Тоталитарните рефлекси на прокуратурата са още живи

Протест срещу подслушването през 2013 г. Дали проблемът ще бъде засегнат в анализа на специализираното правосъдие?

© Юлия Лазарова

Протест срещу подслушването през 2013 г. Дали проблемът ще бъде засегнат в анализа на специализираното правосъдие?



Коментарът е от профила във "Фейсбук" на адвокат Андрей Янкулов, който е бивш прокурор. Поводът е, че съпредседателят на "Демократична България" Атанас Атанасов обяви, че три звена в службите за сигурност са подслушвали 32-ма политици - партийни лидери и водачи на листи на отминалите парламентарни избори.


Дали опозиционни политици са подслушвани не знам.


Знам обаче, че миналата година съвсем официално беше обявено, че е водено разследване на престъпление против Републиката и бяха оповестени записани разговори, в които се коментираше провеждането на антиправителствени протести - кой щял да плаща, кой щял да ги организира и пр. Тоталитарните рефлекси са още живи, обаче ясно трябва да се каже още веднъж, че




абсолютно всеки всеки може да иска смяната на управлението, както и да се организира с други лица,


преследвайки тази цел. Престъпление против държавата може да има в много ограничени хипотези, когато опитите за завземане на властта се осъществяват чрез организирани бунтове, въоръжени въстания и прочее форми на масови насилствени актове.


Знам също и че пак от официален източник беше заявено, че пръскачките пред парламента могат да се използват за създаване на смут у населението.


След като процесуалната фантазия стига дотам, че организирането на антиправителствени протести не само МОЖЕ да бъде разследвано, но И Е РАЗСЛЕДВАНО като престъпление против държавата, а включване на пръскачки е тълкувано като потенциален терористичен акт, значи напълно възможно е и всякакви специални разузнавателни средства да са били експлоатирани спрямо всякакви политици.


Тук големият въпрос е как се мотивират исканията и се издават разрешенията за експлоатация на СРС.


Дали тази точка ще бъде засегната в анализа на специализираното правосъдие? За огромната натовареност и разбитата организирана престъпност по места, знаем. То и битовата е разбита, не остана престъпност. Само против държавния строй, явно.


Апропо, а какво в крайна сметка стана с онова дело за престъпление против държавата от миналото лято, по което слушахме придобитата чрез СРС информация няколко дни след самите разговори (абсолютно скандално обстоятелство - да оповестиш резултат от продължаваща тайна разработка)?


Забрави се. Дали ще бъде засегнато в анализа на специализираното правосъдие?


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1507 Разстроено

    "Тоталитарните рефлекси на прокуратурата са още живи"
    Черепа върна рефлексите на следователите от 1981, а аФторът се притеснил за рефлексите на прокуратурата!?!?!?!?!

  2. 2 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    Тоталитарните рефлекси са още живи. Нали за това са обучавали каскет в школата Симеоново.

    SHADOWS of SOFIA
  3. 3 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7416 Неутрално

    Той ,Атанасов, никога не говори празни приказки. Но дали някой ще се престраши да направи проверка?

  4. 4 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Ох, саксиените демократи, отгледани в градинката на олигарха почват да миришат.

    .. на развалено

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . 13-05-19 - Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 24-01-21 - Атанас Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев. 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 30-10-21 - Ген. Атанасов: Не виждам грешки в Стойчо Кацаров.
  5. 5 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    Добър анализ, право в целта.

    Че прокуратурата си работи по старите прийоми е повече от очевидно.

    Че Гешев брани своите от чуждите също е видно.

    Изясняването на източника на снимките и разговорите на премиера трябва да е приоритет номер едно на всяко разузнаване и всяка прокуратура в света - не защото обществото го интересува, а защото илюстрират възможността въпросния премиер да бъде управляван чрез компромати.

    Това е пробив в националната сигурност и всеки началник на вътрешните работи, който не издигне разкриването на престъплението в приоритет за ведомството си трябва да бъде моментално подгонен да напуска - и от медиите, и от обществеността, и от другите ведомства.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  6. 6 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 882 Любопитно

    Ох, саксиените демократи, отгледани в градинката на олигарха почват да миришат... на развалено
    —цитат от коментар 4 на diq55699032


    Ииии,
    КАК ги усети от тая ГЕРБ-ава воня на повсеместна корупция и развала , дето задушава всеки нормален българин ?

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  7. 7 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1492 Любопитно

    Ама разбира се, как така ще се разследва „провеждането на антиправителствени протести - кой щял да плаща, кой щял да ги организира и пр.“? На какво прилича това, а? Във всички демократични държави не само не се разследва „кой щял да плаща, кой щял да ги организира и пр.“ протестите против законно избраното правителство, ами се прави стройна организация въпросните протестиращи да бъдат окуражавани по всички възможни начини, държавата да им купува необходимите за хвърляне пъдпъдъчи яйца, домати, риба и свински уши! Не само това, държавата е длъжна да им организира котлова храна и крепки напитки за изнурителните дежурства, докато правят лагери на възлови кръстовища и да ги брани от озверялото население, което не разбира висшите идеали на протестиращите на места като пред румънското посолство!

    То и нашата държава тогава се опита да направи нещо за протестиращите, оставяйки гореспоменатите лагери за летния период, но това в някакъв случай не бе достатъчно и каталясалите протестиращи, виждайки, че държавата изобщо не ги подкрепя, както би трябвало да го направи, се прибраха натъжени от „банкянската диктатура“ по домовете си! И това при положение, че нямаше, ама хич, никак и изобщо „организирани бунтове, въоръжени въстания (1, 2, 3 и 4) и прочее форми на масови насилствени актове“, а само кротки шествия с бесилки, ковчези и черни чували пред дома на разюздания „банкянски диктатор“! Боже, каква мъка, Боже, как пък никой не рачи да помогне на горките протестиращи? Даже и едно правителство не им направиха след изборите, поне една зима да изкарат на топло в парламента! Не е ли безобразие това, а кажете ми сега?

  8. 8 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 910 Неутрално

    "Тоталитарните рефлекси на прокуратурата са още живи"Черепа върна рефлексите на следователите от 1981, а аФторът се притеснил за рефлексите на прокуратурата!?!?!?!?!
    —цитат от коментар 1 на 4ort


    Гешев стана омразен на олигарсите с няколко знакови разследвания, например срещу Бобокови.

    И след влизането на прокурори в президентството, понеже съветник на Радев е търгувал с влияние, се инициираха протестите с искания за оставка на Гешев!

  9. 9 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    [quote#8:"Дария Колев"][/quote]

    Гешев няма как да е станал омразен на олигарсите защото олигарсите в огромната си част останаха плътно зад гърба му и накъдето и да се завъртеше не ги виждаше, въпреки очевидните индикации за проблеми изнасяни в обществените медии.

    Да, имаше няколко удара срещу предполагаемо близки до властта.

    Само че кой знае как във всички случай други близки до властта се оказаха директно облагодетелствани от тези удари, а обществото не спечели абсолютно нищо.

    Това прилича много повече на преразпределение на властта в олигархичните кръгове от борба с олигархията.

    И всеки опит да се представи като последното изглежда буквално жалък.

    Къде са делата срещу тези, които свалиха КТБ?
    Къде са делата срещу тези, които се облагодетелстваха от свалянето на КТБ?
    Къде са делата срещу онези, позволили на Божков в продължение на години да НЕ плаща данък, ощетявайки по този начин дръжавата? Това включва директно самият финансов министър.
    Къде е делото срещу Бобокови за които говорите, впрочем? Напредва ли с осъдителната присъда?
    Къде е делото срещу видния олигарх Прокопиев?
    А, извинение - поне за него вече знаем - в небитието е окончателно, с пълен разгром на прокуратурата.

    Изобщо има ли пример за едно полезно за държавата и обществеността дело на Гешев?

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  10. 10 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    Не рефлекси, а да се чете "Тоталитарните рефлУкси на прокуратурата са още живи"

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  11. 11 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4992 Неутрално

    Той ,Атанасов, никога не говори празни приказки. Но дали някой ще се престраши да направи проверка?
    —цитат от коментар 3 на Роси


    Разбира се. Той все пак е живковски прокурор.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  12. 12 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4992 Неутрално

    До коментар [#10] от "Николай Колев":

    Егати колко хитро.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  13. 13 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    До коментар [#9] от "Боби Колев":

    [quote#8:"Дария Колев"]
    —цитат от коментар 9 на Боби Колев
    ....Изобщо има ли пример за едно полезно за държавата и обществеността дело на Гешев?[/quote]

    Няма, не може и да има. Извън всякакви сложни разсъждения за олигарси и бухалки има една проста истина - Гешев е поредния повярвал си некадърник.

  14. 14 Профил на chedeuvre
    chedeuvre
    Рейтинг: 782 Любопитно

    Помислете.....прокурор - това е манталитет, менталност, характер....да не продължавам.....
    Не е ли така...?

  15. 15 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4992 Любопитно

    А как стои въпросът с тоталитарните рефлекси на вътрешния министър?

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  16. 16 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1492 Любопитно

    Прокуратурата, значи, а? А я да видим от този храст - https://zonanews.bg/politika/konstitutsionniyat-sad-edinodushno-dopusna-iskaneto-na-gerb-sds-za-protivokonstitutsionnost-na-razporedbi-na-ik - какъв заек ще изскочи? „Конституционният съд единодушно допусна искането на ГЕРБ-СДС за противоконституционност на разпоредби на ИК“? От днес, 20-ти май? Какво ли ще да е туй? Или вече се знае и затова не се съобщава тази новина? Кой ще ни каже?

  17. 17 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#13] от "Един препатил":

    “Гешев е поредния повярвал си некадърник.”

    Американците възобновяват разследването на аферата КТБ, този път по линия на RICO.

    Няма вече”зад Бойко е Тръмп, зад Гешев е Бар”.

    Бойко, Тръмп и Бар отплуваха към пречиствателната станция, а на Гешев ще му припари под каскета.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  18. 18 Профил на
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    До коментар [#10] от "Николай Колев":Егати колко хитро.
    —цитат от коментар 12 на Alarmstufe Rot


    Не ви разбрахме.
    Кое му е хитрото на вярното, точното и ясно написаното?

  19. 19 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2887 Любопитно

    До коментар [#15] от "Alarmstufe Rot":

    А как стои въпросът с тоталитарните рефлекси на вътрешния министър?
    —цитат от коментар 15 на Alarmstufe Rot


    А интересува ли Ви колко негри набихме днес?

  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#9] от "Боби Колев":

    “Изобщо има ли пример за едно полезно за държавата и обществеността дело на Гешев?”

    Гешев трябва да го турат като въпрос №1 в игрите “Стани богат” (5 кинта, като за разгрявка).

    Въпросът гласи: Колко наказателни дела, заведени от Иван Гешев, са завършили с осъдителна присъда?

    Всички - и играчи, и водещ, и публика - се провикват в един глас: НУУУУУЛААААА... 😆😆😎

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1492 Любопитно

    Тц-тц-тц, ти да видиш! Гледайте, значи, какви работи пишат другите сайтове, а Дневник изостава:

    „Конституционният съд единодушно допусна искането на ПГ ГЕРБ - СДС в 45 НС за противоконституционност на разпоредби на Изборния кодекс.

    Днес, 20 май 2021 г., Конституционния съд се произнесе с определение по конституционно дело № 9/2021г., с което единодушно допусна за разглеждане по същество искането на 66 народни представители от 45-то Народно събрание на Република България за установяване на противоконституционност на разпоредбите на чл. 46, 47, 51, ал. 1 и ал. 3, чл. 60, ал. 2, чл. 61, ал. 7, чл. 212, ал. 5; чл. 206, ал. 1 и ал. 3, чл. 208, ал. 1; чл. 209, ал. 3, изречение второ; чл. 213а, ал. 4, по отношение на числото „20“; чл. 281, ал. 4 и чл. 335, ал. 3 на Изборния кодекс (обн., ДВ, бр. 19 от 5.03.2014 г., последно изм. и доп. ДВ, бр. 36 от 1.05.2021 г.), както и на разпоредбите на § 63 и § 64 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Изборния кодекс (обн., ДВ, бр. 36 от 1.05.2021 г.)“!

    М‘чи как тъй, бря? Тю, да му се не види, к‘во щяхме да напра‘им? Бързо Дневник да опровергае тези клеветнически твърдения! Нали?

  22. 22 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    До коментар [#16] от "Santos":

    Не цитирайте вестникарски публикации, а пийте вода от извора:

    Днес, 20 май 2021 г., Конституционния съд се произнесе с определение по конституционно дело № 9/2021г., с което единодушно допусна за разглеждане по същество искането на 66 народни представители от 45-то Народно събрание на Република България за установяване на противоконституционност на разпоредбите на чл. 46, 47, 51, ал. 1 и ал. 3, чл. 60, ал. 2, чл. 61, ал. 7, чл. 212, ал. 5; чл. 206, ал. 1 и ал. 3, чл. 208, ал. 1; чл. 209, ал. 3, изречение второ; чл. 213а, ал. 4, по отношение на числото „20“; чл. 281, ал. 4 и чл. 335, ал. 3 на Изборния кодекс (обн., ДВ, бр. 19 от 5.03.2014 г., последно изм. и доп. ДВ, бр. 36 от 1.05.2021 г.), както и на разпоредбите на § 63 и § 64 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Изборния кодекс (обн., ДВ, бр. 36 от 1.05.2021 г.). Конституционният съд отклони искането в останалата му част.

    http://www.constcourt.bg/bg/Blog/Display?id=958&type=1

    Я сега седнете, прочетете и докладвайте какво Конституционният съд е допуснал за разглеждане и за какво е изпратил герберите да пият една студена водица.

    А като се интересувате от делата в Конституционния съд би трябвало да ни съобщите и че той е допуснал до разглеждане и искането на президента относно Бюрото за защита на свидетели:

    Днес, 20 май 2021 г., Конституционният съд допусна за разглеждане по същество искането на президента на Република България за установяване на противоконституционност на разпоредбите на чл. 138, т. 5 от Закона за съдебната власт (обн. ДВ, бр. 64 от 7. 8. 2007 г., посл. изм. и доп., бр. 16 от 23. 2. 2021 г.); чл. 13, ал. 1 (в частта „при главния прокурор“), ал. 2 и ал. 4; чл. 14, ал. 1, ал. 2, ал. 3, т. 2, т. 3 (в частта, „когато това е разпоредено от главния прокурор“) и т. 4; чл. 14в и чл. 14д, ал. 3 от Закона за защита на лица, застрашени във връзка с наказателно производство (обн. ДВ, бр. 103 от 23. 11. 2004 г., в сила от 24. 5. 2005 г., посл. изм., бр. 16 от 23. 2. 2021 г.).

    http://www.constcourt.bg/bg/Blog/Display?id=957&type=1

  23. 23 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#5] от "Боби Колев":

    “Това е пробив в националната сигурност...”

    Самото 12-годишно ПРИСЪСТВИЕ на Бойко Методиев Борисов от Банкя на върха на изпълнителната власт е пробив в националната сигурност и в момента служебното правителство се опитва да установи размерите на пробойната.

    За наша радост, Бойко Методиев Борисов от Банкя се е обграждал с недотам интелигентни хора, които започнаха яко да го портят:

    - Според Иван Пилето, с когото са шляпали белот (играта на идиотите), БМБ от Банкя е интервенирал пред ветеринарните власти, за да му пропускат партиди с (вероятно съмнителни) яйца.
    - Според Димитър Ламбовски, БМБ от Банкя е прибирал 30% от кредитите, отпускани от ББР на покровителствани от властта “малки и средни бизнесмени” като Гайтански-Вълка, Мамин Прасчо и Кирчо Гела.

    С такива приятели, кому са нужни врагове? ☠️

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  24. 24 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#7] от "Santos":

    Простете, но нали не твърдите, че антиправителствените протести са престъпление?!

  25. 25 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2887 Весело

    До коментар [#23] от "Norman Granz":

    До коментар [#5] от "Боби Колев":....За наша радост, Бойко Методиев Борисов от Банкя се е обграждал с недотам интелигентни хора, които започнаха яко да го портят.....
    —цитат от коментар 23 на Norman Granz


    Нищо ново под слънцето:

    "И Петър си спомни думите на Исус, Който беше казал: Преди да пропее петелът, три пъти ще се отречеш от Мен."

    Матея, 26:75

    Ако в чекмеджето имаше Библия вместо кюлчета и пачки......

  26. 26 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1674 Неутрално




    Ако в чекмеджето имаше Библия вместо кюлчета и пачки......
    —цитат от коментар 25 на Един препатил



    Да бе, те щото Божите служители никога не съгрешават...

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  27. 27 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4232 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Ами... всеобщо важи.
    Субекти с тоталитарни рефлекси:
    в Лечение Лустрация

    "Тоталитарните рефлекси на прокуратурата
    са още живи"

  28. 28 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4232 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Другарю,
    агент вечно жив партизан Янко беше преминат на друга работа, пенсия,
    в 1989.
    Партията нагърби агент Буда да носи работата.
    ...
    Нелоялно май, Народът разтовари Буда от работата.
    В 2021.

    Разбираме Вашта лоялност към възхитата от паметта на агент Янко Живков,
    първи пред първи в период 1956-1989,
    но ни идва в повече.

    Размишлете и разконфигурирайте оценката си.
    Ако обичате

    До коментар [#11] от "Alarmstufe Rot":

    Той ,Атанасов, никога не говори празни приказки.
    Но дали някой ще се престраши да направи проверка?
    —цитат от коментар 3 на Роси

    Разбира се.
    Той все пак е живковски прокурор.

  29. 29 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4232 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Тоталитарна метастаза - или каквато инак тоталитарна, още мърда.
    Шава.

    А не бива.
    С антитоталитарна лустрация да прочистим нацията.

    Хубаво би било: Целия ЕС.
    Целото членство на НАТО.
    Целото и на ООН.

    Imagine...

    "Тоталитарните рефлекси на прокуратурата
    са още живи", Андрей Янкулов

  30. 30 Профил на Beau Geste
    Beau Geste
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#11] от "Alarmstufe Rot":

    По времето на Живков имаше само един работодател - партията-държава. Така че според вас всички които са работили тогава са "живковисти". Много интересна логика. Само дето от всички равни имаше и по-равни, т.е партийци с привилегии. Така че не се напъвайте да правите глупашки инсинуации!

  31. 31 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4992 Неутрално

    До коментар [#30] от "Beau Geste":

    Прав си. С една лека забележка. Че право да обвиняват и вкарват в затвора хора по политически причини имаха само най-верните партийни кадри. Схващаш ли разликата или да ти я нарисувам?

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  32. 32 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4992 Любопитно

    Забелязвам в коментарите, че масово се говори в първо лице множествено число. Ние това, ние онова. Кои сте вие? Народът? Комунистите така все говорят от името на народа. То, че сте комунисти, комунисти сте. Ама защо трябва непрекъснато да го афиширате?

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  33. 33 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Докато не се промени структурата на прокуратурата, мястото и в правосъдната система и правомощията на главния прокурор, не каскета да е на това място, а ангелче да сложиш, за нула време ще стане същото.
    То затова е и борбата и противодействието от цялата мрежа свързани лица, бивши и настоящи управляващи кой в сянка, кой на по- открито, както и сараите ще продължат да са недосегаеми и съвършено неправомерно богати.
    А ние какво - ние просто ще плащаме масрафа.

  34. 34 Профил на
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    Забелязвам в коментарите, че масово се говори в първо лице множествено число. Ние това, ние онова. Кои сте вие? Народът? Комунистите така все говорят от името на народа. То, че сте комунисти, комунисти сте. Ама защо трябва непрекъснато да го афиширате?
    —цитат от коментар 32 на Alarmstufe Rot


    Прав сте. Добре е да уточним кои сте вие и кои сме ние.

    Вие сте симпатизанти и поддръжници на онези, които нарушиха чл. 1, ал. 3 от Конституцията -

    "Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет."

    Ни сме онези, които искат да бъде понесена предвидената в законите политическа, наказателна и гражданска отговорност за това нарушение спрямо извършителите и помагачите им.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK