Защо искането за 1 лев субсидия на партиите е популистко

Защо искането за 1 лев субсидия на партиите е популистко

© Асен Тонев



Коментарът е от профила на автора във "Фейсбук".


Първа точка в дневния ред на вероятно последния ден на парламента е промяна на Закона за политическите партии. Вносител е "Има такъв народ", а промяната е намаляване субсидията на 1 лв.


Ясно е, че целта е предизборна промоция на партията на Слави. След като не само не подкрепи, а дори предотврати налагането на мажоритарната система, то се търси изпълнение на поне едно предизборно обещание, свързано с референдума от 2016 г, заради който бе създадена партията на Слави.




Това е най-големия проблем за създаване на антистатукво коалиция, тъй като популистките искания на този референдум на практика още повече биха утвърдили олигархията в страната.


Защо и искането за 1 лев субсидия е популистко?


На първо време, защото това предложение не е за да подобри организацията на партийната дейност, а с това и демокрацията в страната, а да се покаже на популацията как се пестят нейните пари за... демокрация. И най-вече без разчети колко пари са нужни са нормална партийна дейност.


Правилният подход е именно този: да се сметне колко пари годишно са нужни на една партия да направи популярна за обществото своята програма: медии, събрания, офиси и т.н и да има нещо като базов партиен доход (БПД) до 100 хил. избиратели.


Тази бройка не е случайна, а е прагът, под който не можеш да влезеш в парламента.


Така например, ако БПД е 1 млн лв., то тогава субсидията до 100 хил. избиратели трябва да е поне 10 лв. на глас.


Партиите могат да получат премия за популярност на идеите си при над 100 хил. избиратели на последните избори. Тогава вече субсидията може да е от 1 лв. за всеки глас над 100 хил. гласа. Или да се приложи низходяща скала, чийто прагове намаляват на всеки 100 хил. гласа и така до 1 лв. И примерно, да не се субсидират партии за гласовете над 500 хиляди, за да се предотврати създаването на партийни монополи или корупционни клики около държавната субсидия.


Всяко решение за субсидията, която кара партиите да търсят други източници за финансиране, е път да се прокарват лобистки интереси в партиите и да ги отклонява от обществената им мисия.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1800 Весело
  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    Поредният опит на автора да "блесне" с коментар на нещо, което е очеизвадно и много добре известно много отдавна!

  3. 3 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Популистко е, но 2лв. може

  4. 4 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    бах тия партии дето им трябват пари да си популяризират идеите. Ми щом са толкова непопулярни идеите им, къде са тръгнали

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  5. 5 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Щото няма да се приеме.
    Всички значт че няма да може да мине на второ четене ама играят театрото.
    Голем Смеех.

  6. 6 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 879 Весело

    в страна където закона е врата в полето,а за някои даже и това не е всякакви интерпретации са тотално безсмислени...и 200лв да е субсидията или изобщо да няма партиите на статуквото имат капитал в излишък и ще се намери кой да ги финансира под благия поглед на каскетин...все е тая...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  7. 7 Профил на galina georgieva
    galina georgieva
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Защото, всички знаят, че просто няма да има време в рамките на 45 - тия парламент да се приеме това предложение. Това е просто хвърляне на прах в очите,на хората които гласуваха на тоя референдум. В същото време,имаха реална възможност,дори и готов план от ИТН да приемат предложението за мажоритарни избори,но не го направиха. Затова сега това тяхно предложение с тоя един лев,е абсолютен театър!!!

  8. 8 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Че той Славито затова е там, да обслужва статуквото. Максимално бързо действа за да разтури парламента, та барем не излязат наяве далаверите на гробаджийско-сарайския модел. Искането за 1 лев субсидия също обслужва перфектно този модел и го пази от каквато и да е възможност да се появи смислена политическа алтернатива.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  9. 9 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    да си събират членски внос, кеф ти 1 кеф ти 100лв...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  10. 10 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 379 Неутрално

    ами и на мен ми намирисва на популистко,които има пари и спонсори ще прави политика,а кои в българия има излишни и крадени пари,всичките пребоядисани комунета.

  11. 11 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Приказката "ще спестим Х милиона от субсидии" е за балъци, които не разбират, че тези пари са една плюнка на фона на държавния бюджет и те са там, за да позволят на малки партии да имат шанса да пробият на фона на големите партии, които имат дарители, радатели и обаятели. 20-30 милиона на година са НИЩО на фона на откраднатото само за една държавна поръчка на ГЕРБ. Та една машина за ЯМР струва поне 1 млн. лева. Един PET-CT скенер е 3-4 млн. лева. Разбирате ли, че тези пари не биха стигнали за модернизиране на едно крило на Пирогов?

  12. 12 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1105 Весело

    Абе Бойкики и Женерала да целуват ръка ( или каквото там се полага) на Славчо че не прокара мажоритарния вот в Изборния кодекс, щото пак щяха тъжно да се събират под опашката на коня и да гледат Парламента през крив макарон.

  13. 13 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Най справедливо е партиите сами да си определят по колко искат на глас. След това всеки който е гласувал за тях, да дава тази сума от личните си доходи всеки месец. Несправедливо е насила, чрез рекет да се заставят всички граждани да плащат на партии, които не подкрепят. От морална гледна точка това е кражба, грабеж!

  14. 14 Профил на Райчо Иванов
    Райчо Иванов
    Рейтинг: 68 Неутрално

    Аз в качеството си на гражданин не съм съгласен на партиите да се плаща повече от 1 лев.

  15. 15 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    На теория е така, див популизъм. На практика и при високи субсидии, партиите пак изпълняват желания срещу заплащане. Просто лакомията е по-силна. Кое е правилното не мога да преценя. Но при по-висока субсидия, партиите имат шанс да се издържат. Въпроса е да се преборят с лакомията.

  16. 16 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    То е ясно, че е популизъм, ама като гледам резултатите от изборите, върши работа.

  17. 17 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    До коментар [#11] от "Разумен Октопод":

    въобще не ми е за спестяването на някакви жълти стотинки, а за това че идеята по принцип не ми харесва. Партии църкви и прочее трябва да се издържат директно от членовете си и и да получавават ограничени дарения, като тези дарени я не трябва да са осовобдени от данък според мен :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  18. 18 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#13] от "highspirited":

    Това са 3 лева на човек на година бе!!! За всичките партии!

  19. 19 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    Популизмът не е лошо нещо.

  20. 20 Профил на Тони Христова
    Тони Христова
    Рейтинг: 8 Неутрално

    на запад субсидията е центове, ние на-бедните ги храним на наш гръб. е, ще има по 6 апартамента, сметки в офшорки и т.н.

  21. 21 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#17] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Обоснови се де. "Не ми харесва" го казват малките деца, като им бутнат лъжица в устата.

  22. 22 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    До коментар [#18] от "Разумен Октопод":

    предпочитам да дадем по 5 лв на година да наемем клоуни да правят номера в парка.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  23. 23 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#20] от "Тони Христова":

    Къде "на Запад"? В някоя държава с 30-40 милионно население, където "няколко цента" събират достатъчно пари? Нещо не можете да смятате, май май.

  24. 24 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#18] от "Разумен Октопод":

    Май бяха 8, като ти харесва плащаи си ти БЕ, защо аз трябва да плащам вместо теб?

  25. 25 Профил на Разобличител
    Разобличител
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Като си глупав, то е завинаги! За да се уверите е достатъчно да погледнете разсъжденията и вярванията на привържениците на БСП, ДПС, Галева-Пеевска, Чалгаря и ДъеБъ...

    Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).
  26. 26 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#24] от "highspirited":

    Отговорил съм горе! Без субсидия няма нови партии, а само тези, които могат да разчитат на тлъсти донори. Ако бюджетът ти зависи от 8 лева на година, имаш проблем и той не е партиините субсидии.

  27. 27 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    ако питаш случаен минувач, ще гласуваш ли за Сульо и Пульо, сигурно ще събереш едни 25%.
    ако го питаш дай 3лв да дадем на Сульо и Пульо, ще ти кажат, да не ги занимаваш с глупости

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  28. 28 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    До коментар [#21] от "Разумен Октопод":

    имам право на мнение и не съм длъжен да ти давам обосновки. твоята каква е, че са само 3 лв да не се стискам

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  29. 29 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Всички партии в България са мафиотски структори! При всички случаи те ще бъдат затънали в далавери и тая статия е безсмислена.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  30. 30 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#22] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Ти можеш да предпочиташ каквото си искаш, но това няма общо нито с темата, нито с въпроса, нито е аргумент против субсидиите.

  31. 31 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#28] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Значи щом не можеш да защитиш позицията си, мнението ти има стойност колкото мнението ти за любимия ти цвят, разбираш ли?

  32. 32 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    "Защо искането за 1 лев субсидия на партиите е популистко"
    Защото партиите са готови да си плащат, за да бъдат в Парламента.
    Защото далаверата не е в субсидиите, а в лобистките закони, които приемат.

  33. 33 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#26] от "Разумен Октопод":

    Пишеш глупости БЕ, ИНТ как влезе в парламента, сигурно със субсидии? И аз писах ясно горе, ти ако не можеш да четеш имаш проблем, ако не можеш да разбираш, имаш още по голям проблем.

  34. 34 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    "Защо искането за 1 лев субсидия на партиите е популистко"Защото партиите са готови да си плащат, за да бъдат в Парламента.Защото далаверата не е в субсидиите, а в лобистките закони, които приемат.
    —цитат от коментар 32 на 4ort


    Това беше целта на Слави, но взеха че много гласуваха за него и му развалиха далаверката. Днес ще глазуват за едно законче, утре срещу друго - според заплащането.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  35. 35 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2733 Неутрално

    попилистко или не, имало е референдум, гласувало се е. който е бил против да е агитирал срещу това навремето.

  36. 36 Профил на choguna
    choguna
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    Толкова е популистко, че голяма част от партийните субсидии стоят на влог или по избори се харчат за концерти и тениски с лика на Вожда. Откъде се взеха парите на всяка една партия преди да стане парламентарно представена, нима се хвърля сянка на съмнение за създаването на партиите в България?

  37. 37 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    До коментар [#21] от "Разумен Октопод":

    Какво да обосновам?
    Конкретно ако искаш по статията мнение - твърдо предложенията на ИТН са популизъм до едно. Което не означава автоматично че е хубаво да има субсидии...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  38. 38 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#33] от "highspirited":

    С милионите на Славчо и компания и с 8 левовата субсидия?! Нещо се оплиташ, какво точно се опитваш да кажеш? Повярвай ми, че чета много добре, просто "като ти харесва плащаи си ти БЕ" е далече от "писах ясно горе".

  39. 39 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2904 Неутрално

    Славиту иска субсидията да е 1 лев обаче па реши да ходи на нови избори и прахоса там едни 100 милиона държавна пара барабар с машините.

    Та си е чист популизъм от тази гледна точка. :)

  40. 40 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5918 Весело

    Фейсбук стана по-авторитетна медия от Ройтерс или Асошиейтед прес...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  41. 41 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#38] от "Разумен Октопод":

    Ника ти трябва да е глупав октопод :))))

  42. 42 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 549 Любопитно

    Автора допуска една много сериозна грешка. Прави свободните си съчинения относно всички партии. Колко пари били нужни за да се популяризира една партия и т.н. глупости. Да,бе ! Обаче субсидията се дава само на партии събрали 1% от гласовете и коалиции събрали 4%. Тоест партии вече успели да намерят парите за популяризирането си ! Откъде ? Това автора не го интересува. Май тезата е " Кой ...., ....! Кака вече е порядъчна жена."

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  43. 43 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Без второ четене, за което няма време, промените не влизат в сила. Наддаването за новите избори започна.

  44. 44 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#41] от "highspirited":

    Тъпчо мили, щом държиш ще обърна внимание на малоумното ти предложение горе, което подминах, за да ти дам шанс да измислиш нещо малко по-умно. Айде обясни на аудиторията как точно държавата определя кой за кого е гласувал, ако вота е анонимен, за да знае колко да го таксува бе мамин умен! Айде сега бегай се скрий, щото вече черно на бяло си написал глупост и нема бегане. Сниши се, утре всички ще са забравили. Баста!

  45. 45 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 730 Неутрално

    При 50млрд разходи за 2021, тия 21млн са нищо, да не говорим, че това ощетява малките партии, за сметка на големите.

  46. 46 Профил на choguna
    choguna
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#42] от "Чичо Ваньо":

    Именно, зора е да се качиш веднъж на лодката, после обясняваш на всички, че водата е мокра.

  47. 47 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    До коментар [#20] от "Тони Христова":

    "на запад субсидията е центове,"

    Малките и средните танкове как са? И понеже преполагам, че или ще се направите на неразбрала какво Ви казвам или наистина няма да разберете, ще поясня: казвайки "на запад" конретна държава ли визирате? Ако да, коя е тя? Ако не, имате ли осреднени данни за група държави? Кои държави включвате? Аз лично не съм търсил подобни данни и бих се радвал да подискутираме темата. Но без манипулативни обобщения на несъвместими неща.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  49. 49 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#44] от "Разумен Октопод":

    Простотиите който си написал БЕ, няма смисъл дори да се коментират. Ясно се вижда интелектуалният ти багаж колко е.

  50. 50 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    а сегашната субсидия от 8 лв обоснована ли е? намалила ли е партийната корупция?
    никой досега не обясни не само колко, но за какво са им необходими тези субсидии. на мен ми е ясно защо парламентарно представените и още повече извънпарламентарните партии имат нужда от парите на данъкоплатците. освен това партиите могат да събират членски внос. не всяко популистко решение е грешно.

    Истината ни прави свободни.
  51. 51 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#49] от "highspirited":

    Тъпо ли ти стана :D
    Споко, както ти казах - сниши се за днес, утре хората няма да ти помнят изцепката ;)

  52. 52 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    До коментар [#45] от "chepokalipsis":

    това ощетява ги звучи все едно нещо им дължим...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  53. 53 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#51] от "Разумен Октопод":

    А твоите простотии ще ги помнят вечно. :))) Дори не се усещаш че се излагаш, много напомняш на ББ.

  54. 54 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    Политиците повечко да работят и по-малко да търсят субсидии.
    Тяхната работа е или в оарламента или в общините. Не виждам за какво са им субсидии изобщо.
    Ако гласуват правилните закони- ще бъдат подкрепени, ако ли не-...

  55. 55 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#53] от "highspirited":

    Винаги можеш да ми отговориш на простия въпрос - "как държавата разбира, за кого си гласувал, за да те таксува нужната субсидия", или можеш да продължиш да се пениш :D

  56. 56 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    Заплатите никак не са им малки за да търсят и субсидии.
    За какво да ги субсидираме?

  57. 57 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    До коментар [#55] от "Разумен Октопод":


    По броя на гласовете! Как по друг начин?

  58. 58 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2008 Весело

    Важното е че Черепа ще получава субсидия, за да живее в Дубай!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  59. 59 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#55] от "Разумен Октопод":

    За отговори вече взимам пари, 8 лв на отговор, предполагам това няма да разбие бюджета ти?

  60. 60 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#57] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    И как разбират за кого съм гласувал АЗ, за да ме таксуват Х пари, според партията, както предлага highspirited (който май е или high или spirited :D)

  61. 61 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    До коментар [#42] от "Чичо Ваньо":

    "Автора допуска една много сериозна грешка. Прави свободните си съчинения относно всички партии. Колко пари били нужни за да се популяризира една партия и т.н. глупости. Да,бе ! Обаче субсидията се дава само на партии събрали 1% от гласовете и коалиции събрали 4%. Тоест партии вече успели да намерят парите за популяризирането си ! Откъде ? Това автора не го интересува. Май тезата е " Кой ...., ....! Кака вече е порядъчна жена."

    Не сте прав. Първо автора съвсем конкретно визира 100к гласа като примерна граница. И не е нужно да се влиза в по голяма конкретика. Коментира се основно идеята за влиятелни партии с традиции да могат да се откъснат от спонсорите си и да не бъдат изцяло олигархични структури. Ясно е че новосъздадени партии винаги влизат с някакви идеи и нечий ресурс. Съотношението обикновено е като в скачен съд. Колкото повече нечий ресурс - толкова по малко идеи и обратно. В случая на много ресурс всичйо е ясно. Но идеята на субсидията е за другия случай. От една страна достиайки 1%, като Светльо Витков примерно, да получат пари да популяризарат идеите си. Ако имат добри идеи, за разлика от въпросния Витков, на следващите избори ще получат 4-5 а защо не и 10%. От друга страна въпросната субсидия дава възможност на гошемите партии с традиции на известна независимост.
    В резюме, тъй наречената градска десница оцелява и благодарение на въпросната субсидия. Всеки опит за задушаването и работи за "дълбоката държава". Това ли искате?

  62. 62 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7623 Неутрално

    Партиите, които го искат, също са популистки. И Слави да не повтаря постоянно, че народът така иска, защото ако референдума не беше заедно с изборите и половината на тези гласове нямаше да има. Освен това, аз видях хора, които изобщо не знаеха, за какво гласуват. Просто, заедно с бюлетината им пъхаха в ръката и листовката за референдума. Защо не го повторим, само него?

  63. 63 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#59] от "highspirited":

    Хихихихи, дай paypal/revolut смешко, ще се спонсорирам щом си толкова изпаднал. Ама да не се направиш на ударен :)

  64. 64 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    До коментар [#55] от "Разумен Октопод":


    "Отговорил съм горе! Без субсидия няма нови партии"

    субсидиите не са ли само за стари парии, който вече са се явявали на избори имат 1% или 4% за колиция?

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  65. 65 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    На запад депутатите плащат членски внос, и са регламентирани даренията. Не получават субсидии от държавата.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  66. 66 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    До коментар [#60] от "Разумен Октопод":

    има лесен начин, даже няма нужда да гласуваш - директно дарение или ако си голям фен - членски внос. Що трябва държавата да го прави, че и да им е гарантирано на тулупите

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  67. 67 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Какво по-дясно от това една партия да е на издръжка на членовете и симпатизантите си? Ако идеите ти са добри, обосновани и вършат работа, последователи би трябвало да има достатъчно ,че да се издържа една партия.
    Другия подход е по-прагматичен. Смятат се минималните разходи за издръжка на една партия - офиси, телефони, техника, сайтове и т.н. Примерно 1 млн на година. И това е сумата за всяка една партия, преминала над 1% на избори. За останалото партиите да се издържат сами. Така ще платим само 10-15 млн на година, а не по 200. млн.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  68. 68 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    До коментар [#65] от "AModoMio":

    "на запад" е прекалено обобщавашо, сега ще ти намерят пример...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  69. 69 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Много тъпа статия!
    Партиите не трябва да получават никаква субсидия! Лъжа е, че партийната субсидия е цената на демокрацията! Това е чисто лапачестово! Преди издържахме БКП, а сега искат да издържаме много БКП-та!
    Партийте трябвада се финасират от членски внос и от дарения само от физически лица, български граждани!
    При положение, че социалните медии са безплатни, за какво им е субсидия на партиите за политическ дейност? Само за да издържат хрантутници!
    Не разбрахте ли, че харатга са отвратени от Вас дами и господа, субсидирани демократи!
    Зададохте ли си въпроса: Защо хората търсят отдушници в популистки партии като "Взъраждане" и др. подобни?
    Защо токлова време изхабихте да стимулирате вота от чужбина, а не да намерите начин да повишите избирателната активност в България?!?

  70. 70 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#67] от "Darkman":

    Ние в момента плащаме по 20 милиона, не знам откъде изкара 200.

  71. 71 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Как па една партия не извади сметка колко и е издръжката на месец, година по пера- какви разходи имат:
    - за офиси
    - за персонал
    - за техника
    - за проучвания
    - за гориво и автомобили
    - за уебсайтове и поддръжката им-.
    Според мен спойконо една партия може да се издържа с по 10 000 лв на месец, като полованата да са държавна субсидия, другата половина да е от членски внос и спонсорство.
    Офисите държавата може да ги предоставя безплатно за всички минали 1% на избори.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  72. 72 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#63] от "Разумен Октопод":

    Твоята партия ли е толкова изпаднала, че се е наредила за субсидии? Спонсорирай си я нея и не манипулирай другите да го правят. Виждам че има добри хора и са ти отговорили по-горе безплатно, жалко но с твоя капацитет се съмнявам да го разбереш. Иначе според мен не трябва да има анонимност, когато гласуваш. Анонимността е предпоставка за безотговорност.

  73. 73 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 508 Неутрално

    не знам защо "дневник" толкова много популяризират евгени кънев, ден не минава без негова изява (самият кънев може би не е толкова виновен - това са мнения в лицекнигата).

    а по същество - дадена партия, като иска да работи, да си направи членски внос, а не да цоца от моите данъци. тук с чалгаря сме на едно мнение!

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  74. 74 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#42] от "Чичо Ваньо":Ясно е че новосъздадени партии винаги влизат с някакви идеи и нечий ресурс. .....В резюме, тъй наречената градска десница оцелява и благодарение на въпросната субсидия. Всеки опит за задушаването и работи за "дълбоката държава". Това ли искате?
    —цитат от коментар 61 на George Svinarov


    Точно тук виждам голямото противоречие. Новосъздадена партия трябва да се справя или с нечии неизвестен ресурс или само с идеи . Даването на голяма субсидия от държавата обаче по никакъв начин не означава отпадането на този неизвестен ресурс. Нито отменя задължението поето при получаването на първоначален ресурс.

    Колкото до градската десница - На последните избори "градската десница" участва с две коалиции,нито една от които не премина 4% . Т.е. не получава субсидия. Не мога да коментирам как е оцеляла. От ГЕРБ последните дни опитаха,но нещо си замълчаха. Логично е след като без субсидия те успяха да постигнат по-висок резултат ,субсидията да не е определяща за популяризирането на партиите.

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  75. 75 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Приказката "ще спестим Х милиона от субсидии" е за балъци, които не разбират, че тези пари са една плюнка на фона на държавния бюджет и те са там, за да позволят на малки партии да имат шанса да пробият на фона на големите партии, които имат дарители, радатели и обаятели. 20-30 милиона на година са НИЩО на фона на откраднатото само за една държавна поръчка на ГЕРБ. ....
    —цитат от коментар 11 на Разумен Октопод


    ++++++++++
    Когато става въпрос за пари, размерът има ОСНОВНО значение.
    Какво значение има размера на субсидията и депутатсктата заплата, при положение че той е десета или стотна от процента от размера на разходваните пари от бюджета и евросубсидиите.

  76. 76 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1100 Гневно

    Не виждам защо трябва всички да спонсорират купения вот на партиите

  77. 77 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 756 Любопитно

    "Защо искането за 1 лев субсидия на партиите е популистко"

    Дневник, а защо преди изборите искането само за 1 лев субсидия не беше популистко!?

  78. 78 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Как полулистко бе Кънев, от кога стана популистко.

    До сега се бяхте качили на чалгджийския влак и веехте байраците.
    Нищо ви не беше популистко.

    Сега що ревете?

    09 Jun '20 — Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители 13 May '19 — Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 01 Sep '21 — Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев
  79. 79 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    Недейте така, сега. Тъкмо пак му пуснаха на чалгаджията пост във фейсбук срещу статуквото, субсидията и пр. Ще го изкарате популист. А в него е надеждата за изчегъртването.

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  81. 81 Профил на esk431063202
    esk431063202
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Защо искането за 1 лев субсидия на партиите е популистко

    Я помисли малко ве.......

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  83. 83 Профил на choguna
    choguna
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    До коментар [#61] от "George Svinarov":

    Напротив много е прав, как ви се струва при внасяне на подписката за регистрация всяка партия да получава по 10 лева примерно на подпис за финансиране на предизборната кампания, дали няма условията да са по справедливи?

  84. 84 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Може би много от коментиращите не помнят, че през 1991 година много пишман кандидати взеха субсидии. Не върнаха и един лев (тогава 1 лев беше 5 цента). Никой не им потърси сметка и те после пак се явяваха на избори и пак вземаха субсидии! Единствено Йоло Денев си излежа почти доброволно дилжимите пари в затвора. Кой например финансира пчеличката Мая? Кой финансира ДБ? Кой финансира бате Слави или смятате, че той печели кой знае колко? Кой финансира преди това Бареков, че Бареков си купи и къща за няколко милиона?

  85. 85 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Като чета автора май най-мепопулистко би било всеки гласуващ да плаща по 200 лева за да се покрият субсидиите, че и разходите по изборите! Освен това може фа измислят и задължително гласуване - всеки негласувал - глоба от 200 лева! Така в годината ще може да има избори по 3 пъти и за тази "радост" кражданите ще плащат на година по 3 милиарда лева, които политиците ще си ги разпределят!

  86. 86 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4453 Неутрално

    Всичко, което се предлага от чалгарите, е подозрително. Меко казано.

  87. 87 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Любопитно

    Защо искането за 1 лев субсидия на партиите е популистко
    _____________________________________________________________

    Хайде опитайте се да изперете реномето на Трифонов!

    Само има една малка подробност, ако искането е популистко то какъв е вносителят на референдума, в който това искане беше една от основните точки?

  88. 88 Профил на choguna
    choguna
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#84] от "himler":

    Кой финансира ГЕРБ 2007 г. пич, а след това и за парламентарните избори 2009г. пич?
    Нека ви е ясно, че тогава ГЕРБ обещаваха да премахнат субсидиите.

  89. 89 Профил на Dimitar Kunev
    Dimitar Kunev
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Абсолютно е ясно и е правилно, партиите да получават пари от държавата, а не от бизнеса. Който не го разбира, е без глава. Друг е въпросът за разумния предел на държавната субсидия, но не бива да е под 5 лв/г за получен глас. Членският внос реално не стига и за 1/10 от разходи по кампании. Слави също ще го осъзнае, още при първата година, ако влезе в управлението. Но новите политици тепърва ще откриват колелото.

  90. 90 Профил на Viktor Inox
    Viktor Inox
    Рейтинг: 131 Неутрално

    Курви збогом ..... Пари нема действайте ! :)))





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK