Ходовете на Радев, Борисов, Трифонов - какво (не) се очаква през седмицата

Румен Радев ще проведе консултациите с всички партии в един ден

© Юлия Лазарова

Румен Радев ще проведе консултациите с всички партии в един ден



Консултации за съставяне на правителство при президента Румен Радев, евентуално изслушване на премиера в оставка Бойко Борисов в парламента, след като решение на депутатите го задължи да се яви, и връчване на първи мандат за съставяне на правителство на кандидат-премиера на ГЕРБ Даниел Митов - това са сигурните събития през започващата седмица.


Все още няма категоричен отговор на един от основните въпроси - дали Слави Трифонов ще се опита да направи правителство или да върне мандата. Той все още е в изолация заради положителен тест за коронавирус. И по темата говорят всички, а най-малко представителите на партията му "Има такъв народ", които отлагат отговора до връчване на втория мандат на тях. Това вероятно ще бъде следващата седмица. От публикация на Трифонов във фейсбук се разбра, че той смята, че този парламент не е "сигурен, спокоен и уверен", за да има време да се въвежда мажоритарна система за избор на депутати. Официално всички партии заявяват, че биха подкрепили правителство на "Има такъв народ", отделни негови политики или поне биха водили преговори в тази посока.


Официално повечето партии заявяват и, че не искат нови избори (най-категорично ГЕРБ и БСП), "Демократична България" също потвърди тази позиция през уикенда, но каза че "не сме готови и на всякакво управление". Дали ще бъде постигнат консенсус по законопроекти, които да водят до реални промени ще проличи от работата на парламента след сряда. Очаква се, че депутатите ще започнат с разглеждане на поправки в Изборния кодекс, каквито новите партии искат и че ще бързат с тях, за да ги приемат преди евентуални предсрочни избори.


На ход е президентът




Цял ден в понеделник (19 април) президентът Румен Радев ще има срещи с шестте парламентарно представени сили - ГЕРБ-СДС, "Има такъв народ", "БСП за България", ДПС, "Демократична България" и "Изправи се! Мутри вън!", след които да започне т.нар. въртележка с връчване на мандатите.


Гледайте на живо в dnevnik.bg - включвания от срещите и коментарите след тях.


Борисов няма да отиде на срещата на ГЕРБ, а ще изпрати представители на партията. Двамата с Радев са в публичен конфликт от повече от година.


Възможно е след срещата при Радев да има някаква яснота при какви условия партията на Слави Трифонов (той също няма да присъства, защото е в изолация) би опитала да състави кабинет, но по-вероятно "Има такъв народ" отново няма да каже нищо категорично.


Държавният глава ще събере и информация, на база на която да реши коя ще е третата формация, на която да връчи мандат, ако се стигне до там. От събитията досега се очаква това да бъде БСП - миналата седмица в парламента лидерът й Корнелия Нинова заяви готовност за получаването му, а партията й обяви подкрепа за Радев за втори мандат.


Няма срок, в който президентът да връчи първия мандат, но очакванията са да не го бави и това може да стане още във вторник. Кандидат за премиер на ГЕРБ е бившият външен министър Даниел Митов, а от партията твърдят, че са готови с имената на министрите. В неделя Борисов потвърди, че здравният министър Костадин Ангелов ще бъде предложен отново. Лидерът на ГЕРБ заяви, че Митов работи по съставянето на кабинета (въпреки че преди това обяви, че излиза в отпуск, за да се занимава с тази задача). В предложението на ГЕРБ по тяхното представяне ще има нови и стари лица.


Съставът на предложения Министерски съвет трябва да бъде върнат на "Дондуков" 2 до седем дни, а после предстои гласуване на проектокабинета в парламента, като заявките досега са, че той няма да бъде подкрепен. ГЕРБ вероятно ще се възползват от пълния срок, което означава че гласуването ще бъде точно в дните преди Великденските празници.


Няма срок за връчване на втория мандат. Ако всичко върви в бързите срокове, е възможно това да бъде на 29 април - последният работен ден преди почивните дни.


Мандатът трябва да бъде приет от кандидат за премиер на "Има такъв народ" - дори и след това да не бъде съставяно правителство, Слави Трифонов трябва да посочи министър-председател. Той също има седем дни да върне проект за структура и състав на Министерския съвет или мандата неизпълнен. Връчването на мандата може да стане и веднага на срещата за получаването му.


Ако партията на Трифонов опита да състави правителство, БСП би го подкрепила без да участва в него при няколко условия, ДПС също заявява подкрепа, "Демократична България" е готова за разговори по програмата, а депутатите на "Изправи се! Мутри вън!" също биха гласували "за".


Ако и вторият мандат е неуспешен, президентът избира на коя политическа сила да връчи трети - БСП, която официално го подкрепи за втори мандат, е трета по подкрепа, но не е задължително да получи мандат. Нейният кандидат се очаква да бъде - лидерът Корнелия Нинова. Според конституционалисти президентът има 7 дни да вземе това решение, според други - няма срок, а кандидатът за премиер пак има седем дни да върне мандата или проект за правителство.


Ако и третият мандат е неуспешен, президентът назначава служебен кабинет, разпуска парламента и насрочва нови избори. Това може да стане до края на май, а избори - през юли месец.


Какво ще прави парламентът


В сряда в парламента трябва да се яви премиерът в оставка Бойко Борисов, след като депутатите от другите партии взеха решение, с което да го задължат. С отпуск в петък Борисов се опита да избегне изслушването му в Народното събрание по плана за възстановяване и развитие на ЕС. На извънреден брифинг в неделя той каза, че ще иде в парламента, но коментира, че не го викат да говори по плана, а за да бъде организиран своеобразен Народен съд. Един от говорителите на ГЕРБ - депутатът Тома Биков, каза по-късно пред БНР, че парламентът е делегитимиран и заради това премиерът в оставка няма да отиде.


Освен това Борисов твърди, че по негово разбиране след гласуването на оставка, той вече не е премиер, а гражданин. Според юристи - той е премиер в оставка и всички негови права и задължения остават до избора на ново правителство.


Една от основните законодателни инициативи на новите народни представители ще бъдат промени в някои изборни правила, като вече има внесени законопроекти. Очаква се да има мнозинство за гласуване по пощата на българите в чужбина, видеонаблюдение при отчитане на изборните резултати и др.


Партията на Слави Трифонов "Има такъв народ" предлага смяна на състава на Централната избирателна комисия, като новият да не се избира от депутатите, а да се назначава с указ на държавния глава по предложение на партиите. От ГЕРБ вече критикуваха идеята като опит да се увеличат правомощията на Румен Радев. От "Демократична България" са против повече правомощия на държавния глава. Те предлагат комисията да е професионален орган от девет души.


Лидерът на "Демократична България" (ДБ) Христо Иванов в неделя обяви и предложение за анкетна комисия в парламента за Росенец, която да провери цялата мрежа, работила за почетния председател на ДПС Ахмед Доган по т.нар. сараи край морето. Той коментира в отговор на твърденията на Борисов, че ДБ и ДПС работят заедно срещу него. Иванов каза, че ще предложи на ГЕРБ да подкрепят тази комисия, още с подписи при внасяне на предложението.


Гледайте на живо в dnevnik.bg - включвания от срещите и коментарите след тях.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Ще се нагледаме на простотии!

  2. 2 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 5112 Весело

    "Освен това Борисов твърди, че по негово разбиране след гласуването на оставка, той вече не е приемир, а гражданин."

    До вчера искаше и обясняваше, че той е едва ли не като Бог и нищо не може да се случи без него а сега изведнъж: " Аз вече не съм никой, само обикновен гражданин"
    Защо така бе "Спасителю на нацията"? Нещо страх ли те тресе, кво ли?😂😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  3. 3 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    Много го страх Джипко Бибитков да отиде в НС.

  4. 4 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#3] от "nij50393132":

    Това го разбрхме! Давай нататък!

  5. 5 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    "Освен това Борисов твърди, че по негово разбиране след гласуването на оставка, той вече не е приемир, а гражданин."До вчера искаше и обясняваше, че той е едва ли не като Бог и нищо не може да се случи без него а сега изведнъж: " Аз вече не съм никой, само обикновен гражданин"Защо така бе "Спасителю на нацията"? Нещо страх ли те тресе, кво ли?😂😂😂😂
    —цитат от коментар 2 на padrino


    Тази страхлива 125-килограмова мишка остава премиер до съставянето на нов кабинет, няма какво да ми се гъне и оправдава, има си ясно регламентирани закони и правила.

  6. 6 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#1] от "von_seeckt":

    "Ще се нагледаме на простотии!"

    Един от малкото случаи в които съм съгласен с теб.

  7. 7 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 5112 Неутрално

    [quote#5:"Alex Ivanov"][/quote]

    Той не ги е чел тез правила, От еднокнижника не може да се очаква подобен "героизъм"

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  8. 8 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3364 Весело

    До коментар [#1] от "von_seeckt":

    Власт не се сменя лесно, едните се дърпат, другите се натискат, пък и сме в България, а не в Германия и нравите са такива. Да видим, аз поне се надявам партията на Трифонов приятно да ме изненада и да сформира правителство.

  9. 9 Профил на Elena Georgieva
    Elena Georgieva
    Рейтинг: 256 Неутрално

    Приказви тъпанари ни управляват, во главе с пРезидентино!

  10. 10 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    "не сме готови и на всякакво управление"- така и трябва да бъде, че от компромиси и договорки сме такива, каквито сме. Важното е Народното събрание да работи бързо и качествено, заради очакванията и заявеното желание, което да се случи и с правителство, правещо същото. Сроковете са такива, но не на всяка цена, защото за разлика от нЕкакъв си закон, време не се връща. Страстни седмици!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  11. 11 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    На БиБи му се пада да отиде при Радев да му връчи мандата, може да е само "гражданин", ама е лидер на "спечелилата" изборите партия. А на бас, че страхливко няма да отиде!

  12. 12 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#8] от "boevbisser":

    " аз поне се надявам партията на Трифонов приятно да ме изненада"

    Какви ли идиотщини ще натворят. Техниите идеи винаги са били популистки и опасни. Спомнете си референдума. Субсидия от 1 лев. Да направим партиите слуги на бизнеса. То и сега е така, ама с по малка субсидия съвсем ще отиде коня в ряката. 120 депутата. Защо? Защо не 57? Или 157? Има си достатъчбо работа в народното събрание. Парите за издръжка на парламента не са най опасния разход за държавата.Къде по важно е да се работи в посока намаляване на корупцията и спазване на законите. Сега тръгнали да засилват президентските правомощия. Защо? Някакъв анализ по темата ще предоставят ли? Защо според тях това ще е за добро? Къде е дебата?
    Ама ти се надявай.

  13. 13 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    А ще е истински цирк като тръгне да си защитава Плана за Устойчивост и Развитие, който Томито е развил и в него иновациите са само стиропор, асфалт и бетон.
    Безценно!

  14. 14 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#11] от "nij50393132":

    Не може да му връчва мандат някакъв, който е прочел повече книги от него. Такива той обича да унижава и да принуждава да му служат.

  15. 15 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    На БиБи му се пада да отиде при Радев да му връчи мандата, може да е само "гражданин", ама е лидер на "спечелилата" изборите партия. А на бас, че страхливко няма да отиде!
    —цитат от коментар 11 на nij50393132


    Няма да отиде, разбира се, ще отиде безличното същество Данаилчо Митов, то е ясно. Нали затова го е писал формално кандидат-премиер.

  16. 16 Профил на Oliver
    Oliver
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Простата математика показва Герб + ДПС+ БСП= 148 депутати. От там нататък нищо генерално няма да се промени. 3 седмици театър и накрая нищо. Приятно гледане.

  17. 17 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3364 Весело

    До коментар [#12] от "George Svinarov":

    Нали и затова казвам - приятно да ме изненада. Ако тръгнем да им четем програмите, няма почти никакъв шанс за правителство на анти-Герб партиите. Да видим дали ще проявят мъдрост и смиреност да го сформират, макар с компромиси и ограничен хоризонт. Едно правителство може да започне да разгражда част от срамното наследство на Герб, най-вече от последния мандат, и да започне да връща нормалността.
    Успешен ден на всички, някои трябва да ходим на работа.

  18. 18 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    ПО ЗАКОН,повтарям ПО ЗАКОН,Борисов вече НЕ Е премиер...

  19. 19 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    До коментар [#12] от "George Svinarov":

    Гошко, партиите слугуваха на бизнеса и когато субсидията беше 11 лева на глас, а те незаконно си прибираха всъщност по над 13 лева ..... то като си корумпиран и крадлив, каквато и субсидия да взимаш от данъкоплатеца, пак ще блажиш и от бизнеса .... много сте наивни, като си мислите, че борите корупцията с тия тлъсти субсиди .... борите дедовия, те така лапат и от нас, и от бизнеса.

  20. 20 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    ПО ЗАКОН,повтарям ПО ЗАКОН,Борисов вече НЕ Е премиер...
    —цитат от коментар 18 на deaf


    По закон, Борисов Е Премиер в оставка.

  21. 21 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#15] от "Alex Ivanov":

    Редно е да отиде "спечелилия" изборите, над 800 000 "български" граждани не са дали гласа си за Д.Митов, а и Мишо Константинов не се е старал за него!

  22. 22 Профил на zhoo
    zhoo
    Рейтинг: 92 Неутрално

    всички, или почти от парламентарнопредставените партии заявяват, че не искат нови избори веднага. На мен ми се струва, обаче че всички те са повече в предизборна кампания, отколкото на работа в парламента. Дано се лъжа и дано надделее здравият разум за да свършат някаква, полезна за страната и тях самите законодателна работа.

  23. 23 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    А относно бройката на дупетатите .... парламентът е гумен печат, за какво ми е да хрантутя 240 скъпоплатени търтея, то така или иначе те нищо не решават, гласуват под строй ... даже и 120 са много.

  24. 24 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#19] от "Alex Ivanov":

    Първо, не съм ти Гошко.
    Второ, не съм казал, че субсидията решава проблема.това което казвам е, че намаляването на субсидията ще засили зависимостта. Демек е стъпка в грешна посока. И заради нахалното ти отношение повече отговори от мен не чакай.

  25. 25 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    ПО ЗАКОН,повтарям ПО ЗАКОН,Борисов вече НЕ Е премиер...
    —цитат от коментар 18 на deaf

    Защо продължава да "разпорежда" тогава:
    https://nova.bg/news/view/2021/04/18/323549/борисов-е-разпоредил-нощ-да-се-възстанови-докато-се-избере-друг/

  26. 26 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Снимката кърти!
    хахахахаха

  27. 27 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3657 Неутрално

    Политическият живот стана отново интересен, но да не забравяме Конфуций - проклятие е да живееш в интересни времена.

  28. 28 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2236 Разстроено

    Очаква се, както се пееше в онова парче на "Ъпсурд" :"...и нека цирка нЕма спирка..."!!!

  29. 29 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    До коментар [#19] от "Alex Ivanov":Първо, не съм ти Гошко.Второ, не съм казал, че субсидията решава проблема.това което казвам е, че намаляването на субсидията ще засили зависимостта. Демек е стъпка в грешна посока. И заради нахалното ти отношение повече отговори от мен не чакай.
    —цитат от коментар 24 на George Svinarov


    Нищо няма да намалиш, помниш ли колко беше партийната субсидия, когато ГЕРБ пробута лобисткия закон, според който Божков си избираше какви такси за хазарт да плаща ??! ..... нагледен пример колко са нагли и крадливи. Поне ние да не им пълним гушата допълнително.

  30. 30 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    До коментар [#25] от "Virgin":

    Защото има друг закон,който му разрешава. Тоест,има два закона - един,който забранява и друг,който разрешава на премиера да управлява. Комунистите нарочно са създали пълен правен абсурд,за да могат да правят каквото си искат.

  31. 31 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2236 Разстроено

    До коментар [#17] от "boevbisser":

    Изненада гарантирано ще има, само дето изобщо няма да е приятна!!!

  32. 32 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    До коментар [#25] от "Virgin":Защото има друг закон,който му разрешава. Тоест,има два закона - един,който забранява и друг,който разрешава на премиера да управлява. Комунистите нарочно са създали пълен правен абсурд,за да могат да правят каквото си искат.
    —цитат от коментар 30 на deaf


    Много хитър господинът Борисов ..... когато е да се носи отговорност, той си бил подал оставката и вече не бил премиер, да не го закачаме .... но когато е да се дават разпореждания и раздават милиони, той още е премиер .....

  33. 33 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#32] от "Alex Ivanov":

    Отговорността на премиера към НС.е само,политипеска, ако въобще разбираш какво означава това.

  34. 34 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    Нямам нищо против известно време никой да не ни управлява.Мисля си че ще е по-добре.

  35. 35 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3149 Неутрално

    До коментар [#23] от "Alex Ivanov":

    "А относно бройката на дупетатите .... парламентът е гумен печат, за какво ми е да хрантутя 240 скъпоплатени търтея, то така или иначе те нищо не решават, гласуват под строй ... даже и 120 са много."
    =============
    Проблемът е чи ако намалеят много, реално ще станат сенатори.

    Еретик
  36. 36 Профил на kmat
    kmat
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#12] от "George Svinarov

    С това съм съгласен, но по отношение на правомощията на президента ми се струва, че в конституцията ни има едно голямо недоразумение. Президент, избиран директно от народа, но с доста орязани првомощия. Ако ще е последното, за какво са ни президентски избори? По-добре да си го избира НС. И обратното - ако ще го избира народът, трябва да има повече правомощия, но пък тогава вече се върви в посока към президентска република. Ето един въпрос за бъдещата конституция, защото неговият отговор не лесен и еднозначен.

  37. 37 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#35] от "Костадин Иванов":

    Ха,ха наличието на сенатори означава,че има двукамерен парламент,а не че бройката на депутатите е малка.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на baba tsotsolana
    baba tsotsolana
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Как не може да застанеш след 10 години и простичко да кажеш какво си свършил, а пък който не му харесва да направи друго. Мъж. Премиер.Що за нелопо поведение. Всякави идиоти и мизерници са се явявали, а най-можещия, най-най, най не може

  40. 40 Профил на keepwalking
    keepwalking
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Доживяхме да чакаме партията която докара България до два банкрута един през 92-а и един през 96-а .Същата партия която “построй” Белене и и спряха евро-фондовете да ни спасява ....боже боже опази.

  41. 41 Профил на Котаракът в чизми
    Котаракът в чизми
    Рейтинг: 97 Неутрално

    Ако боко откаже мандата не е провал, а отказ. Ако Слави откаже да състави правителство , обаче е провал. Така го представиха слугите от "България он еър". Какво ли не правят парите!

    Законите са като наденичките. По-добре да не виждаш как се правят. /Ото фон Бисмарк/
  42. 42 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3246 Неутрално

    "Официално всички партии заявяват, че биха подкрепили правителство на "Има такъв народ", отделни негови политики или поне биха водили преговори в тази посока."
    *
    Разбира се. Всички биха подкрепили, но трудно биха се навили да участват в коалиция, надявайки се да оберат активите, а пасивите да останат за Слави.
    ИТН беше неприятна изненада абсолютно за всички партии, участващи в изборите. Тайно се надяват да я елиминират и да си поделят електората й.

  43. 43 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#36] от "kmat":

    "Президент, избиран директно от народа, но с доста орязани првомощия."

    За добро или зло сме парламентарна република. Баланса в правомощията на президента трябва да се търси между възможността да контролира донякъде правителството и невъзможността да му спъва работата. Въпроса е доста сложен и аз лично не бих се наел с категорично мнение. Това в което съм сигурен, пе промени в правомощията на президенската институция трябва да се правят само при кристално ясни условия, а не така тихомълком, както се опитва да го пробута ИТН.

  44. 44 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3246 Неутрално

    До коментар [#36] от "kmat":

    Напротив, отговорът е еднозначен: България трабва да остане парламентарна република. На президента не бива да се дават повече правомощия.
    Ако нещо трябва да се поправи в Конституцията то трябва да бъде по посока на ограничаване намесата на президента в изпълнителната власт, както и изразяването на политически прострастия.
    Президентът трябва да олицетворява единството на нацията, а не дванадесети играч на управляващите или лидер на опозицията. Той трябва да бъде арбитър между политическите партии, да бъде инициатор на изработване на общи стратегии, които да се приемат с консенсус и да се изпълняват от всяко ново правителство.

  45. 45 Профил на yp123
    yp123
    Рейтинг: 269 Любопитно

    ПО ЗАКОН,повтарям ПО ЗАКОН,Борисов вече НЕ Е премиер...
    —цитат от коментар 18 на deaf


    ПО ЗАКОН, и ние повтаряме, ПО ЗАКОН, Фончо продължава да е премиер с цялата власт и задължения, които произтичат от това до избирането на ново правителство от НС или до назначаването на служебно такова.

  46. 46 Профил на calypso
    calypso
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#11] от "nij50393132":

    А на бас, големият страх ще е за вас!
    Червените боклуци не е зле, да си спомнят Виденовата зима и как завърши за тях! И по- добре Слвчо да не прави правителство, защото трудно ще преглътне горещия картоф! Вие по- добре пазете тов. Радев! Той трябва да ви е утехата, ако устиска още малко! Славчо е "козел опущения" Не мислиш ли? Ако можеш, де! Гледам освен Винету си прочел и Капитала!

  47. 47 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#36] от "kmat":Напротив, отговорът е еднозначен: България трабва да остане парламентарна република. На президента не бива да се дават повече правомощия. Ако нещо трябва да се поправи в Конституцията то трябва да бъде по посока на ограничаване намесата на президента в изпълнителната власт, както и изразяването на политически прострастия.Президентът трябва да олицетворява единството на нацията, а не дванадесети играч на управляващите или лидер на опозицията. Той трябва да бъде арбитър между политическите партии, да бъде инициатор на изработване на общи стратегии, които да се приемат с консенсус и да се изпълняват от всяко ново правителство.
    —цитат от коментар 44 на pamela


    Извинете, Вие от чие име говорите? Допихтахте ли се до някого? Ако мнозинството българи желае промяна на правомощията на президента, какво правим?

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7807 Неутрално

    Ако Трифонов върне мандата, без да направи опит да състави правителство,това означава ли, че той изобщо не знае, защо е регистрирал партия и защо се е явил на избори. Всяка партия отива на избори с мисълта за управление на страната. Това не е игра на кукли.

  49. 49 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3149 Неутрално

    До коментар [#37] от "von_seeckt":

    "Ха,ха наличието на сенатори означава,че има двукамерен парламент,а не че бройката на депутатите е малка."
    ====
    Наясно съм, но ако имаш един малък парламент, тежестта на отделния депутат ще е по-голяма, ще се фука повече и повече ще злоупотребява с власт. Написал съм го достатъчно ясно и хората са ме разбрали.
    Инак, бих настоявал да са 100. Човек - процент.
    И.... никъде не е казано, че издръжката на парламента ще намалее.

    Еретик
  50. 50 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3149 Неутрално

    До коментар [#48] от "Роси":

    "Ако Трифонов върне мандата, без да направи опит да състави правителство,това означава ли, че той изобщо не знае, защо е регистрирал партия и защо се е явил на избори. Всяка партия отива на избори с мисълта за управление на страната. Това не е игра на кукли."
    +++++++++++++
    Означава!

    Еретик




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK