Рекордни разходи за медийно отразяване на участниците в изборите

Рекордни разходи за медийно отразяване на участниците в изборите

© Дневник



Коалицията Воля-НСФБ продължава води класацията за похарчени пари за медийно отразяване 20 дни след началото на предизборната кампания. До този момент участниците в изборите са изразходили общо над 3.5 млн. лева без ДДС за отразяване, което е рекорд, отчитат от Института за развитие на публичната среда, който обобщава данните. За същия период през 2017 г. са похарчени под 2.5 млн. лева без ДДС.


Всичко, което трябва да знаете за изборите - четете тук


Освен общата сума, рекорд е и тази, използвана от Воля-НФСБ. "Дори и разточителните медийни кампании на Николай Бареков през 2014-та година вече отстъпват пред разходите направени от морската коалиция. Още повече, че до изборите остават още 10 дни, в които средствата за медии ще се увеличават", коментират от Института за развитие на публичната среда.





Мониторингът обхваща 40 национални и регионални медии - 10 телевизии, 3 радиостанции, 13 вестника и 14 информационни сайтове и агенции чрез проследили договорите сключени между участниците и тези медии, публикувани на интернет страниците на последните.


Воля-НФСБ продължава да насочва своите средства основно към големите телевизии - "Нова телевизия", Би Ти Ви и БНТ. След тях по разходи за медийна кампания се нареждат ГЕРБ-СДС с 503 392 лв. От началото на кампанията те са ориентирани към онлайн и печатни медии, но в този период вече има и средства насочени към телевизиите. Трети по разходи са ВМРО-БНД с 492 001 лв., като основната им част е насочена за телевизионно излъчване. На четвърто място е формацията на Цветан Цветанов - "Републиканци за България", която е похарчила 409 996 лв.


От подписаните договори изглежда, че коалицията с втора по численост парламентарна група - БСП за България, провежда по-скромна медийна кампания. До вчера формацията е вложила 202 660 лв. От левицата залагат на БНТ и партийната си телевизия БСТВ.


Най-много средства към 24-и март са привлекли трите водещи телевизии в страната - "Нова телевизия" - 677 116 лв., Би Ти Ви - 609 853 лв. и БНТ - 467 443 лв. С БНТ договори са сключили значително по-голям брой формации, обяснение за което може да се дължи и на сравнително по-ниските цени за отразяване на телевизията, които се определени с постановление на Министерски съвет. Така БНТ има договори с 13 формации, докато Би Ти Ви и "Нова телевизия" - с по 4.


Телевизия Евроком се нарежда на четвърто място по привлечени средства - 437 611 лв. Продължава и практиката тази медия да сключва и безвъзмездни договори с участниците в кампанията. Към 24-и март има 9 такива споразумения с участници в кампанията. Какви са услугите, за които се сключват тези безвъзмездни договори, и каква е тяхната стойност, не може да стане ясно от публикуваната информация.


Безвъзмезден договор за отразяване с политическа партия Атака пък е сключила партийната им телевизия Алфа. Това е и единственият договор на телевизията към 24-и март. Останалите партийни телевизии са сключили възмездни договори с политическите формации, с които са свързани - това са БСТВ и БСП за България, Скат и Воля-НФСБ, "Седем Осми" ТВ и Има такъв народ.


Междинните данни са втори от Института за развитие на публичната среда за тази кампания. Предстои финално обобщение в края на кампанията.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK