Има ли още Дясно или Ляво

Ляво и Дясно запазват своето наднационално, геополитическо деление у нас. Левицата е имаментно свързана с Русия, а десницата със Запада.

© Николай Дойчинов

Ляво и Дясно запазват своето наднационално, геополитическо деление у нас. Левицата е имаментно свързана с Русия, а десницата със Запада.



В последните дни в ефира отново се подхвана темата за актуалността на политическата граница между Ляво и Дясно. Президентът и Слави Трифонов смятат, че такова деление е остаряло, а социолози го отнасят до индустриалната епоха с ясно очертани работническа и предприемаческа (буржоазна) класи. Други политици от дясно (Надежда Нейнски) и ляво (БСП) смятат, че това разделение е устойчиво.


Къде е истината?


В икономически план за разлика от днес Лявото и Дясното наистина имаха ясен профил през 20-и век.




(1) До Голямата депресия беше последната фаза на свободния капитализъм - продължаваше концентрацията на капитал с все още малко законодателни рестрикции в полза на Труда и все още яхнал първата вълна на глобализацията. В икономическата теория надделяха "потомците" на Жан Батист Сей - създателят на Икономикса и учител на Кейнс Алфред Маршал, Лозанската школа ( математиците Л.Валрас и В.Парето) и Австрийската школа I (Менгер, Баверк, Визер) и II (Мизес, Махлуп и Хайек).


Общото между тях е индуктивният подход, фокусът върху индивида като център на икономическата система, на субективната стойност и пределната полезност.


Макар още тогава Парето да е прозрял, че "човек започва ирационално в началото, а след това действа рационално да поправя ирационалното", като цяло двата недостатъка са именно : ( преувеличаване на рационалното у субектите в икономиката и микроикономическият подход).


Тези теории са основата на икономическите политики през първата и последната четвъртини на 20 в, където дясно -либералните правителства на Запад доминират.


(2) Голямата депресия и Световните войни повишиха цената на човешкия и трудовия фактор в икономиката и запазване на демократичната система изискваше Нова сделка. В този контекст теорията на Джон Кейнс за намесата на държавата в икономиката , за да върне изгубеното равновесие ознаменува създаването на модерната макроикономика, където агрегатното търсене стана Фокус на икономическата политика.


Новата Сделка на президента Рузвелт стана емблема на тази теория и възроди политическото Ляво на Запад чак до края на 70 те години на вълните на Втората вълна на глобализацията.


Но Лявото беше разбирано на колективно-обществено ниво да се разпределя повече от БВП в полза на по-ниско платените и слаби социално членове на обществото.


Защо Лявото и Дясното станаха анахронизми през 21-и век?


На първо място, защото доминиращите икономически теории зад прилаганите политики спряха да работят.


Вдясно фигурата на предприемача беше заменена от безличната корпорация, която постепенно започна да расте не толкова от предприемачество, колкото чрез създаване и опазване на монополни, олигополни или просто картелни позиции чрез мощни политически лобита. В един момент нейните ръководители просто станаха инвестиционни банкери и финансови капиталисти, след като възвращаемостта на фондовите пазари многократно надхвърли печалбите в реалния бизнес.


Вляво, създадената "работническа буржоазия" беше разрушена, професиите остаряха, заплащането недостатъчно, а делът й БВП - постоянно намаляващ.


Опората на демокрацията - средната класа - рязко се сви.


Затова и политиките на преразпределение спряха да работят, защото не могат да върнат устойчивостта на икономическата система.


Същевременно интернет революцията и дигитализацията създаде нови играчи и погреба много професии. Капиталът като концепция за физически производствени блага и Трудът като концепция за физически създавана стойност ускорено се амортизираха. Стойността все повече се прехвърля към информационните блага и интелектуалната собственост, а тяхното създаване и репликиране все повече се отдалечава от принципите, методите, факторите и моделите на капитализма. Парите започнаха да променят своята стойност и смисъл.


В този хаос никоя икономическа теория не може да работи добре, най-малкото защото и метриките за тяхната ефективност спряха да работят. Какво като расте БВП, ако огромната част от него отива в топ 10%, като замърсява и влошава условията за живот , като създава психически и здравословен дискомфорт на участниците в икономиката?


В политиката всички се объркаха защо леви партии изпълняват десни програми или десни партии популистки обслужват електората.


И всички станаха националисти.


Затова започна процес на преосмисляне на икономическата теория по посока дифузията й в постиженията на други обществени науки като психология, социология и политология. Не че в миналото не са имали отношение, но основно икономическата теория е взаимствала някои принципи подходи и тези. Но и до днес липсва тази осмоза, чрез която икономиката да бъде холистично анализирана като интеракция на индивиди и групи по интереси на различните нива в една глобализираща се общност.


Това е и нейното бъдеще.


В този контекст предстои и предефиниране на Лявото и Дясното в рамките на националната демокрация на разделение между националистическо-консервативно дясно и ляво - от една страна и либерално-глобален широк център, от друга страна. Икономическата интерпретация е съюз на олигархията около държавния бюджет с наетите или купените от нея срещу всички, които разчитат на своя труд, продукт и умения за своя живот.


Време и място. Разговор с Глеб Павловски
С код Dnevnik10 получавате поне 10% отстъпка
Купете

Ляво и Дясно обаче запазват своето наднационално, геополитическо деление у нас. Левицата е имаментно свързана с Русия, а десницата със Запада. Тук следва да се отбележи, че тежнения към Русия има и част от т.н. либертарианска десница, която бурно подкрепяше Тръмп и съюза му с Путин.


Така или иначе много по-ясна в бъдеще ще бъде разделителната политическа линията между източния тип консервативен съюз на олигархията и най-бедните и непросветени слоеве (срещу трохите от трапезата) и растящата средна класа, която ще продължи своята мисия за западен тип либерална демокрация с върховенство на закона.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (121)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    Отдавна няма.Тези термини са от едни други времена.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    "дясно" и "ляво" в политиката е имало, има и ще има.
    Другото са спекулации от онези,у които обслужват лукавия!!!
    Иначе пореден неуспешен опит на "автора" да се направи на "интересен" " и "оригинален"!

  5. 5 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3466 Неутрално

    Дон Корлеоне ляв или десен е бил?

  6. 6 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 588 Весело

    Хем е прав, г-н Кънев, хем не е прав. Понятието "дясно" и "ляво" си е напълно резонно, естествено, логично, устойчиво и актуално. И най-важното - обяснява се елементарно!
    Простичко е!
    Достатъчно е да се отвори една карта на Европа! Ако гледащият я гледа към лявата и страна - той е десен. Ако гледа към дясната и страна - той е ляв!
    Или казано по начин, разбираем за жълтопаветници -
    "Който е путинист, той е левичар и комунист", няма значение, че най-голямата протестираща опозиционна партия в Русия е Комунистическата партия на Руската федерация

    Бог да благослови Америка за България!
  7. 7 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Според ултралибералната доктрина няма бяло и черно, следователно няма дясно и ляво. Целта е да се омеша всичко, за да не може да се отличи доброто от злото и извратеняците и безбожниците да са безнаказани.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  8. 8 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3370 Неутрално

    Има си ги, ама са изкривени.

    Щото периодично се олевява и нещо като истинско или автентично дясно не остана.

  9. 9 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    Никога не е имало. Досега сме имали само крадливи, проруски и прокомунистически партии и правителства. Затова България е последна във всичко хубаво.

  10. 10 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 588 Весело

    До коментар [#6] от "Günther":

    Допълнителен довод към това ми мнение е картинката на (с) Николай Дойчинов, с която е украсена статията

    Бог да благослови Америка за България!
  11. 11 Профил на noirdesir
    noirdesir
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    До коментар [#6] от "Günther":

    абсолютно нищо не си казал, а си се старал много. хм.

  12. 12 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Има си ги, ама са изкривени.Щото периодично се олевява и нещо като истинско или автентично дясно не остана.
    —цитат от коментар 8 на realguru


    Остана, но са му лепнали етикет "крайно дясно", в последен опит да го унищожат.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  13. 13 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#6] от "Günther":абсолютно нищо не си казал, а си се старал много. хм.
    —цитат от коментар 11 на noirdesir


    Еми трябва да се чете с разбиране, вас като че ли ви затруднява

    Бог да благослови Америка за България!
  14. 14 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1363 Весело

    Няма ляво, няма дясно - всичко е прекрасно!
    Няма леви, няма десни - всички са чудесни!
    Леви десни, десни леви - с вилица в ръката,
    крачат бодри и сплотени в марша към софрата!

  15. 15 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2598 Неутрално

    По-точно, има руски евреи, натискащи се да изнасят газ, и западни такива, специализирани в т.нар. възобновяеми източници (6 долара субсидии на един долар електроенергия). Сърбия е западната крепост на първите, ние като по на изток от Сърбия сме много или малко изоставени, а апетитите на ЕРСТЕ опират до Румъния и видимо включват прекрояването на Македония, Косово, Босна и създаването на могъща албанска държава.
    Що се отнася до традиционното ляво и дясно, то отдавна е минало. Т.нар. леви са най-верните съюзници на най-богатите в борбата им за модерно робовладелско общество, докато отделни бивши десни партии (Консерваторите на Тачър и Джонсън, Републиканците при Тръмп) се превърнаха в народни партии.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  16. 16 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1439 Весело

    " Левицата е имаментно свързана с Русия, а десницата със Запада. " - от статията.

    Пълна глупост. Красивото и малоумно дете на запада (Навални) беше в коалиция с руската компартия... Защо ни пробутват непрекъснато лъжи опаковани в безкрайно много думи?

  17. 17 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 467 Весело

    Никога не е имало. Досега сме имали само крадливи, проруски и прокомунистически партии...
    —цитат от коментар 9 на Гражданин


    ...били последните 30 години на Западна хранилка!

    P.S. Абе от къде ви намират такива?!?

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  18. 18 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    Не, абсолютно остарели определения, които не описват деленията и границите в съвременния свят.

    Sic transit gloria mundi
  19. 19 Профил на iiu09354227
    iiu09354227
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    В България почти няма ляво и дясно. За българското дясно, си спомням думите на на Жени Живкова за Борисов. "Тъй като лявата ниша беше заета, Борисов влезе в дясната ниша". А Живкови бяха се сближили с Борисов по време на охраната на Т. Живков и го познаваха. Та въпрос на "ниши" е в България.

  20. 20 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 819 Любопитно

    За да има ляво ,първо трябва да има дясно .Трябва някой или някои да натрупат капитал за да дойдат после левите да го окрадат.

  21. 21 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    Ляво и дясно има само фиктивно в парламента, за пред избирателя.
    Джанкат се и се обиждат, за радост на полупроводниците пред екрана на телевизора.
    А като дойде почивката в кулоарите се питат:
    -Колега, ТИР-а мина ли Калотина ?
    Ела довечепа да пием по едно 18 годишно.
    А вие, господа избиратели, гласувайте, това е ваше право.

    кратък
  22. 22 Профил на ⰔⰂⰑⰁⰑⰄⰅⰐ
    ⰔⰂⰑⰁⰑⰄⰅⰐ
    Рейтинг: 63 Неутрално

    аз мислех че ляво и дясно имало отношение към това как мозъка ни работи то пък какво било запада и русия ....тъжно е че политиката не разбира материята която ВСЪщНОСТ е обект на професията им ......много е тъжно че мъдроста на древните е така изопачена и сведена до тривиален материализъм ....." А ДУХЪТ ЛИНЕЕ ЛИ ЛИНЕЕ....."

    Синтаксисът
    Един човек, загледан в своите уравнения,

    твърди, че Вселената имала начало.

    Имало Голям взрив, казва той.

    Експлозия на експлозиите — и Вселената се родила.

    И тя се разширява, казва той.

    Дори изчислил продължителността на живота й:

    десет милиарда обиколки на Земята около Слънцето.

    Цялото земно кълбо възторжено го аплодира;

    до един приемат, че неговите изчисления са наука.

    На никого и през ум не му минава как допускайки,

    че Вселената има начало,

    човекът просто отразява синтаксиса

    на майчиния си език;

    синтаксис, който изисква начало — като раждането.

    развитие — като съзряването,

    и край — като смъртта.

    Вселената има начало

    и тя остарява, уверява ни човекът,

    и ще умре, както умират всички неща.

    както и сам той е умрял,

    след като потвърдил математически

    синтаксиса па майчиния си език.

  23. 23 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1791 Весело

    До коментар [#20] от "lout66":

    Както казваше преди години Баронеса Маргарет Тачър :"Комунистите са добри само в едно - в харченето на чужди пари"!!!

  24. 24 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2943 Неутрално

    До коментар [#16] от "ju.li":

    Това е глупостта на градската левица,която си мисли,че е дяднс щото плюе Путин.По тая логика и Навални го изкатаха "десен" а той е по-ляв и от Путин.

  25. 25 Профил на Ганьо  ла фурия Балканиола
    Ганьо ла фурия Балканиола
    Рейтинг: 844 Весело

    Лево и десно в Тиквостан е кой цепи картите и кой раздава.

  26. 26 Профил на ciaran
    ciaran
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Отдавна няма.Тези термини са от едни други времена.
    —цитат от коментар 1 на pro_bono


  27. 27 Профил на ciaran
    ciaran
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Не, няма в стария смисъл. А мже ди въобще няма смисъл.

  28. 28 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    Какво е в главата на Кънев .... Лявото е Русия и Тръмп :))) Велико... Имаме тотална деградация и ДЕтеоритизация ...

  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7832 Неутрално

    В България вече е съмнително. Откакто комунисти започнаха да се наричат десни и да наричат десните леви, всичко се обърка.

  30. 30 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Класическото ляво на запад спира да съществува след 60-те години. В следвоенния западен свят бившата работническа класа се превръща в по-заможна средна класа която спира да се самоидентифицира като "пролетариат". Вътре в тази средна класа спира да има хомогенност, което не предразполага към общи интереси или към идеологии на едро за всички. Един слуша прог-рок, втори диско, трети хип-хоп.

    Лявото трябва да бъде определителен термин за политики, които целят промяна чрез налагане на колективни правила на едро за всички, в името на това да се постигне някакво хипотетично и понякога ефимерно по-добро състояние на обществото. Лявото в своята философска същност е неразривно свързано с диктатурата. Всякакви -изми са плод на лявата интелектуална мисъл.

    Дясното се познава по това, че зачита различията на индивидите и прокарва политики подпомагащи индивидите чрез проактивни действия да си оправят сами двора, селото или държавата без да ги интересува какво ще бъде заповядано отгоре.

  31. 31 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 651 Неутрално

    "Икономическата интерпретация е - съюз на олигархията около държавния бюджет с наетите или купените от нея, срещу всички, които разчитат на своя труд, продукт и умения за своя живот."

    На теория разбира се има и "ляво"и "дясно". На практира обаче горният цитат характеризира доста сполучливо реалната действителност.

  32. 32 Профил на plynii
    plynii
    Рейтинг: 561 Неутрално

    По едно време тука по селата гласуваха за левите, а по селата в САЩ гласуваха за десните.

  33. 33 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 746 Неутрално

    няма ляво или дясно.

    има Организирана Престъпна Група Борисов-Пеевски-Гешев-Цацаров и техните псета и обръчи от фирми ...

    ... и всички останали.

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  34. 34 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3310 Неутрално

    "Вдясно, фигурата на предприемача беше заменена от безличната корпорация, която постепенно започна да расте не толкова от предприемачество, колкото чрез създаване и опазване на монополни, олигополни или просто картелни позиции чрез мощни политически лобита. В един момент нейните ръководители просто станаха инвестиционни банкери и финансови капиталисти, след като възвращаемостта на фондовите пазари многократно надхвърли печалбите в реалния бизнес.

    Вляво, създадената "работническа буржоазия" беше разрушена, професиите остаряха, заплащането недостатъчно, а делът й БВП - постоянно намаляващ.

    Опората на демокрацията - средната класа - рязко се сви."
    ----------------------------------


    абсолютно точно.

    Любовта ще спаси света!!!
  35. 35 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3310 Неутрално

    "В този контекст предстои и предефиниране на Лявото и Дясното в рамките на националната демокрация на разделение между националистическо-консервативно дясно и ляво - от една страна и либерално-глобален широк център, от друга страна. Икономическата интерпретация е съюз на олигархията около държавния бюджет с наетите или купените от нея срещу всички, които разчитат на своя труд, продукт и умения за своя живот."

    ----------------------------

    национал-консерватизъм / либерален-глобализъм

    във втория случай ще изчезне средната класа, това е сигурно.

    Любовта ще спаси света!!!
  36. 36 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3310 Неутрално

    "Затова започна процес на преосмисляне на икономическата теория по посока дифузията й в постиженията на други обществени науки като психология, социология и политология. Не че в миналото не са имали отношение, но основно икономическата теория е взаимствала някои принципи подходи и тези. Но и до днес липсва тази осмоза, чрез която икономиката да бъде холистично анализирана като интеракция на индивиди и групи по интереси на различните нива в една глобализираща се общност.

    Това е и нейното бъдеще."

    ----------------------------

    тук нищо не разбрах..

    Любовта ще спаси света!!!
  37. 37 Профил на ciaran
    ciaran
    Рейтинг: 493 Неутрално

    няма ляво или дясно.има Организирана Престъпна Група Борисов-Пеевски-Гешев-Цацаров и техните псета и обръчи от фирми ...... и всички останали.
    —цитат от коментар 33 на mastikata


    Аь, нима само това е престъпна среда в Татковината ти?
    Щото в моята Божков -Маджо- Прокопиев са в топ класацията на престъпниците. Май живеем в различни места....

  38. 38 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Никакваа.. Всички искат да лапат от Брюксел..и да са на държавна софра.. Ако може и в пет комисии..и още толкова агенцийки най-добре..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  39. 39 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#1] от "pro_bono":

    Отдавна няма.Тези термини са от едни други времена.
    —цитат от коментар 1 на pro_bono


    Спред Вас и според марксистите може и да няма, ноо според мен това е поредната подвеждаща манипулация, защото те се опитват да се пишат демократи и доста често "десни", за се прикрият. Целта е да си мислим, че няма ляво, дясно, за да не можем да ги усетим кога си налагат марксистките крайнолеви идеи!

  40. 40 Профил на yp123
    yp123
    Рейтинг: 209 Весело

    Мда, кое им е дясното на ГЕРБ и кое им е лявото на БСП? :D На Баце икономическата му политика се основава на принципа "аз дадох", което отива леко в сферата на едноличната власт, но по никакъв начин не може да е дясно... Особено в последния му мандат вероятно няма нито една дясна политика - намаляване на данъци, пазарни реформи, намаляване на административната тежест и контрол, насърчаване на предприемачеството и тн. БСП не знаят на кой свят са, не могат да скъсат с историческото си наследство на БКП и изобщо не разбират съвременната лява политика - опазване на околната среда, граждански права, мултикултурализъм. Много им се иска да защитават угнетените работници от експлоататорите капиталисти, обаче нещо не им се получава поради липсата и на едните и на другите :) Така накрая единственото "ляво" им остава любовта към путинова Русия, в която пък от друга страна няма нищо ляво - нито икономически, нито социално. От останалите системни играчи дори не се опитват да се определят и предимно се занимават с "усвояване" и говорене на глупости.

  41. 41 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#9] от "Гражданин":

    Никога не е имало. Досега сме имали само крадливи, проруски и прокомунистически партии и правителства. Затова България е последна във всичко хубаво.
    —цитат от коментар 9 на Гражданин


    България е на 51 място според Индекса на човешкото развитие на ООН. Не само, че не сме последни, ами сме и в първата четвърт дето се вика. Само разни такива като Вас, все още осъзнават, че България е едно много много добро място за живеене! Имате късмет, че не сте се родили в Африка или Афганистан примерно. Стига сте ревали. Последни сме били. ГЛУПОСТИ!

  42. 42 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    Нема лево, нема десно, има само средно!

  43. 43 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Лявото, дясното и средата са и са били само грубо базирани върху мястото на индивида в социалната структура. Нещо като футболните запалянковци - базирани на града и района в който живеят, но все повече на други критерии.
    Да не забравяме, че политиката е повече страст, отколкото икономически интерес.
    Политическите партии възникват за пръв път във Византия и са свързани с надбягванията с колесници. Техните цветове преминават през целия обществен живот, те качват и свалят императори.
    Постиндустриалната епоха прилича на късната античност или късното средновековие с дифузна социална структура.
    Лявото и дясното са мъртви. За сега по скоро можем да говорим за стейтизъм и индивидуализъм, както и за национализъм и глобализъм, като основни идеологически антиномии.

  44. 44 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3011 Весело

    Ясно ни е защо е тази идеологическа "обработка"...
    Идват избори, след тях ново правителство, та избирателите да са подготвени за политическите лупинги на тези, за които са гласували...

  45. 45 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5909 Неутрално

    До коментар [#3] от "1908":

    ДБ е коалиция, в която имаме и зелени.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  46. 46 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Като се замисля.. Дясното ако е усвояване..и лявото ако е празноговорене..може и да има.. Ама в общи линии си го караме по мутренскочалгарскоистерично.. и сме ненадминати..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  47. 47 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1978 Весело

    Това за оправдание на олевялата 'аФтентична десница' ли сте го написали.
    Айде у леу.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  48. 48 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1978 Весело

    Ми има ляво и дясно.
    Характерно за лявото в икономиката е, че поставя каруцата пред коня.
    Ако на аФтора не му е ясно.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  49. 49 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5909 Весело

    До коментар [#44] от "pamela":

    Точно това се опитват да ни сервират. Миш маш. Сини домати, червени чушки, зелен лук, и разбира се спойката - ЯЙЦА!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  50. 50 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Ще разберете що е то ляво и дясно, когато огладнеете и се наложи да ядете пасти. Тогава и лявото и дясното ще се прегърнат, късно разбрали, че са просто прецакани. Не съм съвсем сигурен, дали дори тогава ще разберат, че са излишни!

  51. 51 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    Мда, кое им е дясното на ГЕРБ и кое им е лявото на БСП? :D На Баце икономическата му политика се основава на принципа "аз дадох", което отива леко в сферата на едноличната власт, но по никакъв начин не може да е дясно... Особено в последния му мандат вероятно няма нито една дясна политика - намаляване на данъци, пазарни реформи, намаляване на административната тежест и контрол, насърчаване на предприемачеството и тн. БСП не знаят на кой свят са, не могат да скъсат с историческото си наследство на БКП и изобщо не разбират съвременната лява политика - опазване на околната среда, граждански права, мултикултурализъм. Много им се иска да защитават угнетените работници от експлоататорите капиталисти, обаче нещо не им се получава поради липсата и на едните и на другите :) Така накрая единственото "ляво" им остава любовта към путинова Русия, в която пък от друга страна няма нищо ляво - нито икономически, нито социално. От останалите системни играчи дори не се опитват да се определят и предимно се занимават с "усвояване" и говорене на глупости.
    —цитат от коментар 40 на yp123


    Много добре казано само в няколко изречения. Няколко допълнения. Всъщност почти всички в ръководните органи на БСП в София и на централно ниво са или милионери, или много близо до милионерите. По региони в страната нещата не са толкова фрапиращи, но и там има много видни бесепари милионери. Веднага се сещам за Гергов.
    Ето защо БСП е не само много далече от лявото, но тя си е партия на посткомунитическата олигархия, създадена по руски образец. Тоест тя не и дясна партия, защото по дефиниция една олигархична партия не ме може да е дясна. Хората гласуващи за тази партия могат да се разделят на няколко категории, но водещата категория са соцносталгиците, което си е направо парадокс, защото тази партия е на милионерите и олигархията и няма нищо общо с принципите на една социалдемократическа партия в Северна Европа например. ГЕРБ е малко по-засукан случай, защото там има не само милионери, но и поради дългото стоене на тази партия на власт се е народила цяла гвардия от апаратчици и административни служители, които по примера на БКП от преди 10ти ноември се хранят, заради членството си в тази партия. Но и тази партия е малко или много олигархична, защото храни и от своя страна се подхранва от корумпирани сделки с определен кръг крупни бизнесмени. Чалгарската партия и тази на сестра Галева пък са тотално мутренски партии, макар че официално декларират, че се борят срещу мутрите. Т.нар. (руско) патриотични партии пък са извън всякакви класации и не отговорят нито на дефиниция за патриотизъм, нито за ляво или дясно. Остава ДБ, но там нещата са изключително размити и на този етап не може да се каже нищо с голяма сигурност. Но в ДБ са единствените елементи, които са наистина десни, но те не са толкова много на брой, че да определят политиката й.

    Пазете се от доносника vesolr
  52. 52 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Отдавна няма.Тези термини са от едни други времена.
    —цитат от коментар 1 на pro_bono


    Супер размито е всичко вече. И дясното не е дясно, и лявото не е ляво. Времената се променят.

  53. 53 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    Не, абсолютно остарели определения, които не описват деленията и границите в съвременния свят.
    —цитат от коментар 18 на Hristov


    И кои са деленията и границите и кой ги определя?

  54. 54 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3310 Неутрално

    Глобализацията затвори милиони работни места. В дясното няма дребни собственица, а корпорации.
    В друга статия чета, че ЕС предлагала промени в трудовото законодателство, за да може да идват висококвалифицирани специалисти от трети страни и това всичкото при 25% младежка безработица. Т.е. ЕС защитава предимно Корпорациите, позволявайки им да намират по-евтина работна ръка извън ЕС. Къде и кога ще е дъното, се пита в задачата?

    Любовта ще спаси света!!!
  55. 55 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    Откакто политиката се превърна в професия изпълнявана от професионални политици няма такова нещо като дясно и ляво.

  56. 56 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    До коментар [#9] от "Гражданин":
    —цитат от коментар 41 на Stargate


    "България е на 51 място според Индекса на човешкото развитие на ООН. Не само, че не сме последни, ами сме и в първата четвърт дето се вика. Само разни такива като Вас, все още осъзнават, че България е едно много много добро място за живеене! Имате късмет, че не сте се родили в Африка или Афганистан примерно. Стига сте ревали. Последни сме били. ГЛУПОСТИ!"
    .......
    Напълно съм съгласен с Вас!
    Тези които реват някога бяха ПЪРВИ в Мототехника за кола, Първи за жилище, Първи за прием в университет,Първи за заемане на пост, Първи със специално снабдяване, Първи в здравеопазването/имаха си правителствена болница/ Сега всичко това демокрацията им го отне и е нормално да реват.

  57. 57 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3310 Неутрално

    До коментар [#53] от "4ort":

    "И кои са деленията и границите и кой ги определя?"

    Хората ги определят с приоритетите си. В Щатите например ясно се очерта разликата между Тръмп, носител на национализъм, консерватизъм - успя да намали емигрантите, да върне милиони работни места, сложи даже данък върху стоките, произведени извън САЩ.
    Байдън, неговата противоположност - кани емигранти, върл глобалист.

    Любовта ще спаси света!!!
  58. 58 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    [quote#52:"groznik90"][/quote]

    "Супер размито е всичко вече. И дясното не е дясно, и лявото не е ляво. Времената се променят."
    ................
    Тия които се определят, като градска десница са левичари! Лявата Партия- крупни капиталисти.
    Мая, като истинска пчеличка, прехвърча ту при едните ту при другите, а Слафчо, като истински слуга на Народа, пристана на пРезидента, който е нито ляв, нито десен, а путинист.

  59. 59 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3466 Неутрално

    Зависи в кой джоб слагаш краденото. Ако ти е през онази работа си центрист.

  60. 60 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 3845 Любопитно

    Много любопитно е , как от една " бояджийска " бригада може да се родят и политически интелектуалци.......

  61. 61 Профил на Nestea
    Nestea
    Рейтинг: 187 Неутрално

    До коментар [#16] от "ju.li":

    Лявото е свързано със СССР и преди разпада на съюза повечето социалдемократи в Европа гледаха към него за идеи. Затова Шрьодер в момента е директор в Газпром.

    През 90-те и до 2010 левите партии преминаха в дясно икономически и от рецесията до сега са наказвани от избирателите им - сините якички отидоха при популистите (повечето партии от типа на ПиС са с лява икономическа платформа), а младите при зелените.

    Големите леви партии на Европа - британските лейбъристи, ГСДП и ДП - са политически динозаври без ясна идея на къде вървят и дали някога пак ще спечелят избори (сигурно не).

  62. 62 Профил на Варненчик
    Варненчик
    Рейтинг: 492 Весело

    [quote#37:"Ciaran"][/quote]

    Това вашето трябва да е на Нидялку държавата ако не бъркам?

  63. 63 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2739 Неутрално

    Лявото, в смисъл на Савецка власт очевидно тотално се спихна в края на 80-те. Не че Севера Корея или Венцецуела са се запътили на някъде...
    Но относително ляво и дясно си има. Просто популизма и идиотизма са по-важни днес в предизборната борба

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  64. 64 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3579 Весело

    До коментар [#5] от "blondofil":

    Прощавал ли е на някоя мандра?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  65. 65 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3330 Неутрално

    До коментар [#8] от "realguru":
    "Щото периодично се олевява и нещо като истинско или автентично дясно не остана."
    =============
    Досега периодичното олевяване идваше или след истерично одесняване, каквото напоследък не е имало, или след объркване на посоките.
    Националистите трябваше да са десни, БСП не трябваше да въвежда плосък данък, зелените да искат държавна намеса навсякъде...

    Еретик
  66. 66 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    “ фигурата на предприемача беше заменена от безличната корпорация”
    … и прочие…
    ——
    Хубаф обзор, Женя! … началото, поне. Като за първокурсник в началото на 80-те на миналия век … или 70-те. Забавното е, че сигур искрено смяташ написаното за “анализ”

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  67. 67 Профил на xso16686927
    xso16686927
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Токова ли е трудно да се види, а то е като бял ден, че сега има една голяма "промяна", толкова чакана от стари комунисти и ДС ченгета - зародилата се военна хунта на новите фашисти? Не забравяйте, че единствената разлика между комунизма и фашизма се свежда до частната собственост.

  68. 68 Профил на Helen of Bikini
    Helen of Bikini
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Аз съм съгласна с Кънев, особено в частта с "безличната корпорация". Той, разбира се, е прав с теоритеческите постановки. Те са извадени от учебницинте, от които и аз съм учила. Не съм съгласна с някои спекулативни твърдения, като това че "опората на демокрацията" средната класа са смалила. Ами не е така, напротив - точно "средната класа" се е разрастна в последните 20 години и в България (и в света). Затова именно точно "политиките на преразпределение" спряха да работят. А и са средната класа не им пука от разпределението, затова си гласуваха години наред за "по-малкото зло" Герп. Тези които са по-надолу, нямат гласност и бягат в чужбина. В България това "преразпределение" бе задушено от Герп. Общото благосъстояние растеше, но най-уязвимите не получиха справедливо своя дял от този ръст и се изнесоха. Останаха само пенсионерите, които са "лявото" и затова и днес БСП се грижат първо за тях (преизчисляване на пенсиите) , а не за "наемния труд". Дребният бизнес (умнокрасивите жълтопаветници и Кънев в това число), който иначе трябва да е либерален, мрази комунистите и Русия и затова в България той се определя като десен (каквито са и Герп) и затова сега е изпаднал в някаква шизофрения. Два мандата са с Герп, а сега трябва да са срещу тях. И какво им е днес обяснението защо са срещу Герп - ами те самите са си пак "афтентично десни", но Герп вече са комунисти и слуги на Кремъл.

    Who the fuck are you to lecture me?
  69. 69 Профил на ciaran
    ciaran
    Рейтинг: 493 Неутрално

    [quote#37:"Ciaran"]
    —цитат от коментар 62 на Варненчик
    Това вашето трябва да е на Нидялку държавата ако не бъркам?[/quote]

    А твоята е около жълтите павета, предполагам...

  70. 70 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    И аз мисля, че е прибързано да се отисва ляво/дясно.
    Лявото и до ден днешен си е с кейнсианско мислене, когато говорим за горе-долу цивилизована държава, а когато опрем до страни като Китай или Русия, там всичко се решава от вожда, което е предисторическо, наистина излиза от рамките на що-годе нормалното ляво и понеже здраво застъпва уж патриотичното, а всъщност националистическото, си става национал-социализъм. В каква степен и докъде ще докара нещата ще видим. при всяко положение в ръцете на малък брой хора се съсредоточават големи ресурси и практиката показва до момента, че това не прави живота на хората по-добър.
    Що се отнася до дясното, дали глобално или национално, то е ориентирано към някакъв вид прагматизъм и разпределение в зависимост от собственост върху оръдията на труда и качествата на участницте в процеса. Разбира се и тук може и има изкривявания, корупционни хватки и игри с обществените поръчки. Каква ще е степента на този вид изкривявания зависи от качеството на общетвеното устройства и когато има добре работещи институции, те остават в рамките на поносимото, когато са калпави, всичко се вижда и ние сме добър пример за това.
    Вижда се, че без някакво преразпределение на средствата през държавата няма живот нито за бедните, нито за богатите и затова, баланса между дясното и лявото трябва да бъде намиран и затова са толкова важни институциите и качеството на хората в тях, на които НИЕ плащаме и които НИЕ избираме.

  71. 71 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3579 Весело

    До коментар [#23] от "selqnin":

    И след като го е "казваше" дългът на Великобритания гони 2 трлн паунда.... Научи го на лозунги, то само ще намери какво да яде пък казваше стария спасовски комунист

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  72. 72 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#20] от "lout66":Както казваше преди години Баронеса Маргарет Тачър :"Комунистите са добри само в едно - в харченето на чужди пари"!!!
    —цитат от коментар 23 на selqnin


    Боже, това за Борисов и компания пасва идеално.
    "Аз давам, аз строя, аз ей с тия две ръце", а всъщност харчи народни пари от бюджета на България или харчи фондовете на ЕС събирани от високите данъци на западноевропейскита работници.

    кратък
  73. 73 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3330 Неутрално

    До коментар [#34] от "hope":

    "Вляво, създадената "работническа буржоазия" беше разрушена, професиите остаряха, заплащането недостатъчно, а делът й БВП - постоянно намаляващ.
    Опората на демокрацията - средната класа - рязко се сви."
    "абсолютно точно."
    ==============
    Доста време отделих да търся дефиниция на явлението Средна класа. Намерих много определения, като според някои от тях аз съм в ниския сегмент на тази класа, и други, според които съм прекаран образован прошляк.
    Ако се иска средната класа да отделя все повече, за да храни некадърници и безработни, тя ще се свива още.
    И какво ще излезе? В името на демокрацията, опората на демокрацията беше жертвана и демокрацията почина....
    Игра на думи, но точно това се получава при олевяването.

    Еретик
  74. 74 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 571 Неутрално

    В българския политически спектър всичко е изначално обърнато с краката нагоре. Ретроградното нафталиново БКП се преименува на социалистическа партия и зае мястото вляво, отстоявайки дясна позиция относно запазване на соц-традициите и порядките. Инженерно създадената опозиция СДС зае дясното пространство, като по същество отстоява леви идеи, относно демократизацията на обществото и отнемането на привилегиите на червената партокрация.

    Социалистите ни по природа пък са бетонни глави забити в миналото, и при липса на здрав външен господар ги влече към див балкански национализъм. Много объркана и сложна ситуация, която трябва да бъде предмет на задълбочен научен анализ от политологическа и социологическа гледна точка.

  75. 75 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Няма ляво дясно. Има пари, които винаги управляват и такива, на които не им стигат парите, но искат да се доберат до властта, за да направят големите пари. От другата страна са наивниците. Религията и идеологията винаги са били най-ефективният инструмент на големите пари.

  76. 76 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4004 Неутрално

    Русия с дивия капитализъм я считат за лява, а западната система за дясна? Голяма дивотия и объркване!

  77. 77 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3330 Неутрално

    До коментар [#9] от "Гражданин":

    "Никога не е имало. Досега сме имали само крадливи, проруски и прокомунистически партии и правителства. Затова България е последна във всичко хубаво."
    ==============
    Мммммм.... Не. Хубавото носим у себе си.
    Хипотечно можеш да позвъниш на вратата, когато жена ми я няма и да кажеш, че си неин състудент. Докато да се сетя да и звънна, вече ще имаш салата, ракия и ордьовър.
    Има един проблем. Дотогава не трябва да си говорил срещу народа НИ /НАШИЯ/.

    Еретик
  78. 78 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    Ако държавно ВИК и държавни бензиностанции е десна политика тогава и гражданите за Европейско развитие са десни. Ако пък тази им политика има привкус на късен соц , сами си правете извода какви са.

    SHADOWS of SOFIA
  79. 79 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3579 Весело

    До коментар [#72] от "Мариана Кълвачева":

    Това баронесата го "казваше" само на него.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  80. 80 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1978 Весело

    "Президентът и Слави Трифонов смятат, че такова деление е остаряло,... "

    Друго си е д а се позовеш на аФторитети.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  81. 81 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3579 Неутрално

    До коментар [#80] от "zz_s":

    Радев избран от над 2 млн, за Трифонов гласували 500000, критерия ти за " аФторитети" е?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  82. 82 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#76] от "Vlado Nikolov":


    Русия с дивия капитализъм я считат за лява, а западната система за дясна? Голяма дивотия и объркване!
    —цитат от коментар 76 на Vlado Nikolov


    То е ясно от 1000 километра кой е ляв, кой е десен, но лявилибералите се скъсват да казват на черното бяло и тропат с крачета, че трябва да им вярваме. :-)

  83. 83 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1978 Весело

    До коментар [#80] от "zz_s":Радев избран от над 2 млн, за Трифонов гласували 500000, критерия ти за " аФторитети" е?
    —цитат от коментар 81 на дерибеев


    Няма да споря за сегашната представителност на пРзидента нито за тези 500000 които гласуваха за мълчанието на славИ.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  84. 84 Профил на b.rainstorm
    b.rainstorm
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Няма ляво и дясно, има само ГЕРБ, които са на принципа: който не е с нас, е против нас.

  85. 85 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2684 Неутрално

    Ляво и Дясно има само за Глупаците !!!!!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  86. 86 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2534 Весело

    Хм, изненадан съм. Сериозна студия стъпваща на базовите икономически теории..... само в началото де. После автора си набутва неговите манипулацийки.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  87. 87 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2534 Весело

    "Президентът и Слави Трифонов смятат, че такова деление е остаряло,... " Друго си е д а се позовеш на аФторитети.
    —цитат от коментар 80 на zz_s


    Особено на безкнижния Слави с коментар в областта на икономическата теория??? Къде ли е това творчество на Слави?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  88. 89 Профил на Мултикултиджендър-Ариец
    Мултикултиджендър-Ариец
    Рейтинг: 2099 Весело

    До коментар [#51] от "GreenEyes":

    Кой десен? Радан? Ристя? Тънас? Стига ве...

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  89. 90 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 796 Весело

    ма си ги, ама са изкривени.Щото периодично се олевява и нещо като истинско или автентично дясно не остана.

    —цитат от коментар 8 на realguru

    Остана, но са му лепнали етикет "крайно дясно", в последен опит да го унищожат.[quote#12:"Мизийски"][/quote]

    Успяват в унищожението. Гледам как журналисти определят В. Сидеров като "крайно десен".




  90. 91 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Тезата, че няма ляво и дясно, се използва най-често от хора, които ги е срам да си признаят, че са леви. Или просто не знаят точно какви са.

  91. 92 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 796 Весело

    Русия с дивия капитализъм я считат за лява, а западната система за дясна? Голяма дивотия и объркване!
    —цитат от коментар 76 на Vlado Nikolov


    Явно смяташ Китай и лукановите капиталисти с куфарчетата за десни.

  92. 93 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Естествено е до като светът е разделен на хора генериращи материални ценности и на консуматорите им ще правим разлика между ляво и дясно както, например, между мъже и жени. Иначе професионалните безработни живеещи от помощи и шашми ще минават като "десни".
    Замазването на разликата в ляво се прави от политици на които това отърва както комунистите поискаха да забравим престъпленията им и започнаха хитрата тактика "всички в ляво и дясно са еднакви маскари" до прозренията на вождове като Хр. Иванов целящи да обедини сбиротока от зелени, червени и сини.

  93. 94 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Доста елементарен опит от страна на г-на интелектуалец да извърти йезуитски фактите. Ама нема акъла на един йезуит за което.След тюрлю гювеч от история на икономиката, следва нескопосен опит да ни убеди че партията /или коалицията, все тая/ чиито рупор е таз медиа, а финансист е оправданият виден бизнесмен /ма който изобщо не е олигарх, сакън, да не си помислите!/, няма нищо общо с деградиралото западняшко левичарство, нито с woke, нито с cancel culture, нищо че катаден ни се набива колко сме тъпи че не приемаме хомофилската диктатура, политкоректната цензура, пренаписването и фалшифицирането на историята, и пр.
    Г-на интелектуалец старателно избягва да дефинира левичарските бълвочи по отношение на общество, култура и пр., седи си предпазливо при икономиката, щото ще им лъсне червения задник. Ма изобщо не сте леви бе, ма как тъй, то немало ляво-дясно,.тъй рекли некви западняшки гурута. Има, има, г-не интелектуалец, я виж за какво разсъждават истинските интелектуалци: https://www.lefigaro.fr/vox/societe/patrick-buisson-luc-ferry-les-baby-boomers-ont-ils-detruit-notre-civilisation-20210517 . Идвало краят на левичарската вълна от 68 г., окупирала обществения дискурс, и изродила се във всякакви патологии, щото както е тръгнало, верно ще довърши европейската цивилизация. А дано. А вие, клетите, не можете да заблудите никого - отвън сте зелена или лилава диня, а отвътре- прогресистки хунвейбинчета.

  94. 95 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#44] от "pamela":

    Абсолютно вярно. За това става дума чисто и просто.

  95. 96 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Статийката е поредна манипулация да се дискредетира Борисов, която започва от колажа с портрети над заглавието. С него не може да се отрече фактът, че ГЕРБ е партия център-дясно, състояща се основно от бивши се-де-сари, която води ДЯСНА ПОЛИТИКА и възпира ЛЯВАТА БСП от управление на държавата. В галерията от портрети липсва образа на Радев, който е потребител на демагогията, че няма ляво-дясно за да събере червени и сини гласове за президентските избори.
    Плитко и елементарно товарищи от "Дневник".

  96. 97 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#81] от "дерибеев":

    Значи това че са "избрани" е критерий за интелектуален и културен капацитет, и трябва да ме води мнението им за неща от които си нямат и понятие нито акъл да ги схванат? Не, верно, откъде ви намират такива бе....

  97. 98 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 1778 Любопитно

    "дясно" и "ляво" в политиката е имало, има и ще има.Другото са спекулации от онези,у които обслужват лукавия!!!Иначе пореден неуспешен опит на "автора" да се направи на "интересен" " и "оригинален"!
    —цитат от коментар 4 на selqnin


    селяните леви или десни са?

    Сам съм, други няма...
  98. 99 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 1778 Любопитно

    Статийката е поредна манипулация да се дискредетира Борисов, която започва от колажа с портрети над заглавието. С него не може да се отрече фактът, че ГЕРБ е партия център-дясно, състояща се основно от бивши се-де-сари,
    —цитат от коментар 96 на nxl27679751

    Имаш предвид бившите де-сари?

    Сам съм, други няма...
  99. 100 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4054 Весело

    Според мен има партия на Миналото и партия на Бъдещето днешната борба е м/у тези два полюса

    klimentm




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK