Избори 2021: Партиите са похарчили два пъти по-малко пари за отразяване спрямо кампанията от април

Избори 2021: Партиите са похарчили два пъти по-малко пари за отразяване спрямо кампанията от април

© Юлия Лазарова



Дневник" следи изборните новини от деня. Статията се обновява.




ГЕРБ е в пълна мобилизация да спре хаоса, увери Борисов лидера на ЕНП

ГЕРБ е в пълна мобилизация да спре хаоса в държавата с победа на изборите. Това заяви председателят на ГЕРБ Бойко Борисов във видеоконферентен разговор с генералния секретар на Европейската Народна партия (ЕНП) Антонио Лопез. По думите на Борисов, структурите на партията са силно мобилизирани за вота, защото "възмущението от реваншизма на кандидат-президента Румен Радев е масово". Според лидера на ГЕРБ в момента в България има едноличен режим.

Партиите са похарчили два пъти по-малко пари за отразяване спрямо кампанията от април

За първите 10 дни от предизборната кампания участниците в изборите на 11 юли са похарчили два пъти по-малко средства за медийно отразяване спрямо кампанията от април. Това сочи анализ на Института за развитие на публичната среда (ИРПС).


До 20-и юни политическите субекти са похарчили общо 1 147 425 лв. (без ДДС) за агитация в медиите като коалицията ГЕРБ-СДС е инвестирала най-много в кампанията си - с 264 107 лв. (без ДДС), следвана от БСП за България, които са похарчили 260 551 лв. и ДПС – със 114 490 лв. Така трите формации всъщност са похарчили над 50% от цялата сума, която всички субекти са отделили за медийно отразяване към момента.


Сред медиите на първо място по привлечени средства е телевизия Евроком - 237 385 лв. (без ДДС). В предишни кампании тя беше предпочитана и за реклама, платена със средствата от медийни пакети. На второ място по привлечени средства е обществената БНТ със 162 520 лв., следвана от вестник 24 часа със 111 250 лв. Анализът на ИРПС сочи, че разходваната сума за медийна реклама в първите десет дни от настоящата кампания е почти два пъти по-малка от средствата, които бяха отделени за същия период за изборите през април – 2 193 858 лв. (без ДДС). Мониторингът обхваща 40 национални и регионални медии – 10 телевизии, 3 радиостанции, 13 вестника и 14 информационни сайтове и агенции.

Заявления за гласуване по настоящ адрес вече могат да се подават електронно

Избори 2021: Партиите са похарчили два пъти по-малко пари за отразяване спрямо кампанията от април

© Юлия Лазарова


Заявления за гласуване по настоящ адрес, както и за гласуване с подвижна избирателна кутия за предстоящите на 11 юли избори могат вече да се подават и през портала за достъп до електронни административни услуги на Държавна агенция "Електронно управление". Услугите са публикувани в раздел "Граждански права и правен ред", секция "Достъпност, публичност и прозрачност", на следния електронен адрес. Крайният срок за изпращане на заявленията изтича на 26 юни.

Лек ръст за "Има такъв народ" предвижда агенция "Тренд"

Избори 2021: Партиите са похарчили два пъти по-малко пари за отразяване спрямо кампанията от април


Общо 48% от всички пълнолетни българи заявяват, че със сигурност ще упражнят правото си на глас на предстоящите предсрочни парламентарни избори, докато 30% все още се колебаят дали да гласуват. Малко над една пета (22%) декларират, че няма да гласуват. Това показват данните от проучване на социологическа агенция "Тренд" по поръчка на вестник "24 часа", посветено на нагласите на българите спрямо предстоящите предсрочни парламентарни избори. Проучването е реализирано между 11 и 18 юни чрез интервюта "лице в лице" сред 1003 души на над 18-годишна възраст.


Сред заявилите, че ще гласуват на предстоящите предсрочни парламентарни избори, 81% твърдо са решили за кого ще гласуват, докато 19% все още се колебаят за кого ще дадат гласа си.


ГЕРБ задържа първото място с 21.7%, въпреки отчетливата ерозия с няколко процента в сравнение с редовните парламентарни избори през април. При "Има такъв народ" е регистриран лек ръст, като резултатът им достига 20.2%. БСП остава твърдо на трета позиция с 16.1%, на сериозна дистанция както от втория, така и от четвъртия. Четвъртата позиция е непредсказуема заради особено близките резултати на "Демократична България" (11.2%) и ДПС (10.9%).


Формацията около Мая Манолова набира 5% от гласуващите, а "Български патриоти" остават много близо до парламентарната бариера с 3.9%. Под 4-процентовия праг остават и "Възраждане" (2.3%), Българско лято (1.9%) и Ляв съюз за чиста и свята република (1.1%).


Очаквайте подробности.

Очаква се да бъде сключен договорът между ЦИК и "Информационно обслужване" за машините

Избори 2021: Партиите са похарчили два пъти по-малко пари за отразяване спрямо кампанията от април

© Георги Кожухаров


Днес се очаква да бъде сключен договорът между "Информационо обслужване" и Централната избирателна комисия (ЦИК) за закупуването на машините за изборите на 11 юли. Фирмата ще е изпълнител на поръчката, защото производителят "Смартматик" няма регистрация в България. Договорът е над 8 млн. лева и е за още 1637 машини. Те трябва да са в страната до края на седмицата.


От външното министерство коментираха, че ако до четвъртък няма яснота колко машини и къде трябва да бъдат доставени в чужбина, има вероятност в някои държави да не пристигнат навреме за изборите.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (163)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4351 Весело

    Нима ще оставите една от фирмите на властта - Сиела, без милионни печалби от далаверата с машини за гласуване и тяхната поддръжка покрай изборите ! Колко са лошия тия умнокрасавци, ей ! Комунисти с комунисти ! Предават светлите идеали на шкаФ груп !

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на rhk011076282
    rhk011076282
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Нима ще оставите една от фирмите на властта - Сиела, без милионни печалби от далаверата с машини за гласуване и тяхната поддръжка покрай изборите ! Колко са лошия тия умнокрасавци, ей ! Комунисти с комунисти ! Предават светлите идеали на шкаФ груп !
    —цитат от коментар 2 на samoedin


    Трай бе! Тя фирмата беше готова и на загуба да работи, за бащицата! Много бързо забрави, че неговата аура ни спаси от короната, че и съседните републики!

  6. 6 Профил на galina georgieva
    galina georgieva
    Рейтинг: 741 Неутрално

    На предните избори социолозите не познаха нищо, затова сега се застраховат. Изкарват някакви предварителни резултати,но казват че до изборите нещата може коренно да се променят. Много хора взимали своето решение в последната седмица. Да видим, ще познаят ли този път,или пак ще има изненади?!?!

  7. 7 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    ГЕРБ ще има под 20%. ДБ и ИТН ще са с по-висок % от този на агенциите.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  9. 9 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3223 Весело

    Точните резултати ще разберем на 11- ти юли вечерта. Важни са 2 неща - да се гласува възможно най- масово и да се стигне до редовно правителство. 1-2 % отгоре или отдолу за някоя партия нищо не променят.

  10. 10 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 6211 Неутрално

    Хората рядко променят убежденията си, гласовете за Слави могат да се увеличат заради протестния вот, но няма да е с много.

  11. 11 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6249 Весело

    До коментар [#7] от "Николай Колев":

    Чул те Господ/машината.
    Така да бъде!
    Амин!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1811 Разстроено

    итн е симптом и диагноза на българската така наречена "българска политика", на българското общество!!!

  13. 13 Профил на fpc35649641
    fpc35649641
    Рейтинг: 0 Неутрално

    ИТН се оказаха много ялови и ако имат ръст ще е само заради тоталното пропадане на ГЕРП.
    Ако имаха поне елементарна полит. култура щеха да са на 30% вече. Да изкарат една програма, да се изкажат по наболелите проблеми пред страната, да отговарят ясно и конкретно, вместо да мрънкат и шикалкавят. И пак си мелят за изборни промени. Нема икономика за тех, нема пандемия, нищо, само изборни правила.

  14. 14 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 1855 Неутрално

    Тома Биков:
    „Бoриcoв нямa изхoд – или oщe eдин мaндaт прeмиeр,
    или дa бъдe cилнo рaзcлeдвaн.
    Имa шaнc тoй дa бъдe първият прeмиeр,
    кoйтo щe лeжи в зaтвoрa.
    Пo чecтeн път нямa кaк ГEРБ дa cпeчeлят втoри мaндaт.", 11 октомври 2012 г. - fakti.bg/mnenia/491419-2012-g-toma-bikov-borisov-e-karikatura-na-diktator

  15. 15 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Прави впечатление, че във всички онлайн анкети, които съм проверявал ДА България имат 45-50% удобрение. Интересно, тези социологически проучвания къде и с какъв материал ги правят?

  16. 16 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    И да спечели Слави, какво ще се промени за два месеца. Без БСП или "безплатна" подкрепа от ДПС правителство не може да има. Икономиката засега върви перфектно за след кризисно ниво, ако може да свалят нивото на корупция и намеса на държавата ще е добре. Ако не могат, нови избори напролет.

  17. 17 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    интересно ми е какво ще прави ЛИДЕРЪТ с това увеличение

    личи си, че бе мераклия за ролята на "балансьор", на мястото на ДПС

    а сега обстоятелствата го принуждават да поема отговорности - в което, както пролича досега, никак не го бива

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  18. 18 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    Тия социологически агенции пак почнаха да преписват резултатите от предните избори.

  19. 19 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#15] от "foure":

    80% директно за ДееБъ. Ристю и Майчето направиха една Нинова да изглежда стожер на умереността и интегритета.

  20. 20 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3879 Неутрално

    Хората рядко променят убежденията си, гласовете за Слави могат да се увеличат заради протестния вот, но няма да е с много.
    —цитат от коментар 10 на Тsonkooo


    Аз съм почти сигурен, че гласовете за ДБ ще се увеличат с най-много проценти.
    Просто те бяха единствените които не се изложиха и найота пред избирателя.
    Освен това те са единствените, които уверено могат да предложат стабилно и качествено управление на страната.
    Тези глупотевиби дето ги пускат от тренд са само манипулация за неориентирания избирател.
    Няма начин след всичките разкрити зулуми и вреди нанесени на страната от герберята да не се отразят отрицателно на вота за ГЕРБ.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  21. 21 Профил на galina georgieva
    galina georgieva
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#10] от "Тsonkooo":

    "Хората рядко променят убежденията си, гласовете за Слави могат да се увеличат заради протестния вот, но няма да е с много."

    Не се знае, зависи как ще се представи служебното правителство до изборите. По принцип, хората свързват служебното правителство и Радев с партиите на протеста!Ако служебните нещо се издънят, може и да се увеличи подкрепата за ГЕРБ.
    Ето такива неща биха свалили подкрепата за новите :

    https://nova.bg/news/view/2021/06/22/331086/жената-на-загиналия-военен-пилот-с-нейна-версия-за-трагедията/


    https://www.actualno.com/curious/vylna-ot-reakcii-vyv-facebook-sled-komentar-na-milena-slavova-za-gej-parada-news_1609152.html


    "Росен Йорданов: Работил съм по Мишо Бирата, казаното от Рашков не е истина - 24chasa.bg" https://m.24chasa.bg/novini/article/9909825


  22. 22 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2730 Неутрално

    Не виждам герболяка да вземе повече от 600 000 гласа . Колко процента ще бъдат , зависи от гласувалите ...., а според мен ще гласуват над 3,6 - 3, 8 милиона ..., което е около 15 %- 16 % . Там някъде или един два процента ще са ИТН и БСП ...ДА и ДПС също с един два процента нагоре ....Силен вот в чужбина ...над 300 000 гласа , като половината ще бъде за ДПС и ИТН ..........но около 100 000 гласа ще се подлеят между ДА , Възраждане и Българско лято , изправи се и БСП ...Не предвиждам във външните гласове вот за ВМРО и ГЕРБ ! Въобще партиите , които ще влязат са 6+ 2 или 6+3 ...

  23. 23 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 760 Весело

    Нека позная - феновете на ГЕРБ ще отидат на плаж, други в Гърция, трети в Доминиканската република (да ползват машините де...) и ще останат трудовите хора на Слави. С.Т. ще спечели изборите, ще се наложи да състави правителство, и ни чакат нови 800 дни - този път само сеир обаче.

  24. 24 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    До коментар [#9] от "boevbisser":

    всяко правителство е заговор срещу свободата

    а участващите в изборите са съучастници на заговорниците


    забранете го най-после тоя Ботев, за да не ви го навират такива като мен в очите! :D

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  25. 25 Профил на rhk011076282
    rhk011076282
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    На предните избори социолозите не познаха нищо, затова сега се застраховат. Изкарват някакви предварителни резултати,но казват че до изборите нещата може коренно да се променят. Много хора взимали своето решение в последната седмица. Да видим, ще познаят ли този път,или пак ще има изненади?!?!
    —цитат от коментар 6 на galina georgieva


    Щом се надяваме на изненади, значи положението е неспасяемо. Но дано да има изненади, защото може да са както лоши, така и добри, а липсата на изненади изглежда е само лоша.

  26. 26 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#7] от "Николай Колев":

    Най-лошото е, че етническата върви към трето/второ място.

  27. 27 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3223 Весело

    До коментар [#24] от "Николай Теллалов":

    Какъв Ботев? Я ходи пий една чаша хладка вода и се поразходи.

  28. 28 Профил на Viktor Inox
    Viktor Inox
    Рейтинг: 148 Весело

    Славчо дърт ерген давай кебапчета и бера за изборите 😁🎃🇻🇳

  29. 29 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    А как Инфирмационно обслужване!? Оревахме всичко, че държавната Автомагистрали нямала капацитет да строи магистрали, а Информационно обслужване колко машини за гласуване са доставили досега!?

  30. 30 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Това е ясно, въпроса е с колко ще паднат Гербиджа.

  31. 31 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    Единствения компромисен вариант е настоящето правителство (с някои промени) да получи подкрепа от 3-те партии от опозицията, както и на БСП. И да му се даде хоризонт 1 година, за да се свършат най-важните неща, а парламента да работи.
    По-рисковия вариант е 3-те формаци, които трудно ще съберат 121 човека да правят коалиция на малцинството и да разчитат, че ГЕРБ, БСП и ДПС няма да ги бутнат. Ама това е игра на нерви и голям риск.
    Третия вариант е трети избори с президентските на есен. Който е най-лошия, защото доверието на хората ще започне да ерозира.
    Герб няма с кой да прави правителство.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  32. 32 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    итн е симптом и диагноза на българската така наречена "българска политика", на българското общество!!!
    —цитат от коментар 12 на selqnin


    СДС-кой не скача е червен, НДСВ-800 дни и. т. н. до ИТН-толкова сте тъпи, че ни е яд да ви обясняваме.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  33. 33 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Като ги знаем какви познавачи са тези агенции....На миналите избори тотална издънка с ИТН и БСП.
    Сега пак прогнозират.Важното е лаф да става.

  34. 34 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 760 Весело

    за Маяма нещо? Ще се качи ли на файтона?

  35. 35 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    Честно казано имам силно недоверие в методиката на тези агенции след като последните избори подцениха резултатите на протестните партии почти двойно.
    Почти всички причини човек да гласува за ГЕРБ се изпариха след последните избори - САЩ им удариха шамар, техният предполагаем архивраг БСП се бори за оцеляване, гигантските им мутрокорупционни зависимости излязоха наяве и се оказа че конфликта ГЕРБ-Орешарски е било просто театър на едно и също задкулисие играещо от двете страни. И в резултат от това спад от няколко процента? Не ми се вярва.
    Паралелно гласовете на ГЕРБ и ДПС съдържат купен вот който социолозите видимо някак калкулират в прогнозите си и също толкова видимо се съдържа и в настоящите им прогнози, въпреки очакваните действия на правителството срещу него.
    Отделно Слави и ДБ избирателите бяха масово демотивирани на предните избори че нищо няма да се промени, което няма да е вярно на следващите избори - вече знаем че промяна е възможна.
    Та всичко това накуп, в комбинация със счупените им прогнози за предните избори ме кара да гледам само движенията в прогнозите на социолозите, но да не вярвам изобщо на абсолютните им стойности.

  36. 36 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    До коментар [#24] от "Николай Теллалов":Какъв Ботев?
    —цитат от коментар 27 на boevbisser

    а, значи са го забранили вече

    поне в една отделно взета глава

    ами, не се притеснявай тогава, гласувай, робе, за по-добрия робовладелец!

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  37. 37 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    ГЕРБ и Боко са аут от властта,да се стяга Ермалък и той е аут с неговата потъваща, мафиотска, провалена партийка...

    shlshlshlshl
  38. 38 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3879 Весело

    До коментар [#21] от "galina georgieva":

    Чиста глупост е да пробутваш една човешка драма, която може да се случи по всяко време като политически аргумент.
    Опитът ти да го направиш говори колко ти е объркана главицата и колко силно е противоречието между напъна да напишеш нещо демотивиращо протестния вот и липсата на каквито и да е аргументи и факти.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  39. 39 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    До коментар [#31] от "Darkman":

    първият вариант изглежда е това, на което може би се надява Радев

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  40. 40 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    ИМИТАЦИЯ НА РЕВОЛЮЦИЯ - НА ДОБЪР ЧАС В ПОРЕДНИЯ ЕКСПЕРИМЕНТ С ПОРЕДНАТА ГРУПА БУФОСИНХРОНИСТИ - ИЗМАМНИЦИ НА СЦЕНАТА!

    Помним добре, че почти всички "лидери на протеста" и на "алтернативата" бяха част от олигархичното статукво през 90-те години

    Огнян Минчев

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    Изправени пред необходимостта да избират между политически оферти без да са в състояние да идентифицират тази от тях, на която могат да се доверят, хората започват да разбират, че проблемите, с които се сблъскват изискват нещо повече от имитация на "революция", която да свали "лошите" и да възцари "добрите". Мнозина започват да си припомнят, че сменяхме "лошите" с "добрите" доста пъти подред през последните три десетилетия. Това е и една от причините, поради която по-възрастните гласоподаватели са по-предпазливи и по-недоверчиви към политическата промяна от младите хора, които я преживяват за първи път.

    Хората между 18 и 30 годишна възраст в България израстнаха и получиха своята представа за политика и управление по времето на ГЕРБ и Бойко Борисов. Днес те са уморени от ГЕРБ и ББ до смърт - искат час по-скоро да се отърват от статуквото и каквото и да дойде на неговото място им изглежда приемливо. Хората над 50 г. гледат на политическата криза по различен начин. Мнозинството сред тях също са уморени от тези 12 години, минали под управлението на новия "човек от народа". Те познават много добре модела на организирана корупция и олигархично управление, чрез който държавата и обществото се източват в полза на мафията. За разлика от младите, старите знаят, че този модел съществува не от 12, а от 25-30 години. Те също така помнят добре, че почти всички "лидери на протеста" и на "алтернативата" бяха част от олигархичното статукво през 90-те години, през царското време, през времената на Тройната коалиция и Орешарски...

    Тази биографична разлика създава разделението между родители и деца, между хора, положили усилия и инвестирали вяра в обществените борби през 90-те години та чак до 2013-2014 г., и техните деца, жадуващи да освободят живота си от корупционната мафия, която те свързват с управлението на ББ от последното десетилетие. По-интелигентните младежи се готвят да гласуват отново за ДБ, която обещава базисна реформа на правосъдие, администрация и цялата институционална система. По-семплите интелектуално младежи се тълпят около Слави Трифонов - защото е "готин". Не може човек, който толкова ги кефи по телевизията и на концертите си, да не може да ги поведе и за подобряване на живота им. Те не знаят и не помнят, че Слави Трифонов искаше половината ГЕРБ от Бойко Борисов, който му го отказа заедно с триъгълната градика срещу "Японския"...

    Днес Бойко Борисов е символ на корупция и разпад, а Слави е положителния герой... Ще мине малко време и Слави ще наследи вицовете за Бойко Борисов

    Помните ли този: "Каква е разликата между Господ и Бойко Борисов? Господ не се мисли за Бойко Борисов..."

    Привържениците на ДБ са яростни и безмилостни към мутреснкото статукво на корумпирана наглост, аморализъм и тъпота. ГЕРБ символизира всичко това, което те не могат да понесат занапред в живота си. Те са изкопали дълбока граница - ров между своята визия за бъдещето и омразното настояще. Така както родителите им изкопаха и отстояваха дълбокия ров между себе си и "комунистите", които трябваше да бъдат бързо изхвърлени от живота им, но все не си отиваха. Комунистите в миналото и мутрите в настоящето - врагове, с които компромис не може да има, които нямат място в едно по-достойно за всички ни бъдеще. Бившите седесари от 90-те днес малко объркано и кротко се чудят какво да правят. От една страна, много са им симпатични децата им, борещи се за бъдещето си срещу една разкапана от кражби и цинизъм държава. От друга - виждат, кои са излезли на площада за да водят децата им.

    Кой е символ на следващото "светло бъдеще"?

    Леля Мая, леля Таня, чичо Румен, чичо Васко от Дубай, леля Ренета - от всеки протест, а отзад, иззад храста закачливо се усмихва пак същия дядо Ахмед, който тръгна на лов от "Боянските ливади" и реди трофей след трофей - та до днес...

    Старите седесари не искат да поддържат статуквото - въпреки, че животът им през последните 10 години е бил доста по-добър от този през 90-те, да не говорим за този от преди 1989-та... Но за разлика от децата си те не могат да загърбят преживяното и да повярват, че от корупцията и от олигархията ще ги спасяват тези, с които са се борили през целия си съзнателен живот. Това поредните революционери от ДБ, наследили революционерите-седесари, не могат да разберат. И ако за младите в ДБ е нормално да не могат да го разберат, за старите магарета в ДБ, които отново се правят на Че Гевара и Троцки, е срамота да претендират, че не разбират връстниците си, отказващи да излязат на площада. Не всеки може да се върне в БСП... Не всеки може да коленичи пред Румен Радев - така както е коленичил пред Синьото лъвче...

    По-интелигентните лидери на ДБ би трябвало да забележат зейналата пропаст, изкопана с подигравки, обиди и гняв срещу тези, които бяха на площадите през 90-те, та чак до 2014-та, но сега не могат да излязат, защото искат да останат верни на собствения си живот. Би трябвало да разбират, че докато тази пропаст стои, таванът на тяхната избирателна подкрепа ще си остане 10-12 на сто в най-добрия случай. Но те не могат да направят кой знае какво. Културата на нарцистичния радикализъм, появила се на сините площади през 1990-91 г. и довела до ограничените резултати, които постигна СДС в българския преход днес царства и в редиците на ДБ. И ще доведе до същото - до невъзможност да се постигне критична маса от гражданско действие за пречупване на властта на олигархията. Затова ДБ отиде да се съюзява със Слави и Мая, с Таня и Румен, с триото с ковчега... А остави бащите на своите последователи в ничията зона между статуквото и борбата за промяна.

    Олигархията не е просто шайка висши ченгета, заграбила богатството на нацията преди 30 години. Мафията не е просто една партия на власт и един Сарай, който й тегли конците. Моделът на олигархично управление се корени в нашето примирение, с което допуснахме да бъдем обезвластени стъпка по стъпка през десетилетията след рухването на стария режим. Рекетираха ни мутрите на трибуквените групировки - от началото и до днес. Ограбваха ни партийните апаратчици - сини и червени, жълти и многоцветни. Одраха ни кожата царските юпита. С подигравателна усмивка ни лъга "Мистър Клийн". А коалиционният му партньор се изповяда фъфлейки, че "раздава порциите". Ядосахме се - и какво? Гласувахме за Бойко, който люто се канеше - "аз като дойда, те ще видят..." И какво видяха? Взеха го за съдружник в КТБ и след това. Тръгна от любимец на народа и стигна до къде...?

    Мина време, изчерпахме се... Взехме да повтаряме - да избираме за втори и за трети път тарикатите, които ни лъгаха преди време. Предпочитаме да забравим, вместо да си спомняме унижението, на което ни подложиха преди време - да им се доверим, а те да ни изпързалят. Затова сега ги пробваме отново. В компанията на нови стари герои - като чалга шоуменът, рециклиран като политически спасител... Господи, прибери си вересиите! Ама и ти Господи преди да ги прибереш, изчакваш - белким и ние научим урока си, преди да им раздадем по един шут отзад. Ама няма братче, няма научаване...

    Олигархията е модел на управление, който запълва вакуума на нашия граждански мързел. Ваккума на нашата гражданска неграмотност и наивност. Вакуума на нашето гражданско разделение и безхаберие, в което съседът ни се привижда за враг, а чичо Васко от Дубай ни се привижда за спасител. Няма да стане с широко затворени очи. Трябва да отворим очите си, да се размърдаме - не само за да носим лозунги, а за да придобием знание и решителност - да видим кой кой е, кой е с нас и кой е срещу нас. Дотогава - на добър час в поредния експеримент с поредната група буфосинхронисти - измамници на сцената!

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  41. 41 Профил на Vαζελιν Αλbιωνοβ
    Vαζελιν Αλbιωνοβ
    Рейтинг: 335 Неутрално

    Съгласен съм, че е много важно да има редовно правителство, което да предприеме смели решения, ходове, нововъведения, модернизация, електрификация (!), да въведе строг контрол върху битието и неговите глави и откровения.
    Без такова просто кукловодите ще са безсилни. Ето такова правителство Ви трябва.

    кравосмешението прави зелката ^¥^
  42. 42 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    При "Има такъв народ" е регистриран лек ръст, като резултатът им достига 20.2%.
    ---------------------------------------------------------------------------------

    И на каква база имат лек ръст?

    Щото Трифонов ходи на работа като депутатин или щото обстойни обясни каква им е визията за България?

    Стъкмистика сър!

    Медиите са виновни за 112 място на Репортери без граница!
  43. 43 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3879 Весело

    До коментар [#31] от "Darkman":

    Лошото на първия вариант е, че в него има личности силно обвързани с червените, а чрез тях и с Москва.
    Най-добрият вариант е правителство изцяло формирано от политическите сили на протестния вот, а още по-добре изцяло на ДБ.
    Само така политиката на новото правителство ще бъде ясно определена и целенасочена, което ще бъде най-добра основа за по-бързо и качествено развитие.
    Затова е необходим по-многоброен и добре насочен вот, който да издигне ДБ до управляваща коалиция.
    Колкото и да се напъва човек, просто няма друга по-стабилна и добре ориентирана политическа сила в страната сега.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  44. 44 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2942 Неутрално

    Учудващо е че чалгарят продължават да го приемат за спящата красавица и вдига одобрението. Слави е по-скоро щуреца от приказката за мравката и щуреца.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  45. 45 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2110 Весело

    До коментар [#31] от "Darkman":Лошото на първия вариант е, че в него има личности силно обвързани с червените, а чрез тях и с Москва. Най-добрият вариант е правителство изцяло формирано от политическите сили на протестния вот, а още по-добре изцяло на ДБ.
    —цитат от коментар 43 на Храбър


    Протестен вот на Мая и Отровените, Дончева и Христо Бойкикиев? И всички те обгрижвани от пРезидент Радев!

    България няма нужда от подобен експеримент, ново ОФ!

    Медиите са виновни за 112 място на Репортери без граница!
  46. 46 Профил на rhk011076282
    rhk011076282
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Някакво модераторче, нещо много се е постарало. Изтрило един куп коментари, защото не били по темата. Абе, Дневник, вие наред ли сте бе! Да не сте вкарали изкуствен интелект, да модерира?

  47. 47 Профил на eu_geto
    eu_geto
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Да изкарат една програма, да се изкажат по наболелите проблеми пред страната, да отговарят ясно и конкретно, вместо да мрънкат и шикалкавят.
    —цитат от коментар 13 на fpc35649641


    Ми отвори им сайта и попрочети малко. И програма имат и доста конкретно си говорят хората им в различните направления. За разлика от ГЕРБ...там само един човек говори много и нищо не казва.

    И не ме гледай българино строго, че ще носиш защото явно моеш да носиш много.
  48. 48 Профил на dna351052920
    dna351052920
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Дневник, удобно сте пропуснали да посочите процентите одобрение на служебното правителство;) 35% одобряват служебното правителство, 42% - не! Като с новината за Узуновия плик… 4 дни по-късно. И после защо сме на 112то място по медийна свобода. Еми то медиите са си за 112 место;)

  49. 49 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    Проценти, проценти и отново проценти! Санкюлотчетата на Славчо били вече, аха-аха, с едни гърди пред мошениците на Баце. Каква борба, каква вълнуваща битка! Какъв отказ от мислене тресе тъпанарската държавица. С тези проценти ще сърбаме поредната попара, от която няма да излезем никога повече. Като гледам как се развиват нещата, ясен е само един тренд на процентите, този с твърд растеж над 80%.

  50. 50 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2730 Неутрално

    Може да се печели и от липсата на кампания :) Слави има огромен усет за тия настроения ! Той каза и за социологията ..омалявате 2-3 % на ГЕРБ , увеличавате на другите ..:) Разбира се лъвския пай взема ИТН..

  51. 51 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3879 Весело

    До коментар [#40] от "kahles":

    90-те мило!
    Сега сме 2021-ва.
    Аре дай право на хората да се развиват и променят...
    Ма да оставим това.
    Лафът "всички "лидери на протеста" и на "алтернативата" бяха част от олигархичното статукво през 90-те години" е най-нагло лъжлив.
    Изобщо всички опити за абсолютизиране на събития, случки и хора, така щото да се виждат само от една твърде префасонирана страна говорят за отчаян стремеж да се манипулира читателя.
    Изобщо!
    Колкото и да се пънеш (да не говорим за факта, че си работил само с копи-пейст от очевадно добре платена статия) няма да постигнеш успех, защото пред фактите и боговете мълчат.
    А количеството факти е умопомрачително!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  52. 52 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#40] от "kahles":

    Хубав коментар на Огнян Минчев, но не съм съгласен с него. Първо, обвинява ДБ в нарцисизъм и същевременно - че е готова да се съюзи с неперфектни партии срещу мутрите. Или едното, или другото е вярно. И като няма логика, значи не е анализ, а просто мърморене.
    Второ, аз съм по-стар от него, но остарявайки сме си извадили различни поуки. Той страда, че нещата се повтарят и съвършенството е далеч. Аз пък знам, че трябва да търсиш възможното и дори да не си правиш илюзии за Слави и Мая Манолова, дори две-три години сравнителна нормализация са много време. Дори две-три години път към нормалност са много време.
    И трето, помня как Тодор Живков ми изглеждаше безсмъртен и режимът му - вечен. И сега мутрите изглеждат вечни, нищо чудно да са, но докато не пробваме, няма да разберем.
    Последно - по-добре да пробваш и да сбъркаш, отколкото нищо да не правиш. Това поне мисля, че усмях да науча внуците. Май съм съгласен с младия келеш, който спами тук - старите, които знаят само да мърморят, най-добре да си затраят. И аз с тях.

  53. 53 Профил на Dimitar Kunev
    Dimitar Kunev
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Слави е ясен, 0 % геополитическа компетентност. Но все повече се замислям: Дали ДБ не е по-опасна реално за Българско от ДПС, които винаги, както Костов, съм смятал за "прокрятието на България"?

  54. 54 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3879 Весело

    До коментар [#45] от "Полковник Паликъщов":

    Нима не схващаш, че непрекъснатото повтаряне на опорки губи ефект още при първото повторение!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  55. 55 Профил на Vαζελιν Αλbιωνοβ
    Vαζελιν Αλbιωνοβ
    Рейтинг: 335 Неутрално

    До коментар [#44] от "Корки":

    пише се Штурец, като Штъркел.

    кравосмешението прави зелката ^¥^
  56. 56 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4351 Неутрално

    До коментар [#43] от "Храбър":

    " Лошото на първия вариант е, че в него има личности силно обвързани с червените, а чрез тях и с Москва.
    Най-добрият вариант е правителство изцяло формирано от политическите сили на протестния вот, а още по-добре изцяло на ДБ.
    Само така политиката на новото правителство ще бъде ясно определена и целенасочена, което ще бъде най-добра основа за по-бързо и качествено развитие.
    Затова е необходим по-многоброен и добре насочен вот, който да издигне ДБ до управляваща коалиция.
    Колкото и да се напъва човек, просто няма друга по-стабилна и добре ориентирана политическа сила в страната сега."

    За целта, обаче, ДБ трябва да постигне подкрепа като първа или втора политическа сила ! Не виждам борбата там да е за друго, освен да се измести ДПС от четвъртата им позиция, а и това е доста под въпрос, засега поне !

  57. 57 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2959 Неутрално

    До коментар [#40] от "kahles":

    Отлична статия, но нито ще я публикуват в "Дневник", нито новите "революционери" ще я разберат.

  58. 58 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2904 Неутрално

    До коментар [#10] от "Тsonkooo":

    Хората може и да не променят убежденията си, но променят гласуването си. И това е очевиден факт. Вярно, че инерцията е голяма, но някаква промяна ще има. Големият губещ е ГЕРБ, като големият залог е, кой ще е първи. Ако ГЕРБ загуби дори и с малко на изборите, това ще е тежък нокдаун за Борисов. Вижда се, че ГЕРБ се свиха в черупката си и не могат да отговорят адекватно на сканадалите за пръснати милиарди. Колкото и да се мъчат да неглижират и да се правят, че не се отнася за тях, това много ги удря. Иначе бяха големи майстори в това да се присмиват и да говорят пренебрежително, когато ги хванат в кражба. Но, вече не е така. Усеща се...!
    Има още 2-3 седмици до изборите. Предполагам, че ще има още един или два тежки скандала свързани с поредните разкрития за кражби и злоупотреби. А Борисов изглежда видимо изнервен. Каквото и да си говорим, Шиши го влече към дъното заедно с ГЕРБ.

    Бивш tww09306483.
  59. 59 Профил на fpc35649641
    fpc35649641
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ми отвори им сайта и попрочети малко. И програма имат и доста конкретно си говорят хората им в различните направления. За разлика от ГЕРБ...там само един човек говори много и нищо не казва.
    —цитат от коментар 47 на eu_geto

    Никой нема да им рови по сайта. А щом не съм чул нещо различно от шикалкавене и изборни правила, значи нема никакви направления.

  60. 60 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    Тренд дават 19% решили да гласуват, но колебаещи се за кого. Предвид че ситуацията е "всички срещу ГЕРБ", много вероятно е да се колебаят по какъв начин да гласуват срещу ГЕРБ. Съмнявам се ГЕРБ да привлече много от тези 19%.

  61. 61 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3879 Весело

    До коментар [#43] от "Храбър":

    Разбирам отрицателния резултат.
    Всеки си казва - Глей ги тези искат цялата власт.
    Първо - нямам нищо общо с ДБ. Аз съм просто техен поддържник.
    Второ - Държа те да са управляващата политическа сила, защото знам, че така най-лесно и най-скоростно (без прекалено дълго пледиране и разтакаване) ще бъдат гласувани и проведени реформи, които ще са от полза за цялото общество.
    ...И накрая - Може би е добре да забележите, че те самите принадлежат към различни политически течения и евентуално няма да останат заедно, когато УСПЕШНО бъдат проведени необходимите реформи.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  62. 62 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3879 Неутрално

    Слави е ясен, 0 % геополитическа компетентност. Но все повече се замислям: Дали ДБ не е по-опасна реално за Българско от ДПС, които винаги, както Костов, съм смятал за "прокрятието на България"?
    —цитат от коментар 53 на Dimitar Kunev


    Защо мислиш така?
    Обоснови се!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  63. 63 Профил на Синдбад-мореход
    Синдбад-мореход
    Рейтинг: 141 Неутрално

    ГЕРБ - 30%
    НТН- 15%
    БКП - 15%
    ДПС- 10%
    ДС- 8%

    легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
  64. 64 Профил на Kuko
    Kuko
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Нямам избор, трябва да се спре хунтата на Радев… пак за Герб 😊

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Ленина

    Има има... что таков
    да набира ръст и взима ръст от оня с три мандата
    на бел кон с ръст доказал се, че има

    "Избори 2021:
    Лек ръст за "Има такъв народ"
    предвижда агенция "Тренд""

  67. 67 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Прави впечатление, че във всички онлайн анкети, които съм проверявал ДА България имат 45-50% удобрение. Интересно, тези социологически проучвания къде и с какъв материал ги правят?
    —цитат от коментар 15 на foure


    Тези, които гласуват онлайн имат компютри и желание да го направят!

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 69 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2714 Неутрално

    "Гласувахме за Бойко, който люто се канеше - "аз като дойда, те ще видят..." И какво видяха? Взеха го за съдружник в КТБ и след това. Тръгна от любимец на народа и стигна до къде...?"

    Лъжец си ти, Минчев! Лъжец и комуняга.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  70. 70 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    До коментар [#40] от "kahles":

    Мисля че не разбирате разликата между 90-те и сега. През 90-те борбата е била именно революционна - отрицание на миналото и масова вяра че за бъдещето всичко някак ще се подреди.
    Това което се случва сега не е революция а просто почистване на една кочина. Емоцията е в по-малка степен яд, в по-голяма - тихо презрение. А ДБ не е набор от личности търсещи доверие тепърва да измислят какво трябва да правят, а конкретна програма за конкретни дейности, под която всеки който желае може да се подпише. Приключихме с месиите.

  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    Заявления за гласуване по настоящ адрес вече могат да се подават електронно

    Нали томито казваше, че било невъзможно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на От Бункера на Бай Хой
    От Бункера на Бай Хой
    Рейтинг: Весело

    До коментар [#69] от "People vs ГЕРБage":

    Ма разбира се!

    Знаем, че само Вожда и Учителя, Слънцето на Банкя е доказан от българсия съд рецидивист НЕлъжец!

    ИЗЧЕГЪРТВАНЕ!!!
  73. 73 Профил на Синдбад-мореход
    Синдбад-мореход
    Рейтинг: 141 Неутрално

    Заявления за гласуване по настоящ адрес вече могат да се подават електронноНали томито казваше, че било невъзможно.
    —цитат от коментар 71 на КМЕТ В СЯНКА


    това добре, дано само да отпечатат достатъчно бюлетини за изборите, защото не виждам как ще мине през КС машинната далавера..

    легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
  74. 74 Профил на galina georgieva
    galina georgieva
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#38] от "Храбър":

    "Чиста глупост е да пробутваш една човешка драма, която може да се случи по всяко време като политически аргумент.
    Опитът ти да го направиш говори колко ти е объркана главицата и колко силно е противоречието между напъна да напишеш нещо демотивиращо протестния вот и липсата на каквито и да е аргументи и факти."

    Първо, драмата не я набутвам аз,а медиите и съпругата на загиналия!!! Второ, когато новите излизаха веднага след инцидента,и разправяха че виновни са другите,и докараха от девет чешми вода, само и само пак да оплюем някой и ние да излезем чисти, тогава не беше ли драма и изтъкване на политически аргумент?????
    Аргументите и фактите ги казва жената в интервюто, не аз!!! Нито имам намерение да мотивирам или демотивирам някакъв вот!!!
    Всеки сам си прави изводите!!!
    Да,дълбоки съболезнования за жената и семейство на пилота,и точно затова смятам че както съпругата, така и народа е любопитен какво е станало и искат да знаят истината!!!

  75. 75 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#7] от "Николай Колев":Най-лошото е, че етническата върви към трето/второ място.
    —цитат от коментар 26 на Тони КОСТОВ


    Няма как да стане. На последните избори ДПС взеха от Турция 20 хил. гласа. Това при секции с 2000 "гласували" - нещо на практика невъзможно. При 3 млн. гласували един депутат е 12 500 гласа. Дори да гласуват още 30-40 хил., това са още три мандата, а не както лъжат патрЕотите 10 мандата. И това при 3 млн. При 3,3 млн. може и да не мръднат, а даже и да паднат под 30 човека.

    Отделно, ГЕРБ ще паднат с мин. 120-150 хил. (контролираният вот) и ще имат под 70 депутати.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  76. 76 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2714 Неутрално

    До коментар [#53] от "Dimitar Kunev":

    Никоя партия не може да бъде по-опасна от създателите си. Тези, които създадоха ДпС, създадоха и ИТН, и Атака, и Бареков, и ВМРО. Бяхме свикнали преди всички избори те да предизвикват скандал в някой цигански квартал, село или паланка, а ДпС плашеха с "етническо напрежение" и отиваха да галят по главите "онеправданите", също както Корниту отиде да милва козичката на баба НеЗнамКоя.
    От друга страна създателите си имат "портмонета" като Черепа, които въртят парите и осигуряват потоците за "заслужилите" политици и активисти. Сгрешилите ги чака... изгнание или знаем какво. Слави не им трябва - без аутокю не може, няма акъл да се спре като почне и няма капацитет да тръгне, камо ли да стигне донякъде. Затова го махат и му затварят устата. За да се чудим що мълчи и какво мисли. Мълчи щото няма какво да каже, а и мисли само за пари.

    Позна ли кои са създателите на ДпС, сДС, ДСб и прочие мънички, червенички?


    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  77. 77 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4581 Неутрално


    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Чер народ се композира ;)
    Народ на Слави... в сиромашко черно якенце.

    На рокер се прави:
    https://www.dnevnik.bg/shimg/zx860y484_4207370.jpg

    В "опозиция" против черен Жип на титуляря
    що Балкани покори и тръба въд/през прокара.

    пп
    Интерконектив конектор в Балканите си вкара.
    Титуляря.

    "Избори 2021: Лек ръст за "Има такъв народ" предвижда агенция "Тренд""

  78. 78 Профил на Kuko
    Kuko
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Хората под 50 нямат представа какво се пече в момента :-)
    На власт са хора, вярващи, че властта им принадлежи по право, готови да прегазят всичко което им е на пътя. Приватизатори от масовата приватизация и РМД-тата, военни и бивши комунисти или най малкото дечицата им :-)

    И да загубя пак ще се опитам да ги спра :-)

  79. 79 Профил на rhk011076282
    rhk011076282
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#26] от "Тони КОСТОВ":

    Етническата няма как да стигне нито второто, нито дори третото място, ако ще и да впрегне всичките изселници в Турция. Други неща са лоши, които не са очевидни. Например как стана така, че последните 20 години, все се гласува за мафията.

  80. 80 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    излизаха веднага след инцидента,и разправяха че виновни са другите
    —цитат от коментар 74 на galina georgieva


    Ако е имало подобни изказвания на служебното правителство те не са стигнали до мен? Това което аз чух и прочетох беше само призив да се почака да се види разследването.
    Поне за мен не виждам как при цялото ви желание да използвате нечия лична трагедия за да изкарате 5-10 допълнителни гласа за ГЕРБ това е възможно да се случи. Бойните пилоти и диспечери в Бг са малка група хора които се познават лично. Ако някой е подвел пилота и е станал виновен за смъртта на свой познат и приятел, никоя партия няма да спечели от ровенето в тези лични отношения и правенето на политика от тях.

  81. 81 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1496 Неутрално

    До коментар [#13] от "fpc35649641": Да изкарат една програма, да се изкажат по наболелите проблеми пред страната, да отговарят ясно и конкретно, вместо да мрънкат и шикалкавят.

    Ами те друго не могат. Кой му пусна мухата на Слави да става политик? Добре си беше в шоуто. Лакардии, чалга, данс и парите от рекламите капят.
    Губи ни времето. Ще трябва да го чакаме да се усере и той.

  82. 82 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Агенция "Тренд" по поръчка на "24 часа". !!!
    Хайде, стига вече толкова!

  83. 83 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2942 Неутрално

    До коментар [#44] от "Корки":пише се Штурец, като Штъркел.
    —цитат от коментар 55 на Alan Blackmore


    Питай Гугъл, тези твърения са верни само в твоя свят!

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  84. 84 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    Служебното правителство , колкото по-дълго толкова по-добре.

  85. 85 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    "Възраждане" (2.3%)

    Предните избори им даваха 1 процент ре взеха 2.5 (поне толкова им признаха). Значи въпреки увеличената популярност според тези социолози Възраждане ще вземе по-малко от предните избори. Повервах :). После пак ще го раздават “изненадани” от резултата на Възраждане.

  86. 86 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1496 Неутрално

    До коментар [#20] от "Храбър":Освен това те са единствените, които уверено могат да предложат стабилно и качествено управление на страната

    Аха! Виждали сме ги как управляват.

  87. 87 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    Аз очаквам Възраждане да минат с лекота бариерата Божков също твърде вероятно а и Жан Виденов има голям шанс. Много ще се украси парламента ако се случи :).

  88. 88 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    До коментар [#21] от "galina georgieva": Чиста глупост е да пробутваш една човешка драма, която може да се случи по всяко време като политически аргумент. Опитът ти да го направиш говори колко ти е объркана главицата и колко силно е противоречието между напъна да напишеш нещо демотивиращо протестния вот и липсата на каквито и да е аргументи и факти.
    —цитат от коментар 38 на Храбър


    Дали щеше да е глупост, ако загиналият летец е твой баща или брат? Тази "човешка драма" не е станала просто ей така, а е в резултат на служебна некадърност от ръководителите на учението.
    Още по - жалкото е, че замитането под килима го искат "борците" срещу ГЕРБ, които явно подозират, че отговорност за трагедията с летеца носи и главният изчегъртващ Радев. Който допреди няколко години беше командир на ВВС.

  89. 89 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Ми др. Ива Митева работи върху дисертация за преоткриване на
    топла изворна вода. Лечебни изборни правила ;)

    Нацията да търпи с търпение
    (толерантно).

    Както имаше кога ПКП Герб и Спонжоб Рабъла мишлявеха проект
    за реваншистка обновена сатанистка... т.е. санирана до безмишленост,
    конституция

    До коментар [#13] от "fpc35649641":

    ИТН се оказаха много ялови и ако имат ръст ще е само заради тоталното пропадане на ГЕРП.
    Ако имаха поне елементарна полит. култура щеха да са на 30% вече. Да изкарат една програма, да се изкажат по наболелите проблеми пред страната, да отговарят ясно и конкретно, вместо да мрънкат и шикалкавят.

    И пак си мелят за изборни промени.

    Нема икономика за тех, нема пандемия, нищо,
    само изборни правила.

  90. 90 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8034 Неутрално

    До коментар [#12] от "selqnin":

    То така беше и с Борисов.

  91. 91 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    До коментар [#16] от "stoiank":

    Така е, без БСП няма да стане, колкото и да не ми се иска. Другото са илюзии. Полктиката е изкуство на възможното, а не на желаното.

  92. 92 Профил на galina georgieva
    galina georgieva
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#80] от "Skydiver":

    "Поне за мен не виждам как при цялото ви желание да използвате нечия лична трагедия за да изкарате 5-10 допълнителни гласа за ГЕРБ това е възможно да се случи. Бойните пилоти и диспечери в Бг са малка група хора които се познават лично. Ако някой е подвел пилота и е станал виновен за смъртта на свой познат и приятел, никоя партия няма да спечели от ровенето в тези лични отношения и правенето на политика от тях."

    Именно, случаят започна да се политизира още в началото,а не трябваше. Започнаха изказвания от рода на " Предишните управляващи са виновни, защото самолетите са стари и не се били подържани. Давало се много малко пари за подръжката им. Не се давали достатъчно пари за военните, пилотите нямали възможност да летят достатъчно часове........"
    Това може би е така, може би са прави за това което казват,но точно този случай няма нищо общо с аргументите които тогава бяха изказани.
    И пак повтарям,нямам никакво намерение да изкарвам някакъв вот за когото и да било!!!
    Но с политическото говорене не съм започнала аз или съпругата на тоя пилот!!! С политическото говорене започнаха новите след инцидента!!!
    И като видяха, че не се получи желания от тях ефект, започнаха да повтарят че още нищо не могат да кажат, защото се води разследване!!!!

  93. 93 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1496 Неутрално

    До коментар [#74] от "galina georgieva":искат да знаят истината!!!

    Все търсите някой да е виновен. Така беше с шантавия шофьор от Своге, дето изтрепа пътниците. Трима министри уволниха. Сега кой да е виновен? Ако мишената е падала бързо и е пусната ниско, кой го е карал да влиза в пикиране и да я гони до водата.?
    А после не е могъл да излезе от пикирането.

  94. 94 Профил на tjj54611191
    tjj54611191
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Ако и сега ББ спечели изборите, ...ще е христоматийно. Кои избори поред ще са му?

  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3879 Гневно

    Дали щеше да е глупост, ако загиналият летец е твой баща или брат? Тази "човешка драма" не е станала просто ей така, а е в резултат на служебна некадърност от ръководителите на учението.
    Още по - жалкото е, че замитането под килима го искат "борците" срещу ГЕРБ, които явно подозират, че отговорност за трагедията с летеца носи и главният изчегъртващ Радев. Който допреди няколко години беше командир на ВВС.
    —цитат от коментар 88 на Галя Станчева


    Май не схващаш какво ти се пише.
    Ето какво съм казал аз - "Чиста глупост е да пробутваш една човешка драма, която може да се случи по всяко време като политически аргумент."
    Ето какво си писала ти в пост #21 - Ако служебните нещо се издънят, може и да се увеличи подкрепата за ГЕРБ. Ето такива неща биха свалили подкрепата за новите..."

    За какво замитане под клима говориш и къде видя, че го искали "борците"?

    Мразя да се разправям с личности, които първо подхвърлят една тема, а после бягат от нея и прехвърлят вината за излизане на темата на други!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  98. 98 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1496 Неутрално

    До коментар [#94] от "tjj54611191":Бойко никога не е печелил избори за да управлява самостоятелно. Винаги с патерици.

  99. 99 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8034 Неутрално

    Когато имаш желание намираш начин!Когато нямаш желание, намираш причини. Така беше при ГЕРБ.Машинното гласуване все пак се приложи реално на
    президентските избори през 2016 година, когато вотът, чрез машини бе вече зачетен
    действително, а не пробно. И оттогава, вече пет години, ГЕРБ не направиха необходимото, за да се осигурят достатъчен брой машини. А сега обвиняват правителство на един месец, че не прави достатъчно.

  100. 100 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Много вярно.
    При трагичен инцидент с неясни причини,
    политически партии нямат "файда" от разкриване на истина.
    Къде/кого истината ще сочи като причина...

    Още повече, при съобщения разни, че чужди дейци (србски)
    участвали в учението упражнение на НАТО (?!?).

    По-скоро,
    улики за причини биха дошли от колеги, близки, приятели, роднини.
    Повече аргументи... от преди:
    от съпругата на загиналия летец, на www.mediapool.bg

    До коментар [#80] от "Skydiver":
    излизаха веднага след инцидента,и разправяха че виновни са другите
    —цитат от коментар 74 на galina georgieva

    Ако е имало подобни изказвания на служебното правителство
    те не са стигнали до мен?

    Това което аз чух и прочетох беше само призив
    да се почака да се види разследването.

    Поне за мен не виждам как при цялото ви желание да използвате нечия лична трагедия за да изкарате 5-10 допълнителни гласа за ГЕРБ това е възможно да се случи.

    Бойните пилоти и диспечери в Бг са малка група хора които се познават лично.

    Ако някой е подвел пилота и е станал виновен за смъртта на свой познат и приятел,

    никоя партия няма да спечели от ровенето в тези лични отношения и правенето на политика от тях.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK