
© Лента
Нов български филм - "Дъвка за балончета", тръгва по кината от днес. Романтичната комедия с Теодора Духовникова и Иван Юруков, той разказва "за децата на 80-те години, които пораснаха с Некерман, колекциите от дъвки Турбо и стрелбата с фунийки".
Действието се развива паралелно между 1988 година и днешния ден. Двама приятели от детинство - успелият рекламист Калин (Юруков) и авантюристката без планове Биляна (Духовникова) се срещат за пръв път приблизително 25 години, след като са си обещали да се оженят на кварталната детска площадка. Както повеляват сценарните закони, в началото те дори не се познават. Но петте дни, прекарани заедно, ги връщат в детството и ги карат да преосмислят настоящето.
Сценаристи на "Дъвка за балончета" са Тео Чепилов, Георги Иванов, Теодора Маркова и Невена Кертова, а режисьор - Станислав Тодоров - Роги. Във филма играе и Малин Кръстев, в детските роли са Аглея Гумнарова и Андреас Захариев. Той може да бъде гледан на 55 екрана в 27 града в страната, съобщават разпространителите от "Лента".
hamiltonf
Рейтинг: 4307 НеутралноМного неубедителен артист е този Юруков....
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.bobhunter
Рейтинг: 795 НеутралноСлед 1989 г. настъпи черна дупка за българските писатели, съответно за българските сценаристи. Златното време за българския филм остава там, във времето преди 1989г.. В нито един съвременен филм няма нормален човешки диалог; не се поставя нито една смислена тема за дискусия; едни крясъци, едни екситации, една шизофренна обстановка с опити за еротика, секс, наркотици, алкохол; мутри, бандити, всякакви други дегенерати и нищо друго.... мацано дупе с тикви!!! Нито един български филми от последните десетилетия не си заслужава парите инвестирани за него! Да престанат!
lol
Рейтинг: 1391 Неутралнотой разказва "за децата на 80-те години, които пораснаха с Некерман, колекциите от дъвки Турбо и стрелбата с фунийки".
Действието се развива паралелно между 1988 година и днешния ден. Двама приятели от детинство - успелият рекламист Калин (Юруков) и авантюристката без планове
това ми действа по ефективно от сутрешното кафе, взимам файненшал таимс и бегом към двете нули. реално вместо активия или подобни, просто да се издават сборници с български сценарии. Две страници сутрин преди работа и си готов...
tsvetko_51
Рейтинг: 1819 НеутралноДо коментар [#2] от "bobhunter":
Съугласен съм, че повечето филми които съм гледал в последните години са мно зле, включително и прехвалените, като Възвишение например, но и преди 89-а, имаше доста ограничено количество свестни филми и мнооого брак. При това тогава държавата, разбирай ние, хвърляхме едни много големи пари и броя на произведените филми, за нашата страна въобще не беше малък.
Въобще обобщенията по правило не са верни, така че когато критикуваме по-добре да е конкретно - еди кой си филм, по еди какви си причини.
Аз лично гледах един много добър филм на Волев, но по някакви причини критика и специалисти го премълчаха, за сметка на това превъзнесоха , без да се види и един сериозен аргумент "Без бог"
Друг прекрасен филм е документалния на Адела Пеева, "Да живей България".
Мондиана
Рейтинг: 1405 НеутралноДо коментар [#2] от "bobhunter":
Не сте прав. Направиха се доста добри сериали, нещо, което не може да се каже за преди 89. Може би с изключение на "На всеки километър", но не знам сега дали би ми харесал. Като се абстрахирам, разбира се, от съдържанието, ако това е възможно.
Всъщност почти всички български сериали от последните десетина години ми харесаха,. Не включвам само комедийните, но там ще се въздържа, защото комедия много трудно харесвам.
sdafcef
Рейтинг: 395 НеутралноМного приятен и смислен филм, именно напълно противоположен на описаното в коментар 2.
diegos
Рейтинг: 838 НеутралноДо коментар [#5] от "Мондиана":
Глупости. Правеха се много хубави сериали, като сценариите бяха адаптирани романи. "Войната на таралежите", "Неочаквана ваканция", "Рицарят на бялата дама", "Васко от село Рупча", "Фильо и Макензен"- това детските. Но всъщност те бяха и за възрастните, защото с езоповски хумор бяха засягани злободневни теми, които иначе не можеха да минат от цензурата...
Записките, Капитан петко Войвода, Мера според мера... пред който Възвишение изглежда като нелепа битова хумореска.
Тогава се правеха много филми и имаше актьори които не си изкарваха хляба основно с театър. А това ги правеше автентични на екрана, не декламатори и нелепи стойки... като пример, този "трейлър"... ужасен е. Това ако е актьорска игра, аз съм швепс...
Мондиана
Рейтинг: 1405 НеутралноДо коментар [#7] от "diegos":
Глупостите остват за Вас. Филмите по онова време не ми харесваха и толкоз. Скучни ми бяха. Само няколко наистина ми харесаха - Хотел Централ, Авантаж (който много приличаше на един от фимите на Фелини), Оркестър без име, Козият рог (естествено) и за друг не се сещам. Да не би да искате да кажете, че бутафорията за Аспарух или за Иван Асен 2 можеха да се сравнят с "Лъвът през зимата" или Томас Бекет.
motochristo
Рейтинг: 1334 НеутралноДо коментар [#5] от "Мондиана":
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.Ако става дума за български сериали, кои точно са добрите?
diegos
Рейтинг: 838 НеутралноДо коментар [#8] от "Мондиана":
Ами аз за това не съм посочил бутафориите. Но като цяло, историческите филми от онези години, особено онези касаещи средновековието, са си били бутафории. Без значение, дали са снимани в Холивуд, Бояна или Мосфилм...
Оркестър без име, Опасен чар, Двойникът, Авантаж, Козият рог, Време разделно (пропаганда, ала бала, ама като занаятчийска изработка грубо казано, не знам кой може да му стъпи на пръста днешно време), Баш майстора, Вчера, Всичко е любов, Дами канят, Специалист по всичко, Тримата от запаса, Момчето си отива, Крадецът на праскови, Мъжки времена, Преброяване на дивите зайци, Лачените обувки..., Господин за един ден, Селянинът с колело, Рицар без броня, Матриархат, Осъдени души... алоу... къде отиваш, какво говориш? Сигурно пропускам още десетина заглавия които са важни и днес са невъзможни за снимане, защото няма литературен източник, актьори и въобще занаятът снимане на кино е ала бала... у нас
tie_interceptor
Рейтинг: 544 РазстроеноНяма да каментирам, дали тогава или сега са правени по-добри филми.
Този трейлър, обаче, ми казва, че актьорското изпълнение в точно този филм е ужасно фалшиво...
Почти толкова ужасно, колкото в клипчетата из нета, снимани от дечица, мечтаещи да са актьори.
REFORMATOR
Рейтинг: 8 РазстроеноЗащо българаското кино е толкова брутално посредствено? Защо?
We are such stuff As dreams are made on and our little life Is rounded with a sleep. William Shakespeare, The Tempest, Act 4, scene 1, 148–158tie_interceptor
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#12] от "REFORMATOR":
Защото няма пари. Продуцентите не успяват да осигурят бюджет. А и как да го осигурят при нищожния и, на всичкото отгоре, пиратски пазар.
Като се намеси държавата, пък, играят други правила...
Защото кино актьорите ни са театрални актьори... Така са учени и така играят.
След озвучаването, най-големият проблем е актьорската игра.
Напоследък звукът, все пак, се подобрява значително.
andreas_hofer
Рейтинг: 1006 РазстроеноДаааа, тъжно, но факт. Посредствена игра, прекалено театралничене, репликите звучат фалшиво. И проблемът не са само парите, а това че наистина, както казаха вече някои колеги по-горе, актьорите ни играят предимно в театъра и съответно придобиват основно театрални маниери за игра. А, това, което върви в театъра, в киното не минава. Маикъл Кейн има много добра книга, Acting in Film се казва, в която описва много добре точно това, огромната разлика между играта в тетъра и в киното. В театъра трябва да повишаваш глас, да преиграваш с емоциите и т.н., за да могат да те чуят и видят и от най-задните редове, а в киното - трябва да си естествен.
Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна БългарияМондиана
Рейтинг: 1405 НеутралноДо коментар [#9] от "motochristo":
Първо да кажа, че под хубави имам предвид гледаеми, да не ги гледам от немай къде, а да чакам да видя следвашия епизод. За съжаление не помня имената на всияки сериали, но все пак:
Откраднат живот, Под прикритие, 7 часа разлика, 4-та власт (особено много ми хареса, но го спряха, вероятно нагази в непозволени води), Фамилията (по БТВ, мисля, че така се казваше), Забранена любов.
Мондиана
Рейтинг: 1405 НеутралноДо коментар [#10] от "diegos":
Зная, че много хора обожаваха Тодор Колев и неговите роли, но аз не съм от тях. Като дете са ми създавали вкуса с Александър Дюма и Томас Майн Рид, а не с родните соц-недоразумения.
Мондиана
Рейтинг: 1405 НеутралноДо коментар [#9] от "motochristo":
Пропуснах и Стъклен дом.
uporit
Рейтинг: 821 НеутралноТи кои български филми си гледал през последните години?
'Щото доста "наизуст" плямпаш.
diegos
Рейтинг: 838 НеутралноДо коментар [#16] от "Мондиана":
Какво общо има Майн Рид и Дюма с Тодор Колев?!?!?!?! Да кажеш, че не си чела "Митко Палаузов" или "Овчарчето Калитко", да си релевантна на примера си, ама... де го Тошко Колев на кино, де приключенските романи от юношеството?
"Откраднат живот, Под прикритие, 7 часа разлика, 4-та власт (особено много ми хареса, но го спряха, вероятно нагази в непозволени води), Фамилията (по БТВ, мисля, че така се казваше), Забранена любов."
На нивото на турските сериали... те оттам взимат с пълни шепи... плоски образи, смешни сценарии, комична актьорска игра... без да става дума за комедии...
:)
Мондиана
Рейтинг: 1405 НеутралноДо коментар [#19] от "diegos":
Ох, как да отговоря на първия въпрос. Това, което детето и по-късно юношата чете формират вкуса му, естетическите (и други естествено) му ценности, развива се способността и стремежът да познаеш все по-сложни и по-сложни неща. Един пример: и т.н. чиклети описват любовни истории, и Сага за Форсайтови също описва любовни истории. Някои хора стигат само до чиклетите и подобните им и съм сигурна, че просто не са имали шанса като деца да им бъде оформен вкуса. Някои пък като любимата звезда на България с гордост заявяват, че не са чели нито една книга.
Е, комедиите с Тодор Колев, а и другите са с доволно ниска сложност на преживяването. Наскоро даваха "Дами канят". Опитах се да го гледам. И сега не ми се получи. Все едно от история, която става за фйлетон, да докараш цял роман. Скука и елементарност.
Относно сериалите - много малко от тях (независимо от националността) могат да се похвалят с естетика и сложност над средната. Просто формата е такава.
А някои от турските сериали са много добри. Героите са добре обрисувани, действието върви естествено, има реално развиваща се интрига, изобщо има логика и непротиворечивост. Това ние много трудно можем да го докараме, но примерно в Откраднат живот доста са постигнали в това отношение.