го напиша и сега - "честита ни нова Тройна коалиция"...Това ли искаха протестиращите?Не!Искаха го олигарси и доносници.И си го получиха.Сеща ще започнат "Белене","Бургас-Александруполис" и още някой "Цанков камък",за който Местан е наред да си вземе хонорар.Ще върнат посредниците при газа и ще му увеличат цената.Ще се надигнат "еколози",за да кажат,че добиването от "Хан Аспарух" ще замърси Черно море и ще се спре разработването.И ще ни "върнат" на Русия...Ще пуснат Ал.Петров и най-после братя Галеви ще могат да си дойдат...Фронтиера и Богомил Манчев ще си развяват коня,а народа,народа ще си остане роб на олигарси и на матюшка Россия...

    Не разбрахме едно - на тези избори трябваше да избираме по-малката от две злини.Ами избрахме по-голямата..."Честито"

  32. 32 Профил на Мултикултиджендър-Ариец
    Мултикултиджендър-Ариец
    Рейтинг: 1079 Весело

    До коментар [#15] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    ХОДИ си на Позитано, че си разконспириран. Вече няма и как да се криеш зад Ваня.

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  33. 33 Профил на Мултикултиджендър-Ариец
    Мултикултиджендър-Ариец
    Рейтинг: 1079 Весело

    До коментар [#28] от "bored2009":

    Баа не могат те знаеш ли как хубаво разпределиха мангизите преди десети?

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  34. 34 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Този парламент прилича на вавилонската кула. Въпреки, че и четирите партии идейно не се различават същественно от бившите комунисти, т.е. имат общ корен, не могат да намерят общ език и допирни точки, така че да съставят правителство.

  35. 35 Профил на Dumont d'Urville
    Dumont d'Urville
    Рейтинг: 579 Любопитно

    Всъщност картинката май взе да се прояснява: При резултатите публикувани от ЦИК в 10:50 при разпределение на мандатите по Д'Онт се получават 97 за ГЕРБ, 86 за БСП и 34 за ДПС... 86+34=120 А с напредването на деня (и обработването на протоколите от чужбина = Турция) процентът на ДПС, съответно горната сума, ще нараства.

    If you understand, or if you don’t, If you believe, or if you doubt; There is universal justice, and the eyes of Truth are always watching you...
  36. 36 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 853 Неутрално

    какви предварителни данни, БСП + ДПС са 120 депутати според 99.27% от протоколите преброени от ЦИК

    twitter.com/voxybg
  37. 37 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#24] от "Forrest Gump":

    Изглежда логично като сбор, но дали Станишев е толкова тъп, та да прави отново коалиция с ДПС? Тук се занимават с всичко друго само не и с тоя цървул, дето вчера излезе да говори все едно е спечелил той изборите. Милиционерите са ми крайно антипатични, но този потомствен комунист се е самозабравил в говоренето.
    Сега ще го напъне вътрешната опозиция на Позитано и ще го питам с кой ще прави коалиция.
    Абе изобщо една картинка стана

  38. 38 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 536 Разстроено

    [quote#24:"Forrest Gump"]за съжаление няма да има нови избори[/quote]

    Дано не си прав...

    Порусначен народ- слаба държава
  39. 39 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Биляна Рилска, не бяха произведени избори за народни представители според Конституцията и законите на страната и изборите трябва да бъдат касирани, а виновниците да бъдат задържани, разследвани и подведени под отговорност.
    Вотът на българските граждани е тотално опорочен.
    Бончев каза, че има 2 процента брак на поръчаните от Министерския съвет 8 милиона и 340 хиляди бюлетини. Те, според заданието на Министерски съвет, са общо 8 343 000 броя. http://www.standartnews.com/izbori_2013-intervyuta/sobstvenikat_na_pechatnitsata_tova_e_brak_ne_byuletini-187781.html
    http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2013-05-12&article=450862
    http://bnt.bg/bg/news/view/100686/pechatani_li_sa_falshivi_buletini_v_kostinbrod
    Какво каза за броя на бюлетините Росен Желязков вижте и чуйте в края на видеото: http://btvnews.bg/video/news/rosen-zhelyazkov-za-problema-s-printerite-v-izbiratelnite-sektsii.html
    Бюлетина в предсрочни парламентарни избори имат право да пуснат общо 6 868 455 граждани, които фигурират в избирателните списъци. По данни на ЦИК, това представляват всички български граждани, навършили 18-годишна възраст към изборния ден с изключение на лишените от свобода и поставените под запрещение.
    6 868 455 български граждани са включени в избирателните списъци за предстоящите избори на 12 май. Това отчете говорителят на ЦИК Бисер Траянов. http://inews.bg/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F/6-868-455-%D0%B4%D1%83%D1%88%D0%B8-%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE-%D0%B4%D0%B0-%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D0%B4%D0%BE-%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B2-%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8F_l.a_c.327_i.285984.html
    Защо Министерски съвет в лицето на главният секретар на Министерски съвет Росен Желязков при ясната императивна норма на закона - чл. 162, ал. 4 от Изборния кодекс ясно регламентираща, че броят на отпечатаните бюлетини при избори за народни представители е равен на броя на избирателите, увеличен с 10 на сто е възложил обществена поръчка за отпечатване на 8 милиона и 340 хиляди бюлетини, като по данни на ЦИК общо 6 868 455 граждани фигурират в избирателните списъци?
    Съгласно императивна норма на закона - чл. 162, ал. 4 от Изборния кодекс ясно регламентираща, че броят на отпечатаните бюлетини при избори за народни представители е равен на броя на избирателите, увеличен с 10 на сто при 6 868 455 граждани фигуриращи в избирателните списъци данни на ЦИК, обществената поръчка за отпечатване на бюлетини трябваше да е 6 868 455 увеличена с 10 на сто или 7 555 300 изборни бюлетини, а не 8 милиона и 340 хиляди бюлетини.
    Поръчката на Министерски съвет в лицето на главният секретар на Министерски съвет Росен Желязков, защо има 672 130 изборни бюлетини в повече от предвиденото в закона? Защо дори и в поръчката изрично е посочено, че примерният тираж за изборите е 7.8 милиона бюлетини, което е с 244 700 изборни бюлетини в повече от предвиденото в закона?
    http://www.government.bg/fce/001/0235/files/1203_objavlenie.pdf
    http://btvnews.bg/bulgaria/politika/6-868-455-balgari-s-pravo-da-izlachat-novite-240-deputati.html
    Защо възложител на тази обществена поръчка е еднолично Министерски съвет в лицето на главният секретар на Министерски съвет Росен Желязков, като съгласно императивна норма на закона - чл. 26, ал. 1 т. 16 от Изборния кодекс ясно е указано, че Централната избирателна комисия определя съвместно с Министерския съвет условията и реда за отпечатването на изборните бюлетини и осъществява контрол за изпълнението на утвърдените изисквания? В конкретния случай Министерският съвет съгласно закона е длъжен да действа в условията на обвързана компетентност, а не в оперативна самостоятелност. При "обвързана компетентност" законовата норма насочва категорично само към едно определено решение, което административният орган трябва да вземе при наличието на предпоставките, предвидени от закона. А когато административният орган установи наличието на условията, предвидени от закона, за съответното административно действие, той пряко пристъпва към осъществяване на това точно посочено действие. При наличието на нормативно предвидените предпоставки поведението на административният орган е точно определено. Той не може да не извърши предписаното му от закона юридическо действие. Съвъзложители на тази обществена поръчка съгласно Изборния кодекс трябваше да са Министерски съвет и Централната избирателна комисия. Тоест - Министерски съвет и Централната избирателна комисия съвместно трябва да са възложители на обществената поръчка за отпечатването на изборните бюлетини и определят съвместно условията и реда за отпечатването на изборните бюлетини и осъществяват контрол за изпълнението на утвърдените изисквания.
    Друг вариант освен оспорване на изборните резултати и касиране на изборите, няма.
    Вотът на българските граждани е тотално опорочен и нарушението на Изборния кодекс не може да бъде санирано. http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135715515
    Конституцията, член 42, ал. 2 от нея постановява, че организацията и редът за произвеждане на избори и референдуми се определят със закон. Следователно Конституцията е делегирала на законодателя правото да определи как ще се организират изборите и реда за тяхното произвеждане. Република България е правова държава. Тя се управлява според Конституцията и законите на страната.
    Цялата държавна власт произтича от народа. Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет. Разпоредбите на Конституцията имат непосредствено действие. Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.

  40. 40 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#39:"latcho59"]Вотът на българските граждани е тотално опорочен и нарушението на Изборния кодекс не може да бъде санирано.[/quote]
    Аргументът „никой не може да черпи права от неправомерното си поведение” е логически израз на един от основните принципи на правото. Nemo ex suo delicto meliorem suam conditionem facere potest - никой дори и държавата.

  41. 41 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    До коментар [#31] от "popovski31":

    Кво си се разпищял бе. Бегай до НДК да питаш онзи с големата глава, що хвърли на улицата мандата, па хукна да се прави на опозиция на самия себе си.
    Днес сме 13 май, страната е в хаос от два месеца, а мандатът свършваше чак през юли.
    Да бехте го държали, па управлявали, а не сега да скимуцате.

    Ecrasez l’infâme
  42. 42 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#27] от "BIG AL":

    Да,не трябва да се допуска.Обаче как,бе младеж,как да стане?!Вчера гледам млади хора под 30 г се наливат с бира и псуват всичко,за което се сетиш.Гласувахте ли,момчета?-питам.
    -Да,бе,да,никога досега,та сега ли?!

    rock n' roll is king!
  43. 43 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    До коментар [#37] от "SSS":

    само управление на БСП и ДПС може да доведе до масов мор на еректората им от глад ,ще имат възможност да пробват тази зима и това ,отново ще уплашим европа с простотията си .Аз смятам ,че до нова година ЕС ще ни изключи официално и ще ни наложат всички визови ограничения ,заедно с екстрадация на всички мангали от ЕС ,като чужди граждани ,в обратния случай ще се получи ,че все едно са приели Северна корея с ракетите и всички комунистически екстри в територията си ,не вярвам да са толкова мазохисти ,още повече тук изборите ясно показаха състава на матрала.Честито на всички печеливши ,Бойко го няма ,успокойте се ,глада идва .

  44. 44 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 851 Неутрално

    [quote#24:"Forrest Gump"]за съжаление няма да има нови избори - БСП + ДПС + 3-4-ма купени депутати от Атака ще е мнозинството[/quote]

    Има и друг вариант. Борисов ще им "даде" няколко депутата, пък те ще обещаят да не ровят много-много в бъкиите.

  45. 46 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Дано да има нови избори! Иначе: задунайска губерния!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  46. 45 Профил на karada64
    karada64
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Естествено че нови избори, но за Велико народно събрание. А това Велико народно събрание да промени частта от конституцията отнасяща се до съдебната власт. Да се избират пряко от народа(заедно с изборите за народно събрание на 4 години) членовете на Висшия съдебен съвет и на върховните съдилища- конституционен, административен и касационен, както и главен прокурор. При провеждане на местни избори да се избират пряко от съответните области Председателят на окръжния съд и областният прокурор. Само при работеща и некорумпирана съдебна система, няма да се случват простотиите от последните 23 години и особено от последните 2 месеца.

  47. 47 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Това са празни приказки.

    Коалицията ще се състави в ... Москва!
    От вчера България е ... Украйна!

  48. 48 Профил на shrink
    shrink
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Има контролирано преливане на вот от ДПС към БСП. ДПС имат 200 000 гласа по-малко в сравнение с 2009, а БСП 250 000 повече. А както знаем гласуващите за ДПС никога не си променят вота толъ-така.

    Не дискутирам с мурзилоиди, живеещи в ЕС и САЩ.
  49. 49 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1418 Весело

    До коментар [#41] от "Graf":


    Графе,без таблици не те разбирам,какво искаш да кажеш....

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  51. 51 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#47] от "k":

    От Москва ли ще пратят парите за попълване на държавния бюджет? Станишев и Местан не са чак толкова прости и първосигнални с нагласата да управляват за един ден, пък след нас и потоп. Горе долу ще я продължат по същия начин, по който досега, само че без рязания на ленти. Едни приятелски фирми ще сменят други приятелски фирми. Най-вероятно ще оптимизират работата на митниците и ще разрият кочините в МВР което се е превърнало в силова групировка.

  52. 52 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Костоваците да кажат какъв е изхода от положението.

    Те са най-интелигентната част от населението.
    Те разбиха всяка възможност дясна партия да влезе в парламента.
    Те участваха в калния сценарий по отвращаването на народа от партийната демокрация.
    Те изоисаха кофи мастило,как щяла да дойде коалиция БСП-ГЕРБ-ДПС след изборите,ако не изберем тях!

    Толкова лъжи чухме от Костов-сега мълчи като...и подава оставки!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  53. 53 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    До коментар [#49] от "popovski31":

    Искам да ти кажа, че за няма четири години онези с голите глави и дебелите вратове профукаха ей туй: http://pi2009.cik.bg/results/proportional/rik_00.html

    Тази хич не е лесна работа, но няма да те пращам сега да питаш КабаИван-оff, че не е прилично.
    Като минат 40 дена ще ти обясння каква е връзката.

    Ecrasez l’infâme
  54. 54 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    ГЕРБ трябва да преодолее високомерието.

  55. 55 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Весело

    Пътища много. Успешни практики - също. няма кой да чете, защото тези, които са на власт последно време обичат да папат бананас

  56. 56 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Между другото най-умния ход от страна на ГЕРБ, е той да лансира настоящото правителство като програмен кабинет с мандата на ГЕРБ ограничено времево до една година, след което да бъдат проведени нови избори. Хем ще си запазят контрола върху определени сектори, хем няма да създават негативни емоции върху свои фигури.

  57. 57 Профил на Bluesky
    Bluesky
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Моят глас не е представен в новия парламент. Ако нямаше етническа партия, нямаше да има и болни.
    Ако електоратът на възраст си вземаше редовно лекарствата, ако образованите надвишаваха комиците, може би картината щеше да е друга. Каквато да се надяваме ще е след 30 години. Скоро няма да е.

  58. 58 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#39:"latcho59"]Съгласно императивна норма на закона - чл. 162, ал. 4 от Изборния кодекс ясно регламентираща, че броят на отпечатаните бюлетини при избори за народни представители е равен на броя на избирателите, увеличен с 10 на сто при 6 868 455 граждани фигуриращи в избирателните списъци данни на ЦИК, обществената поръчка за отпечатване на бюлетини трябваше да е 6 868 455 увеличена с 10 на сто или 7 555 300 изборни бюлетини, а не 8 милиона и 340 хиляди бюлетини.
    Поръчката на Министерски съвет в лицето на главният секретар на Министерски съвет Росен Желязков, защо има 672 130 изборни бюлетини в повече от предвиденото в закона? [/quote]
    Правоохранителните органи на България са иззели 350 хиляди фалшиви бюлетини в навечерието на парламентарните избори.
    Къде са останалите 322130 изборни бюлетини заявени в лицето на главният секретар на Министерски съвет Росен Желязков и отпечатани от костинбродската печатница "Мултипринт" в повече от предвиденото в закона? Точно тези 322130 изборни бюлетини ли обърнаха и подмениха вота на народа? Росене, Росене ....Росен се издъни, иззели са изборните бюлетини, където щяха да се отбелязват ... Този разговор пресъздаде гражданин на Костинброд.

  59. 59 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#0:"статията"]След 12 май: програмно правителство или нови избори [/quote]
    Нови избори.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  60. 60 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    "Още първите коментари откроиха изолацията, в която попадна победителят в изборите - ГЕРБ..."

    Така е и не е така! Коя партия освен БСП(само в комбинация със "светската" партия ДПС, разбира се) не са в изолация.
    И ДПС, и Атака ще попаднат в ситуация аналогична на ГЕРБ.
    Атака е националистическа формация, рискова за партниране с коя да е партия с Евро ориентация.
    Предполагам, че ще се пробват да направят коалиционно правителство тип Беров. Идеално е за рестарт на проекта "Белене" - тъкмо и ДПС ще материализира максимално подкрепата си. Негласно се коментира, че две от 4те парламентарни партии са с руско финансиране - удобен вариант Волен да се отплати на спонсорите.

    I Want To Believe
  61. 61 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#59] от "ПАВЛА - Sorrylol":

    Кой ще се яви на тях? Десните партии са изпаднали във вцепенение, сякаш живота е свършил и повече избори няма да има. Много оставки, а нови лица които да сменят напусналите не се виждат. Имаме членски маси в насипно състояние. На теория всички тези партии с подали оставка ръководства, може да се обединят помежду си, само че къде са им лидерите?

  62. 62 Профил на Пламен Джапаров
    Пламен Джапаров
    Рейтинг: 471 Неутрално

    За мен ГЕРБ вече са история. Изходът от ситуацията го виждам така: БСП правят експертно правителство, с предимно надпартийни лица. Естествено ДПС ги подкрепят изцяло (гласно или негласно). Приятната изненада е ключовата роля на Атака. Сидеров ще подкрепи такъв кабинет, но във всеки момент при някой гаф може да смени посоката. Това само по себе си е гарант правителството да работи в полза на народа! Хората също биха излезнали пак на улицата при първи индикации за корупция или решения в техен ущърб. Аз лично съм оптимист за бъдещето!

  63. 63 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1089 Гневно

    К'ви са тия простотии, я се махайте всичките!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  64. 64 Профил на kapablanka
    kapablanka
    Рейтинг: 402 Неутрално

    След 12 май е възможно програмно правителство съставено с мандата на ГЕРБ. Някои хора доста избързват с Орешарски. Я вижте това:

    "ГЕРБ ще има 98 депутата, БСП - 86 депутата, ДПС - 33 мандата, "Атака" - 23 мандата. Това прогнозира проф. Красимир Калинов от Централната избирателна комисия (ЦИК) пред БНР".

    Като се съберат 98 и 23 какво се получава ? Е, от Атака казаха, че нямало да подкрепят ГЕРБ, ама всичко става на тоя свят))

  65. 65 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#58:"latcho59"]Правоохраителните органи на България са иззели 350 хиляди фалшиви бюлетини в навечерието на парламентарните избори.
    Къде са останалите 322130 изборни бюлетини заявени в лицето на главният секретар на Министерски съвет Росен Желязков и отпечатани от костинбродската печатница "Мултипринт" в повече от предвиденото в закона? Точно тези 322130 изборни бюлетини ли обърнаха и подмениха вота на народа? Росене, Росене ....Росен се издъни, иззели са изборните бюлетини, където щяха да се отбелязват ... Този разговор пресъздаде гражданин на Костинброд.[/quote]
    Според БСП 700 000 бюлетини били отпечатани за подмяна на вота (видео) 700 000 са отпечатаните бюлетини за подмяната на вота, обявиха днес от БСП.
    Редица сигнали, които получаваме в централата на БСП, са основно в посока на това, че откритите 350 000 подготвени бюлетини с цел подмяна на вота на гражданите са само половината от общо отпечaтаните. Информацията, която постъпва при нас, е, че са отпечатани общо 700 000 бюлетини. Това заяви юрисконсултът на НС на БСП Аглика Виденова.
    http://www.dnevnik.bg/izbori2013/2013/05/12/2058847_spored_bsp_700_000_bjuletini_bili_otpechatani_za/
    Защо сега всички са като във ферма на "щрауси" и си зариват главата в пясъка? Нали трябваше да ни е ясно, че за Българската социалистическа партия, доверието на избирателите стои над властта на всяка цена.

  66. 66 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#64] от "kapablanka":

    Хе,Хе! Гладна кокошка просо сънува. Болен ще извърши политическо самоубиство, ако подкрепи ГЕРБ, защото във врата му диша бившия му сподвижник Валери Симеонов. Гласувалите за Атака ще станат привърженици на НФСБ.

  67. 67 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Костоваци,нали искахте любимото на вожда ви програмно и експертно правителство?

    Е,на ви го!
    А,кажете сега,съберете се интаелигенциата и кажете!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  68. 68 Профил на Караниев_Добруджа
    Караниев_Добруджа
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Абе кви са тия вотове от хора преселили се в Турция,и практически живеещи там без да са зависими от БГ икономика?!те усложняват ситуацията,иначе Герб и Атака ще сформират правителство.Какво е това ДПС и какво защитава?В БГ никой не отнема правата на малцинствата,няма нужда от такава партия.Ненужна измислена партия,вижте сиа кво стана,ни напред ни назад,запецна,ама и тия БСП са еб@не,ама много,те много л@йна праят.Никва програма нямат,само чакат инструкций от запад от колонизаторите,и ако те сформират коалиция дупе да ви е яко.Кой за кого гласува и за кво?и тияя дето не гласуваха и те са еб@не,готованковци,чакат някой да дойде и да им създава работа,щот са толкоз мързеливи и глупави че не могат да направят разлика между добро и лошо.Баси!!!Единствено Атака има програма,и е ясна и реално изпълнима.тия гнусни БСП нямат никва програма а само заливат с помия,скандала със СРСтата е техен,с бюлетините също,случая с Буда също,само със заливане с помия водят предизборна кампания.Не разбирам техния електорат 27%,баси чупят тъпомера!!!

  69. 69 Профил на kapablanka
    kapablanka
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#66] от "nikero":

    Аууу, колко си се загрижил за Сидеров. А няма да е самоубийство заедно с турците да крепи правителств на комунистите, така ли ? Не си изпускайте нервите, товариши. Вярно е, че оня смешко Серго за пореден път загуби избори, ама много бързате, бе)).
    Все пак ГЕРБ ще получи мандат за съставяне на правителство. Не забравяйте това.
    А за гладната кокошка ще гледаме накрая))

  70. 70 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Хора, трябва сериозно да се мисли за обединителен конгрес на десните партии извън парламента- ДСБ, СДС, ДБГ, партията на Капон и тази на Касим Дал. Оглеждайте се за лица с потенциала да се превърнат в нейни лидери.

  71. 71 Профил на Пламен Джапаров
    Пламен Джапаров
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Мога ли да попитам хората, роптаещи за нови избори какво очаквате на тях? ГЕРБ да спечели с 20% ли? Това никога повече няма да се случи. Колкото и избори да се провеждат, резултатите ще са такива, най-много БСП да спечели повече гласове, обирайки по-голяма част от протестния вот за НФСБ, Кунева и т.н.

  72. 72 Профил на karada64
    karada64
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Според мен е по-добре още 2-3 месеца да има служебен кабинет, отколкото програмно(коалиционно) правителство от маймуни, дето вече сме им сърбали свинщините.

  73. 73 Профил на fifiperoto
    fifiperoto
    Рейтинг: 444 Гневно

    Нови избори-дрън, дрън.Да запрятат ръкави и да почнат да бачкат, да не се правят на ощипани булки, че България тях чака.

  74. 74 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#65:"latcho59"]Според БСП 700 000 бюлетини били отпечатани за подмяна на вота[/quote]

    [quote#39:"latcho59"]Поръчката на Министерски съвет в лицето на главният секретар на Министерски съвет Росен Желязков, защо има 672 130 изборни бюлетини в повече от предвиденото в закона? [/quote]
    Според БСП са 700 000 бюлетини - според мен са 672 130 изборни бюлетини в повече от предвиденото в закона. Почти същото, нали?
    [quote#58:"latcho59"]Къде са останалите 322130 изборни бюлетини заявени в лицето на главният секретар на Министерски съвет Росен Желязков и отпечатани от костинбродската печатница "Мултипринт" в повече от предвиденото в закона? Точно тези 322130 изборни бюлетини ли обърнаха и подмениха вота на народа? Росене, Росене ....Росен се издъни, иззели са изборните бюлетини, където щяха да се отбелязват ... Този разговор пресъздаде гражданин на Костинброд.[/quote]
    http://www.bnews.bg/article-76171

  75. 75 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    Споко, ще има ново стабилно правителство на БСПДПС. То ще бъде подпомогнато от "железния юмрук" на новата партия-българската прокуратура! или ако ви харесва отдел "пропаганда и агитация". Но ЮМРУК е по-правилно.
    Тази нова партия БСПДПС ще ни управлява поне едно-две поколения, пак ще си имаме вицепремиера Матинчев /познато а/, да сте видели днес някоя агитка да вика и вее байряци? Спонсорите на агитките командват парада, а те са от новата партия. БМРО ще участва в гражданската експертиза на новото правителство..и вижте какъв ред и порядък ще има. Онези лумпени дето си мислеха, че те са гражданските протести ще се разпишат в прокуратурата на едно-две предупреждения и ще си седнат на задниците.
    Слава на БСПДПС- новата партия на светлото бъдеще!
    Някой несъгласен?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  76. 76 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#69] от "kapablanka":

    ПРограмен кабинет с мандата на ГЕРБ е добра идея, само че какво ще правят тогава господата ББ и Цветан Цветанов?

  77. 77 Профил на kapablanka
    kapablanka
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#76] от "nikero":

    Ти какво очакваш да правят ? Не е нужно да са в него. Със сигурност в България доста кадърни хора, а не е нужно някакъв си Орешарски да е премиер.

  78. 78 Профил на Караниев_Добруджа
    Караниев_Добруджа
    Рейтинг: 458 Неутрално

    нови избори,веднага,веднага,и само тези партий които преминаха 4%овата граница.и да се задължат да представят няква програма,ако сформират правителство кви намерения имат кво ша праят.това е най правилното,нови избори,веднага,ВЕД-НА-ГА!!!д се забранят коалиций,като чуя думата коалиция ми се повръща,баси гнусната работа!завиждам им на тия дето не гласуват и гледат като теле в железница,и не мога да ги мисля!!!

  79. 79 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#65:"latcho59"]Според БСП 700 000 бюлетини били отпечатани за подмяна на вота (видео) 700 000 са отпечатаните бюлетини за подмяната на вота, обявиха днес от БСП.
    Редица сигнали, които получаваме в централата на БСП, са основно в посока на това, че откритите 350 000 подготвени бюлетини с цел подмяна на вота на гражданите са само половината от общо отпечaтаните. Информацията, която постъпва при нас, е, че са отпечатани общо 700 000 бюлетини. Това заяви юрисконсултът на НС на БСП Аглика Виденова.
    http://www.dnevnik.bg/izbori2013/2013/05/12/2058847_spored_bsp_700_000_bjuletini_bili_otpechatani_za/
    Защо сега всички са като във ферма на "щрауси" и си зариват главата в пясъка? Нали трябваше да ни е ясно, че за Българската социалистическа партия, доверието на избирателите стои над властта на всяка цена.[/quote]
    Трябва да се изтъкне още, че властта на всяка цена е в противоречие с чл. 1, ал. 2 от Конституцията. Съгласно този текст: "Цялата държавна власт произтича от народа. Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция", а това означава, че народът е първичният носител на властта. Държавната власт се осъществява от народа, което става по двата начина, предвидени в чл. 1, ал. 2, изр. 2 от Конституцията: "непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция". И когато народът избира народни представители, той влага своята воля на конституционен носител на държавната власт да бъде представляван от точно определени лица в Народното събрание. Народът прави преценка на качествата на тези лица и тяхната способност да го представляват и да осъществяват неговата държавна власт още преди самия избор. Никой друг, включително и партийните интереси, не стои над народа.

  80. 80 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#75] от "chichka":

    Ако се забранят всякакви избори оттук нататък е възможно.

  81. 81 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Новите избори са най-вероятен вариант. Не че няма желание за всякакви варианти на съглашателство, за да не се променя нищо. Просто това не може да се получи без още по-голяма загуба на доверие. Политиците ни няма да се променят от самосебе си. Или ние ще ги променим, или те ще ни погребат. Но първо трябва да променим поне малко себе си. Да повярваме, че нещо зависи от нас. Иначе всичко е безсмислено.

  82. 82 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Айде вече и Куневата дала оставка! Абе успяха да нни сго0твят и това сие! Нови изборио ли? на върба в петък! Сега се гответе за стабилно мафиоътско управление БСП + ДПС. Честито господа "демократи"!

  83. 83 Профил на Караниев_Добруджа
    Караниев_Добруджа
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Елате и ми цъкнете минуси тука на място при мен!!!като имаме предвид факта че ДПС са никва партия,а са не знам как да ги нарека някой с богат речник да подскаже,значи тия БСП са нищо без ДПС,това е ФАКТ на ФАКТОВЕТЕ,БСП без ДПС са гола вода,мижава партия,как ще дапуснете да ви управляват аматьори27% заблудени телета в железница.ааауууууууууу не,катастрофа!Не е ли така,съгласете се!!!абе как ще управляват тия заблудени ве,да са махат,въобще не заслужават.

  84. 84 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#13] от "traveler1":

    Точно така. Да правим нови избори, докато не им свършат парите или не им писне да се надцакват с купуване на гласове

  85. 85 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#82] от "gibi":

    Нейната оставка е под условие, което няма да се сбъдне. Дано поне на това събрание на ръководството си извадят поуки и променят политиката си за начините, по които да се печелят симпатизанти.

  86. 86 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Нови избори. Това е. Никакви коалиционни правителства, защото това означава подмяна на вота. Така и не мога да разбера хората гласували за Атака - с какво точно Волен ги убеди да гласуват за него при положение, че нито едно от предложенията му не е работещо. За капак той ще вземе дори с Д ПС да се събере ако и това вече бе намекнато. Да се смееш ли, да плачеш ли?

  87. 87 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#24] от "Forrest Gump":

    Волен в последните си изказвания прехвърля фокуса на патриотизма си не срещу малцинствата, а срещу колонизаторите като ЕРП-та и вериги магазини. Това е още от оставката на правителството всъщност. Изглежда сякаш е готов на преговори с БСП и ДПС

  88. 88 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#14] от "BIG AL": Нови избори . Иначе ще ни будалкат - по "беровски" - бсп и дпс ..по пътя към 1997 година ...

    Така е, напълно съм съгласен. Затова трябват избори до дупка, без съставяне на кабинет. Сегашното ни служебно правителство показва, че с нищо не е по-лошо от предходните десетина, макар и да не е по-добро от тях. А ако произведем десетина парламентарни избори за около една-две години, хем бедната пауперизирана част от гражданите ще се поопаричи малко с по стотина-двеста лева при всеки нов избор, хем сметките на олигарсите ще поотънеят, и така току-виж успеем да си изберем на края правителство, което да не е предварително определено от олигарсите. Пък и след десетина избора и народът може де се поограмоти как и за кого с по колко да гласува.

  89. 89 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Чака се думата на Бойко Борисов!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  90. 90 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    До коментар [#80] от "nikero":

    Защо да забраняват, останалия спектър винаги ще е разделен на 10-20 партии по изборите-българи сме. А новата БСПДПС винаги ще има мнозинство. На колко години си, аз съм дядка, доста съм видял и прочел.
    Помислете кой ще е новия вицепремиер "Матинчев"??

    Русия- проказата на планетата Земя.
  91. 91 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Да не забравя да докладвам как гласувах. Жена ми мърмора, мърмора- искаше да гласувам за Костов, щото той бил най-малкото зло, не бил прост и т.н., което е вярно- макар че има други работи. Почти се навих. Добре, ама като влязох вътре и ги видях ония всичките мърди написани, им теглих един огромен кръст и написах: "Всичките са маскари! Алеко е прав! Искам пряко управление от Брюксел!" И се надявам на следващите избори да има много последователи на тая идея - разпускане на кочината с всичките полит-, магистрат- и прочие прасета в нея! Да се въведе поправка в европейската нормативна уредба да може една кочина, щом се налага, да бъде управлявана директно от Брюксел!

  92. 92 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#14] от "BIG AL":

    До коментар [#14] от "BIG AL": Нови избори . Иначе ще ни будалкат - по "беровски" - бсп и дпс ..по пътя към 1997 година ...

    Така е, напълно съм съгласен. Затова трябват избори до дупка, без съставяне на кабинет. Сегашното ни служебно правителство показва, че с нищо не е по-лошо от предходните десетина, макар и да не е по-добро от тях. А ако произведем десетина парламентарни избори за около една-две години, хем бедната пауперизирана част от гражданите ще се поопаричи малко с по стотина-двеста лева при всеки нов избор, хем сметките на олигарсите ще поотънеят, и така току-виж успеем да си изберем на края правителство, което да не е предварително определено от олигарсите. Пък и след десетина избора и народът може де се поограмоти как и за кого с по колко да гласува.

  93. 93 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Както и да се нарича правителството е на БСП и ДПС с премиер Орешарски - първо син сега вече червен. Обединяващото при тези 2 политически партии е строежът на АЕЦ Белене. Комунетата ще се опитат да не се "набиват на очи" при отваряне на строителството на АЕЦ, но няма да успеят. Вероятно ще се опитат да привлекат и Атака, които са също проводници на руските интереси у нас. Атака вероятно би склонила и на строителството на нови джамии, там където все още не живеят мюсулмани стига да стане строителството на АЕЦ Белене.

  94. 94 Профил на Darin Ivanov
    Darin Ivanov
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Слаби политици, слабо гражданско общество следователно слаба държава. А от тези три неща следва- масово заминават младите българи да учат в чужбина, ако не са имали средства след като завършат заминават да работят там. 2014 напълно се отваря пазара за работна ръка в Европа тогава отново много хора ще заминат. над 50 000 българи всяка година кандидатстват пряко или косвено за "Зелена карта".Не виждам кое ще спре тези процеси на обезлюдяване, ако прибавим ниската раждаемост и високата смъртност се очаква до 30 години държавата да загине като изчезне.Ако си на 21 години в момента нямаш друга алтернатива освен да станеш мутрупоклонник или емигрант.

    Дано някой го чуе от хората които могат да вземат спешни мерки, защото ако чакат от младите да им поправят грешките жертвайки живота и щастието си - НЕ СА ПОЗНАЛИ .

    X
  95. 95 Профил на viktoriya22
    viktoriya22
    Рейтинг: 458 Неутрално

    И аз съм на мнение, че АТАКА ще клекнат и ще направят коалиция с ГЕРБ. Никой няма да търпи коалициа БСП и ДПС!! Въпросът е как ще се случи това и с какво ще прикотка Борисов Сидеров, за да се съгласи за евентуална коалиция......
    Следващите дни ще бъдат доста интересни!

  96. 96 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1034 Весело

    [quote#91:"Красимир Кабакчиев, дфн"]"Всичките са маскари! Алеко е прав! Искам пряко управление от Брюксел!"[/quote]

    Мда. Отлично кебапчиев. За това да припишеш възгледите на знаменития му герой на самия Алеко се иска нещо повече от наглост. Впрочем, теб нали за това те натираха от БАН, бре, доносник?

  97. 97 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    До коментар [#62] от "plambata_86":


    [quote#62:"plambata_86"]За мен ГЕРБ вече са история.[/quote]

    Точно обратното!

    Абсолютно съм сигурен, че при сегашната "Московска" ситуция, хората гласували за СДС/ДСБ/РЗС плюс голяма част от негласувалите биха подкрепили ГЕРБ!

    Това са поне още 10%

    Колкото и да не се харесва ГЕРБ вече е безпорната десница - доказха го през изминалия мандат! Удържаха бюджетна дисциплина и не харчеха за популизъм! Това кой бил мутра, ченге или член на БКП са празни приказка - "... по делата им ще ги познаете..."!

  98. 98 Профил на Караниев_Добруджа
    Караниев_Добруджа
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Веднага Президента да предложи на 4те партий да се състезават на нови избори.То е ясно че с вотовете на електоратите на неучастващите във втория тур партий ще се излъчи партия.4те партии трябва да се съгласят да премерят сили още веднъж,заради нас и заради бъдещето на БГ.И да се обясни на тия говеда негласуващи да гласуват ако искат да има България.В рамките на една седмица партиите да представят програми,да бъдат задължени да представят програми,да им се забрани да се заливат с помия,искам да видя програмите на БСП и ДПС,това което правеха досега вече го знаят и първолаците,искам истинска програма,и ако не я изпълнят да им се търси отговорност.В рамките на една едничка седем дневна седмица може да се разреши проблема.Нови избори!!!!ВЕДНАГА,мога да гласувам и за БСП,но искам да им чуя програмата!на ДПС също!ще ги изслушам внимателно.програма,социално осигуряване,външна политика,енергетика,вътрешна политика,искам да знам кво ша праят с ЕРПтата,веднага сега

  99. 99 Профил на Darin Ivanov
    Darin Ivanov
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#94:"Darin Ivanov"]Слаби политици, слабо гражданско общество следователно слаба държава. А от тези три неща следва- масово заминават младите българи да учат в чужбина, ако не са имали средства след като завършат заминават да работят там. 2014 напълно се отваря пазара за работна ръка в Европа тогава отново много хора ще заминат. над 50 000 българи всяка година кандидатстват пряко или косвено за "Зелена карта".Не виждам кое ще спре тези процеси на обезлюдяване, ако прибавим ниската раждаемост и високата смъртност се очаква до 30 години държавата да загине като изчезне.Ако си на 21 години в момента нямаш друга алтернатива освен да станеш мутрупоклонник или емигрант.

    Дано някой го чуе от хората които могат да вземат спешни мерки, защото ако чакат от младите да им поправят грешките жертвайки живота и щастието си - НЕ СА ПОЗНАЛИ .[/quote]

    X
  100. 100 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#97] от "k":

    Няма да гласуват за ГЕРБ, а за тяхната си партия, както и да бъде наречена, защото бившите ДСБ, СДС и тези около Нейнска събират достатъчно гласове за да влязат в Народното събрание. Манипулациите на социолозите този път няма да минат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK