Предизборната реклама: Колкото повече – толкова повече

Новата коалиция между "Воля" и НФСБ е вложила в медийна реклама почти два пъти повече от ГЕРБ.

© Юлия Лазарова

Новата коалиция между "Воля" и НФСБ е вложила в медийна реклама почти два пъти повече от ГЕРБ.



Спомням си една случка в трамвай, някъде през 90-те. Невръстно хлапе пътуваше с баба си и през целия път не спираше да й повтаря "Моля теее, купи ми КукуРуку". Някъде на петата спирка на бабата й писна и отряза внучето с добре отработената фраза "Остави я тая вафла. Рекламират я толкова много, щото не се купува". Малкият притихна точно за минута. После погледна баба си и убедено я контрира:


- Добре де, а Кока Кола що я рекламират тогава?


Естествено, бабата нямаше отговор на този логичен въпрос и затова просто се направи, че в трамвая е шумно. Убеден съм, че хлапето е излязло като победител в спора и като са слезли на своята спирка, бабата веднага е купила вафла "КукуРуку".




Как ще гласуваме на 4 април - всички важни въпроси и срокове и последните прогнози - четете тук


Излишно е да ви убеждавам в смисъла на рекламата. Това е манипулация на съзнанието в особено големи размери и без значение дали го осъзнаваме или не - всички сме нейни жертви. Повечето реклами ни карат да пожелаваме неистово едни напълно неодушевени обекти. По време на избори обаче става различно. Тогава до пастата за зъби, дамската превръзка и лекарството за хемороиди рязко се подреждат рекламирани субекти от кръв и плът. Политиците превземат рекламните блокове на телевизиите, кацат по стени, трафопостове и улични стълбове, изскачат в екраните на телефоните и компютрите ни.


Тази година това присъствие е още по-обсебващо, защото пандемията ограничи възможностите на партиите да провеждат други класически форми на предизборна агитация - няма концерти и пълни зали. Да, няма и кебапчета.


Както вече се разбира - в следващите редове


ще се опитам да коментирам от позицията на професионалист най-шумните предизборни реклами.


Подредил съм ги не по реда на номера в бюлетината им, а по инвестициите, които те официално направиха в медиите преди тези избори (неофициалните инвестиции трябва да са предмет на съвсем друг прочит). В списъка съм се спрял на първите шест, чиято обща инвестиция в едномесечна медийна реклама надхвърля годишния бюджет на редица големи брандове в България.


На първо място в тази класация излиза новата коалиция между "Воля" и НФСБ - те са вложили в медийна реклама почти два пъти повече от ГЕРБ. Всъщност г-н Марешки започна да налива пари в телевизионна реклама далеч преди старта на предизборната кампания. Разбира се, в първото си видео, излъчвано в тежка ротация по основните медии, Марешки уж рекламираше двата си бизнеса едновременно. Когато събираш два бранда в една реклама, обикновено има някаква обединяваща цел. Само че лекарства и гориво трудно вървят в промоция.


Целта на тази кампания, поднесена доста смело под носа на СЕМ, беше да се рекламират самият Марешки и неговата партия. Думичката "воля" беше уж вмъкната, но съвсем осезаемо поднесена в рекламния текст. Впоследствие кампанията на г-н Марешки се промени, може би и заради присъствието на Валери Симеонов и неговата формация в новосформираната коалиция. Заради този пресен политически брак посланията стават две, но връзката между тях е спорна. НФСБ постави фразата "За истинските патриоти", явно да претендира собственост върху патриотичната идея. В същото време Марешки, в подкрепа на основния си мотив - "Гласувайте ни задачи", смело заявява, че е готов да подпише договор с гласоподавателите и отново под носа на СЕМ и ЦИК предлага да им изплаща неустойки при някакво митично неизпълнение на задълженията си.


Целият комуникационен подвиг на г-н Марешки


струва скандално много и на пръв поглед нищо няма да оправдае тази инвестиция,


ако се изпълни прогнозата на социолозите, че новата коалиция остава извън парламента. Но залогът за Марешки е доста голям и той явно не пести средства - има да брани не само своето политическо присъствие, но и съдебния си статус. Словесният каламбур в посланието, както и цялостната кампания очевидно са дело на професионалисти от моя бранш. Проблемът е, че размахът и качествата на тази кампания далеч надхвърлят тези на самия продукт. "Много малки неща са станали големи чрез правилната реклама", беше казал Марк Твен. В случая с Марешки и Симеонов не мисля, че писателят има право.


Следващият по официални инвестиции в медийна предизборна реклама е ГЕРБ. Управляващите не изневеряват на себе си и упорито цитират своя лидер. "Работа, работа, работа" е мантра, чието натрапчиво ехо отеква навсякъде - от джипа на премиера, през постерите по стените до телевизионния клип. Целта е повече от ясна - избирателите трябва да се сетят за работохолизма на самия премиер, активно афиширан до ниво на ексхибиционизъм. В клипа, който е озвучен лично от премиера, виждаме очакваните заснети от дрон кадри на магистрали, както и множество срещи на Борисов при обиколките му из страната. Като човек, който се занимава с продуцирането на реклами, мога само да си представя какво събиране на писмено съгласие с тези случайни статисти е паднало. Дори не смея да си помислям, че от ГЕРБ са пропуснали този важен детайл


и излъчват клип с лица, чиито авторски права не са надлежно отстъпени.


Но да се върна на "работата". Тройното повторение на тази дума изпълнява функцията по-скоро на комуникационна фасада. Съдейки по същността на всекидневните предизборни включвания на премиера Борисов, откровеният прочит на посланието би трябвало да бъде "Пари, пари, пари". Целта на масираната кампания на ГЕРБ преди тези избори е да размаха достатъчно внушително количество суми, които се предполага, че държавата раздава на градове, бизнеси и хора.


В комуникационно отношение подобна публична щедрост често постига добър ефект. Но в случая високомерната партийна трибуна на ГЕРБ подценява факта, че тук не става дума за инвестиции в черни дупки като магистрали например. Многото нули, които управляващите щедро поставят в есенцията на своите предизборни послания, едва ли се усещат толкова силно в момента от обикновените им избиратели, затънали в икономическите последствия на епидемията. И тройното повторение на фасадната дума "работа" трудно ще прикрие този факт.


Иначе, като става дума за повторение - винаги се сещам за Майор Майор. Джоузеф Хелър казва за героя си - "Някои хора се раждат посредствени, други постигат посредственост, на трети посредствеността се налага отвън. Майор Майор бе придобил посредствеността си по трите начина." Връщайки се към реалността ни - посредствеността, която лъха от кампанията на ГЕРБ на тези избори, вероятно е плод на дългогодишни усилия.


Трети в класацията по предизборно харчене в телевизионна реклама са ВМРО. Формацията на Каракачанов инвестира крупни суми, залагайки на твърди послания в опит да спечели най-консервативната част от гласоподавателите. Самият телевизионен клип е скромна продукция обаче. Малко възрожденски лукс - под формата на фигурални тапети и маса с кадифена покривка, върху която са нахвърляни антикварни книги. Отзад е знамето на ВМРО естествено. Афишираното съхранение на семейните ценности се пресъздава и визуално, защото актрисата Ернестина Шинова стои изправена до седналия пред нея Каракачанов.


Откриване на предизборната кампания на ВМРО

© Юлия Лазарова

Откриване на предизборната кампания на ВМРО


Посланието "България над всичко" звучи вече достатъчно клиширано не само заради изтърканата й употреба от патриотичните формации у нас, но и заради нейния първоизточник. "Deutschland uber alles" присъства в немския химн от близо два века и


оцелява дори след понатрупаната мрачна слава по време на нацизма.


Разбира се, ВМРО допълва това шовинистично послание с редица други, които ясно поставят партията в битка срещу всякакви нови пропагандни призраци като "джендърството" и гей браковете. Тези остри послания може да звучат като куршуми, но всъщност са невинна стрелба във въздуха, особено в момента. Опасявам се, че проблемите на хората в България са далеч от акцентираните в кампанията на ВМРО. И всъщност преди да се изправи срещу "джендърите", партията на Каракачанов ще трябва да премине един сериозен предизборен сблъсък с доста формации, които претендират за патриотичен профил - и НФСБ-"Воля", и "Има такъв народ" разчитат на модерното в комуникационно отношение "родолюбие". Тази поза носи дивиденти по време на избори, но много бързо измаря - и партиите, и избирателите. Ще си позволя да цитирам великия Чарли Чаплин - "Патриотизмът е твърде дълбоко чувство, за да бъде изобразен в позирането за снимка".


Идва ред и на следващите в тази класация - "Републиканци за България".


Широчината на отвора в кесията им говори за сериозни амбиции.


"Хората на Цветан Цветанов", както са по-известни в публичното пространство, в основната си част са генетично свързани с ГЕРБ. Затова в комуникационно отношение главната им цел е да се отделят публично от ГЕРБ. Иначе казано - това е трудната роля на дясната ръка, която се е откъснала от тялото на бъркащия в кацата с мед и сега претендира за чисти пръсти.


За целта републиканците залагат на послание "За държава с правила". В превод към хората - досега не сте имали такава. Увлечени в отрицание към рожденото си тяло, републиканците на Цветан Цветанов хвърлят в комуникационната битка и основния си спонсор - българския милионер от Чикаго Павел Вълнев. Той определено е интересен в комуникационно отношение субект. Станал е заместник на Цветанов, но в същото време е негов работодател и спонсорира лично цялата партия. И въпреки това не е в листите. Самият Вълнев бива използван и като комуникационен щит, когато се наложи - например ако прожекторите започнат прекалено силно да светят в очите на Цветан Цветанов. "Щом мога аз, можеш и ти", казва самият Павел Вълнев в специално изработен, прочувствен и скъпо струващ за излъчване дълъг телевизионен клип. Вълнев се опитва да заеме една свободна в момента комуникационна ниша - на успелия в чужбина българин, който се връща, за да сбъдне родните ни мечти, но по американски.


Това соло на сцената обаче предизвиква появата на доста въпросителни - например защо бизнесмен като Вълнев инвестира толкова крупни суми в лична рекламна предизборна кампания, в която де факто не участва? Все пак,


както казваше един любим герой на Алеко Константинов - политиката е "алъш-вериш, а не шега работа".


Чак на пето място по предизборни рекламни инвестиции застава БСП - с почти шест пъти по-малко вложени средства от първия. Много трудно е да се коментира кампания, която почти няма с какво да се запомни. Посланието "С грижа за хората" би трябвало да постави БСП в ролята на лидер на лявата част на политическия спектър, но това деление отдавна изгуби почва в публичното ни пространство. Розата на социалистите се кичи върху рехавото безличие на един телевизионен клип с гласа на Корнелия Нинова, който тихо ни напомня за присъствието на нейната партията като опозиция, каквато не е успяла да бъде. Но все пак, ако социолозите се окажат прави, БСП ще влезе като втора сила в парламента с чувствително по-малко предизборни разходи от партии, които ще бъдат надолу или дори извън класацията.


Може би трябва да приемем, че хората на Нинова съвсем съзнателно са решили да не си дават много зор в момента, защото влизат в тези избори в слаба кондиция и със сериозни вътрешни проблеми. Социалистите продължават да разчитат на изборната инерция, която все още ги държи над водата. Докога ли? "Едва когато отливът се случи, откривате кой е плувал гол." Точно тук съм максимално нахален и цитирам един от най-големите живи капиталисти - Уорън Бъфет.


Шести са обичайните отличници по предизборно облъчване - ДПС.


И Доган, и Пеевски не са в листите. Но първият, странно защо, ни гледа от всички постери из страната, а вторият - не.


И това май е сред най-големите загадки на тази предизборна кампания. Досега кампанията на ДПС обикновено оставаше малко встрани от прожекторите, защото те винаги са разчитали главно на лични срещи по местата, в които живеят най-верните им избиратели. Тази година обаче джипът на премиера сякаш обикаля тези градчета и села по-успешно от партията на Доган. Затова на ДПС се налага да използва и по-масова комуникация с пълното съзнание, че с нея се стреля малко напосоки. Клипът, който движението пуска в обръщение, е най-евтин като продукция и странно защо изглежда по-скоро като скучно новогодишно обръщение от страна на изправения пред син екран Мустафа Карадайъ.


Предизборната реклама: Колкото повече – толкова повече


Посланието "Рестарт на държавността" обаче изисква малко по-задълбочен анализ. Първо, определено сме го чували, при това скоро. Второ - не сме го чували от ДПС. Тази фраза ни връща в онази спешна акция, която премиерът Борисов предприе миналата година, когато му се наложи да влезе в атака, за да се отбранява от нарастващото недоволство. По изключително шумен начин тогава премиерът заговори за "рестарт на държавата" и обяви, че идва нова Конституция. Разбира се, цялата тази акция беше просто прах в очите на гнева и в носа на Европа - никакъв "рестарт" не се случи, а новата Конституция изчезна там, откъдето и се появи - в нищото.


Дали изобщо е възможен рестарт на една държава? На езика на рекламата това е "свръхобещание",


което обикновено води до разочарование у потребителите и провал на продукта в дългосрочен план. Сега и ДПС излиза с идеята за "рестарт" и концепцията може би е точно същата - парадна претенция за реформаторски образ. Или пък ДПС наистина говори за "рестарт" на машината? Тоест за изтриване на грешките в систематаи всички следи към причинителите им с едно натискане на бутона. ДПС се е справяло с този "рестарт" доста успешно и без официално да влиза в управлението. Дали сега иска нещо повече? Ще разберем скоро. Както е казал Чехов - "Ако в първо действие на сцената виси пушка, то в последното действие тя трябва да гръмне."


Надолу в класацията по предизборни инвестиции в реклама се подреждат още десетина партии, чиито изразходвани средства са жълти стотинки в сравнение с претендентите от първата шестица. Поради по-малките си възможности тези изборни играчи не успяват да се подредят в предизборните рекламни блокове на телевизиите и залагат основно на активно присъствие в социалните мрежи и малко външна реклама, особено в големите градове.


Гледайки парите, които партиите похарчиха за реклама преди тези избори, стигаме до логичния извод, че те продължават да разбират буквално Мечо Пух и неговото "Колкото повече - толкова повече". Явно политиците ни продължават да подценяват цената на думите и ги хвърлят със същата лекота, с която пилеят пари. Оплитат се в тях, спъват се.


Думите обаче не са бълхи, които подлежат на тренировка. Пуснеш ли ги - тръгват по своя си път. И после иди ги гони.


Всичко най-важно за предстоящите избори - в специалната рубрика на "Дневник".


Авторът е рекламист, управляващ партньор в The Smarts.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4615 Неутрално

    Работа, работа, работа!
    Резил,резил,резил!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 370 Любопитно

    Мечо Пух и мисирките?🤡

    Много съм прост
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на sarunka
    sarunka
    Рейтинг: 1014 Весело

    дали има партия, която със започване на изборната кампания да е понижила почти двойно одобрението (е все пак с едно на ум. според социолозите)?

    Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
  7. 7 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2984 Весело

    Това с демонстрацията на семейни ценности при ВМРО - Каракачанов седнал, а Ернестина Шинова - права, кърти мивки. Хубав текст.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4615 Неутрално

    До коментар [#6] от "sarunka":

    Питай харизанката. Придворната ви алфичка нещо се покри и докладва само на бойко.
    Защо ли?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2984 Весело

    До коментар [#6] от "sarunka":

    Ооо, не съм те мяркал напоследък, но май ще изгоря с една бутилка уиски заради теб.

  10. 10 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2521 Разстроено

    "Целта на тази кампания, поднесена доста смело под носа на СЕМ" - най-малкото съпротивление е пътят, който си избира не само водата, а след като няма ГРАЖДАНСКА позиция, няма поне малка съпротива, а едно безкрайно "иронично" апатично отношение, ТЯ БГ вода, ще си поддържа блатото, в което смело надигаме нослетата си. Колко ли вече останаха мишлетата...?

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  11. 11 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    Вечния поглед в чуждото канче.... Този е лош, онзи бил шкембе, трети харчел за реклама, четвърти не харесвал палитрата полове... Съм много готин, тотално сбъркана кампания.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  12. 12 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Как път толкова нашенци се ловят на гола кука?! Това "слушай какво ти казвам, а не гледай какво правя" не го ли разбраха вече избирателите, та чак яд ме хваща!

  13. 13 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 756 Неутрално
  14. 14 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 1872 Любопитно

    Бимбалов е уж рекламист, вместо да се радва и получава поръчки за реклама на партии, он взел да критикува?

  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    Бимбалов е уж рекламист, вместо да се радва и получава поръчки за реклама на партии, он взел да критикува?
    —цитат от коментар 14 на Дария Колев


    Ед го е, дека не се е ффффррррЕдил

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 941 Весело

    дали има партия, която със започване на изборната кампания да е понижила почти двойно одобрението (е все пак с едно на ум. според социолозите)?
    —цитат от коментар 6 на sarunka


    Има, ама за политическите трупове - или добро, или нищо.
    Та - нищо...

    Знанието е сила, информацията - власт
  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3880 Весело

    Нещо за Маяма и един адвокат с винилови постери покриващи 6-ет. сграда?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  18. 18 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    Както винаги Бимбалов е уловил същността на нещата и е предал с чувство за хумор предизборните локумки на партийните паралии, "загрижени" за бедния народ.

  19. 19 Профил на isidro
    isidro
    Рейтинг: 272 Неутрално

    За телевизията добре, ама за десетките билбордове с лика на ДБ кандидати нищо, нада, нали?

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1607 Весело

    Може и без Мечо Пух а , само едно двойно повече.......

  22. 22 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Хубав текст! Браво на Радослав, умен мъж.

  23. 23 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1681 Весело

    Ако това е "анализ" доста хора ще трябва да се откажем от занаята си с анализ в областта на обществените науки и да се съветваме с дрОгаря в розово...

  24. 24 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 759 Неутрално

    "Работа, работа, работа" означава ремонт на ремонта на ремонта.... с парите на данъкоплатците.
    Гарантирано от ГЕРБ-комунета!

  25. 25 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    Як форшпил.
    Живота - алабанана бенд. Баба и внуче спорят на тема реклама.

    Човек веднага би си помислил, че автора е "рекламист".

    И би познал.

    .. енд и мидшпила обикновения талаш

    09 Jun '20 — Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители 13 May '19 — Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 01 Sep '21 — Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев
  26. 26 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2690 Весело

    Досега не съм гледала нито един клип и не смятам да гледам.

  27. 27 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    "Работа, работа, работа" означава ремонт на ремонта на ремонта.... с парите на данъкоплатците. Гарантирано от ГЕРБ-комунета!
    —цитат от коментар 24 на ck


    Хи хи. Работа , работа, работа. То и робите са имали много работа.

    SHADOWS of SOFIA
  28. 28 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Доста хора вече гласуваха на 112 за номер 19. А уж хората не припознаваха този номер и той имаше направо отрицателен рейтинг според социолозите. Така че нищо не се знае...

  29. 29 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    Автора казва:
    "....Излишно е да ви убеждавам в смисъла на рекламата. Това е манипулация на съзнанието в особено големи размери и без значение дали го осъзнаваме или не - всички сме нейни жертви..."
    Извинявам се на автора, ама съм напълно НЕ съгласен с тази теза.
    Подсъзнателно и други подобни ала-бала. Не знам откъде точно ни влизат рекламните послания, но ако не искам и не търся кола (или кока-кола все едно), няма как да ми "влезе рекламата за Мерцедес примерно.
    Искаме нещо, предлагат ни го, НЕ обичаме да мислим може ли да стане, могат ли тези дето ни го предлагат да го свършат, дали не ни лъжат и готово, ние сме ЗА.
    Това особено силно важи при избора за кого да гласуваме.
    Аз на много от обещаващите се чудя, как вярват на щедрите обещания, но признавам съм много изненадан, когато Корни удари царя в земята. Възрастния лъжльо пусна лафа за 800-те дни, които честно казано са 8 пъти по-реалистични от 100-те дни на Корни.
    Смешното е, че и на това ще се намерят дали 80 или 800 човека не знам точния брой, които да клъвнат. И после рекламата ни била виновна - има една вина, за съжаление постоянна и неотстранима - липса на пипе.

  30. 30 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#17] от "hamiltonf":

    И на мен ми е любопитно, за разлика от другите на тях им видях рекламите из Ютюб.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3880 Неутрално

    До коментар [#30] от "Deadpudding":

    И в тик ток вършеят, бая млади са се зарибили, макар че, има и коментари, от които Маяма сигурно се е изчервила.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Иначе голямата борба е за вкарване на патриотичните патерици в парламента, защото вече имат със сигурност дебели папки където трябва и са управляеми и предсказуеми. А и са поливалентни - кеф ти БСП-2, кеф ти БСП-1, навсякъде пасват като дялани крадци. То сигурно и Слави/Мая си имат, но все пак са по-рискови и непроверени.
    Най-рискови за системата са ДБ, вероятно части от Мутри вън, Възраждане, ДОСТ /ако изобщо се явяват/, Републиканците /по американска линия/ и може би Божков.

  37. 37 Профил на sarunka
    sarunka
    Рейтинг: 1014 Весело

    До коментар [#9] от "boevbisser":

    за цецко ли се сети

    Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
  38. 38 Профил на sarunka
    sarunka
    Рейтинг: 1014 Весело

    по интересен ще анализа на платените реклами в соц мрежи.
    примерно от началото на кампянията солко рари е дал иво мирчев и д колко се е вдигнала и ли спаднала подкрепата за градската левица

    Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
  39. 39 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#31] от "hamiltonf":

    Споко извън София са малцинство.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  40. 40 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3880 Неутрално

    До коментар [#39] от "Deadpudding":

    Хич не е спокойно, половината клас на дъщеря ми, които са навършили 18-и, все са за нея.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  41. 41 Профил на sarunka
    sarunka
    Рейтинг: 1014 Весело

    До коментар [#34] от "Jeannie83":

    в красно село на тези избори за градската левица ще гласуват само веганите...

    Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
  42. 42 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#40] от "hamiltonf":

    Следва се тенденцията на запад като с тамошните им зелени и либерални партийки, фенове на Бърни(в последствие Байдън и първи мрънкащи от политиките които приема). В Софето, хората са масово разглезени на фона на всички останали. Половината от тия, ще отрезвеят много бързо а тези които не го направят, ще живеят в заблуда как стоят реално нещата в страната и ще си мислят, че 1500 заплата е ниска, докато масовия бачкатор ще се гърчи за 700лв. Ма така с глезотийката, айфончето и прочие лигавни. Тъжното е, че масата народ са изключително наивни. Помня като пубер, как масово всички се радваха на Баце и как щял да ни оттърве от Доган и прочие. Па то кво стана. И то не прости хора, а лекари учители... Та те така и сега с 18-23 годишните, които се връзват на тая вълна. Да му мислим ние, на чии ще се или няма да се вържем. Много хора гледат на Иванов, така както гледаха родителите ми и немалко познати на Борисов.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  43. 43 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 502 Весело

    Бимбалов е уж рекламист, вместо да се радва и получава поръчки за реклама на партии, он взел да критикува?
    —цитат от коментар 14 на Дария Колев

    Бимбалов НЕ приема поръчки за политическа реклама, защото има достойнство - за разлика от теб.
    Нали знаеш коя е думата за практикуващите най-старата професия, но без заплащане?
    Започва с "к", има пет букви и звучи като испанската дума за "завой". :)))

  44. 44 Профил на serena
    serena
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Клипове не съм гедала, тъй като отдавна съм приключила с гледането на телевизия. Каквото съм мярнала като предизборна реклама, то е от билбордове и плакати по улиците на Варна. Направи ми впечатление, че в статията липсват някои от претендентите за депутатска закрила, най-нагъл от които ми се струва да е Божков. Колко безпардонен и безочлив боклук трябва да си, че след всичко случило се да се изтъпаниш кандидат за депутат. От посочените в статията най-отвратителни, ама органично отвратителни са ми Марешки-Симеонов и Цветанов, там наглостта идва по друга линия. Направо ми се повръща, като ги видя!!! Друг, който предизвиква същите неприятни усещания, е изпълзелият отново бивш минфин Горанов, още един върл наглец. Вече май няма нормани хора, за които да се гласува, но аз все пак ще отида да гласувам.

  45. 45 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2984 Весело

    До коментар [#37] от "sarunka":

    Уви, за него. Няма да се предам до понеделник, но по-добре ми напомни какво уиски трябва да пратя, басът си е бас.

  46. 46 Профил на sarunka
    sarunka
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#45] от "boevbisser":

    🥃😉

    Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
  47. 47 Профил на sarunka
    sarunka
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#45] от "boevbisser":

    🥃😉

    Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  50. 50 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    Гласувайте за Винкела, за да може Аптекарят да отърве пандиза!

  51. 51 Профил на riemann
    riemann
    Рейтинг: 122 Весело

    Купуването и продаването на гласове е ПРЕДСТАВЛЕНИЕ! Със сценаристи, режисьори артисти и миманс/ние/!

    noblesse oblige




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK